CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2006 M. BALANDŽIO 12 D. ĮSAKYMO Nr. 4R-88 „DĖL CIVILINIŲ ORLAIVIŲ TINKAMUMO SKRAIDYTI PAŽYMĖJIMŲ IR TINKAMUMO SKRAIDYTI PERIODINĖS PATIKROS PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. gegužės 5 d. Nr.4R-82

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 30 straipsnio 5 dalies nuostatomis, atsižvelgdamas į 2012 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos reglamento (ES) Nr. 748/2012 „Dėl orlaivio tinkamumo skraidyti sertifikavimo, orlaivio ir su juo susijusių gaminių, dalių bei prietaisų aplinkosauginio sertifikavimo, taip pat projektavimo ir gamybinių organizacijų sertifikavimą įgyvendinančių taisyklių“ (OL 2012 L 224, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. sausio 27 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 69/2014 (OL 2014 L 23, p. 12), I priedo H poskyrio reikalavimus ir 2014 m. lapkričio 26 d. Europos Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 „Dėl orlaivių nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti ir šias užduotis atliekančių organizacijų bei darbuotojų patvirtinimo“ (OL 2014 L 362, p. 1) I priedo reikalavimus,

p a k e i č i u Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2006 m. balandžio 12 d. įsakymą Nr. 4R-88 „Dėl civilinių orlaivių tinkamumo skraidyti pažymėjimų ir tinkamumo skraidyti periodinės patikros pažymėjimų išdavimo taisyklių patvirtinimo“ ir išdėstau nurodytuoju įsakymu patvirtintas Civilinių orlaivių tinkamumo skraidyti pažymėjimų ir tinkamumo skraidyti periodinės patikros pažymėjimų išdavimo taisykles nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas

pavaduojantis direktorių                                                                                    Alvydas Šumskas


 

PATVIRTINTA

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus

2006 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 4R-88

(Civilinės aviacijos administracijos

direktoriaus 2015 m. gegužės 5 d. įsakymo

Nr. 4R-82 redakcija)

 

CIVILINIŲ ORLAIVIŲ TINKAMUMO SKRAIDYTI PAŽYMĖJIMŲ IR TINKAMUMO SKRAIDYTI PERIODINĖS PATIKROS PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.         Civilinių orlaivių tinkamumo skraidyti pažymėjimų ir tinkamumo skraidyti periodinės patikros pažymėjimų išdavimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato civilinių orlaivių tinkamumo skraidyti pažymėjimų (toliau – TSP), tinkamumo skraidyti riboto galiojimo pažymėjimų (toliau – TSRGP) ir tinkamumo skraidyti periodinės patikros pažymėjimų (toliau – TSPPP) išdavimo, sustabdymo ir galiojimo panaikinimo, dublikatų išdavimo bei Eksporto TSP išdavimo sąlygas ir tvarką.

2.    Šios taisyklės taikomos išduodant civilinių orlaivių TSP, TSRGP ir / arba TSPPP, jeigu:

2.1.    yra galiojantis orlaivio tipo pažymėjimas, išduotas arba pripažintas Europos aviacijos saugos agentūros pagal 2012 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos reglamento (ES) Nr. 748/2012 „Dėl orlaivio tinkamumo skraidyti sertifikavimo, orlaivio ir su juo susijusių gaminių, dalių bei prietaisų aplinkosauginio sertifikavimo, taip pat projektavimo ir gamybinių organizacijų sertifikavimą įgyvendinančių taisyklių“ (OL 2012 L 224, p. 1) (toliau Komisijos reglamentas Nr. (ES) 748/2012), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. sausio 27 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 69/2014 (OL 2014 L 23, p. 12), I priedo (21 dalis) reikalavimus (gali būti išduotas šių orlaivių TSP ir / arba TSPPP);

2.2.    yra riboto galiojimo orlaivio tipo pažymėjimas, išduotas pagal Komisijos reglamento Nr. (ES) 748/2012 21 dalies reikalavimus arba Europos aviacijos saugos agentūrai buvo įrodyta, kad orlaivis atitinka tam tikras sertifikavimo specifikacijas, užtikrinančias lygiavertę skrydžių saugą (gali būti išduotas šių orlaivių TSRGP ir / arba TSPPP);

2.3.    yra galiojantis orlaivio tipo pažymėjimas / riboto galiojimo orlaivio tipo pažymėjimas, išduotas arba pripažintas Europos aviacijos saugos agentūros pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 748/2012 21 dalį  ir Civilinės aviacijos administracijos (toliau – CAA) išduotas TSP ir TSPPP arba TSRGP ir TSPPP (gali būti išduotas šių orlaivių eksporto tinkamumo skraidyti pažymėjimas (toliau – eksporto TSP)).

3.         Pagrindinės šiose taisyklėse vartojamos santrumpos, sąvokos ir jų apibrėžtys:

3.1.      CAA – Civilinės aviacijos administracija;

3.2.      Eksporto tinkamumo skraidyti pažymėjimas (eksporto TSP) – orlaivio registracijos valstybės ar valstybės gamintojos išduotas dokumentas, patvirtinantis, kad eksportuojamas produktas atitinka taikomus tinkamumo skraidyti reikalavimus, importuojančios valstybės specialiuosius reikalavimus, tačiau nesuteikiantis teisės naudoti orlaivį;

3.3.      EASA – Europos aviacijos saugos agentūra;

3.4.      ELA1 Europos lengvasis orlaivis suprantamas taip, kaip nurodyta 2014 m. lapkričio 26 d. Europos Komisijos reglamente (ES) Nr. 1321/2014 „Dėl orlaivių nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti ir šias užduotis atliekančių organizacijų bei darbuotojų patvirtinimo“ (OL 2014 L 362, p. 1) (toliau – Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1321/2014) ir Komisijos reglamente (ES) Nr. 748/2012;

3.5.      ELA1 inspektorius orlaivių techninės priežiūros specialistas, kurį CAA įgaliojo atlikti ELA1 klasės orlaivių tinkamumo skraidyti peržiūrą ir teikti rekomendacijas CAA dėl TSP/ TSRGP / TSPPP išdavimo;

3.6.      modifikacija – orlaivio tipo projekto pakeitimas;

3.7.      orlaivio tipo pažymėjimas – dokumentas, nurodantis orlaivio tipo projektą ir patvirtinantis, kad orlaivio projektas atitinka nustatytus tinkamumo skraidyti reikalavimus;

3.8.      orlaivio riboto galiojimo tipo pažymėjimas – dokumentas, nurodantis, kad orlaivis atitinka tam tikro tipo projektą, ir patvirtinantis, kad orlaivio projektas atitinka nustatytus tinkamumo skraidyti reikalavimus;

3.9.      orlaivio tipo projektas – orlaivio visų charakteristikų aprašas, įskaitant jo projektą, gamybą, apribojimus ir tinkamumo skraidyti tęstinumo instrukcijas, kurios nustato orlaivio tinkamumą skraidyti;

3.10.    techninė priežiūra – orlaivių ir / arba jų komponentų remontas, kapitalinis remontas, inspektavimas, keitimas, modifikavimas arba bet kokio gedimo taisymas;

3.11.    tinkamumas skraidyti (TS)orlaivio tinkamumas skraidyti;

3.12.    tinkamumo skraidyti pažymėjimas (TSP) – dokumentas, patvirtinantis orlaivio atitiktį galiojantiems tinkamumo skraidyti reikalavimams ir suteikiantis teisę naudoti orlaivį pagal jo tipo pažymėjimo duomenų lape nurodytas sąlygas ir apribojimus;

3.13.    tinkamumo skraidyti riboto galiojimo pažymėjimas (TSRGP) – dokumentas, patvirtinantis orlaivio atitiktį galiojantiems tinkamumo skraidyti reikalavimams ir suteikiantis teisę naudoti orlaivį pagal nustatytus apribojimus;

3.14.    tinkamumo skraidyti periodinės patikros pažymėjimas (TSPPP) dokumentas, patvirtinantis, kad išduodant šį pažymėjimą yra atlikta visa orlaivio reikiama techninė priežiūra, jis yra tvarkingas ir saugus skristi;

3.15.    valstybė gamintoja – valstybė, kurios jurisdikcijoje yra įmonė, atsakinga už galutinį orlaivio surinkimą.

4.    Taisyklės parengtos vadovaujantis Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos, sudarytos 1944 m. gruodžio 7 d. Čikagoje, 8 priedo „Orlaivių tinkamumas skraidyti“ (toliau – ICAO 8 priedas), Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (toliau – ICAO) dok. 9760 „Tinkamumo skraidyti vadovo“ I tomo 5 skyriaus rekomendacijomis, Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1321/2014, Komisijos reglamentu Nr. (ES) 748/2012), 2012 m. lapkričio 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1079/2012, kuriuo nustatomi bendrame Europos danguje naudojamų kalbinio ryšio kanalų išskirstymo reikalavimai (OL 2012 L 320, p. 14) (toliau – Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1079/2012), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. liepos 10 d., Komisijos reglamentu (ES) Nr. 657/2013 (OL 2013 L 190, p. 37), Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymu ir Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2008 m. vasario 4 d. įsakymu Nr. 4R-25 „Dėl civilinių orlaivių kategorijų patvirtinimo“.

5.    Taisyklėse nurodytus TSP, TSRGP, TSPPP ir eksporto TSP išduoda, keičia, papildo, jų galiojimą sustabdo arba panaikina CAA.

 

II SKYRIUS

DOKUMENTŲ TSP, TSRGP, TSPPP GAUTI TEIKIMO TVARKA

 

6.  Orlaivio savininkas ar naudotojas, norintis gauti naujo orlaivio TSP / TSRGP ir pirminį TSPPP turi:

6.1. CAA pateikti šių taisyklių 1 priede nustatytos formos paraišką;

6.2. CAA pateikti orlaivio atitikties pareiškimą:

6.2.1.   jei orlaivis importuojamas iš Europos Sąjungos (toliau – ES) šalių – Europos aviacijos saugos agentūros (toliau – EASA) 52 formą, išduotą pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 748/2012 21 dalies 21.A.163(b) punktą, arba EASA 52 formą, išduotą pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 748/2012 21 dalies 21.A.130 punktą ir patvirtintą kompetentingos institucijos;

6.2.2.   jei orlaivis, kurio projektą patvirtino EASA, importuojamas ne iš ES šalių – orlaivio eksporto tinkamumo skraidyti pažymėjimą;

6.3.    CAA pateikti orlaivio tipo / riboto galiojimo tipo pažymėjimo kopiją ir orlaivio tipo / riboto galiojimo tipo pažymėjimo duomenų lapo kopiją;

6.4.    CAA pateikti papildomo (-ų) orlaivio tipo pažymėjimo (-ų) kopiją (-as) (jei buvo išduotas (-i);

6.5.    CAA pateikti masės ir centruotės duomenų lapą;

6.6.    CAA pateikti triukšmo pažymėjimo kopiją;

6.7.    CAA paprašius, pateikti sklandmens, variklio (-ių), oro sraigto (-ų) formuliarus;

6.8.    CAA pateikti dokumentus, patvirtinančius atliktus reikiamus techninės priežiūros darbus;

6.9.    CAA paprašius, pateikti orlaivio skrydžių vykdymo ir techninės priežiūros vadovus bei jų kopijas (su visais papildymais ir pakeitimais);

6.10CAA pateikti orlaivio techninės priežiūros programą (toliau – TPP), atitinkančią, CAA direktoriaus 2005 m. lapkričio 2 d. įsakymo Nr. 4R-210 „Dėl orlaivių techninės priežiūros programos tvirtinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Orlaivių techninės priežiūros programos tvirtinimo taisyklės) reikalavimus;

6.11CAA pateikti užpildytą šių taisyklių 4 priede nustatytą arba pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) reikalavimus patvirtintos tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacijos parengtą Orlaivio riboto galiojimo komponentų keitimo ir papildomų techninės priežiūros darbų sąrašą;

6.12Sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą už TSP / TSRGP ir pirminio TSPPP išdavimą.

