LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PRIĖMIMO Į VALSTYBINES BENDROJO UGDYMO IR IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLAS, KURIŲ SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINA ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJA, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2025 m. sausio 21 d. Nr. V-58
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 29 straipsnio 2 ir 6 dalimis bei Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą kriterijų sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2024 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. V-78 „Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą kriterijų sąrašo patvirtinimo“:
1. Tvirtinu Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2012 m. kovo 28 d. įsakymą Nr. V-552 „Dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo
ir sporto ministro 2025 m. sausio 21 d.
įsakymu Nr. V-58
PRIĖMIMO Į VALSTYBINES BENDROJO UGDYMO IR IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLAS, KURIŲ SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINA ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJA, TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas (išskyrus į Mickūnų vaikų lopšelio-darželio, Rudaminos vaikų lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“, Juodšilių „Šilo“ gimnazijos, Lavoriškių gimnazijos, Eitminiškių gimnazijos, Riešės gimnazijos, Bukiškio progimnazijos, Buivydiškių pagrindinės mokyklos, Vilniaus agroekologijos mokymo centro ikimokyklinio ugdymo ir priešmokyklinio ugdymo programas, į kurias priėmimas ir grupių sudarymas vykdomas vadovaujantis Centralizuoto vaikų priėmimo į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2022 m. lapkričio 25 d. sprendimu Nr. T3-326 „Dėl Centralizuoto vaikų priėmimo į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir aptarnaujamų teritorijų nustatymo“), kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja valstybinių bendrojo ugdymo mokyklų ir ikimokyklinio ugdymo mokyklų (toliau kartu – mokykla), kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, mokyklų paskirtį, programas, į kurias vykdomas asmenų priėmimas, priėmimo kriterijus, asmenų priėmimo mokytis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas prašymų ir kitų dokumentų pateikimo vietą, pradžią, pabaigą, prašymų registravimo, asmenų priėmimo per mokslo metus tvarką.
2. Kiekvienais kalendoriniais metais iki gegužės 31 d. švietimo, mokslo ir sporto ministras tvirtina ikimokyklinio ugdymo mokykloms, bendrojo ugdymo mokykloms (atskirai – jų skyriams, filialams, jei jie įregistruoti kitose gyvenamosiose vietovėse) mokinių, ugdomų pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, skaičių, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių (toliau – ugdymo grupės) skaičių, bendrojo ugdymo mokykloms (išskyrus vaikų socializacijos centrus) mokinių skaičių kiekvienos klasės sraute ir klasių skaičių kiekviename sraute. Jei sudaromos jungtinės klases, tai tvirtina, iš kokių klasių sudaroma jungtinė klasė, ir nurodo kiekvienos klasės mokinių skaičių.
3. Jei iš mokyklai priskirtos aptarnavimo teritorijos prašymų mokytis mokykloje skaičius yra didesnis, nei buvo nustatytas iki gegužės 31 d., švietimo, mokslo ir sporto ministras ne vėliau kaip iki rugpjūčio 27 d. patikslina mokinių skaičių kiekvienos klasės sraute ir klasių skaičių kiekviename sraute, mokinių, ugdomų pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, skaičių ir ugdymo grupių skaičių arba nustato, kad mokiniai gali būti nukreipti į kitą, arčiausiai jų deklaruotos gyvenamosios vietos esančią mokyklą, kurios teises ir pareigas įgyvendina Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir kurioje yra laisvų mokymosi vietų. Jei iš mokyklai priskirtos aptarnavimo teritorijos prašymų mokytis mokykloje skaičius yra mažesnis, nei buvo nustatytas iki gegužės 31 d., švietimo, mokslo ir sporto ministras ne vėliau kaip iki rugpjūčio 27 d. patikslina mokinių skaičių kiekvienos klasės sraute ir klasių skaičių kiekviename sraute, mokinių, ugdomų pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, skaičių ir ugdymo grupių skaičių, neperkeliant mokinių mokytis į antrą pamainą ir nepažeidžiant higienos normų.
