BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS LĖŠŲ, SKIRTŲ SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAMS IR GATVĖMS TIESTI, REKONSTRUOTI, TAISYTI (REMONTUOTI), PRIŽIŪRĖTI IR SAUGAUS EISMO SĄLYGOMS UŽTIKRINTI, NAUDOJIMO IR SKIRSTYMO TVARKOS APRAŠO
PATVIRTINIMO
2017 m. gruodžio 22 d. Nr. TS-230
Birštonas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 ir 32 punktais, 18 straipsnio 1 dalimi, atsižvelgdama į Birštono savivaldybės tarybos siūlymą bei siekdama skatinti gyventojų dalyvavimą tvarkant savivaldybės kelius ir gatves, Birštono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Birštono savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 29 d. sprendimą Nr. TS-179 „Dėl kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti, prižiūrėti, naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Kauno apygardos administraciniam teismui (A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo Nr. VIII-1029 nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo dienos.
PATVIRTINTA
Birštono savivaldybės tarybos
2017 m. gruodžio 22 d.
sprendimu Nr. TS-230
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS LĖŠŲ, SKIRTŲ SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAMS IR GATVĖMS TIESTI, REKONSTRUOTI, TAISYTI (REMONTUOTI), PRIŽIŪRĖTI IR SAUGAUS EISMO SĄLYGOMS UŽTIKRINTI, NAUDOJIMO IR SKIRSTYMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau – Programa) finansavimo lėšų, skirtų Birštono savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Programos finansavimo lėšų, skirtų Birštono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, paskirstymo tvarką, panaudojimą ir atsiskaitymą už asignavimus.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos kelių įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 ir 32 punktais, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. sausio 7 d. nutarimo Nr. 20 redakcija) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 11 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Kelių priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo".
II. LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA
4. Programos lėšos naudojamos šia tvarka:
4.1. asignavimų dalis nuo bendros Savivaldybei skirtų Programos lėšų sumos, skiriama kapitalo investicijoms į vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimą, rekonstravimą ir kapitalinį remontą bei saugaus eismo sąlygų užtikrinimą, turi būti ne mažesnė nei nurodyta finansavimo sutartyje su Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – LAKD);
4.2. likusi lėšų suma naudojama vietinės reikšmės kelių ir gatvių einamiesiems tikslams (priežiūros ir paprastojo remonto darbams);
5. Programos lėšos vietinės reikšmės keliams (gatvėms) naudojamos:
5.2. apsaugos nuo triukšmo statiniams prie kelių (gatvių) statyti, rekonstruoti ir taisyti (remontuoti);
5.3. paviršiaus vandens nuleidimo įrenginiams, lietaus kanalizacijai įrengti, rekonstruoti ir taisyti (remontuoti);
5.4. tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, pralaidoms projektuoti, apskaityti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
5.5. techninėms eismo reguliavimo ir kitoms inžinerinėms saugaus eismo priemonėms įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti;
5.9. automobilių stovėjimo aikštelėms, viešojo transporto stotelėms ir paviljonams įrengti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti;
5.10. šaligatviams, pėsčiųjų ir (ar) dviračių takams įrengti, projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
III. PRAŠYMŲ TEIKIMAS
6. Iki einamųjų metų vasario 1 d. Savivaldybės administracijai Birštono miesto tvarkymo tarnyba (toliau – BMTT), Birštono seniūnijos seniūnas ir seniūnaičiai teikia šiuos prašymus:
6.1. vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, rekonstruoti ar remontuoti (Aprašo 1 priedas). Prašyme turi būti nurodyta pageidaujamų atlikti darbų apimtys, objekto schema, matmenys ar projektiniai pasiūlymai;
7. BMTT, seniūno bei seniūnaičių prašymai pagal Aprašo 6.1. punktą Savivaldybės administracijai turi būti pateikti prioritetiniu eiliškumu, kuris sudaromas vadovaujantis Aprašo 14 punkte pateiktais atrankos vertinimo kriterijais.
8. Aprašas reglamentuoja atvejus ir sąlygas fiziniams bei juridiniams asmenims (toliau – Pareiškėjai) dalyvauti vykdant Birštono savivaldybės vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimo, rekonstravimo ir kapitalinio remonto darbus, prisidedant nuosavomis lėšomis.
9. Pareiškėjų prisidėjimo vertė prie daugiabučių gyvenamųjų namų įrengiamos infrastruktūros turi būti ne mažesnė kaip 30 proc., vienpusio užstatymo gatvėse – 5 proc., abipusio užstatymo gatvėse – 15 proc. statybos darbų vertės (pagal Birštono savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintame objektų sąraše skirtas lėšas inžinerinėms techninėms paslaugoms ir statybos montavimo darbams).
10. Pareiškėjai iki einamųjų metų sausio 15 d. teikia nustatytos formos (Aprašo 2 priedas) prašymus BMTT, seniūnijos seniūnui ir seniūnaičiams, o šie ne vėliau kaip per 10 darbo dienų – Savivaldybės administracijai. Prašyme privaloma nurodyti finansinio prisidėjimo vertę procentais pagal Aprašo 9 punktą bei įgaliotą Pareiškėjų atstovą ir jo kontaktinę informaciją.
11. BMTT, seniūnas ir seniūnaičiai privalo užtikrinti visuomenės informavimą apie Apraše numatytas fizinių ir juridinių asmenų dalyvavimo galimybes, pateikdami informaciją seniūnijos bei Birštono miesto skelbimų lentose, bendrauti su gyventojais. Aprašas turi būti skelbiamas Savivaldybės internetiniame tinklalapyje.
IV. LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKA
12. Visus prašymus nagrinėja ir vertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta nuolat veikianti komisija iš ne mažiau kaip 5 asmenų vietinės reikšmės kelių ir gatvių tiesimo bei taisymo poreikiams nustatyti ir darbų programoms sudaryti (toliau – Komisija).
13. Komisija apžiūri visus kelius ar gatves, kuriems tiesti, rekonstruoti ar kapitališkai remontuoti buvo gauti prašymai.
14. Atsižvelgdama į kelių (gatvių) esamą situaciją, Komisija kiekvieną iš jų vertina balais pagal šiuos atrankos kriterijus:
Eil. Nr. |
Objekto atrankos vertinimo kriterijai |
Objekto |
|
|
atrankos galimos |
|
|
vertinimo |
|
|
kriterijų |
|
|
reikšmės balais |
1. |
Pareiškėjo nurodytas planuojamas finansavimo dydis (Pareiškėjui prisidedant kaip numatyta Aprašo 9 punkte – skiriama 10 balų; už kiekvieną papildomą prisidedamą procentą – papildomas 1 balas; jei prisidedama mažiau nei nurodyta Aprašo 9 punkte – 0 balų) |
0–10
|
2. |
Naudingumas visuomenei (žr. Aprašo 4priedą) |
0 arba10
|
3. |
Kelio (gatvės) ar inžinerinių tinklų esama būklė (žr. Aprašo 4 priedą) |
2–20 |
4. |
Kelio (gatvės) transporto metinis paros eismo intensyvumas (žr. Aprašo 4 priedą) |
0-10 * |
|
*Pėsčiųjų, dviračių takai ir šaligatviai vertinami 10 balų |
|
|
Pastaba: Kaimiškų vietovių teritorijoje gyventojams prisidėjusiems prie kelių remonto ir priežiūros savomis jėgomis, gali būti papildomai skirta iki 5 balų. |
|
15. Komisija kiekvienam keliui (gatvei) skiria bendrą balą, kuris nustatomas komisijos daugumos sprendimu. Nusišalinti nuo balsavimo privalo tie Komisijos nariai, kurie gali būti šališki vertinant objektą.
