Zarasų rajono savivaldybės TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO 2015 METAIS TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2015 m. rugsėjo 25 d. Nr. T-179

Zarasai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu ir 16 straipsnio 2 dalies 17 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ 2 punktu bei Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metais tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-883 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metais tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Zarasų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Zarasų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarką (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Nikolajus Gusevas

 


 

PATVIRTINTA

Zarasų rajono savivaldybės tarybos

2015 m. rugsėjo 25 d. sprendimu Nr. T-179

 

 

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO 2015 METAIS TVARKA

 

i. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Zarasų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos (toliau – Tvarka) paskirtis – apibrėžti valstybės lėšų, skiriamų Zarasų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas 2015 m. spalio–gruodžio mėnesiais, NVŠ lėšų apskaičiavimo, skyrimo principus, naudojimo tvarką, reikalavimus švietimo teikėjams bei programoms, NVŠ programų vertinimo bei atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.

2. NVŠ lėšos yra tikslinė valstybės dotacija Savivaldybei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.

3. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimas Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“.

4. Tvarka parengta vadovaujantis Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašu (toliau – Aprašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-883 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metais tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

II. nVŠ lėšų APSKAIČIAVIMO IR skyrimo PRINCIPAI

 

5. Skirstant lėšas vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas ir kiekvienas NVŠ teikėjas, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.

6. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa.

7. NVŠ lėšos švietimo teikėjams apskaičiuojamos pagal Savivaldybės mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių su švietimo teikėjais ugdymosi sutartis, skaičių 2015 m. spalio 1 d. ir programos trukmę.

8. NVŠ lėšų vienam mokiniui ugdyti pagal NŠV programas skiriama 15 EUR per mėnesį.

9. Jeigu pagal Tvarkos 6–8 punktų nuostatas apskaičiuota lėšų suma visiems švietimo teikėjams bus didesnė nei iš valstybės biudžeto gaunama NVŠ lėšų suma, tai:

9.1. 15 EUR per mėnesį bus skiriama tik tiems mokiniams, kurie 2015 m. spalio 1 d. lankys tik pagal Tvarką finansuojamas NVŠ programas ir nebus pasirinkę jokių kitų NVŠ programų (neįskaitant NVŠ programų, vykdomų bendrojo ugdymo mokyklose), finansuojamų iš rajono Savivaldybės biudžeto;

9.2. likusiems mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas lėšų dydis eurais per mėnesį bus mažinamas taip: visos iš Savivaldybės biudžeto gautos NVŠ lėšų sumos ir pagal Tvarkos 9.1 papunktį apskaičiuotos lėšų sumos skirtumas dalijamas iš 3 mėnesių ir likusių mokinių skaičiaus.

10. Jeigu pagal Tvarkos 6–8 punktų nuostatas apskaičiuota lėšų suma visiems švietimo teikėjams bus mažesnė, nei iš viso iš valstybės biudžeto gauta NVŠ lėšų suma, tai mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas lėšų dydis eurais per mėnesį bus didinamas.

 

III. NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

11. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, švietimo procesui finansuoti.

12. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:

12.1. NVŠ mokytojų darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

12.2. ugdymo priemonės ir kitos išlaidos, tiesiogiai susijusios su NVŠ programos vykdymu.

13. Lėšų negalima naudoti:

13.1. pramoginių renginių, vaikų poilsio ir su jomis susijusioms išlaidoms apmokėti;

13.2. NVŠ programoms, vykdomoms bendrąjį ugdymą teikiančių mokyklų, finansuoti;

13.3. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti;

13.4. remonto, rekonstrukcijos ir statybos išlaidoms padengti;

13.5. NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

 

IV. REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI IR NVŠ PROGRAMOMS

 

14. Reikalavimai švietimo teikėjui, įgyvendinančiam NVŠ lėšomis NVŠ programas, apibrėžti Aprašo 10–11 punktuose.

15. Laisvieji mokytojai, norintys įgyvendinti NVŠ programas, įgyja verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą, kreipiasi į Savivaldybės Švietimo ir mokslo institucijų registrų (toliau – ŠMIR) tvarkytoją ir užpildo laisvojo mokytojo duomenų registracijos kortelę (Aprašo 1 priedas).

