Herbas.wmf

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO SKAIČIAVIMO METODIKOS PATVIRTINIMO

 

2017 m. birželio 29 d. Nr. TS-202

Kupiškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 31 punktu, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 25 straipsniu, 302 straipsnio 3 ir 4 dalimis ir Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 384 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimo Nr. 711 „Dėl rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“, Kupiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kupiškio rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio skaičiavimo metodiką (pridedama).

2. Apie šį sprendimą paskelbti spaudoje, o visą sprendimą – Savivaldybės interneto svetainėje ir Teisės aktų registre.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                   Dainius Bardauskas


 

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos

2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. TS-202

 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMO DYDŽIO SKAIČIAVIMO METODIKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kupiškio rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio skaičiavimo metodika (toliau – metodika) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymu (toliau – Atliekų tvarkymo įstatymas), Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 384 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimo Nr. 711 „Dėl rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“, kitais teisės aktais ir rekomendacijomis.

2. Metodikoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Atliekų tvarkymo įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

3. Ši metodika yra skirta Kupiškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) komunalinių atliekų tvarkymo sistemos būtinųjų sąnaudų ir pajamų apskaičiavimo principams ir metodams. Pagal metodikos nuostatas apskaičiavus komunalinių atliekų surinkimo ir tvarkymo sistemos bendrąsias sąnaudas, apskaičiuojamas vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą dydis Kupiškio rajone.

4. Vietinė rinkliava nustatoma nekilnojamojo turto objektų, kurių rūšių sąrašą nustato Aplinkos ministerija, savininkams arba nekilnojamojo turto objekto savininko atstovui pagal įstatymą, arba nekilnojamojo turto objekto savininko įgaliotam asmeniui, arba daugiabučio namo savininkų bendrijai, individualių gyvenamųjų namų savininkų bendrijai, garažų savininkų bendrijai, sodininkų bendrijai ar kitai bendrijai, arba bendrojo naudojimo objektų administratoriui, arba asmenims, sudariusiems jungtinės veiklos sutartis bendrosios dalinės nuosavybės teisei įgyvendinti (toliau – įgalioti asmenys).

5. Vietinės rinkliavos, kurią moka atliekų turėtojai, dydis yra toks, kad iš nekilnojamojo turto objektų savininkų arba įgaliotų asmenų surinktomis lėšomis būtų apmokėtos visos būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos.

6. Savivaldybės taryba patvirtina vietinės rinkliavos dydį, apskaičiuotą pagal šią metodiką.

7. Pasibaigus kalendoriniams metams, vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir tvarkymą dydis turi būti perskaičiuojamas atsižvelgiant į komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudų pokyčius per praėjusius kalendorinius metus ir į naujas komunalinių atliekų tvarkymo priemones, jei jos yra numatytos komunalinių atliekų tvarkymo planuose.

8. Perskaičiavus būtinąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas, naujas rinkliavos dydis tvirtinamas, jeigu perskaičiuotos būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos skiriasi nuo praėjusių metų būtinųjų su komunalinių atliekų tvarkymu susijusių sąnaudų ir metinis vartojimo kainų indeksas yra didesnis negu 1,1.

 

II SKYRIUS

BŪTINŲJŲ SU KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMU SUSIJUSIŲ SĄNAUDŲ SKAIČIAVIMAS

 

9. Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos – tiesiogiai su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios pagrįstos sąnaudos, reikalingos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugai suteikti, ilgalaikiam komunalinėms atliekoms tvarkyti skirtos infrastruktūros eksploatavimui, jos atnaujinimui užtikrinti ir sudaryti komunalinių atliekų turėtojams priimtinas sąlygas dalyvauti tvarkant komunalines atliekas, taip pat mažinti aplinkos taršą.

10. Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos apskaičiuojamos kaip atskirų komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo veiklų bendrųjų sąnaudų suma.

11. Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos apima šias komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudas:

11.1. mišrių (po pirminio rūšiavimo likusių) komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo, įskaitant perkrovimo įrenginių eksploatavimą, sąnaudos;

11.2. mišrių (po pirminio rūšiavimo likusių) komunalinių atliekų apdorojimo ir šalinimo sąnaudos, įskaitant mokestį už aplinkos teršimą sąvartyne šalinamomis komunalinėmis atliekomis, sąvartynų eksploatavimo sąnaudos, įskaitant atidėjinius sąvartynui uždaryti, rekultivuoti ir prižiūrėti po uždarymo;

11.3. į mišrias komunalines atliekas patekusių antrinių žaliavų atskyrimo nuo mišrių komunalinių atliekų ir kitos tvarkymo sąnaudos, išskyrus tas sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka apmoka gamintojai ir importuotojai;

11.4. didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių eksploatavimo sąnaudos, išskyrus tas sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;

11.5. į komunalines atliekas patekusių pavojingų buitinių (buityje susidarančių) atliekų, didelių gabaritų atliekų, buityje susidarančių elektros ir elektroninės įrangos atliekų surinkimo apvažiavimo būdu ir tvarkymo sąnaudos, išskyrus tas atliekų tvarkymo sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;

11.6. biologiškai skaidžių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir (ar) tvarkymo sąnaudos;

11.7. kompostavimo aikštelių eksploatavimo sąnaudos;

11.8. kitų komunalinių atliekų (maisto atliekų, tekstilės atliekų ir kitų) rūšiuojamojo surinkimo ir (ar) tvarkymo sąnaudos;

11.9. netinkamų eksploatuoti uždarytų sąvartynų priežiūros po uždarymo sąnaudos;

11.10. komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūros atnaujinimo sąnaudos;

11.11. visuomenės švietimo ir informavimo komunalinių atliekų tvarkymo klausimais sąnaudos, išskyrus tas visuomenės švietimo ir informavimo sąnaudas, kurias apmoka gamintojai ir importuotojai Atliekų tvarkymo įstatymo ir Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo nustatyta tvarka;

11.12. komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administravimo sąnaudos (pavyzdžiui, komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus (toliau – Administratorius) darbuotojų atlyginimų, biuro eksploatavimo, kuro, įmokos apskaičiavimo, sąskaitų išrašymo, įmokų surinkimo sąnaudos);

11.13. į būtinąsias sąnaudas įtraukiamos Administratoriaus apskaičiuotos sąnaudos, turėtos organizuojant komunalinių atliekų tvarkymą regioniniu principu, kai komunalinių atliekų tvarkymas Savivaldybėje organizuojamas šiuo būdu.

12. Skaičiuojant būtinąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas, gali būti vadovaujamasi šiais atliekų tvarkymo veikloje dalyvaujančios organizacijos turimais duomenimis, kitais dydžiais:

12.1. praėjusių laikotarpių (ne trumpiau kaip 12 paskutinių mėnesių) faktiniai duomenys. Šie duomenys gali būti naudojami dviem būdais – įvertinant jų kitimo tendencijas oficialiai skelbiamais rodikliais arba nevertinant šių tendencijų. Tuo atveju, kai atitinkamos rūšies sąnaudų per praėjusį laikotarpį nebuvo (per paskutinius 12 mėnesių apie tokias sąnaudas nėra duomenų) arba atsiranda nauja rūšis sąnaudų, turi būti vadovaujamasi kitais pateikiamais duomenimis;

12.2. galiojančiose paslaugų, darbų atlikimo ar kitose sutartyse nustatytos kainos, tarifai ar užmokesčiai;

12.3. teisės aktuose ar kituose dokumentuose nustatyti normatyvai, įkainiai, sąnaudų normos;

12.4. organizacijos patvirtintos sąnaudų normos ar normatyvai;

12.5. rinkos kainos;

12.6. sąnaudos, susijusios su Panevėžio regiono atliekų tvarkymo centro atliekų tvarkymo 2014–2020 m. plane bei Kupiškio rajono savivaldybės atliekų tvarkymo 2014–2020 m. plane numatytų priemonių įgyvendinimu Kupiškio rajono savivaldybėje;

12.7. Finansų ministerijos skelbiamos ekonominių rodiklių projekcijos, Statistikos departamento skelbiami kainų indeksai ir pan.;

12.8. apibendrinti kitų Lietuvos regionų atliekų tvarkymo sistemų finansiniai ir ekonominiai duomenys.

13. Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos nustatomos pagal formulę:

BS = åPS p + åKS p, kur:

 

BS – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos;

PS – atskiros komunalinių atliekų tvarkymo veiklos pastoviosios sąnaudos;

KS – atskiros komunalinių atliekų tvarkymo veiklos kintamosios sąnaudos;

p – atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į veiklų, į kurias padalyta komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, skaičių.

14. Pastoviosios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos – nuo komunalinių atliekų kiekio nepriklausančios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos (atliekų tvarkymo infrastruktūros objektų (atliekų sąvartyno, atliekų apdorojimo įrenginių, didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių ir pan.) nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, bendrosios veiklos ir administracinės sąnaudos).

15. Apskaičiavus kiekvienos komunalinių atliekų tvarkymo veiklos pastoviąsias sąnaudas, nustatomos bendrosios pastoviosios sąnaudos, lygios visų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų pastoviųjų sąnaudų sumai.

16. Kintamosios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos – su komunalinių atliekų kiekiu susijusios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos (kintamosios atitinkamos komunalinių atliekų tvarkymo veiklos materialinės ir joms prilygintos sąnaudos: kurui ir tepalams, sunaudotos žaliavos ir medžiagos, atsarginės dalys, inventorius ir kitos sąnaudos; kintamosios sąnaudos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugoms pirkti sąnaudos).

17. Apskaičiavus kiekvienos komunalinių atliekų tvarkymo veiklos kintamąsias sąnaudas, nustatomos bendrosios kintamosios sąnaudos, kurios lygios visų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų kintamųjų sąnaudų sumai.

 

 

III SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIO SKAIČIAVIMAS

 

18. Nustatant vietinės rinkliavos dydį, kiekvienai nekilnojamojo turto objekto rūšiai atskirai įvertinamas galintis susidaryti komunalinių atliekų kiekis.

19. Pagal nustatytas komunalinių atliekų susikaupimo normas kiekvienai nekilnojamojo turto objekto rūšiai nustatoma minimali komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos apimtis.

20. Taikoma dvinarė rinkliava, susidedanti iš pastoviosios ir kintamosios dedamųjų. Bendrasis rinkliavos dydis apskaičiuojamas pagal formulę:

VRp = PDp + KDp, kur:

 

VRp – vietinės rinkliavos dydis konkrečios paskirties nekilnojamojo turto objektų savininkams arba įgaliotiems asmenims;

PDp – pastovioji rinkliavos dedamoji konkrečios paskirties nekilnojamojo turto objektų savininkams arba įgaliotiems asmenims;

KDp – kintamoji rinkliavos dedamoji konkrečios paskirties nekilnojamojo turto objektų savininkams arba įgaliotiems asmenims;

p – atskirų nekilnojamojo turto rūšių indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į nekilnojamojo turto rūšių, kurioms skaičiuojama diferencijuota pastovioji rinkliavos dedamoji, skaičių.

21. Pastovioji rinkliavos dedamoji nustatoma tokia, kad padengtų pastoviąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas.

22. Pastovioji rinkliavos dedamoji nustatoma nekilnojamojo turto objekto kategorijai pagal atitinkamą vietinės rinkliavos administravimo parametrą (nekilnojamojo turto plotą, gyventojų / darbuotojų skaičių).

23. Pastovioji rinkliavos dedamoji nustatoma pagal formulę:

PDp =

BPS

x

BAKp

, kur:

BAK

BKp

 

PDp – pastovioji rinkliavos dedamoji konkrečios paskirties nekilnojamojo turto objektų savininkams arba įgaliotiems asmenims;

BPS – bendrosios pastoviosios sąnaudos;

BAK – bendras galintis susidaryti komunalinių atliekų kiekis;

BAKp – konkrečios paskirties nekilnojamojo turto objektuose galintis susidaryti bendras komunalinių atliekų kiekis;

BKp – konkrečios paskirties nekilnojamojo turto objekto kategorijos bendras kiekis pagal vietinės rinkliavos administravimo parametrą;

p – atskirų nekilnojamojo turto rūšių indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į nekilnojamojo turto rūšių, kurioms skaičiuojama diferencijuota pastovioji rinkliavos dedamoji, skaičių.

24. Kintamoji rinkliavos dedamoji nustatoma tokia, kad padengtų kintamąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas.

25. Kintamoji rinkliavos dedamoji nustatoma pagal mišrių komunalinių atliekų susikaupimo normas.

26. Kintamoji rinkliavos dedamoji nustatoma pagal formulę:

KDp =

BKS

x

SNp

, kur:

BAK

 

KDp – kintamoji rinkliavos dedamoji konkrečios paskirties nekilnojamojo turto objektų savininkams arba įgaliotiems asmenims;

BKS – bendrosios kintamosios sąnaudos;

BAK – bendras galintis susidaryti komunalinių atliekų kiekis;

SN – konkretaus nekilnojamojo turto objekto kategorijos mišrių komunalinių atliekų susikaupimo norma;

p – atskirų nekilnojamojo turto rūšių indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į nekilnojamojo turto rūšių, kurioms skaičiuojama diferencijuota pastovioji rinkliavos dedamoji, skaičių.

________________________