7.    Orlaivio savininkas ar naudotojas, norintis gauti naudoto orlaivio TSP / TSRGP ir pirminį TSPPP turi:

7.1CAA pateikti šių taisyklių 1 priede nustatytos formos paraišką;

7.2jei orlaivis kilęs iš ES šalių:

7.2.1. CAA pateikti anksčiau išduotą orlaivio TSP (EASA 25 forma) arba jo kopiją / TSRGP (EASA 24 forma) arba jo kopiją ir galiojantį TSPPP (EASA 15a forma arba EASA 15b forma);

7.2.2. CAA paprašius, pateikti orlaivio tipo / riboto galiojimo tipo pažymėjimo kopiją ir orlaivio tipo / riboto galiojimo tipo pažymėjimo duomenų lapo kopiją;

7.2.3. CAA paprašius, pateikti papildomo (-ų) orlaivio tipo pažymėjimo (-ų) kopiją (-as) (jei buvo išduotas (-i);

7.2.4. CAA paprašius, pateikti masės ir centruotės duomenų lapą;

7.2.5. CAA paprašius, pateikti triukšmo pažymėjimo kopiją;

7.2.6. CAA paprašius, pateikti sklandmens, variklio (-ių), oro sraigto (-ų) formuliarus;

7.2.7. CAA paprašius, pateikti dokumentus, patvirtinančius atliktus reikiamus techninės priežiūros darbus;

7.2.8.   CAA pateikti užpildytus šių taisyklių 5 priede nustatytus arba pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) reikalavimus patvirtintos tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacijos parengtus taikomų ir įvykdytų tinkamumo skraidyti direktyvų (toliau – TSD) ir privalomųjų techninės priežiūros biuletenių ar juos atitinkančių dokumentų sąrašus;

7.2.9.   CAA pateikti užpildytą šių taisyklių 4 priede nustatytą arba pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) reikalavimus patvirtintos tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacijos parengtą Orlaivio riboto galiojimo komponentų keitimo ir papildomų techninės priežiūros darbų sąrašą;

7.2.10.   CAA pateikti orlaivio TPP, atitinkančią Orlaivių techninės priežiūros programos tvirtinimo taisyklių reikalavimus;

7.2.11.   CAA paprašius, pateikti orlaivio skrydžių vykdymo ir techninės priežiūros vadovus bei jų kopijas (su visais papildymais ir pakeitimais);

7.2.12.   CAA paprašius, pateikti orlaivio žurnalą;

7.2.13.   CAA paprašius, pateikti visus privalomuosius sklandmens, variklio, oro sraigto ir pagalbinės jėgainės techninės priežiūros biuletenius;

7.3.    jei orlaivis kilęs ne iš ES šalių:

7.3.1. CAA pateikti orlaivio eksporto TSP. Jeigu CAA nenurodo kitaip, orlaivio eksporto TSP turi būti išduotas ne vėliau kaip prieš 60 dienų;

7.3.2. CAA paprašius, pateikti sklandmens, variklio (-ių), oro sraigto (-ų), pagalbinės jėgainės techninius dokumentus (formuliarus), kuriuose būtų ankstesnių metų įrašai apie orlaivio gamybos standartus ir modifikavimą bei atliktus reikiamus techninės priežiūros darbus. TSRGP gauti papildomai pateikti visus su pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 748/2012 21 dalies 21.A.184(c) punktą išduotu riboto galiojimo tinkamumo skraidyti pažymėjimu susijusius apribojimus;

7.3.3. CAA paprašius, pateikti orlaivio tipo / riboto galiojimo tipo pažymėjimo kopiją ir orlaivio tipo / riboto galiojimo tipo pažymėjimo duomenų lapo kopiją;

7.3.4. CAA paprašius, pateikti papildomo (-ų) orlaivio tipo pažymėjimo (-ų) kopiją (-as) (jei buvo išduotas (-i);

7.3.5. CAA pateikti masės ir centruotės duomenų lapą;

7.3.6. CAA pateikti triukšmo pažymėjimo kopiją;

7.3.7. CAA pateikti dokumentus, patvirtinančius atliktus reikiamus techninės priežiūros darbus;

7.3.8. CAA pateikti užpildytus šių taisyklių 5 priede nustatytus arba pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) reikalavimus patvirtintos tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacijos parengtus taikomų ir įvykdytų tinkamumo skraidyti direktyvų (toliau – TSD) ir privalomųjų techninės priežiūros biuletenių ar juos atitinkančių dokumentų sąrašus;

7.3.9. CAA paprašius, pateikti orlaivio žurnalą;

7.3.10.   CAA paprašius, pateikti orlaivio skrydžių vykdymo ir techninės priežiūros vadovus bei jų kopijas (su visais papildymais ir pakeitimais);

7.3.11.   CAA paprašius, pateikti visus privalomuosius sklandmens, variklio, oro sraigto ir pagalbinės jėgainės techninės priežiūros biuletenius;

7.3.12.   CAA pateikti orlaivio TPP, atitinkančią Orlaivių techninės priežiūros programos tvirtinimo taisyklių reikalavimus;

7.3.13.   CAA pateikti užpildytą šių taisyklių 4 priede nustatytą arba pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) reikalavimus patvirtintos tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacijos parengtą Orlaivio riboto galiojimo komponentų keitimo ir papildomų techninės priežiūros darbų sąrašą;

7.3.14.        CAA pateikti pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) reikalavimus patvirtintos tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacijos arba ELA1 inspektoriaus (ELA1 orlaivių atveju) parengtą rekomendaciją išduoti orlaivio TSPPP po atliktos tinkamumo skraidyti peržiūros, kaip nurodoma Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priede (M dalis).

7.4.    Sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą už TSP / TSRGP ir pirminio TSPPP išdavimą.

8.    Orlaivio savininkas ar naudotojas, norintis gauti orlaivio TSPPP, turi:

8.1.    CAA pateikti šių taisyklių 1 priede nustatytos formos paraišką;

8.2.    CAA pateikti užpildytus šių taisyklių 5 priede nustatytus arba pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) reikalavimus patvirtintos tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacijos parengtus taikomų ir įvykdytų tinkamumo skraidyti direktyvų (toliau – TSD) ir privalomųjų techninės priežiūros biuletenių ar juos atitinkančių dokumentų sąrašus;

8.3. CAA pateikti užpildytą šių taisyklių 4 priede nustatytą arba pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) reikalavimus patvirtintos  tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacijos parengtą Orlaivio riboto galiojimo komponentų keitimo ir papildomų techninės priežiūros darbų sąrašą;

8.4.    CAA paprašius, pateikti TSP, TSRGP ir senąjį TSPPP;

8.5.    CAA paprašius, pateikti sklandmens, variklio (-ių), oro sraigto (-ų) formuliarus;

8.6.    CAA paprašius, pateikti dokumentus, patvirtinančius atliktus reikiamus techninės priežiūros darbus;

8.7.    CAA paprašius, pateikti orlaivio žurnalą;

8.8.    CAA paprašius, pateikti orlaivio TPP, atitinkančią Orlaivių techninės priežiūros programos tvirtinimo taisyklių reikalavimus;

8.9. CAA paprašius, pateikti orlaivio skrydžių vykdymo ir techninės priežiūros vadovų papildymus ir pakeitimus, taip pat visus privalomuosius sklandmens, variklio, oro sraigto ir pagalbinės jėgainės techninės priežiūros biuletenius;

8.10Jei taikoma, CAA pateikti pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) reikalavimus patvirtintos tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacijos arba ELA1 inspektoriaus (ELA1 orlaivių atveju) parengtą rekomendaciją išduoti orlaivio TSPPP po atliktos tinkamumo skraidyti peržiūros, kaip nurodoma Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priede (M dalis).

8.11Sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą už TSPPP išdavimą.

9.  Orlaivio savininkas ar naudotojas, norintis gauti TSP, TSRGP ir / arba TSPPP dublikatą, turi:

9.1.    CAA pateikti prašymą;

9.2.    CAA pateikti raštišką paaiškinimą apie 9 punkte nurodytų dokumentų praradimo / sugadinimo aplinkybes;

9.3.    Sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą už TSP, TSRGP ir / arba TSPPP dublikato išdavimą.

10.  Paraiška išduoti TSP, TSRGP ir / arba TSPPP nepriimama, jeigu:

10.1užpildytos ne visos paraiškos skiltys arba jos užpildytos neteisingai, yra taisymo žymių;

10.2pateikti ne visi šiose taisyklėse nurodyti dokumentai.

 

III SKYRIUS

Orlaivio tinkamumo skraidyti nustatymas, TSP, TSRGP ir / arba TSPPP išdavimas

 

11.  Šiose taisyklėse nurodytus pateiktus dokumentus nagrinėja įgaliotasis CAA darbuotojas;

12.  Prieš išduodamas orlaivio TSP, TSRGP ir / arba TSPPP, įgaliotasis CAA darbuotojas įsitikina, kad orlaivis yra saugus skraidyti ir:

12.1.  atitinka orlaivio tipo projektą, patvirtintą orlaivio tipo pažymėjimu (riboto galiojimo orlaivio tipo projektą, patvirtintą riboto galiojimo orlaivio tipo pažymėjimu);

12.2.  atitinka esamus papildomus orlaivio tipo projektus, patvirtintus visais papildomais orlaivio tipo pažymėjimais;

12.3.  atitinka paskutinius EASA patvirtintus jo konstrukcijos tipo pakeitimus;

12.4.  orlaivio sklandmens, variklio ir oro sraigto skraidytų valandų skaičius, ciklai yra tinkamai užregistruoti;

12.5.  skrydžių vykdymo vadovas ir techninės priežiūros vadovas atnaujintas su paskutiniais papildymais ir pakeitimais;

12.6.  atlikti visi orlaivio privalomi darbai pagal CAA patvirtintą orlaivio TPP;

12.7.  visi žinomi orlaivio defektai ištaisyti arba, jeigu būtina, apie juos pranešta nustatytu būdu;

12.8.  atlikti taikomi orlaivio tinkamumo skraidyti direktyvų / privalomųjų biuletenių ar juos atitinkančių dokumentų reikalavimai;

12.9.  visi atlikti orlaivio keitimai ir remontai buvo užregistruoti bei patvirtinti pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 748/2012 21 dalies reikalavimus;

12.10.  visi orlaivyje įmontuoti ribotos naudojimo trukmės komponentai yra identifikuoti, užregistruoti ir patvirtinta jų naudojimo trukmė nėra pasibaigusi;

12.11.  techninės priežiūros darbus atliko atitinkamai patvirtinta techninės priežiūros organizacija (toliau – PTPO), orlaivio gamintojas arba atitinkamai licencijuotas specialistas;

12.12.  orlaivis turi CAA patvirtintą orlaivio TPP;

12.13.  orlaivyje yra radijo ryšio įranga su 8.33 kHz kanalų išskirstymo funkcija (taikoma kai orlaiviuose privalu turėti radijo ryšio įrangą ir jų TSP, TSRGP ir / arba TSPPP pirmą kartą išduodamas Europos Sąjungoje po 2013 m. lapkričio 17 d.).

12.14.  orlaivis yra paženklintas pagal CAA direktoriaus 2005 m. gegužės 24 d. įsakymo Nr. 4R-89 „Dėl civilinių orlaivių registravimo ženklų suteikimo bei ženklinimo taisyklių patvirtinimo“ reikalavimus.

13.  Komerciniam oro transportui naudojamų orlaivių ir orlaivių, kurių maksimali kilimo masė yra daugiau nei 5700 kg, tinkamumo skraidyti peržiūrą gali atlikti tik pagal Komisijos reglamento (EB) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) M.A.711 (b) punkto reikalavimus patvirtinta Tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacija.

14.  Orlaivių, kurių maksimali kilimo masė yra ne daugiau nei 5700 kg ir jie nėra naudojami komerciniame oro transporte, tinkamumo skraidyti peržiūrą gali atlikti:

14.1.    pagal Komisijos reglamento (EB) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalis) M.A.711 (b) punkto reikalavimus patvirtinta Tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacija;

14.2.  CAA įgaliotasis darbuotojas.

15.  Orlaivių, kurie priskiriami ELA1 kategorijai ir nėra naudojami komerciniame oro transporte, tinkamumo skraidyti peržiūrą gali atlikti:

15.1.  CAA įgaliotieji ELA1 inspektoriai, atitinkantys šių taisyklių 3 priedo reikalavimus. Tinkamumo skraidyti nustatymo metu ELA1 inspektorius privalo vadovautis tvarka, nustatyta šių taisyklių 2 priede;

15.2.  CAA įgaliotasis darbuotojas.

16.  Prieš išduodamas orlaivio TSP, TSRGP ir / arba TSPPP, įgaliotasis CAA darbuotojas privalo susipažinti su visais dokumentais, pateiktais kartu su paraiška, ir prireikus pats asmeniškai apžiūrėti orlaivį, o prireikus – pareikalauti, kad būtų atlikti bandomieji skrydžiai. Orlaivio apžiūra nėra atliekama, jei išduodamas orlaivio TSP, TSRGP ir / arba TSPPP, kuris aprašytas šių taisyklių 7.2 punkte.

17.  Įgaliotasis CAA darbuotojas, atlikdamas orlaivio tinkamumo skraidyti peržiūrą, pildo šių taisyklių 9 priede nurodytą „Orlaivių tinkamumo skraidyti peržiūros formą“. Šis priedas nėra pildomas jei išduodamas orlaivio TSP, TSRGP ir / arba TSPPP, kuris aprašytas šių taisyklių 7.2 punkte.

18.  Įgaliotasis CAA darbuotojas turi iš anksto suderinti orlaivio apžiūros datą, laiką ir vietą su orlaivio savininku ar naudotoju.

