LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 08.1.3-CPVA-V-612 „VAIKŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS TOBULINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1

PATVIRTINIMO

 

2016 m. balandžio 11 d. Nr. V-473

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant
2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 punktu:

1.  T v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.1.3-CPVA-V-612 „Vaikų sveikatos priežiūros paslaugų infrastruktūros tobulinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).

2.  P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį. 

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                      Juras Požela 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos

apsaugos  ministro

2016 m. balandžio 11 d.

įsakymu Nr. V-473

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 08.1.3-CPVA-V-612 „VAIKŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS TOBULINIMAS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       2014–2020 metų  Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.1.3-CPVA-V-612 „Vaikų sveikatos priežiūros paslaugų infrastruktūros tobulinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8  d. sprendimu Nr. C(2014)6397 (toliau – Veiksmų programa), 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 8.1.3 konkretaus uždavinio „Pagerinti sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms bei sumažinti sveikatos netolygumus“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.1.3-CPVA-V-612 „Vaikų sveikatos priežiūros paslaugų infrastruktūros tobulinimas“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą atliekančios institucijos.

 

2.       Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:

 

2.1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos sprendimu, 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 8.1.3 konkretaus uždavinio „Pagerinti sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms bei sumažinti sveikatos netolygumus“ ir 8.4.2 konkretaus uždavinio „Sumažinti sveikatos netolygumus, gerinant sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms, ir skatinti sveiką senėjimą“ priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. V-783 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos sprendimu, 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 8.1.3 konkretaus uždavinio „Pagerinti sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms bei sumažinti sveikatos netolygumus“ ir 8.4.2 konkretaus uždavinio „Sumažinti sveikatos netolygumus, gerinant sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms, ir skatinti sveiką senėjimą“ priemonių įgyvendinimo plano ir nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

 

2.2. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

 

2.3. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos priedas);

 

2.4. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

 

2.5. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės);

 

2.6. 2014–2020 metų rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties ES struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintas Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams) (aktuali redakcija, galiojanti nuo 2014 m. liepos 4 d., paskelbta ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – www.esinvesticijos.lt) su vėlesniais rekomendacijų pakeitimais);

 

2.7. Rekomendacijas dėl sutikimo įkeisti ar kitaip suvaržyti turtą, įsigytą ar sukurtą iš ES fondų lėšų (aktuali redakcija, galiojanti nuo 2014 m. liepos 31 d., paskelbta  www.esinvesticijos.lt );

 

2.8. 2014–2020 metų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos valstybės projektų atrankos tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. V-761 „Dėl 2014–2020 metų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos valstybės projektų planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašas).;

 

2.9. Sveikatos netolygumų mažinimo Lietuvoje 2014–2023 m. veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. V-815 „Dėl sveikatos netolygumų mažinimo Lietuvoje 2014–2023 m. veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų planas);

 

2.10.  Integruotos vaikų ir paauglių psichikos sveikatos priežiūros tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. V-816 „Dėl Integruotos vaikų ir paauglių psichikos sveikatos priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

3.       Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“..

 

4.       Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

 

5.       Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

 

6.       Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

 

7.       Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti:

 

 

Iš viso:

Iš viso lėšų iki:

 

Iš jų veiklos lėšų rezervas:

ES struktūrinių fondų Europos regioninės plėtros fondo lėšų,  Eur

Valstybės biudžeto lėšų, Eur

ES struktūrinių fondų Europos regioninės plėtros fondo lėšų, Eur

Valstybės biudžeto lėšų, Eur

iki 22 000 000,00

(dvidešimt dviejų milijonų eurų)

iki 18 700 000,00

(aštuoniolikos milijonų septynių šimtų tūkstančių eurų)

iki 3 300 000,00

(trijų milijonų trijų šimtų tūkstančių eurų)

iki 1 945 248,00

(vieno milijono devynių šimtų keturiasdešimt penkių tūkstančių dviejų šimtų keturiasdešimt aštuonių eurų)

iki 343 279,00

(trijų šimtų keturiasdešimt trijų tūkstančių dviejų šimtų septyniasdešimt devynių eurų)

 

8.       Veiklos lėšų rezervas galės būti skirtas projektams finansuoti tik Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus Veiksmų programos priedo pakeitimą, kuriuo veiklos lėšų rezervas bus skirtas  Veiksmų programos 8 prioritetui įgyvendinti.

 

9.       Priemonės tikslas – užtikrinti kokybiškas ir prieinamas ligų profilaktikos, ankstyvos ligų diagnostikos, gydymo bei sveikatos priežiūros paslaugas vaikams, taikant kompleksines priemones, užtikrinti vaikams palankią, kokybišką bei veiksmingą sveikatos priežiūrą.