16. Objektų atrankos vertinimo kriterijų reikšmės balų sumos mažėjimo tvarka sudaromas Birštono savivaldybės kelių (gatvių) ar inžinerinių tinklų statybos, rekonstravimo ar remonto trijų metų prioritetinis objektų sąrašas (toliau – Prioritetinis sąrašas). Sąrašas sudaromas vadovaujantis preliminariomis kainomis (esant parengtiems projektams – remiantis statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalimi) ir kapitalo investicijoms skiriamu finansavimu.
17. Jei surenkamas vienodas balų skaičius, pirmenybė teikiama tam objektui, kurio būklė (kriterijus Nr. 3) įvertinta didesniu balu. Jei būklės vertinimo balų skaičius vienodas, pirmenybė teikiama objektui, kurio faktinis metinis paros eismo intensyvumas yra didesnis.
18. Prioritetinis sąrašas sudaromas atskirai miestui ir kaimiškoms vietovėms. Sudarytas Prioritetinis sąrašas teikiamas tvirtinti Birštono savivaldybės tarybai.
19. Prioritetinis sąrašas gali būti tikslinamas ar papildomas, o keliai (gatvės) reitinguojami pirmoje Prioritetinio sąrašo vietoje be atskiro vertinimo, atsižvelgiant į naujai atsiradusias ir nenumatytas aplinkybes, t. y. gaunamą tikslinį kitų struktūrinių fondų finansavimą, įvykusią stichinę nelaimę arba gavus Pareiškėjo prašymą prisidėti ne mažiau kaip 50 proc. statybos darbų vertės ir kartu pateikus parengtą statybos darbų techninį projektą. Statybos darbų techninis projektas turi būti suderintas su savivaldybe ir kitomis suinteresuotomis institucijomis, projektui atlikta ekspertizė, gauti visi reikalingi leidimai. Pareiškėjo patirtos projekto parengimo ir ekspertizės išlaidos įskaičiuojamos į Pareiškėjo prisidėjimo vertę, tačiau jos neturi viršyti bendrųjų ekonominių normatyvų.
20. Papildant Prioritetinį sąrašą, dėl riboto finansavimo į sąrašą nebepatenkantys objektai, privalo būti įtraukti į ateinančio laikotarpio Prioritetinį sąrašą pirmumo tvarka.
22. Vadovaujantis patvirtintu Prioritetiniu sąrašu Savivaldybės administracijos Ūkio, turto ir kaimo plėtros skyrius sudaro Savivaldybės Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis finansuojamų vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimo, rekonstravimo, taisymo (remonto), priežiūros ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimo einamaisiais metais objektų sąrašą (toliau – Objektų sąrašas) ir teikia tvirtinti Birštono savivaldybės tarybai.
23. Savivaldybės administracija Tarybos patvirtintą Objektų sąrašą derina su LAKD prie Susisiekimo ministerijos.
24. Pareiškėjas, kurio prašymas įtraukiamas į Objektų sąrašą, informuojamas raštu ir turi ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo Objektų sąrašo patvirtinimo pasirašyti šio Aprašo 3 priede pateiktą sutartį (toliau – Sutartis) dėl dalinio finansavimo. Sutartyje nurodyta prisidėjimo vertė apskaičiuojama nuo Objektų sąraše nurodytos sumos. Nepasirašius Sutarties numatytu terminu ar nepervedus Sutartyje numatytos sumos, kelias (gatvė) išbraukiamas iš Objektų sąrašo be atskiro įspėjimo. Pasirašęs sutartį, Pareiškėjas tampa Partneriu.
25. Pasirašiusi finansavimo sutartį ir suderinusi Objektų sąrašą su LAKD, Savivaldybės administracija vykdo darbų ir paslaugų viešuosius pirkimus Viešųjų pirkimų įstatymu nustatyta tvarka. Į viešųjų pirkimų komisiją gali būti deleguotas Pareiškėjo atstovas.
26. Objektų sąrašo vertės tikslinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atlikus paslaugų ir darbų pirkimų procedūras.
27. Lėšos einamiesiems darbams skirstomos taip:
27.1. pėsčiųjų takų ir privažiavimų teritorijose prie modernizuotų daugiabučių gyvenamųjų namų – nemažiau 10 proc. lėšų, galimų naudoti einamiesiems tikslams;
27.2. vietinės reikšmės kelių inventorizacijai – ne mažiau kaip 3 proc. nuo lėšų, skirtų kaimiškoms vietovėms, iki baigtinio kelių inventorizavimo;
27.3. kaimiškųjų vietovių vietinės reikšmės kelių paprastojo remonto darbams (lietaus vandens nuvedimui, žvyravimui) – ne mažiau 10 proc. nuo lėšų, skirtų kaimiškoms vietovėms;
27.4. Birštono miesto ir Birštono seniūnijos vietinės reikšmės kelių (gatvių) priežiūra finansuojama iš Savivaldybės biudžeto;;
27.5. eismo saugumo priemonėms užtikrinti skiriama ne mažiau nei numatyta finansavimo sutartyje su LAKD, įgyvendinant Savivaldybės kelių eismo saugumo komisijos nutarimus;
V. DARBŲ ATLIKIMO IR ATSISKAITYMO TVARKA
28. Darbų ir paslaugų vykdymui Savivaldybės administracija pasirašo sutartis su viešuosius pirkimus laimėjusiais tiekėjais.
29. Darbai vykdomi Statybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, atliekami per sutartyje nustatytą terminą.
30. Savivaldybės administracijos Ūkio, turto ir kaimo plėtros skyrius atsako už efektyvų Programos lėšų panaudojimą.
31. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, vykdo objektų, finansuojamų Programos lėšomis, užsakovo funkcijas. Ūkio, turto ir kaimo plėtros skyrius rengia reikalingus dokumentus viešiesiems darbų ir paslaugų pirkimams organizuoti, pirkimų sutartims sudaryti, vykdo darbų kontrolę, organizuoja techninę priežiūrą ir atliktų darbų priėmimą, teikia LAKD paraiškas lėšoms gauti ir ataskaitas apie lėšų naudojimą.
32. Apskaitos skyrius apskaito atliktų darbų vertę, įskaičiuodamas ir gyventojų piniginius įnašus, įvardydamas atskirų finansavimo šaltinių sumas.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
34. Programos finansavimo tikslinėms ir rezervo lėšoms gauti teikiami keliai (gatvės) pagal Prioritetinį sąrašą, kurių statybos skaičiuojamoji kaina arba preliminari planuojama statybos vertė yra didesnė nei 300 000 Eur. Šios lėšos naudojamos pagal su LAKD pasirašytų finansavimo sutarčių sąlygose nustatytus reikalavimus ir suderintus objektų sąrašus. Savivaldybės administracija užtikrina tinkamą visų su LAKD pasirašytų finansavimo sutarčių sąlygose nustatytų reikalavimų vykdymą.
35. Prioritetinio objektų sąrašo objektai gali būti finansuojami ne tik iš Kelių priežiūros ir plėtros programos, bet ir kitų finansavimo šaltinių.
Aprašo 1 priedas
(Vieta)
(Atsakingo asmens vardas, pavardė)
Birštono savivaldybės administracijai
PRAŠYMAS ATLIKTI KELIO, GATVĖS IR INŽINERINIŲ TINKLŲ STATYBOS
DARBUS
(data)
Vadovaudamiesi Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašu, patvirtintu Birštono savivaldybės tarybos 2017 m. gruodžio d. sprendimu Nr. TS-....., prašome įtraukti į Birštono savivaldybės kelių (gatvių) ar inžinerinių tinklų statybos, rekonstrukcijos ar remonto trijų metų prioritetinį objektų sąrašą:
1. Kelio, gatvės ir inžinerinių tinklų statybos darbų pavadinimas (-ai).
2. Adresas, vieta.
3. Matmenys (ilgis, plotis, pradžia, pabaiga).
4. Trumpas aprašymas.
PRIDEDAMA:
4. Objekto nuotraukos,.......... lapas (-ai).
5. Objekto schema, matmenys.
6. Projektiniai pasiūlymai (pateikiami laisva forma).
7. Nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos kopija.
(parašas) (vardas, pavardė)
Aprašo 2 priedas
PRAŠYMAS
ATLIKTI KELIO, GATVĖS IR INŽINERINIŲ TINKLŲ STATYBOS DARBUS
(data)
Prašome atlikti______________________ gatvės / kelio / inžinerinių tinklų statybos darbus.
(Pavadinimas)
Įsipareigojame prisidėti prie statybos darbų ne mažiau______ proc. nuo visos inžinerinių paslaugų
ir statybos montavimo darbų kainos.
Įgaliojame_______________________ atstovauti mūsų interesams, vykdyti finansinius
(vardas, pavardė)
Birštono savivaldybės administracijai įsipareigojimus ir pasirašyti sutartį.
(vardas, pavardė)
Pareiškėjai:
(adresas) (parašas)
Aprašo 3 priedas
DALINIO APMOKĖJIMO SUTARTIS
20 m. d. Nr.
Birštonas
Birštono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybė), atstovaujama Savivaldybės
administracijos direktoriaus_____________ (vardas, pavardė), veikiančio pagal nuostatus
ir
____________ (vardas, pavardė), atstovaudamas________________ , pagrindu_______ (toliau –
Partneris), vadovaudamiesi Birštono savivaldybės tarybos 2017 m. gruodžio d. sprendimu Nr. TS- ..... „Dėl kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo" sudaro šią sutartį.
I. SUTARTIES OBJEKTAS
II. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI
2.1. Savivaldybė įsipareigoja panaudoti finansavimo sutarties 2.2. punkte gautus pinigus pagal paskirtį, pervedant gautą sumą viešųjų pirkimų metu parinktam rangovui. Partnerio pervesta suma rangovui sumokama tik už kokybiškai atliktus darbus, o darbų priėmimo metu statybos dalyviams nustačius trūkumus, gali būti sulaikoma tol, kol rangovas jų neištaisė.
III. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ
3.1. Jei Savivaldybė nevykdo 2.1. punkte numatytų įsipareigojimų, ji privalo grąžinti gautą sumą Partneriui ir sumokėti 5 proc. dydžio baudą nuo gautos pinigų sumos sutarties 1.1. p. numatytai paskirčiai.
IV. GINČŲ SPRENDIMAS IR SUTARTIES GALIOJIMAS
4.1. Ginčai tarp šalių dėl sutarties sprendžiami derybomis, o šalims nesutarus – Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta tvarka.
V. ŠALIŲ ADRESAI IR REKVIZITAI
Birštono savivaldybės administracija Partneris
Kodas 188750166
Jaunimo g. 2, 59206 Birštonas
Tel. (8 319) 65 555
Faks. (8 319) 65 555
El. p. sekretore@birstonas.lt
a. s LT 46 7181 6000 0113 0785
AB Šiaulių bankas Birštono KAS
Administracijos direktorius
Valentinas Vincas Revuckas
...............................................................
A.V.
Aprašo 4 priedas
OBJEKTŲ ATRANKOS VERTINIMO KRITERIJAI
1. Naudingumas visuomenei. 10 balų skiriama, jei kelias (gatvė) yra susijęs su šių objektų susisiekimu:
1. Darželis;
2. Mokykla;
3. Gydymo / reabilitacijos įstaiga;
4. Biblioteka;
5. Priešgaisrinė tarnyba;
6. Policija;
7. Kiti visuomenės traukos centrai (išskyrus privataus verslo objektus).
2. Kelio (gatvės) ar inžinerinių tinklų esama būklė. Būklė vertinama apžiūros metu bendru Komisijos narių daugumos sprendimu.
Kelio (gatvės) su asfalto danga vertinimo balai:
Vertinimo balas |
Dangos techninės būklės vertinimo kriterijai |
|
20 (labai bloga būklė) |
Danga suirusi, eismas ribojamas |
|
15 (nepatenkinama būklė) |
Dangoje lopų plotas viršija 10 proc. dangos ploto vertinamame ruože, yra skersinių ir išilginių plyšių, platesnių kaip 20 mm, dangos lukštenimosi plotas sudaro daugiau kaip 3 proc. vertinamo ruožo. Yra nelygumų, kurie sąlygoja nepatogų transporto priemonės judėjimą. |
|
10 (patenkinama būklė) |
Dangoje lopų plotas neviršija 5 proc. dangos ploto vertinamame ruože, yra pavienių išilginių ir skersinių plyšių, ne platesnių kaip 10 mm, danga pradėjusi lukštentis ne didesniame kaip 1 proc. dangos plote vertinamame ruože, danga nelygi. |
|
5 (gera būklė) |
Danga suremontuota kokybiškai, lopų plotas neviršija 1 proc. dangos ploto vertinamame ruože, yra pavienių plyšių, ne platesnių kaip 5 mm, tačiau yra plyšių lopų dangos kraštuose. |
|
2 (puiki būklė) |
Dangoje nėra lopų, plyšių, įdubų, provėžų, danga lygi. |
|
Kelio (gatvės) su žvyro danga vertinimo balai: |
||
Vertinimo balas |
Dangos techninės būklės vertinimo kriterijai |
|
20 (labai bloga būklė) |
Žvyrkelio danga nusidėvėjusi daugiau kaip 50 proc. dangos ploto |
|
|
vertinamame ruože, transporto eismas ribojamas |
|
15 (silpna būklė) |
Žvyro dangoje yra įdubų, profiliuojamojo sluoksnio nusidėvėjimas sudaro ne daugiau kaip 50 proc. dangos ploto vertinamame ruože, žvyro dangos nusidėvėjimas iki žemės sankasos viršaus sluoksnio sudaro ne daugiau kaip 5 proc. dangos ploto vertinamame ruože, važiavimas suvaržytas. |
|
10 (gera būklė) |
Žvyro dangoje išdaužos užtaisytos kokybiškai, tačiau yra profiliuojamojo sluoksnio nusidėvėjimo, sudarančio ne daugiau kaip 5 proc. dangos ploto vertinamame ruože. |
|
5 (puiki būklė) |
Žvyro danga naujai įrengta, paviršius vientisas, lygus, nėra įdubų. |
|
Pėsčiųjų / dviračių takų ir aikštelių vertinimo balai: |
||
Vertinimo balas |
Dangos techninės būklės vertinimo kriterijai |
|
20 (labai bloga būklė) |
Kelio dangos pažeidimai sudaro daugiau kaip 50 proc. dangos ploto vertinamame ruože, pėsčiųjų ir/ar dviratininkų eismas ribojamas. |
|
15 (silpna būklė) |
Kelio dangos pažeidimai sudaro ne daugiau kaip 50 proc. dangos ploto vertinamame ruože, pėsčiųjų ir/ar dviratininkų eismas suvaržytas. |
|
10 (gera būklė) |
Kelio dangoje pažeidimai užtaisyti kokybiškai, tačiau pažeidimai sudaro ne daugiau kaip 5 proc. dangos ploto vertinamame ruože. |
|
5 (puiki būklė) |
Takas/aikštelė naujai įrengta, paviršius vientisas, lygus, nėra įdubų. |
|
3. Kelio (gatvės) transporto metinis paros eismo intensyvumas. Rodiklis apskaičiuojamas vadovaujantis Vilniaus Gedimino technikos universiteto metodiniais nurodymais „Transporto sistemos elementai“, išmatuojant kelio (gatvės) transporto priemonių skaičių per valandą. Už duomenų pateikimą Komisijai atsakingas Savivaldybės ūkio, turto ir kaimo plėtros skyrius. Vertinant atšaką ar aikštelę, intensyvumas skaičiuojamos šalia esančio kelio (gatvės) intensyvumas. |
||
Pagal skaičiavimo rezultatus skiriami vertinimo balai: |
|
|
Vertinimo balas |
Transporto metinis paros eismo intensyvumas* |
|
10 |
900 ir daugiau automobilių per parą |
|
9 |
800-899 automobilių per parą |
|
8 |
700-799 automobilių per parą |
|
7 |
600-699 automobilių per parą |
|
6 |
500-599 automobilių per parą |
|
5 |
400-499 automobilių per parą |
|
4 |
300-399 automobilių per parą |
|
3 |
200-299 automobilių per parą |
|
2 |
100-199 automobilių per parą |
|
1 |
1-99 automobilių per parą |
|
0 |
0 automobilių per parą |
|
|
|
|
*Pėsčiųjų, dviračių takai ir šaligatviai vertinami 10 balų. |
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
Teisės akto projekto pavadinimas: Tarybos sprendimo projektas „DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS LĖŠŲ, SKIRTŲ SAVIVALDYBĖS VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAMS IR GATVĖMS TIESTI, REKONSTRUOTI, TAISYTI (REMONTUOTI), PRIŽIŪRĖTI IR SAUGAUS EISMO SĄLYGOMS UŽTIKRINTI, NAUDOJIMO IR SKIRSTYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ (toliau – Aprašas)
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Birštono savivaldybės administracijos Ūkio, turto ir kaimo plėtros skyriaus vyriausiasis specialistas.
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[1]: -
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, nustatytos atliekant antikorupcinį vertinimą po tarpinstitucinio derinimo (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[2]:
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
|
|
pildo teisės akto projekto vertintojas |
pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas |
pildo teisės akto projekto vertintojas |
1. |
Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
nesudaro |
|
x tenkina □ netenkina |
2. |
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
nėra |
|
x tenkina □ netenkina |
3. |
Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto |
Aprašo 6, 10, 12, 18, 22, 23, 25, 28, 31, 36 punktai |
|
x tenkina □ netenkina |
4. |
Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
Aprašo 6, 10, 12, 18, 22, 23, 25, 28, 31, 36 punktai |
|
x tenkina □ netenkina |
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
Aprašo 5 punktas, III skyrius |
|
x tenkina □ netenkina |
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys |
Aprašo 19 punktas |
|
x tenkina □ netenkina |
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas |
Aprašo II, III skyriai |
|
x tenkina □ netenkina |
8. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka |
Kriterijus netaikomas |
|
□ tenkina □ netenkina |
9. |
Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto: 9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą; 9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą; 9.3. narių skyrimo mechanizmas; 9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė; 9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu; 9.6. individuali narių atsakomybė |
Nustato Savivaldybės tarybos veiklos reglamentas |
|
□ tenkina □ netenkina |
10. |
Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka |
Aprašo II, III skyriai |
|
x tenkina □ netenkina |
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma |
Kriterijus netaikomas |
|
□ tenkina □ netenkina |
12. |
Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus |
Aprašo 6, 10, 24 punktai |
|
x tenkina □ netenkina |
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes |
Kriterijus netaikomas |
|
□ tenkina □ netenkina |
14. |
Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką |
Aprašo II, III skyriai |
|
x tenkina □ netenkina |
15. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai) |
Kriterijus netaikomas |
|
□ tenkina □ netenkina |
16. |
Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės[3] |
Kriterijus netaikomas |
|
□ tenkina □ netenkina |
17. |
Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai) |
Kriterijus netaikomas |
|
□ tenkina □ netenkina |
18. |
Teisės aktų projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra |
Kriterijus netaikomas |
|
□ tenkina □ netenkina |
19. |
Kiti svarbūs kriterijai |
nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Birštono savivaldybės administracijos Ūkio, turto ir kaimo plėtros skyriaus Vyriausiasis specialistas Kęstutis Savukynas
.................................. 2017-12-14 |
Teisės akto projekto vertintojas: Birštono savivaldybės administracijos Teisės ir personalo skyriaus vedėja Aušra Slavinskienė
.................................. 2017-12-14 |
______________
[1]Jeigu tas pats kriterijus taikomas kelioms teisės akto projekto nuostatoms, nurodyti ir konkrečias teisės akto projekto nuostatas, dėl kurių galima korupcijos rizika nepašalinta ar kuriai valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių.
[2] Tas pat.
[3]Pavyzdžiui, aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir panašiai.