4. Jei eilėse yra daugiau asmenų nei vietų priešmokyklinio ugdymo grupėje (-ėse), klasių srautuose, atsižvelgiant į asmenų, gyvenančių mokyklos aptarnavimo teritorijoje, skaičių, kurių mokykla dėl mokyklos savininko nustatyto grupių / klasių skaičiaus ar fizinių mokyklos galimybių negali priimti mokytis, priimami šie sprendimai: didinti priešmokyklinio ugdymo grupių, klasių skaičių, neperkeliant mokinių mokytis į antrą pamainą, arba dalies klasių mokinius mokyti antroje pamainoje, arba asmenis nukreipti į kitą, arčiausiai jų deklaruotos gyvenamosios vietos esančią mokyklą, kurioje yra laisvų mokymosi vietų. Pagal poreikį per mokslo metus tikslinamas priešmokyklinio ugdymo grupių skaičius, klasių skaičius.
5. Mokyklos vadovas Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją informuoja raštu:
5.1. apie prognozuojamą ugdymo grupių (jungtinių ugdymo grupių) ir mokinių skaičiaus vidurkį ugdymo grupėse (jungtinėse ugdymo grupėse) kitiems mokslo metams; mokyklos klasių skaičių kiekviename sraute ir mokinių skaičių kiekvienos klasės sraute kitiems mokslo metams; tuo atveju, jei planuoja sudaryti jungtines klases, nurodo, iš kokių klasių sudaroma jungtinė klasė ir kiekvienos klasės mokinių skaičių – iki einamųjų metų kovo 15 dienos;
6. Asmenų prašymams dėl jiems aktualių priėmimo į mokyklas Apraše nenumatytų atvejų nagrinėti sudaroma Apraše nenumatytų atvejų komisija (toliau – Komisija). Komisijos sudėtį ir jos darbo reglamentą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras. Asmenys prašymus teikia mokyklos vadovui, kuris prašymus perduoda nagrinėti Komisijai.
II SKYRIUS
MOKYKLŲ PASKIRTIS IR PROGRAMOS, Į KURIAS VYKDOMAS MOKINIŲ PRIĖMIMAS
7. Bendrojo ugdymo mokyklos:
7.1. bendrosios bendrojo ugdymo mokyklos:
7.1.1. Buivydiškių pagrindinė mokykla (paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla) priima mokinius mokytis į pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, Kalesninkų Mykolo Rudzio pagrindinė mokykla (paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla) priima mokinius mokytis į ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, Bukiškio progimnazija (paskirtis – progimnazijos tipo progimnazija) priima mokinius mokytis į pradinio ugdymo programą ir pagrindinio ugdymo pirmos dalies programą;
7.1.2. Juodšilių „Šilo“, Riešės, Lavoriškių, Eitminiškių gimnazijos (paskirtis – gimnazijos tipo gimnazijos visų amžiaus tarpsnių vaikams) priima mokinius mokytis į pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, Turgelių „Aistuvos“, Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnazijos (paskirtis – gimnazijos tipo gimnazijos visų amžiaus tarpsnių vaikams) priima mokinius mokytis į ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;
7.2. mokyklos specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams:
7.2.1. mokyklos, skirtos mokiniams, dėl išskirtinių gabumų turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių:
7.2.1.1. Kauno Juozo Gruodžio konservatorija, Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorija, Vilniaus Juozo Tallat-Kelpšos konservatorija (paskirtis – gimnazijos tipo konservatorija) priima mokinius mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas: pagrindinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programos antrąją dalį ir vidurinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programą;
7.2.1.2. Kauno Juozo Naujalio muzikos gimnazija (paskirtis – gimnazijos tipo muzikos gimnazija) priima mokinius mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas: pradinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu, pagrindinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu ir vidurinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programas;
7.2.1.3. Kauno dailės gimnazija (paskirtis – gimnazijos tipo dailės gimnazija) priima mokinius mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas: pradinio ugdymo kartu su dailės ugdymu, pagrindinio ugdymo kartu su dailės ugdymu ir vidurinio ugdymo kartu su dailės ugdymu programas;
7.2.1.4. Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazija, Panevėžio Vytauto Mikalausko menų gimnazija, Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazija (paskirtis – gimnazijos tipo menų gimnazija (menas, muzika) priima mokinius mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas: pradinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu, pagrindinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu ir vidurinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programas; pradinio ugdymo kartu su dailės ugdymu, pagrindinio ugdymo kartu su dailės ugdymu ir vidurinio ugdymo kartu su dailės ugdymu programas;
7.2.1.5. Nacionalinė Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokykla (paskirtis – gimnazijos tipo menų mokykla (menas, muzika, baletas) priima mokinius mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas: pradinio ugdymo kartu su meniniu ugdymu, pagrindinio ugdymo kartu su meniniu ugdymu ir vidurinio ugdymo kartu su meniniu ugdymu programas;
