PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ

 

2017 m. birželio 22 d. Nr. T2-162

Palanga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 37 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 8 punktu, 12 straipsnio 2 punktu, 13 straipsniu, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 302 straipsnio 3 dalimi, Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 384 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimo Nr. 711 „Dėl rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“, Palangos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžių nustatymo metodiką (pridedama).

2. Patvirtinti Palangos miesto savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatus (pridedama).

3. Patvirtinti Nekilnojamojo turto objektų savininkų arba įgaliotų asmenų nesinaudojimo nekilnojamojo turto objektu deklaravimo tvarkos aprašą (pridedama).

4. Įpareigoti biudžetinę įstaigą Palangos miesto rinkliavų centrą pagal šiuo sprendimu patvirtintus Palangos miesto savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatus perskaičiuoti ir 2018 m. vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą mokėjimo pranešimuose nurodyti perskaičiuotą vietinės rinkliavos įmokos nepriemoką (permoką) už 2017 m. antrąjį pusmetį.

5. Pripažinti netekusiais galios:

5.1. Palangos miesto savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-70 „Dėl Palangos miesto savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ (Palangos miesto savivaldybės tarybos 2014 m. lapkričio 6 d. sprendimo Nr. T2-332 redakcija) 1 punktą su vėlesniais pakeitimais ir papildymais;

5.2. Palangos miesto savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-70 „Dėl Palangos miesto savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ 3 punktą;

5.3. Palangos miesto savivaldybės tarybos 2014 m. sausio 30 d. sprendimą Nr. T2-23 „Dėl rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos įgyvendinimo Palangos miesto savivaldybėje plano patvirtinimo“;

5.4. Palangos miesto savivaldybės tarybos 2014 m. lapkričio 6 d. sprendimo Nr. T2-332 „Dėl Tarybos 2012 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-70 pakeitimo“ 2 ir 4 punktus.

6. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2017 m. liepos 1 d.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Klaipėdos apygardos administraciniam teismui (Galinio Pylimo g. 9, LT-91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo teisės akto paskelbimo dienos.

 

 

 

Meras                                                                                                                 Šarūnas Vaitkus

 


 

PATVIRTINTA

Palangos miesto savivaldybės tarybos

2017 m. birželio 22 d. sprendimo Nr. T2-162

1 punktu

 

VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIŲ NUSTATYMO METODIKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžių nustatymo metodikos (toliau – Metodika) tikslas – nustatyti bendruosius vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą (toliau – vietinė rinkliava) dydžių nustatymo reikalavimus.

2. Metodika vadovaujasi Palangos miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė).

3. Metodikoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme ir kituose atliekų tvarkymą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

II. BŪTINŲJŲ SU KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMU SUSIJUSIŲ SĄNAUDŲ NUSTATYMAS

 

4. Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos – tiesiogiai su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios pagrįstos sąnaudos, reikalingos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugai suteikti, ilgalaikiam komunalinėms atliekoms tvarkyti skirtos infrastruktūros eksploatavimui, jos atnaujinimui užtikrinti ir sudaryti komunalinių atliekų turėtojams priimtinas sąlygas dalyvauti tvarkant komunalines atliekas, taip pat mažinti aplinkos taršą.

5. Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos apskaičiuojamos kaip atskirų komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo veiklų, be kurių neįmanoma įgyvendinti komunalinių atliekų tvarkymo tikslų, nustatytų Savivaldybės atliekų tvarkymo plane ir Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo plane, bendrųjų sąnaudų suma.

6. Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos apima šias komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudas:

6.1. komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo, įskaitant perkrovimo įrenginių sąnaudas;

6.2. komunalinių atliekų apdorojimo ir (ar) šalinimo, ir (ar) naudojimo energijai gauti sąnaudas, įskaitant atidėjimus sąvartynui uždaryti, rekultivuoti ir prižiūrėti po uždarymo;

6.3. vietinės rinkliavos administravimo sąnaudas.

6.4. kitas, su atliekų tvarkymu susijusias būtinąsias sąnaudas.

7. Atsižvelgiant į tai, kad faktinės sąnaudos paaiškėja tik pasibaigus kalendoriniams metams, o pajamas faktinėms sąnaudoms apmokėti būtina užtikrinti veiklos pradžioje, siekiant laiku užtikrinti komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudų apmokėjimą, būtinųjų su komunalinių atliekų tvarkymu susijusių sąnaudų dydis apskaičiuojamas iš anksto iki kiekvienų kalendorinių metų pabaigos kitiems kalendoriniams metams.

8. Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos turi būti perskaičiuojamos atsižvelgiant į komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudų pokyčius per praėjusius kalendorinius metus.

9. Skaičiuojant būtinąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas, turi būti atsižvelgiama į planuojamą atliekų, pateksiančių į Savivaldybės organizuojamą komunalinių atliekų tvarkymo sistemą, kiekį ir jų tvarkymo sąnaudas.

10. Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos nustatomos pagal formulę:

BS = SUMAPS p + SUMAKS p, kur:

BS – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos;

PS – atskiros komunalinių atliekų tvarkymo veiklos pastoviosios sąnaudos;

KS – atskiros komunalinių atliekų tvarkymo veiklos kintamosios sąnaudos;

p – atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į veiklų, į kurias padalyta komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, skaičių.

11. Pastoviosios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos – nuo komunalinių atliekų kiekio nepriklausančios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos.

12. Kintamosios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos – su komunalinių atliekų kiekiu susijusios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos.

13. Sąnaudų skirstymas į pastoviąsias ir kintamąsias atliekamas remiantis Savivaldybės pasirinktais kriterijais, kurie turi neprieštarauti bendriesiems apskaitos principams.

14. Pagrindžiant kitų kalendorinių metų būtinąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas, turi būti vadovaujamasi šiais dokumentais ir duomenimis:

14.1. regioniniu ir (ar) savivaldybės atliekų tvarkymo planu;

14.2. praėjusių kalendorinių metų faktinėmis komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudomis;

14.3. galiojančiose paslaugų, darbų atlikimo sutartyse nustatytomis kainomis;

14.4. atliekų tvarkymo įmonių patvirtintomis sąnaudų normomis ar normatyvais;

14.5. mišrių komunalinių ir kitų atskirai surenkamų atliekų susikaupimo normomis, jeigu tokios nustatytos;

14.6. rinkos kainomis;

14.7. prognozuojamais atliekų kiekiais;

14.8. numatomu lėšų poreikiu kitiems kalendoriniams metams.

 

III. VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIŲ NUSTATYMAS

 

15. Vietinė rinkliava nustatoma nekilnojamojo turto objektams, kurių sąrašą nustato Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija. Savivaldybė nekilnojamojo turto objektus suskirsto į kategorijas pagal nekilnojamojo turto objektų rūšis ir (ar) jų paskirtį ar kitus kriterijus.

16. Sąnaudų priskyrimas atskiroms nekilnojamojo turto objektų kategorijoms nustatomas pagal formulę:

OS = BS*KO

OS – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios konkrečios nekilnojamojo turto objektų kategorijos sąnaudos;

BS – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos;

KO – konkrečios nekilnojamojo turto objektų kategorijos lyginamasis svoris, kuris apskaičiuojamas pagal formulę:

KO =OA/BA

BA – bendras komunalinių atliekų kiekis;

OA – konkrečios nekilnojamojo objekto rūšies komunalinių atliekų kiekis.

17. Vietinės rinkliavos dydis turi būti toks, kad iš nekilnojamojo turto objektų savininkų arba įgaliotų asmenų surinktomis lėšomis būtų apmokėtos visos būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos.

18. Taikoma dvinarė vietinė rinkliava, susidedanti iš pastoviosios ir kintamosios dedamųjų.

19. Vietinės rinkliavos pastovioji dedamoji nustatoma tokia, kad padengtų pastoviąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas.

20. Vietinės rinkliavos pastoviąją dalį moka visi nekilnojamojo turto objektų savininkai arba įgalioti asmenys.

21. Vietinės rinkliavos pastovioji dalis konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai nustatoma pagal formulę:

OPSp = OS*PSp / BS

OPSp – pastoviosios konkrečios nekilnojamojo turto objektų kategorijos sąnaudos.