 

10.     Pagal Aprašą remiamos šios kompleksinės veiklos, skirtos užtikrinti kokybiškoms ir prieinamoms vaikų ligų profilaktikos, ankstyvos ligų diagnostikos, gydymo bei sveikatos priežiūros paslaugoms, vadovaujantis Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano Vaikų sveikatos stiprinimo, ligų profilaktikos bei efektyvaus gydymo užtikrinimo krypties aprašu:

 

10.1.  Vilniaus regiono diferencijuoto kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centro infrastruktūros modernizavimas – statinių ir (ar) patalpų statyba ir (ar) rekonstravimas, ir (ar) remontas ir įrengimas, kad būtų sukurta pacientams ir personalui patogi aplinka, kiemelių įrengimas;

 

10.2.  vaikų ir paauglių psichikos sveikatos priežiūros paslaugų modeliui įsteigti bei mobilioms konsultacinėms vaikų ir paauglių psichikos sveikatos priežiūros ir vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos paslaugoms regionuose teikti reikalingos infrastruktūros sukūrimas: aprūpinimas reikiama įranga ir specialiais automobiliais mobilioms sveikatos priežiūros paslaugoms teikti;

 

10.3.  vaikų burnos sveikatos priežiūros paslaugų modelio sukūrimas, apimantis asmens sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių viešąsias specializuotas odontologijos paslaugas vaikams, aprūpinimą reikiama įranga vaikų odontologijos paslaugoms teikti ir specialiais automobiliais mobilioms (išvažiuojamosioms konsultacijoms) sveikatos priežiūros paslaugoms teikti; modeliui sukurti reikalingų tvarkos aprašų, rekomendacijų ir metodikų parengimą ir reglamentuojantis jų įdiegimą į viešųjų asmens sveikatos priežiūros įstaigų vykdomą odontologinių paslaugų vaikams teikimo praktiką;

 

10.4.  odontologijos paslaugų teikimo vaikams stebėsenos ir vertinimo sistemos sukūrimas;

 

10.5.  vaikų retų ligų kompetencijos centrų universitetų ligoninėse įsteigimas – statinių ir (ar) patalpų rekonstravimas ir (ar) remontas bei reikiamos medicinos ir kitos įrangos bei baldų įsigijimas;

 

10.6.  vaikų retų ligų profilaktikos, diagnostikos ir gydymo tvarkos aprašų, rekomendacijų ir metodikų parengimas, retomis ligomis sergančių pacientų (vaikų) registracijos posistemės ir nuotolinio konsultavimo linijų sukūrimas ir įdiegimas praktikoje;

 

10.7.  efektyvesniam III lygio ambulatorinių ir stacionarinių specializuotų paslaugų vaikams organizavimui ir teikimui reikalingos infrastruktūros Vilniaus mieste modernizavimas ir optimizavimas – statinių ir (ar) patalpų statyba, reikiamos medicinos ir kitos įrangos ir baldų įsigijimas;

 

10.8.  asmens sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių specializuotas (antrinio ir (ar) tretinio lygio) viešąsias paslaugas vaikams, infrastruktūros modernizavimas: statinių ir (ar) patalpų, tiesiogiai susijusių su vaikams skirtų paslaugų teikimu, statyba ir (ar) rekonstravimas, ir (ar) remontas;

 

10.9.  asmens sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių specializuotas (antrinio ir (ar) tretinio lygio) viešąsias paslaugas vaikams, aprūpinimas medicinos ir kita įranga, baldais, skirtais vaikų ligų profilaktikai, diagnostikai ir gydymui užtikrinti.

 

11.     Projekte gali būti numatytos veiklos, finansuojamos pagal Europos socialinio fondo (toliau – ESF) paramos taikymo sritį (kryžminis finansavimas). Kryžminis finansavimas yra galimas tik Aprašo 10.3, 10.4 ir 10.6 papunkčiuose nurodytoms remiamoms veikloms finansuoti. Kryžminio finansavimo išlaidos negali viršyti 10 procentų priemonės lygiu tinkamų finansuoti išlaidų. Veiklos, kurios patenka į ESF taikymo sritį, turi būti būtinos siekiant projekto tikslų ir rezultatų.

 

12.     Įgyvendinant Aprašo 10 punkte nurodytas veiklas, esamų ir naudojamų pastatų rekonstrukcijos išlaidos yra netinkamos finansuoti, jei šių savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių sveikatos priežiūros viešųjų pastatų atnaujinimo išlaidos yra (bus) finansuojamos pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos, o valstybės nuosavybės teise priklausančių sveikatos priežiūros viešųjų pastatų atnaujinimo išlaidos yra (bus) finansuojamos pagal Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos administruojamas Veiksmų programos 4.3.1 konkretaus uždavinio „Sumažinti energijos suvartojimą viešojoje infrastruktūroje ir daugiabučiuose namuose“ priemones.

 

13.     Įgyvendinant Aprašo 10.3, 10.4 ir 10.6 papunkčiuose nurodytas veiklas, dokumentų, rekomendacijų, metodikų ir pan. parengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti, jei šios išlaidos yra (bus) finansuojamos pagal Vidaus reikalų ministerijos administruojamą 10.1.3 uždavinio „Pagerinti visuomenei teikiamų paslaugų kokybę, didinant jų atitiktį visuomenės poreikiams“ priemones.

 

14.     Projekto veiklų išlaidos gali būti finansuojamos, jei jos nėra pakartotinai finansuojamos / numatomos finansuoti iš Valstybės investicijų programos lėšų ir (ar) iš kitos finansinės paramos priemonių.

