ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. rugsėjo 20 d. Nr. T1-209

Šilalė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 22 dalimi, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymo 8 straipsnio 1 dalimi bei atsižvelgdama į Rekomendacijas atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui, patvirtintas Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2018 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. 2V-77-(1.4) „Dėl Rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“, Šilalės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Šilalės rajono savivaldybės atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Algirdas Meiženis 

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2019 m. rugsėjo 20 d. sprendimu

Nr. T1-209

 

 

ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šilalės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato veiklos kokybės užtikrinimą atvirųjų jaunimo centrų (toliau – Centras) ir atvirųjų jaunimo erdvių (toliau – Erdvė) vykdomai veiklai.

2. Centras ir Erdvė vykdydami savo veiklą vadovaujasi pateiktu Aprašu.

3. Jei nenurodyta kitaip, Aprašas yra taikomas bendrosios ir atvirosios darbo su jaunimu krypčių Centrams ir Erdvėms.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Atvirasis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu atviruosiuose jaunimo centruose ir (ar) erdvėse, atliekamas darbo su jaunimu principais.

4.2. Atvirasis jaunimo centras – Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių veiklos arba jos dalies vykdymo vieta yra Lietuvos Respublikoje ir kurie atlieka darbą su jaunimu, grindžiamą savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje ir užtikrinantį jų įsitraukimą į šią veiklą.

4.3. Atviroji jaunimo erdvė – kultūros, švietimo, kūno kultūros ir sporto ar socialines paslaugas teikiančio juridinio asmens nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos sutarčių pagrindais valdoma patalpa, kurioje atliekamas darbas su jaunimu, grindžiamas savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje ir užtikrinantis jų įsitraukimą į šią veiklą.

4.4.  Atvirojo darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai Centro/Erdvės tipas, kuris teikia pirmenybę darbui su mažiau galimybių turinčiu, socialinę atskirtį patiriančiu bei socialinės rizikos grupei priklausiančiu jaunimu.

4.5.  Mažiau galimybių turintis jaunimas – jaunimas, neturintis tokių pat sąlygų kaip bendraamžiai savo kompetencijoms ir veikloms plėtoti, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria socialinių, ekonominių, išsilavinimo, kultūrinių, geografinių sunkumų, turi negalią ir (ar) sveikatos problemų.

4.6. Neaktyvus jaunas žmogus – nesimokantis, nestudijuojantis, nedirbantis pagal darbo sutartį ar savarankiškai, neturintis kitų darbo santykiams prilygintų teisinių santykių, nevykdantis neatlygintinio užimtumo veiklos, neieškantis darbo jaunas žmogus.

4.7. Darbas su jaunimu – veikla, skirta sąlygoms jaunam žmogui įsitraukti į asmeninę, profesinę ir visuomeninę veiklą sudaryti, jo kompetencijoms plėtoti ir ugdyti.

4.8. Mobilusis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu nuvykus į gyvenamąją teritoriją, kurioje nėra darbo su jaunimu infrastruktūros, atsižvelgiant į šioje teritorijoje gyvenančių jaunų žmonių individualius poreikius.

4.9. Lankytojas – 14–29 metų amžiaus asmuo, lankantis atvirąjį jaunimo centrą arba erdvę.

4.10. Jaunimas – du ir daugiau asmenų nuo 14 iki 29 metų.

4.11. Jaunimo darbuotojas – tai pilnametis asmuo, dirbantis su jaunais žmonėmis jų laisvalaikio metu, siekiantis asmeninio ir socialinio jaunų žmonių tobulėjimo tiek per individualų darbą su skirtingais asmenimis, tiek dirbdamas su grupėmis bei turintis šiam darbui reikalingų kompetencijų.

5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme.

 

II SKYRIUS

CENTRO/ERDVĖS VEIKLOS PLANAVIMAS

 

6. Centro/Erdvės veiklos planavimas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu:

6.1. veiklos planavimas yra pagrįstas planuojamais pasiekti kokybiniais ir kiekybiniais rezultatais;

6.2. siekiami rezultatai yra konkretūs ir jų pasiekimas aiškiai pamatuojamas;

6.3. Centro/Erdvės veikla planuojama trejiems metams;

6.4. Pirmiausia atliekamas Centro/Erdvės esamos situacijos vertinimas – savianalizė ir išorinis vertinimas. Savianalizės metu nustatoma organizacijos esama padėtis ir padarytas progresas, analizuojami pagrindiniai Centro/Erdvės veiklos rodikliai (pateikti 7, 8, 9 ir 10 Aprašo punktuose), išanalizuojami Centro/Erdvės lankytojų bei jų tėvų atsiliepimai (Centro/Erdvės darbuotojai atlieka apklausą) ir nustatomi Centro/Erdvės veiklos tikslai bei aspektai, kuriuos reikia tobulinti. Išorinio vertinimo metu aptariama Centro/Erdvės atlikta savianalizė bei su Savivaldybės administracijos Jaunimo reikalų koordinatoriumi derinami numatyti uždaviniai bei tikslas.

6.5. Atsižvelgiant į Centro/Erdvės esamos situacijos vertinimą pagal pateiktą formą sudaromas Centro/Erdvės veiklos planas (toliau – Veiklos planas) (1 priedas). Veiklos plane numatomi rezultatai, kuriuos planuojama pasiekti, ir jų poreikio pagrindimas, rezultatų pasiekimo rodikliai ir jų reikšmės kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje, veiksmai, padėsiantys pasiekti rezultatus, veiksmų įgyvendinimo terminas, žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, reikalingi įgyvendinti konkrečias veiklas. Veiklos planą Centro/Erdvės vadovas derina su Savivaldybės administracijos Jaunimo reikalų koordinatoriumi.

6.6. Kiekvienų metų pabaigoje parengiama Centro/Erdvės metų veiklos ataskaita – atliekamas Veiklos plano įgyvendinimo ir jame numatytų rezultatų pasiekimo vertinimas bei peržiūrimi pagrindiniai Centro/Erdvės veiklos rezultatai bei rodikliai. Peržiūrimas Veiklos planas esant poreikiui yra tikslinamas. Atlikus Veiklos plano peržiūrą, planas ir jo pakeitimai turi būti suderinti su Savivaldybės administracijos Jaunimo reikalų koordinatoriumi, kuris teikia metodinę pagalbą dėl veiklos planavimo.

6.7. organizuojami reguliarūs Centro/Erdvės jaunimo darbuotojų susitikimai, atvejų analizės, supervizijos ir kt., skirti aptarti kylančius iššūkius ir suplanuoti vykdomą veiklą (ne rečiau nei kartą per mėnesį);

6.8. Centro/Erdvės esamos situacijos vertinime analizuojama, ar Centras/Erdvė vadovaujasi Aprašu. Jo taikymas vertinamas pagal tai ar: neįdiegta, diegiama, įdiegta, įdiegta ir tobulinama. Analizėje pateikiami Aprašo taikymą pagrindžiantys pavyzdžiai.

6.9. Centro/Erdvės veiklos vertinimo pagrindinis tikslas – tobulinti Centro/Erdvės veiklą ir atvirąjį darbą su jaunimu;

6.10. siekiant užtikrinti, kad Centro/Erdvės veiklos vertinimas yra skaidrus, atviras ir savikritiškas, jis nėra naudojamas Centro/Erdvės finansavimui numatyti.

7. Centrui rekomenduojama vadovautis šiais veiklos rodikliais:

7.1. bendras lankytojų skaičius;

7.2. unikalių lankytojų skaičius;

7.3. iš unikalių lankytojų skaičiaus, mažiau galimybių turinčio jaunimo skaičius.

8. Esant galimybėms ir poreikiui, Centrui rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:

8.1. individualių lankytojų konsultacijų skaičius;

8.2. lankytojų skaičius pagal amžių (amžiaus grupes) ir lytį;

8.3. susitikimų su tėvais skaičius;

8.4. jaunimo inicijuotų/suorganizuotų veiklų skaičius;

8.5. bendras įvykdytų ugdomųjų veiklų skaičius;

8.6. vykdomų neformaliojo jaunimo ugdymo programų skaičius;

8.7. suorganizuotų Centro viešinimo veiklų (publikacijų, akcijų, straipsnių) skaičius;

8.8. su jaunimu įgyvendintų projektų skaičius;

8.9. Centro įvykdytų projektų skaičius;

8.10. taikomi darbo su jaunimu metodai;

8.11. Centro pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai;

8.12. su Centro pagalba įdarbintų jaunuolių skaičius;

8.13. individualiai konsultuojamų lankytojų skaičius.

