ŠIAULIŲ APYLINKĖS TEISMO PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠIAULIŲ APYLINKĖS TEISMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. sausio 14 d. Nr. V-8

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 106 straipsnio 1 dalimi, Administravimo teismuose nuostatų, patvirtintų Teisėjų tarybos 2015 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 13-157-(7.1.2) (Teisėjų tarybos 2017 m. lapkričio 24 d. nutarimo Nr. 13P-177-(7.1.2) redakcija) 5, 6 punktais, atsižvelgdama į Šiaulių apylinkės teismo (toliau – Teismas) struktūros ir pareigybių pasikeitimus,

1.  T v i r t i n u Šiaulių apylinkės teismo nuostatus (toliau – Nuostatai, pridedama).

2.  P r i p a ž į s t u netekusiais galios Šiaulių apylinkės teismo nuostatus, patvirtintus Šiaulių apylinkės teismo pirmininko 2017 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. V-74.

3.  N u r o d a u Teismo raštinės skyriaus vedėjui ne vėliau kaip 2019 m. sausio 15 d. Nuostatus įstatymų nustatyta tvarka įregistruoti/paskelbti Teisės aktų registre (TAR).

4.  N u r o d a u Teismo informacinių technologijų skyriaus vedėjui supažindinti Teismo teisėjus, valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus su Nuostatais ir šiuo įsakymu, juos patalpinti į Teismo vidinę ir išorinę interneto svetainę.

Šis įsakymas įsigalioja nuo jo pasirašymo dienos.

 

 

 

Teismo pirmininkė                                                                                                       Rasa Milvydaitė

 

PATVIRTINTA

Šiaulių apylinkės teismo pirmininko

2019 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. V-8

 

 

ŠIAULIŲ APYLINKĖS TEISMO

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROJI DALIS

 

1. Šiaulių apylinkės teismo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Šiaulių apylinkės teismo organizacinę struktūrą, uždavinius, funkcijas bei teises, reglamentuoja jo darbo organizavimą.

2. Šiaulių apylinkės teismas yra Lietuvos Respublikos teisminės valdžios institucija, vykdanti teisingumą Lietuvos Respublikos vardu bylose priimtais procesiniais sprendimais.

3. Šiaulių apylinkės teismas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos teismų įstatymu (toliau – Teismų įstatymas), Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, taip pat šiais nuostatais ir kitais teisės aktais ir kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais, neprieštaraujančiais įstatymams. Šiaulių apylinkės teismas, nagrinėdamas bylas, taip pat vadovaujasi oficialiai paskelbtais Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo nutarimais ir atsižvelgia į Lietuvos Aukščiausiojo Teismo biuletenyje paskelbtas šio teismo nutartis, Administravimo teismuose nuostatais bei kitais teisės aktais.

4. Šiaulių apylinkės teismas (toliau – Teismas) yra viešasis juridinis asmuo (biudžetinė įstaiga), registruotas Juridinių asmenų registre (juridinio asmens kodas 302942324, elektroninio pašto adresas: siauliu.apylinkes@teismas.lt, buveinės adresas – P. Cvirkos g. 77, LT-77165 Šiauliai, Lietuvos Respublika):

4.1. susidedantis iš teritorinių padalinių – teismo rūmų:

4.1.1. Šiaulių rūmų – P. Cvirkos g. 77, LT -77165 Šiauliai;

4.1.2. Joniškio rūmų – Medžiotojų g. 2A, LT-84115 Joniškis;

4.1.3. Kelmės rūmų – Vytauto Didžiojo g. 60, LT-86143 Kelmė;

4.1.4. Pakruojo rūmų – Vienybės a. 1, LT-83154 Pakruojis;

4.1.5. Radviliškio rūmų – Vasario 16-osios g. 16, LT-82135 Radviliškis;

4.1.6. Raseinių rūmų – Tiesos g. 2, LT-60170 Raseiniai (toliau – Teismo rūmai);

4.2. turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą bei nepriklausomumą, savarankiškai kuriantis vidaus kontrolės sistemą, tvarkantis teismo buhalterinę apskaitą, valdantis ir disponuojantis bei naudojantis turtą;

4.3. finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) per teismų savivaldos institucijas;

4.4. turintis savo antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir kitus rekvizitus, taip pat sąskaitą banke.

