ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2016 METŲ DIAGNOSTINIŲ IR STANDARTIZUOTŲ TESTŲ ORGANIZAVIMO, VYKDYMO IR VERTINIMO ŠIRVINTŲ RAJONO BENDROJO UGDYMO MOKYKLOSE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. kovo 24 d. Nr. 9-256

Širvintos

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 str. 8 d. 2 p. ir atsižvelgdama į Širvintų rajono savivaldybės administracijos ir Nacionalinio egzaminų centro 2016 m. vasario 3 d. bendradarbiavimo sutartį Nr. F3-26, kurios pagrindas – Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1309 ir Širvintų rajono savivaldybės paraiška „Dėl dalyvavimo veiksmo tyrime „Standartizuotų testų taikymas savivaldybėse 2015–2016 m. m.“,

t v i r t i n u 2016 metų diagnostinių ir standartizuotų testų organizavimo, vykdymo ir vertinimo Širvintų rajono bendrojo ugdymo mokyklose tvarkos aprašą (pridedama).

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                   Ingrida Baltušytė-Četrauskienė


 

PATVIRTINTA

Širvintų rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2016 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. 9-256

 

 

 

2016 METŲ DIAGNOSTINIŲ IR STANDARTIZUOTŲ TESTŲ ORGANIZAVIMO, VYKDYMO IR VERTINIMO  ŠIRVINTŲ RAJONO

BENDROJO UGDYMO MOKYKLOSE

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2016 metų diagnostinių ir standartizuotų testų organizavimo, vykdymo ir vertinimo Širvintų rajono bendrojo ugdymo mokyklose tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja diagnostinių ir standartizuotų testų, kuriuos organizuoja NEC, organizavimo, vykdymo, administravimo, vertinimo ir duomenų pateikimo tvarką Širvintų rajono bendrojo ugdymo mokyklose.

2. Širvintų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyrius, norėdamas įsivertinti mokinių pasiekimus, taikant diagnostinius ir standartizuotus testus, pateikė paraišką dalyvauti Nacionalinio egzaminų centro (toliau – NEC) veiksmo tyrime „Standartizuotų testų taikymas mokyklose 2015–2016 m. m.“. Paraiška buvo atrinkta ir pasirašyta bendradarbiavimo sutartis.

3. Savivaldybės mokyklų mokinių pasiekimams įvertinti bus panaudoti pradiniam ir pagrindiniam ugdymui skirti diagnostiniai ir standartizuoti testai: skaitymo diagnostinis testas, rašymo diagnostinis testas, matematikos diagnostinis testas – 2 klasei; skaitymo standartizuotas testas, rašymo, matematikos ir pasaulio pažinimo standartizuoti testai – 4 klasei; skaitymo, rašymo, ir matematikos standartizuoti testai – 6 klasei; skaitymo, rašymo, matematikos, socialinių mokslų ir gamtos mokslų – 8 klasei. Taip pat bus naudojami mokinių klausimynai 4, 6 ir 8 klasei, kurie sudaryti vadovaujantis nacionaliniais mokinių pasiekimų tyrimų klausimynais.

4. Diagnostinių ir standartizuotų testų tikslas – sudaryti sąlygas mokykloms ir mokytojams savarankiškai ir objektyviai įsivertinti savo mokinių mokymosi pasiekimus, rinkti grįžtamojo ryšio informaciją, reikalingą ugdymo kokybei ir vadybai gerinti.

5. Mokyklos lygmenyje mokinių testavimas diagnostiniais ir standartizuotais testais gali būti naudojamas vadybinių gairių nustatymui (mokyklai ir mokytojams) ir sprendimų grindimui duomenimis, vertinimo suvienodinimui tarp mokytojų, kiekvieno mokinio pažangos stebėsenai, mokyklos „atvirumo“ didinimui, tėvų informavimui, naujovių veiksmingumo įsivertinimui.

6. Mokytojo lygmenyje mokinių testavimas diagnostiniais ir standartizuotais testais gali būti naudojamas sudaryti sąlygas mokykloms ir mokytojams savarankiškai ir objektyviai įsivertinti savo mokinių mokymosi pasiekimus, rinkti grįžtamojo ryšio informaciją, reikalingą ugdymo kokybei ir vadybai gerinti.

 

 

II. DIAGNOSTINIŲ IR STANDARTIZUOTŲ TESTŲ DALYVIAI, JŲ INFORMAVIMAS, GRAFIKAS, TESTUOJAMI DALYKAI, MOKINIŲ KLAUSIMYNAI

 

7. Diagnostiniuose ir standartizuotuose testuose dalyvauja visų Širvintų rajono bendrojo ugdymo mokyklų 2, 4, 6 ir 8 klasių mokiniai.

8. Apie vykdomą diagnostinį ir standartizuotą testavimą privaloma iš anksto informuoti mokinius bei jų tėvus (globėjus, rūpintojus) ir mokytojus.

9. Pasirengimas testų vykdymui ir mokinių testavimas vyksta pagal Nacionalinio egzaminų centro direktoriaus įsakymu patvirtintą 2016 m. Diagnostinių ir standartizuotų testų vykdymo pagrindinių datų tvarkaraštį (1 priedas) ir 2016 metų standartizuotų testų vykdymo grafiką (2 priedas).