9. Erdvei rekomenduojama vadovautis šiais veiklos rodikliais:

9.1. bendras lankytojų skaičius;

9.2. unikalių lankytojų skaičius;

9.3. iš unikalių lankytojų skaičiaus, mažiau galimybių turinčio jaunimo skaičius.

10. Esant galimybėms ir poreikiui, Erdvei rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:

10.1. bendras įvykdytų ugdomųjų veiklų skaičius;

10.2. suorganizuotų Erdvės viešinimo veiklų (publikacijų, akcijų, straipsnių) skaičius;

10.3. Erdvės pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai;

10.4. su jaunimu įgyvendintų projektų skaičius;

10.5. Erdvės įvykdytų projektų skaičius;

10.6. individualiai konsultuojamų lankytojų skaičius.

 

III SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS

 

11. Centro/Erdvės žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu darbuotojams:

11.1. Centro/Erdvės darbuotojai yra neteisti (neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo);

11.2. Centro/Erdvės jaunimo darbuotojas dirba vadovaudamasis Jaunimo darbuotojo pareigybės aprašymu, patvirtintu Centro/Erdvės vadovo įsakymu, ir Jaunimo darbuotojų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. A1-208 „Dėl Jaunimo darbuotojų veiklos aprašo patvirtinimo“;

11.3. Centre dirba ne mažiau nei du jaunimo darbuotojai, dirbantys visą darbo laiką, skirtą vykdyti darbą su jaunimu, ir atvirąjį darbą su jaunimu. Erdvėje dirba bent vienas jaunimo darbuotojas, dirbantis ne mažiau kaip pusę viso darbo laiko, skirto vykdyti darbą su jaunimu.

11.4. Centre dirba abiejų lyčių jaunimo darbuotojai;

11.5. kiekvienais metais jaunimo darbuotojai darbo metu dalyvauja tiksliniuose mokymuose, stažuotėse, kursuose, intervizijose, komandos ar individualiose supervizijose ir pan., skirtuose Centro/Erdvės veiklai gerinti;

11.6. administracinį darbą gali atlikti ne jaunimo darbuotojas, o šiam darbui įdarbintas Centro/Erdvės darbuotojas;

11.7. finansinės apskaitos vykdymą atlieka ne jaunimo darbuotojas, o šiam darbui Centro/Erdvės administracijoje įdarbintas darbuotojas arba šios funkcijos yra perduotos finansinę apskaitą vykdančiai įmonei.

12. Centro/Erdvės žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu darbui su savanoriais:

12.1. Savanoriškai veiklą vykdantys asmenys, dirbantys su jaunimu ir savanoriaujantys Centre/Erdvėje, gali padėti vykdyti darbą su jaunimu, bet negali būti jaunimo darbuotojais;

12.2. darbe su savanoriais Centras/Erdvė vadovaujasi Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymu.

 

IV SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

13. Organizuojant Centro/Erdvės darbą rekomenduojama vadovautis šiuo Aprašu:

13.1. darbas su jaunimu atitinka Centro/Erdvės darbo kryptį:

13.1.1. bendrosios darbo su jaunimu krypties Centre/Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 50 proc. Centro/Erdvės vykdomų veiklų apimties;

13.1.2. atvirojo darbo su jaunimu krypties Centre/Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 70 proc. Centro/Erdvės vykdomų veiklų apimties.