 

15.     Pagal Aprašą remiamų veiklų valstybės projektų sąrašą numatoma sudaryti iki 2017 m. IV ketvirčio pabaigos.

 

16.     Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašo (paskelbta www.esinvesticijos.lt) nustatyta tvarka gali būti sudaromas rezervinis valstybės projektų sąrašas.

 

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

17.     Pagal Aprašą galimi pareiškėjai ir partneriai yra:

 

Veiklos Nr. (Aprašo punktas)

Veikla

Galimi pareiškėjai

Galimi partneriai

10.1

Vilniaus regiono diferencijuoto kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centro infrastruktūros modernizavimas – statinių ir (ar) patalpų statyba ir (ar) rekonstravimas, ir (ar) remontas ir kiemelių įrengimas, siekiant sukurti pacientams ir personalui patogią aplinką

(Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 7 priedo 47.11 papunktis)

Universiteto ligoninė:

VšĮ Vilniaus universiteto ligoninė Santariškių klinikos

 

10.2

Vaikų ir paauglių psichikos sveikatos priežiūros paslaugų modelio įsteigimui bei mobilių konsultacinių vaikų ir paauglių psichikos sveikatos priežiūros ir vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos paslaugų regionuose teikimui reikalingos infrastruktūros sukūrimas: aprūpinimas reikiama įranga ir specialiais automobiliais mobilioms sveikatos priežiūros paslaugoms teikti

(Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 7 priedo 47.10 papunktis)

Universitetų ligoninės:

VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikos,

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos;

asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios viešąsias sveikatos priežiūros paslaugas vaikams:

VšĮ Respublikinė Šiaulių ligoninė,

VšĮ Respublikinė Klaipėdos ligoninė,

VšĮ Respublikinė Panevėžio ligoninė.

Sveikatos apsaugos ministerija ir (ar) jai pavaldžios įstaigos:

Valstybinis psichikos sveikatos centras, Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos;

universitetų ligoninės:

VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikos,

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos;

asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios viešąsias sveikatos priežiūros paslaugas vaikams:

VšĮ Respublikinė Šiaulių ligoninė,

VšĮ Respublikinė Klaipėdos ligoninė,

VšĮ Respublikinė Panevėžio ligoninė.

10.3

Vaikų burnos sveikatos priežiūros paslaugų modelio sukūrimas, apimantis asmens sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių viešąsias specializuotas odontologijos paslaugas vaikams, aprūpinimą reikiama įranga vaikų odontologijos paslaugoms ir specialiais automobiliais mobilioms (išvažiuojamosioms konsultacijoms) sveikatos priežiūros paslaugoms teikti; modelio sukūrimui reikalingų tyrimų, galimybių studijų, tvarkos aprašų, rekomendacijų ir metodikų bei kitų reikalingų dokumentų parengimą, ir reglamentuojantis jų įdiegimą į viešųjų asmens sveikatos priežiūros įstaigų vykdomą odontologinių paslaugų vaikams teikimo praktiką;

(Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 7 priedo 49.4, 49.5 papunkčiai)

Sveikatos apsaugos ministerija ir (ar) jai pavaldžios įstaigos:

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos;

universiteto ligoninė:

VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Žalgirio klinika.

Sveikatos apsaugos ministerija ir (ar) jai pavaldžios įstaigos:

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos;

universiteto ligoninė:

VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Žalgirio klinika.

10.4

Odontologijos paslaugų teikimo vaikams stebėsenos ir vertinimo sistemos sukūrimas

(Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 7 priedo 49.4 papunktis)

Sveikatos apsaugos ministerija

 

 

10.5

Vaikų retų ligų kompetencijos centrų universitetų ligoninėse įsteigimas – statinių ir (ar) patalpų rekonstravimas ir (ar) remontas bei reikiamos medicinos ir kitos įrangos bei baldų įsigijimas

(Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 7 priedo 50.4 papunktis)

Universitetų ligoninės:

VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikos,

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos.

Universitetų ligoninės:

VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikos,

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos.

10.6

Vaikų retų ligų profilaktikos, diagnostikos ir gydymo tvarkos aprašų, rekomendacijų ir metodikų parengimas, retomis ligomis sergančių pacientų (vaikų) registracijos posistemės ir nuotolinio konsultavimo linijų sukūrimas ir įdiegimas praktikoje

(Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 7 priedo 50.1, 50.2, 50.3 papunkčiai)

Sveikatos apsaugos ministerija;

Universitetų ligoninės:

VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikos,

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos.

Sveikatos apsaugos ministerija;

Universitetų ligoninės:

VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikos,

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos.

10.7

Efektyvesniam III lygio ambulatorinių ir stacionarinių specializuotų paslaugų vaikams organizavimui ir teikimui reikalingos infrastruktūros Vilniaus mieste modernizavimas ir optimizavimas – statinių ir (ar) patalpų statyba, reikiamos medicinos ir kitos įrangos ir baldų įsigijimas

(Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 7 priedo 51.4 papunktis)

Universiteto ligoninė:

VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikos.

 

 

10.8.

Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių specializuotas (antrinio ir (ar) tretinio lygio) viešąsias sveikatos priežiūros paslaugas vaikams, infrastruktūros modernizavimas: statinių ir (ar) patalpų, tiesiogiai susijusių su vaikams skirtų paslaugų teikimu, statyba ir (ar) rekonstravimas ir (ar) remontas

(Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 7 priedo 51.1 papunktis)

Sveikatos apsaugos ministerija;

Asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios viešąsias sveikatos priežiūros paslaugas vaikams:

VšĮ Klaipėdos vaikų ligoninė,

VšĮ Regioninė Telšių ligoninė,

VšĮ Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninė,

VšĮ Marijampolės ligoninė,

VšĮ Utenos ligoninė,

VšĮ Tauragės ligoninė.

Sveikatos apsaugos ministerija;

Asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios viešąsias sveikatos priežiūros paslaugas vaikams:

VšĮ Klaipėdos vaikų ligoninė,

VšĮ Regioninė Telšių ligoninė,

VšĮ Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninė,

VšĮ Marijampolės ligoninė,

VšĮ Utenos ligoninė,

VšĮ Tauragės ligoninė.

10.9.

Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių specializuotas (antrinio ir (ar) tretinio lygio) viešąsias sveikatos priežiūros paslaugas vaikams, aprūpinimas medicinos ir kita įranga, baldais, skirtais vaikų ligų profilaktikai, diagnostikai ir gydymui užtikrinti

(Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 7 priedo 51.1 papunktis)

Sveikatos apsaugos ministerija;

Asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios viešąsias sveikatos priežiūros paslaugas vaikams:

VšĮ Klaipėdos vaikų ligoninė,

VšĮ Regioninė Telšių ligoninė,

VšĮ Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninė,

VšĮ Marijampolės ligoninė,

VšĮ Utenos ligoninė,

VšĮ Tauragės ligoninė.

Sveikatos apsaugos ministerija;

Asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios viešąsias sveikatos priežiūros paslaugas vaikams:

VšĮ Klaipėdos vaikų ligoninė,

VšĮ Regioninė Telšių ligoninė,

VšĮ Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninė,

VšĮ Marijampolės ligoninė,

VšĮ Utenos ligoninė,

VšĮ Tauragės ligoninė.

 

18.     Pareiškėju (projekto vykdytoju) ir partneriu gali būti tik juridiniai asmenys. Pareiškėju (projekto vykdytoju) ir partneriu negali būti juridinių asmenų filialai arba atstovybės.

 

19.     Pareiškėjas yra tiesiogiai atsakingas už projekto parengimą, įgyvendinimą ir rezultatus nepriklausomai nuo to, ar pareiškėjas projektą įgyvendina vienas ar kartu su partneriais. Tuo atveju, jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), projekto vykdytojas atstovauja visiems partneriams projekto sutarties vykdymo ir projekto įgyvendinimo klausimais ir privalo užtikrinti, kad partneris (-iai) būtų tinkamai informuotas (-i) apie jo (jų) pareigas, susijusias su projekto sutarties vykdymu ir projekto įgyvendinimu, taip pat laikytųsi visų su projekto įgyvendinimu susijusių įsipareigojimų, nustatytų projekto sutartyje ir Projektų taisyklėse. Iki projekto sutarties pasirašymo projekto vykdytojas su partneriu (-iais) sudaro sutartį, kurioje nustato tarpusavio teises ir pareigas įgyvendinant projektą.

 

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

20.  Projektai turi atitikti Projektų taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus.

 

21.  Projektai turi atitikti specialujį projektų atrankos kriterijų: Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 7 priedo „Vaikų sveikatos stiprinimo, ligų profilaktikos bei efektyvaus gydymo užtikrinimo krypties aprašas“ nuostatas. Vertinama, ar projektai (veiklos ir pareiškėjai) atitinka Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano 7 priedo specialiuosius projektų atrankos kriterijus: siekia 42 punkte iškelto tikslo, 43 punkte nustatytų uždavinių ir įgyvendina 47.10 ir (arba) 47.11, ir (arba) 49.2, ir (arba) 49.4, ir (arba) 49.5, ir (arba) 50.1, ir (arba) 50.2, ir (arba) 50.3, ir (arba) 50.4, ir (arba), 51.1, ir (arba) 51.4 papunkčiuose numatytas priemones (nustatytas veiklas ir projektų vykdytojus).

 

22.  Pagal šį Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai.

 

23.  Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.

 

24.  Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka ne ilgiau kaip iki 2023 m. rugsėjo 1 d. ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų.

 

25.  Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

 

26.  Tinkama projekto tikslinė grupė yra vaikai (0–17 m. (imtinai)).

 

27Projektu turi būti siekiama bent vieno iš toliau išvardytų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių:

 

 

Eil. Nr.

Rodiklio kodas

Rodiklio pavadinimas

Pasirenkamas vykdant veiklą (-as) Nr. (nurodomi atitinkami šio Aprašo punktai)

1.

P.B.236

„Gyventojai, turintys galimybę pasinaudoti pagerintomis sveikatos priežiūros paslaugomis“

10.1, 10.2, 10.3, 10.5, 10.7, 10.8, 10.9

2.