7.2.2. mokyklos, skirtos mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių:
7.2.2.1. Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras (pagrindinė paskirtis – gimnazijos tipo specialiojo ugdymo centras klausos sutrikimų ar kochlearinių implantų, ar kalbėjimo ir kalbos sutrikimų sąlygotų negrįžtamos kalbos ir kalbėjimo fiziologinių funkcijų sutrikimo turintiems mokiniams) priima į ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas mokinius, turinčius didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl klausos sutrikimų ar kochlearinių implantų, ar kalbėjimo ir kalbos sutrikimų sąlygotų negrįžtamos kalbos ir kalbėjimo fiziologinių funkcijų sutrikimo; į pradinio ugdymo individualizuotą programą, pagrindinio ugdymo individualizuotą programą, socialinių įgūdžių ugdymo programą – mokinius, turinčius kompleksinę negalią, kurios derinyje yra klausos sutrikimas ir intelekto sutrikimas, ar turinčius kochlearinių implantų ir intelekto sutrikimą;
7.2.2.2. Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centras (pagrindinė paskirtis – gimnazijos tipo specialiojo ugdymo centras regos sutrikimą turintiems mokiniams) priima į ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas mokinius, turinčius didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl regos sutrikimo; į pradinio ugdymo individualizuotą programą, pagrindinio ugdymo individualizuotą programą – mokinius, turinčius didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl regos sutrikimo ar kurčneregystės bei turinčius kompleksinę negalią, kurios derinyje yra regos sutrikimas; į socialinių įgūdžių ugdymo programą – mokinius, turinčius kompleksinę negalią, kurios derinyje yra regos sutrikimas ar kurčneregystė ir intelekto sutrikimas;
7.2.2.3. „Diemedžio“ ugdymo centras (paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo specialiojo ugdymo centras elgesio ir (ar) emocijų sutrikimų turintiems mokiniams) priima į pagrindinio ugdymo programą mokinius, turinčius didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl elgesio ir (ar) emocijų sutrikimų;
7.2.3. mokyklos, skirtos mokiniams, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių:
7.2.3.1. Gruzdžių vaikų socializacijos centras (pagrindinės mokyklos tipo vaikų socializacijos centras, skirtas 14–17 metų vaikams (išimtinais atvejais jaunesniems nei 14 metų vaikams), kuriems teisės aktų nustatyta tvarka paskirta vidutinės priežiūros priemonė ar auklėjamojo poveikio priemonė) priima mokinius mokytis į pradinio ugdymo, pradinio ugdymo individualizuotą, pagrindinio ugdymo, vidurinio ugdymo programas, pagrindinio ugdymo individualizuotą, socialinių įgūdžių ugdymo programas;
III SKYRIUS
PRIĖMIMO Į MOKYKLAS KRITERIJAI
8. Priėmimo į bendrąsias bendrojo ugdymo mokyklas mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo programas kriterijai:
8.1. asmenys, turintys sunkių judėjimo ir atramos funkcijų sutrikimų, ir vaikai, kurių bent vienas iš tėvų turi sunkių judėjimo ir atramos funkcijų sutrikimų, kai mokykla, priskirta mokyklos aptarnavimo teritorijoje pagal deklaruotą gyvenamąją vietą, nėra pritaikyta judėjimo negalią turintiems asmenims, turi teisę pasirinkti bet kurią kitą valstybinę bendrojo ugdymo mokyklą, kurios teises ir pareigas įgyvendina Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, kuri atitinka jų fizinius poreikius, kartu su vaikais, gyvenančiais mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje, ir į ją patekti be eilės;
8.2. asmenys ir jų bent vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų), gyvenantys ir gyvenamąją vietą deklaravę mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje, globojamų ar įvaikintų vaikų globėjai, rūpintojai, gyvenamąją vietą deklaravę mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Iš šių asmenų, pageidaujančių mokytis mokykloje, sudaromos eilės priešmokyklinės ugdymo grupės sraute, klasių srautuose, vadovaujantis šiais kriterijais (kriterijai išdėstyti pagal prioritetą):
8.2.1. pirmumo teise priimami įvaikinti vaikai, globotiniai, rūpintiniai (išskyrus atvejus, kai laikinoji globa nustatoma tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu);
8.2.2. pirmumo teise priimami asmenys, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
8.2.3. pirmumo teise priimami asmenys, gyvenamąją vietą deklaravę savivaldybės suteiktame socialiniame būste;
8.2.4. pirmumo teise priimami asmenys, kurių broliai ir (ar) seserys (įbroliai ir (ar) įseserės) prašymo pateikimo metu jau mokosi pagal pradinio ir (ar) pagrindinio ugdymo programą toje mokykloje;
8.2.6. asmenys, ilgiausiai gyvenantys ir gyvenamąją vietą deklaravę mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje;
9. Asmenys, dėl mokymosi vietų trūkumo valstybinėje mokykloje, kurios aptarnavimo teritorijoje gyvena, jų prašymu nukreipti į kitą valstybinę mokyklą, švietimo, mokslo ir sporto ministro ar jo įgalioto darbuotojo į joje laisvas mokymosi vietas priimami pirmumo teise.
10. Į laisvas mokymosi vietas, likusias priėmus mokinius pagal mokyklai priskirtą aptarnavimo teritoriją, į bendrąsias bendrojo ugdymo mokyklas mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo programas priimami asmenys, gyvenantys ir gyvenamąją vietą deklaravę mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje po nustatytos prašymų ir kitų dokumentų priėmimo pabaigos datos, ir asmenys, negyvenantys mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Esant daugiau prašymų nei laisvų mokymosi vietų mokykloje, eilė sudaroma pirmumą teikiant asmenims, kurie yra gyvenantys ir gyvenamąją vietą deklaravę savivaldybės teritorijoje, ir sumuojant Aprašo 10.1–10.9 papunkčiuose išvardytus kriterijus, kurie yra lygiaverčiai:
10.1. vaikai, kuriuos augina vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų) (jeigu kitas yra miręs, teismo pripažintas dingusiu be žinios ar nežinia kur esančiu, teismo pripažintas neveiksniu arba teismo sprendimu apribotos tėvystės teisės);
10.2. vaikai su negalia bei vaikai, kurių vienas arba abu tėvai (globėjai, rūpintojai) yra asmenys su negalia;
10.5. asmenys, kurių broliai ir (ar) seserys (įbroliai ir (ar) įseserės) prašymo pateikimo metu jau mokosi toje mokykloje;
10.6. asmenys, kurie mokėsi, buvo ugdomi mokykloje (buvo sudaryta mokymosi sutartis) ir pageidaujantys tęsti mokymąsi pagal aukštesnio lygmens programą toje pačioje mokykloje;
10.7. užsienio valstybių diplomatinio korpuso darbuotojų, dirbančių Lietuvos Respublikoje esančiose diplomatinėse atstovybėse, Lietuvos Respublikos diplomatinio korpuso darbuotojų, sugrįžusių iš darbo užsienyje gyventi į mokyklai priskirtą aptarnavimo teritoriją, ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos profesinės karo tarnybos karių, perkeltų gyventi į mokyklai priskirtą aptarnavimo teritoriją, vaikai;
10.8. reemigrantų vaikai, kurių tėvai buvo deklaravę išvykimą iš Lietuvos, tačiau apsisprendė grįžti gyventi į Lietuvą ir prie savo prašymo pateikė visus reikiamus dokumentus, patvirtinančius, kad jie su savo vaikais buvo išvykę gyventi į užsienį (išsideklaravimo iš Lietuvos pažyma, vaiko mokymosi užsienyje pasiekimų pažyma) ir nuo grįžimo į Lietuvą nesimokė pagal jokią ugdymo programą Lietuvos Respublikos teritorijoje;
11. Asmenys bendrąją bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal vidurinio ugdymo programą renkasi patys iš savo deklaruotai gyvenamajai teritorijai priskirtos vienos ar daugiau mokyklų. Priėmimo mokytis pagal vidurinio ugdymo programą kriterijai:
11.1. pirmumo teise priimami asmenys, pageidaujantys tęsti mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą, besimokantys mokyklos II gimnazijos klasėje;
12. Į bendrąją bendrojo ugdymo mokyklą, kuriai aptarnavimo teritorija nustatyta visa savivaldybės teritorija, mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį priimami asmenys, atsižvelgiant į jų pageidavimą tęsti dalykų, dalykų modulių, kurių buvo pradėję mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, mokymąsi ir mokymosi pasiekimus (metinius įvertinimus, atliktus projektinius darbus, mokinio sukauptą darbų aplanką ar kitus mokymosi pasiekimų vertinimus), vadovaujantis Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatyta tvarka.