10. Testuojami šie mokinių dalykai: skaitymas, rašymas, matematika (2 klasė), skaitymas, rašymas, matematika, pasaulio pažinimas (4 klasė), skaitymas, rašymas, matematika (6 klasė), skaitymas, rašymas, matematika, socialiniai mokslai ir gamtos mokslai (8 klasė).

11. Mokyklos, vadovaudamosios Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo 5 straipsnio 1 dalies reikalavimu, privalo informuoti mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus), kad atliekant mokymosi pasiekimų vertinimą, bus naudojami mokinių klausimynai, kurių duomenys būtini apskaičiuojant mokyklai svarbius rodiklius.

12. Sudaryti galimybę tėvams (globėjams, rūpintojams) susipažinti su klausimynų turiniu (klausimynai skelbiami NEC interneto svetainėje adresu http://www.nec.lt/342/ arba, jei tėvai (globėjai, rūpintojai) to pageidauja, jiems reikėtų pateikti atspausdintus klausimynus) prieš jiems pateikiant Mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimo dėl mokinių klausimynų panaudojimo ugdymo aplinkos ir ugdymo kokybės mokykloje vertinimui formą (3 priedas). Tėvų (globėjų, rūpintojų) pasirašytos formos lieka ir saugomos mokykloje.

 

 

 

III. INFORMACIJA DĖL DUOMENŲ PERDAVIMO

 

13. Testavimo metu bus naudojamos dvi Nacionalinio egzaminų centro sistemos – duomenų perdavimo sistema KELTAS ir duomenų įvesties modulis DIVEMO.

14. Prisijungimo prie KELTO sistemos slaptažodis mokykloms galioja vienerius metus (iki 2017 m. sausio 10 d.). Nuoroda į duomenų įvedimo modulį DIVEMO ir prisijungimo prie jos slaptažodžiai mokyklai bus pateikti KELTE nuo 2016 m. balandžio 5 d.

15. Prisijungimas prie DIVEMO sistemos galios viso veiksmo tyrimo metu.

16. KELTO sistemoje bus pateikiami:

16.1. nuorodos į DIVEMO sistemą ir prisijungimo prie jos slaptažodžiai (turint nuorodą ir slaptažodį galima bus jungtis tiesiai prie DIVEMO, nesijungiant prie duomenų perdavimo sistemos KELTAS);

16.2. diagnostinių ir standartizuotų testų vertinimo instrukcijos (skelbiamos pagal testavimo grafiką);

16.3. detali duomenų suvedimo instrukcija;

16.4. atskirų mokinių, mokyklų ir klasių ataskaitos (profiliai);

16.5. išplėstinės savivaldybės ataskaitos.

17. DIVEMO sistemoje bus pateikiami:

17.1. mokyklų mokinių sąrašai (sąrašai bus prieinami tik mokykloms);

17.2. mokinių kodai (skirti mokinio identifikavimui be vardo / pavardės ir sujungimui su to mokinio klausimyno atsakymais);

17.3. diagnostinių ir standartizuotų testų vertinimo instrukcijos (skelbiamos pagal testavimo grafiką);

17.4. testų rezultato įvedimo modulis.

 

 

 

IV. MOKINIŲ SĄRAŠŲ TIKSLINIMAS

 

18. Mokinių, dalyvausiančių testavime, sąrašus ir papildomą reikalingą informaciją (mokomoji kalba, ugdymo programa) tikslina ir įveda pačios mokyklos DIVEMO sistemoje. Duomenys apie mokinius bus prieinami tik mokykloms ir savivaldybės atstovai jų nematys.

19. DIVEMO sistemoje bus patalpinti pirminiai mokinių sąrašai, kuriuose pateikti duomenys iš Mokinių registro.

20. Tikslindama mokinių sąrašus, mokykla turi:

20.1. papildyti sąrašą (į sąrašą įtraukti mokinius, jeigu jų pateikiamame sąraše nėra);

20.2. iš sąrašo ištrinti mokinius, kurie dėl vienų ar kitų priežasčių nebus testuojami;

20.3. redaguoti informaciją, duomenis apie mokinius (pavyzdžiui, pakeisti / patikslinti klasės pavadinimą, mokinio vardą, pavardę ir pan.);

20.4. įvesti prašomus papildomus duomenis (klasės mokomoji kalba, mokinio mokymosi programa (jeigu mokinys mokosi pagal individualizuotą ar pritaikytą programą) ir kt.).

21. DIVEMO sistemoje mokykloms taip pat bus pateikti sąrašai, kiek testavimo medžiagos (testų sąsiuvinių ir klausimynų) joms yra supakuota. (Papildomų sąsiuvinių nėra pridėta).

22. Mokyklų patikslintas mokinių skaičius negali viršyti DIVEMO sistemoje pateikiamo supakuoto testų sąsiuvinių skaičiaus. Jeigu patikslintas mokinių skaičius viršija nurodytą atspausdintų testų kiekį, tai DIVEMO sąrašų sutikrinimo modulyje pasirodo pranešimas ir mokykla turi nedelsiant apie tai pranešti NEC (kreiptis į Gerdą Šidlauskytę, tel. 8 5 210 2045, el. p. Gerda.Sidlauskyte@nec.lt.). Jeigu patikslintas mokinių skaičius viršija nurodytą testų kiekį, trūkstamą kiekį testų turės atsispausdinti pati mokykla.

