LOGOnespalv-maz2

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS 2014−2016 METŲ DUOMENŲ RINKIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. sausio 30 d. Nr. 3D-62

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymo 5 straipsnio 3 dalimi ir siekdamas įgyvendinti 2008 m. vasario 25 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 199/2008 dėl Bendrijos sistemos, skirtos duomenų rinkimui, tvarkymui ir naudojimui žuvininkystės sektoriuje bei paramai mokslinėms rekomendacijoms dėl bendros žuvininkystės politikos, sukūrimo (OL 2008 L 60, p. 1), 2008 m. liepos 14 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 665/2008, kuriuo nustatomos išsamios Tarybos reglamento (EB) Nr. 199/2008 dėl Bendrijos sistemos, skirtos duomenų rinkimui, tvarkymui ir naudojimui žuvininkystės sektoriuje bei paramai mokslinėms rekomendacijoms dėl bendros žuvininkystės politikos, sukūrimo, taikymo taisyklės (OL 2008 L 186, p. 3), 2013 m. rugpjūčio 13 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimą Nr. C(2013)5243, kuriuo daugiametė 2011‒2013 m. Sąjungos žuvininkystės sektoriaus duomenų rinkimo, tvarkymo ir naudojimo programa pratęsiama 2014‒2016 m. laikotarpiui ir 2013 m. rugpjūčio 30 d. Komisijos sprendimą Nr. C(2013)5568, kuriuo žuvininkystės sektoriaus pirminių biologinių, techninių, aplinkosaugos, socialinių ir ekonominių duomenų rinkimo 2011‒2013 m. nacionalinės programos pratęsiamos 2014‒2016 m. laikotarpiui,

tvirtinu Lietuvos žuvininkystės 2014–2016 metų duomenų rinkimo programos įgyvendinimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                                   Vigilijus Jukna


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2014 m. sausio 30 d.

įsakymu Nr. 3D-62

 

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS 20142016 METŲ DUOMENŲ RINKIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programos įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. rugpjūčio 13 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu Nr. C(2013)5243, kuriuo daugiametė 2011‒2013 m. Sąjungos žuvininkystės sektoriaus duomenų rinkimo, tvarkymo ir naudojimo programa pratęsiama 2014‒2016 m. laikotarpiui, 2013 m. rugpjūčio 30 d. Komisijos sprendimu Nr. C(2013)5568, kuriuo žuvininkystės sektoriaus pirminių biologinių, techninių, aplinkosaugos, socialinių ir ekonominių duomenų rinkimo 20112013 m. nacionalinės programos pratęsiamos 20142016 m. laikotarpiui, Lietuvos nacionaline žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-876.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos ir sutrumpinimai:

2.1. Mokėjimo prašymas kompensuoti patirtas išlaidas pagal Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programą (toliau – mokėjimo prašymas)  – šių Taisyklių 4 priede nustatytos formos dokumentas, kurį paramos gavėjas teikia Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos, prašydamas išmokėti paramos lėšas.

2.2. Paramos pagal Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programą sutartis (toliau – paramos sutartis) paramos gavėjo ir paramos teikėjo pasirašoma sutartis, kuria nustatoma paramos, skiriamos pagal Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programą, suma, paramos teikimo sąlygos, mokėjimo tvarka, šalių teisės, pareigos ir kt.

2.3. Paramos paraiška įgyvendinti Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programą (toliau – paramos paraiška) – šių Taisyklių 1 priede nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti paramos teikėjui pareiškėjas, siekiantis gauti paramą iš Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir bendrojo finansavimo lėšų Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programai įgyvendinti.

2.4. Parama Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programai įgyvendinti (toliau – parama) – Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir bendrojo finansavimo lėšos iš valstybės biudžeto, skirtos paramos gavėjui Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programai įgyvendinti.

2.5. Paramos gavėjas – pareiškėjas, kuris Lietuvos žuvininkystės 2014–2016 metų duomenų rinkimo programoje numatytas kaip šios programos koordinatorius arba vykdytojas ir kuriam skiriama parama Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programai įgyvendinti.

