hERBAS_bmp

 

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL CENTRALIZUOTOS VIDAUS AUDITO TARNYBOS VEIKLOS NUOSTATŲ IR KARJEROS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ APRAŠYMŲ

 

2014-01-30 Nr. V35-51

Druskininkai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 ir 3 punktais, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 8 straipsnio 8 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo 8 ir 9 straipsniais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 14 d. nutarimo Nr. 470 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo įgyvendinimo ir vidaus audito tarnybos pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ 2 punktu:

1. T v i r t i n u:

1.1. Savivaldybės administracijos struktūrinio padalinio - Centralizuotos vidaus audito tarnybos veiklos nuostatus (pridedama);

1.2. Centralizuotos vidaus audito tarnybos karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus (pridedama):

1.2.1. tarnybos vedėjo;

1.2.2. vyriausiojo vidaus auditoriaus.

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1. Centralizuotos vidaus audito tarnybos veiklos nuostatus, patvirtinus Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. rugpjūčio 3 d. įsakymo Nr. V35-589 „Dėl Druskininkų savivaldybės administracijos padalinių veiklos nuostatų“ 1 punkto 1.1.9 papunkčiu;

2.2. Centralizuotos vidaus audito tarnybos vedėjo ir Centralizuotos vidaus audito tarnybos vyriausiojo vidaus auditoriaus pareigybių aprašymus, patvirtinus Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. rugpjūčio 3 d. įsakymo Nr. V35-593 „Dėl Druskininkų savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių veiklos nuostatų, karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareiginių nuostatų“ 1 punkto 1.2.38 ir 1.2.39 papunkčiais.

 

 

 

Savivaldybės administracijos direktorė                                                                Vilma Jurgelevičienė

 

 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2014 m. sausio        d. įsakymu Nr. V35-

 

 

CENTRALIZUOTOS vidaus audito tarnybOS VEIKLOS nuostatai

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Centralizuotos vidaus audito tarnybos veiklos nuostatai reglamentuoja Druskininkų savivaldybės administracijos struktūrinio padalinio - Centralizuotos vidaus audito tarnybos (toliau – Tarnyba) tikslus, uždavinius ir funkcijas, teises ir veiklos organizavimą.

2. Tarnyba steigiama, reorganizuojama, likviduojama Savivaldybės tarybos sprendimu.

3. Tarnybos paskirtis – atlikti vidaus auditą Savivaldybės administracijoje bei visuose Savivaldybei pavaldžiuose ir (arba) jos valdymo sričiai priskirtuose viešuosiuose juridiniuose asmenyse (toliau – audituojamieji subjektai).

4. Tarnyba yra tiesiogiai pavaldi ir atskaitinga savivaldybės administracijos direktoriui. Jis užtikrina tarnybos vedėjo ir vidaus auditorių veiklos ir organizacinį nepriklausomumą ir negali perduoti šios funkcijos kitiems Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams ar darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis.

5. Tarnyba yra nepriklausoma nuo vertinamos audituojamųjų subjektų veiklos, jos atliekamų vidaus kontrolės procedūrų ir nėra už jas atsakinga.

6. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu, kitais norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus auditą, ir Tarnybos veiklos nuostatais, patvirtintais Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

7. Tarnybos vedėjo – valstybės tarnautojo, taip pat Tarnybos vidaus auditorių – valstybės tarnautojų priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų tvarka nustatyta Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme ir Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatyme.

 

II. TARNYBOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

8. Tarnybos tikslai – padėti didinti audituojamųjų subjektų veiklos efektyvumą, įgyvendinti strateginį ir kitus veiklos planus, programas ir procedūras.

9. Tarnybos uždaviniai:

9.1. tikrinti ir vertinti, ar audituojamuosiuose subjektuose sukurta ir įdiegta vidaus kontrolės sistema yra pakankama ir veiksminga, ar jų veikla atitinka įstatymus, poįstatyminius teisės aktus, Savivaldybės tarybos sprendimus, savivaldybės mero potvarkius, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymus, kitus norminius teisės aktus, ar informacija apie finansinę ir ūkinę veiklą yra išsami ir patikima, ar pasiekti nustatyti tikslai ir uždaviniai;

9.2. teikti savivaldybės administracijos direktoriui, audituojamųjų subjektų vadovams objektyvią informaciją, rekomendacijas ir išvadas dėl audituojamųjų subjektų veiklos, vidaus kontrolės būklės, strateginių arba kitų veiklos planų, programų vykdymo, galimos arba nustatytos veiklos rizikos audituojamuosiuose subjektuose.

10. Įgyvendindama jai nustatytus uždavinius, Tarnyba atlieka šias funkcijas:

10.1. tikrina ir vertina audituojamuosiuose subjektuose:

10.1.1. vidaus kontrolės sistemos funkcionavimą (nustatytų vidaus taisyklių, vidaus kontrolės procedūrų veiksmingumą, pakankamumą ir jų laikymąsi, organizacinės struktūros optimalumą, funkcijų paskirstymo, intelekto išteklių panaudojimo racionalumą ir kita), rizikos veiksnių valdymo efektyvumą;

10.1.2. veiklos atitikimą Lietuvos Respublikos įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams, savivaldybės tarybos sprendimams, savivaldybės mero potvarkiams, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymams, kitiems norminiams teisės aktams;

10.1.3. strateginių ir kitų planų įgyvendinimą, veiklos atitikimą jų tikslams ir uždaviniams, audituojamiesiems subjektams skirtų lėšų bei valstybės ir Savivaldybės turto naudojimą efektyvumo, ekonomiškumo ir rezultatyvumo požiūriais;

10.1.4. finansinių ir veiklos ataskaitų duomenų teisingumą, apskaitos informacijos tinkamumą, objektyvumą, pateikimą laiku;

10.1.5. lėšų, gautų iš Europos Sąjungos, užsienio institucijų arba fondų, administravimą ir panaudojimą;

10.1.6. turto apskaitą ir apsaugą;

10.1.7. informacinių sistemų saugumą, veiksmingumą ir informacinių sistemų projektus;

10.2. atlieka Europos Sąjungos paramos lėšų panaudojimo privalomuosius patikrinimus pagal Europos Komisijos reikalavimus;

10.3. rengia vidaus audito ataskaitas su išvadomis ir rekomendacijomis, kaip ištaisyti vidaus audito metu nustatytus neatitikimus, kaip tobulinti audituojamųjų subjektų veiklą ir vidaus kontrolę;

10.4 analizuoja viešojo juridinio asmens veiklos trūkumus, dėl kurių viešojo juridinio asmens atžvilgiu buvo priimtas nepalankus teismo sprendimas, ir siūlo viešojo juridinio asmens  vadovui imtis priemonių šiems trūkumams pašalinti, taip pat, esant pagrindui, siūlo spręsti valstybės tarnautojų ar kitų darbuotojų asmeninės atsakomybės klausimą;

10.5. atlieka korupcijos rizikos valdymo vertinimą;

10.6. analizuoja teisės aktų, reglamentuojančių tarnybinės etikos (elgesio) normas, viešųjų ir privačių interesų derinimą valstybinėje tarnyboje, privačių interesų deklaravimą, vykdymą;

10.7. vykdo pažangos stebėjimą (veiklą po audito);

10.8. rengia Tarnybos veiklos ataskaitą;

10.9. organizuoja ir tvarko Tarnybos raštvedybą, užtikrina tinkamą dokumentų saugojimą ir perdavimą nustatyta tvarka į archyvą;

10.10. atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų norminių teisės aktų nustatytas funkcijas, savivaldybės administracijos direktoriaus nurodymus, susijusius su vidaus auditu.

11. Tarnyba įgyvendina savo uždavinius ir funkcijas, bendradarbiaudama su audituojamaisiais subjektais, keisdamasi su jais reikiama informacija ir dokumentais, kurių reikia vidaus auditui atlikti.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

12. Tarnyba turi teisę:

12.1. vadovaudamasi norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus auditą, pasirinkti vidaus audito mastą, tikslus ir taikomų vidaus audito procedūrų pobūdį;

12.2. atlikti kontrolinius matavimus, turto inventorizavimą, kitaip tikrinti audituojamųjų subjektų turtą, taip pat imtis kitų būtinų veiksmų;

12.3. naudotis audituojamųjų subjektų sukaupta informacija, kuri būtina vidaus auditui atlikti;

12.4. be atskiro savivaldybės administracijos direktoriaus, audituojamųjų subjektų vadovų nurodymo gauti iš įstaigų ir padalinių visų vidaus auditui atlikti reikiamų dokumentų kopijas ir informaciją;

12.5. tikrinti audituojamųjų subjektų finansinius ir kitus veiklos dokumentus, turtą, kurį jie valdo, naudoja arba juo disponuoja;

12.6. gauti audituojamųjų subjektų vadovų, valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, paaiškinimus raštu ir žodžiu;

12.7. gavusi audituojamojo subjekto vadovo sutikimą, pasitelkti audituojamojo subjekto kitų padalinių arba kitų audituojamųjų subjektų atitinkamų sričių valstybės tarnautojus arba darbuotojus specifinių sričių vidaus auditui atlikti;

12.8. dalyvauti mokymuose ir kelti savo kvalifikaciją;

12.9. reikalauti, kad audituojamųjų subjektų vadovai sudarytų sąlygas atlikti vidaus auditą.

 

IV. Tarnybos VEIKLOS organizavimas

 

13. Tarnybai vadovauja ir vadovaudamasis Tarnybos nuostatais jos veiklą savarankiškai organizuoja ir tobulina tarnybos vedėjas, kuris tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas savivaldybės administracijos direktoriui.

14. Tarnybos vedėjas atsako už Tarnybos veiklos nuostatais Tarnybai pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymo organizavimą.

15. Tarnybos vedėjo pagrindinės funkcijos:

15.1. atsakyti už Tarnybos veiklą ir savarankiškai organizuoti Tarnybos darbą pagal savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintus Tarnybos veiklos nuostatus;

15.2. atsižvelgiant į audituojamųjų subjektų veiklos specifiką, parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtinta pavyzdine Vidaus audito metodika ir teikti savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti Tarnybos vidaus audito metodiką;

15.3. planuoti Tarnybos veiklą, sudaryti strateginius ir metinius Tarnybos veiklos planus, atsižvelgiant į atliktą audituojamųjų subjektų rizikos vertinimo analizę, juos raštu suderinti su savivaldybės administracijos direktoriumi. Tarnybos vedėjas, planuodamas Tarnybos veiklą, gali atsižvelgti į Savivaldybės administracijos ir (arba) Savivaldybei pavaldžių ir jos valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų vadovų pasiūlymus;

15.4. atstovauti Savivaldybės administracijai kitose institucijose, įstaigose, įmonėse ir organizacijose vidaus audito klausimais;

15.5. patarti savivaldybės administracijos direktoriui, audituojamųjų subjektų vadovams vidaus kontrolės klausimais;

15.6. užtikrinti vidaus audito pažangos stebėjimą;

15.7. parengti ir teikti savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti Tarnybos veiklos nuostatus, Tarnybos vidaus auditorių pareigybių aprašymus;

15.8. sudaryti sąlygas Tarnybos vidaus auditoriams tobulinti profesinius įgūdžius;

15.9. siekiant išvengti darbų dubliavimo, koordinuoti Tarnybos veiklą bei keistis informacija su Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, kitais audito bei vidaus audito vykdytojais.

16. Tarnybos vedėjas, vadovaudamasis vidaus audito nepriklausomumo principu:

16.1. organizuoja ir tobulina Tarnybos darbą, pagal Tarnybos kompetenciją teikia pasiūlymus savivaldybės administracijos direktoriui;

16.2. palaiko profesinius ryšius vidaus audito klausimais su šalies ir užsienio institucijomis, įstaigomis bei organizacijomis;

16.3. stebėtojo teisėmis dalyvauja Savivaldybės administracijos organizuojamuose pasitarimuose;

16.4. pagal suderintą su savivaldybės administracijos direktoriumi Tarnybos veiklos planą organizuoja audituojamųjų subjektų vidaus auditą;

16.5. teikia savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl Tarnybos vidaus auditorių skatinimo ir tarnybinių nuobaudų jiems skyrimo, jų kvalifikacijos kėlimo ir profesinių įgūdžių tobulinimo;

16.6. prižiūri Tarnybos vidaus auditorių atliekamą vidaus auditą ir įvertina jų darbo dokumentų ir vidaus audito ataskaitos kokybę, norminių teisės aktų nustatyta tvarka vertina Tarnybos vidaus auditorių (valstybės tarnautojų) tarnybinę veiklą.

17. Tarnyba, prieš pateikdama Savivaldybės administracijos direktoriui, Savivaldybei pavaldžių ir (arba) jos valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų vadovams vidaus audito ataskaitą, su šios ataskaitos projektu privalo supažindinti Savivaldybės administracijos padalinių, Savivaldybei pavaldžių arba jos valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų vadovus ir su jais šį projektą aptarti.

18. Tarnybai neturi būti daromas poveikis, kai yra planuojamas ir atliekamas vidaus auditas ir pateikiami vidaus audito rezultatai.

19. Suderinus su savivaldybės administracijos direktoriumi, Tarnybos vedėjo sprendimu gali būti atliekamas Tarnybos veiklos plane nenumatytas vidaus auditas.

20. Tarnybos vedėjas Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatyta tvarka rengia informaciją apie Tarnybos veiklą bei Europos Sąjungos ir užsienio institucijų ar fondų lėšomis finansuojamų projektų ar programų vidaus auditą ir teikia šią informaciją Finansų ministerijai.

21. Tarnybos vedėjas kasmet, iki kovo 1 dienos, parengia ir pateikia Finansų ministerijai, savivaldybės administracijos direktoriui, taip pat Savivaldybės tarybai – jos prašymu, metinę Tarnybos veiklos ataskaitą; šioje ataskaitoje turi būti informacija apie vidaus kontrolės veikimą audituotuose subjektuose. Pateikia Valstybės kontrolei vidaus audito tarnybos metinius vidaus audito planus per 10 kalendorinių dienų po jų suderinimo su viešojo juridinio asmens vadovu, o metines Tarnybos veiklos ataskaitas - iki kiekvienų metų kovo 1 dienos.

22. Tarnybos vedėjas, atlikęs vidaus audito poreikio įvertinimo analizę, pateikia ją savivaldybės administracijos direktoriui kartu su teikiamu suderinti metiniu Tarnybos veiklos planu, kai pasikeičia vidaus audito visuma bei jos įvertinimas.

23. Tarnybos vidaus auditoriai yra tiesiogiai pavaldūs tarnybos vedėjui ir atsako už tinkamą savo funkcijų atlikimą bei gautų pavedimų vykdymą.

24. Tarnybos vedėjas ir vidaus auditoriai negali dalyvauti valdant Savivaldybės audituojamuosius subjektus.

25. Tarnybos vedėjo ir vidaus auditorių kvalifikacinius reikalavimus, pavaldumą, jų funkcijas, teises, pareigas ir atsakomybę nustato Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymas, kiti norminiai teisės aktai, Tarnybos veiklos nuostatai, taip pat pareigybių aprašymai.

26. Tarnybos vidaus auditorių profesinio elgesio principus ir normas, kurių jie turi laikytis įgyvendinami savo teises, atlikdami teisės aktuose nustatytas pareigas ir funkcijas, nustato savivaldybės administracijos direktorius, Vidaus auditorių profesinės etikos taisyklės, patvirtintos finansų ministro 2003 m. gegužės 2 d. įsakymu Nr. 1K-117 „Dėl Pavyzdinės vidaus audito metodikos, Vidaus auditorių profesinės etikos taisyklių ir vidaus audito poreikio įvertinimo analizės metmenų patvirtinimo“.

 

________________________

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2014 m. sausio       d. įsakymu Nr. V35-

 

 

CENTRALIZUOTOS VIDAUS AUDITO TARNYBOS VEDĖJO

PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA

 

1. Centralizuotos vidaus audito tarnybos vedėjas yra karjeros valstybės tarnautojas.

2. Pareigybės lygis – A.

3. Pareigybės kategorija – 12.

 

II. PAREIGYBĖS PASKIRTIS

 

4. Centralizuotos vidaus audito tarnybos vedėjo (toliau – tarnybos vedėjas) pareigybė reikalinga vadovauti Centralizuotai vidaus audito tarnybai (toliau – Tarnyba) ir, vadovaujantis Tarnybos veiklos nuostatais, savarankiškai organizuoti jos veiklą bei atsakyti už Tarnybos tikslų, uždavinių ir funkcijų vykdymo organizavimą.

 

III. VEIKLOS SRITIS

 

5. Bendroji veiklos sritis:

5.1. Tarnybos darbo organizavimas, valdant pavaldų personalą, siekiant įgyvendinti Tarnybos veiklos nuostatuose numatytus uždavinius;

5.2. Vidaus kontrolės sistemos funkcionavimo tikrinimas ir vertinimas atliekant finansinį, veiklos, valdymo, atitikimo arba informacinių sistemų auditus bei galimus jų derinius Savivaldybės administracijoje bei visuose Savivaldybei pavaldžiuose ir (arba) jos valdymo sričiai priskirtuose viešuosiuose juridiniuose asmenyse (toliau – audituojamieji subjektai), vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus auditą.

 

IV. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI

 

6. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:

6.1. išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, viešąjį administravimą, valstybės tarnybą, vidaus kontrolę ir vidaus auditą;

6.2. turėti socialinių mokslų studijų srities ekonomikos arba vadybos, arba viešojo administravimo, arba teisės studijų krypties aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą, ekonomisto arba vadybininko, arba teisininko profesinę kvalifikaciją (jeigu studijų kryptis yra ekonomika arba vadyba, arba teisė);

6.3. turėti ne mažesnę kaip 2 metų darbo patirtį audito arba vidaus audito srityje;

6.4. sugebėti reaguoti į valstybės ir savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus;

6.5. mokėti valdyti, kaupti, analizuoti, sisteminiu požiūriu vertinti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir teikti pasiūlymus;

6.6. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;

6.7. išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas;

6.8. mokėti dirbti kompiuterinėmis programomis - MS Word, MS Excel, MS Outlook, Internet Explorer;

6.9. sugebėti atstovauti Tarnybai savivaldybės ir kitose institucijose;

6.10. išmanyti Vidaus auditorių profesinės etikos taisyklių, Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių reikalavimus.

 

V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS

 

7. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:

7.1. laiku įgyvendina Lietuvos Respublikos teisės aktus ir savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus viešojo administravimo srityje;

7.2. vykdo Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Tarnybos veiklos nuostatų reikalavimus;

7.3. padeda įgyvendinti Savivaldybės plėtros strateginį planą;

7.4. Tarnybos veikloje taiko strateginio planavimo principus ir metodus;

7.5. atsako už Tarnybos veiklą ir savarankiškai organizuoja Tarnybos darbą, vadovaudamasis savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais Tarnybos veiklos nuostatais;

7.6. rengia pagal kompetenciją savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus bei organizuoja Tarnyboje šių projektų rengimą;

7.7. atsižvelgiant į savivaldybės specifiką, parengia ir teikia savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti Tarnybos vidaus audito metodiką, parengtą vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtinta pavyzdine Vidaus audito metodika;

7.8. planuoja Tarnybos veiklą, sudaro strateginius ir metinius Tarnybos veiklos planus, atsižvelgdamas į atliktą audituojamųjų subjektų rizikos vertinimo analizę; planus raštu suderina su savivaldybės administracijos direktoriumi. Tarnybos vedėjas, planuodamas Tarnybos veiklą, gali atsižvelgti į savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybei pavaldžių ir jos valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų vadovų pasiūlymus;

7.9. siekdamas išvengti darbų dubliavimo, koordinuoja Tarnybos veiklą bei keičiasi informacija su Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, kitais audito ir vidaus audito vykdytojais;

7.10. užtikrina vidaus audito pažangos stebėjimą;

7.11. parengia ir teikia savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti Tarnybos vidaus auditorių pareigybių aprašymus;

7.12. sudaro sąlygas Tarnybos vidaus auditoriams tobulinti profesinius įgūdžius;

7.13. Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatyta tvarka rengia informaciją apie Tarnybos veiklą bei Europos Sąjungos ir užsienio institucijų ar fondų lėšomis finansuojamų projektų ar programų vidaus auditą;

7.14. iki kiekvienų metų kovo 1 d. parengia ir pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai, savivaldybės administracijos direktoriui, taip pat savivaldybės tarybai jos prašymu metinę Tarnybos veiklos ataskaitą. Šioje ataskaitoje turi būti informacija apie vidaus kontrolės veikimą audituotuose subjektuose. Pateikia Valstybės kontrolei Tarnybos metinius vidaus audito planus per 10 kalendorinių dienų po jų suderinimo su savivaldybės administracijos direktoriumi, o metines Tarnybos veiklos ataskaitas - iki kiekvienų metų kovo 1 dienos;

7.15. jeigu vidaus audito metu nustatomi pažeidimai, nagrinėtini atitinkamų teisėsaugos institucijų, perduoda vidaus audito dokumentus teisėsaugos institucijoms pagal kompetenciją.

7.16. vadovaudamasis vidaus audito nepriklausomumo principu:

7.16.1. organizuoja ir tobulina Tarnybos darbą, pagal kompetenciją teikia pasiūlymus savivaldybės administracijos direktoriui;

7.16.2. palaiko profesinius ryšius vidaus audito klausimais su šalies ir užsienio institucijomis, įstaigomis, organizacijomis;

7.16.3. stebėtojo teisėmis dalyvauja organizuojamuose pasitarimuose;

7.16.4. pagal suderintą su savivaldybės administracijos direktoriumi Tarnybos veiklos planą organizuoja vidaus auditą;

7.16.5. teikia savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl Tarnybos vidaus auditorių skatinimo ir tarnybinių nuobaudų skyrimo, jų kvalifikacijos kėlimo ir profesinių įgūdžių tobulinimo;

7.16.6. prižiūri Tarnybos vidaus auditorių atliekamą vidaus auditą ir vertina jo kokybę, norminių teisės aktų nustatyta tvarka vertina Tarnybos vidaus auditorių (valstybės tarnautojų) tarnybinę veiklą;

7.17. atlieka korupcijos rizikos valdymo vertinimą;

7.18. analizuoja viešojo juridinio asmens veiklos trūkumus, dėl kurių viešojo juridinio asmens atžvilgiu buvo priimtas nepalankus teismo sprendimas, ir siūlo viešojo juridinio asmens vadovui imtis priemonių šiems trūkumams pašalinti, taip pat, esant pagrindui, siūlo spręsti valstybės tarnautojų ar kitų darbuotojų asmeninės atsakomybės klausimą;

7.19. atstovauja Savivaldybei kitose institucijose, įstaigose, įmonėse ir organizacijose vidaus audito klausimais

7.20. pataria savivaldybės administracijos direktoriui, kitų audituojamųjų subjektų vadovams vidaus kontrolės klausimais;

7.21. teikia informaciją savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui apie Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų pakeitimus savo vykdomų funkcijų srityje;

7.22. pagal kompetenciją atsako į paklausimus, prašymus, skundus;

7.23. dalyvauja komisijų veikloje stebėtojo teisėmis;

7.24. analizuoja užsienio valstybių ir Lietuvos savivaldybių patirtį vidaus audito klausimais;

7.25. atlieka pagal kompetenciją kitas įstatymų, kitų norminių teisės aktų nustatytas funkcijas, savivaldybės administracijos direktoriaus nurodymus, susijusius su vidaus auditu.

8. Tarnybos vedėjas, atlikdamas jam pavestas funkcijas, turi vadovautis vidaus auditą reglamentuojančiais Lietuvos Respublikos teisės aktais, savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais Tarnybos veiklos nuostatais, vidaus audito metodika, tarnybos vedėjo pareigybės aprašymu, savivaldybės administracijos direktoriaus nurodymais.

9. Tarnybos vedėjas, laikydamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintų Vidaus auditorių profesinės etikos taisyklių, privalo:

9.1. būti objektyvus ir nešališkas;

9.2. susilaikyti nuo išankstinio viešo vertinimo;

9.3. nedalyvauti nustatant bei įgyvendinant Savivaldybės administracijos, kitų savivaldybės audituojamųjų subjektų vidaus kontrolės, įskaitant finansų kontrolę, procedūras;

9.4. nedalyvauti tikrinant ir vertinant veiklą, už kurią jis buvo atsakingas mažiau kaip prieš vienerius metus, prieš pradėdamas eiti tarnybos vedėjo pareigas;

9.5. nuolat tobulinti savo žinias, įgūdžius, ir kitas profesines savybes bei gebėjimus.

 

VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS

 

10. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas tiesiogiai pavaldus savivaldybės administracijos direktoriui.

 

________________________

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2014 m. sausio      d. įsakymu Nr. V35-

 

 

CENTRALIZUOTOS VIDAUS AUDITO TARNYBOS

VYRIAUSIOJO VIDAUS AUDITORIAUS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA

 

1. Centralizuotos vidaus audito tarnybos vyriausiasis vidaus auditorius (toliau - vyriausiasis vidaus auditorius) yra karjeros valstybės tarnautojas.

2. Pareigybės lygis – A.

3. Pareigybės kategorija – 10.

 

II. PAREIGYBĖS PASKIRTIS

 

4. Vyriausiojo vidaus auditoriaus pareigybė reikalinga:

4.1. sistemingai ir visapusiškai vertinant rizikos valdymą ir vidaus kontrolę, padėti įgyvendinti Savivaldybės administracijos, Savivaldybei pavaldžių ir (arba) jos valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų (toliau – audituojamieji subjektai) veiklos tikslus, padėti didinti Savivaldybės administracijos veiklos efektyvumą, įgyvendinti strateginį ir kitus veiklos planus, programas ir procedūras;

4.2. tikrinti ir vertinti, ar audituojamuosiuose subjektuose sukurta ir įdiegta vidaus kontrolės sistema yra pakankama ir veiksminga, ar jų veikla atitinka įstatymus ir kitus norminius teisės aktus, vietinių (lokalinių) norminių teisės aktų reikalavimus, ar informacija apie finansinę ir ūkinę veiklą yra išsami ir patikima, ar pasiekti nustatyti tikslai ir uždaviniai;

4.3. teikti tarnybos vedėjui ir savivaldybės administracijos direktoriui objektyvią informaciją, rekomendacijas ir išvadas dėl audituojamųjų subjektų veiklos, vidaus kontrolės būklės, strateginių arba kitų veiklos planų, programų vykdymo, galimos arba nustatytos veiklos rizikos audituojamuosiuose subjektuose.

 

III. VEIKLOS SRITIS

 

5. Bendroji veiklos sritis: vidaus kontrolės sistemos funkcionavimo tikrinimas ir vertinimas atliekant finansinį, veiklos, valdymo, atitikimo arba informacinių sistemų auditus bei galimus jų derinius audituojamuosiuose subjektuose, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus auditą.

 

IV. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM

VALSTYBĖS TARNAUTOJUI

 

6. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:

6.1. išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, viešąjį administravimą, valstybės tarnybą, vidaus kontrolę ir vidaus auditą, tarnybinės etikos (elgesio) normas, viešųjų ir privačių interesų derinimą valstybinėje tarnyboje, privačių interesų deklaravimą;

6.2. turėti socialinių mokslų studijų srities ekonomikos arba vadybos, arba viešojo administravimo, arba teisės studijų krypties aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą, ekonomisto arba vadybininko, arba teisininko profesinę kvalifikaciją (jeigu studijų kryptis - ekonomika arba vadyba, arba teisė);

6.3. sugebėti reaguoti į valstybės ir Savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus;

6.4. mokėti valdyti, kaupti, analizuoti, sisteminiu požiūriu vertinti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir teikti pasiūlymus;

6.5. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;

6.6. išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas;

6.7. mokėti dirbti kompiuterinėmis programomis - MS Word, MS Excel, MS Outlook, Internet Explorer;

6.8. sugebėti atstovauti Centralizuotai vidaus audito tarnybai (toliau – Tarnyba) savivaldybės ir kitose institucijose;

6.9. išmanyti Vidaus auditorių profesinės etikos taisyklių, Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių reikalavimus.

 

V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS

 

7. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:

7.1. laiku įgyvendina Lietuvos Respublikos teisės aktus ir Savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus viešojo administravimo srityje;

7.2. vykdo Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Tarnybos veiklos nuostatų reikalavimus;

7.3. padeda įgyvendinti Savivaldybės plėtros strateginį planą;

7.4. savo veikloje taiko strateginio planavimo principus ir metodus;

7.5. rengia pagal kompetenciją savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus;

7.6. tikrina ir vertina audituojamųjų subjektų:

7.6.1. vidaus kontrolės sistemos funkcionavimą (nustatytų vidaus taisyklių, vidaus kontrolės procedūrų veiksmingumą, pakankamumą ir jų laikymąsi, organizacinės struktūros optimalumą, funkcijų paskirstymo, intelekto išteklių panaudojimo racionalumą ir kita), rizikos veiksnių valdymo efektyvumą;

7.6.2. veiklos atitiktį Lietuvos Respublikos įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams, kitiems teisės aktams, vietinių (lokalinių) teisės aktų reikalavimams;

7.6.3. strateginių ir kitų planų įgyvendinimą, įstaigos veiklos atitiktį jos tikslams ir uždaviniams, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų vykdymą, įstaigai skirtų lėšų bei valstybės ir Savivaldybės turto naudojimą efektyvumo, ekonomiškumo ir rezultatyvumo požiūriais;

7.6.4. finansinių ir veiklos ataskaitų duomenų teisingumą, apskaitos informacijos tinkamumą, objektyvumą, pateikimą laiku;

7.6.5. lėšų, gautų iš Europos Sąjungos, užsienio institucijų arba fondų, administravimą ir panaudojimą;

7.6.6. turto apskaitą ir apsaugą;

7.6.7. informacinių sistemų saugumą, veiksmingumą ir informacinių sistemų projektus;

7.7. atlieka Europos Sąjungos paramos lėšų panaudojimo privalomuosius patikrinimus pagal Europos Komisijos reikalavimus;

7.8. padeda tarnybos vedėjui rengti strateginį ir metinį vidaus audito planus bei Tarnybos veiklos ataskaitą;

7.9. teikia tarnybos vedėjui objektyvią informaciją, rekomendacijas ir išvadas dėl audituojamos veiklos, vidaus kontrolės būklės, strateginių arba kitų veiklos planų, programų vykdymo, galimos arba nustatytos veiklos rizikos audituojamuosiuose subjektuose;

7.10. analizuoja viešojo juridinio asmens veiklos trūkumus, dėl kurių viešojo juridinio asmens atžvilgiu buvo priimtas nepalankus teismo sprendimas, ir siūlo viešojo juridinio asmens vadovui imtis priemonių šiems trūkumams pašalinti, taip pat, esant pagrindui, siūlo spręsti valstybės tarnautojų ar kitų darbuotojų asmeninės atsakomybės klausimą;

7.11. vykdo pažangos stebėjimą (veiklą po audito);

7.12. rengia vidaus audito ataskaitas su išvadomis ir rekomendacijomis, kaip ištaisyti vidaus audito metu nustatytus neatitikimus, kaip tobulinti audituojamųjų subjektų veiklą ir vidaus kontrolę;

7.13. pataria audituojamųjų subjektų vadovams vidaus kontrolės sistemos funkcionavimo klausimais;

7.14. analizuoja teisės aktų, reglamentuojančių tarnybinės etikos (elgesio) normas, viešųjų ir privačių interesų derinimą valstybinėje tarnyboje, privačių interesų deklaravimą, vykdymą;

7.15. atlieka kitas įstatymų, kitų norminių teisės aktų nustatytas funkcijas, savivaldybės administracijos direktoriaus, tarnybos vedėjo nurodymus, susijusius su vidaus auditu;

7.16. pagal kompetenciją atsako į paklausimus, prašymus, skundus;

7.17. dalyvauja komisijų veikloje ir pasitarimuose stebėtojo teisėmis;

7.18. analizuoja užsienio valstybių ir Lietuvos savivaldybių patirtį vidaus audito klausimais;

7.19. tvarko Tarnybos raštvedybą, tinkamai saugo dokumentus ir pateikia archyvui pagal bylų nomenklatūrą sutvarkytus dokumentus vidaus audito klausimais;

7.20. pavaduoja tarnybos vedėją jo tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos metu ir kitais atvejais, kai jis negali eiti valstybės tarnautojo pareigų;

7.21. teikia pasiūlymus bendrais Savivaldybės administracijos veiklos ir Tarnybos veiklos klausimais.

8. Vyriausiasis vidaus auditorius, atlikdamas jam pavestas funkcijas, turi vadovautis vidaus auditą reglamentuojančiais Lietuvos Respublikos teisės aktais, savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais Tarnybos veiklos nuostatais, vidaus audito metodika, vyriausiojo vidaus auditoriaus pareigybės aprašymu, tarnybos vedėjo nurodymais.

9. Vyriausiasis vidaus auditorius, laikydamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintų Vidaus auditoriaus profesinės etikos taisyklių, privalo:

9.1. būti objektyvus ir nešališkas;

9.2. susilaikyti nuo išankstinio viešo vertinimo;

9.3. užtikrinti vidaus audito metu paimtų audituoti finansinių ataskaitų, apskaitos dokumentų, registrų, kompiuterinių programų ir informacinių sistemų duomenų kopijų saugumą;

9.4. aptarti parengtą vidaus audito ataskaitos projektą su audituojamųjų subjektų vadovais bei kitais už atitinkamą sritį atsakingais valstybės tarnautojais ar darbuotojais;

9.5. atsisakyti atlikti vidaus auditą ir pranešti apie tai tarnybos vedėjui ir savivaldybės administracijos direktoriui tuo atveju, kai atliekant audituojamų subjektų vidaus auditą, gali iškilti viešųjų ir privačių interesų konfliktas;

9.6. atlikęs vidaus auditą, atsiskaityti tarnybos vedėjui;

9.7. nuolat tobulinti savo žinias, įgūdžius, ir kitas profesines savybes bei gebėjimus.

10. Siekdamas išsaugoti objektyvumą, vyriausiasis vidaus auditorius neturi dalyvauti nustatant bei įgyvendinant Savivaldybės administracijos, kitų audituojamųjų subjektų vidaus kontrolės, įskaitant finansų kontrolę, procedūras, tikrinant ir vertinant veiklą, už kurią jis buvo atsakingas mažiau kaip prieš vienerius metus, prieš pradėdamas eiti vyriausiojo vidaus auditoriaus pareigas.

11. Vyriausiasis vidaus auditorius negali dalyvauti Savivaldybės administracijos, kitų audituojamųjų subjektų valdyme.

 

VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS

 

12. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas tiesiogiai pavaldus Centralizuotos vidaus audito tarnybos vedėjui.

 

________________________