P.S.363

„Viešąsias sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių įstaigų, kuriose pagerinta paslaugų teikimo infrastruktūra, skaičius“

10.1, 10.2, 10.3, 10.5, 10.7, 10.8, 10.9

3.

P.N.640

„Sukurta ir įdiegta odontologinių paslaugų teikimo stebėsenos ir vertinimo sistema“

10.4

4

R.N. 601

„Pacientai, kuriems pagerinta paslaugų kokybė ir prieinamumas“

10.1, 10.2, 10.3, 10.5, 10.7, 10.8, 10.9

5.

R.N.639

„Suteikta vaikų ir paauglių psichiatrijos ir vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos konsultacinių paslaugų“

10.2

6.

R.N.637

„Vaikai, kuriems patvirtinta retos ligos diagnozė“

10.5

7.

P.N.603

„Parengtos ir patvirtintos metodikos, tvarkos aprašai ir kiti dokumentai“

10.3, 10.6

 

28.  Aprašo 27 punkte nurodytų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai nustatyti Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše ir Priemonių įgyvendinimo plane. Visų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai skelbiami www.esinvesticijos.lt.

 

29.     Projekto parengtumui taikomas šis reikalavimas – jei projekte numatoma vykdyti statybos darbus, iki paraiškos įgyvendinančiajai institucijai pateikimo pareiškėjas turi turėti Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ patvirtinimo“ (toliau – STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“) nustatyta tvarka parengtą ir patvirtintą statybos projektą arba statinio projektavimo užduotį, jei statybos projektas nėra patvirtintas (jei taikoma).

 

30.  Daiktinės pareiškėjo (partnerio) teisės į statinį ir (ar) žemę, kuriuose įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos darbai, turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos. Jei statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas turi turėti panaudos davėjo ar nuomotojo raštišką sutikimą dėl projekto veiklų vykdymo.

 

31.  Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui. Projektai, kuriuose numatoma atnaujinti pastatus atliekant paprastojo remonto darbus, turi prisidėti prie nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimo, t. y. pareiškėjas paraiškoje privalo numatyti ir projekte įgyvendinti bent vieną Statybos techninio reglamento STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 317 „Dėl STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“ patvirtinimo“, VII skyriuje „Negyvenamieji pastatai“ ir (arba) IX skyriuje „Sanitarinės patalpos“, ir (arba) X skyriuje „Teritorijų ir pastatų elementai“ nurodytą reikalavimą. Pareiškėjas visus planuojamus sprendinius ir priemones, susijusias su šio horizontalaus principo įgyvendinimu, turi aprašyti investicijų projekte.

 

32.  Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

 

33.  Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka
2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama.

 

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

34.     Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurios paskelbtos www.esinvesticijos.lt, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. Pagal šį Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas  išankstinėms sąskaitoms pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo  grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą netaikomas.

 

35.     Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

 

36.     Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

 

37.     Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.

 

38.     Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

 

Išlaidų kategorijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti.

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti.

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, atitinkančios Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ šios kategorijos nuostatas.

Projekto išlaidos pagal fiksuotąjį įkainį / fiksuotąją normą apmokamos vadovaujantis Aprašo 40 punktu.

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, atitinkančios Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ šios kategorijos nuostatas, išskyrus šiuos ribojimus:

 

1.   tikslinės transporto priemonės gali būti įsigytos tik vykdant  10.2 ir 10.3 papunkčiuose nurodytas veiklas. Tikslinių transporto priemonių (lengvojo automobilio ir (ar) keleivinio mikroautobuso) pirkimo, nuomos ir finansinės nuomos (lizingo) išlaidos negali viršyti: lengvojo automobilio įsigijimo vieneto kaina negali viršyti 20 000 eurų; keleivinio mikroautobuso įsigijimo vieneto kaina negali viršyti 65 000 eurų);

 

2.   turto draudimo išlaidos tinkamos įsigyto automobilio Kasko draudimui tik projekto įgyvendinimo laikotarpiu;

 

3.   vienkartinių medicinos priemonių išlaidos yra netinkamos finansuoti;

 

4.   projekto išlaidos pagal fiksuotąjį įkainį / fiksuotąją normą apmokamos vadovaujantis Aprašo 40 punktu.

 

 

5.

Projekto vykdymas

Tinkamos finansuoti išlaidos:

1.    projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines), autorines ar kitas sutartis išlaidos;

 

2.    projektą vykdančio personalo komandiruočių, kelionių ar stažuočių išlaidos;

 

3.    galimybių studijos, tyrimų, studijų, metodikų rengimo, mokymų organizavimo ir vykdymo, leidybos ir panašios išlaidos;

 

4.    investicijų projekto parengimo išlaidos;

 

5.    projekto išlaidos pagal fiksuotąjį įkainį / fiksuotąją normą apmokamos vadovaujantis Aprašo 40 punktu.

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamos finansuoti tik privalomos informavimo apie projektą veiklos pagal Projektų taisyklių 37 skirsnio 450.1–450.6 papunkčius.

Projekto išlaidos pagal fiksuotąjį įkainį / fiksuotąją normą apmokamos vadovaujantis Aprašo 40 punktu.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą:

Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms skaičiuojama vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu.

