LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2008 M. RUGPJŪČIO 21 D. ĮSAKYMO NR. 4-368 „Dėl priemonės „Invest LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo ir kvietimo teikti paraiškas dokumentų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2013 m. gruodžio 20 d. Nr. 4-1110

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132; 2012, Nr. 56-2785), 29.2 punktu,

p a k e i č i u Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. rugpjūčio 21 d. įsakymą Nr. 4-368 „Dėl Priemonės „Invest LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo ir kvietimo teikti paraiškas dokumentų patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 96-3745; 2009, Nr. 51-2047; 2011, Nr. 116-5475):

1. Nurodytuoju įsakymu patvirtintame Priemonės „Invest LT“ projektų finansavimo sąlygų apraše:

1.1. išdėstau 1 punktą taip:

„1. Priemonės „Invest LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1783/1999 (OL 2006 L 210, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gegužės 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 437/2010 (OL 2010 L 132, p. 1), 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. gegužės 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 423/2012 (OL 2012 L 133, p. 1) (toliau – Tarybos reglamentas Nr. 1083/2006), 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1828/2006, nustatančiu Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo, įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. lapkričio 29 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 1236/2011 (OL 2011 L 317, p. 24), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006), Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategija, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. balandžio 26 d. sprendimu Nr. K(2007) 1808, Ekonomikos augimo veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007) 3740 (toliau – Ekonomikos augimo veiksmų programa), Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), nuostatomis, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), nuostatomis, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637; 2012, Nr. 90-4698) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), nuostatomis, Ekonomikos augimo veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721), Metodiniais nurodymais vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems projektų atrankos kriterijams vertinimo ir Metodiniais nurodymais dėl projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861, Nr. 120-4567).“;

 

1.2. išdėstau 2 punktą taip:

 

2. Aprašas skirtas pareiškėjams, partneriams, institucijoms ir įstaigoms, kurios atliks vertinimą ir atranką. Pagal Aprašą finansavimas iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšų skiriamas Ekonomikos augimo veiksmų programos 2 prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir aplinkos verslui gerinimas“ priemonės „Invest LT“ projektams įgyvendinti.“;

 

1.3. išdėstau 5 punktą taip:

 

„5. Apraše vartojamos sąvokos:

Inžineriniai tinklai – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597).

Lemiama įtaka – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme (Žin., 1999, Nr. 30-856; 2012, Nr. 42-2041).

Patvirtinta metinė finansinė atskaitomybė – pareiškėjo metinės finansinės atskaitomybės dokumentai, patvirtinti Lietuvos Respublikos įstatymų ar privataus juridinio asmens steigimo dokumentų nustatyta tvarka.

Poveikio aplinkai vertinimas – planuojamos ūkinės veiklos galimo poveikio aplinkai nustatymo, apibūdinimo ir įvertinimo procesas, atliekamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

Projektą administruojantys asmenys – asmenys, vykdantys projekto administravimo funkciją, t. y. nevykdantys tiesioginių projekto veiklų, su projekto vykdytoju (partneriu) susiję darbo arba civiliniais teisiniais santykiais. Projektą administruojantiems asmenims gali būti priskiriami asmenys, vykdantys projekto vadovo, koordinatoriaus, projekto finansininko, asmens, atsakingo už projekto stebėseną, ir panašias funkcijas.

Susisiekimo komunikacijos – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos statybos įstatyme.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse, Tarybos reglamente Nr. 1083/2006, Komisijos reglamente Nr. 1998/2006 ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.“;

 

1.4. išdėstau 6 punktą taip:

 

6. Priemonė „Invest LT“ prisideda prie Ekonomikos augimo veiksmų programos 2 prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir aplinkos verslui gerinimas“ 4 uždavinio „Pritaikyti viešąsias teritorijas investicijoms pritraukti“ įgyvendinimo. Priemonės „Invest LT“ tikslas – sukurti ir (arba) išplėtoti pramoninių parkų infrastruktūrą ir taip sudaryti sąlygas pritraukti tiesioginių užsienio investicijų.“;

 

1.5. išdėstau 7.1 punktą taip:

 

7.1. investicijos į kuriamo ar plėtojamo pramoninio parko inžinerinius tinklus ir susisiekimo komunikacijas (taip pat į jų nutiesimą arba rekonstrukciją iki pramoninio parko teritorijos ar pavienių pramoninio parko sklypų);“;

 

1.6. papildau šiuo 95 punktu:

 

95. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį galima keisti:

 

95.1. jei jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis keičiama iki administracinės atitikties ir projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapų pabaigos, pakeitimai turi būti įforminami kaip jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties pakeitimai. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties pakeitimas turi būti suderintas su LVPA;

 

95.2. jei jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis keičiama įsigaliojus projekto finansavimo ir administravimo sutarčiai, jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties pakeitimai galimi su sąlyga, kad pakeitimai nebūtų turėję esminės įtakos priimant sprendimą dėl projekto finansavimo ir neprieštarauja Aprašo nuostatoms. Pakeitimai turi būti įforminami kaip jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties pakeitimai. Šie pakeitimai galimi tik suderinti su LVPA. Projekto vykdytojas, atlikdamas pakeitimą, gali konsultuotis su LVPA.“;

 

1.7. išdėstau 10.2 punktą taip:

 

10.2. turi būti ne ilgesnis kaip 10 mėnesių nuo projekto darbų įgyvendinimo pradžios, išskyrus atvejus, kai projekto finansavimo ir administravimo sutartyje dėl objektyvių priežasčių numatyta kitaip. Visos projekto veiklos turi būti baigtos įgyvendinti ir galutinis mokėjimo prašymas turi būti pateiktas ne vėliau kaip iki 2015 m. spalio 1 d.;“;

 

1.8. išdėstau 10.3 punktą taip:

 

10.3. turi neviršyti Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 39 straipsnyje nustatytos didelės apimties projekto sumos (bendros projekto vertės) – 172 640 000,00 Lt (šimto septyniasdešimt dviejų milijonų šešių šimtų keturiasdešimties tūkstančių litų). Didelės apimties projektais laikomi projektai, susidedantys iš darbų, veiklos arba paslaugų, skirtų nedalomam tiksliai nustatyto ekonominio arba techninio pobūdžio uždaviniui, kuriuo siekiama aiškiai nustatytų tikslų, atlikti;“;

 

1.9. išdėstau 11 punktą taip:

 

11. Kartu su Paraiška dėl projekto finansavimo (toliau – paraiška) turi būti pateiktas detalus ekonomiškai, techniškai ir socialiai paramos poreikį pagrindžiantis investicijų projektas (nėra taikoma, jeigu įgyvendinant projektą vykdoma tik Aprašo 7.2 punkte nurodyta veikla), parengtas pagal Europos Komisijos parengtą dokumentą Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairės“ (angl. „Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis, working document No. 4“) ir taikant 20 metų investicijų gyvavimo laikotarpį ir diskonto normą, kuri atitinka Europos Komisijos parengtame dokumente Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairės“ ir dokumente „Investicinių projektų kaštų naudos analizės gairės“ (angl. „Guide to cost-benefit analysis of investment projects“) rekomenduojamą normą. Taip pat kartu su paraiška turi būti pateiktas patvirtintas techninis projektas (nėra taikoma, jeigu įgyvendinant projektą vykdoma tik Aprašo 7.2 punkte nurodyta veikla. Jeigu projekte numatyta įsigyti žemės, techninis projektas pateikiamas pagal Aprašo 82 punkto nuostatas).“;

 

1.10. išdėstau 16.2 punktą taip:

 

16.2. kelių ir (arba) gatvių, įskaitant jų apšvietimą, tiesimas arba rekonstrukcija nuo esamo kelio (gatvės) iki pramoninio parko sklypo ribų ir iki atskiro investicinio sklypo ribų pramoninio parko teritorijoje, jeigu šis sklypas neturi konkretaus investuotojo;“;

 

1.11. išdėstau 32 punktą taip:

 

32. Projekto vykdytojui nepasiekus įsipareigotų pasiekti stebėsenos ir fizinių veiklos įgyvendinimo rodiklių reikšmių, gali būti mažinamas projektui skirtas finansavimas ir (arba) inicijuojamas išmokėtų projekto finansavimo lėšų arba jų dalies susigrąžinimas, kaip nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir Metodinių pažeidimų tyrimo ir nustatymo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. 1K-173 (Žin., 2009, Nr. 67-2716).“;

 

1.12. išdėstau 49 punktą taip:

 

49. Pareiškėjas kartu su paraiška turi pateikti paraiškos elektroninę versiją, įrašytą į elektroninę laikmeną ir atitinkančią popierinį paraiškos variantą. Paraiškos popierinio varianto ir elektroninio varianto turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad elektroninio paraiškos varianto turinys neatitinka popierinio paraiškos varianto turinio, vadovaujamasi paraiškos popieriniame variante pateikta informacija.“;

 

1.13. išdėstau 53 punktą taip:

 

53. LVPA informaciją apie registruotas paraiškas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo galutinio paraiškų pateikimo termino dienos, nurodytos Projektų sąraše, paskelbia ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt ir LVPA interneto svetainėje www.lvpa.lt, nurodydama pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, trumpą projekto aprašymą, paraiškos unikalų kodą ir prašomą lėšų sumą, taip pat bendrą gautų ir užregistruotų paraiškų skaičių ir bendrą prašomą lėšų sumą.“;

 

1.14. išdėstau 69 punktą taip:

 

69. Informacija apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapus perėjusias paraiškas po tinkamumo finansuoti vertinimo etapo užbaigimo ne vėliau kaip per 15 darbo dienų skelbiama ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt ir LVPA interneto svetainėje www.lvpa.lt, papildant Aprašo 53 punkte paskelbtą informaciją.“;

 

1.15. išdėstau 71 punktą taip:

 

71. Sprendimą dėl projekto finansavimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo vertinimo ataskaitos gavimo Ūkio ministerijoje dienos priima ūkio ministras, atsižvelgdamas į LVPA parengtą paraiškų vertinimo ataskaitą.“;

 

1.16. išdėstau 72 punktą taip:

 

72. Ūkio ministerija ir (arba) LVPA ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt ir LVPA interneto svetainėje www.lvpa.lt skelbia informaciją apie priimtus sprendimus skirti finansavimą Projektų sąraše esantiems projektams – nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir skirtą lėšų sumą.“;

 

1.17. išdėstau 81 punktą taip:

 

81. LVPA ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Sutarties pasirašymo dienos paskelbia informaciją apie pasirašytas Sutartis ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt ir LVPA interneto svetainėje www.lvpa.lt – nurodo projekto vykdytojo pavadinimą, projekto pavadinimą, projekto kodą, pateikia trumpą projekto aprašymą, bendrą projekto vertę ir projektui skirto finansavimo sumą.“;

 

1.18. išdėstau nauja redakcija 1 priedą (pridedama);

 

1.19. išdėstau nauja redakcija 2 priedą (pridedama).

 

2. Išdėstau nauja redakcija nurodytuoju įsakymu patvirtintą Priemonės „Invest LT“ paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies formą (pridedama).

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                                             Evaldas Gustas

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2013-12-19 raštu Nr. ((24.3-02)-5K-1327092)-6K-1310578

 

Priemonės „Invest LT“

projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2013 m. gruodžio 20 d. įsakymo

Nr. 4-1110 redakcija)

 

Administracinės atitikties vertinimo metodika

 

Eil. Nr.

Administracinės atitikties vertinimo reikalavimai

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Paraiška dėl projekto finansavimo (toliau – paraiška) pateikta iki valstybės projektų sąraše nurodytos galutinės paraiškos pateikimo dienos.

 

 

 

2.

Paraiška pateikta tinkamu būdu, kaip nurodyta Priemonės „Invest LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau Aprašas) 45 ir 47 punktuose.

 

 

 

3.

Paraiška visiškai užpildyta ir atitinka paraiškos formą, kaip nurodyta Aprašo 48 punkte.

 

 

 

4.

Pateiktas popierinis paraiškos variantas ir elektroninis paraiškos variantas (įrašytas į elektroninę laikmeną ir atitinkantis spausdintinį variantą).

 

 

 

5.

Pateiktas pareiškėjo įstatų (nuostatų ir (arba) statuto) nuorašas (nuorašas suprantamas taip, kaip jis apibrėžtas Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 (Žin., 2011, Nr. 88-4230) ar kopija.

 

 

 

6.

Pateikti pareiškėjo paskutinių trejų metų finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai. Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti įmonės vadovo pasirašytą finansinę atskaitomybę.

 

 

 

7.

Pateiktas viešosios įstaigos Registrų centro išduotas pagal centrinio duomenų banko informaciją parengtas Nekilnojamojo turto registro išrašas, kurio naudojimo paskirtis atitinka projektu įgyvendinamą veiklą ir kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, priklausomybės pareiškėjui. Jei turtas pareiškėjui priklauso ne nuosavybės teise, pateikta šio turto valdymo sutarties kopija arba turto valdymo ketinimų protokolas kartu su turto valdymo sutarties projektu (turi būti pateikti teisę (arba dėl ketinimo įgyti teisę) į tiesiogiai su projektu susijusį nekilnojamąjį turtą (disponavimą, valdymą, naudojimą) patvirtinančių dokumentų nuorašai). Turto valdymo sutartis turi būti sudaryta ne trumpiau kaip 5 metams didelėms įmonėms ir ne trumpiau kaip 3 metams mažoms ir vidutinėms įmonėms nuo projekto įgyvendinimo pabaigos ir įregistruota Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre) (netaikoma, jei projekte vykdoma tik Aprašo 7.2 punkte nurodyta veikla).

 

 

 

8.

Pateiktas parengtas ir patvirtintas teritorijos, kurioje kuriamas ar plėtojamas pramoninis parkas, detalusis arba specialusis planas (taikoma Aprašo 7.1 punkte nurodytai veiklai).

 

 

 

9.

Pateikti pareiškėjo teisę disponuoti valstybės ir (arba) savivaldybės žemės teritorija, kurios paskirtis yra tinkama pramoniniam parkui kurti ar plėtoti, pagrindžiantys dokumentai (taikoma tik valstybės ir savivaldybės biudžetinėms įstaigoms).

 

 

 

10.

Pateikti dokumentai, įrodantys pareiškėjo teisę ir pareigą valstybei arba savivaldybei nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype ar teritorijoje, susidedančioje iš keleto tokių žemės sklypų, sukurti, išplėtoti ir valdyti pramoninį parką (netaikoma valstybės ir savivaldybės biudžetinėms įstaigoms ir juridiniams asmenims, kurie pramoninį parką kuria, plėtoja ir valdo ne valstybei arba savivaldybei nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype ar teritorijoje).

 

 

 

11.

Pateikti finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai, kaip nustatyta Tinkamumo finansuoti vertinimo metodikos (Aprašo 2 priedas) 8.1.1 ir 8.1.2 punktuose.

 

 

 

12.

Pateiktos, jei teisės aktų nustatyta tvarka privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, Poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (nuorašas) ir atsakingos institucijos sprendimo ar atrankos išvados kopijos arba pareiškėjo laisvos formos raštas su argumentuotu pagrindimu, kad projektui netaikomas poveikio aplinkai vertinimo reikalavimas (kai poveikio aplinkai vertinimo atlikti neprivaloma).

 

 

 

13.

Pateiktas patvirtintas techninis projektas, parengtas teisės aktų nustatyta tvarka (netaikoma, jei įgyvendinant projektą numatyta įsigyti žemės pagal Aprašo 152 punktą arba jei įgyvendinant projektą vykdoma tik Aprašo 7.2 punkte nurodyta veikla).

 

 

 

14.

Pateikta viešųjų pirkimų dokumentacija (konkurso sąlygos, techninė specifikacija (darbams) ar techninė užduotis (paslaugoms), projektavimo sąlygų sąvadas (projektavimo paslaugoms), darbų kiekiai, rangos darbų / paslaugų teikimo sutarties projektas ir kiti pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) reikalaujami dokumentai) (taikoma tik tuo atveju, jei viešieji pirkimai buvo pradėti iki paraiškos pateikimo datos. Netaikoma, jei pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra neperkančioji organizacija).

 

 

 

15.

Pateiktas investicijų projektas, parengtas pagal Aprašo 11 punkte nustatytus reikalavimus (netaikoma, jei projekte vykdoma tik Aprašo 7.2 punkte nurodyta veikla).

 

 

 

16.

Pateiktas užpildytas Paraiškos formos B dalies pavyzdinio projekto priedo pajamų duodantiems projektams pildymo vadovo priedas „Pajamų skaičiavimo lentelė“, kuris yra pateiktas Europos Sąjungos struktūrinės paramos internetinėje svetainėje www.esparama.lt (jei taikoma).

 

 

 

 

 

Jei projekte dalyvauja partneriai:

 

 

 

17.

Pateikta galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija.

 

 

 

18.

Pateiktas kiekvieno partnerio įstatų (nuostatų ir (arba) statuto) nuorašas ar kopija.

 

 

 

19.

Pateikti kiekvieno partnerio paskutinių trejų metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai. Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti įmonės vadovo pasirašytą finansinę atskaitomybę.

 

 

 

20.

Pateiktas viešosios įstaigos Registrų centro išduotas pagal centrinio duomenų banko informaciją parengtas Nekilnojamojo turto registro išrašas, kurio naudojimo paskirtis atitinka projekte įgyvendinamą veiklą ir kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, priklausomybės pareiškėjui. Jei turtas pareiškėjui priklauso ne nuosavybės teise, pateikta šio turto valdymo sutarties kopija arba turto valdymo ketinimo protokolas kartu su turto valdymo sutarties projektu (turi būti pateikti teisę (arba dėl ketinimo įgyti teisę) į tiesiogiai su projektu susijusį nekilnojamąjį turtą (disponavimą, valdymą, naudojimą) patvirtinančių dokumentų nuorašai). Turto valdymo sutartis turi būti sudaryta ne trumpiau kaip 5 metams didelėms įmonėms ir ne trumpiau kaip 3 metams mažoms ir vidutinėms įmonėms nuo projekto įgyvendinimo pabaigos ir įregistruota Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre) (netaikoma, jei projekte vykdoma tik Aprašo 7.2 punkte nurodyta veikla).

 

 

 

21.

Pateikti finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai, kaip nustatyta Tinkamumo finansuoti vertinimo metodikos (Aprašo 2 priedas) 8.1.1 ir 8.1.2 punktuose.

 

 

 

 

_______________________

 

Priemonės „Invest LT“

projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2013 m. gruodžio 20 d. įsakymo

Nr. 4-1110 redakcija)

 

TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO METODIKA

 

Bendrasis kriterijus (Bendrieji projektų atrankos kriterijai patvirtinti Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti (toliau – Stebėsenos komitetas) 2007 m. liepos 9 d. posėdžio nutarimu Nr. 1)

Kriterijaus vertinimo aspektai

Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai, paaiškinimai

Taip (ne)

Komentarai

[

1

2

3

4

5

1. Iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas (toliau – projektas) atitinka bent vieną Ekonomikos augimo veiksmų programos ir jos 2 prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir aplinkos verslui gerinimas“ (toliau – 2 prioritetas) tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su Ekonomikos augimo veiksmų programos
2 prioriteto tikslu ir 4 uždaviniu „pritaikyti viešąsias teritorijas investicijoms pritraukti“.

 

 

 

 

1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai yra susiję su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu.

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka veiksmų programos prioriteto tikslus ir uždavinius, ryšys yra akivaizdus ir priežastinis.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

 

 

1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui yra teigiamas.

 

Paaiškinimai: galima teigti, kad, įgyvendinus projektą, pasiekimų ir rezultatų poveikis veiksmų programos prioriteto tikslams ir uždaviniams, atsižvelgiant į priemonės specifiką, bus teigiamas.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicijų projektas.

 

 

1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su priemonės „Invest LT“ aprašymu ir bent viena iš Priemonės „Invest LT“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Aprašas) numatyta veiklos sritimi.

 

 

 

 

 

 

1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su Ekonomikos augimo veiksmų programos priede pateiktu priemonės „Invest LT“ dalies veiklų aprašymu.

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekte veiklos atitinka bent vieną veiklos sritį, nurodytą priemonės aprašyme.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicijų projektas.

 

 

1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš Aprašo 7 punkte numatytų veiklų.

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, ar projekte numatyti tikslai, uždaviniai ir planuojamos vykdyti veiklos atitinka Apraše numatytas veiklas.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicijų projektas.

 

 

1.2.3. Projektas atitinka Ekonomikos augimo veiksmų programos priede priemonės „Invest LT“ aprašyme numatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“).

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, ar tenkinami visi reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, paraiškos B dalis.

 

 

1.2.4.  Projektas atitinka kitus su reikalavimais projekto veikloms susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus.

 

2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginių planavimo dokumentų įgyvendinimo.

 

2.1.1. Teisės aktuose arba valdymo srities plėtros strategijoje, arba strategijos įgyvendinimo priemonių plane nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos (taikoma tik planuojant iš ES fondų lėšų bendrai finansuojamus valstybės projektus ir iš ES fondų lėšų bendrai finansuojamus regionų projektus).

 

 

 

 

2.1.1.1. Projektas turi atitikti Investicijų skatinimo 2008–2013 m. programos nuostatas (Specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus, patvirtintas Stebėsenos komiteto 2008 m. sausio 25 d. posėdžio nutarimu Nr. 2).

 

Paaiškinimai: projektas turi atitikti Investicijų skatinimo 2008–2013 m. programos įgyvendinimo 6.1 ir (arba) 6.2 priemones ir kitas 41 ir 50 punktuose įvardintas nuostatas.

Projektai, kuriuos pagal Aprašo 7.2 punkte nurodytą veiklą pateiks juridiniai asmenys, kuriems suteikta teisė ir pareiga valstybei arba savivaldybei nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype ar teritorijoje, susidedančioje iš keleto tokių žemės sklypų, sukurti, išplėtoti ir valdyti pramoninį parką, vertinami pagal atitiktį Investicijų skatinimo 2008–2013 m. programos įgyvendinimo 6.2 priemonei bei 41 ir 50 punktuose įvardintoms nuostatoms. Juridiniai asmenys turi būti atrinkti Investicijų skatinimo 2008–2013 m. programos įgyvendinimo 6.2 priemonėje įvardintų atsakingų vykdytojų skaidriu konkurso būdu.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis ir priedai.

 

 

2.1.2. Pagrįsta, kad projekto įgyvendinimas prisidėtų prie atitinkamų teisės aktų, strategijų nuostatų įgyvendinimo (netaikoma).

 

 

3. Projekte siekiama aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus.
 

 

3.1. Projektas prisideda prie veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės rodiklių įgyvendinimo.

 

3.1.1. Projektas prisideda prie bent vieno Aprašo 8 punkte nurodyto produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo.

 

Paaiškinimai: įgyvendinus numatytas projekto veiklas bus pasiekti planuojami produkto ir (arba) rezultatų rodikliai (numatytos jų reikšmės), t. y. veiklos, adekvačios siekiamiems rezultatams. Vertinant atsižvelgiama ir į Aprašo 8 punkte nurodytus reikalavimus rodikliams pasiekti pagal atskiras remiamas veiklas.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicijų projektas.

 

 

3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai.

 

3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika.

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų rezultatas, projekto veiklos – sudaryti prielaidas projekto uždaviniams pasiekti, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicijų projektas.

 

 

3.2.2. Projekto uždaviniai yra specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku.

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus:

yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas;

yra išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami;

yra pasiekiami, t. y. realūs;

yra susieti, t. y. adekvatūs vykdomoms projekto veikloms;

yra iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicijų projektas.

 

 

4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą.

 

 

 

 

 

4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamo poveikio darnaus

vystymosi principo įgyvendinimui.

 

 

4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, klimato kaita, aplinkos apsauga).

 

Paaiškinimai: projekte išlaikyti visi aplinkosaugos reikalavimai, atliktas poveikio aplinkai vertinimas (jei taikoma teisės aktų nustatyta tvarka).

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, papildomai teikiami dokumentai (poveikio aplinkai vertinimas).

 

 

4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas).

 

Paaiškinimai: projektas neturi apribojimų, darančių neigiamą įtaką socialinei sričiai.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicijų projektas.

 

 

4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas).

 

Paaiškinimai: pagrįstas projekto poreikis ir tęstinumas, rezultatai pateisina investicijas (vertinama kartu su 9 kriterijumi).

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicijų projektas.

 

 

4.1.4. Regionų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas).

 

Paaiškinimai: projekte nenumatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamos įtakos regionų vystymo sričiai.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicijų projektas.

 

 

4.1.5. Informacinės ir žinių visuomenės srityje.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.

 

4.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, užtikrinantys, kad projektas skatintų darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

4.2.2. Projektas atitinka kitus su darnaus vystymosi principo įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus.

 

 

5.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

 

 

5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamo poveikio lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui:

- sudarytos vienodos dalyvavimo projekte ir naudojimosi projekto rezultatais galimybės vyrams ir moterims; 

- sudarytos vienodos dalyvavimo projekte bet kokios rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos atstovams.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

 

 

5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą.

5.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

 

5.2.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

5.2.3. Projektas atitinka kitus su lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių ES politikos sričių nuostatomis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis.

 

 

 

 

 

 

 

6.1.1. Projektas suderinamas su ES viešųjų pirkimų politikos nuostatomis.

 

Paaiškinimai: būtina įvertinti, ar pareiškėjas ir (arba) partneriai yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba gavę projekto finansavimo lėšų jomis taps; jei taip, ar tikėtina, kad projekto veiklų plane numatyta veiklų trukmė nustatyta įvertinant pirkimų terminus. Jei pareiškėjas ir (arba) partneriai nėra perkančiosios organizacijos, šis vertinimo aspektas laikomas atitinkančiu nustatytus reikalavimus.

 

Tais atvejais, kai pareiškėjas ir (arba) partneriai, pateikę paraišką, jau yra įvykdę pirkimus, skirtus projekto veikloms įgyvendinti, arba juos įvykdo tinkamumo finansuoti vertinimo metu, būtina įvertinti šių pirkimų tinkamumą, vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus procedūras, ir (arba) ES struktūrinės paramos administravimo procedūrų vadovuose nustatyta tvarka ir apimtimi.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, paraiškos B dalis.

 

 

6.1.2. Projektas suderinamas su ES aplinkosaugos politikos nuostatomis.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar, atsižvelgiant į projekto veiklas ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105), būtinas poveikio aplinkai vertinimas; jei būtinas, ar poveikio vertinimas aplinkai yra atliktas (jei jis būtinas projekto veikloms vykdyti).

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, papildomai teikiami dokumentai (poveikio aplinkai vertinimas).

 

 

6.1.3. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis.

 

Paaiškinimai: vertinant projektus, reikia įsitikinti, ar projektai finansuojami nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostatų, t. y. finansuojami pagal Apraše nustatytus reikalavimus de minimis pagalbos atveju. Taip pat vertinant projektus reikia įsitikinti, ar projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos suteikimo. Jei projektas yra valstybės pagalbos objektas, tai turi būti įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai taikomus apribojimus.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, paraiškos B dalis.

 

 

6.2. Projektas suderinamas su tam tikrų sektorių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis.

6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą.

 

 

 

7.1. Pareiškėjas ir (arba) partneriai atitinka formaliuosius reikalavimus.

 

 

7.1.1. Pareiškėjas ir (arba) partneriai atitinka tinkamų pareiškėjų (partnerių) sąrašą, nustatytą Apraše:

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjas ir (arba) partneriai atitinka finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

 

 

7.1.1.1. valstybės ir savivaldybių biudžetinės įstaigos, kiti juridiniai asmenys, kuriems valstybė ar savivaldybė gali tiesiogiai ar netiesiogiai per kitus ūkio subjektus daryti lemiamą įtaką ir kurių planuojamas įgyvendinti projektas pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu – Aprašo 7.1 punkte nurodytai remiamai veiklai;

 

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos A dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

7.1.1.2. valstybės ir savivaldybių biudžetinės įstaigos, kiti juridiniai asmenys, kuriems suteikta teisė ir pareiga valstybei arba savivaldybei nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype ar teritorijoje, susidedančioje iš keleto tokių žemės sklypų, sukurti, išplėtoti ir valdyti pramoninį parką – Aprašo 7.2 punkte nurodytai remiamai veiklai (veikla vykdoma be partnerių).

 

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos A dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

7.1.2. Pareiškėjas ir (arba) partneriai turi (ar turi galimybių įgyti) teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas.

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) turi teisę disponuoti pramoninio parko sklypu ar teritorija (taikoma valstybės ir savivaldybių biudžetinėms įstaigoms ir kitiems juridiniams asmenims, kuriems valstybė ar savivaldybė gali tiesiogiai ar netiesiogiai per kitus ūkio subjektus daryti lemiamą įtaką ir kurių planuojamas įgyvendinti projektas pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu), arba būtina įsitikinti, kad pareiškėjui Investicijų skatinimo veiksmų programos priedo 6.1 ir 6.2 punktuose atsakingi vykdytojai suteikė teisę ir pareigą valstybei arba savivaldybei nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype ar teritorijoje, susidedančioje iš keleto tokių žemės sklypų, sukurti, išplėtoti ir valdyti pramoninį parką (netaikoma valstybės ir savivaldybių biudžetinėms įstaigoms).

 

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos B dalies 8 punkto lentelės 9 eilutėje arba 10 eilutėje pateiktą informaciją.)

 

 

7.1.3. Pareiškėjui gali būti skirtos ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, jei:

 

 

7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės-komercinės veiklos arba jis nėra likviduojamas (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto);

 

(Duomenys tikrinami pagal pateiktus finansinės atskaitomybės dokumentus, paraiškos A dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

 

(Duomenys tikrinami iki paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo pabaigos pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis.)

 

 

7.1.3.3. paraiškoje arba jos prieduose jis nepateikė klaidinančios informacijos;

 

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos A dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

7.1.3.4. pareiškėjo vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas, turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (-ys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal veikas, nustatytas Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 69-2469; 2010, Nr. 33-1570), priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte;

 

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos B dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

7.1.3.5. jis nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu;

 

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos B dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

 

 

 

7.1.3.6. pareiškėjui, perkėlusiam gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra;

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

7.1.3.7. nėra Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos priimto sprendimo dėl teisės gauti subsidijas, išmokas ar kitą valstybės pagalbą, ES fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto paramą atėmimo.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą.

 

7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

7.2.2. Pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą (pakankama komanda).

 

Paaiškinimai: pareiškėjas užtikrina būtinus gebėjimus administruoti projektą – suformuoja komandą, užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą, numato paslaugų įsigijimą ir panašiai.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos B dalis.

 

 

7.2.3. Pareiškėjas (partneris) gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengtumas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus:

 

Paaiškinimai: įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) atitinka projekto veiklų apimtis, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš ES fondų finansuojamų projektų specifiką, sezoniškumą ir pan.). Būtina įsitikinti, kad projekto trukmė ir įgyvendinimo vieta atitinka Apraše nustatytus reikalavimus.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, paraiškos B dalis, su paraiška pateikti dokumentai, investicijų projektas.

 

 

7.2.3.1. viešosios įstaigos Registrų centro išduotas pagal centrinio duomenų banko informaciją parengtas Nekilnojamojo turto registro išrašas dėl turto, kurio naudojimo paskirtis atitinka projekte įgyvendinamą veiklą ir kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, priklausomybės pareiškėjui. Jei turtas pareiškėjui priklauso ne nuosavybės teise, pateikta šio turto valdymo sutarties kopija arba turto valdymo ketinimų protokolas kartu su turto valdymo sutarties projektu (turi būti pateikti teisę į (arba dėl ketinimo įgyti teisę) tiesiogiai su projektu susijusį nekilnojamąjį turtą (disponavimą, valdymą, naudojimą) patvirtinančių dokumentų nuorašai). Turto valdymo sutartis turi būti sudaryta ne trumpiau kaip 5 metams didelėms įmonėms ir ne trumpiau kaip 3 metams mažoms ir vidutinėms įmonėms nuo projekto įgyvendinimo pabaigos ir įregistruota Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre).

 

(Netaikoma, jei įgyvendinant projektą vykdoma tik Aprašo 7.2 punkte nurodyta veikla. Įsigijus žemės pagal Aprašo 152 punktą, pateikiamas Nekilnojamojo turto registro išrašas po žemės įsigijimo);

 

 

7.2.3.2. projektas įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje, išskyrus Aprašo 7.2 punkte nurodytas remiamas veiklas. Šių veiklų vykdymas užsienyje turi būti pagrįstas ir racionalus;

 

 

7.2.3.3. projekto trukmė neviršija 10 mėnesių;

 

 

7.2.3.4. parengtas ir patvirtintas detalusis arba specialusis planas, kuriame suplanuotos visos reikalingos inžinerinės komunikacijos (Specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus, patvirtintas Stebėsenos komiteto 2008 m. sausio 25 d. posėdžio nutarimu Nr. 2).

 

Paaiškinimai: siekiama užtikrinti projektų įgyvendinimą laiku bei išvengti vėlavimo dėl užsitęsusių procedūrų, susijusių su nesutvarkytais planavimo dokumentais ir nuosavybės teisės klausimais (taikoma Aprašo 7.1 punkte nurodytai veiklai).

Informacijos šaltinis: parengtas ir patvirtintas detalusis arba specialusis planas.

 

 

7.2.3.5. projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) adekvatus projekto veiklų apimtims, realus ir racionaliai suplanuotas.

 

 

7.2.4. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę.

 

Paaiškinimai: siekiama įsitikinti, ar partneriai įtraukti pagrįstai, tai yra ar partnerystė sukuria papildomą pridėtinę vertę pagal projektą (pvz., partneris turi patirties, prisideda finansiškai, vykdo projekto veiklas, naudosis rezultatais ir pan.). Prie paraiškos turi būti pridedama galiojanti jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija, atitinkanti Aprašo 93 punkte esančius reikalavimus.

Informacijos šaltinis: paraiškos B dalis, papildomai pridedami dokumentai (jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis).

 

 

7.2.5. Projektas atitinka kitus su reikalavimais pareiškėjams (partneriams) susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus:

 

 

 

7.2.5.1. pareiškėjas tiesiogiai atsakingas už teikiamo projekto rengimą, valdymą ir įgyvendinimą;

 

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos A dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

7.2.5.2. pareiškėjas (partneris) anksčiau yra kreipęsis dėl finansavimo, teikiamo iš ES ar Lietuvos Respublikos biudžeto, ir su juo nebuvo nutraukta projekto finansavimo ir administravimo sutartis dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo;

 

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos B dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

 

 

7.2.5.3. pareiškėjo (partnerio) vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos, susijusios su nuosavybe, turtinėmis teisėmis ir turtiniais interesais, ekonomika ir verslo tvarka ar finansų sistema.

 

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos B dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius.

 

8.1. Užtikrintas projekto finansavimas.

 

 

8.1.1.  Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar tenkinami Apraše nustatyti pareiškėjo ir (arba) partnerių įnašo reikalavimai, įvertinant ir projekto grynųjų pajamų finansavimo poreikį; tenkinami pareiškėjų įnašo reikalavimai pagal atskiras išlaidų kategorijas (jei skiriama valstybės pagalba); numatyti projekto išlaidų finansavimo šaltiniai, atsižvelgiant į projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalį ir išlaidų apmokėjimo būdą yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti per tam tikrą laikotarpį.

 

Informacijos šaltinis: duomenys tikrinami pagal pateiktus finansavimo šaltinius patvirtinančius dokumentus (savivaldybės tarybos sprendimą skirti lėšų projekto bendrajam finansavimui, banko sprendimą suteikti paskolą ir kt.).

 

 

8.1.2.  Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar užtikrinamas numatytų netinkamų finansuoti projekto išlaidų (tarp jų ir netinkamo finansuoti pridėtinės vertės mokesčio ir kt.) finansavimas; netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti per tam tikrą laikotarpį, t. y. netinkamų finansuoti išlaidų finansavimas neturės neigiamo poveikio projekto įgyvendinimui.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicijų projektas, pateikti finansavimo šaltinius patvirtinantys dokumentai.

 

 

8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) ir rezultatų tęstinumas.

 

Paaiškinimai: vertinama, kad projekto metu sukurtų rezultatų tolesniam naudojimui yra sudarytos finansinės prielaidos t. y. sukurtas turtas bus išlaikomas ir užtikrinamas jo tinkamas eksploatavimas. Projekto įgyvendinimo metu sukurti rezultatai bus naudojami pagal numatytą paskirtį.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicijų projektas.

 

 

8.1.4. Projektas atitinka kitus Apraše nustatytus reikalavimus:

 

 

8.1.4.1. projekto vertė neviršija 172 640 000,00 Lt (šimto septyniasdešimt dviejų milijonų šešių šimtų keturiasdešimties tūkstančių litų);

 

 

8.1.4.2. mažiausias pagal Aprašą skiriamo finansavimo dydis projektui įgyvendinti – 300 000,00 Lt (trys šimtai tūkstančių litų);

 

 

8.1.4.3. didžiausias pagal Aprašą skiriamo finansavimo dydis projektui įgyvendinti – 40 000 000,00 Lt (keturiasdešimt milijonų litų), bet ne daugiau kaip 500 000,00 Lt (penki šimtai tūkstančių litų) vienam hektarui suformuotų investicinių sklypų (be komunikacinių koridorių, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) ploto.

 

 

9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

 

9.1. Sąnaudų ir naudos analizės tinkamumas ir rezultatų priimtinumas.

(Netaikoma, jei projekte vykdoma tik Aprašo 7.2 punkte nurodyta veikla).

 

9.1.1. Atlikta alternatyvų analizė.

 

Paaiškinimai: vertinamos investicijų projekte pateiktos techninio sprendimo alternatyvos.

 

Informacijos šaltinis: investicijų projektas.

 

 

9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos.

 

Paaiškinimai: skaičiavimai projekte remiasi pagrįstomis būsimų pajamų ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis.

 

Informacijos šaltinis: investicijų projektas.

 

 

9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis.

 

Paaiškinimai: investicijų gyvavimo laikotarpis atitinka Aprašo 11 punkte nustatytą laikotarpį; jei analizėje imamas kitas laikotarpis, tai projekte yra pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitą analizės laikotarpį.

 

Informacijos šaltinis: investicijų projektas.

 

 

9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma.

 

Paaiškinimai: taikoma diskonto norma atitinka Aprašo 11 punkte rekomenduojamą normą; jei neatitinka, pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitokią diskonto normą.

 

Informacijos šaltinis: investicijų projektas.

 

 

9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės.

 

Paaiškinimai: teisingai apskaičiuoti finansiniai rodikliai (finansinė grynoji dabartinė vertė (angl. financial net present value, FNPV), finansinė grąžos norma (angl. financial rate of return, FRR) ir sąnaudų ir naudos santykis (angl. benefit/cost ratio). Jų reikšmės pagrindžia prašomų lėšų apimtis.

 

Informacijos šaltinis: investicijų projektas.

 

 

9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės.

 

Paaiškinimai: ekonominiai rodikliai – ekonominė grynoji dabartinė vertė (angl. economic net present value, ENPV), ekonominė grąžos norma (angl. economic rate of return, ERR) ir sąnaudų ir naudos santykis (angl. benefit/cost ratio) – apskaičiuoti tinkamai, remiamasi pagrįstomis socialinės ir ekonominės naudos ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis. Rodiklių reikšmės įrodo projekto ekonominį pagrįstumą, atsižvelgiant į projekto investicijas ir būsimas sąnaudas.

 

Informacijos šaltinis: investicijų projektas.

 

 

9.1.7. Įvertintos rizikos.

 

Paaiškinimai: įvertintos pagrindinės projekto rizikos, numatyti jų valdymo veiksmai. Jautrumo analizės rezultatai rodo, kad, pasireiškus rizikoms, projekto finansinių ir ekonominių rodiklių reikšmės (nuokrypiai) vis tiek yra priimtinos.

 

Informacijos šaltinis: investicijų projektas.

 

 

9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas.

 

Paaiškinimai: vertinama vadovaujantis analogiškais projektais, veiklomis ir pan., projekto rezultatų atitiktis investicijoms.

 

Informacijos šaltinis: investicijų projektas.

 

 

9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789)
(toliau – Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės), ir Apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams.

9.2.1. Projekte numatytos veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus:

 

Paaiškinimai: vertinama, ar projekto veiklos ir išlaidos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklėse ir Apraše nustatytus reikalavimus. Taip pat būtina įvertinti projekto riziką, susijusią su „dvigubu“ finansavimu, t. y. vertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai, kaip nustatyta Aprašo 13 punkte.

 

 

9.2.1.1.  projektas, kuriam prašoma finansavimo, nėra pradėtas įgyvendinti anksčiau negu
2007 m. sausio 1 dieną;

 

Informacijos šaltinis: investicijų projekto finansiniai srautai ir paraiškos A dalis.

 

 

9.2.1.2.  projekte numatytos veiklos atitinka Aprašo 12 punkte projekto veikloms nustatytus apribojimus;

 

Informacijos šaltinis: investicijų projektas ir paraiškos A dalis.

 

 

9.2.1.3. projekte numatytos išlaidos atitinka Aprašo 20 punkte nustatytus apribojimus;

 

Informacijos šaltinis: investicijų projektas ir paraiškos A dalis.

 

 

9.2.1.4. projekte, kuriam prašoma finansavimo, įgyvendinamoms veikloms ir numatytoms išlaidoms finansavimas nėra skiriamas pakartotinai;

 

Informacijos šaltinis: paraiškos B dalis.

 

 

9.2.1.5. pramoninis parkas kuriamas ar plėtojamas tik ne mažesniame kaip 20  ha valstybės ir (arba) savivaldybės nuosavybės žemės sklype (-uose) ar sklype, priklausiančiame juridiniams asmenims, kuriems valstybė ar savivaldybė gali tiesiogiai ar netiesiogiai per kitus ūkio subjektus daryti lemiamą įtaką ir kurių planuojamas įgyvendinti projektas pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu, kuriuo turi teisę disponuoti pareiškėjas ir kurio paskirtis yra tinkama pramoniniam parkui kurti ar plėtoti (Specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus, patvirtintas Stebėsenos komiteto 2011 m. rugpjūčio 30 d. posėdžio nutarimu Nr. 29) (taikoma Aprašo 7.1 punkte nurodytai veiklai).

 

Paaiškinimai: siekiama užtikrinti Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programos 41 punkte nurodytų nuostatų laikymąsi.

 

Informacijos šaltinis: teritorijų planavimo dokumentai, dokumentai, įrodantys pareiškėjo teises disponuoti žeme, investicijų projektas.

 

 

9.2.2. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar projekto veiklos suplanuotos efektyviai, o projekte prašomos finansuoti išlaidos tiesiogiai susijusios su Aprašo 7 punkte nustatytomis tinkamomis finansuoti veiklomis ir yra būtinos projekto tikslams pasiekti:

- išlaidos aiškiai susietos su planuojama veikla;

- paaiškintas išlaidų būtinumas veiklai atlikti;

- numatomos išlaidos apskaičiuotos remiantis vidutinėmis rinkos kainomis arba pateiktas naudojamų įkainių paaiškinimas;

- išlaidos suplanuotos atsižvelgiant į vidutinį metinį kainų augimą ir valiutų riziką.

 

Informacijos šaltinis: investicijų projektas ir paraiškos A dalis.

 

 

9.2.3. Užtikrinama lėšų įsisavinimo sparta.

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų įsisavinimo spartą.

 

Informacijos šaltinis: investicijų projektas ir paraiškos A dalis.

 

 

9.2.4. Projektas atitinka „kryžminio“ finansavimo reikalavimus.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

9.2.5.  Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. flat-rate) vadovaujantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio normą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 1K-112 (Žin., 2008, Nr. 37-1348; 2011, Nr. 78-3826) (taikoma tik įgyvendinant Europos socialinio fondo projektus).

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

9.2.6.  Tinkamai taikomi fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai ir (ar) fiksuotosios projekto išlaidų sumos (jeigu taikoma) vadovaujantis Fiksuotųjų projekto išlaidų vieneto įkainių ir fiksuotųjų projekto išlaidų sumų nustatymo ir taikymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. 1K-264 (Žin., 2011, Nr. 102-4795).

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

9.2.7.  Projektas atitinka kitus specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus.

9.3.1. Paraiškoje teisingai nurodyta, kokios kategorijos yra projektas, t. y. projektas, iš kurio:

9.3.1.1.  negaunama pajamų;

9.3.1.2. gaunama pajamų, bet jų dydžio neįmanoma nustatyti iš anksto;

9.3.1.3. gaunama pajamų ir jos įvertinamos iš anksto.

 

Pastaba: taikoma, jei bendra projekto vertė viršija
3 452 800,00 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų).

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą prie vienos iš išvardytų kategorijų. Detalios metodologinės rekomendacijos pateiktos Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 1K-195 (Žin., 2010, Nr. 71-3581; 2012, Nr. 138-7073).

 

Informacijos šaltinis: paraiškos B dalis, papildomai teikiami dokumentai.

 

 

9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis.

 

Pastaba: taikoma, jei bendra projekto vertė viršija 3 452 800,00 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų).

Paaiškinimai: taikoma tik Aprašo 211.3 punkte nustatytu atveju.

Informacijos šaltinis: paraiškos B dalis, papildomai teikiami dokumentai.

 

 

 

_____________________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2008 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. 4-368

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2013 m. gruodžio 20 d. įsakymo

Nr. 4-1110 redakcija)

 

 

 

PRIEMONĖS „INVEST LT“ PARAIŠKOS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO

SPECIALIOSIOS (B) DALIES FORMA

 

1. Projekto veiklų pagrindimas

Detalizuokite projekto veiklas (tarp jų ir pasirengimo projektui veiklas). Projekto veiklos kodas (numeris) turi sutapti su Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies formoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861) (toliau – paraiškos (A) dalis), nurodytu tos pačios veiklos kodu (numeriu), išskyrus pasirengimo projektui veiklas.

Projekto veikla

Projekto veiklos aprašymas

Kaip veikla leis pasiekti projekto rezultatus

Projekto veiklos trukmė

 

1.

 

 

 

2.

 

 

 

 

2. Pareiškėjas yra (nėra) perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102):

Taip, pareiškėjas yra perkančioji organizacija arba gavęs projekto finansavimo lėšų ja taps

Ne, pareiškėjas nėra perkančioji organizacija

 

3. Viešųjų pirkimų pagrindimas:

Ar projektui įgyvendinti pareiškėjas yra pradėjęs vykdyti arba įvykdęs viešųjų pirkimų procedūras (netaikoma, jei pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimo įstatymą yra neperkančioji organizacija).

Taip

Pirkimo pavadinimas

Pirkimo suma

Pirkimo etapas

Planuojama tiekėjų atrankos data

 

 

 

 

Ne

 

4. Pareiškėjo administraciniai gebėjimai ir patirtis

Bus perkama projekto administravimo paslauga

Taip, bus perkama projekto administravimo paslauga

 

Ne, pareiškėjas pats administruos projektą

 

(pildoma, jei pareiškėjas pats administruos projektą)

Nurodykite žmogiškuosius išteklius, kuriuos planuojama naudoti projektui įgyvendinti

Projektui numatomų priskirti darbuotojų skaičius

Funkcijos, kurios yra / būtų priskirtos

Darbuotojų patirtis (kompetencija)

Turimas darbuotojų skaičius

 

 

 

Papildomas darbuotojų poreikis

pareiškėjo darbuotojai

 

 

 

ekspertai, konsultantai

 

 

 

Iš viso darbuotojų

 

 

 

5. Informacija apie gautą de minimis pagalbą (pildoma, jei projekte vykdoma Priemonės „Invest LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – Aprašas) 7.2 punkte nurodyta veikla)

 

Pateikite informaciją apie pareiškėjo gautą de minimis pagalbą per pastaruosius trejus metus (per einamuosius ir prieš tai buvusius dvejus finansinius metus), skaičiuojant iki paraiškos pateikimo datos

Planuojama gauti de minimis pagalba projektui įgyvendinti iš kitų valstybės finansinių šaltinių

Pagalbos teikėjas

Informacija apie pagalbos suteikimą, teikimo pagrindą

Pagalbos suteikimo data

 

 

 

 

 

6. Kiti Europos Sąjungos (toliau – ES) ar kokie nors kiti finansavimo šaltiniai:

Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos šiam projektui iš bet kokio kito ES ar kokių nors kitų finansavimo šaltinių (Europos regioninio plėtros fondo (toliau – ERPF), Sanglaudos fondo, kito ES finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar pan.)?

Taip

Jei taip, prašom išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kt.)

Ne

Ar šis projektas papildo kokį nors kitą projektą, kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš ERPF, Sanglaudos fondo, kito ES finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar pan.?

Taip

Jei taip, prašom išsamiai aprašyti (nurodyti tikslius duomenis, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kt.)

Ne

Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos iš bet kokio kito ES ar kokių nors kitų finansavimo šaltinių (ERPF, Sanglaudos fondo, kito ES finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar pan.) ankstesniam šio projekto etapui (įskaitant galimybių studijos ir parengiamuosius etapus)?

Taip

Jei taip, prašom išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kt.)

Ne

 

 

 

 

7. Projekto generuojamos pajamos:

7.1. Įgyvendinant projektą negaunama pajamų

Taip       Ne

7.2. Įgyvendinant projektą gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto

Taip

7.3. Įgyvendinant projektą gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto

Taip (atsakius „taip“ ir kai bendra projekto vertė viršija 3 452 800,00 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų), pildomas paraiškos priedas – Pajamų skaičiavimo lentelė, kurios forma pateikta ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt)

Trumpai paaiškinkite ir pagrįskite savo atsakymą (pildo tik pareiškėjai, kurie į pirmą arba antrą klausimą atsakė „taip“)

 

8. Su pareiškėju nebuvo nutraukta projekto finansavimo ir administravimo sutartis dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo

Taip, sutartis nebuvo nutraukta       

Ne, sutartis buvo nutraukta

 

 

9. Informacija apie paraiškos rengėją

 

Paraišką parengė pats pareiškėjas

Paraišką parengė konsultacinė įmonė arba konsultantas

 

Jei paraišką parengė konsultacinė įmonė arba konsultantas, pateikite šiuos duomenis:

Konsultacinės įmonės pavadinimas

 

Konsultanto vardas ir pavardė

 

Telefono numeris              

 

Fakso numeris

 

El. pašto adresas

 

 

 

10. SĄNAUDŲ IR NAUDOS ANALIZĖ (atliekama tik priskyrus projektą paraiškos 7.3 punkte nurodytai kategorijai)

 

 

 

10.1. Finansinė analizė

10.1.1. Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalies skaičiavimas (Pildykite tik žalios spalvos laukelius. Skaičiai raudona spalva signalizuoja, kad neatitinka pradžioje nurodytas ir žemiau esančioje lentelėje naudojamas projekto ataskaitinis laikotarpis. Diskonto normą, bendras investicijų išlaidas, projekto veiklos išlaidas, projekto pajamas ir turto likutinę vertę reikia nurodyti palyginamosiomis (pastoviomis), o ne einamosiomis kainomis (t. y. neatsižvelgiant į infliaciją). Visais atvejais nurodomos nediskontuotos vertės: skaičiuoklė diskontavimą ir kitus reikalingus skaičiavimus atlieka pati.)

Projekto pavadinimas (1)

 

 

 

 

 

 

 

Nurodykite projekto ataskaitinį laikotarpį, metai (2)

20

 

 

 

 

Diskonto norma, % (3)

5%

 

 

 

 

Metai 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

Bendros investicijų išlaidos

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Bendros investicijų išlaidos, litai (4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekto veiklos išlaidos, litai

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Išlaidos 1 (5)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Išlaidos 2 (5)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Išlaidos 3 (5)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... (5)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekto pajamos, litai

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Pajamos 1 (6)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pajamos 2 (6)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pajamos 3 (6)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... (6)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grynosios projekto pajamos

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Likutinė vertė,

litai (7)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekto investicijų dabartinė vertė

0

 

Dabartinė turto likutinė vertė

0

 

Grynųjų projekto pajamų dabartinė vertė

0

 

Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalis

#DIV/0!

 

 

 

 

 

 

 

 

10.1.2.Pagrindinių skaičiavimo prielaidų pagrindimas (Pildykite tik žalios spalvos laukelius. Skaičiai raudona spalva signalizuoja, kad neatitinka pradžioje nurodytas ir žemiau esančioje lentelėje naudojamas projekto ataskaitinis laikotarpis. Diskonto normą, bendras investicijų išlaidas, projekto veiklos išlaidas, projekto pajamas ir turto likutinę vertę reikia nurodyti palyginamosiomis (pastoviomis), o ne einamosiomis kainomis (t. y. neatsižvelgiant į infliaciją). Visais atvejais nurodomos nediskontuotos vertės: skaičiuoklė diskontavimą ir kitus reikalingus skaičiavimus atlieka pati).

 

Projekto ataskaitinis laikotarpis

Pasirinkto projekto ataskaitinio laikotarpio pagrindimas

 

(2a)

Diskonto norma

Pasirinktos diskonto normos pagrindimas

 

(3a)

Projekto veiklos išlaidos

Veiklos išlaidų apimties ir priskyrimo projektui pagrindimas

Išlaidos 1 (5)

(5a)

Išlaidos 2 (5)

(5a)

Išlaidos 3 (5)

(5a)

... (5)

(5a)

Projekto pajamos

Veiklos pajamų apimties ir priskyrimo projektui pagrindimas

Pajamos 1 (6)

(6a)

Pajamos 2 (6)

(6a)

Pajamos 3 (6)

(6a)

... (6)

(6a)

Likutinė vertė

Likutinės vertės apskaičiavimo pagrindimas

0

(7a)

 

11. Pridedami dokumentai.

Eil. Nr.

Pridedami dokumentai

Lapų skaičius

1.

Paraiškos (A) dalis.

 

2.

Priemonės „Invest LT“ paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies forma ir jos pildymo instrukcija.

 

3.

Pareiškėjo vadovo pasirašytas įstatų (nuostatų ir (arba) statuto) nuorašas (nuorašas suprantamas taip, kaip jis apibrėžtas Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 (Žin., 2011, Nr. 88-4230) ar kopija.

 

4.

Pareiškėjo paskutinių trejų metų finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai. Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti įmonės vadovo pasirašytą finansinę atskaitomybę.

 

5.

Pateiktas viešosios įstaigos Registrų centro išduotas pagal centrinio duomenų banko informaciją parengtas Nekilnojamojo turto registro išrašas dėl turto, kurio naudojimo paskirtis atitinka projekte įgyvendinamą veiklą ir kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, priklausomybės pareiškėjui. Jei turtas pareiškėjui priklauso ne nuosavybės teise, pateikta šio turto valdymo sutarties kopija arba turto valdymo ketinimo protokolas kartu su turto valdymo sutarties projektu (turi būti pateikti teisę (arba dėl ketinimo įgyti teisę) į tiesiogiai su projektu susijusį nekilnojamąjį turtą (disponavimą, valdymą, naudojimą) patvirtinančių dokumentų nuorašai. Turto valdymo sutartis turi būti sudaryta ne trumpiau kaip 5 metams didelėse įmonėse ir ne trumpiau kaip 3 metams mažose ir vidutinėse įmonėse nuo projekto įgyvendinimo pabaigos ir įregistruota Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre) (netaikoma, jei projekte vykdoma tik Aprašo 7.2 punkte nurodyta veikla.)

 

6.

Parengtas ir patvirtintas teritorijos, kurioje kuriamas ar plėtojamas pramoninis parkas, detalusis arba specialusis planas (taikoma Aprašo 7.1 punkte nurodytai veiklai).

 

7.

Pareiškėjo teisę disponuoti valstybės ir (arba) savivaldybės žemės teritorija, kurios paskirtis yra tinkama pramoniniam parkui kurti ar plėtoti, pagrindžiantys dokumentai (taikoma tik valstybės ir savivaldybių biudžetinėms įstaigoms).

 

8.

Dokumentai, įrodantys pareiškėjo teisę ir pareigą valstybei arba savivaldybei nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype ar teritorijoje, susidedančioje iš keleto tokių žemės sklypų, sukurti, išplėtoti ir valdyti pramoninį parką (netaikoma valstybės ir savivaldybių biudžetinėms įstaigoms ir juridiniams asmenims, kuriantiems, plėtojantiems ir valdantiems pramoninį parką ne valstybei arba savivaldybei nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype ar teritorijoje).

 

9.

Finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai, kaip nurodyta Tinkamumo finansuoti vertinimo metodikos (Aprašo 2 priedas) (toliau – 2 priedas) 8.1.1 ir 8.1.2 punktuose.

 

10.

Jei teisės aktų nustatyta tvarka privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, Poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (nuorašas) ir atsakingos institucijos sprendimo ar atrankos išvados kopijos arba pareiškėjo laisvos formos raštas su argumentuotu pagrindimu, kad projektui netaikomas reikalavimas dėl poveikio aplinkai vertinimo (kai poveikio aplinkai vertinimo atlikti neprivaloma).

 

11.

Patvirtintas techninis projektas (netaikoma, jei projekte numatyta įsigyti žemės pagal Aprašo 152 punktą arbai jei projekte vykdoma tik Aprašo 7.2 punkte nurodyta veikla).

 

12.

Viešųjų pirkimų dokumentacija (konkurso sąlygos, techninė specifikacija (darbams) ar techninė užduotis (paslaugoms), projektavimo sąlygų sąvadas (projektavimo paslaugoms), darbų kiekiai, rangos darbų / paslaugų teikimo sutarties projektas ir kiti pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006 Nr. 4-102) reikalaujami dokumentai) (nuorašas) (taikoma tik tuo atveju, jei viešieji pirkimai buvo pradėti iki paraiškos pateikimo datos. Netaikoma, jei pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra neperkančioji organizacija).

 

13.

Investicijų projektas, parengtas pagal Apraše nustatytus reikalavimus (netaikoma, jei projekte vykdoma tik Aprašo 7.2 punkte nurodyta veikla).

 

14.

Pateikiamų dokumentų lapų skaičius, iš viso.

 

 

 

12. Pareiškėjo deklaracija

Aš, žemiau pasirašęs asmuo, patvirtinu, kad:

 

pareiškėjas teisės aktų nustatyta tvarka teikia ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybiniams socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams ir metinės finansinės atskaitomybės dokumentus Juridinių asmenų registrui;

nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo;

pareiškėjas nebandė (nebandys) gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu;

pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos, susijusios su nuosavybe, turtinėmis teisėmis ir turtiniais interesais, ekonomika ir verslo tvarka ar finansų sistema;

 

Projekto pareiškėjo __________________________________________________________ vardu

Vardas, pavardė

Parašas

Pareigos

 

Atstovavimo pagrindas

Data

Vieta

 

 

Prie paraiškos gali būti pridedami kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys paraiškoje pateiktą informaciją.

 

______________________ _________________ ___________________________

(vadovo pareigos)                                       (parašas)                                          (vardas ir pavardė)

 

13. Informacija apie projekto partnerį (pildo gauti finansavimą pretenduojantys partneriai – partneris yra valstybės ar savivaldybės biudžetinė įstaiga, projekte dalyvaujanti Apraše nurodytomis sąlygomis):

 

 

 

13.1. Bendra informacija

 

Projekto partnerio pavadinimas

 

Partnerio žymėjimas

1 partneris

 

2 partneris

 

n partneris

 

 

13.2. Projekto veiklų pagrindimas

 

Detalizuokite projekto veiklas (tarp jų ir pasirengimo projektui veiklas). Projekto veiklos kodas (numeris) turi sutapti su paraiškos (A) dalyje nurodytu tos pačios veiklos kodu (numeriu), išskyrus pasirengimo projektui veiklas

Projekto veikla

Projekto veiklos pradžia (data)

Projekto veiklos aprašymas

Kaip veikla leis pasiekti projekto rezultatus

Projekto veiklos trukmė

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

13.3. Viešųjų pirkimų pagrindimas (jei taikoma)

Ar projektui įgyvendinti partneris yra pradėjęs vykdyti ar įvykdęs viešųjų pirkimų procedūras (jei taikoma).

Taip

Pirkimo pavadinimas

Pirkimo suma

Pirkimo etapas

Planuojama tiekėjų atrankos data

 

 

 

 

Ne

 

 

 

 

13.4. Partnerio administraciniai gebėjimai ir patirtis

Nurodykite žmogiškuosius išteklius, kuriuos planuojama naudoti projektui įgyvendinti

Projektui numatomų priskirti darbuotojų skaičius

Funkcijos, kurios yra / būtų priskirtos

Darbuotojų patirtis (kompetencija)

Turimas darbuotojų skaičius

 

 

 

Papildomas darbuotojų poreikis

partnerio darbuotojai

 

 

 

ekspertai, konsultantai

 

 

 

Iš viso darbuotojų

 

 

 

 

13.5. Pridedami dokumentai

Eil. Nr.

Pridedami dokumentai

Lapų skaičius

1.

Kiekvieno partnerio įstatų (nuostatų ir (arba) statuto) nuorašas ar kopija.

 

2.

Galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija.

 

3.

Partnerio paskutinių trejų metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai. Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti įmonės vadovo pasirašytą finansinę atskaitomybę.

 

4.

Viešosios įstaigos Registrų centro išduotas pagal centrinio duomenų banko informaciją parengtas Nekilnojamojo turto registro išrašas dėl turto, kurio naudojimo paskirtis atitinka projekte įgyvendinamą veiklą ir kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, priklausomybės pareiškėjui. Jei turtas pareiškėjui priklauso ne nuosavybės teise, pateikta šio turto valdymo sutarties kopija arba turto valdymo ketinimo protokolas kartu su turto valdymo sutarties projektu (turi būti pateikti teisę (arba dėl ketinimo įgyti teisę) į tiesiogiai su projektu susijusį nekilnojamąjį turtą (disponavimą, valdymą, naudojimą) patvirtinančių dokumentų nuorašai. Turto valdymo sutartis turi būti sudaryta ne trumpiau kaip 5 metams didelėse įmonėse ir ne trumpiau kaip 3 metams mažose ir vidutinėse įmonėse nuo projekto įgyvendinimo pabaigos ir įregistruota Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre) (netaikoma, jei įgyvendinant projektą vykdoma tik Aprašo 7.2 punkte nurodyta veikla.)

 

5.

Finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai, kaip numatyta Aprašo 2 priedo 8.1.1 ir 8.1.2 punktuose.

 

6.

Pateikiamų dokumentų lapų skaičius, iš viso.

 

 

 

13.6. Partnerio deklaracija

 

Aš, toliau pasirašęs asmuo, patvirtinu, kad:

 

partneris yra susipažinęs su paraiškoje pateiktu projekto aprašymu ir įgyvendinimu, jam pritaria ir prie paraiškoje nurodyto projekto prisidės taip, kaip joje nurodyta;

partneris tinkamai informuos pareiškėją ir įgyvendinančiąją instituciją apie bet kokius duomenų, veiklų pasikeitimus, vykdant projektą, ir bet kokius kitus nukrypimus nuo paraiškoje numatyto projekto įgyvendinimo;

partneris įsipareigoja tinkamai nustatyta tvarka saugoti bet kokius su projektu susijusius dokumentus;

partneris teisės aktų nustatyta tvarka teikia ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybiniams socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams ir metinės finansinės atskaitomybės dokumentus Juridinių asmenų registrui;

partneriui nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo;

partneris nebandė (nebandys) gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu;

partnerio vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos, susijusios su nuosavybe, turtinėmis teisėmis ir turtiniais interesais, ekonomika ir verslo tvarka ar finansų sistema.

Projekto partnerio __________________________________________________________ vardu

Vardas, pavardė

Parašas

Pareigos

 

Atstovavimo pagrindas

Data

Vieta

 

 

 

 

___________________ _________________ ___________________________

(vadovo pareigos)                                      (parašas)                                          (vardas ir pavardė)