13. Priėmimo į mokyklas, skirtas mokiniams, dėl išskirtinių gabumų turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, mokytis pagal bendrojo ugdymo programas kriterijai: į Kauno Juozo Gruodžio, Klaipėdos Stasio Šimkaus ir Vilniaus Juozo Tallat-Kelpšos konservatorijas, Nacionalinę Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklą, Kauno Juozo Naujalio muzikos gimnaziją, Klaipėdos Eduardo Balsio, Panevėžio Vytauto Mikalausko, Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijas, Kauno dailės gimnaziją, vykdančias specializuoto ugdymo krypties programas, (toliau – specializuoto meninio ugdymo krypties programas vykdanti mokykla) priimami asmenys:
13.1. gabūs muzikai, dailei, menui ar kitai mokyklos vykdomai specializuoto ugdymo krypties programai;
14. Priėmimo į mokyklas, skirtas mokiniams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, mokytis pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas, kriterijai:
14.1. Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centras priima mokinius, kuriems gydytojas oftamologas yra įvertinęs regėjimo būklę ir nustatyta:
14.1.1. vidutinė silpnaregystė (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,3–0,1 (30–10 procentų), žymi silpnaregystė (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,1–0,05 (10–5 procentai), aklumas su regėjimo likučiu (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,04–0,01 (4–1 procentas), praktiškas ar visiškas aklumas (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,01–1 šviesos, tamsos skyrimas), kurčneregystė;
14.2. Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras priima mokinius, kuriems gydytojas audiologas (otorinolaringologas) yra įvertinęs klausą ir pagal klausos toninę audiogramą nustatyta:
14.2.1. vidutinis klausos sutrikimas (klausos susilpnėjimo vidurkių diapazonas yra 41–55 decibelai), žymus klausos sutrikimas (klausos susilpnėjimo vidurkių diapazonas yra 56–70 decibelų), labai žymus klausos sutrikimas (71–90 decibelų), gilus klausos sutrikimas (kurtumas) (> 90 decibelų), ar turinčius kochlearinių implantų;
14.3. Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras priima mokinius, kuriems pedagoginė psichologinė tarnyba (ar švietimo pagalbos tarnyba) yra nustačiusi kalbėjimo ar kalbos sutrikimą ir gydytojas neurologas – negrįžtamą kalbos ir kalbėjimo fiziologinių funkcijų sutrikimą;
14.4. „Diemedžio“ ugdymo centras priima mokinius, kuriems gydytojo vaikų ir paauglių psichiatro nustatyta: elgesio sutrikimai (kodas F 91 pagal TLK-10-AM sisteminį ligų sąrašą (Tarptautinės statistinės ligų ir sveikatos sutrikimų klasifikacijos dešimtasis pataisytas ir papildytas leidimas, Australijos modifikacija) (toliau – TLK-10-AM); mišrūs elgesio ir emocijų sutrikimai (kodas F 92 pagal TLK-10-AM); asmenybės ir elgesio sutrikimai dėl galvos smegenų ligos, pažeidimo ir disfunkcijos (jei šių sutrikimų simptomatikoje vyrauja elgesio sutrikimai arba jie išsivysto, patyrus galvos smegenų traumas) ir lėtinių ligų (kodas F 7 pagal TLK-10-AM); kiti organiniai asmenybės ir elgesio sutrikimai dėl galvos smegenų ligos, pažeidimo ir disfunkcijos (kodas F 07.8 pagal TLK-10-AM). Mokiniai priimami ne ilgiau kaip 2 mokslo metams, išskyrus atvejus, kai ugdymo proceso trukmė baigiasi sausio–birželio mėnesį, – tokiu atveju mokinys gali baigti mokslo metus mokykloje.
15. Priėmimo į mokyklas, skirtas mokiniams, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, kriterijai:
15.1. į vaikų socializacijos centrą priimami mokiniai, kuriems yra paskirta vidutinės priežiūros priemonė pagal Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme nustatytus pagrindus. Į vaikų socializacijos centrą taip pat gali būti priimami mokiniai Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse nustatytais atvejais, kai jiems skiriama auklėjamojo poveikio priemonė – atidavimas į specialiąją auklėjimo įstaigą;
15.2. į Gruzdžių vaikų socializacijos centrą priimami mokytis 14–17 metų amžiaus mokiniai, išimtinais atvejais, kai yra Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 10 straipsnio 3 dalies 1 punkte nustatytas pagrindas, – mokiniai, nesukakę 14 metų;
15.3. į Vilniaus lietuvių namus mokytis pagal bendrojo ugdymo programas priimami:
15.3.2. užsieniečių ir Lietuvos piliečių, atvykusių ar grįžusių nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, vaikai, nemokantys valstybinės kalbos, užsienyje gyvenančių Lietuvos piliečių vaikai, nemokantys valstybinės kalbos;
16. Priėmimo į bendrąją bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal ikimokyklinio ugdymo programą kriterijai:
16.1. į mokyklą priimami asmenys, gyvenantys mokyklai priskirtoje teritorijoje, pagal tėvų (globėjų) prašymų registracijos eilę. Registracijos eilė sudaroma pagal tėvų (globėjų) prašymų priimti asmenį į ikimokyklinio ugdymo grupę pateikimo datą. Asmeniui išvykus, priimamas kitas registracijos eilėje esantis asmuo. Jei asmenų, gyvenančių mokyklai priskirtoje teritorijoje ir pageidaujančių lankyti ugdymo grupę, yra daugiau nei laisvų ugdymo vietų, pirmenybė teikiama: asmenims, kurių vienas iš tėvų (globėjų) yra miręs; asmenims, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių; asmenims, kurių broliai (įbroliai) ir (ar) seserys (įseserės) jau yra ugdomi šioje mokykloje pagal vieną iš įgyvendinamų programų; kurių vienas iš tėvų (globėjų) dirba toje pačioje mokykloje, kurioje įsteigta ugdymo grupė. Pirmumo teisę suteikiančios priežastys sumuojamos ir yra lygiavertės;
16.2. į mokyklą mokytis be eilės, esant laisvai vietai, priimami asmenys, kurie yra įvaikinti arba globojami;
16.3. į mokyklą mokytis priimami asmenys, negyvenantys mokyklai priskirtoje teritorijoje, jei ugdymo grupėse yra laisvų vietų, pirmenybę teikiant Aprašo 16.1 papunktyje numatytiems atvejams;
16.4. į Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centrą priimi vaikai, kuriems nustatyta:
16.4.1. vidutinė silpnaregystė (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,3–0,1 (30–10 procentų), žymi silpnaregystė (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,1–0,05 (10–5 procentai), aklumas su regėjimo likučiu (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,04–0,01 (4–1 procentas), praktiškas ar visiškas aklumas (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,01–1 šviesos, tamsos skyrimas), kurčneregystė;
16.5. į Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centrą priimami vaikai, kuriems nustatyta:
16.5.1. vidutinis klausos sutrikimas (klausos susilpnėjimo vidurkių diapazonas yra 41–55 decibelai), žymus klausos sutrikimas (klausos susilpnėjimo vidurkių diapazonas yra 56–70 decibelų), labai žymus klausos sutrikimas (71–90 decibelų), gilus klausos sutrikimas (kurtumas) (> 90 decibelų), ar turintys kochlearinių implantų;
17. Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikai, nemokantys lietuvių kalbos, į mokyklą priimami, vadovaujantis bendraisiais ugdymo planais, kuriuos tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras.
18. Mokiniai į pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas priimami, vadovaujantis Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. ISAK-556 „Dėl Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašo patvirtinimo“. Asmenys į priešmokyklinio ugdymo programą bendrosiose bendrojo ugdymo mokyklose priimami, vadovaujantis Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr.V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
IV SKYRIUS
PRIĖMIMO MOKYTIS PAGAL IKIMOKYKLINIO, PRIEŠMOKYKLINIO IR BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS PRAŠYMŲ IR KITŲ DOKUMENTŲ PATEIKIMO PRADŽIA, PABAIGA, VIETA, REGISTRAVIMAS IR TVARKA
19. Mokinių priėmimą į mokyklą (išskyrus į vaikų socializacijos centrą) ir paskirstymą į klases pagal mokyklos vadovo patvirtintus paskirstymo į klases kriterijus organizuoja ir vykdo mokyklos vadovas ir priėmimo komisija kiekvienais kalendoriniais metais dviem etapais: pagrindinis priėmimas – nuo gegužės 31 d. iki birželio 20 d.; papildomas priėmimas į mokykloje esančias laisvas vietas organizuojamas nuo birželio 27 d. iki birželio 30 d. ir nuo rugpjūčio 20 d. iki rugpjūčio 25 d.
