VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS 2015 M. GRUODŽIO 31 D. ĮSAKYMO NR. 1S-220 „DĖL KELIONIŲ ORGANIZAVIMO PASLAUGŲ VIEŠOJO PIRKIMO REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2016 m. balandžio 15 d. Nr. 1S-49
Vilnius
P a k e i č i u Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2015 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1S-220 „Dėl kelionių organizavimo paslaugų viešojo pirkimo rekomendacijų patvirtinimo pakeitimo“ patvirtintas Kelionių organizavimo paslaugų viešojo pirkimo rekomendacijas:
1. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„5. Perkančioji organizacija, siekdama efektyvaus sutarties vykdymo ir nustatydama minimalius reikalavimus teikėjų kvalifikacijai, be kitų keliamų reikalavimų turėtų numatyti reikalavimą, kad teikėjas būtų Tarptautinės oro transporto asociacijos (toliau – IATA) akredituotas agentas, taip pat, kad bent vienas už sutarties vykdymą atsakingas asmuo turėtų IATA sertifikatą. Perkančioji organizacija turi įsitikinti, kad teikėjo nurodomas asmuo dirba teikėjo įmonėje arba teikėjas įsipareigoja jį įdarbinti pirkimo laimėjimo atveju. Jeigu paslaugų teikimui pasitelkiamas subteikėjas, teikėjas turi pateikti jo įsipareigojimą vykdyti sutartį patvirtinančius dokumentus.“
2. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:
„7. Perkančiosioms organizacijoms, perkant kelionių organizavimo paslaugas, rekomenduojama, vadovaujantis Viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių kainodaros taisyklių nustatymo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2003 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 1S-21 „Dėl viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių kainodaros taisyklių nustatymo metodikos patvirtinimo“, pasirinkti tokį kainos apskaičiavimo būdą, kuris leistų dalį sutarties vykdymo išlaidų padengti pagal teikėjo pateiktus jo patirtas išlaidas patvirtinančius dokumentus.“
3. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:
„8. Rekomenduojama, kad sutarties kaina susidėtų iš:
8.1. už kelionės organizavimą teikėjo taikomo aptarnavimo mokesčio, mokant fiksuotus įkainius. Pavyzdžiui, perkančiosios organizacijos poreikius tenkinančių aviabilietų, viešbučio suradimą, perkančiosios organizacijos darbuotojų registravimą į skrydį, bendravimą su aviakompanija dėl sugadinto ar dingusio bagažo, perkančiosios organizacijos konsultavimą visais kelionių organizavimo klausimais ir panašiai;
8.2. faktinių išlaidų, tiesiogiai susijusių su sutarties vykdymu, kurias teikėjas patiria iš trečiųjų asmenų, pavyzdžiui, išlaidos už aviabilietus, autobusų, traukinių bilietus, viešbučio kambario nuomą, kelionės draudimą, vizą. Faktinėmis išlaidomis laikomos galutiniams paslaugas teikiantiems asmenims mokamos kainos, nepaisant to, kad teikėjas už šių paslaugų pardavimą iš aviakompanijų, viešbučių, draudimo bendrovių ir kitų asmenų gali gauti komisinius mokesčius. “
4. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:
„15. Perkančioji organizacija turi užtikrinti racionalų lėšų naudojimą ir vykdydama sutartį privalo įsitikinti, kad teikėjo perkančiajai organizacijai pateikiamoje sąskaitoje faktūroje nurodomos tiesiogiai su sutarties vykdymu susijusios patirtos faktinės išlaidos yra teisingos, t. y. jos yra tokios, kokias teikėjas patyrė įsigydamas paslaugas iš trečiųjų asmenų. Teikėjas šioms išlaidoms pagrįsti turi pateikti sąskaitas faktūras ar kitus iš trečiųjų asmenų gautus dokumentus arba jų kopijas, patvirtintas teikėjo arba jo įgalioto asmens parašu, kai perkančiosios organizacijos nuomone, dokumento kopijos patvirtinimas parašu yra reikalingas. Pavyzdžiui, apgyvendinimo viešbutyje organizavimo paslaugos įsigijimo atveju, teikėjo su viešbučio kambario nuoma susijusias patirtas išlaidas patvirtinantis dokumentas galėtų būti viešbučio arba įmonės, teikiančios apgyvendinimo įstaigų (viešbučių, motelių ir panašiai) užsakymo paslaugas savo internetinėje svetainėje (pavyzdžiui, Booking.com, Tripadvisor.com ir panašiai) teikėjui išrašyta sąskaita faktūra, kurioje aiškiai matytųsi išlaidos, patirtos vykdant perkančiosios organizacijos užsakymą; organizuojant kelionės draudimą, patvirtinančiu dokumentu būtų draudimo polisas, kuriame nurodyta teikėjo sumokėta draudimo įmoka; teikėjui perkant autobusų bilietus, išlaidas pagrindžiantis dokumentas galėtų būti pats bilietas, kai jame nurodoma jo kaina. Perkančioji organizacija bet kada gali paprašyti teikėją parodyti originalius, iš trečiųjų asmenų patirtas išlaidas patvirtinančius, dokumentus.“
5. Pakeičiu 1 priedą ir 2 jo punktą išdėstau taip:
„2. Viešojo pirkimo-pardavimo sutarties galiojimo laikotarpiu, perkančioji organizacija planuoja turėti nuo XX iki YY tarnybinių kelionių. /Perkančioji organizacija, nurodydama pirkimo objekto apimtis, atsižvelgia į Viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių kainodaros taisyklių nustatymo metodikos, patvirtintos Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2003 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 1S-21 „Dėl viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių kainodaros taisyklių nustatymo metodikos patvirtinimo“ nuostatas/“