AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL NAUJOSIOS AKMENĖS MUZIKOS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2017 m. birželio 29 d. Nr. T-135(E)
Naujoji Akmenė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Institucijų paskirčių klasifikatoriumi, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. V-1607 „Dėl klasifikatoriaus „Institucijų paskirtys“ patvirtinimo“, atsižvelgdama į Naujosios Akmenės muzikos mokyklos 2016 m. gegužės 4 d. raštą Nr. SD-67(4.6) „Dėl Naujosios Akmenės muzikos mokyklos nuostatų“, Akmenės rajono savivaldybės muzikos mokyklų struktūros ir suaugusiųjų mokymo galimybių nustatymo darbo grupės 2017 m. birželio 15 d. posėdžio metu priimtą nutarimą Nr. 1, Akmenės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įpareigoti Naujosios Akmenės muzikos mokyklos direktorių pasirašyti nuostatus ir pateikti Juridinių asmenų registrui dokumentus dėl registro duomenų pakeitimo.
3. Pripažinti netekusiu galios Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2008 m. gegužės 7 d. sprendimą Nr. T-101 „Dėl Naujosios Akmenės muzikos mokyklos nuostatų patvirtinimo“.
4. Nustatyti, kad sprendimo 3 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės tarybos
2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. T-135(E)
NAUJOSIOS AKMENĖS MUZIKOS MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Naujosios Akmenės muzikos mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Naujosios Akmenės muzikos mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius ir funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, veiklos organizavimą ir valdymą, mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų), pedagogų teises ir pareigas bei atsakomybę, gimnazijos savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Naujosios Akmenės muzikos mokykla, trumpasis pavadinimas – Muzikos mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 190449978.
6. Mokyklos savininkas – Akmenės rajono savivaldybė, kodas 111100056, adresas: L. Petravičiaus a. 2, LT-85132 Naujoji Akmenė.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Akmenės rajono savivaldybės taryba, kuri:
9. Mokyklos grupė – neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla.
10. Mokyklos tipas – neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla.
11. Mokyklos pagrindinė paskirtis – neformaliojo vaikų švietimo grupės muzikinio ugdymo mokykla, kita paskirtis – neformalusis vaikų ir suaugusiųjų švietimas.
13. Mokymosi formos: grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, pavienio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu.
14. Naujosios Akmenės muzikos mokyklos skyrius, esantis kitoje vietovėje, – Naujosios Akmenės muzikos mokyklos Akmenės skyrius:
14.1. Naujosios Akmenės muzikos mokyklos Akmenės skyriaus buveinė: Stoties g. 3A, LT-85379 Akmenė, Akmenės seniūnija, Akmenės rajono savivaldybė;
14.2. Naujosios Akmenės muzikos mokyklos Akmenės skyriaus grupė – neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla;
14.3. Naujosios Akmenės muzikos mokyklos Akmenės skyriaus tipas – neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla;
14.4. Naujosios Akmenės muzikos mokyklos Akmenės skyriaus pagrindinė paskirtis – neformaliojo vaikų švietimo grupės muzikinio ugdymo mokykla, kita paskirtis – neformalusis vaikų ir suaugusiųjų švietimas;
15. Mokykloje vykdomos programos:
17. Mokykla išduoda šiuos išsilavinimą liudijančius ir mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus:
17.2. Mokyklos – neformaliojo švietimo teikėjo nustatyto pavyzdžio neformaliojo suaugusiųjų švietimo pažymėjimą;
18. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Akmenės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
20. Mokyklos veiklos rūšys:
20.2. kitos veiklos rūšys:
20.3. kitos ne švietimo veiklos rūšys:
21. Mokyklos veiklos tikslai:
21.1. tenkinti mokinių muzikos ir meno pažinimo, ugdymo ir įgūdžių lavinimo saviraiškos poreikius, padėti jiems įgyti pradinius muzikinius įgūdžius, ugdyti naujus muzikinius gebėjimus, skonį, kultūrą; padėti tapti aktyviais visuomenės nariais;
21.2. sistemingai plėsti muzikines ir menines žinias, stiprinti gebėjimus ir įgūdžius ir suteikti asmeniui papildomą muzikinę kompetenciją, teikti galimybę susipažinti su pasirinktos muzikos srities ir konkrečios muzikinės raiškos instrumento savybėmis;
21.3. teikti kryptingą muzikinį ir meninį išsilavinimą, padedantį pasirengti tolesniam mokymuisi aukštesnės pakopos muzikinio ar pedagoginio profilio ugdymo institucijose muzikai ir menui gabiems vaikams, jaunuoliams, o suaugusiems – tęsti mokymosi visą gyvenimą galimybes;
22. Mokyklos veiklos uždaviniai:
22.1. sudaryti sąlygas asmenybės meninei sklaidai ir kūrybinių gebėjimų plėtotei, atsižvelgiant į prioritetus ir bendruomenės poreikius ugdant meno mylėtojus, kultūros puoselėtojus, muzikos propaguotojus;
22.2. teikti konkrečios muzikos srities ir instrumento technologijos, meninės ir kūrybinės terpės pažinimo pagrindus, kokybišką, profesionalų muzikinį ugdymą pagal siūlomas programas ir, atsižvelgiant į poreikį, plėsti programų pasiūlą;
22.3. atsižvelgti į individualius mokinio gebėjimus, asmeninius poreikius, sveikatos būklę, o gabius mokinius kryptingai orientuoti profesinei muziko, kultūros darbuotojo ar pedagogo karjerai;
22.4. ugdyti pilietiškumą ir bendruomeniškumą, papročių ir tradicijų puoselėtojus, tautinės kultūros tęsėjus;
22.5. skleisti gerąją patirtį, metodines naujoves ir mokymo procesą orientuoti į Lietuvos ir pasaulio kultūros ir žmogiškąsias vertybes;
23. Mokyklos veiklos funkcijos:
23.4. pritaiko ugdymo turinį įvairių gebėjimų, poreikių, sveikatos būklės vaikams, jaunuoliams, suaugusiems;
23.6. vykdo programas, tenkinančias muzikinio ir meninio ugdymo poreikius ir suteikiančias papildomą kompetenciją;
23.7. organizuoja sistemingą gilesnį ir platesnį mokinių muzikinį ir meninį ugdymą, siekia geresnių meninės veiklos įgūdžių ir sudaro galimybes kryptingai ugdyti asmenybę, įgyti muzikinę kompetenciją;
23.11. skatina mokinius naudotis Mokyklos bibliotekos teikiamomis paslaugomis, moko dirbti su knyga, enciklopedijomis, profesionalia muzikos literatūra, naujomis informacijos technologijomis, kompiuterinėmis muzikinio ir meninio ugdymo programomis;
23.14. skatina gabius mokinius pasirinkti muziko, muzikanto, kultūros pedagogo, meno studijų srities profesiją;
23.19. organizuoja mokinių laisvalaikį, užimtumą, koncertinę veiklą, prevencinį darbą, kad būtų užkirstas kelias vaikų ir jaunimo nusikalstamumui, kvaišalų bei narkotikų naudojimui, žalingų įpročių formavimuisi;
23.21. bendradarbiauja su respublikos bei užsienio muzikos mokyklomis, kaupia meninio ugdymo metodinę patirtį ir ją skleidžia;
23.24. palaiko ryšius su panašaus profilio ir aukštesniojo lygmens profesinio ugdymo įstaigomis, sprendžiančiomis muzikinio ir meninio parengimo, dvasingumo ir vertybių ugdymo uždavinius;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
24. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
24.1. plėsti įvairaus amžiaus mokinių ir suaugusiųjų mokymosi galimybes, programos kursą, organizuoti atskiras grupes;
24.2. sistemingai plėsti muzikines žinias, stiprinti mokinių gebėjimus ir suteikti jiems papildomą muzikinę kompetenciją;
24.3. rengti ir teikti siūlymus dėl patikslintų eksperimentinių mokymo planų tvirtinimo, ugdymo turinio keitimo ir ugdymo turinio organizavimo bei modernizavimo;
24.4. rengti ir taikyti pedagogiškai pagrįstas mokymo metodikas, programas, naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;
24.5. skatinti mokinius dalyvauti Lietuvos ir tarptautiniuose konkursuose, festivaliuose ir kituose renginiuose bei padėti jiems pasirengti;
24.8. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančias ir tinkamai aprūpintas darbo vietas;
24.10. teisės aktų nustatyta tvarka valdyti, naudotis ir disponuoti priskirtu valstybės turtu ir lėšomis, sudaryti sutartis su Lietuvos ir užsienio fiziniais bei juridiniais asmenimis;
24.11. teikti mokamas švietimo paslaugas ir gautas lėšas naudoti Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Akmenės rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;
25. Mokyklos pareigos:
25.4. organizuoti ir vykdyti formalųjį švietimą papildančio ir neformaliojo muzikinio bei meninio švietimo programų baigiamuosius žinių patikrinimus;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
26. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
26.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam pritaria Mokyklos taryba ir Savivaldybės taryba ar jos įgaliotas asmuo;
26.3. iki ugdymo proceso pradžios direktoriaus patvirtintą Mokyklos ugdymo planą, kuriam pritaria Mokyklos taryba ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka institucijos;
26.4. šias muzikinio ir meninio formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas:
26.5. šias neformaliojo muzikinio ir meninio ugdymo programas:
27. Mokyklai vadovauja direktorius, kuris skiriamas į pareigas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos ar jos įgalioto asmens sprendimu teisės aktų nustatyta tvarka.
28. Mokyklos direktorius pavaldus ir atskaitingas Akmenės rajono savivaldybės tarybai ir Akmenės rajono savivaldybės merui.
29. Mokyklos direktorius dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui ir/ar kitiems Mokyklos darbuotojams.
30. Mokyklos direktoriaus funkcijos:
30.1. tvirtina Mokyklos vidaus struktūrą, Mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą (neviršydamas Akmenės rajono savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio pareigybių skaičiaus) ir pareigybių aprašymus;
30.2. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, juos skatina, skiria jiems drausmines nuobaudas;
30.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
30.7. rūpinasi palankaus ugdymui ir darbui mikroklimato kūrimu, puoselėja demokratinius Mokyklos bendruomenės santykius;
30.8. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinės veiklos programos rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
30.9. tvirtina ugdymo planą, kuriam pritaria Mokyklos taryba ir/ar kitos teisės aktų tvarka numatytos institucijos;
30.15. rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
30.16. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas tobulinti kvalifikaciją, organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
30.18. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, Vaiko teisių apsaugos skyriumi ir kitomis vaiko teisių apsaugos institucijomis;
30.21. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
30.22. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
30.23. skiria vadybines funkcijas pavaduotojui, atsižvelgdamas į Mokyklos veiklos sritis, sudaro galimybes jam savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
30.24. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba vaikui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;
31. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus, gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimų įgyvendinimą.
32. Metodinė veikla organizuojama pagal tuo metu šalyje galiojančias mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų metodinei veiklai organizuoti rekomendacijas.
34. Metodinės grupės skirtos mokytojams pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos, aptarti mokinių mokymosi poreikius ir susitarti dėl mokomųjų programų galimos pasiūlos, susitarti dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų bei bendradarbiauti su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis.
35. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojas.
36. Mokyklos metodinei veiklai organizuoti gali būti steigiama Metodinė taryba, kurios nuostatus tvirtina Mokyklos direktorius.
37. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, teikia Mokyklos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo. Metodinė taryba kartu su Mokyklos direktoriumi, jo pavaduotoju ugdymui nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, susitaria dėl programų planų, programų rengimo principų ir tvarkos, inicijuoja bendradarbiavimą su mokytojų asociacijomis, kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, švietimo pagalbos įstaigomis, prireikus vertina mokytojų metodinius darbus ir praktinę veiklą.
38. Mokyklos metodinės tarybos nariai yra metodinių grupių vadovai. Mokyklos metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas vadovas, veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
39. Mokyklos metodinių grupių ir Mokyklos metodinės tarybos sudarymo ir vadovavimo principai nustatomi Mokyklos vidaus tvarkos taisyklėse.
40. Mokslo metų pradžia – einamųjų metų rugsėjo 1 d. Mokslo metų pabaiga – einamųjų metų gegužės 31 d. Mokinių atostogų laikas sutampa su bendrojo ugdymo mokyklų atostogų laiku. Mokinių atostogų metu, suderinus su tėvais, galima organizuoti repeticijas, koncertus, netradicines pamokas, projektinę veiklą, dalykines, meno kultūros savaites, keliones į istorines vietas, konsultacijas ir kitus užsiėmimus.
43. Ugdymo plane nustatoma:
43.3. baigiamųjų klasių mokinių muzikavimo (vokalas ar pasirinktas instrumentas) žinių, gebėjimų ir įgūdžių patikrinimas;
43.4. koncertinės, konkursinės veiklos, individualių konsultacijų bei papildomų programų organizavimas;
43.6. neformaliojo švietimo ankstyvojo muzikinio, dailės, teatrinio ugdymo programų pažanga vertinama ideografine vertinimo sistema;
46. Už gerą mokymąsi ir nepriekaištingą elgesį mokiniai skatinami Mokyklos nustatyta tvarka. Už nepažangumą ir sistemingus elgesio taisyklių pažeidimus mokiniams taikomos drausminės nuobaudos: nekėlimas į aukštesnę klasę, pašalinimas iš Mokyklos.
47. Mokymas Mokykloje turi atitikti mokinių amžiaus ir gebėjimų ypatumus. Jo esmę sudaro bendrieji ugdymo principai, grindžiami mokytojų ir mokinių partneryste, dalykišku bendravimu ir bendradarbiavimu, atsižvelgiama į individualius mokinio muzikinius gebėjimus.
48. Visi muzikai gabūs vaikai, jaunuoliai ir suaugusieji, norintys lavinti savo įgūdžius ir gebėjimus, turi teisę stoti į Mokyklą.
49. Priėmimo į Mokyklą tvarka:
49.1. apie priėmimą informuojama per miesto žiniasklaidą, informacija skelbiama Mokyklos interneto svetainėje, išsiunčiama į bendrojo ugdymo mokyklas;
49.8. vyresnio amžiaus mokiniams gali būti suteikta galimybė per vienerius metus baigti dvejų metų kursą;
50. Priimtų Mokyklos mokinių tėvai ar globėjai privalo sudaryti su Mokykla sutartį, kurioje nurodyti pagrindiniai šalių įsipareigojimai mokymosi Mokykloje metu.
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
52. Mokyklos taryba – aukščiausia savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei.
54. Mokyklos taryba sudaroma iš Mokykloje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių. Tarybos narių skaičių ir lygias atstovavimo kvotas nustato šie Nuostatai.
55. Į Mokyklos tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – Mokinių taryba. Mokyklos taryba slaptu balsavimu renkama mokslo metų pradžioje trijų metų kadencijai.
56. Mokyklos tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Mokyklos direktorius negali būti renkamas tarybos pirmininku.
58. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvių balsų dauguma. Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Mokyklos direktorius grąžina svarstyti iš naujo.
60. Švietimo įstaigos steigėjas ir švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustatę, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo svarstyti iš naujo. Ginčai sprendžiami įstatymų numatyta tvarka.
61. Mokyklos tarybos funkcijos:
61.2. pritaria Mokyklos strateginiam veiklos planui, veiklos programai, nuostatams, vidaus tvarkos taisyklėms, ugdymo planui;
61.3. aptaria siūlymus dėl mokinių žinių ir gebėjimo vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;
61.4. teikia pasiūlymus Mokyklos direktoriui dėl darbuotojų priėmimo ir jų darbo vertinimo, jų atestacijos, vadovų darbo vertinimo;
61.6. renka atstovus į Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją;
61.7. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
62. Mokytojų taryba – kolegiali ir nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija, kurios nariai yra visi tuo metu Mokykloje dirbantys pedagogai. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius.
63. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip tris kartus per mokslo metus, įskaitant metų pradžią ir pabaigą. Prireikus į posėdžius kviečiami ir kitų savivaldos institucijų, aptarnavimo tarnybų atstovai.
64. Mokytojų tarybos posėdžiai gali būti šaukiami administracijai, kitoms savivaldos institucijoms pasiūlius, pačių pedagogų iniciatyva.
65. Mokytojų tarybos posėdis yra teisėtas, jei susirinkime dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 pedagogų. Nutarimai yra teisėti, jei jie priimami balsų dauguma.
66. Mokytojų tarybos funkcijos:
66.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo kryptis, metodus ir būdus;
66.3. priima nutarimus dėl mokinių kėlimo į aukštesnę klasę, šalinimo iš Mokyklos, leidimo laikyti egzaminus, Mokyklos baigimo pažymėjimų išdavimo, mokinių, mokytojų ir kitų darbuotojų apdovanojimo bei skatinimo;
67. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti mokinių ir mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų vadovų pasitarimus.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO
TVARKA IR ATESTACIJA
69. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jos vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo santykius. Direktoriaus pavaduotoją, mokytojus, aptarnaujantį personalą ir kitus darbuotojus priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
70. Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojų ugdymui, mokytojų pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos ir veiklos sudėtingumo.
71. Mokyklos direktoriaus pareiginę algą, priedus prie jos ir kitas darbo apmokėjimo sąlygas nustato Akmenės rajono savivaldybės taryba, vadovaudamasi teisės aktų nustatyta tvarka.
72. Direktoriaus pavaduotojo ugdymui, mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų pareiginę algą, priedus prie jos ir kitas darbo apmokėjimo sąlygas nustato Mokyklos direktorius, vadovaudamasis teisės aktais, reglamentuojančiais darbo apmokėjimo tvarką, ir Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimais.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
74. Mokykla patikėjimo teise valdo, naudoja ir disponuoja jai Akmenės rajono savivaldybės tarybos patikėtu turtu, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis, panaudos būdu naudojasi valstybine žeme.
75. Mokyklos lėšos:
75.1. valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija:
77. Mokykla yra paramos gavėjas. Gauta parama tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir kitais teisės aktais.
78. Mokykla yra asignavimų valdytojas. Mokyklos buhalterinė apskaita vykdoma biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos teisės aktų nustatyta tvarka. Mokyklos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai sudaromi ir teikiami Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo, Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
79. Direktoriaus įsakymu visų kategorijų darbuotojams teisės aktų nustatyta tvarka gali būti mokamos premijos ir priedai už darbo kokybę ir papildomai atliktą darbą.
80. Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolė ir Akmenės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.
81. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Akmenės rajono savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
83. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, adresu www.namm.lt .
84. Vieši pranešimai ir informacija, kurią, remiantis šiais Nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, apie Mokyklos vykdomas neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, informacinę sistemą Elektroninis dienynas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas Mokyklos vykdomas veiklas skelbiama Mokyklos interneto svetainėje adresu www.namm.lt, Savivaldybės interneto svetainėje adresu www.akmene.lt ir kitose visuomenės informavimo priemonėse, Viešųjų pirkimų tarnybos informacinėje sistemoje Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
85. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus, papildymus Mokyklos direktoriaus iniciatyva, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, suderinusi su Mokyklos taryba, tvirtina Akmenės rajono savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka.
86. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Švietimo įstatymu ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
87. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar vidaus struktūros pertvarką ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai spaudoje ir/arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir/arba registruotu laišku.