LIETUVOS BANKO VALDYBA
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS BANKO VALDYBOS 2012 M. SAUSIO 26 D. NUTARIMO NR. 03-23 „DĖL VARTOTOJŲ IR FINANSŲ RINKOS DALYVIŲ GINČŲ NETEISMINIO SPRENDIMO PROCEDŪROS LIETUVOS BANKE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. gruodžio 21 d. Nr. 03-223
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos banko valdybos 2012 m. sausio 26 d. nutarimu Nr. 03-23 „Dėl Vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčų neteisminio sprendimo procedūros Lietuvos banke taisyklių patvirtinimo“ patvirtintas Vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčų neteisminio sprendimo procedūros Lietuvos banke taisykles:
1.1. pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.2. pakeisti 12 punktą ir jį išdėstyti taip:
„12. Kai finansų rinkos dalyvis netenkina vartotojo reikalavimų arba juos tenkina iš dalies, finansų rinkos dalyvio atsakyme turi būti pateikta informacija apie tai, kad per vienus metus nuo kreipimosi į finansų rinkos dalyvį vartotojas turi teisę kreiptis į Lietuvos banką dėl kilusio ginčo sprendimo.“;
1.4. pakeisti 16.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
1.5. pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.6. pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:
„19. Jeigu vartotojas pagal Lietuvos banko nurodymus ir per nustatytą terminą pašalina trūkumus, vartotojo kreipimasis laikomas pateiktu tą dieną, kai gaunamas reikalavimus atitinkantis vartotojo kreipimasis. Priešingu atveju, vadovaudamasis Taisyklių 25.6 papunkčiu, Lietuvos bankas atsisako nagrinėti ginčą.“;
1.7. pakeisti 25 punktą ir jį išdėstyti taip:
„25. Lietuvos bankas atsisako nagrinėti vartojimo ginčą šiais atvejais:
25.1. vartotojo prašyme nagrinėti vartojimo ginčą nurodyto vartojimo ginčo nagrinėjimas nepriskirtas Lietuvos banko kompetencijai. Šiuo atveju Lietuvos bankas perduoda vartotojo prašymą kitai Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 22 straipsnio 1 dalyje nurodytai institucijai ir apie tai raštu praneša vartotojui;
25.2. ginčą tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nagrinėja kitas vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektas, teismas arba arbitražas;
25.3. yra įsiteisėjęs teismo ar arbitražo sprendimas arba yra įsigaliojęs Lietuvos banko ar kito vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjekto sprendimas dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu arba sprendimas nutraukti ginčo nagrinėjimą;
25.4. ginčo šalys sudarė susitarimą dėl vartojimo ginčo perdavimo spręsti kitam vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektui, įrašytam į vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektų sąrašą pagal Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 292 straipsnį, po to, kai kilo šis ginčas;
25.5. vartotojas kreipėsi į Lietuvos banką pasibaigus Taisyklių 14 punkte nurodytam terminui arba prieš tai nesikreipė į finansų rinkos dalyvį Taisyklių 10 punkte nustatyta tvarka;
25.6. vartotojo kreipimasis neatitinka Taisyklių 15, 16 ir (ar) 17 punktuose nustatytų reikalavimų ir trūkumai nepašalinami per Lietuvos banko nustatytą terminą;
25.7. ginčo suma yra mažesnė negu 20 Eur, išskyrus atvejus, kai ginčas turi reikšmės formuojant naują vartotojų teisių apsaugos praktiką ir (ar) yra sistemiškai svarbus finansinių paslaugų teikimo praktikai ir (ar) yra kitų svarbių aplinkybių;
1.8. pakeisti 27 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.9. pakeisti 35 punktą ir jį išdėstyti taip:
„35. Jeigu vartotojas nusprendžia pakeisti savo kreipimosi dalyką (reikalavimus ar jų dalį finansų rinkos dalyviui) arba pagrindą (aplinkybes, kuriomis vartotojas grindžia savo reikalavimą), Taisyklių 34 punkte nustatytas terminas pradedamas skaičiuoti iš naujo nuo pakeisto kreipimosi Lietuvos banke gavimo dienos.“;
1.10. pakeisti 37 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.11. papildyti 53 punktą nauju 53.4 papunkčiu:
1.13. papildyti 61 punktą nauju 61.11 papunkčiu:
„61.11. ginčo šalių pareiga pranešti Lietuvos bankui, kai pareiškiamas ieškinys bendrosios kompetencijos teisme prašant nagrinėti ginčą iš esmės, taip pat finansų rinkos dalyvio pareiga per nustatytą terminą pranešti Lietuvos bankui apie sprendimo įvykdymą arba neįvykdymą, kai priimamas šių Taisyklių 59.1 ar 59.2 papunktyje nurodytas sprendimas.“;
1.14. pakeisti 62 punktą ir jį išdėstyti taip:
„62. Priimdamas sprendimą dėl ginčo esmės, Lietuvos bankas sprendžia:
62.1. dėl vartotojų reikalavimų pagrįstumo ir nustato ne ilgesnį negu 6 mėnesių reikalavimų įgyvendinimo terminą;
62.2. dėl vartotojo patirtų išlaidų, susijusių su vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūra (įrodymų surinkimo išlaidų, įskaitant būtinas ekspertizės ar kitas tyrimų, advokato ar advokato padėjėjo paslaugų ir vertimo išlaidas), atlyginimo proporcingai patenkintų vartotojo reikalavimų daliai. Lietuvos bankas nesprendžia finansų rinkos dalyvio patirtų išlaidų atlyginimo klausimo.“;
1.15. papildyti nauju 641 punktu ir jį išdėstyti taip:
„641. Lietuvos bankas gali savo iniciatyva ar ginčo šalių prašymu ištaisyti savo sprendime rašymo apsirikimus ar aiškias aritmetines klaidas, kurių ištaisymas nekeičia sprendimo esmės. Ištaisymų klausimas sprendžiamas rašytinės procedūros tvarka. Dėl klaidos ištaisymo priimamas Lietuvos banko sprendimas.“;