20. Prašymai mokytis mokykloje priimami ir registruojami eilės tvarka:
20.1. į specializuoto meninio ugdymo krypties programas vykdančias mokyklas:
20.1.1. į dailės, menų, muzikos mokyklų ir gimnazijų 1-ą klasę nuo sausio 15 d. iki švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytos stojamojo egzamino datos;
20.2. į mokyklas, skirtas mokiniams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, pagal bendrojo ugdymo programas ir priešmokyklinio ugdymo programas nuo sausio 15 d. iki gegužės 30 d.;
20.3. į Vilniaus lietuvių namus pagal bendrojo ugdymo programas nuo sausio 15 d. iki rugpjūčio 25 d.;
20.6. papildomai prašymai į laisvas mokymo vietas priimami į mokyklas, skirtas mokiniams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, į bendrąsias bendrojo ugdymo mokyklas nuo birželio 21 d. iki birželio 26 d. ir nuo liepos 1 d. iki rugpjūčio 19 d.
21. Per mokslo metus mokiniai priimami į mokyklų, skirtų mokiniams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, į Vilniaus lietuvių namų, į bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų laisvas mokymosi vietas.
22. Į specializuoto meninio ugdymo krypties programas vykdančias mokyklas priimami mokytis stojamąjį egzaminą išlaikę mokiniai. Stojamojo egzamino datą nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras. Stojamųjų egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą tvirtina specializuoto meninio ugdymo krypties programas vykdančios mokyklos vadovas. Esant didesniam stojančiųjų skaičiui, negu yra patvirtinta klasių komplektų, įstojusiųjų eilė sudaroma atsižvelgiant į stojamojo egzamino rezultatus. Esant laisvų mokymosi vietų, skelbiamas papildomas prašymų priėmimas po stojamojo egzamino iki švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytos papildomo stojamojo egzamino datos. Į laisvas mokymosi vietas per mokslo metus gali būti priimti mokiniai, atvykę iš kitos atitinkamą specializuoto meninio ugdymo krypties programą vykdančios mokyklos, arba mokiniai, kurių pasiekimai atitinka atitinkamą specializuoto ugdymo krypties programą. Priėmimo organizavimas ir vykdymas apibrėžiamas mokyklos vadovo tvirtinamoje Stojamųjų egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkoje.
23. Mokinys, pageidaujantis mokytis pagal mokykloje teikiamas ugdymo programas (išskyrus vaikų socializacijos centrą), mokyklos vadovui teikia prašymą, taip pat mokinys, norintis tęsti mokymąsi toje pačioje mokykloje (išskyrus vaikų socializacijos centrą) pagal aukštesnę ugdymo programą, mokyklos vadovui teikia prašymą (prašymą už vaiką iki 14 metų teikia vienas iš tėvų (globėjų), nuo 14 metų – vaikas, turintis vieno iš tėvų (rūpintojų) raštišką sutikimą), gimimo liudijimą ar vaiko asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba šio dokumento kopiją, leidimą gyventi Lietuvoje (išskyrus Lietuvos Respublikos piliečius) arba šio dokumento kopiją, vaiko įgyto išsilavinimo pažymėjimą arba mokymosi pasiekimų pažymėjimą (netaikytina ikimokyklinio ugdymo mokyklai ir pradėsiantiems mokytis pirmoje klasėje) arba šio dokumento kopiją, nustatytos formos vaiko sveikatos pažymėjimą ir vieną nuotrauką. Jeigu pateikiami gimimo liudijimo ar vaiko asmens tapatybę patvirtinančio dokumento, leidimo gyventi Lietuvoje, vaiko įgyto išsilavinimo pažymėjimo arba mokymosi pasiekimų pažymėjimo originalai, mokykla patvirtina jų kopijas, o originalus grąžina mokiniui ar vienam iš tėvų (globėjų). Jeigu pateikiamos gimimo liudijimo ar vaiko asmens tapatybę patvirtinančio dokumento, leidimo gyventi Lietuvoje, vaiko įgyto išsilavinimo pažymėjimo arba mokymosi pasiekimų pažymėjimo kopijos, nepaliudytos dokumentų kopijų tikrumo paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos, mokinys ar vienas iš tėvų dokumentų originalus pateikia prieš pasirašydamas mokymosi sutartį. Jei prašymų mokytis mokykloje pagal atitinkamas ugdymo programas yra daugiau nei mokymosi vietų, mokyklos priėmimo komisija turi teisę prašyti papildomai pateikti per jos nustatytą terminą pažymą apie vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) ir paties vaiko deklaruotą gyvenamąją vietą ir kitus dokumentus, patvirtinančius pirmumo kriterijus.