13.2. darbas su jaunimu atitinka Centro/Erdvės veiklos planą;

13.3. darbas Centre/Erdvėje su jaunu žmogumi vyksta individualiai ir grupinių užsiėmimų metu;

13.4. atvirojo darbo su jaunimu paslaugos Centro/Erdvės lankytojams nėra apmokestinamos;

13.5. tiesioginį darbą su jaunimu atlieka Centro/Erdvės jaunimo darbuotojas ir tai sudaro ne mažiau kaip 80 proc. jo darbo laiko;

13.6. Centro/Erdvės, išskyrus atvirosios krypties Centro/Erdvės, jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo veiklos koordinavimu, jaunimo motyvavimu ir aktyvumo bei užimtumo skatinimu, pagalba įgyvendinti jaunimo iniciatyvas bei konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais;

13.7. atvirosios krypties Centro/Erdvės jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja, jaunimo socialiai atsakingo elgesio skatinimu ir formavimu, pagalba jaunimui integruotis į visuomenę, konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais, prevencinių veiklų vykdymu bei jaunimo veiklos Centre/Erdvėje organizavimu ir koordinavimu;

13.8. Centro/Erdvės lankytojai gali būti 14–29 metų jauni žmonės. Besikreipiantys kito amžiaus asmenys yra nukreipiami į kitas įstaigas, teikiančias paslaugas jų amžiaus asmenims.

13.9. Centras/Erdvė yra pasitvirtinęs ir naudoja lankytojų srautų skaičiavimo metodiką;

13.10. kartu su Centro/Erdvės lankytojais yra sukurtos ir viešai prieinamos Centro vidaus tvarkos taisyklės;

13.11. Centro/Erdvės lankytojai yra įtraukti į veiklų organizavimą, vykdymą ir vertinimą;

13.12. Centro/Erdvės darbo laikas numatomas atsižvelgiant į jaunimo poreikius ir vietos mokymo įstaigų darbo laiką, tačiau Centras turi dirbti ne mažiau kaip 5 dienas per savaitę (rekomenduojama, kad Centras dirbtų ir šeštadienį). Centro darbo laikas baigiamas ne anksčiau kaip 19 val. Erdvė turi dirbti ne mažiau kaip 3 dienas per savaitę;

13.13. Centras/Erdvė gali būti uždarytas ne daugiau nei 6 savaites per metus. Dėl objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, remonto, šis laikas gali būti pratęsiamas.

13.14. vasaros sezono metu Centro/Erdvės darbuotojai, orientuodamiesi į jaunimo poreikius vasaros metu, gali laisvai derinti darbo laiką bei rinktis ne Centro/Erdvės patalpose, dirbti su jaunimu jo susibūrimo vietose, ar kitose atvirajam darbui tinkančiose vietose, t. y. ne Centro/Erdvės patalpose, vykdyti mobilųjį darbą su jaunimu;

13.15. Centras/Erdvė taiko įvairius jaunimo poreikius atitinkančius darbo su jaunimu metodus: mokymasis per patirtį, užsiėmimai grupėmis, diskusijos, būreliai, seminarai, individualios konsultacijos, mokymasis iš bendraamžių ir kt.;

13.16. Centro/Erdvės taikomi darbo metodai papildo atvirąjį darbą su jaunimu ir neprieštarauja jo principams;

13.17. pagal kompetenciją atvirosios krypties Centras/Erdvė vykdo vaiko minimalios priežiūros priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 2 ir 5 punktuose;

13.18. darbas su jaunimu vykdomas remiantis Atvirųjų jaunimo centrų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. A1-570 „Dėl Atvirų jaunimo centrų veiklos aprašo patvirtinimo“ ir atsižvelgiant į Rekomendacijas atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui, patvirtintas Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2018 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. 2V-77 (1.4) „Dėl Rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“.

 

V SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS VIETA BEI PATALPOS

 

14. Rekomendacijos Centro/Erdvės vietai ir patalpoms:

14.1. Centras turi turėti mažiausiai dvi patalpas, Erdvė turi turėti bent vieną patalpą;

14.1.1. Centras turi atskirą patalpą, kurioje jaunimas gali patogiai kartu leisti laiką, bendrauti;

14.1.2. Centras turi ne mažiau nei vieną atskirą patalpą administraciniam darbui, kurioje nevyksta veiklos lankytojams;

14.2. Centro/Erdvės patalpų išorėje yra lengvai įskaitoma iškaba su Centro/Erdvės pavadinimu bei darbo laiku;

14.3. Centro/Erdvės patalpose įrengtas šildymas, apšvietimas, vėdinimo sistema, sanitarinės patalpos (tualetai), tiekiamas vanduo.

15.  Centro/Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šio Aprašo rekomendacijas Centro/Erdvės vietai:

15.1. Centras/Erdvė turi turėti infrastruktūrą ir įrangą, reikalingą vykdyti patrauklioms Centro/Erdvės lankytojams veikloms, tarp jų įrangą aktyvioms, pavyzdžiui, sporto veikloms;

15.2. Centras turi turėti atskirą įėjimą;

15.3. Centras ar jo steigėjas turi teisę naudotis patalpomis ne trumpesniam nei Centro Veiklos plano vykdymo laikotarpiui;

15.4. Centras/Erdvė yra įsikūręs vietos jaunimui patrauklioje vietoje netoli jaunimo susibūrimo vietų, švietimo įstaigų;

15.5. Centras/Erdvė yra lengvai surandamas;

15.6. Centras/Erdvė nėra įkurtas gyvenamajame daugiabučiame name.

16. Centrai ir Erdvės kuriami atlikus teorinį ir praktinį aplinkos tyrinėjimą bei jaunų žmonių situacijos tyrimą konkrečioje vietovėje, analizei atlikti pasitelkiami kiti su jaunimu dirbantys asmenys.

 

VI SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS FINANSINIAI IŠTEKLIAI

 

17. Centro/Erdvės finansiniai ištekliai valdomi vadovaujantis šiuo Aprašu:

17.1. Centras/Erdvė didžiąja dalimi yra išlaikomas iš vietos savivaldos biudžeto (finansuojamas patalpų išlaikymas, komunalinės paslaugos bei Centro/Erdvės darbuotojų darbo užmokestis);

17.2. dalis lėšų, reikalingų Centro/Erdvės veikloms, gaunamos iš įvairių fondų, nacionalinių programų, finansavimo konkursų, privataus sektoriaus ar fizinių asmenų.

17.3. dalis lėšų, reikalingų bendrosios darbo su jaunimu krypties Centro/Erdvės veikloms, gaunamos iš mokamų Centro/Erdvės veiklų.

 

VII SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS VEIKLOS VIEŠINIMAS IR PRISTATYMAS

 

18. Centro/Erdvės veiklos viešinimas ir pristatymas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu:

18.1. Centras/Erdvė viešina savo veiklą vietos bendruomenėms;

18.2. Centras/Erdvė yra pasiekiamas el. paštu, socialinių tinklų pagalba, mobiliojo arba fiksuoto ryšio telefonu;

18.3. viešinant ir pristatant Centro/Erdvės veiklas nepažeidžiamas lankytojų privatumas ir, esant poreikiui, yra užtikrinamas lankytojų anonimiškumas;

18.4. Centro/Erdvės lankytojai nėra įpareigojami dalyvauti Centro/Erdvės veiklos viešinime ir pristatyme;

18.5. bendravimui su jaunimu Centras/Erdvė turi ir naudoja socialinių tinklų paskyrą, tačiau tai nėra vienintelis informacijos apie Centro/Erdvės veiklą skelbimo būdas;

18.6. jaunimo pritraukimas vykdomas viešinant Centro veiklas įvairiomis priemonėmis: socialiniai tinklai, tinklaraščiai, straipsniai spaudoje, reklama viešose erdvėse, renginiai, susitikimai mokyklose;

18.7. rajone gyvenantys tėvai supažindinami su Centro/Erdvės darbo tikslu, specifika ir vykdomomis veiklomis.

 

VIII SKYRIUS

CENTRŲ IR ERDVIŲ BENDRADARBIAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS

 

19. Centrų/Erdvių bendradarbiavimas ir atstovavimas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu:

19.1. pagrindiniai bendradarbiavimo naudos gavėjai yra jaunimas ir Centras/Erdvė;

19.2. siekdamas geriau pažinti esamą jaunimo situaciją bei ieškoti problemų sprendimo būdų Centras/Erdvė bendradarbiauja su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis (mokyklomis, policija, parapija, jaunimo organizacijomis, bendruomene, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos apskrities vaiko teisių apsaugos skyriais, Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriumi, seniūnijomis, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Klientų aptarnavimo departamentų Jaunimo užimtumo skyriais ar jaunimo darbo centrais ir kt.);

19.3. bent kartą per metus Centras/Erdvė dalyvauja tarpžinybiniuose susitikimuose;

19.4. siekdamas kuo efektyvesnio, jaunimo poreikius atitinkančio, veiklų vykdymo, Centras/Erdvė bendradarbiauja su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis;

19.5. Centras/Erdvė dalinasi patirtimi su kitais Centrais/Erdvėmis ir dalyvauja asociacijų, tinklų veikloje;

19.6. siekdamas pritraukti jaunimą į Centrą/Erdvę ir gauti informacijos apie mažiau motyvuotą jaunimą, Centras/Erdvė bendradarbiauja su formaliojo švietimo įstaigomis;

19.7. siekdamas keistis patirtimi, didinti veiklų vykdymo efektyvumą ir, esant poreikiui, vykdyti bendras veiklas Centras/Erdvė bendradarbiauja su užsienio organizacijomis.

20. Aprašo vykdymo kontrolę atlieka Savivaldybės administracijos jaunimo reikalų koordinatorius, Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_____________________

 

Šilalės rajono savivaldybės atvirųjų jaunimo centrų ir

atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo

tvarkos aprašo

priedas

 

 

(Atvirojo jaunimo centro ar atvirosios jaunimo erdvės veiklos plano forma)

 

 

ATVIROJO JAUNIMO CENTRO AR ATVIROSIOS JAUNIMO ERDVĖS

(ATVIROJO DARBO SU JAUNIMU) VEIKLOS PLANAS ____-____ M.

 

 

I. BENDRA INFORMACIJA

Atviro jaunimo centro/erdvės pavadinimas

 

Adresas

 

Tel. numeris

 

El. paštas

 

Interneto puslapio ar (ir) socialinio tinklo paskyros adresas

 

 

 

Trumpas darbo tikslo/misijos aprašymas

 

 

 

 

 

 

 

II. VEIKLOS PLANAS

Veiklos sritys

Tikslas

Uždaviniai

Siekiami

rezultatai

Rezultato pasiekimo rodiklis (kiekybinis ir kokybinis)

Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės

Priemonės rezultatui pasiekti

Atsakingi asmenys

Veiksmo atlikimo terminas

I metai

II metai

III metai

1

2

3

4

5

6

Veiklos planavimas, veiklos vertinimas ir kokybės standarto kūrimas, atnaujinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Žmogiškieji ištekliai, darbas su komanda, darbuotojų psichohigiena, mokymasis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Darbo ir atvirojo darbo su jaunimu organizavimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Patalpos ir infrastruktūra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finansinių išteklių valdymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Veiklos viešinimas ir pristatymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bendradarbiavimas ir atstovavimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Veiklos rodikliai

 

Eil. nr.

Veiklos rodiklis

Veiklos rodiklių reikšmės metų pabaigoje

I metai

II metai

III metai

1.

Bendras lankytojų skaičius

 

 

 

2.

Unikalių lankytojų skaičius *

 

 

 

3.

Centro/Erdvės pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai *

 

 

 

4.

Socialiai remtinų lankytojų skaičius

 

 

 

5.

Mažiau motyvuotų/mažiau aktyvių/rizikos grupei priklausančių lankytojų skaičius *

 

 

 

6.

Jaunimo inicijuotų/suorganizuotų veiklų skaičius

 

 

 

7.

Bendras įvykdytų veiklų skaičius *

 

 

 

8.

Įgyvendintų projektų skaičius *

 

 

 

9.

Taikomi darbo su jaunimu metodai

 

 

 

10.

Suorganizuotų Centro viešinimo veiklų skaičius

 

 

 

11.

Individualių lankytojų konsultacijų skaičius

 

 

 

12.

Susitikimų su tėvais skaičius

 

 

 

13.

Vykdomų neformaliojo ugdymo programų skaičius

 

 

 

14.

Su Centro pagalba įdarbintų jaunuolių skaičius

 

 

 

15.

Lankytojų skaičius pagal amžių (amžiaus grupes) ir lytį

 

 

 

* taikoma atvirajai jaunimo erdvei

 

 

Tvirtinama atviro jaunimo centro/erdvės vadovo (-ės):

 

Data:

 

Suderinta su Jaunimo reikalų koordinatoriumi:

 

Data:

 

Papildomi komentarai:

(jei yra)

 

Papildomi komentarai:

(jei yra)

 

 

_______________________