22. Vietinės rinkliavos pastovioji dalis (išskyrus gyvenamosios paskirties, garažų paskirties, sodų paskirties, trumpalaikio apgyvendinimo paskirties objektus ir atliekų turėtojus, kurie teikia paslaugas (įeinančias į EVRK klases 55.20; 55.30; 55.90) su įsigytu verslo liudijimu) nustatoma pagal nekilnojamojo turto paskirtį ir plotą:

PR1p = OPSp/Pp*100

PR1p – konkrečios nekilnojamojo turto objektų kategorijos vietinės rinkliavos pastovioji dalis metams 100 kv. m;

Pp – konkrečios nekilnojamojo turto objektų kategorijos bendras plotas.

23. Vietinės rinkliavos pastovioji dalis gyvenamosios paskirties, garažų paskirties, sodų paskirties, trumpalaikio apgyvendinimo paskirties objektams nustatoma pagal objektų skaičių:

PR2p = OPSp/Sp

PR2p – konkrečios nekilnojamojo turto objektų kategorijos vietinės rinkliavos pastovioji dalis metams objektui;

Sp – konkrečios nekilnojamojo turto objektų kategorijos bendras skaičius.

24. Vietinės rinkliavos pastoviosios dalies pokytis, jei nekilnojamojo turto savininkai teikia paslaugas (įeinančias į EVRK klases 55.20; 55.30; 55.90) su įsigytu verslo liudijimu:

PRMaxp = PRNp+ OPSp*N

PRMaxp – konkrečios nekilnojamojo turto objektų kategorijos vietinės rinkliavos visa pastovioji dalis metams objektui;

PRNp – nustatyta pastovioji dalis pagal plotą arba objektų skaičių;

N – dienų skaičius, per kurias buvo teikiama paslauga (įeinanti į EVRK klases 55.20; 55.30; 55.90) su įsigytu verslo liudijimu.

25. Vietinės rinkliavos kintamoji dedamoji nustatoma tokia, kad padengtų kintamąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas.

26. Vietinės rinkliavos kintamąją dalį moka nekilnojamojo turto objektų savininkai arba įgalioti asmenys, kuriems teikiama komunalinių atliekų paėmimo ir tvarkymo paslauga.

27. Vietinės rinkliavos kintamoji dalis konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai nustatoma pagal formulę:

OKSp = OS*KSp / BS

OKSp – kintamosios konkrečios nekilnojamojo turto objektų kategorijos sąnaudos.

28. Vietinės rinkliavos kintamoji dalis individualiems vieno ir dviejų butų namams nustatoma pagal naudojamų mišrių komunalinių atliekų konteinerių skaičių ir tūrį (dydį):

KR1p = Kt*Kd* ((KSp-OKSp) /SUMAKt*Kd*Ks)

KR1p – konkretaus mišrių komunalinių atliekų konteinerio (įvertinant metinį išvežimo dažnį) rinkliavos kintamoji dalis metams;

Kt – mišrių komunalinių atliekų konteinerio tūris;

Kd – mišrių komunalinių atliekų konteinerio rūšies išvežimo dažnis (nustatytas);

Ks – mišrių komunalinių atliekų konteinerių rūšies skaičius.

29. Vietinės rinkliavos kintamoji dalis gyvenamosios paskirties, garažų paskirties, sodų paskirties, trumpalaikio apgyvendinimo paskirties objektams, kurie naudojasi kolektyviniais (bendrais) mišrių komunalinių atliekų konteineriais, nustatoma pagal nekilnojamojo turto paskirtį ir objektų skaičių:

KR2p = OKSp/Sd

KR2p – konkrečios nekilnojamojo turto objektų kategorijos vietinės rinkliavos kintamoji dalis metams objektui;

Sd – konkrečios nekilnojamojo turto objektų kategorijos objektų skaičius, kurių savininkai naudojasi kolektyviniais (bendrais) mišrių komunalinių atliekų konteineriais.

30. Vietinės rinkliavos kintamoji dalis nekilnojamojo turto objektams (išskyrus gyvenamosios paskirties, garažų paskirties, sodų paskirties, trumpalaikio apgyvendinimo paskirties objektus bei komunalinių atliekų kiekį deklaruojančius objektus) nustatoma pagal nekilnojamojo turto paskirtį ir plotą:

KR3p = OKSp/Pd*100

KR3p – konkrečios nekilnojamojo turto objektų kategorijos vietinės rinkliavos kintamoji dalis 100 kv. m metams;

Pd – konkrečios nekilnojamojo turto objektų kategorijos plotas, kurio savininkai naudojasi kolektyviniais (bendrais) mišrių komunalinių atliekų konteineriais.

31. Vietinės rinkliavos kintamoji dalis nekilnojamojo turto objektams, kurie nustatyta tvarka deklaruoja komunalinių atliekų kiekį, nustatoma pagal susidarančių mišrių komunalinių atliekų svorį:

KR4p = OKSp /Tt*Td

KR4p – vietinės rinkliavos kintamoji dalis metams;

Tt – bendras mišrių komunalinių atliekų, surinktų iš deklaruojamų konteinerių, kiekis;

Td – mišrių komunalinių atliekų svoris, surinktas iš konkretaus atliekų turėtojo.

32. Perskaičiavus būtinąsias sąnaudas, nauji vietinės rinkliavos dydžiai tvirtinami, jeigu perskaičiuotos prognozinės būtinosios sąnaudos skiriasi nuo būtinųjų sąnaudų, pagal kurias buvo nustatyti vietinės rinkliavos dydžiai, daugiau negu 10 procentų.

_________________

 


 

PATVIRTINTA

Palangos miesto savivaldybės tarybos

2017 m. birželio 22 d. sprendimo Nr. T2-162

2 punktu

 

PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS

Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimĄ iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą

nuostatai

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Palangos miesto savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja vietinės rinkliavos mokėtojų registro sudarymą, vietinės rinkliavos apskaičiavimą, vietinės rinkliavos mokėjimą, išieškojimą ir apskaitą.

2. Šie Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymu, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymu, Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 384 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimo Nr. 711 „Dėl rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“, Palangos miesto savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Palangos miesto savivaldybės tarybos 2014 m. kovo 27 d. sprendimo Nr. T2-95 „Dėl Palangos miesto savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ 1 punktu, ir kitais teisės aktais.

3. Vietinė rinkliava už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nustatoma visiems Palangos miesto savivaldybės komunalinių atliekų turėtojams. Mokant vietinę rinkliavą už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą, komunalinių atliekų turėtojams atstovauja jų naudojamo nekilnojamojo turto objekto savininkas arba nekilnojamojo turto objekto savininko atstovas, arba nekilnojamojo turto objekto savininko įgaliotas asmuo, arba daugiabučio namo savininkų bendrija, individualių gyvenamųjų namų savininkų bendrija, garažų savininkų bendrija, sodininkų bendrija ar kita bendrija, arba bendrojo naudojimo objektų administratorius, arba asmenys, sudarę jungtinės veiklos sutartis bendrosios dalinės nuosavybės teisei įgyvendinti (toliau – įgaliotas asmuo).

4. Nuostatai netaikomi juridiniams asmenims ir juridinių asmenų padaliniams, turintiems taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus ar taršos leidimus, kuriuose nustatyti atliekų tvarkymo reikalavimai negali būti įgyvendinti savivaldybės organizuojamoje komunalinių atliekų tvarkymo sistemoje.

 

II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

5. Komunalinės atliekos – buitinės (buityje susidarančios) ir kitokios atliekos, kurios savo pobūdžiu ar sudėtimi yra panašios į buitines atliekas.

6. Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos – tiesiogiai su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios pagrįstos sąnaudos, reikalingos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugai suteikti, ilgalaikiam komunalinėms atliekoms tvarkyti skirtos infrastruktūros eksploatavimui, jos atnaujinimui užtikrinti ir priimtinoms komunalinių atliekų turėtojams sąlygoms dalyvauti tvarkant komunalines atliekas sudaryti, taip pat aplinkos taršai mažinti (toliau – būtinosios sąnaudos).

7. Vietinė rinkliava už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą (toliau – Vietinė rinkliava) – tai Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir jų tvarkymą nustatyta privaloma įmoka, galiojanti Palangos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybės) teritorijoje, kurią kiekvienas komunalinių atliekų turėtojas privalo sumokėti šiuose Nuostatuose nustatyta tvarka.

8. Vietinės rinkliavos mokėtojas – nekilnojamojo turto objektų, esančių Savivaldybės teritorijoje, ir kurių rūšių sąrašą nustato Aplinkos ministerija, savininkas arba įgaliotas asmuo.