19.  Orlaivio savininkas ar naudotojas privalo sudaryti įgaliotiesiems CAA darbuotojams būtinas sąlygas inspektuoti orlaivį.

20.  Įgaliotajam CAA darbuotojui apžiūrint orlaivį, turi dalyvauti licencijuotas civilinės aviacijos specialistas, kuris turi teisę nustatyti, ar orlaivis yra tinkamas naudoti.

21.  Įgaliotasis CAA darbuotojas, įsitikinęs, kad orlaivis yra tinkamas skraidyti ir atitinka 12 punkto reikalavimus, išduoda šių taisyklių 10 priede nurodytos formos TSP arba 11 priede nurodytos formos TSRGP ir / arba 8 priede nurodytos formos TSPPP.

22.  Jei įgaliotasis CAA darbuotojas orlaivio tinkamumo skraidyti patikros metu nustato trūkumų, šie turi būti nurodyti orlaivio savininkui ar naudotojui. Jei orlaivio savininkas ar naudotojas nurodytų trūkumų neištaiso per 60 dienų, orlaivis pripažįstamas netinkamu skraidyti. Tuo atveju TSP, TSRGP ir / arba TSPPP nėra išduodamas.

23.  TSP / TSRGP išduodamas atsižvelgiant į orlaivio kategoriją. Kategorija nustatoma vadovaujantis Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2008 m. vasario 4 d. įsakymu Nr. 4R-25. Pasikeitus orlaivio kategorijai išduotas TSP / TSRGP netenka galios.

24.  Orlaivių TSPPP išduodamas ne ilgesniam nei vienerių metų laikotarpiui. Tam tikrais atvejais, kai CAA nustato galimą skrydžių saugos lygio sumažėjimo grėsmę, TSPPP gali būti išduodamas trumpesniam laikui nei 12 mėn.

25.  Praradęs (sugadinęs) TSP, TSRGP ir / arba TSPPP, orlaivio savininkas ar naudotojas turi nedelsti ir apie tai pranešti CAA. Kol nebus išduotas TSP, TSRGP ir / arba TSPPP dublikatas, orlaivį naudoti draudžiama.

 

IV SKYRIUS

TSP, TSRGP, IR TSPPP galiojimas, SUSTABDYMAS IR panaikinimas

 

26.  Išduotas TSP / TSRGP galioja, jeigu:

26.1.    laikomasi taikomų atitinkamo tipo projekto ir tinkamumo skraidyti tęstinumo reikalavimų;

26.2.    orlaivis neperregistruojamas į kitą registrą;

26.3.    orlaivio tipo pažymėjimas arba riboto galiojimo orlaivio tipo pažymėjimas, pagal kuriuos buvo išduotas TSP arba TSRGP, nebuvo paskelbti netekusiais galios;

26.4.    orlaivio TSPPP galioja;

26.5.    jo galiojimas nebuvo sustabdytas arba panaikintas.

27.  Jeigu CAA nustato, kad nesilaikoma 26.1 ir / arba 26.3 punkto reikalavimų ir sąlygų, CAA sustabdo TSP / TSRGP galiojimą arba jį panaikina.

28.  Jeigu orlaivis patyrė aviacijos įvykį, klasifikuojamą pagal „Civilinių orlaivių avarijų ir incidentų klasifikavimo, tyrimo ir pranešimų nuostatų“, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2002 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. 3-25,  14.1.2 punktą, jo TSP arba TSRGP yra sustabdomas. Atlikti tokio orlaivio būtinus techninės priežiūros darbus bei nustatyti jo tinkamumą naudoti gali tik pagal Komisijos reglamento (EB) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) F poskyrį ar II priedą (145 dalis) patvirtinta techninės priežiūros organizacija (toliau – PTPO).

29.  Apie TSP / TSRGP galiojimo sustabdymą arba panaikinimą CAA raštu praneša orlaivio savininkui / naudotojui ir nurodo minėtų dokumentų galiojimo sustabdymo arba panaikinimo priežastis.

30.  Jeigu TSP / TSRGP galiojimas yra sustabdomas arba panaikinamas, toks pažymėjimas kartu su TSPPP privalo būti grąžintas CAA per 5 darbo dienas.

31.     Orlaivių TSPPP galioja iki jame nurodytos datos.

 

V SKYRIUS

Eksporto TSP

 

32.  Šių taisyklių 7 priede nustatytas Eksporto TSP išduodamas I arba II klasės produktams:

32.1.  I klasės produktas – orlaivis, įskaitant orlaivyje įmontuotą (-us) variklį (-ius), pagalbinę jėgainę, oro sraigtą (-us), kuris turi nustatytą tipo pažymėjimą su duomenų lapu ir taikomus atitinkamus tinkamumo skraidyti reikalavimus;

32.2.  II klasės produktas – pagrindinis I klasės produkto komponentas (t. y. variklis, oro sraigtas, pagalbinė jėgainė).

33.     Eksporto TSP išduodamas, jei orlaivis turi orlaivio tipo pažymėjimą / riboto galiojimo orlaivio tipo pažymėjimą, išduotą arba pripažintą EASA, ir orlaivis eksportuojamas ne į ES šalį.

34.     Paraišką eksporto TSP gauti (šių taisyklių 6 priedas) gali pateikti:

34.1.  gamintojas, kai prašo išduoti naujo produkto eksporto TSP;

34.2.  savininkas ar naudotojas, kai prašo išduoti naudoto produkto eksporto TSP.

35.     Asmuo, norintis gauti eksporto TSP, turi sumokėti nustatytą valstybės rinkliavą ir kartu su paraiška pateikti:

35.1.  atitikties pažymėjimą (EASA 52 forma, išduodama naujai pagamintam produktui);

35.2.  svorio ir centruotės duomenų lapą;

35.3.  orlaivio techninės priežiūros vadovą;

35.4.  dokumentą, patvirtinantį, kad visų taikomų TSD ir privalomųjų techninės priežiūros biuletenių reikalavimai įvykdyti; jei tai nėra padaryta, privalo būti atitinkamas įrašas;

35.5.  laikinųjų instaliacijų, naudojamų eksporto skrydžio metu, aprašymą ir pareiškimą, kad šios instaliacijos bus išmontuotos po eksporto skrydžio ir bus atstatyta patvirtintoji orlaivio būklė;

35.6.  dokumentus (įrašus), pagal kuriuos galima nustatyti, kokie šio orlaivio ar produkto gamybos, modifikavimo, techninės priežiūros reikalavimai buvo taikomi.

36.     Eksporto TSP išduodamas, jei:

36.1.  orlaivis (komponentas) atitinka nustatyto tipo projektą;

36.2.  naujas orlaivis (komponentas) buvo pagamintas pagal Komisijos reglamento Nr. 748/2012 21 dalies F arba G poskyrių reikalavimus;

36.3.  yra naudoto orlaivio galiojantys TSP / TSRGP ir TSPPP arba šis orlaivis atitinka tinkamumo skraidyti reikalavimus, privalomus TSP / TSRGP ir TSPPP galiojimui;

36.4.  orlaivis / komponentas atitinka papildomus importuojančios šalies reikalavimus;

36.5.  buvo pateikti visi 38 punkte nurodyti dokumentai;

36.6.  orlaivis / komponentas yra paženklintas pagal šių taisyklių 12.14 punkto reikalavimus.

37.     Orlaivis / komponentas gali neatitikti specialiųjų importuojančios valstybės reikalavimų, jei tai yra priimtina importuojančiai šaliai. Šiuo atveju privalu pateikti atitinkamą importuojančios valstybės įgaliotos institucijos raštą.

38.     Eksportuotojas privalo:

38.1.  pateikti CAA informaciją apie importuojančios valstybės specialiuosius reikalavimus;

38.2.  jei siunčia išmontuotą produktą, apsaugoti jį nuo korozijos ir sugadinimų bei nurodyti šių apsaugos priemonių veiksmingumo galiojimo laiką orlaivio / komponento techniniuose dokumentuose;

38.3.  po orlaivio eksporto skrydžio išmontuoti arba pareikalauti, kad būtų išmontuotos laikinos instaliacijos, naudotos eksportavimo metu, ir atstatyti patvirtintą orlaivio būklę.

39.     Orlaivio eksporto TSP negali būti pripažįstamas kaip įpareigojantis susitarimas ar sutartis tarp parduodančiojo ir perkančiojo bei nesuteikia teisės naudoti orlaivį.

 

VI SKYRIUS

DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS

 

 

40.  Išdavus TSP, TSRGP ir / ar TSPPP CAA paliekami saugoti šie dokumentai:

40.1šių taisyklių 1 priede nustatytos formos paraiška;

40.2pateikti užpildyti šių taisyklių 4 priede nustatyti arba pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) reikalavimus patvirtintos tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacijos parengti Orlaivio riboto galiojimo komponentų keitimo ir papildomų techninės priežiūros darbų sąrašai;

40.3pateikti užpildyti šių taisyklių 5 priede nustatyti arba pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) reikalavimus patvirtintos tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacijos parengti taikomų ir įvykdytų tinkamumo skraidyti direktyvų (toliau – TSD) ir privalomųjų techninės priežiūros biuletenių ar juos atitinkančių dokumentų sąrašai;

40.4jei taikoma, pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) reikalavimus patvirtintos tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacijos arba ELA1 inspektoriaus (ELA1 orlaivių atveju) parengta rekomendacija išduoti orlaivio TSPPP po atliktos tinkamumo skraidyti peržiūros, kaip nurodoma Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priede (M dalis);

40.5jei taikoma, orlaivio Eksporto TSP;

40.6jei taikoma, orlaivio atitikties pareiškimas;

40.7išduoto TSP, TSRGP, ir / ar TSPPP kopija;

40.8CAA patvirtinto orlaivio skrydžių vykdymo vadovo arba CAA priimtino jį atitinkančio dokumento kopija;

40.9orlaivio techninės priežiūros vadovo kopija.

41.  Dokumentai, nurodyti šių taisyklių 40.1 – 40.8 punktuose saugomi konkretaus orlaivio byloje ne mažiau nei 3 metus po to kai orlaivis buvo išregistruotas.

42.  Kartu su paraiška pateikti kiti dokumentai išdavus TSP, TSRGP ir / ar TSPPP grąžinami pareiškėjui.

43.  Kartu su paraiška pateikti dokumentai, atsisakius išduoti TSP, TSRGP ir / arba TSPPP, grąžinami pareiškėjui.

 


 

Civilinių orlaivių tinkamumo skraidyti

pažymėjimų ir tinkamumo skraidyti

periodinės patikros pažymėjimų

išdavimo taisyklių

 2 priedas

 

ELA1 ORLAIVIŲ TINKAMUMO SKRAIDYTI PERŽIŪRA

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1.    Šiame priede pateikta tvarka galioja atliekant ELA1 klasės orlaivių tinkamumo skraidyti peržiūrą, kai orlaiviai nenaudojami komercinio oro transporto veiklai ir kai netaikomos Komisijos reglamento (EB) Nr. 1321/2014 I priedo (toliau – M dalis) M.A.201(i) punkto nuostatos. Šių orlaivių TS peržiūrą gali atlikti ir rekomendaciją išduoti TSPPP CAA pateikti atitinkamai kvalifikuotas personalas, kuris priimtinas CAA. Personalo kvalifikaciniai reikalavimai nurodyti šių taisyklių 3 priede.

2.    Pagal šią tvarką galima 2 metus ištisai atlikti orlaivio TS peržiūrą ir teikti rekomendaciją CAA išduoti TSPPP.

3.    Ne rečiau kaip kas 3 metus išsamią TS peržiūrą privalo atlikti pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) reikalavimus atitinkamai patvirtinta tinkamumo skraidyti tęstinumo vadybos organizacija arba CAA.

4.    ELA1 orlaivio TS peržiūra atliekama vadovaujantis Komisijos reglamento (EB) Nr. 1321/2014 M dalies M.A.710 punkto ir AMC M.A.710 punkto reikalavimais. Peržiūros pagrindiniai etapai yra:

4.1. paraiškos priėmimas ir įvertinimas;

4.2. paraiškos ir jos priedų analizė;

4.3. orlaivio įrašų ir dokumentų analizė;

4.4. fizinė orlaivio patikra (išorinė patikra, vidinė patikra, funkcinė patikra (pagal poreikį), skrydžio bandymai (pagal poreikį);

4.5. patikros lapo pildymas, TS rekomendacijos parengimas ir išleidimas;

4.6. dokumentų pateikimas CAA;

4.7. dokumentų saugojimas.

5.    CAA, nusprendusi dalyvauti orlaivių TS peržiūrose, įspėja konkretų ELA1 inspektorių, kad jis iš anksto praneštų apie planuojamas orlaivių patikras. Taip pat CAA gali pasirinktinai patikrinti orlaivį po ELA1 inspektoriaus atliktos TS peržiūros ir dokumentų pateikimo CAA.