5. Teisėjų valdžios vykdant teisingumą simboliai yra mantija ir ženklas su Lietuvos Respublikos herbu. Teisėjai nagrinėja bylas dėvėdami mantijas ir ženklus su Lietuvos Respublikos herbu. Teismo posėdžių salėje turi būti Lietuvos Respublikos vėliava ir Lietuvos Respublikos herbas.

 

II SKYRIUS

TEISMO STEIGIMAS IR JO KOMPETENCIJA VYKDANT TEISINGUMĄ

 

6. Teismo steigėjas yra Lietuvos Respublikos Seimas ir jo steigimas bei veiklos teritorija nustatoma įstatymu.

7. Teismo teisėjų skaičių nustato Respublikos Prezidentas Teisėjų tarybos patarimu.

8. Šiaulių apylinkės teismas yra bendrosios kompetencijos teismas, kuriame nagrinėjamos civilinės, baudžiamosios bei teismų kompetencijai priskirtos administracinių nusižengimų bylos.

9. Teismas yra pirmoji instancija:

9.1. civilinėms byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai;

9.2. baudžiamosioms byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai;

9.3. administracinių nusižengimų byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai;

9.4. byloms, susijusioms su sprendimų ir nuosprendžių vykdymu;

9.5. įstatymų nustatytais atvejais Teismo teisėjai atlieka ikiteisminio tyrimo teisėjo, vykdymo teisėjo funkcijas, taip pat kitas apylinkės teismo kompetencijai priskirtas funkcijas.

10. Teismas, vykdydamas teisingumą, yra nepriklausomas nuo kitų valstybės valdžios institucijų, pareigūnų, politinių partijų, politinių ir visuomeninių organizacijų ir kitų asmenų.

 

III SKYRIUS

TEISMO TEISĖS

 

11. Teismas, įgyvendindamas teisingumą, turi šias teises:

11.1. gauti iš valstybės įstaigų ir organizacijų, savivaldos institucijų, kitu teismų, įmonių bei kitų fizinių ir juridinių asmenų informaciją, reikalingą priskirtoms funkcijoms vykdyti;

11.2. pagal kompetenciją nustatyta tvarka nagrinėti juridinių ir fizinių asmenų pareiškimus, skundus bei pasiūlymus, priimti sprendimus ir įgyvendinti reikiamas priemones;

11.3. bendradarbiauti su Lietuvos ir užsienio valstybių institucijomis bei įstaigomis savo veiklos klausimais, pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus.

11.4. kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų suteiktas teises.

 

IV SKYRIUS

TEISMO VALDYMAS, TEISMO PERSONALAS IR TEISMO STRUKTŪRA

 

12. Teismo veikla organizuojama vadovaujantis teismo pirmininko patvirtintais strateginiais veiklos planais, kitais planavimo dokumentais. Teismo administracinių (struktūrinių) padalinių ir juose dirbančių valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, veikla taip pat organizuojama vadovaujantis šiais nuostatais, Teismo darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, administracinių (struktūrinių) padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymais.

13. Teismo struktūrą sudaro: Teismo pirmininkas, teismo pirmininko pavaduotojai (-ų), teisėjai, teismo pirmininko patarėjas, teismo pirmininko padėjėjas (ryšiams su žiniasklaida ir visuomene), teisėjo padėjėjai, vyriausiasis specialistas (psichologas), teismo kancleris, vyriausieji specialistai (darbui su personalu ir viešaisiais pirkimais), Teismo administracijos sekretorius, Teismo administracija, kiti valstybės tarnautojai bei darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

14.Teismo administracija susideda iš šių administracinių (struktūrinių) padalinių:

14.1. Raštinės skyriaus:

14.1.1. Raštinės skyriaus Joniškio, Pakruojo, Radviliškio, Kelmės ir Raseinių rūmų raštinių biurai;

14.2. Finansų ir apskaitos skyriaus;

14.3. Informacinių technologijų skyriaus;

14.4. Archyvo skyriaus;

14.5. Ūkio skyriaus.