9. Biudžetinė įstaiga Palangos miesto rinkliavų centras – įstaiga, administruojanti Vietinę rinkliavą (Vietinės rinkliavos apskaičiavimas Vietinės rinkliavos mokėtojams, Vietinės rinkliavos mokėjimo pranešimų (toliau – Mokėjimo pranešimas) išrašymas, jų išsiuntimas, neapmokėtų vietinių rinkliavų išieškojimas).

10. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatyme, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme ir kituose atliekų tvarkymą reglamentuojančiuose teisės aktuose, Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintose Palangos miesto savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

 

III. Vietinės rinkliavos MOKĖTOJO REGISTRAVIMAS

 

11. Vietinės rinkliavos mokėtojo registrą (toliau – Registras) organizuoja ir tvarko biudžetinė įstaiga Palangos miesto rinkliavų centras (toliau – Rinkliavų centras).

12. Rinkliavų centras Registro duomenų bazėje registruoja ir tvarko šiuos duomenis apie Vietinės rinkliavos mokėtoją:

12.1. nekilnojamojo turto savininko ar įgalioto asmens – fizinio asmens vardas, pavardė, gimimo data arba juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinės adresas;

12.2. Vietinės rinkliavos mokėtojo identifikavimo kodas;

12.3. nekilnojamojo turto aprašymas;

12.4. nekilnojamojo turto unikalus numeris;

12.5. nekilnojamojo turto adresas;

12.6. nekilnojamojo turto pagrindinė naudojimo paskirtis;

12.7. nekilnojamojo turto bendras plotas;

12.8. informacija apie Vietinės rinkliavos mokėtojo naudojamą (-us) arba jam priskirtą (-us) konteinerį (-ius) (konteinerių dydis (talpa), skaičius, ištuštinimo dažnumas, konteinerio paskirtis (kokioms atliekoms surinkti jis yra skirtas), konteinerio pastatymo, pakeitimo ar nuėmimo data, pastatymo vietos adresas ir (ar) koordinatės ir kita pagal poreikį informacija);

12.9. kiti duomenys, būtini Vietinei rinkliavai administruoti.

13. Vietinės rinkliavos Registrui būtini duomenys renkami, tvarkomi, saugojami ir naudojami laikantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų.

 

IV. INFORMACIJOS, BŪTINOS REGISTRUI

SUDARYTI IR VALDYTI, TEIKIMAS, ATNAUJINIMAS IR TIKSLINIMAS

 

14. Registro duomenų bazei sukurti Rinkliavų centras gali prašyti Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos, VĮ Registrų centro, Valstybinės mokesčių inspekcijos ir kitų subjektų turimų duomenų, reikalingų Vietinei rinkliavai administruoti.

15. Atliekų vežėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas privalo raštu pateikti informaciją Rinkliavų centrui apie vieno ir dviejų butų namų Vietinės rinkliavos mokėtojams pastatytą naują ar papildomą (-us) individualų (-ius) mišrių komunalinių atliekų konteinerį (-ius) ar nuimtą (-us) individualų (-ius) mišrių komunalinių atliekų konteinerį (-ius), jo (jų) dydį, skaičių ir ištuštinimo dažnumą.

16. Rinkliavų centro prašymu papildomus duomenis turi pateikti visi Vietinės rinkliavos mokėtojai, jeigu šie duomenys būtini Vietinei rinkliavai administruoti.

17. Registro duomenys atnaujinami nedelsiant, Vietinės rinkliavos mokėtojui pateikus informaciją Rinkliavų centrui arba paaiškėjus naujoms faktinėms aplinkybėms.

18. Siekiant objektyviai sudaryti Registrą, jo duomenys gali būti tikslinami ir papildomi pagal komisijos, kurios sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina Rinkliavų centro direktorius, išvadas.

 

V. Vietinės rinkliavos DYDiS IR JOS SKAIČIAVIMO TVARKA

 

19. Vietinės rinkliavos dydis turi būti toks, kad iš nekilnojamojo turto objektų savininkų arba jų įgaliotų asmenų surinktomis lėšomis būtų apmokėtos visos būtinosios sąnaudos.

20. Savivaldybės taryba atskiru sprendimu gali Vietinės rinkliavos dydį kartą per metus indeksuoti, taikydama metinį vartojimo kainų indeksą, jeigu jis didesnis negu 1,1.

21. Rinkliavų centras turi teisę, atsižvelgiant į ekonomiškai pagrįstus Vietinės rinkliavos dydžio skaičiavimus, siūlyti keisti Vietinės rinkliavos dydį vieną kartą per metus.

22. Vietinės rinkliavos dydžiai apskaičiuojami ir (ar) perskaičiuojami pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžių nustatymo metodiką.

23. Nekilnojamojo turto objektų kategorijos, joms taikomi administravimo (apmokestinamieji) parametrai bei Vietinės rinkliavos dydžiai pateikti šių Nuostatų priede. Mokėtinos Vietinės rinkliavos įmokos skaičiuojamos pagal Nuostatų priede nurodytus administravimo (apmokestinamuosius) parametrus ir Registro duomenis.

24. Vietinė rinkliava neskaičiuojama, jei mokėtina Vietinės rinkliavos įmoka neviršija arba lygi 1,5 euro.

25. Už nekilnojamojo turto objektą (elektros ir telekomunikacijų pastotės, siurblinės, katilinės, rūsiai, sandėliukai, neįrengtos palėpės, pagalbinės patalpos, nesančios kaip priklausiniai prie nekilnojamojo turto, Savivaldybės privatizuojami objektai ir pan.), kuriame nėra kaupiamos komunalinės atliekos, jo savininkui ar įgaliotam asmeniui taikomas nulinis Vietinės rinkliavos dydis.

26. Nulinis Vietinės rinkliavos dydis taikomas nekilnojamojo turto objektams, kurie yra netinkami naudoti, vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtintu Nekilnojamojo turto objektų savininkų arba įgaliotų asmenų nesinaudojimo nekilnojamojo turto objektu deklaravimo tvarkos aprašu.

27. Visą informaciją, susijusią su Vietinės rinkliavos apskaičiavimu, Rinkliavų centras privalo skelbti savo interneto svetainėje www.pmrc.lt.

 

VI. Vietinės rinkliavos taikymo TVARKA

 

28. Savivaldybės teritorijoje esantiems nekilnojamojo turto objektų savininkams arba įgaliotiems asmenims nustatoma dvinarė Vietinė rinkliava, susidedanti iš pastoviosios ir kintamosios dedamųjų.

29. Vietinės rinkliavos dydžiai (kintamoji ir pastovioji dalys) nustatomi nekilnojamojo turto objektams pagal tikslinę objektų naudojimo paskirtį, nustatytas komunalinių atliekų susikaupimo normas, administravimo (apmokestinamuosius) parametrus bei priskirtas kintamas ir pastovias būtinąsias sąnaudas.

30. Vietinės rinkliavos pastoviąją dalį moka visi nekilnojamojo turto objektų savininkai ar įgalioti asmenys.

31. Vietinės rinkliavos kintamąją dalį moka nekilnojamojo turto objektų savininkai arba įgalioti asmenys, kuriems teikiama komunalinių atliekų paėmimo paslauga (t. y. iš kurių faktiškai yra paimamos mišrios komunalinės atliekos) ir atliekų tvarkymo paslauga.

32. Mokėtina Vietinės rinkliavos įmoka apskaičiuojama už einamuosius metus kiekvienai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, nurodytai Nuostatų priede, išskyrus 16 eilutėje nurodytą nekilnojamojo turto objektų kategoriją.

33. Vietinės rinkliavos įmoka susideda iš apskaičiuotų Vietinės rinkliavos pastoviosios bei kintamosios dalių, kurios nustatomos remiantis administravimo (apmokestinamaisiais) parametrais, priskirtais atitinkamai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, bei Nuostatų priede pateiktais Vietinės rinkliavos dydžiais.

34. Vietinės rinkliavos kintamosios dalies nemoka nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys, deklaravę, kad tam tikrą laikotarpį (ne trumpesnį kaip vienas metų ketvirtis ir ne ilgesnį kaip vieni metai) nebuvo naudojamasi nekilnojamojo turto objektu, vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtintu Nekilnojamojo turto objektų savininkų arba įgaliotų asmenų nesinaudojimo nekilnojamojo turto objektu deklaravimo tvarkos aprašu.

35. Juridiniai asmenys gali deklaruoti komunalinių atliekų kiekį, vadovaudamiesi Savivaldybės tarybos patvirtinta Palangos miesto savivaldybės juridinių asmenų, vietinės rinkliavos mokėtojų, komunalinių atliekų deklaravimo tvarka.

36. Nekilnojamojo turto objektų savininkams ar įgaliotiems asmenims, deklaruojantiems komunalinių atliekų kiekį, mokėtina Vietinės rinkliavos kintamoji dalis už kalendorinius metus apskaičiuojama vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kainos kintamąją dalį padauginus iš deklaruoto komunalinių atliekų kiekio tonomis, pastoviąją dalį nekilnojamojo turto objektų savininkai ar įgalioti asmenys moka, atsižvelgiant į tai, kokiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai jie priskiriami, remiantis Nuostatų priede pateiktais parametrais.

 

VII. KITOS PASKIRTIES METINĖS VIETINĖS RINKLIAVOS TAIKYMO IR SPRENDIMO PRIĖMIMO TVARKA

 

37. Vietinės rinkliavos mokėtojui gali būti taikoma kitos paskirties metinė Vietinė rinkliava (toliau – Kitos paskirties metinė vietinė rinkliava) tuo atveju, kai nekilnojamasis turtas faktiškai naudojamas ne pagal pagrindinę tikslinę naudojimo paskirtį, įregistruotą Nekilnojamojo turto registre.

38. Vietinės rinkliavos mokėtojas, kuriam nuosavybės ar kita teise priklausantis nekilnojamasis turtas faktiškai naudojamas ne pagal pagrindinę tikslinę naudojimo paskirtį, įregistruotą Nekilnojamojo turto registre, ir pageidaujantis, kad jam būtų taikoma Kitos paskirties metinė vietinė rinkliava, Rinkliavų centrui pateikia:

38.1. motyvuotą rašytinį prašymą dėl Kitos paskirties metinės vietinės rinkliavos taikymo, kuriame nurodo informaciją apie nekilnojamojo turto paskirtį, įregistruotą Nekilnojamojo turto registre, ir apie faktiškai vykdomą veiklą nekilnojamajame turte;

38.2. faktines aplinkybes pagrindžiančių dokumentų originalus ir jų tinkamai patvirtintas kopijas (originalai grąžinami Vietinės rinkliavos mokėtojui).

39. Rinkliavų centras, gavęs Vietinės rinkliavos mokėtojo prašymą, per 10 darbo dienų nuo prašymo užregistravimo dienos patikrina Vietinės rinkliavos mokėtojo pateiktą informaciją apie Nekilnojamojo turto registre įregistruotą nekilnojamojo turto paskirtį ir patikros vietoje metu įvertina faktinę turto naudojimo paskirtį ir šį faktą užfiksuoja patikros vietoje akte (toliau – Aktas). Visais atvejais Aktas privalo būti abiejų šalių pasirašytas. Jeigu Vietinės rinkliavos mokėtojas atsisako pasirašyti Aktą, tai pažymima Akte nurodant: „Aktas perskaitytas, pasirašyti atsisakė“. Prie šios žymos turi pasirašyti ne mažiau kaip du asmenys. Jeigu nepasitvirtina Vietinės rinkliavos mokėtojo prašyme pateikta informacija, Rinkliavų centras prašymo nenagrinėja ir apie tai raštu informuoja Vietinės rinkliavos mokėtoją.

40. Rinkliavų centras ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Akto surašymo Savivaldybės administracijai pateikia:

40.1. Vietinės rinkliavos mokėtojo prašymą su visais pridedamais dokumentais;

40.2. Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašą apie nekilnojamojo turto paskirtį, įregistruotą Nekilnojamojo turto registre;

40.3. Aktą;

40.4. motyvuotą ir pagrįstą siūlymą taikyti Kitos paskirties metinę vietinę rinkliavą;

40.5. Mokėjimo pranešimo už einamuosius metus kopiją.

Savivaldybės administracija nenagrinėja Rinkliavų centro siūlymo taikyti Kitos paskirties metinę vietinę rinkliavą, jeigu pateikti ne visi šiame punkte išvardyti dokumentai.

41. Savivaldybės administracija, išnagrinėjusi šių Nuostatų 40 punkte pateiktus dokumentus, rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl Kitos paskirties metinės vietinės rinkliavos taikymo.

42. Sprendimą dėl Kitos paskirties metinės vietinės rinkliavos taikymo (toliau – Sprendimas) priima Savivaldybės administracijos direktorius.

43. Sprendimas priimamas, kai pateikti dokumentai patvirtina, kad Vietinės rinkliavos mokėtojo nuosavybės ar kita teise priklausantis nekilnojamasis turtas yra naudojamas pagal kitą, nei įregistruotą Nekilnojamojo turto registre, paskirtį.

44. Savivaldybės administracija per 5 darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos raštu informuoja Rinkliavų centrą apie priimtą Savivaldybės administracijos direktoriaus Sprendimą.

45. Rinkliavų centras, gavęs Savivaldybės administracijos direktoriaus Sprendimą, per 10 darbo dienų nuo Sprendimo gavimo dienos patikslina Mokėjimo pranešimą ir jį išsiunčia Vietinės rinkliavos mokėtojui.

46. Rinkliavų centras Kitos paskirties metinę vietinę rinkliavą taiko nuo to mėnesio 1 d., kai buvo pateiktas ir užregistruotas Vietinės rinkliavos mokėtojo prašymas dėl Kitos paskirties metinės vietinės rinkliavos taikymo, iki pasikeis faktinės aplinkybės.

47. Pasikeitus faktinėms aplinkybėms po Sprendimo priėmimo, Vietinės rinkliavos mokėtojas privalo per 5 darbo dienas apie tai pranešti Rinkliavų centrui, kuris per 10 darbo dienų įvertina faktinę nekilnojamojo turto naudojimo paskirtį, surašo Aktą ir per 5 darbo dienas nuo jo surašymo persiunčia Savivaldybės administracijai nagrinėti jį kartu su šių Nuostatų 40 punkte išvardytais dokumentais.

48. Rinkliavų centras, patikrinimo metu nustatęs, kad Vietinės rinkliavos mokėtojas naudoja nekilnojamąjį turtą pagal kitą, nei nurodyta priimtame Sprendime, paskirtį, surašo Aktą. Tokiu atveju Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę priimti Sprendimą taikyti metinę vietinę rinkliavą pagal nekilnojamojo turto paskirtį, įregistruotą Nekilnojamojo turto registre. Rinkliavų centras per šių Nuostatų 45 punkte nustatytą terminą patikslina Mokėjimo pranešimą ir Vietinės rinkliavos mokėtojui taiko Sprendime nurodytą metinę vietinę rinkliavą nuo to mėnesio 1 d., kai buvo nustatytas nekilnojamojo turto naudojimo faktas pagal kitą paskirtį.

49. Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę priimti Sprendimą be Vietinės rinkliavos mokėtojo prašymo, jei Rinkliavų centras faktinio patikrinimo arba virtualios (internetinės) paieškos būdu (toliau – Patikrinimas) nustatė, kad Vietinės rinkliavos mokėtojas naudoja nekilnojamąjį turtą pagal kitą, nei įregistruotą Nekilnojamojo turto registre, paskirtį. Rinkliavų centras Patikrinimo metu įvertina faktinę turto naudojimo paskirtį, surašo Aktą ir su juo pasirašytinai supažindina Vietinės rinkliavos mokėtoją. Vietinės rinkliavos mokėtojui atsisakius pasirašyti Aktą apie tai pažymima Akte nurodant: „Pasirašyti atsisakė“. Prie šios žymos turi pasirašyti ne mažiau kaip du asmenys. Aktas per 5 darbo dienas nuo jo pasirašymo dienos persiunčiamas Savivaldybės administracijai jį nagrinėti. Savivaldybės administracija šių Nuostatų 44 punkte nustatyta tvarka informuoja Rinkliavų centrą apie priimtą Sprendimą, o Rinkliavų centras per šių Nuostatų 45 punkte nustatytą terminą patikslina Mokėjimo pranešimą ir Vietinės rinkliavos mokėtojui taiko Sprendime nurodytą metinę vietinę rinkliavą nuo to mėnesio 1 d., kai buvo nustatytas nekilnojamojo turto naudojimo faktas pagal kitą paskirtį, nei įregistruotą Nekilnojamojo turto registre.