16. NVŠ teikėjo, įregistruoto Zarasų rajono savivaldybės teritorijoje, atitiktį Aprašo 10 punkte numatytiems reikalavimams nustato Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas asmuo, naudodamasis NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos forma (Aprašo 2 priedas) ir NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams vertinimo forma (Aprašo 3 priedas).

17. Jei NVŠ teikėjo, įregistruoto ne Zarasų rajono savivaldybės teritorijoje, atitiktis reikalavimams jau patvirtinta ir ŠMIR yra patvirtinimo žyma, tai jo atitiktis reikalavimams be papildomo vertinimo pripažįstama ir Savivaldybėje. NVŠ teikėjas pateikia NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams išrašo iš ŠMIR kopiją.

18. NVŠ teikėjas sudaro dalyvavimo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) ir pateikia Savivaldybės administracijai programoje dalyvaujančių vaikų vardus ir pavardes, bendrojo ugdymo mokyklos, kurioje mokosi mokinys, pavadinimą.

19. Reikalavimai NVŠ programoms apibrėžti Aprašo 14–16 punktuose.

 

V. NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS

 

20. NVŠ teikėjas, atitinkantis Tvarkos 14 ir 17 punktuose numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybės administracijai teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraišką (Aprašo 4 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma.

21. NVŠ programa teikiama vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšoms. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.

22. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus, numatytus Aprašo 5 priede.

23. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams.

24. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo Savivaldybės atsakingas asmuo pažymi tai Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.

25. Savivaldybės administracija, sudariusi sutartį su NVŠ teikėju, perveda jam lėšas pagal vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.

 

VI. NVŠ LĖŠŲ PERVEDIMAS IR ATSISKAITYMAS

 

26. Visos Savivaldybės biudžeto lėšos mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas skiriamos Savivaldybės administracijai, kol bus priimti reikalingi teisės aktai dėl lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo švietimo teikėjams.

27. Lėšos NVŠ teikėjams paskirstomos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

28. NVŠ teikėjams, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija yra Zarasų rajono savivaldybės taryba, tikslinės NVŠ lėšos skiriamos tikslinant Savivaldybės biudžetą.

29. NVŠ teikėjams, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija yra ne Zarasų rajono savivaldybės taryba, lėšos skiriamos pagal tarp NVŠ teikėjo ir Savivaldybės administracijos sudarytas Biudžeto lėšų naudojimo sutartis.

30. NVŠ teikėjas skirtas ir nepanaudotas arba panaudotas ne pagal tikslinę paskirtį NVŠ lėšas turi grąžinti į Savivaldybės sąskaitą iki 2015 m. gruodžio 31 d.

31. Pasibaigus kalendoriniams metams per 20 darbo dienų finansavimą gavę NVŠ teikėjai:

31.1. Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą (Aprašo 6 priedas).

31.2. Savivaldybės administracijai pateikia sutartyje nurodytas ataskaitas.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. NVŠ teikėjas naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį bei programos vykdymo kokybę, o Savivaldybės administracija – priežiūrą.

33. NVŠ programų finansavimui gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

34. NVŠ teikėjai turi siekti, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi, kad į programą būtų įtraukiama kuo daugiau vaikų, kurie nelanko jokių neformaliojo vaikų švietimo užsiėmimų po pamokų. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.

35. Savivaldybės administracijos švietimo registrų tvarkytojas ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Tvarkos ir Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.

36. Savivaldybės administracija siekia, kad panaudojus valstybės skirtas NVŠ lėšas, dalyvaujančių vaikų skaičius NVŠ programose padidėtų ne mažiau kaip 20 proc. lyginant su NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičiumi iki 2015 m. spalio 1 d.

37. Tvarkos įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka.

_____________