15. Teismo pirmininkas yra Teismo vadovas, kurį skiria ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos Prezidentas Teisėjų tarybos patarimu.

16. Teismo pirmininkas vadovauja Teismo organizaciniam darbui, organizuoja ir prižiūri administravimą teisme, kontroliuoja, kaip laikomasi Teisėjų etikos kodekso reikalavimų, tiria asmenų skundus dėl Teismo pirmininko pavaduotojų ir kitų teisėjų neprocesinių veiksmų, nesusijusių su teisingumo vykdymu, ir suinteresuotiems asmenims praneša tyrimo rezultatus, šalina nustatytus teismo darbo trūkumus, atlieka kitas jam priskirtas Teismo administravimo funkcijas.

17. Teismo pirmininkas Teismo organizaciniam darbui vadovauja ir administravimą Teisme prižiūri asmeniškai bei per pirmininko pavaduotojus, Teismo kanclerį, Teismo struktūrinių padalinių vadovus (vedėjus) bei kitus tarnautojus/darbuotojus, kurių pareigybių aprašymuose nurodytas tiesioginis pavaldumas Teismo pirmininkui. Teismo pirmininkas, įgyvendindamas teisės aktų jam priskirtas funkcijas, leidžia įsakymus, patvarkymus, priima rezoliucijas.

18. Nesant Teismo pirmininko, jo pareigas eina Teismų įstatymo tvarka paskirtas Teismo pirmininko pavaduotojas. Nesant Teismo pirmininko ir jo pavaduotojų, teismo pirmininko pareigas eina didžiausią darbo stažą Teisme turintis teisėjas. Prireikus, Teismo pirmininkas dalį jam paskirtų Teismo veiklos organizavimo funkcijų gali pavesti atlikti Teismo kancleriui, Teismo pirmininko pavaduotojams, kitiems teisėjams.

19. Teismo kancleris yra karjeros valstybė tarnautojas, pavaldus Teismo pirmininkui. Teismo kancleris organizuoja teismo vidaus veiklą, vadovauja Teismo administracijai ir vykdo įstatymų ir kitų teisės aktų bei Teismo pirmininko jam priskirtas funkcijas: koordinuoja ir kontroliuoja Teismo administracijos bei struktūrinių (administracijos) padalinių veiklą, kuriems vadovauja ir už jų darbą atsako atitinkamų struktūrinių padalinių vedėjai, užtikrina, kad įgyvendinant Teismo strateginius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir naudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos šaltiniai; organizuoja ir koordinuoja Teismo strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą; tvirtina Teismo administracijos padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus, vadovaudamasis Teisėjų tarybos patvirtintais pavyzdiniais pareigybių sąrašais ir aprašymais; įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Teismo administracijos padalinių valstybės tarnautojus ir darbuotojus, taip pat juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas, pašalpas; atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų ir Teismo pirmininko jam pavestas funkcijas, užduotis.

20. Kai nėra Teismo kanclerio, visas ar dalį jo funkcijų, išskyrus funkcijas, susijusias su asignavimu valdymu ir naudojimu, Teismo pirmininkas paveda vienam iš Teismo administracijos padalinių vadovų.

21. Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės institucijose bei įstaigose, taip pat santykiuose su kitais subjektais Teismui atstovauja Teismo pirmininkas, Teismo kancleris arba kitas Teismo pirmininko įgaliotas valstybės tarnautojas.