23. Mokinių sąrašus DIVEMO sistemoje mokyklos turi patikslinti nuo 2016 m. balandžio 5 d. iki balandžio 13 d.

24. Patikslinus ir patvirtinus mokinių sąrašus DIVEMO sistema automatiškai sugeneruoja mokinių kodus ir juos galima išsaugoti atskiru Word dokumentu. Bet kuriuo kitu testavimo metu prisijungus prie DIVEMO sistemos mokinių sąrašų sutikrinimo modulio galima atsisiųsti ir atsispausdinti mokinių ir juos atitinkančių kodų sąrašus.

 

 

V. TESTAVIMO MEDŽIAGA IR PASIRENGIMAS TESTAVIMUI

 

25. Kiekvienos mokyklos ir klasės (2, 4, 6 ir 8 klasės) skirtingų dalykų testai ir mokinio klausimynai supakuoti atskiruose plastikiniuose vokuose.

26. Ant kiekvieno voko yra nurodyta, kuriai mokyklai ir kuriai klasei (2, 4, 6 ar 8) skirtas vokas, kokio dalyko testai yra viduje.

27. Kai kurių mokyklų (jeigu labai daug mokinių) vieno dalyko testai (pvz., matematikos) gali būti supakuoti dviejuose vokuose.

28. Atverti vokus iki nurodytos datos draudžiama – voką su konkretaus dalyko diagnostiniais ar standartizuotais testais galima atplėšti tik to testo vykdymo dieną.

29. Visa testavimo medžiaga išduodama švietimo įstaigos vadovui: 2 ir 4 klasėms – 2016 metų balandžio 25 dieną, 6 klasei – 2016 metų balandžio 26 dieną, 8 klasei – 2016 m. balandžio 18 dieną nuo 8.00 val. Švietimo ir kultūros skyriuje.

30. Testavimo medžiaga saugoma seife direktoriaus kabinete ir pateikiama diagnostinių ar standartizuotų testų organizavimo ir vykdymo mokykloje administratoriui konkretaus testo atlikimo dieną.

31. Mokyklos vadovas įsakymu paskiria atsakingą asmenį už diagnostinių ir standartizuotų testų organizavimą ir vykdymą – administratorių bei standartizuotų testų vykdymo komisiją (-as).

32. Numatomi kabinetai, kuriuose vyks testavimo vykdymas, mokinio klausimynų pildymas, aptariama mokinių susodinimo tvarka.

 

VI. MOKINIŲ, TURINČIŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ, DALYVAVIMAS

 

33. Specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai testavimo dieną neturi patirti atskirties, jie turi teisę vienodomis sąlygomis dalyvauti mokymosi pasiekimų vertinime ir atlikti tuos pačius diagnostinius ar standartizuotus testus, kuriuos atlieka visi atitinkamos klasės mokiniai, taip pat gauti tokios pat formos ataskaitą apie savo mokymosi pasiekimus.

34.   Specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams būtina sudaryti esminius specialiuosius jų poreikius atitinkančias sąlygas (pvz., patogi, dėmesio neblaškanti sėdėjimo vieta, tinkama rašymo priemonė, geras apšvietimas), tačiau negalima suteikti pagalbos (pvz. aiškinti užduočių sąlygas, leisti naudotis skaičiuokliu ar skirti daugiau laiko), dėl kurios mokinio rezultatai galėtų būti geresni, nes tik užtikrinant vienodas sąlygas mokinių rezultatai gali būti palyginami. Svarbu, kad testų rezultatai parodytų realią padėtį (pvz., ką mokinys gali / negali atlikti savarankiškai be niekieno pagalbos) ir padėtų planuojant mokiniui būtiną paramą ateityje.

35.   Ypatingais atvejais, kai dalyvavimas testavime gali turėti neigiamą poveikį specialiųjų ugdymosi poreikių turinčio vaiko savijautai ar sveikatai, pasitarus su mokinio tėvais, galima nuspręsti mokinio testavimą organizuoti kitaip (pvz., testavimą organizuoti atskiroje patalpoje, kitą dieną ar suteikiant kitas išskirtines sąlygas, priemones ar pagalbą) arba mokinio visai netestuoti (dėl tokių sprendimų mokykla pati turi prisiimti atsakomybę).

36. Jeigu, mokyklos sprendimu, mokiniui atliekant testą buvo suteikta jo rezultatus paveikusi pagalba (pvz., skiriama daugiau laiko, leidžiama naudotis skaičiuokliu ir pan.), apie tai turi būti pažymėta mokinio testo sąsiuvinyje, o rezultatai neturi būti suvedami į DIVEMO sistemą, nes objektyviai įvertinti ir statistiškai palyginti mokinio rezultatų nebus įmanoma. Tokiu atveju, rekomenduojama su mokiniu ir / arba mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais) individuliai aptarti mokinio atliktas ir neatliktas užduotis, o mokinio rezultatus interpretuoti atsižvelgiant į jam suteiktą pagalbą.

37. Jeigu specialiųjų ugdymosi poreikių turintis mokinys testus iš pradžių atliko vienodomis sąlygomis, tačiau, mokytojų nuomone, jam pritrūko laiko ir / arba kitokios paramos, rekomenduojama mokiniui pasiūlyti pakartoti testą (arba leisti tęsti darbą pažymėjus, kuri testo dalis buvo atlikta iki to momento, kai sąlygos pasikeitė) jau kitokiomis sąlygomis ir išsiaiškinti, kokia pagalba mokiniui yra veiksminga ir ar tikrai padeda pasiekti geresnių rezultatų. Individuali testo rezultatų ir atskirų užduočių, atliktų vienodomis arba skirtingomis sąlygomis, analizė gali būti labai naudinga planuojant tolesnę tikslingą mokymosi pagalbą mokiniui.

 

VII. TESTAVIMO VYKDYMAS IR ADMINISTRAVIMAS MOKYKLOSE

 

38. Diagnostinis ar standartizuotas testas yra vienodas visiems mokiniams, todėl būtina mokinius testavimo metu susodinti po vieną – taip, kad būtų minimalizuota nusirašymo galimybė.

39. Testuojant mokykloje lenkų mokomąja kalba, svarbu atkreipti dėmesį, kad 2, 4 ir 6 klasių mokiniai visus testus ir klausimyną turės pildyti savo mokomąja kalba, o 8 klasės mokiniai turės atlikti matematikos, socialinių mokslų ir gamtos mokslų testus ir pildyti klausimyną savo mokomąja kalba, o skaitymo ir rašymo užduotis – lietuvių kalba.

40. Testuojamų klasių mokiniai testavimo metu turi turėti rašymo priemonę, pieštuką, trintuką, liniuotę. Atliekant matematikos testą skaičiuokliais naudotis negalima.

41. Administruojant testą, negalima atsakinėti į tokius klausimus, kurie galėtų mokiniams padėti ar sutrukdyti teisingai atsakyti į konkrečius testų klausimus.

42. Svarbu įsitikinti, kad visi mokiniai supranta, ką jie turi daryti, ir žino, kaip užrašyti savo atsakymus. Galima atsakinėti į su tuo susijusius klausimus.

43. Mokiniai be rimtos priežasties testavimo metu neturėtų išeiti iš testavimo patalpos.

44. Jei mokykloje testuojamos kelios klasės, testavimas turi būti vykdomas tuo pačiu metu.

45. Būtina užtikrinti testų konfidencialumą (testavimo medžiagos NEGALIMA kopijuoti, nurašyti ir t. t.).

46. 2 klasės mokinių vertinimas, taikant pateiktus įrankius, turi vykti jų klasėse. Vykdant testavimą, vertinant mokinių darbus, turi dalyvauti vertinamus mokinius mokantis mokytojas.

 

VIII. ADMINISTRATORIAUS VEIKSMAI MOKYKLOJE TESTAVIMO DIENĄ

 

47. Tyrimo administratorius mokykloje pasiima mokinių sąrašą su mokinių kodais.

48. Mokinių kodai mokykloms bus sugeneruoti automatiškai DIVEMO sistemoje po mokyklos mokinių sąrašų patikslinimo. Tas pats mokinio kodas bus naudojamas visiems to mokinio testams ir klausimynui identifikuoti.

49. Mokinio kodą įrašyti būtina, nes tai leis Nacionaliniam egzaminų centrui tarpusavyje susieti to paties mokinio atliktų testų įvertinimus ir jo klausimyno atsakymus.

50. Testavimo dieną administratorius atplėšia voką su testais ir naudodamasis sąrašu, ant kiekvieno testo užrašo mokinio kodą. Mokinio klausimyno užkodavimo nurodymus žr. skyrelyje KLAUSIMYNŲ PILDYMO ADMINISTRAVIMAS. Mokinio kodas ant testų sąsiuvinių užrašomas tam skirtuose langeliuose.

51. Prieš pat testavimą naudojantis sąrašu mokiniams išdalijami užkoduoti testai ar klausimynai.

52. Sąrašas, kuriame nurodytas mokinio vardas, pavardė bei kodas, paliekamas mokykloje.

53. Nurodytą dieną mokyklose testavimas pradedamas 9.00 val.

54. Pradžioje iki 5 minučių vyksta pasiruošimas testavimui.

55. Administratorius perskaito „Bendruosius nurodymus“ (bus paskelbti KELTE).

56. Administratorius skelbia testavimo pradžią (4 ir 6 klasėms skiriama 45 min., 8 klasei – 60 min.. 2 klasei skiriama apie 45 minutes, tačiau, esant poreikiui, šis laikas gali būti pratęstas iki 55 minučių. Detalesni nurodymai dėl 2 klasės diagnostinių testų administravimo bus parengti ir patalpinti KELTE iki balandžio 8 dienos).

57. Praėjus atitinkamai 2, 4, 6 / 8 klasei 40 / 55 minutėms, administratorius praneša mokiniams, kad jiems liko dirbti 5 minutės.

58. Jeigu testavimo metu atsitiktų, jog kai kurie mokiniai testą užpildytų anksčiau už kitus, administratorius turi paprašyti mokinio dar kartą peržvelgti savo atliktą darbą, pasitikrinti, ar tikrai viską atliko.

59. Pasibaigus testavimui, administratorius surenka iš visų mokinių testus (taip pat ir nepanaudotus, jeigu dėl tam tikrų priežasčių kuris nors mokinys (-iai) nedalyvavo) ir kartu su sąrašais perduoda vertinimo komisijos pirmininkui arba mokyklos direktoriui.

 

IX. KLAUSIMYNŲ PILDYMO ADMINISTRAVIMAS

 

60. Mokinio kodas. Klausimynams užkoduoti bus naudojami lipdukai su brūkšniniais kodais. Užpildytų klausimynų duomenys vėliau Nacionaliniame egzaminų centre bus skenuojami ir atpažįstami kompiuterinėmis programomis, todėl lipduką reikia užklijuoti horizontaliai, tam skirtoje vietoje – laukelyje „Mokinio kodas“.

 

 

61. Mokinių, pildančių klausimynus instruktavimas. Mokiniams būtina paaiškinti, kad neskubėtų pildyti klausimyno, pirmiau atidžiai perskaitytų klausimą, stengtųsi kuo mažiau pribraukyti, nelamdytų lapo. Kiekvienam klausimui šalia pasirinkto atsakymo esantį langelį pažymėtų kryžiuku, o ne kitais simboliais. Stengtųsi tilpti į skirto langelio rėmus. Kitų to klausimo atsakymų langelių nežymėtų jokiais kitais simboliais. Klausimyną reikia pildyti tik mėlyna ar juoda spalva rašančiu rašikliu, jokiu būdu nepildyti pieštuku.

62. Klausimyno konfidencialumas. Mokiniams reikėtų paaiškinti, kad jų atsakymai nebus prieinami nei mokyklos mokytojams, nei administracijai, nes, vos tik užpildžius, jie bus sudėti į voką ir išsiųsti į Nacionalinį egzaminų centrą. Vėliau mokyklai bus pateikti tik apibendrinti klausimynų rezultatai. Mokiniams pildant klausimyną, mokytojai turėtų nesikišti, nestebėti, ką žymi mokiniai, nekomentuoti, papildomai nieko neaiškinti, mokiniai turi jaustis saugūs ir atsakinėdami pateikti savo nuomonę.

63. Pildymo trukmė. Administratorius, prieš paskelbdamas klausimyno pildymo pradžią, turi nurodyti, kad jam užpildyti bus skiriama apie 20 min. (pagal poreikį iki 30 min.).

64. Klausimynų grąžinimas. Mokiniams užpildžius klausimynus, jie iš karto sudedami į vokus ir pristatomi į Švietimo ir kultūros skyrių atsakingam specialistui iki 2016 metų gegužės 2 dienos.

 

X. MOKINIŲ TESTŲ VERTINIMAS

 

65. Mokyklos direktorius įsakymu skiria mokytojus į vertinimo komisiją. Mokykloje trūkstant specialistų, suderinus su Švietimo ir kultūros skyriaus vedėju, kelių mokyklų vadovų susitarimu sudaromos bendros vertinimo komisijos. Įsakyme nurodoma vertinimo komisijos darbo ir vertinamų testų saugojimo vieta. Mokytoją į mokinių testų vertinimo komisiją skiria ir su Aprašu pasirašytinai supažindina jo darbdavys. Mokyklos administratorius mokinių testus pristato vertinimo komisijos pirmininkui testavimo dieną iki 13.00 val.

66.   Diagnostinių ir standartizuotų testų vertinimo instrukcijos ir vertinimo lapai (vertinimo lapai skirti įrašyti mokinio įvertinimus, jeigu tokį vertinimo būdą pasirenka mokykla) bus pateikti duomenų perdavimo sistemoje KELTAS ir duomenų įvedimo modulyje DIVEMO.

67.   Prieš mokinių darbų vertinimą vertintojai aptaria vertinimo instrukcijas.

68. Siekiant gauti patikimus rezultatus labai svarbu vadovautis vertinimo instrukcija, joje nurodytais vertinimo kriterijais. Esant vertinimo instrukcijos neaiškumams, vertinimo komisijos pirmininkas kreipiasi į NEC darbuotojus dėl vieno ar kito atsakymo interpretavimo.

 

69. Testų sąsiuvinyje prie kiekvienos užduoties dešinėje lapo pusėje (paraštėje) atspausdintas langelis skirtas vertintojui. Jame vertintojas įrašo, kiek tos užduoties taškų mokinys surinko. Virš langelio esantys rutuliukai parodo, kiek maksimaliai taškų galima surinkti atlikus šią užduotį. Vienas rutuliukas reiškia, kad mokinys gali surinkti 1 arba 0 taškų, du rutuliukai reiškia, kad mokinys gali surinkti 2, 1 arba 0 taškų, ir t. t.

 

70. Langeliuose vertintojai gali įrašyti tik sveikąjį skaičių, t. y. mokiniai gali surinkti 0, 1, 2, 3 ir t.  t. taškus, galimybės surinkti pusę taško ar kitą dalį taško nėra.

71. Vieną mokinio darbą vertina du vertintojai. Jeigu abiejų vertintojų įvertinimas daug skiriasi, darbą vertina komisijos pirmininkas.

72. Už nebaigtų taisyti testų saugojimą vertinimo laikotarpiu atsakingas mokyklos, kurioje vyks vertinimas, direktorius.

73. Kiekvienos mokyklos dalis įvertintų testų gali būti pakartotinai peržiūrėti ir įvertinti.

 

XI. MOKINIŲ TESTŲ ĮVERTINIMŲ SUVEDIMAS

 

74. Mokinių testų užduočių įvertinimų suvedimas vyks tik DIVEMO (http://krs.nec.lt/divemo/) sistemoje, prisijungus prie mokyklos paskyros. Prisijungimas prie DIVEMO yra nepriklausomas nuo prisijungimo prie duomenų perdavimo sistemos KELTAS.

75. Už testų įvertinimų suvedimą atsakingas vertinimo komisijos pirmininkas.

76. Detali duomenų suvedimo instrukcija bus pateikta dviejose vietose: savivaldybės KELTAS paskyroje ir mokyklų DIVEMO paskyrose nuo 2016 m. balandžio 19 d.

77. Vienos mokyklos mokinių testų įvertinimus vienu metu gali įvesti keli asmenys, besinaudojantys tuo pačiu DIVEMO prisijungimo slaptažodžiu. Todėl vienu metu vienas asmuo gali suvedinėti mokinių matematikos testo įvertinimus, o tuo pačiu metu kitas – tų pačių mokinių skaitymo testo įvertinimus ir pan.

78. Išlaikant mokinio tapatybės konfidencialumą, DIVEMO duomenų įvedimo modulyje, prieš įvedant mokinio testo įvertinimus, bus prašoma įvesti tik mokinio kodą (mokinio vardas ir pavardė nebus įvedami). Mokinių kodų ir vardų bei pavardžių sąrašas bus žinomas tik mokyklos atstovams.

79. Duomenų įvedimo modulyje DIVEMO bus galima koreguoti ar visai ištrinti jau suvestus įrašus, t. y. neteisingai suvedę mokinio testo duomenis, galėsite juos taisyti, iki kol bus baigtas ir patvirtintas duomenų įvedimas.

80. Duomenų įvedimo pabaiga fiksuojama paspaudus mygtuką PATVIRTINTI. Po šio patvirtinimo galimybės koreguoti suvestų duomenų nebus. Kilus nesklandumams, prašome kreiptis į Gerdą Šidlauskytę, el. p. Gerda.Sidlauskyte@nec.lt, tel. 8 5 210 2045.

81. Kiekvieno dalyko rezultatų įvedimo patvirtinimai atliekami atskirai, t. y., suvedus visus konkrečios mokyklos konkretaus mokomojo dalyko (visų 2, 4, 6 arba 8 klasės mokinių) įvertinimus, galima patvirtinti, kad šio dalyko duomenų įvedimas jau baigtas. Tai atliekama DIVEMO programoje paspaudus mygtuką PATVIRTINTI – taip Nacionalinis egzaminų centras informuojamas, kad to mokomojo dalyko įvertinimai jau suvesti.

 

XII. MOKYKLOS, KLASĖS IR MOKINIO MOKYMOSI ATASKAITŲ (PROFILIŲ) GENERAVIMAS IR PATEIKIMAS

 

82. Suvedus mokyklos atitinkamos klasės mokinių visų mokomųjų dalykų testų įvertinimus ir DIVEMO programoje patvirtinus visų mokomųjų dalykų mokinių įvertinimų suvedimus, yra fiksuojama (data ir laikas), kad atitinkamos klasės (2, 4, 6 ar 8) duomenų suvedimas jau baigtas ir prasideda ataskaitų generavimas. Ataskaitos kiekvienai mokyklai, klasei ir kiekvienam mokiniui generuojami remiantis ataskaitų generavimo grafiku (4 priedas).

83. Mokyklos, klasės ir mokinio mokymosi pasiekimų ataskaitos (profiliai) generuojami automatiškai pagal iš anksto numatytą maketą.

84. Visos sugeneruotos ataskaitos bus pateiktos PDF formatu.

85. 2, 4, 6 ir 8 klasės ataskaitų generavimas tarpusavyje nesusijęs. Mokyklos, klasės ir mokinio mokymosi pasiekimų ataskaitos bus pateikiamos atskiruose dokumentuose pagal klases.

86. Visos sugeneruotos mokymosi pasiekimų ataskaitos bus automatiškai skelbiamos mokyklos / savivaldybės KELTO paskyroje ir nebus siunčiamos elektroniniu paštu ar skelbiamos kitose duomenų perdavimo sistemose.

87. Mokyklos ataskaitos formuojamos taip, kad atskiruose dokumentuose bus pateikta kiekvienos mokyklos 2, 4, 6 ar 8 klasės mokymosi pasiekimų ataskaita, o mokinių ataskaitos grupuojamos pagal mokyklas ir atskiruose dokumentuose bus pateiktos visų vienos mokyklos 2, 4, 6 ar 8 klasės mokinių mokymosi pasiekimų ataskaitos. Šiose ataskaitose duomenys bus pateikti be mokinių vardų ir pavardžių (bus pateikiami tik mokinių kodai).

88. Mokykla savo KELTO paskyroje matys tik savo mokyklos, klasių ir mokinių mokymosi pasiekimų ataskaitas. Mokinių ataskaitos atskiruose dokumentuose grupuojamos pagal tos mokyklos klases (4a, 4b, 8a ir t. t.). Mokyklai skirtoje kiekvieno mokinio ataskaitoje bus nurodytas testavime dalyvavusio mokinio vardas, pavardė ir kodas.

89. Mokinio ataskaitos informacija skirta tik mokyklos administracijai, mokinį mokančiam mokytojui, pačiam mokiniui, jo tėvams (globėjams, rūpintojams). Mokiniui pereinant į kitą mokyklą, kartu su kita informacija apie mokymosi pasiekimus, gali būti perduodama ir mokinio ataskaita su diagnostinio vertinimo ir standartizuotų testų rezultatais.

90. Ataskaitose bus pateikiami lyginamieji mokyklos / klasės / mokinio ir šalies rezultatai. Ataskaitose, kaip „šalies rezultatas“, bus naudojami mokinių pasiekimų tyrimų reprezentatyvios imties iš bendrojo ugdymo lietuvių mokomąja kalba mokyklų rezultatai.

______________________________________


 

2016 m. diagnostinių ir standartizuotų testų organizavimo, vykdymo ir vertinimo Širvintų rajono bendrojo ugdymo  mokyklose tvarkos aprašo 1 priedas 

 

2016 M. DIAGNOSTINIŲ IR STANDARTIZUOTŲ TESTŲ VYKDYMO PAGRINDINIŲ DATŲ TVARKARAŠTIS

 

Eil. Nr.

Data

Vykdymo etapas

 

 

 

 

 

1.

 

 

Iki balandžio 15 d.

Numatyti testavimo vykdymo, testų vertinimo ir įvertinimų suvedimo tvarkas savivaldybės mokyklose (numatyti organizavimo modelį, paskirti atsakingus asmenis, suderinti datas ir pan.)

 

 

2.

 

 

Balandžio 5 d.

Mokyklų KELTAS paskyroje skelbiamas DIVEMO prisijungimo slaptažodis, skirtas mokinių, dalyvausiančių testavime, registracijai.

 

 

3.

 

 

Balandžio 5 - 13 d.

Mokinių sąrašų sutikrinimas.

 

Mokyklos užregistruoja duomenų įvesties modulyje DIVEMO  mokinius, kurie atliks diagnostinius ir standartizuotus testus. Sąrašus sutikrina kiekviena mokykla, savivaldybė šių mokinių sąrašų nemato. Patvirtinus mokinių sąrašus, automatiškai kiekvienam mokiniui suteikiamas kodas.

 

 

4.

 

 

Balandžio 19 d.

Savivaldybės KELTAS paskyroje pateikiami prisijungimo slaptažodžiai prie DIVEMO sistemos (kiekvienai mokyklai atskirai), skirti mokinių testų įvertinimų suvedimui, pateikiama duomenų įvedimo instrukcija ir bendrieji nurodymai testų pildymui.

 

 

5.

 

 

Balandžio 19 d.  –  gegužės 6 d.

Diagnostinių ir standartizuotų testų vykdymas mokyklose. Savivaldybės KELTAS paskyroje ir mokyklų duomenų įvedimo paskyrose skelbiamos vertinimo instrukcijos pagal 2 priede pateiktą grafiką.

6.

Iki gegužės 31 d.

2 ir 4 klasės diagnostinių ir standartizuotų testų įvertinimų suvedimas į DIVEMO sistemą.

7.

Gegužės 11 d. –  birželio 1 d.

2 ir 4 klasės mokinio, klasės ir mokyklos ataskaitų pateikimas. Ataskaitos skelbiamos savivaldybės ir mokyklų KELTAS paskyrose.

8.

Iki birželio 3 d.

6 ir 8 klasės standartizuotų testų įvertinimų suvedimas į DIVEMO sistemą.

9.

Iki gegužės 5 d.

Mokinių užpildytų klausimynų pristatymas į NEC.

 

 

10.

 

 

Gegužės 13 d.  –  birželio 6 d.

6 ir 8 klasės mokinio ir mokyklos ataskaitų pateikimas. Ataskaitos skelbiamos savivaldybės ir mokyklų KELTAS paskyrose.

11.

Spalio 30 d.

Išplėstinės ataskaitos savivaldybei pateikimas. Ataskaita ir jos priedai skelbiami savivaldybės KELTAS paskyroje.

12.

Iki lapkričio 30 d.

Savivaldybė viešai skelbia (galima savivaldybės interneto svetainėje) informaciją apie standartizuotų testų vykdymą ir apibendrintus rezultatus.

 

_________________________________________


 

2016 m. diagnostinių ir standartizuotų testų organizavimo, vykdymo ir vertinimo Širvintų rajono bendrojo ugdymo  mokyklose tvarkos aprašo 2 priedas

 

2016 M. DIAGNOSTINIŲ IR STANDARTIZUOTŲ TESTŲ VYKDYMO GRAFIKAS

2 KLASĖ

 

Diagnostinis testas

Testo  pildymo trukmė

Testavimo data

Vertinimo instrukcijų paskelbimo KELTAS sistemoje data ir laikas

RAŠYMAS, 1dalis (kalbos sandaros pažinimas)

apie 45 min.

Balandžio 26 d.

Balandžio 26 d., 12 val.

SKAITYMAS

apie 45 min.

Balandžio 28 d.

Balandžio 28 d., 12 val.

RAŠYMAS, 2 dalis (teksto kūrimas)

apie 45 min.

Gegužės 2 d.

Gegužės 2 d., 12 val.

MATEMATIKA

apie 45 min.

Gegužės 4 d.

Gegužės 4 d., 12 val.

 

4 KLASĖ

 

Standartizuotas testas / klausimynas

Testo / klausimyno pildymo trukmė

Testavimo data

Vertinimo instrukcijų paskelbimo KELTAS sistemoje data ir laikas

RAŠYMAS

45 min.

Balandžio 26 d.

Balandžio 26 d., 12 val.

SKAITYMAS

45 min.

Balandžio 28 d.

Balandžio 28 d., 12 val.

PASAULIO PAŽINIMAS

45 min.

Gegužės 2 d.

Gegužės 2 d., 12 val.

MATEMATIKA

45 min.

Gegužės 4 d.

Gegužės 4 d., 12 val.

KLAUSIMYNAS

30 min.

Iki gegužės 2 d.

 

 

 

 

6 KLASĖ

 

Standartizuotas testas / klausimynas

Testo / klausimyno pildymo trukmė

Testavimo data

Vertinimo instrukcijų paskelbimo KELTAS sistemoje data ir laikas

RAŠYMAS

45 min.

Balandžio 27 d.

Balandžio 27 d., 12 val.

SKAITYMAS

45 min.

Balandžio 29 d.

Balandžio 29 d., 12 val.

MATEMATIKA

45 min.

Gegužės 5 d.

Gegužės 5 d., 12 val.

KLAUSIMYNAS

30 min.

Iki gegužės 2 d.

 

 

8 KLASĖ

 

Standartizuotas testas / klausimynas

Testo / klausimyno pildymo trukmė

Testavimo data

Vertinimo instrukcijų paskelbimo KELTAS sistemoje data ir laikas

RAŠYMAS

60 min.

Balandžio 19 d.

Balandžio 19 d., 12 val.

SKAITYMAS

60 min.

Balandžio 21 d.

Balandžio 21 d., 12 val.

MATEMATIKA

60 min.

Balandžio 25 d.

Balandžio 25 d., 12 val.

SOCIALINIAI MOKSLAI

60 min.

Gegužės 3 d.

Gegužės 3 d., 12 val.

GAMTOS MOKSLAI

60 min.

Gegužės 6 d.

Gegužės 6 d., 12 val.

KLAUSIMYNAS

30 min.

Iki gegužės 2 d.

 

 

 

 

______________________________________


 

2016 m. diagnostinių ir standartizuotų testų organizavimo, vykdymo ir vertinimo Širvintų rajono bendrojo ugdymo  mokyklose Tvarkos aprašo 3 priedas

 

 

INFORMACIJA TĖVAMS APIE MOKINIŲ KLAUSIMYNŲ PANAUDOJIMĄ UGDYMO APLINKOS IR UGDYMO KOKYBĖS MOKYKLOJE VERTINIMUI

 

 

Mokinių klausimynai skirti tiksliau ir visapusiškiau įvertinti ugdymo kokybę mokykloje. Remiantis mokinių klausimynų duomenimis bus apskaičiuoti tokie rodikliai kaip mokyklos sukuriama pridėtinė vertė, mokyklos klimatas, patyčių situacija mokykloje, mokinių mokėjimas mokytis – 4 klasei; mokyklos sukuriama pridėtinė vertė, mokinių savijauta mokykloje, mokyklos kultūra, mokinių mokėjimas mokytis – 6 ir 8 klasei.

Mokinių klausimynai bus sudaryti remiantis klausimynais, kurie naudojami nacionaliniuose mokinių pasiekimų tyrimuose. Nacionalinių tyrimų klausimynai ir kita tyrimų medžiaga skelbiama Nacionalinio egzaminų centro interneto svetainėje skyrelyje „Nacionaliniai tyrimai“ adresu http://www.nec.lt/177/ ir skyrelyje „Standartizuoti testai“ adresu http://www.nec.lt/342/.

 

MOKINIŲ TĖVŲ(GLOBĖJŲ,RŪPINTOJŲ) SUTIKIMO DĖL MOKINIŲ KLAUSIMYNŲ PANAUDOJIMO UGDYMO APLINKOS IR UGDYMO KOKYBĖS MOKYKLOJE VERTINIMUI FORMA

 

..........................X mokykla..............................

(mokyklos pavadinimas)

Eil. Nr.

 

 

Klasė

 

 

Mokinių, 2016 m. dalyvausiančių mokymosi pasiekimų vertinime panaudojant standartizuotus testus, sąrašas

(mokinio vardas ir pavardė)

Sutinku, kad mano vaikas / globotinis užpildytų klausimyną, naudojamą kartu su standartizuotais testais

Vieno iš tėvų / globėjų vardas, pavardė ir parašas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________________________


 

2016 m. diagnostinių ir standartizuotų testų organizavimo, vykdymo ir vertinimo Širvintų rajono bendrojo ugdymo  mokyklose Tvarkos aprašo 4 priedas

 

 

MOKYKLOS, KLASĖS IR MOKINIO MOKYMOSI ATASKAITŲ (PROFILIŲ) GENERAVIMO GRAFIKAS

 

 

2 KLASĖ

 

 

4 KLASĖ

Duomenys patvirtinti iki

Sugeneruojami profiliai

Duomenys patvirtinti iki

Sugeneruojami profiliai

Gegužės 10 d.

Gegužės 11 d.

Gegužės 11 d.

Gegužės 12 d.

Gegužės 17 d.

Gegužės 18 d.

Gegužės 18 d.

Gegužės 19 d.

Gegužės 24 d.

Gegužės 25 d.

Gegužės 25 d.

Gegužės 26 d.

Gegužės 31 d.

Birželio 1 d.

Birželio 1 d.

Birželio 2 d.

6 KLASĖ

 

8 KLASĖ

 

Duomenys patvirtinti iki

Sugeneruojami profiliai

Duomenys patvirtinti iki

Sugeneruojami profiliai

Gegužės 12 d.

Gegužės 13 d.

Gegužės 13 d.

Gegužės 16 d.

Gegužės 19 d.

Gegužės 20 d.

Gegužės 20 d.

Gegužės 23 d.

Gegužės 26 d.

Gegužės 27 d.

Gegužės 27 d.

Gegužės 30 d.

Birželio 2 d.

Birželio 3 d.

Birželio 3 d.

Birželio 6 d.

 

_________________________________