6.    ELA1 inspektorius privalo peržiūrėti orlaivio dokumentus ir įsitikinti, kad:

6.1. orlaivio, variklio, sraigto darbo laikas ar ciklai įrašyti teisingai;

6.2. orlaivio skrydžių vadovas atitinka orlaivio konfigūraciją ir yra paskutinės (naujausios) redakcijos;

6.3. atlikti visi orlaivio techninės priežiūros darbai, numatyti patvirtintoje techninės priežiūros programoje;

6.4. ištaisyti visi rasti trūkumai;

6.5. įdiegtos ir įrašytos visos taikomos tinkamumo skraidyti direktyvos;

6.6. visos orlaivio modifikacijos ir remontai atlikti ir patvirtinti pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 748/2012 21 dalies reikalavimus;

6.7. visi ribotojo galiojimo komponentai yra tinkamai identifikuoti ir jų galiojimo laikas yra neviršyti;

6.8. visa orlaivio techninė priežiūra buvo atlikta ir įteisinta pagal Komisijos reglamento (EB) Nr. 1321/2014 M dalies reikalavimus;

6.9. pateiktas galiojantis svėrimo ir centruotės aktas;

6.10.    orlaivis atitinka EASA patvirtinto galiojančio tipo sertifikato duomenų lapo duomenis;

6.11.  jei taikoma, yra orlaivio triukšmo pažymėjimas, kuris atitinka orlaivio komplektaciją ir yra išduotas pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 748/2012 21 dalies reikalavimus;

7.    Įgaliotasis ELA1 inspektorius, atlikdamas orlaivio tinkamumo skraidyti peržiūrą, pildo šių taisyklių 12 arba 13 prieduose nurodytą atitinkamą „Orlaivio tinkamumo skraidyti peržiūros lapą“.

8.    Visi dokumentų peržiūros metu rasti neatitikimai ir trūkumai turi būti įrašyti į atitinkamą „Orlaivio tinkamumo skraidyti peržiūros lapą“ (12 arba 13 priedas) įvertinant jų lygį pagal Komisijos reglamento (EB) Nr. 1321/2014 M dalies M.A.905 punktą.

9.    ELA1 orlaivio fizinės patikros metu ELA1 inspektorius turi įsitikinti, kad:

9.1. yra tinkamai pritvirtintos visos reikalaujamos nuorodos ir informaciniai užrašai;

9.2. orlaivis atitinka patvirtintus skrydžio ir techninės priežiūros vadovus;

9.3. orlaivio konfigūracija atitinka jo patvirtintus dokumentus;

9.4. nebuvo aptikta defektų, neatitinkančių Komisijos reglamento (EB) Nr. 1321/2014 I priedo (M dalies) M.A.403 punkto reikalavimų;

9.5. nerasta neatitikimų tarp orlaivio fizinės būklės ir peržiūros metu pateiktų dokumentų.

10.  Prireikus ELA1 inspektorius gali pareikalauti atlikti bandomąjį skrydį. Tuo atveju skrydžio ataskaita pridedama prie patikros akto ir rekomendacijos. Skrydis gali būti atliktas tik tuo atveju, jei orlaivis turi galiojantį TSP / TSRGP ir TSPPP arba CAA išduotą leidimą skristi (EASA 20 forma).

11.  Visi orlaivio fizinės peržiūros metu rasti neatitikimai turi būti įrašyti į atitinkamą „Orlaivio tinkamumo skraidyti peržiūros lapą“ (12 arba 13 priedas) įvertinant jų lygį pagal Komisijos reglamento (EB) Nr. 1321/2014 M dalies M.A.905 punktą.

12.  1 lygio neatitikimai turi būti ištaisyti iki išduodant TS rekomendaciją. Rekomendacijoje turi būti nurodyti veiksmai, kurie buvo atlikti taisant nustatytus 1 lygio trūkumus.

13.  2 lygio neatitikimams taisyti gali būti suteiktas terminas iki 3 mėnesių. Išduodamas TS rekomendaciją ELA1 inspektorius joje turi nurodyti suteiktą šių neatitikimų taisymo terminą ir suderintus trūkumų taisymo veiksmus su orlaivio savininku ar naudotoju. Trūkumų taisymo veiksmai ir terminai turi būti raštiškai suderinti su ELA1 inspektoriumi ir orlaivio savininku / naudotoju. Prireikus, CAA gali pareikalauti ELA1 inspektoriui pateikti trūkumų suderinimo įrodymus.

II SKYRIUS

TS REKOMENDACIJOS IŠLEIDIMAS

 

14.     Užbaigęs orlaivio TS peržiūrą, t. y. po paraiškos ir jos priedų patikros, orlaivio dokumentų, įrašų patikros, orlaivio patikros, taip pat ir skrydžio bandymus (jeigu reikia), aptiktų trūkumų taisymo, ELA1 inspektorius:

14.1.  baigia pildyti atitinkamą „Orlaivio tinkamumo skraidyti peržiūros lapą“ (taisyklių 12 arba 13 priedas);

14.2.  patvirtina visų aptiktų trūkumų ištaisymą;

14.3.  užpildo atitinkamas rekomendacijos skiltis, rekomenduodamas išduoti / neišduoti orlaivio TSPPP;

14.4.  pateikia užpildytą paraišką, rekomendaciją ir jos priedus CAA Orlaivių skyriui.

15.     Tolesnė paraiškos, rekomendacijos ir priedų patikra atliekama pagal Komisijos reglamento (EB) 1321/2014 M dalies M.B.901 punktą ir nustatytą CAA darbo tvarką.

16.     Pateiktoje rekomendacijoje išduoti orlaivio TSPPP po atliktos tinkamumo skraidyti peržiūros turi būti padarytas įrašas, kad orlaivio būklė atitinka:

16.1.  visas taikomas ir galiojančias TS direktyvas;

16.2.  atitinkamo tipo sertifikato duomenų lapo informaciją;

16.3.  techninės priežiūros programą;

16.4.  komponentų galiojimo laiką;

16.5.  svėrimo ir centruotės duomenis;

16.6.  modifikacijų ir remontų patvirtinimą pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 748/2012 21 dalį;

16.7.  skrydžio vadovą, galiojančias jo revizijas ir priedus;

16.8.  kitus taikomus reikalavimus.

17.     Rekomendacijoje turi būti patvirtinta, kad nurodyta informacija pateikta su konkrečiomis nuorodomis, numeriais, datomis ir TS įrašai padaryti tinkamai ir patvirtinti orlaivio žurnale bei kituose orlaivio TS dokumentuose.