22. Teismo pirmininkas, kaip Teismo vadovas, arba Teismo kancleris, kaip Teismo administracijos vadovas, be atskiro pavedimo atstovauja ir Teismo vardu veda visas civilines, administracines ir baudžiamąsias bylas visų rūšių ir lygių teismuose. Kai vadovaujantis šiais nuostatais Teismą atstovauja Teismo pirmininkas arba Teismo kancleris, laikoma, kad bylą veda pats Teismas kaip juridinis asmuo. Teismą atstovauti pagal pavedimą gali Teismo pirmininko arba Teismo kanclerio įgalioti asmenys.

23. Teismo administraciniams (struktūriniams) padaliniams vadovauja ir už jų darbą atsako atitinkamo padalinio vedėjas.

24. Teismo raštinės skyriaus ir Teismo raštinės skyriaus (Joniškio, Pakruojo, Radviliškio, Kelmės ir Raseinių) rūmų raštinių biurų valstybės tarnautojai ir darbuotojai tvarko dokumentų valdymą ir statistiką, atlieka kitas jiems priskirtas funkcijas bei vykdo Teismo pirmininko ar Teismo kanclerio pavedimus. Už Teismo raštinės skyriaus darbą atsako Teismo raštinės skyriaus vedėjas, o už Teismo raštinės skyriaus raštinių biurų darbą Teismo Joniškio, Pakruojo, Radviliškio, Kelmės ir Raseinių rūmuose - biurų vedėjai.

25. Teismo archyvo skyriaus darbuotojai atlieka dokumentų kaupimą, saugojimą, jų apskaitą, naikinimą, panaudojimą bei paruošimą perduoti saugoti valstybiniam archyvui, taip pat vykdo kitus Teismo pirmininko ar teismo kanclerio pavedimus. Už Archyvo skyriaus darbą atsako Archyvo skyriaus vedėjas.

26. Finansų ir apskaitos skyriaus darbuotojai pagal kompetenciją rengia ir teikia Teismo pirmininkui tvirtinti apskaitos politiką ir finansų kontrolės tvarką, tvarko teismo buhalterinę ir materialinių vertybių apskaitą, rengia kitų metų biudžeto projektą, finansines ir kitas ataskaitas, susijusias su Teismo finansine, materialine – ūkine veikla, atlieka kitas pagal kompetenciją priskirtas funkcijas. Šio skyriaus darbuotojai savo veikloje vadovaujasi įstatymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais buhalterinę apskaitą. Už visą Teismo apskaitos politiką ir buhalterinę apskaitą atsako Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjas.

27. Informacinių technologijų skyriaus darbuotojai prižiūri Teismo kompiuterinę ir programinę įrangą, organizuoja informacinių sistemų plėtrą, užtikrina Teismo informacinės sistemos apsaugą ir parengimą naudoti, tinkamą asmens ir vaizdo duomenų apsaugą, Teismo tvarkomų registrų, informacinių sistemų bei duomenų bazių valdymą bei tvarkymą, koordinuoja Teismo informacinių technologijų diegimą, informacinių sistemų projektavimą ir plėtrą, moko Teismo personalą dirbti su kompiuterine įranga. Už Informacinių technologijų skyriaus darbą atsako šio skyriaus vedėjas.

28. Ūkio skyriaus vedėjas rūpinasi Teismo pastatų ir patalpų tinkama būkle, teismo pastatų ir patalpų bei teismo teritorijos tvarka ir švara, turto apsauga, remontu, rekonstrukcija ir statybos darbais, tinkamų darbo sąlygų Teismo personalui užtikrinimu, aprūpina Teismo darbuotojus materialinėmis, organizacinėmis – techninėmis priemonėmis, atsako už aptarnaujančio personalo darbą, taip pat atlieka kitus techninius, ūkinius, tvarkos palaikymo darbus, reikalingus Teismui tinkamai atlikti savo funkcijas. Už ūkio skyriaus darbą atsako šio skyriaus vedėjas.

29. Įstatymų ir kitų teisės aktų numatytais atvejai, Teisme gali būti ir kiti struktūriniai padaliniai atitinkamoms funkcijoms įgyvendinti.

 

V SKYRIUS

TEISMO PERSONALO ATSAKOMYBĖ

 

30. Teismo pirmininkas jam priskirtas administravimo funkcijas atlieka asmeniškai, tačiau prireikus gali pavesti jas atlikti Teismo pirmininko pavaduotojams, Teismo kancleriui ar kitiems teisėjams.

31. Teismo pirmininko pavaduotojai, teismo kancleris atsako už tą Teismo organizacinio darbo sritį, kurią jiems paveda Teismo pirmininkas įsakymu ar nustato kiti teisės aktai.

32. Teismo teisėjai atsakingi už priskirtos specializacijos atskirų kategorijų bylų nagrinėjimą ir patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą, kitais teisės aktais priskirtų funkcijų tinkamą vykdymą.

33. Kiti Teismo karjeros valstybės tarnautojai ir darbuotojai atsakingi už jiems priskirtų funkcijų, vykdymą, patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą.

34. Teismo darbuotojų ir karjeros valstybės tarnautojų statusą, priėmimą į darbą, atsakomybę, darbo užmokesčio, socialines ir kitas garantijas nustato įstatymai ir kiti teisės aktai. Teismo darbuotojų veiklos funkcijas reglamentuoja jų pareigybių aprašymai.

 

VI SKYRIUS

TEISMO FINANSAVIMAS IR MATERIALINIS TECHNINIS APRŪPINIMAS

 

35. Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Teismui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

36. Teismas yra asignavimų valdytojas, turintis atskirą išlaidų sąmatą.

37. Teismas sudaro biudžeto ir investicijų programų projektus, pasiūlymus dėl savo biudžetų projektų teikia Teisėjų tarybai svarstyti.

38. Teismo informacinį bei organizacinį savo veiklos aprūpinimą atlieka savarankiškai, išskyrus atvejus, kai teismo poreikiams reikalingų prekių ir paslaugų įsigijimas organizuojamas centralizuotai. Teismo centralizuotą aprūpinimą reikiamu ilgalaikiu turtu, inventoriumi ir paslaugomis organizuoja ir užtikrina Nacionalinė teismų administracija.

39. Valstybės Teismui perduotas pastatas ir kitas ilgalaikis turtas, kuriuo Teismas naudojasi, yra valstybės nuosavybė. Teismas šį turtą valdo, juo naudojasi bei disponuoja turto patikėjimo teise.

40. Teismui perduotas turtas negali būti paimtas be Teisėjų tarybos sutikimo. Atskirais atvejais, gavęs Teisėjų tarybos pritarimą, Teismas savo funkcijoms atlikti reikalingas patalpas gali nuomotis.

 

VII SKYRIUS

TEISMO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

41. Teismo administracinės veiklos priežiūrą atlieka Teismo pirmininkas ir teisės aktų nustatyta tvarka aukštesnės pakopos teismas.

42. Teismo finansinės ir veiklos išorės auditą įstatymų nustatyta tvarka pagal savo įgaliojimus atlieka Valstybės kontrolė.

43. Teismo finansinės ir veiklos vidaus auditą teisės aktų nustatyta tvarka pagal savo įgaliojimus atlieka Nacionalinės teismų administracija.

 

 

VIII SKYRIUS

TEISMO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

44. Teismas reorganizuojamas ar likviduojamas tik įstatymu.

45. Teismas negali būti reorganizuotas ar likviduotas, jeigu jo kompetencijai priskirtos teisingumo vykdymo funkcijos neperduotos kito teismo jurisdikcijai.

46. Teismo reorganizavimo (likvidavimo) sąlygos yra viešai vieną kartą skelbiamos teismo vietiniame internetiniame puslapyje ir Nacionalinės teismų administracijos internetinėje svetainėje bei raštu pranešama visiems teismo kreditoriams.

_______________________________