24. Savivaldybės meras, informavęs vaikų socializacijos centrą, į kurį siunčiamas vaikas, nedelsdamas, tačiau ne vėliau kaip per 1 darbo dieną, organizuoja vaiko pristatymą į šį vaikų socializacijos centrą. Pristatant vaiką į vaikų socializacijos centrą, turi būti pateikti dokumentai: vaiko asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, teismo leidimas ir savivaldybės mero sprendimas dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo, vaiko išsilavinimo pažymėjimas arba pažyma apie vaiko mokymosi pasiekimus, pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma apie asmens specialiuosius ugdymo (ugdymosi) poreikius, pažyma iš mokyklos, kurioje vaikas mokėsi, apie jo išregistravimą iš Mokinių registro, valstybinės vaiko teisių apsaugos institucijos raštu pateikta išvada, švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliotos institucijos išvada, vaiko sveikatos pažymėjimas, vaiko charakteristika iš mokyklos, kurioje vaikas mokėsi. Taip pat pateikiama kita informacija, numatyta Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 22 straipsnio 4 dalyje. Pristatant į vaikų socializacijos centrą vaiką, kuriam paskirta auklėjamojo poveikio priemonė Baudžiamajame kodekse nustatytais atvejais, turi būti pateikiamas vaiko asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, įsiteisėjęs teismo nuosprendis dėl auklėjamojo poveikio priemonės skyrimo ir anksčiau nurodyti dokumentai. Jeigu anksčiau nurodyti dokumentai nepateikiami, savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisija organizuoja šių dokumentų surinkimą ir pateikimą vaikų socializacijos centrui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo vaikų socializacijos centro informavimo apie vaiko atvykimą dienos.
25. Kartu su prašymu mokytis Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centre pateikiama pedagoginės psichologinės tarnybos (ar švietimo pagalbos tarnybos) pažyma dėl nustatytų didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; gydytojo oftalmologo asmens regėjimo būklės įvertinimas.
26. Kartu su prašymu mokytis Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centre teikiama pedagoginės psichologinės tarnybos (ar švietimo pagalbos tarnybos) pažyma dėl nustatytų didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; gydytojo audiologo (otorinolaringologo) asmens klausos įvertinimas su klausos tonine audiograma, gydytojo neurologo išvada apie negrįžtamą kalbos ir kalbėjimo fiziologinių funkcijų sutrikimą.
27. Kartu su prašymu mokytis „Diemedžio“ ugdymo centre teikiama pedagoginės psichologinės tarnybos (ar švietimo pagalbos tarnybos) pažyma dėl nustatytų didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; gydytojo vaikų psichiatro įvertinimas ir rekomendacija.
28. Prašymas ir kiti dokumentai gali būti teikiami asmeniškai, elektroniniu paštu arba registruotu laišku ir mokykloje yra registruojami Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
29. Tėvams (globėjams, rūpintojams) pageidaujant, Aprašo 14.1, 14.2, 14.4 papunkčiuose nenumatytais atvejais dėl asmens, kuriam dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų nustatyti dideli ar labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai, ugdymo mokykloje, skirtoje mokiniams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, sprendimą priima mokyklos vadovas, išanalizavęs pedagoginės psichologinės tarnybos (ar švietimo pagalbos tarnybos) rekomendaciją ir suderinęs su Komisija.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS