Pasvalio rajono savivaldybės administracijos
direktorius
Įsakymas
Dėl pasvalio rajono savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo
2018 m. sausio 12 d. Nr. DV-19
Pasvalys
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 26 straipsniu ir 27 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 29 d. nutarimo Nr. 1046 redakcija) (su visais aktualiais pakeitimais), 21 punktu,
Įsakymas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2018 m. sausio 12 d. įsakymu Nr. DV-19
PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto projekto rengimo tvarką.
2. Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme vartojamas sąvokas.
3. Savivaldybės biudžeto projekto rengimo teisinis pagrindas yra Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymas, atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklės, kiti biudžeto pajamų gavimą ir programų finansavimą reglamentuojantys teisės aktai, Savivaldybės tarybos patvirtintas strateginis veiklos planas ir kiti strateginio planavimo dokumentai ir šis Aprašas.
II. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMAS
5. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintais finansiniais rodikliais, kitais įstatymais, oficialiosios statistikos duomenimis, Savivaldybės tarybos patvirtintu strateginiu veiklos planu, taip pat atsižvelgiant į kitus patvirtintus Savivaldybės strateginio planavimo dokumentus, kitus teisės aktus, asignavimus planuojant Savivaldybės veiklos plano programoms įgyvendinti ir planuojamiems rezultatams pasiekti.
6. Savivaldybės biudžeto pajamos nustatomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais bei Finansų ministerijos savivaldybių biudžetams prognozuojamais finansiniais rodikliais, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos prognozuojamomis pajamomis.
7. Biudžetinių įstaigų pajamos, gaunamos už teikiamas paslaugas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, planuojamos atsižvelgiant į asignavimų valdytojų skaičiavimus ir įtraukiamos į Savivaldybės biudžetą.
8. Asignavimų valdytojai yra tiesiogiai atsakingi už teisingą programose pateiktų lėšų poreikio apskaičiavimą, programų ir jų sąmatų sudarymą. Lėšų poreikio skaičiavimai turi būti pagrįsti, juose nurodyti įstaigos etatų, tinklo ir kontingento rodikliai, kita įstaigos charakteristika susijusia su įstaigos veiklos pobūdžiu. Vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus rašte dėl atitinkamų metų Savivaldybės biudžeto rengimo nurodytu terminu (raštą rengia Finansų skyrius), programas ir programų sąmatų projektus, suderintus su atitinkamą sritį kuruojančiais Savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais, asignavimų valdytojai Savivaldybės administracijos Finansų skyriui pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintas galiojančias biudžeto skaičiavimo formas bei papildomą informaciją, kuri reikalinga biudžeto projektui sudaryti.
9. Finansų skyrius tikrina, ar parengtuose programų sąmatų projektuose pateikti skaičiavimai yra tikslūs, ar laikytasi taupumo režimo, ar numatyti asignavimai padengti esamus įsiskolinimus. Atsižvelgiant į Savivaldybės biudžeto bendras finansines galimybes, programų sąmatų projektai gali būti tikslinami sumažinant ar padidinant asignavimus.
10. Savivaldybės administracijos direktorius parengtą Savivaldybės biudžeto projektą teikia svarstyti Savivaldybės tarybos komitetams.
11. Apibendrinus gautus pasiūlymus bei išvadas dėl biudžeto projekto, parengiamas patikslintas Savivaldybės biudžeto projektas.
12. Savivaldybės administracijos direktorius patikslintą Savivaldybės biudžeto projektą teikia svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai teisės aktų nustatyta tvarka.
13. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 15 (dešimt) darbo dienų nuo biudžeto patvirtinimo sudaro ir patvirtina biudžeto programų sąmatas pagal finansavimo šaltinius, programas, priemones bei funkcinę klasifikaciją ir pateikia Finansų skyriui. Programų sąmatos sudaromos pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas formas valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Programų sąmatas pasirašo asignavimų valdytojas (vadovas) arba jo įgaliotas asmuo ir buhalteris.
14. Sudarydami programų sąmatas, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad būtų numatyti asignavimai padengti metų pradžioje esamus įsiskolinimus pagal prisiimtus įsipareigojimus, neviršijant einamiesiems skirtų Savivaldybės biudžeto asignavimų.
15. Finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu biudžetu ir asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis, sudaro Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Savivaldybės biudžeto pajamų ir finansavimo planą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS