TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SKOLINIMOSI TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. kovo 28 d. Nr. T1-84

Telšiai 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 10 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. kovo 26 d. nutarimu Nr. 345 „Dėl savivaldybių skolinimosi taisyklių patvirtinimo“ patvirtintomis Savivaldybių skolinimosi taisyklėmis, Telšių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Telšių rajono savivaldybės skolinimosi taisykles (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Telšių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 25 d.

sprendimą Nr. T1-132 „Dėl Telšių rajono savivaldybės skolinimosi tvarkos patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Tomas Katkus

 

PATVIRTINTA

Telšių rajono savivaldybės tarybos

2024 m. kovo 28 d. sprendimu Nr.T1-84

 

 

TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SKOLINIMOSI TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Telšių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) skolinimosi taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Savivaldybės skolos, skolinimosi, garantijų limitų laikymąsi ir paskolų iš valstybės biudžeto teikimo tvarką.

2. Tvarkoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatyme ir Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme.

3. Savivaldybė skolinasi vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Savivaldybių skolinimosi taisyklėmis, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniame įstatymu.

 

II. SAVIVALDYBĖS SKOLINIMASIS

 

4. Savivaldybė skolindamasi įvertina, ar prisiimdama skolinius įsipareigojimus neviršys Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniame įstatyme ir tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytų:

4.1. Savivaldybės skolos limito, į kurį įskaitomi visi Savivaldybės prisiimti, bet dar neįvykdyti įsipareigojimai grąžinti kreditoriams lėšas pagal:

4.1.1. paskolų sutartis;

4.1.2. finansinės nuomos (lizingo) sutartis (tarp jų valdžios ir privataus subjektų partnerystės sutartis, jeigu jos teisės aktų, reglamentuojančių viešojo ir privataus sektorių partnerystę, nustatyta tvarka laikomos finansinės nuomos (lizingo) sutartimis, ir veiklos nuomos sutartis, kurios pagal finansų ministro patvirtintus Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus laikomos finansinės nuomos (lizingo) sutartimis);

4.1.3. kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus:

4.1.3.1. komercinius popierius;

4.1.3.2. paprastuosius ir įsakomuosius vekselius;

4.1.3.3. faktoringo (be regreso teisės) sutartis;

4.1.3.4. kreditorinio reikalavimo perleidimo sutartis;

4.1.3.5. prekybos kreditų restruktūrizavimo sutartis, – kai sudarant naują dvišalį susitarimą keičiamos prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo suteikto prekybos kredito pagrindinės sąlygos (sudaromas naujas panaudoto kredito mokėjimų grafikas ir (ar) nustatomos palūkanos);

4.1.3.6. kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus, pagal kuriuos Savivaldybės mokėjimai prekių tiekėjui ar paslaugų teikėjui perleidžiami finansų įstaigai ir (ar) finansų įstaiga neturi tiesioginės ar netiesioginės regreso teisės į prekių tiekėją ar paslaugų teikėją, jeigu Savivaldybė nevykdo mokėjimo įsipareigojimų finansų įstaigai;

4.2. Savivaldybės grynojo skolinių įsipareigojimų pokyčio limito (kai toks limitas nustatomas), į kurį įskaitomas einamaisiais biudžetiniais metais Savivaldybės skolinantis prisiimtų ir įvykdytų įsipareigojimų (pagal Tvarkos 4.1.1–4.1.3 papunkčiuose nurodytus dokumentus) sumų skirtumas biudžetinių metų pabaigoje;

4.3. Savivaldybės garantijų limito, į kurį įskaitomi Savivaldybės prisiimti įsipareigojimai pagal garantijas dėl Savivaldybės kontroliuojamų įmonių prisiimtų, bet dar neįvykdytų įsipareigojimų grąžinti kreditoriams lėšas pagal Tvarkos 4.1.1–4.1.3 papunkčiuose nurodytus dokumentus.

5. Sprendimus dėl paskolų ėmimo ir garantijų teikimo už ilgalaikes paskolas priima Telšių rajono savivaldybės taryba (toliau – Taryba). Šios paskolos naudojamos tik investicijų projektams finansuoti pagal Vyriausybės nustatytą tvarką, laikantis įstatymų nustatytų skolinimosi limitų ir gavus Savivaldybės kontrolieriaus išvadą.

6. Tarybos sprendimu gali skolintis iš vidaus ir užsienio kreditorių, valstybės biudžeto apyvartos lėšų, valstybės perskolinamų paskolų.

7. Iš valstybės biudžeto apyvartos lėšų Tarybos sprendimu gali imti paskolas laikinam pajamų trūkumui padengti, kai šiam tikslui nepakanka Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšų bei kai Savivaldybei trūksta apyvartos lėšų dėl to, kad ji negali disponuoti savo lėšomis dėl kredito įstaigų veiklos apribojimo ir (arba) jų licencijų atšaukimo.

8. Finansų ministerija, priimdama sprendimą dėl paskolos iš valstybės biudžeto apyvartos lėšų teikimo, atsižvelgia į Savivaldybės finansinę padėtį ir valstybės iždo finansines galimybes. Paskola ar jos dalis prioriteto tvarka teikiama:

8.1. darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui;

8.2. socialinėms išmokoms (pašalpoms);

8.3. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidoms;

8.4. materialiojo ir nematerialiojo turto įsigijimo išlaidoms;

8.5. kitoms Tvarkos 8.1–8.4 punktuose nenurodytoms išlaidoms.

9. Savivaldybės skolinimosi prioritetus ir skolinimosi tikslus Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo grupė nustato svarstydama Savivaldybės trimečio strateginio veiklos plano bei Savivaldybės biudžeto projektus.

10. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius (toliau – Finansų skyrius), pagal Savivaldybės strateginiame veiklos plane nustatytą skolintų lėšų poreikį, atlikęs Savivaldybės skolos ir galimybių grąžinti prisiimtus skolinius įsipareigojimus analizę, ruošia Sprendimų projektus dėl paskolų ėmimo.

11. Savivaldybės kontroliuojamai įmonei pateikus prašymą dėl jos skoliniams įsipareigojimams Savivaldybės garantijos suteikimo, Finansų skyrius, atlikęs prašymą pateikusios įmonės ūkinės ir finansinės būklės vertinimą, ruošia Sprendimo projektą dėl garantijos suteikimo.

12. Savivaldybės kontrolierius, turėdamas sprendimo dėl paskolos ėmimo ar garantijos teikimo projektą, informaciją apie skolinimosi limitus ir kitus reikalingus dokumentus, pateikia Tarybai išvadą (kopiją Finansų skyriui) dėl skolinimosi.

13. Tarybai priėmus sprendimą imti paskolą iš:

13.1. vidaus arba užsienio kreditorių, Finansų skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, inicijuoja paskolos ėmimo viešojo pirkimo procedūrą;

13.2. valstybės biudžeto apyvartos lėšų, Finansų skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintų Taisyklių nuostatomis, ruošia prašymą ir kitus reikalingus dokumentus paskolai gauti.

14. Savivaldybės įgaliotam asmeniui pasirašius visus reikalingus dokumentus dėl paskolos gavimo, asignavimų valdytojai pateikia Finansų skyriui laisvos formos prašymą dėl lėšų pervedimo į jų sąskaitas. Kartu su prašymu pateikiamos dokumentų, patvirtinančių paskolos panaudojimą pagal paskolos lėšų panaudojimo paskirtį, kopijas.

15. Savivaldybės biudžetinės įstaigos savo vardu negali skolintis lėšų, prisiimti jokių skolinių įsipareigojimų.

 

III. LĖŠŲ GRĄŽINIMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

16. Savivaldybės kontroliuojamos įmonės, kurių skoliniams įsipareigojimams yra suteikta Savivaldybės garantija, vadovaudamosi Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintomis Savivaldybės viešojo sektoriaus subjektų finansavimo, biudžeto vykdymo ir veiklos ataskaitų bei programų sąmatų ir kitų formų sudarymo ir pateikimo taisyklėmis pateikia Finansų skyriui informaciją apie šių skolinių įsipareigojimų grąžinimą.

17. Savivaldybės biudžetinės įstaigos prisiėmusios, bet dar neįvykdžiusios įsipareigojimų grąžinti kreditoriams lėšas pagal Tvarkos 4.1.2–4.1.3 papunkčiuose nurodytus dokumentus, vadovaudamosi Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintomis Savivaldybės viešojo sektoriaus subjektų finansavimo, biudžeto vykdymo ir veiklos ataskaitų bei programų sąmatų ir kitų formų sudarymo ir pateikimo taisyklėmis pateikia Finansų skyriui skolinių įsipareigojimų ataskaitą.

18. Finansų skyrius:

18.1. planuoja lėšų poreikį paskoloms grąžinti, įsipareigojimams pagal skolos dokumentus vykdyti ir palūkanoms mokėti, paskolų sutartyse ir įsipareigojamuose skolos dokumentuose nustatytais terminais vykdo skolinius įsipareigojimus ir moka palūkanas, tvarko skolų grąžinimo ir palūkanų mokėjimo apskaitą;

18.2. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais atitinkamų metų savivaldybių skolinimosi ir skolos limitais bei Savivaldybės tarybos patvirtintu Savivaldybės einamųjų metų biudžetu, apskaičiuoja bendrąjį Savivaldybės skolos limitą, metinį grynojo skolinimosi limitą ir kontroliuoja šių limitų laikymąsi bei tvarko skolinių įsipareigojimų apskaitą;

18.3. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pasibaigus mėnesiui (esant poreikiui ir dažniau) užpildo paskolų judėjimo lentelę, kurioje Savivaldybės skoliniai įsipareigojimai suskirstyti pagal sutartis, kreditorius bei nurodyti jų likučiai metų pradžioje, gavimai ir dengimai per laikotarpį nuo metų pradžios iki laikotarpio pabaigos;

18.4. Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatyta tvarka ir terminais privalo pateikti Lietuvos Respublikos finansų ministerijai skolinių įsipareigojimų ataskaitą;

18.5. Savivaldybės interneto svetainėje pateikia informaciją apie visus naujai prisiimtus Savivaldybės įsipareigojimus (nurodant jų panaudojimo paskirtį) pagal paskolų sutartis, finansinės nuomos (lizingo) sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių sutarčių įsigaliojimo.

19. Savivaldybės skolinimosi procedūras teisės aktų nustatyta tvarka kontroliuoja Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

 

 

______________________________