2.6. Paramos teikėjas – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos, kai paramos gavėjai – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ir VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras.

2.7. Pareiškėjas – juridinis asmuo, nustatyta tvarka teikiantis Paramos paraišką įgyvendinti Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programą.

2.8. Tinkamos finansuoti išlaidos – paramos gavėjo vykdant Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programą faktiškai padarytos būtinos išlaidos, atitinkančios paramos sutartyje nurodytas sąlygas ir nepažeidžiančios Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų nuostatų.

2.9. Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondas – EJRŽF;

3.0. Europos Sąjunga – ES;

3.1. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija – Ministerija;

3.2. Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos – Agentūra;

3.3. VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras – ŽŪIKVC;

3.4. Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos – Žuvininkystės tarnyba.

3.5. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymas, 2008 m. vasario 25 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 199/2008 dėl Bendrijos sistemos, skirtos duomenų rinkimui, tvarkymui ir naudojimui žuvininkystės sektoriuje bei paramai mokslinėms rekomendacijoms dėl bendros žuvininkystės politikos, sukūrimo (OL 2008 L 60, p. 1), 2008 m. liepos 14 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 665/2008, kuriuo nustatomos išsamios Tarybos reglamento (EB) Nr. 199/2008 dėl Bendrijos sistemos, skirtos duomenų rinkimui, tvarkymui ir naudojimui žuvininkystės sektoriuje bei paramai mokslinėms rekomendacijoms dėl bendros žuvininkystės politikos, sukūrimo, taikymo taisyklės (OL 2008 L 186, p. 3), 2008 m. lapkričio 3 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1078/2008, kuriuo nustatomos išsamios Tarybos reglamento (EB) Nr. 861/2006 įgyvendinimo taisyklės dėl valstybių narių išlaidų, patirtų renkant ir tvarkant pagrindinius žuvininkystės duomenis (OL 2008 L 295, p. 24), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320).

 

II. PARAMOS GAVĖJAI

 

4. Pagal Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programą (toliau – Programa) parama teikiama šiems pareiškėjams:

4.1. Ministerijai;

4.2. Žuvininkystės tarnybai;

4.3. ŽŪIKVC.

 

III. LĖŠOS PRIEMONEI ĮGYVENDINTI BEI PARAMOS DYDIS

 

5. Lėšos Programai įgyvendinti skiriamos iš EJRŽF ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų valstybės biudžete.

6. Tinkamos Programos įgyvendinimo išlaidos kompensuojamos 100 % 65 % iš EJRŽF lėšų ir 35 % iš Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšų.

7. Programai įgyvendinti 2014–2016 metais numatytas finansavimas – 2 340 000 Lt (677 710 EUR) iš EJRŽF ir 1 260 000 Lt (364 921 EUR) iš Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšų.

 

IV. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

8. Tinkamos finansuoti išlaidos yra tos:

8.1. padarytos įgyvendinant Programą;

8.2. aiškiai nustatomos ir pagrįstos dokumentais, kaip nurodyta Taisyklių VI skyriuje;

8.3. patirtos nuo 2014 m. sausio 1 d. iki 2016 m. gruodžio 31 d.;

8.4. yra tiesiogiai susijusios su Paramos gavėjo vykdoma veikla, remiama pagal Programą, ir atsiranda dėl šios veiklos vykdymo;

8.5. padarytos nepažeidžiant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų.

9. Tinkamos finansuoti išlaidos Programai parengti, valdyti, prižiūrėti ir vykdyti yra nurodytos Komisijos reglamento (EB) Nr. 1078/2008 7 straipsnyje ir gali būti:

9.1.  personalo sąnaudos;

9.2. komandiruočių išlaidos;

9.3. ilgalaikio vartojimo prekės;

9.4. sunaudojamos medžiagos ir prekės, įskaitant skaičiavimo sąnaudas;

9.5. laivų sąnaudos;

9.6. subrangos ir (arba) išorinės pagalbos sąnaudos;

9.7. kitos specialiosios sąnaudos;

9.8. parama mokslinėms rekomendacijoms.

10. Paramos gavėjo patirtos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su jam priskirtomis Programos įgyvendinimo ir administravimo funkcijomis, ir nepakankamai pagrįstos išlaidos, vadovaujantis Taisyklių VI skyriaus nuostatomis nefinansuojamos.

11. Pridėtinės vertės mokestis yra tinkamos finansuoti išlaidos iš EJRŽF ir bendrojo finansavimo lėšų.

12. Pagal Programą Paramos gavėjas visus pirkimus privalo vykdyti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka. Prireikus viešųjų pirkimų procedūras Paramos gavėjas derina su Paramos teikėju.

13. Darbuotojų tarnybinių komandiruočių į užsienio valstybes bei Lietuvos Respublikos teritorijoje išlaidos privalo būti apmokamos vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526, Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99.

14. Skaičiuojant su darbo santykiais susijusias išlaidas, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ ir kitais teisės aktais.

 

V. METINIŲ PARAMOS LĖŠŲ LIMITO NUSTATYMAS, PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, PARAMOS SUTARČIŲ PASIRAŠYMAS

 

15. Programai numatytų lėšų paskirstymas tarp paramos gavėjų tvirtinamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.

16. Žuvininkystės tarnyba ir ŽŪIKVC teikia metinę biudžeto prognozę Ministerijai, kuri vertina numatomų išlaidų tinkamumą.

17. Įvertinusi numatomų išlaidų tinkamumą, Ministerija nustato paramos lėšų limitą ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu jį patvirtina. Paramos lėšų limitas nurodo didžiausią galimą paramos kiekvieniems metams kiekvienam Paramos gavėjui Programai įgyvendinti sumą, kuri gali būti išmokėta šiems Paramos gavėjams, jeigu jie įvykdys visus Paramos sutartyse nustatytus įsipareigojimus ir atsiskaitys už gautas paramos lėšas šiose Taisyklėse ir paramos sutartyse nustatyta tvarka.

18. Paramos paraiškas gali teikti Ministerija, Žuvininkystės tarnyba ir ŽŪIKVC.

19. Paramos paraiškoje (1 priedas) turi būti nurodyta numatoma vykdyti veikla, pagrindžiant numatomų rezultatų tikslingumą, finansiškai (ekonomiškai) ir techniškai naudingo pasirinkto būdo rezultatams pasiekti ištekliai, šio būdo taikymo pradžios ir rezultatų pasiekimo terminai.

20. Paramos paraiškoje nurodoma Programos įgyvendinimo laikotarpiui reikalinga lėšų suma negali viršyti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtinto paramos lėšų limito. Programos įgyvendinimo laikotarpis negali būti ilgesnis nei treji metai.

21. Ministerijos, Žuvininkystės tarnybos ir ŽŪIKVC Paramos paraiškos Agentūrai įvertinti teikiamos bendra nustatyta tvarka.

22. Agentūra per 30 darbo dienų įvertinusi Paramos paraišką informuoja Pareiškėją apie priimtą sprendimą dėl Paramos paraiškos tinkamumo ar netinkamumo.

23. Agentūra, priėmusi teigiamą sprendimą dėl Paramos paraiškos tinkamumo, pagal pavyzdinę paramos pagal Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programą sutarties formą (2 priedas) parengia paramos sutarties projektą, jį suderina su Paramos gavėju ir išsiunčia Paramos gavėjui su siūlymu pasirašyti Paramos sutartį, nurodydama siūlymo pasirašyti Paramos sutartį terminą. Pareiškėjas kartu su Paramos sutartimi Agentūrai pateikia Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programos sąmatą (3 priedas).

24. Paramos sutartį pasirašo Agentūros ir Pareiškėjo įgalioti atstovai.

25. Sudarius Paramos sutartį su Agentūra, Pareiškėjas tampa Paramos gavėju.

26. Paramos sutartyje nurodoma didžiausia leistina paramos suma, kuri gali būti išmokėta Paramos gavėjui, jeigu jis įvykdys visus Paramos sutartyje nustatytus įsipareigojimus ir šių Taisyklių nustatyta tvarka atsiskaitys už gautas paramos lėšas. Paramos gavėjui įvykdžius ne visus įsipareigojimus, paramos suma pagal Paramos sutartį atitinkamai mažinama.

27. Paramos sutartyje turi būti nustatyta paramos lėšų išmokėjimo tvarka, mokėjimo prašymų kompensuoti patirtas išlaidas pagal Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programą (4 priedas) ir Lietuvos žuvininkystės 20142016 metų duomenų rinkimo programos įgyvendinimo ataskaitų (5 priedas) teikimo Paramos teikėjui tvarka, kitos paramos teikimo sąlygos bei reikalavimai dėl Programos įgyvendinimo dokumentų teikimo paramą administruojančioms institucijoms ir jų saugojimo, Paramos sutarties sąlygų nesilaikymo pasekmės, Paramos sutarties pakeitimo sąlygos ir tvarka, jei dėl objektyvių ir svarbių priežasčių tokie pakeitimai yra būtini, paramos sustabdymo ar paramos grąžinimo tvarka, jei Paramos gavėjas pažeidė Paramos sutarties sąlygas, kitos sąlygos.

28. Jokie su Paramos teikėju raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto Programos įgyvendinimo, keičiantys Programos apimtį, Programos išlaidas, pratęsiantys Programos įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys Programą ar Paramos sutartyje nustatytus Paramos gavėjo įsipareigojimus, nėra leidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti Paramos teikėją apie visus numatomus pakeitimus, susijusius su Paramos sutarties ir Programos įgyvendinimu.

29. Paramos sutartis turi būti keičiama, jeigu:

29.1. pasikeitė Paramos gavėjo arba Paramos teikėjo rekvizitai;

29.2. atsirado būtinybė pakeisti Programos įgyvendinimo laikotarpį;

29.3. paaiškėjo nenumatytos aplinkybės, lemiančios Programos įgyvendinimo nukrypimą nuo Paramos sutarties sąlygų.

30. Paramos lėšų perskirstymas galimas, jeigu nekeičiama didžiausia projektui skirta suma. Apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas Paramos gavėjas privalo raštu informuoti Paramos teikėją, nurodydamas perskirstymą lėmusias aplinkybes, perskirstomas sumas ir perskirstymo poveikį Programos tikslams, uždaviniams. Jeigu, Paramos teikėjo nuomone, toks perskirstymas nėra pakankamai pagrįstas ir negali būti atliktas, Paramos gavėjas apie tai informuojamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas gavimo dienos. Paramos teikėjui per šį terminą nepateikus prieštaravimo, Paramos gavėjas gali perskirstyti lėšas taip, kaip nurodė savo rašte.

 

VI. IŠLAIDŲ PAGRINDIMAS

 

31. Už patirtas išlaidas Paramos gavėjas atsiskaito teikdamas mokėjimo prašymus. Kai paramos gavėjas – Ministerija, mokėjimo prašymą rengia Ministerija, kai paramos gavėjas – Žuvininkystės tarnyba, mokėjimo prašymą rengia Žuvininkystės tarnyba, kai paramos gavėjas – ŽŪIKVC, mokėjimo prašymą rengia ŽŪIKVC.

32. Pasibaigus kalendoriniams metams, Paramos gavėjas per 4 mėnesius Agentūros Mokėjimo prašymų skyriui pateikia Programos įgyvendinimo ataskaitą.

33. Kartu su mokėjimo prašymais Paramos gavėjas privalo pateikti patirtų ir iš Programos lėšų apmokėtų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus (originalus arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas kopijas), kitus dokumentus, kuriais įrodomas ir pagrindžiamas patirtų ir apmokėtų išlaidų ryšys su Programos administravimo funkcijų vykdymu, laikydamasis šių reikalavimų:

33.1. pagrįsti išlaidas darbo užmokesčiui, kitas su darbo santykiais susijusias išlaidas (t. y. visų dokumentų, kuriais būtų nurodyta, jog valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atliekamos funkcijos yra tiesiogiai susijusios su Programos įgyvendinimo funkcijų vykdymu ir darbo užmokestis šiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, mokamas tik už Programos įgyvendinimo funkcijas, taip pat šių išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų (valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus, darbo sutarčių (jei jos sudaromos), Paramos gavėjo institucijos vadovo įsakymų ir (arba) kitų institucijos vidaus dokumentų, kuriuose valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, yra pavedama atlikti Programos įgyvendinimo funkcijas, darbo užmokesčio priskaitymo ir apmokėjimo dokumentų, įmokų Valstybinio socialinio draudimo fondui, priskaitymo ir apmokėjimo dokumentų) teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos kopijos);

33.2. pagrįsti komandiruočių išlaidas (t. y. visų viešųjų pirkimų dokumentų, sutarčių, darbų / prekių / paslaugų priėmimo-perdavimo aktų, kitų patirtų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintos kopijos, kelionės bilietų, naudojimosi viešojo transporto paslaugomis kvitų, vadovo įsakymų, potvarkių dėl komandiruotės, į komandiruotę vykusių darbuotojų komandiruočių ataskaitų patvirtintos kopijos. Jei į komandiruotę vykstama automobiliu teises į automobilį patvirtinimo dokumentų, kelionės lapų, kuro pirkimo sąskaitų, kitų patirtų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos kopijos);

33.3. pagrįsti išlaidas prekėms, paslaugoms, įrangai įsigyti ir kitas išlaidas (visų viešųjų pirkimų dokumentų, sutarčių, darbų / prekių / paslaugų priėmimo-perdavimo aktų, kitų patirtų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos kopijos).

34. Paramos gavėjas privalo pateikti visų viešųjų pirkimų dokumentų, sutarčių, darbų / prekių / paslaugų priėmimo-perdavimo aktų, kitų patirtų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas, pagal Viešųjų pirkimų įstatymą parengtų ir Viešųjų pirkimų tarnybai prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pateiktų pirkimo procedūrų ataskaitų, pirkimų ataskaitų ir įvykdytų ar nutrauktų pirkimo sutarčių ataskaitų kopijas, atitinkamai patvirtintas Paramos gavėjo.

 

vii. PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

35. Agentūra per 5 darbo dienas nuo paramos sutarties pasirašymo, per 15 darbo dienų nuo pirmojo ketvirčio pradžios ir per 5 darbo dienas nuo antrojo, trečiojo ir ketvirtojo ketvirčio pradžios užsako paramos sutarties projekto sąmatoje atitinkamam ketvirčiui numatytas lėšas.

36. Agentūra užtikrina, kad išmokant lėšas paramos gavėjams nebūtų viršyta Programai nustatyta didžiausia leistina įsipareigojimų suma.

37. Paramos lėšoms gauti Agentūra, naudodamasi Finansų ir apskaitos sistema, parengia pinigų užsakymo paraišką, kaip mokėjimo atlikimo pagrindimo dokumentą, reikalingą mokėjimo paraiškai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui (toliau – Valstybės iždo departamentas) parengti ir mokėjimui atlikti.

38. Agentūra pinigų užsakymo paraiškos pagrindu, naudodamasi Valstybės biudžeto apskaitos ir mokėjimų sistema, parengia ir pateikia mokėjimo paraišką Valstybės iždo departamentui, kuris ją apmoka vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195.

39. Agentūra, gavusi iš banko, tvarkančio jos sąskaitas, išrašą apie Valstybės iždo departamento pervestas lėšas pagal pateiktas mokėjimo paraiškas, per 5 darbo dienas suformuoja ir išsiunčia bankui mokėjimo pavedimus lėšoms pervesti paramos gavėjams.

40. Metų pabaigoje, ne vėliau kaip iki gruodžio 31 d., paramos gavėjas grąžina nepanaudotas lėšas Agentūrai. Agentūra, ne vėliau kaip iki sausio 10 d., grąžina Finansų ministerijai ataskaitiniais metais gautas, bet nepanaudotas lėšas, pervesdama jas į valstybės iždo sąskaitas.

41. Metams pasibaigus, paramos gavėjas, atsižvelgdamas į patirtas išlaidas, patikslina Programos sąmatą ir raštu apie tai informuoja paramos teikėją.

42. Agentūrai patvirtinus praėjusių metų tinkamas finansuoti išlaidas, paramos gavėjas, jei reikia, patikslina Programos sąmatą ir raštu apie tai informuoja paramos teikėją.

43. Paramos gavėjas rengia ir teikia mokėjimų prašymus ne rečiau kaip kas kalendorinį ketvirtį, išskyrus tuos atvejus, kai išlaidų nebuvo patirta.

44. Agentūra per 30 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos nustato tinkamų finansuoti išlaidų sumą.

45. Vertinant mokėjimo prašymą, tinkamų finansuoti išlaidų sumai nustatyti taikomos mokėjimo prašymo pateikimo metu galiojančios Taisyklės.

46. Jeigu Agentūra ar nepriklausomas ekspertas negali įvertinti išlaidų tinkamumo dėl pateiktos ne visos informacijos, t. y. pridėtos ne visos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintos kopijos, paprašoma paramos gavėjo pateikti trūkstamą informaciją, nurodant trūkstamos informacijos pateikimo terminą (tokiu atveju mokėjimo prašymo įvertinimo terminas pratęsiamas tiek laiko, kiek reikia trūkstamai informacijai gauti), arba patvirtinamos tinkamomis finansuoti tik išlaidų sumos, dėl kurių paramos gavėjas pateikė išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas. Jei nebuvo laiku pateiktos būtinų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintos kopijos, šios išlaidos gali būti pripažintos tinkamomis finansuoti, paramos gavėjui pateikus kitus mokėjimo prašymus ir pridėjus reikiamų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas.

47. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta neteisinga informacija, Agentūra ar nepriklausomas ekspertas atlieka patikrą vietoje. Mokėjimo prašymas vertinamas vadovaujantis patikros vietoje metu gautais duomenimis.

48. Įvertinus mokėjimo prašymą priimamas sprendimas:

48.1. atmesti mokėjimo prašymą;

48.2. apmokėti dalį prašomos paramos sumos;

48.3. apmokėti visą sumą pagal mokėjimo prašymą.

49. Agentūra ar nepriklausomas ekspertas priėmę sprendimą dėl paramos gavėjo mokėjimo prašymo dalies patvirtinimo arba jo atmetimo, apie tai jį informuoja raštu.

50. Baigęs įgyvendinti Programą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai ar nepriklausomam ekspertui galutinį mokėjimo prašymą. Jei Agentūra ar nepriklausomas ekspertas nustato, kad paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma nei būtina Programai įgyvendinti, apie tai informuoja paramos gavėją, kuris, vadovaudamasis paramos sutarties nuostatomis, pareikalauja paramos gavėjo grąžinti perviršinę sumą.

51. Pripažintas netinkamomis finansuoti išlaidas ir neteisingai panaudotas paramos lėšas paramos gavėjas grąžina paramos teikėjui.

 

viii. ATSAKOMYBĖ

 

52. Už Programos administravimą ir jų įgyvendinimo priežiūros vykdymą atsako Agentūra.

53. Už Paramos gavėjo mokėjimo prašymų ir įgyvendinimo ataskaitų, visų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų tikrinimą bei išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymą atsako Agentūra.

54. Agentūra užtikrina, kad Paramos sutartimis nebūtų viršytas Paramos gavėjui Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintas paramos lėšų limitas.

55. Už Programos įgyvendinimą atsako Paramos gavėjas.

 

IX. TAISYKLIŲ KEITIMO TVARKA

 

56. Pasikeitus šiose taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos.

________________