18.     ELA1 inspektoriaus pateikti dokumentai saugomi pagal šių taisyklių V dalyje nurodytą tvarką.

III SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

19.  ELA1 inspektorius atsako už orlaivio TS peržiūros ir jos rezultatų atitiktį visiems išvardytiems reikalavimams.

20.  Orlaivio savininkas ar naudotojas atsako už tai, kad laiku ir tinkamai būtų ištaisyti ELA1 inspektoriaus nustatyti neatitikimai.

21.  Orlaivio savininkas ar naudotojas atsako už tai, kad būtų laikomasi šio priedo 2 ir 3 punkto sąlygų.

 


 

Civilinių orlaivių tinkamumo skraidyti

pažymėjimų ir tinkamumo skraidyti

periodinės patikros pažymėjimų

išdavimo taisyklių

3 priedas

 

ELA 1 inspektoriaus PAtvirtinimo tvarkos aprašas

 

I Skyrius

ELA 1 inspektoriaus KValifikacijos REIKALAVIMAI

 

22.     ELA1 orlaivių TS peržiūrą atliekantis ir TS rekomendacijas teikiantis specialistas (toliau – ELA1 inspektorius) privalo atitikti šiuos nurodytus reikalavimus:

22.1.  turėti galiojančią atitinkamą orlaivių techninės priežiūros licenciją, atitinkančią Komisijos reglamento (EB) 1321/2014 III priedo (toliau 66 dalis) arba nacionalinius orlaivių techninės priežiūros specialisto reikalavimus;

22.2.  turėti ne mažesnę, negu 3 metų, patirtį nuolatinės orlaivių tinkamumo skraidyti priežiūros srityje (t. y. tiesiogiai vykdęs TS palaikymo darbus arba buvo prižiūrimas jų metu);

22.3.  išmanyti atitinkamas teisės aktų nuostatas (Komisijos reglamento (ES) 748/2012 21 dalies ir Komisijos reglamento (EB) 1321/2014 I priedo (M dalies) orlaivių TS nustatymo srityse;

22.4.  teigiamai įvertintas CAA po patikrinamojo orlaivio TS peržiūros atlikimo.

23.     Specialistas, ketinantis tapti ELA1 inspektoriumi ir gauti CAA įgaliojimą atlikti ELA1 orlaivių peržiūras bei teikti TS rekomendacijas, privalo pateikti CAA:

23.1.  taisyklių 14 priede nustatytos formos prašymą;

23.2.  dokumentų, įrodančių patirties ir kvalifikacijos atitiktį išvardytiems reikalavimams, kopijas;

23.3.  ELA1 orlaivių peržiūrų, atliktų su CAA atstovo priežiūra, patikros lapų kopijas. Jeigu iki dokumentų pateikimo tokios peržiūros nebuvo atliktos, CAA Orlaivių skyriaus vedėjas paskiria įgaliotąjį specialistą atlikti peržiūros priežiūrą. Apie peržiūros laiką iš anksto susitariama su įgaliotuoju specialistu.

 

II SKYRIUS

ELA 1 INSPEKTORIAUS PATVIRTINIMAS

 

24.     Specialistas patvirtinamas ELA1 inspektoriumi ir jam suteikiama teisė atlikti ELA1 orlaivių peržiūrą bei teikti TS rekomendacijas, jeigu:

24.1.  jis atitinka išvardytus reikalavimus, taikomus ELA1 inspektoriui;

24.2.  yra atlikęs orlaivio TS peržiūrą (-as) prižiūrimas CAA specialisto ir turi teigiamą specialisto įvertinimą. Priežiūra turi būti atliekama tiesiogiai, t.y CAA specialistui dalyvaujant orlaivio TS peržiūroje ir įvertinant peržiūros tvarką bei rezultatus;

24.3.  kandidatas įrodo, kad turi sąlygas saugoti ir archyvuoti TS dokumentus.

25.  CAA Orlaivių skyriaus vedėjas patvirtina šių taisyklių 14 priede nustatytos formos prašymą, orlaivio TS patikros aktą ir suteikia ELA1 inspektoriui individualų numerį;

26.  Patvirtintas ELA1 inspektorius įtraukiamas į ELA1 inspektorių sąrašą, jam išduodamas įgaliojimas (15 priedas) atlikti TS patikras, nurodant atitinkamus apribojimus;

27.  ELA1 inspektoriui suteikiamas patvirtinimo numeris: ELA1/ARC-xxx, kur xxx yra techninės priežiūros specialisto licencijos numerio paskutinieji trys skaitmenys.

28.  CAA sukuriama kiekvieno ELA1 inspektoriaus individuali byla, kurioje saugomi šie duomenys:

28.1vardas, pavardė;

28.2gimimo data;

28.3pateiktas prašymas patvirtinti ELA1 inspektoriaus kvalifikaciją (14 priedas)

28.4ELA1 inspektoriaus įgaliojimo kopija (15 priedas);

28.5ELA1 inspektoriaus patirtis (ELA1 srityje), ją įrodančių dokumentų kopijos;

28.6ELA1 inspektoriaus kvalifikacija atitinkamo patvirtinimo srityje (M dalies ir TS nustatymo tvarkos žinios), ją įrodančių dokumentų kopijos;

28.7ELA1 inspektoriaus įgaliojimo apimtis;

28.8ELA1 inspektoriaus pirmojo patvirtinimo data.

29.     ELA1 inspektoriaus patvirtinimas galioja su sąlyga, jeigu:

29.1.  jis atlieka ne mažiau kaip dvi TS peržiūras per metus;

29.2.  jis turi galiojančią atitinkamo orlaivio techninės priežiūros licenciją, atitinkančią Komisijos reglamento (EB) 1321/2014 66 dalies arba nacionalinius orlaivių techninės priežiūros specialisto reikalavimus;

29.3.  patvirtinimo galiojimas nėra atšauktas, sustabdytas ar apribotas CAA.

30.  ELA1 inspektorių sąrašas tvirtinamas CAA direktoriaus įsakymu.

 

III SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

31.  ELA1 inspektorius atsako už tai, kad jis atitiktų kvalifikacinius ir patirties reikalavimus.

32.  CAA Orlaivių skyriaus vedėjas paskiria darbuotoją atsakingą už ELA1 inspektorių priežiūrą.

33.  Paskirtasis CAA Orlaivių darbuotojas atsako už ELA1 inspektorių patvirtinimą ir priežiūrą, orlaivio TS peržiūros, atliekamos ELA1 inspektoriaus, kontrolę, taip pat už šios tvarkos koregavimą ir naujos redakcijos išleidimą.