 

VIII. Vietinės rinkliavos mokėjimo tvarka

 

50. Mokėjimo pranešimą suformuoja Rinkliavų centras.

51. Rinkliavų centras parengia Mokėjimo pranešimą apie apskaičiuotas mokėtinas Vietinės rinkliavos įmokas už kalendorinius metus ir iki vasario 20 d. pateikia Vietinės rinkliavos mokėtojui, išskyrus Vietinės rinkliavos mokėtoją, nurodytą šių Nuostatų 53.3 punkte.

52. Mokėjimo pranešimas pateikiamas Vietinės rinkliavos mokėtojui pagal Registro duomenų bazėje turimą adresą. Vietinės rinkliavos mokėtojas, pageidaujantis gauti Mokėjimo pranešimą kitu adresu arba elektroniniu paštu, privalo informuoti Rinkliavų centrą apie tai raštu.

53. Vietinė rinkliava mokama lygiomis dalimis į pranešime nurodytą sąskaitą:

53.1. už pirmą ketvirtį – iki kovo 15 d.;

53.2. už kitus ketvirčius – iki einamojo ketvirčio antro mėnesio 15 d.;

53.3. Vietinės rinkliavos mokėtojas, nurodytas šių Nuostatų priedo 16 eilutėje, Vietinę rinkliavą moka ir kaip turtinio vieneto savininkas ar įgaliotas asmuo, ir kaip asmuo, teikiantis paslaugas (įeinančias į EVRK klases 55.20; 55.30; 55.90) su įsigytu verslo liudijimu. Vietinės rinkliavos mokėtojas, nurodytas šių Nuostatų priedo 16 eilutėje, Vietinę rinkliavą sumoka per 30 kalendorinių dienų nuo Mokėjimo pranešimo gavimo.

54. Jeigu Vietinės rinkliavos mokėtojas pageidauja, Vietinę rinkliavą gali sumokėti už visus metus iš karto, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 1 d.

55. Vietinės rinkliavos mokėtojui, sumokėjusiam Vietinę rinkliavą už visus metus, ji nebus perskaičiuojama, nors ir bus pasikeitęs nekilnojamojo turto savininkas (naudotojas).

56. Vietinė rinkliava gali būti mokama pavedimu arba pasinaudojant elektroninės bankininkystės paslaugomis bei grynais pinigais kredito ir kitose įmonėse.

57. Už įmokos priėmimo paslaugą moka Vietinės rinkliavos mokėtojas pagal kredito ar kitų įstaigų nustatytus tarifus, o Rinkliavų centras − sutartiniais pagrindais.

58. Vietinės rinkliavos dydis gali būti perskaičiuojamas Vietinės rinkliavos mokėtojui pateikus patikslintus duomenis šių Nuostatų 17 punkte nustatyta tvarka, o patikslintą apskaičiavimą išsiunčia Rinkliavų centras Vietinės rinkliavos mokėtojui per 20 darbo dienų nuo informacijos gavimo.

59. Praėjus 15 kalendorinių dienų po šių Nuostatų 53.3 ir 54 punktuose nustatytų mokėjimo terminų, Rinkliavų centras, naudodamas Vietinės rinkliavos administravimo programą, identifikuoja skolininkus, suformuoja Mokėjimo pranešimų priminimus ir pateikia juos Vietinės rinkliavos nesumokėjusiems mokėtojams.

60. Gavęs priminimą sumokėti Vietinę rinkliavą arba jos dalį, Vietinės rinkliavos mokėtojas privalo sumokėti per 20 kalendorinių dienų nuo priminimo išsiuntimo datos.

 

IX. SKOLOS UŽ VIETINĘ RINKLIAVĄ IŠIEŠKOJIMAS

 

61. Vietinės rinkliavos mokėtojui Vietinės rinkliavos nesumokėjus per šių Nuostatų 60 punkte nurodytą terminą, Rinkliavų centras privalo pradėti įsiskolinimo išieškojimo procedūrą. Tokiu atveju procedūros išlaidas privalo atlyginti skolininkas.

 

X. VIETINĖS RINKLIAVOS PERMOKA, GRĄŽINIMO ARBA UŽSKAITYMO ATVEJAI

 

62. Vietinės rinkliavos mokėtojui, pateikusiam motyvuotą rašytinį prašymą ir neturinčiam įsiskolinimo už ankstesnį laikotarpį, Vietinė rinkliava grąžinama arba užskaitoma kaip būsima įmoka, kai:

62.1. sumokėta daugiau nei Mokėjimo pranešime nurodyta;

62.2. neteisingai apskaičiuota;

62.3. neteisėtai išieškota;

62.4. nepritaikyta lengvata.

63. Motyvuotas prašymas dėl Vietinės rinkliavos permokos grąžinimo arba užskaitymo kaip būsimos įmokos pateikiamas Rinkliavų centrui arba Savivaldybės administracijai per vienerius kalendorinius metus nuo prašomos permokos sumokėjimo datos.

64. Vietinės rinkliavos permokos grąžinimas arba užskaitymas kaip būsimos įmokos turi būti atliktas per 30 kalendorinių dienų nuo motyvuoto prašymo gavimo dienos.

65. Vietinės rinkliavos permoka grąžinama Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

 

XI. VIETINĖS RINKLIAVOS APSKAITA

 

66. Vietinės rinkliavos apskaitą tvarko Rinkliavų centras.

67. Rinkliavų centras atidaro specialią sąskaitą, kurioje kaupiamos Vietinės rinkliavos lėšos. Lėšos, gautos į sąskaitą, du kartus per mėnesį – iki einamojo mėnesio 15 dienos ir einamojo mėnesio paskutinės darbo dienos − pervedamos į Savivaldybės administracijos atskirą sąskaitą.

68. Rinkliavų centras kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 5 dienos pateikia Savivaldybės administracijai informaciją apie per mėnesį surinktas Vietinės rinkliavos įplaukas ir grąžintas Vietinės rinkliavos sumas.

69. Rinkliavų centras gali kreiptis į Savivaldybės administraciją dėl skolų pripažinimo beviltiškomis.

70. Beviltiška pripažįstama ta nekilnojamojo turto objekto savininko ar įgalioto asmens mokestinė nepriemoka, kurios neįmanoma išieškoti dėl objektyvių priežasčių:

70.1. mirė nekilnojamojo turto objekto savininkas ar įgaliotas asmuo ir nėra paveldėtojų;

70.2. nekilnojamojo turto objekto savininkas ar įgaliotas asmuo likviduotas;

70.3.  nekilnojamojo turto objekto savininkas ar įgaliotas asmuo yra bankrutavęs.

71. Nekilnojamojo turto objekto savininko ar įgalioto asmens mokestinės nepriemokos pripažįstamos beviltiškomis ir yra nurašomos, kai Savivaldybės taryba priima sprendimą, kuriuo šios skolos pripažįstamos beviltiškomis.

 

XII. VIETINĖS RINKLIAVOS RINKIMO KONTROLĖ

 

72. Vietinės rinkliavos rinkimą kontroliuoja Savivaldybės administracija, Savivaldybės kontrolierius, Valstybės kontrolė.

 

XIII. VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJO TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

73. Vietinės rinkliavos mokėtojas turi teisę:

73.1. susipažinti su duomenimis apie jį, sukauptais Registre, bei su visa informacija, susijusia su Vietinės rinkliavos dydžiais, jų apskaičiavimu ir atliekų tvarkymo sąnaudomis;

73.2. reikalauti iš Rinkliavų centro pakeisti ar patikslinti apie jį sukauptus duomenis, jei tokie duomenys yra neteisingi, netikslūs ar neišsamūs.

74. Vietinės rinkliavos mokėtojas privalo:

74.1. mokėti Savivaldybės tarybos patvirtintą Vietinę rinkliavą pagal gautą Mokėjimo pranešimą šių Nuostatų 53, 54 ir 60 punktuose nurodytais terminais;

74.2. Rinkliavų centro prašymu teikti visus duomenis, reikalingus Vietinei rinkliavai apskaičiuoti;

74.3. sudaryti galimybę Rinkliavų centro darbuotojams patikrinti nekilnojamojo turto būklę, kai kyla abejonių dėl nekilnojamojo turto naudojimo bei tada, kai reikia patikrinti faktinę nekilnojamojo turto naudojimo paskirtį;

74.4. perleidžiant nekilnojamąjį turtą informuoti naują savininką ar įgaliotą asmenį apie prievolės mokėti Vietinę rinkliavą atsiradimą ir įvykdymą (jei Vietinė rinkliava sumokėta už metus), o naujasis savininkas ar įgaliotas asmuo privalo informuoti Rinkliavų centrą apie prievolės pradžią ar pasikeitimą.

75. Vietinės rinkliavos mokėtojas, nepateikęs duomenų ar pateikęs neteisingus duomenis Vietinei rinkliavai apskaičiuoti bei laiku nemokantis Vietinės rinkliavos, pažeidžia šiuos Nuostatus bei kitus atliekų tvarkymą reglamentuojančius teisės aktus ir už tai atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

XIV. VIETINĖS RINKLIAVOS LENGVATOS

 

76. Vietinės rinkliavos lengvatas nustato Savivaldybės taryba atskiru sprendimu.

 

XV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

77. Vietinės rinkliavos administravimo veiksmai, neaprašyti šiuose Nuostatuose, atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais vietinių rinkliavų administravimo tvarką reglamentuojančiais teisės aktais.

78. Šių Nuostatų įgyvendinimą kontroliuoja Administracijos direktorius ir jo įgalioti asmenys.

_____________________________

 

 

Palangos miesto savivaldybės vietinės rinkliavos už

komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų

ir atliekų tvarkymą nuostatų

priedas

 

 

VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIAI VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJAMS

 

Eil. Nr.

Registro tipas

NT pagrindinė tikslinė naudojimo paskirtis ir plotas, m2/ NT objektų kategorija

Pagrindinės tikslinės naudojimo paskirties apibūdinimas

Vietinės rinkliavos administravimo parametras

Metinė vietinė rinkliava, eurais

pastovusis apmokestinamasis parametras

kintamasis apmokestinamasis parametras

pastoviosios dalies dydis

kintamosios dalies dydis

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

Pastatas

Gyvenamosios

Vieno buto gyvenamasis namas – pastatas, skirtas gyventi vienai šeimai. Šiems pastatams priskiriami atskiri vieno buto namai ar keli sublokuoti vieno buto namai, kurių kiekvienas butas turi atskirą stogą ir įėjimą iš lauko.

Nuo turtinio vieneto

Konteinerio ištuštinimas

36,0

240 l x 31 – 11,0

 

240 l x 42 – 14,0

Dviejų butų gyvenamasis namas – pastatas, skirtas gyventi dviem šeimoms. Šiems pastatams priskiriami atskiri namai ar keli sublokuoti namai, išskyrus vieno buto gyvenamuosius namus.

Nuo turtinio vieneto

Konteinerio ištuštinimas

72,0

240 l x 50 – 18,0

2.

Pastatas

Gyvenamosios

Butas, esantis trijų ir daugiau butų (daugiabučiame) gyvenamajame name.

Butas – pastato dalis iš vieno, kelių ar daugiau  kambarių ir kitų pagalbinių patalpų, atskirta atitvaromis nuo bendrojo naudojimo patalpų, kitų butų arba negyvenamosios paskirties patalpų, skirta žmonėms gyventi

 

Nuo turtinio vieneto

Nuo turtinio vieneto

 

 

Bendrasis plotas iki 40 m2

16,0

7,0

Bendrasis plotas nuo 41 m2 iki 80  m2

26,0

12,0

Bendrasis plotas didesnis nei 81 m2

31,0

15,0

3.

Pastatas

Viešbučių ir poilsio*

Pastatai, skirti trumpalaikiam apgyvendinimui (viešbučiai, moteliai, svečių namai ir kt.), taip pat pastatai, skirti žmonių visaverčiam fiziniam ir dvasiniam poilsiui (turizmo centrai, poilsio namai, kempingų pastatai, kaimo turizmo pastatai, medžioklės nameliai ir kt.)

Bendrojo ploto 100 m2

Bendrojo ploto 100 m2

31,0

15,0

4.

Pastatas

Administracinės, specialiosios, transporto ir religinės

Pastatai, skirti administraciniams tikslams (bankai, paštas, valstybės ir savivaldybės įstaigos, ambasados, teismai, biurai, kontoros, kiti įstaigų ir organizacijų administraciniai pastatai), taip pat pastatai, skirti specialiesiems tikslams (karinių vienetų pastatai, kalėjimai, pataisos darbų kolonijos, tardymo izoliatoriai, policijos, priešgaisrinių ir gelbėjimo tarnybų pastatai, slėptuvės, pasienio kontrolės punktai ir kt.), taip pat pastatai, skirti transporto reikmėms, susiję su transportavimu (oro uosto, jūros ir upių laivyno, geležinkelio ir autobusų stočių pastatai, judėjimų ir iešmų postų, dispečerinių, uosto terminalų, signalų perdavimo, švyturių, muitinių pastatai ir kt.), taip pat pastatai, skirti religiniams tikslams (bažnyčios, cerkvės, koplyčios, sinagogos, maldos namai, katedros ir kt.)

Bendrojo ploto 100 m2

Bendrojo ploto 100 m2

20,0

9,0

5.

Pastatas

Prekybos*

 

 

 

 

 

iki 100 m2 bendrojo ploto

Pastatai, skirti didmeninei ir mažmeninei prekybai (prekybos centrai, maisto ir alkoholinių gėrimų parduotuvės, visą parą veikiančios parduotuvės, vaistinės, gėlių salonai, prekybos paviljonai, dengtas turgus ir kt.)

Bendrojo ploto 100 m2

Bendrojo ploto 100 m2

198,0

92,0

nuo 100 m2 iki 500 m2 bendrojo ploto

218,0

101,0

didesni kaip

500 m2 bendrojo ploto

238,0

110,0

iki 500 m2 bendrojo ploto

Knygynai, fotoprekių, rūbų, pramoninių prekių, ne maisto parduotuvės ir kt.

 

40,0

18,0

6.

Pastatas

Paslaugų, gamybos ir pramonės*

Pastatai, skirti paslaugoms teikti (pirtys, grožio salonai, skalbyklos, taisyklos, autoservisai, plovyklos, laidojimo namai ir kt.) taip pat pastatai, skirti gamybai (gamyklos, dirbtuvės, produkcijos perdirbimo įmonės, energetikos pastatai, kalvės, skerdyklos, gamybinės laboratorijos ir kt.)

Bendrojo ploto 100 m2

Bendrojo ploto 100 m2

55,0

26,0

7.

Pastatas

Maitinimo*

Pastatai, skirti žmonių maitinimui ir pramogoms (valgyklos, restoranai, kavinės, barai, lošimo namai ir kt.)

Bendrojo ploto 100 m2

Bendrojo ploto 100 m2

 

 

iki 100 m2 bendrojo ploto

238,0

110,0

nuo 100 m2 iki 300 m2 bendrojo ploto

190,0

88,0

nuo 300 m2 iki 600 m2 bendrojo ploto

166,0

77,0

didesni kaip 600 m2 bendrojo ploto

143,0

66,0

8.

Pastatas

Sandėliavimo

ir žemės ūkio (fermų, ūkio, šiltnamių)

Pastatai, skirti ką nors laikyti (saugyklos, bendro naudojimo sandėliai, specialūs sandėliai, kiti pastatai, skirti produkcijai laikyti), taip pat pastatai, skirti žemės ūkio produkcijai auginti, gaminti ir laikyti (kiaulidės, karvidės, arklidės, veršidės, paukštidės, daržinės, svirnai, garažai, šiltnamiai ir kt.)

Bendrojo ploto 100 m2

Bendrojo ploto 100 m2

2,1

0,9

Sandėliai, kuriuose vykdoma prekyba

 

89,0

41,0

9.

Pastatas

Kultūros, ir sporto*

Pastatai, skirti kultūros reikmėms ir viešiesiems renginiams (teatrai, kino teatrai, kultūros namai, klubai, bibliotekos, muziejai, archyvai, parodų rūmai, planetariumai, radijo ir televizijos pastatai ir kt.), taip pat pastatai, skirti sportuoti (sporto salės, teniso kortai, baseinų, čiuožyklų, jachtklubų, šaudyklų, stadionų, maniežų pastatai ir kt.)

Bendrojo ploto 100 m2

Bendrojo ploto 100 m2

2,1

0,9

10.

Pastatas

Mokslo

Pastatai, skirti švietimo ir mokslo reikmėms (institutai ir mokslinio tyrimo įstaigos, observatorijos, meteorologijos stotys, laboratorijos (išskyrus gamybines), bendrojo lavinimo, profesinės ir aukštosios mokyklos, vaikų darželiai ir kt.), taip pat bažnyčios, cerkvės, koplyčios, sinagogos, maldos namai, katedros ir kt.

 

Bendrojo ploto 100 m2

Bendrojo ploto 100 m2

20,0

9,0

11.

Pastatas

Gydymo*

Pastatai, skirti gydymo reikmėms, kuriuose teikiama medicininė pagalba žmonėms ir gyvūnams (ligoninės, klinikos, poliklinikos, sanatorijos, reabilitacijos centrai, specialiųjų įstaigų sveikatos apsaugos pastatai, medicininės priežiūros įstaigų slaugos namai, veterinarijos gydyklų ir kt.)

 

Bendrojo ploto 100 m2

Bendrojo ploto 100 m2

36,0

16,0

12.

Žemės sklypas su pastatu (išskyrus gyvenamąjį namą)

 

Sodų

Sodo pastatas, sodo namas – nesudėtingas poilsiui skirtas statinys

Mėgėjiško sodo sklypas (su pastatu)

Mėgėjiško sodo sklypas (su pastatu)

5,9

2,8

13.

Pastatas

Kita*

Negyvenamieji pastatai: lošimo namai, lošimų automatų salonai ir pan.

Bendrojo ploto 100 m2

Bendrojo ploto 100 m2

40,0

18,0

14.

Teritorija ir žemės sklypas ar jų dalis

Prekybos ir paslaugų*

Teritorija ir žemės sklypas ar jų dalis, skirta teikti viešojo maitinimo paslaugas

Ploto 100 m2

Ploto 100 m2

 

 

iki 100 m2 ploto

 

59,0

28,0

nuo 100 m2 iki 300 m2 ploto

48,0

22,0

nuo 300 m2 iki 600 m2 ploto

42,0

19,0

didesni kaip

600 m2 ploto

36,0

16,0

15.

Laikinas arba nesudėtingas statinys

Poilsio*

Laikini arba nesudėtingi statiniai, skirti trumpalaikiam apgyvendinimui

Statinys (vnt.)

Statinys (vnt.)

20,0

9,0

16.

Atliekų turėtojai, kurie teikia paslaugas (įeinančias į EVRK klases 55.20; 55.30; 55.90) su įsigytu verslo liudijimu

Turto vienetui už 1 kalendorinę verslo liudijimo dieną

 

0,4

 

17.

Pastatas

Garažų

Naudojami transporto priemonėms laikyti ir remontuoti (automobilių garažai, antžeminės automobilių saugyklos, elingai, geležinkelio vagonų depai, autobusų ir troleibusų garažai, orlaivių angarai, laivų ir aerostatų elingai ir kiti panašios paskirties objektai, išskyrus garažus lengviesiems automobiliams, esančius namų valdoje)

Nuo turtinio vieneto

Nuo turtinio vieneto

4,5

2,1

18.

Atliekų turėtojai, kurie deklaruoja komunalinių atliekų kiekį

Bendrojo ploto 100 m2 (pagal pagrindinę tikslinę naudojimo paskirtį)**

Viena komunalinių atliekų tona

 

21,0

 

* Fiziniams ir juridiniams (išskyrus deklaruojantiems komunalinių atliekų kiekį) asmenims, valdantiems, naudojantiems, disponuojantiems nekilnojamuoju turtu J. Basanavičiaus ir Kopų gatvėse taikomas Vietinės rinkliavos 1,1 koeficientas.

 

** Juridiniams asmenims, kurie deklaruoja komunalinių atliekų kiekį, pagal 1 kv. m susidarančių mišrių komunalinių atliekų vidutinius duomenis yra nustatomas maksimalus plotas, nuo kurio skaičiuojama Vietinės rinkliavos pastoviosios dalies įmoka (toliau – Maksimalus plotas). Maksimalus plotas apskaičiuojamas deklaruotą metinį atliekų kiekį (tonomis) padauginus iš žemiau lentelėje pateikto koeficiento (pagal NT objekto pagrindinę arba dominuojančią tikslinę naudojimo paskirtį). Tuo atveju, jei apskaičiuotas Maksimalus plotas viršija faktinį NT objekto bendrąjį plotą, Vietinės rinkliavos pastoviosios dalies įmoka apskaičiuojama pagal faktinį bendrąjį plotą.

 

JURIDINIAMS ASMENIMS, DEKLARUOJANTIEMS KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ KIEKĮ, MAKSIMALAUS PLOTO NUSTATYMO KOEFICIENTAI

 

NT pagrindinė tikslinė naudojimo paskirtis ir plotas, m2/ NT objektų kategorija

Koeficientas, m2/t

Viešbučių ir poilsio

119,35

Administracinės, specialiosios, transporto ir religinės

185,00

Prekybos

 

iki 100 m2 bendrojo ploto

18,69

nuo 100 m2 iki 500 m2 bendrojo ploto

16,97

didesni kaip 500 m2 bendrojo ploto

16,81

iki 500 m2 bendrojo ploto

92,50

Paslaugų, gamybos ir pramonės

67,27

Maitinimo

 

iki 100 m2 bendrojo ploto

15,55

nuo 100 m2 iki 300 m2 bendrojo ploto

19,47

nuo 300 m2 iki 600 m2 bendrojo ploto

22,29

didesni kaip 600 m2 bendrojo ploto

25,87

Sandėliavimo ir žemės ūkio (fermų, ūkio, šiltnamių)

1761,90

Kultūros, ir sporto

41,57

Mokslo

1761,90

Gydymo

185,00

Kita

627,12

Prekybos ir paslaugų

 

iki 100 m2 ploto

62,71

nuo 100 m2 iki 300 m2 ploto

77,08

nuo 300 m2 iki 600 m2 ploto

88,10

didesni kaip 600 m2 ploto

102,78

 

 

PATVIRTINTA

Palangos miesto savivaldybės tarybos

2017 m. birželio 22 d. sprendimo Nr. T2-162

3 punktu

 

NEKILNOJAMOJO TURTO OBJEKTŲ SAVININKŲ ARBA ĮGALIOTŲ ASMENŲ NESINAUDOJIMO NEKILNOJAMOJO TURTO OBJEKTU DEKLARAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nekilnojamojo turto objektų savininkų arba įgaliotų asmenų nesinaudojimo nekilnojamojo turto objektu deklaravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) taikomas vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą mokėtojams arba jų įgaliotiems asmenims (toliau – Vietinės rinkliavos mokėtojai), deklaravusiems, kad tam tikru laikotarpiu nebus naudojamasi nekilnojamojo turto objektu, esančiu Palangos miesto savivaldybės teritorijoje (toliau – Nekilnojamasis turtas).

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatyme, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Palangos miesto savivaldybės tarybos patvirtintuose Palangos miesto savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatuose ir kituose teisės aktuose.

 

II. NESINAUDOJIMO NEKILNOJAMUOJU TURTU DEKLARAVIMO ATVEJAI

 

3. Nustatomi šie nesinaudojimo Nekilnojamuoju turtu atvejai, kai:

3.1. Nekilnojamasis turtas nenaudojamas visus praėjusius kalendorinius metus, sutampančius su finansiniais metais (nuo sausio 1 d. iki gruodžio 31 d. imtinai), nes buvo netinkamas naudoti (sudegęs, nugriautas, fiziškai sunaikintas ar dėl kitų priežasčių netinkamas naudoti pagal paskirtį);

3.2. Nekilnojamasis turtas buvo nenaudojamas praėjusių metų tam tikrą laikotarpį (ne trumpesnį kaip vienas metų ketvirtis ir ne ilgesnį kaip vieni metai).

 

III. NULINIO VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIO TAIKYMO IR VIETINĖS RINKLIAVOS KINTAMOSIOS DALIES PERSKAIČIAVIMO TVARKA

 

4. Vietinės rinkliavos mokėtojas, kuris visus praėjusius metus, sutampančius su finansiniais metais, nenaudojo nuosavybės ar kita teise priklausančio Nekilnojamojo turto, nes jis buvo netinkamas naudoti, ir pageidauja, kad jam būtų taikomas nulinis Vietinės rinkliavos dydis, ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 31 d. biudžetinei įstaigai Palangos miesto Rinkliavų centrui (toliau – Rinkliavų centras) pateikia:

4.1. prašymą dėl nulinio Vietinės rinkliavos dydžio taikymo;

4.2. Klaipėdos apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Palangos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pažymą, ar kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka, jeigu statinys yra sudegęs;

4.3. Klaipėdos apskrities teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros skyriaus statybos valstybinio priežiūros poskyrio išduotą pažymą, ar kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka, jeigu objektas yra fiziškai sunaikintas (nugriautas);

4.4. statinio techninės priežiūros patikrinimo aktą arba seniūnijos pagal Nekilnojamojo turto buvimo vietą išduotą pažymą, jeigu objektas yra netinkamas naudoti pagal paskirtį.

5. Vietinės rinkliavos mokėtojas, tam tikrą laikotarpį (ne trumpesnį kaip vienas metų ketvirtis ir ne ilgesnį kaip vieni metai) nenaudojęs nuosavybės ar kita teise priklausančio Nekilnojamojo turto per praėjusius kalendorinius metus, ir pageidaujantis, kad jam būtų neskaičiuojama Vietinės rinkliavos kintamoji dalis už atitinkamą (-us) ketvirtį (-ius), ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 31 d. Rinkliavų centrui pateikia:

5.1. prašymą dėl Vietinės rinkliavos kintamosios dalies perskaičiavimo už atitinkamą (-us) ketvirtį (-ius);

5.2. licencijuoto elektros energijos tiekėjo pažymą (turtiniam vienetui) apie suvartotą elektros energijos kiekį už tą laikotarpį, už kurį prašoma neskaičiuoti Vietinės rinkliavos kintamosios dalies;

5.3. vandens tiekėjo pažymą (turtiniam vienetui) apie suvartotą vandens kiekį už tą laikotarpį, už kurį prašoma neskaičiuoti Vietinės rinkliavos kintamosios dalies;

5.4. kitus faktines aplinkybes pagrindžiančių dokumentų originalus ir jų tinkamai patvirtintas kopijas (originalai grąžinami Vietinės rinkliavos mokėtojui), jeigu viršijami Aprašo 9 punkte nurodyti parametrai.

6. Rinkliavų centras, gavęs ir užregistravęs Vietinės rinkliavos mokėtojo prašymą:

6.1. patikrina, ar pateikti visi dokumentai, išvardyti šio Aprašo 4 ir 5 punktuose. Nustatęs, kad pateikti ne visi dokumentai, kurių reikia dėl nulinio Vietinės rinkliavos dydžio taikymo ar Vietinės rinkliavos kintamosios dalies perskaičiavimo, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ir dokumentų gavimo dienos praneša apie tai Vietinės rinkliavos mokėtojui raštu arba elektroninėmis priemonėmis;

6.2. šio Aprašo 14.1 punkte numatytais atvejais patikrina Nekilnojamojo turto būklę ir surašo patikros vietoje aktą.

 

IV. SPRENDIMO DĖL NULINIO VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIO TAIKYMO IR VIETINĖS RINKLIAVOS KINTAMOSIOS DALIES PERSKAIČIAVIMO PRIĖMIMAS

 

7. Rinkliavų centras, išnagrinėjęs Vietinės rinkliavos mokėtojo prašymą, sprendimą dėl nulinio Vietinės rinkliavos dydžio taikymo ar Vietinės rinkliavos kintamosios dalies perskaičiavimo, priima per 10 darbo dienų nuo dokumentų, kurių reikia nuliniam Vietinės rinkliavos dydžiui taikyti ar Vietinės rinkliavos kintamosios dalies perskaičiavimui, gavimo dienos. Jeigu pateikti ne visi, nevisiškai arba neteisingai užpildyti dokumentai, terminas skaičiuojamas nuo visų arba papildytų dokumentų gavimo ir užregistravimo dienos.

8. Sprendimas taikyti nulinį Vietinės rinkliavos dydį Aprašo 3.1 punkte nustatyta tvarka priimamas, kai pateikti šio Aprašo 4 punkte išvardyti dokumentai patvirtina, kad Vietinės rinkliavos mokėtojo nuosavybės ar kita teise priklausantis Nekilnojamasis turtas buvo nenaudojamas, nes buvo netinkamas naudoti.

9. Sprendimas neskaičiuoti Vietinės rinkliavos kintamosios dalies už atitinkamą (-us) ketvirtį (-ius) šio Aprašo 3.2 punkte nustatyta tvarka priimamas, jei pateikti šio Aprašo 5.2 ir 5.3 punktuose išvardyti dokumentai patvirtina, kad Vietinės rinkliavos mokėtojo nuosavybės ar kita teise priklausančiame Nekilnojamajame turte buvo sunaudota ne daugiau kaip 80 KWh elektros energijos ir 1 mvandens per praėjusių metų atitinkamą ketvirtį.

10. Tais atvejais, kai nors vienas iš šio Aprašo 9 punkte nurodytų parametrų viršija nurodytą dydį, išskyrus, kai kiti dokumentai pagrindžia, kad Nekilnojamasis turtas praėjusiais kalendoriniais metais tam tikrą laikotarpį (ne trumpesnį kaip vienas metų ketvirtis ir ne ilgesnį kaip vieni metai) buvo nenaudojamas, Rinkliavų centras per 5 darbo dienas raštu informuoja Vietinės rinkliavos mokėtoją apie prašymo neskaičiuoti Vietinės rinkliavos kintamosios dalies netenkinimą.

11. Rinkliavų centras nenagrinėja Vietinės rinkliavos mokėtojo prašymo, pateikto be šio Aprašo 4 ir 5 punktuose išvardytų dokumentų ar pateiktų vėliau nei šio Aprašo 4 ir 5 punktuose nustatytu terminu, išskyrus atvejus, kai šis terminas praleistas dėl svarbių ir ne nuo Vietinės rinkliavos mokėtojo valios priklausančių aplinkybių.

12. Rinkliavų centras, priėmęs sprendimą dėl nulinio Vietinės rinkliavos dydžio taikymo arba dėl Vietinės rinkliavos kintamosios dalies perskaičiavimo, per 20 darbo dienų patikslina Vietinės rinkliavos mokėtojo registro duomenis, Mokėjimo pranešimą ir apie tai raštu informuoja Vietinės rinkliavos mokėtoją.

 

V. VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJO IR RINKLIAVŲ CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS

 

13. Vietinės rinkliavos mokėtojas, pageidaujantis, kad jam būtų taikomas nulinis Vietinės rinkliavos dydis arba neskaičiuojama Vietinės rinkliavos kintamoji dalis, privalo:

13.1. laiku pateikti prašymą ir visus pridedamuosius dokumentus;

13.2. tais atvejais, kai kyla abejonių dėl Nekilnojamojo turto naudojimo, sudaryti galimybę Rinkliavų centro darbuotojams patikrinti Nekilnojamojo turto būklę.

14. Rinkliavų centras privalo:

14.1. tais atvejais, kai vienoje iš Vietinės rinkliavos mokėtojo pateiktų pažymų yra nurodytas didesnis sunaudotas elektros energijos ar vandens kiekis, nei nurodyta šio Aprašo 9 punkte, ir raštu pateiktos šio sunaudojimo priežastys bei kai kyla abejonių dėl Nekilnojamojo turto nenaudojimo, patikrinti Nekilnojamojo turto būklę ir rezultatus užfiksuoti patikros vietoje akte;

14.2. patikslinti Mokėjimo pranešimą ir informuoti Vietinės rinkliavos mokėtoją apie sprendimo dėl nulinio Vietinės rinkliavos dydžio taikymo priėmimą arba dėl Vietinės rinkliavos kintamosios dalies perskaičiavimo šio Aprašo 12 punkte nustatyta tvarka;

14.3. Vietinės rinkliavos mokėtojui, pateikusiam prašymą dėl nulinio Vietinės rinkliavos dydžio taikymo arba dėl Vietinės rinkliavos kintamosios dalies perskaičiavimo be šio Aprašo 4 ir 5 punktuose išvardytų dokumentų, informuoti Vietinės rinkliavos mokėtoją apie tai, kad jo prašymas nenagrinėtinas.

15. Rinkliavų centras turi teisę esant būtinybei prašymą pateikusio Vietinės rinkliavos mokėtojo paprašyti pateikti papildomus aplinkybes įrodančius dokumentus.

 

_____________________