Pastaba. Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis instrukcija „Projekto biudžeto formos pildymas“, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.

39.     Projektinio pasiūlymo ir paraiškos parengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti, išskyrus investicijų projekto parengimo / pirkimo išlaidas, jeigu šios išlaidos yra patirtos ne anksčiau kaip 2014 m. sausio 1 d. Investicijų projekto rengimo / pirkimo išlaidas pareiškėjas gali įtraukti į projekto biudžetą.

 

40.     Įgyvendinant projekto veiklas, toliau nurodytoms išlaidoms taikomi šie fiksuoti įkainiai ir fiksuotos normos:

 

40.1 projektą vykdančio personalo komandiruotėms reikalingos transporto išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kurie nustatomi vadovaujantis Finansų ministerijos 2015 m. balandžio 24 d. „Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaita“;

 

40.2projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos apmokamos taikant kasmetinių atostogų išmokų fiksuotąją normą, kuri nustatoma vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta „Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita“;

 

40.3.  nurodytos ataskaitos skelbiamos tinklalapyje www.esinvesticijos.lt (tiksli nuoroda                    http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai).

 

41.     Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 38 punkte nurodytus fiksuotuosius įkainius ir fiksuotąją normą, turi atitikti šias nuostatas:

 

41.1.  pagal fiksuotuosius įkainius / fiksuotąją normą apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį;

 

41.2pareiškėjas turi teisę paraiškoje numatyti mažesnius fiksuotųjų įkainių dydžius, nei jam taikomi Apraše nustatyti dydžiai;

 

41.3.  projektų išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas rezultatas. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, įrodant pagal fiksuotuosius įkainius apmokamų rezultatų pasiekimą, bus nurodyti projekto sutartyje.

 

42.     Pajamoms iš projekto veiklų, gautoms projekto įgyvendinimo metu ir projekto tęstinumo laikotarpiu, yra taikomi reikalavimai, nustatyti Projektų taisyklių 36 skirsnyje.

 

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

43.     Galimi pareiškėjai iki Ministerijos kvietime teikti projektinį pasiūlymą dėl valstybės projekto įgyvendinimo nurodytos datos turi Ministerijai raštu pateikti:

 

43.1 projektinį pasiūlymą pagal formą, nustatytą Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašo 5 priede, kuris skelbiamas www.esinvesticijos.lt. Kartu su projektiniu pasiūlymu galimi pareiškėjai turi pateikti deklaraciją (Aprašo 2 priedas), patvirtinančią, jog nurodytos preliminarios projekto išlaidos nėra pakartotinai finansuojamos / numatomos finansuoti iš Valstybės investicijų programos lėšų ir (ar) pagal 2007–2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ priemones ir (ar) iš kitos finansinės paramos priemonių;

 

43.2.  investicijų projektą, parengtą pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, kuri skelbiama www.esinvesticijos.lt, jei projektu siekiama investuoti į turtą arba infrastruktūrą, reikalingą viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, teikti ir projektui įgyvendinti suplanuotų investicijų į nurodytus investavimo objektus išlaidų suma, išskyrus (atėmus) joms tenkantį pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį ir išlaidas, kurios apmokamos supaprastintai pagal iš anksto nustatytus dydžius (fiksuotuosius įkainius, fiksuotąsias sumas arba fiksuotąsias normas), viršija
300 000 eurų. Kartu pateikiamas į elektroninę laikmeną įrašytas investicijų projektas, taip pat jo priedai – sąnaudų ir naudos analizės ir (arba) sąnaudų efektyvumo analizės rezultatų lentelės Excel formatu.

 

44.     Rengiant investicijų projektą, turi būti išnagrinėtos ir palygintos projekto įgyvendinimo alternatyvos. Alternatyvoms palyginti ir optimalios alternatyvos pasirinkimui pagrįsti turi būti naudojamas Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodikoje, kuri skelbiama www.esinvesticijos.lt, nurodytas projekto įgyvendinimo alternatyvos analizės metodas.

 

45.     Aprašo 43–44 punktuose nustatyti reikalavimai netaikomi, jei projekte numatoma vykdyti tik Apraše nurodytas kryžminio finansavimo veiklas.

 

46.     Ministerija, įvertinusi projektinius pasiūlymus, priima sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Pareiškėjai, kurių projektai įtraukti į valstybės projektų sąrašą, įgis teisę teikti paraišką finansuoti projektą.

 

47.     Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas/Planuojami valstybės (regionų) projektai“ prie konkretaus planuojamo projekto „Susijusių dokumentų“ bei CPVA puslapyje www.cpva.lt.

 

48.     Pareiškėjai pildo paraiškos formą ir teikia ją įgyvendinančiajai institucijai per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų bendrai finansuojamų projektų Duomenų mainų svetainę (toliau – DMS) arba raštu (kartu pateikdami į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką), jei nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės, Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka. Pareiškėjai prie DMS jungiasi naudodamiesi Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravę tampa DMS naudotojais.

 

49.     Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu ir apie tai informuoja pareiškėjus raštu arba per DMS.

 

50.     Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

 

50.1.  įgaliojimą pasirašyti paraišką, jei paraišką pasirašo ne pareiškėjo organizacijos vadovas;

 

50.2.  partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais  (Partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);

 

50.3pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti ES fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis klausimyną, jei pareiškėjas prašo PVM išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą (skelbiama http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/4-priedas-klausimynas-apie-pirkimo-ir-arba-importoprid etines-vertes-mokescio-tinkamuma-finansuoti-is-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-ir-arbalietu vos-respublikos-biudzeto-lesu)). Jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais, klausimyną turi pateikti ir kiekvienas partneris;

 

50.4informaciją apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus (taikoma, kai planuojama vykdyti ūkinė veikla, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje, gali turėti poveikį aplinkai arba yra susijusi su „Natura 2000“ teritorijomis; skelbiama http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/3-priedas-informacija-apie-aplinkosauginius-reikalavimus);

 

50.5informaciją apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų gaunamas pajamas (taikoma, kai iš ERPF finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma iki pajamų įvertinimo viršija 1 mln. eurų; skelbiama http://www.esinvesticijos.lt /lt/dokumentai/1-priedas-informacija-apie-is-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-lesu-bendrai-finansuojamu-projektu-gaunamas-pajamas-1);

 

50.6įvykdytų viešųjų pirkimų, viršijančių tarptautinio pirkimo vertę, apibrėžtą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 11 str., kurių prašoma finansuoti projekte suma viršija 175 000 Eur, dokumentus;

 

50.7pagrindinio projekto pirkimo, kurio prašoma finansuoti projekte suma sudaro didžiausią projekto biudžeto dalį, dokumentus, jeigu šis pirkimas teikiant projekto paraišką yra įvykdytas;

 

50.8.  paraiškoje numatytas išlaidas pagrindžiančius dokumentus (komercinius pasiūlymus, sutartis ir kt.);

 

50.9.  jei statinys, kuriame numatoma atlikti statybos darbus, pareiškėjui (partneriui) priklauso ne nuosavybės teise, šio turto valdymo sutarties arba turto valdymo sutarties projekto (turto valdymo sutartis turi būti sudaryta ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui, skaičiuojant nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, ir įregistruota Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre) kopiją;

 

50.10.  jei statinys, kuriame numatoma atlikti statybos darbus, turi bendraturčių, statinio bendraturčių sutikimo vykdyti statybos darbus kopiją;

 

50.11.  statytojo, planuojančio įgyvendinti projektą, teisės į žemės sklypą nuosavybės arba kitą nekilnojamą turtą valdymo ar naudojimo teisę patvirtinančių dokumentų kopijas (jei taikoma);

 

50.12.  jei projekte numatomi statybos darbai, statinio projekto, parengto ir patvirtinto STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ nustatyta tvarka, kopiją. Teikiama visos sudėties statinio techninio projekto elektroninė versija PDF formatu arba versija, kurią būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga. Jei yra gautas statybą leidžiantis dokumentas, išduotas Statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D1-826 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“, patvirtinimo“,   nustatyta tvarka, kartu pateikiama jo kopija;

 

50.13.  jei projekte numatomi statybos darbai, kurie vykdomi / planuojami vykdyti kultūros paveldo objekte ar jo teritorijoje, ir statinio projektą rengti privaloma, tačiau jis dar nėra parengtas ir patvirtintas, Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nurodytų dokumentų patvirtintą kopiją (jei taikoma);

 

50.14jei projekte numatomi statybos darbai ir statinio projektą rengti privaloma, tačiau jis dar nėra parengtas ir patvirtintas, patvirtintą statinio projektavimo užduoties kopiją. Rekomenduojama statinio projektavimo užduotį rengti vadovaujantis Statinio (-ių) ar statinių grupės projektavimo paslaugų viešojo pirkimo rekomendacijų, patvirtintų Viešųjų pirkimų tarnybos 2014 m. gruodžio 31 d. direktoriaus įsakymu Nr. 1S-266 „Dėl Statinio (-ių) ar statinių grupės projektavimo paslaugų viešojo pirkimo rekomendacijų patvirtinimo“, 1 priedu. Jei statinio projekto rengti neprivaloma, vietoj statinio projektavimo užduoties pateikiamos planuojamų atlikti statybos darbų pagrindinės techninės specifikacijos;

 

50.15.  jei projekte numatomi statybos darbai ir statinio projektas dar nėra parengtas ir patvirtintas ar statinio projekto rengti neprivaloma, patalpų brėžinius iš inventorinės bylos ir preliminarius darbų apimčių žiniaraščius, kuriuose nurodytos orientacinės darbų kainos, atitinkančios rinkos kainas, arba dokumentai, kuriuose nustatyta orientacinė patalpų einamojo remonto kvadratinio metro kaina, bei preliminarūs rangovų komerciniai pasiūlymai ir (arba) kainų apklausos suvestinė;

 

50.16.  pareiškėjo ir (ar) partnerio įsipareigojimo padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, pagrindimo dokumentus (juridinio asmens valdymo organo, turinčio kompetenciją priimti atitinkamą sprendimą, ministerijos, kaip asignavimų valdytojos, garantinis raštas, savivaldybės tarybos sprendimas, banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.).

 

51.     Jei nėra galimybės Aprašo 50 punkte nurodytų priedų pateikti per DMS, jie įgyvendinančiajai institucijai gali būti pateikti elektroninėje laikmenoje (PDF formatu) su lydraščiu, kuriame nurodoma valstybės planuojamų projektų sąrašo numeris, projekto pavadinimas, teikiamo dokumento pavadinimas. Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos.

 

52.     Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma valstybės projektų sąraše. Pareiškėjui praleidus valstybės projektų sąraše nustatytą paraiškos pateikimo terminą, sprendimą dėl paraiškos priėmimo, atsižvelgdama į termino praleidimo priežastis, priima įgyvendinančioji institucija.

 

53.     Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.

 

54.     Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.

 

55.     Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą, vadovaujantis Projekto taisyklių 14 skirsnio nuostatomis.

 

56.     Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 60 dienų nuo valstybės projekto paraiškos gavimo dienos.

 

57.     Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą, vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu, vadovaujantis Projekto taisyklių 14 skirsnio nuostatomis. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS (arba raštu, jei DMS funkcinės galimybės tuo metu nėra užtikrinamos).

 

58.     Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Apraše ir (arba) Projektų taisyklių 14–16 skirsniuose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS (arba raštu, jei DMS funkcinės galimybės tuo metu nėra užtikrinamos) per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

 

59.     Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.

 

60.     Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškų vertinimą, sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.

 

61.     Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS (arba raštu, jei DMS funkcinės galimybės tuo metu nėra užtikrinamos) pateikia šį sprendimą pareiškėjams.

 

62.     Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys tarp pareiškėjų ir įgyvendinančiosios institucijos.

 

63.     Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas, vadovaudamasis Projekto taisyklių 18 skirsnio nuostatomis, turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą.

 

64.     Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas:

 

64.1.  kaip pasirašytas popierinis dokumentas arba

 

64.2.  kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas elektroniniu parašu, priklausomai nuo to, kokią šio dokumentų formą pasirenka projekto vykdytojas.

 

 

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

 

65.     Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

 

66.     Projekto vykdytojas projektui įgyvendinti turi suformuoti projekto komandą, kurios nariai turėtų patirties infrastruktūros projektų valdymo, projektų finansų valdymo, viešųjų pirkimų vykdymo, specifinės įrangos (jei projekte numatyta įsigyti specifinę įrangą) techninių specifikacijų rengimo, statybos projektų valdymo (jei projekte numatyti statybos darbai) srityse.

 

67.     Jei projekto metu vykdoma nauja statyba ar projekto vykdytojas planuoja teikti paslaugas projekto metu rekonstruotose / remontuotose patalpose, kuriose iki projekto tokių paslaugų neteikė, iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo projekto vykdytojas turi pateikti įgyvendinančiajai institucijai projekte numatytos veiklos vykdymo licencijos kopiją.

 

68.     Projekto vykdytojas, atsiskaitydamas už įgyvendintą projektą, kuriuo buvo investuota į turtą arba infrastruktūrą, reikalingą viešosioms paslaugoms teikti, 5 metus po projekto finansavimo pabaigos privalo per DMS (arba raštu, jei DMS funkcinės galimybės tuo metu nėra užtikrinamos) teikti įgyvendinančiajai institucijai ataskaitas po projekto finansavimo pabaigos pagal Projektų taisyklių 8 priede nustatytą formą, kuri skelbiama www.esinvesticijos.lt. Ataskaitos po projekto finansavimo pabaigos turi būti teikiamos kasmet, ne vėliau kaip per 30 dienų nuo kalendorinių metų pabaigos.

 

69.     Priemonės lygiu įgyvendinimo priežiūrą vykdys Sveikatos netolygumų mažinimo Lietuvoje 2014–2023 m. veiksmų plane nustatytos įgyvendinimo krypties „Vaikų sveikatos stiprinimo, ligų profilaktikos bei efektyvaus gydymo užtikrinimo krypties aprašas“ tikslų, uždavinių ir priemonių, finansuojamų 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų, nacionalinio biudžeto ir kitomis lėšomis, įgyvendinimo priežiūros komitetas, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. V-840 „Dėl Sveikatos netolygumų mažinimo Lietuvoje 2014–2023 m. veiksmų plano Vaikų sveikatos stiprinimo, ligų profilaktikos bei efektyvaus gydymo užtikrinimo krypties tikslų, uždavinių ir priemonių, finansuojamų 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų, valstybės biudžeto ir kitomis lėšomis, įgyvendinimo priežiūros komiteto sudarymo ir jo darbo reglamento patvirtinimo“.

 

70.     Pagal Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, nuostatas projektų priežiūrą, kontrolę ir ES lėšų administravimą vykdys įgyvendinančioji institucija.

 

71.     Pareiškėjai ir projektų vykdytojai įgyvendinančiųjų institucijų ir Ministerijos sprendimus ar veiksmus (neveikimą) turi teisę apskųsti Projekto taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka. 

 

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

 

72.     Aprašo keitimo tvarka yra nustatyta Projektų taisyklių 11 skirsnyje.

 

73.     Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo ir skaidrumo principų, taikomi ir įgyvendinamiems projektams Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais.

 

 

____________________