Pagėgių savivaldybės taryba
sprendimas
DĖL PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO REORGANIZAVIMO
2020 m. lapkričio 5 d. Nr. T-208
Pagėgiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.97 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 11 ir 12 dalimis, atsižvelgdama į Pagėgių savivaldybės tarybos 2020 m. rugpjūčio 27 d. sprendimą Nr. T-159 „Dėl sutikimo reorganizuoti Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centrą“, Pagėgių savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Iki 2020 m. gruodžio 28 d. reorganizuoti biudžetinę įstaigą Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centrą, prijungiant ją prie biudžetinės įstaigos Pagėgių savivaldybės vaiko globos centro.
2. Nustatyti, kad:
2.1. reorganizavimo tikslas – sumažinti biudžetinių įstaigų skaičių, optimizuoti socialines paslaugas teikiančių įstaigų tinklą, užtikrinant racionalų socialinėms paslaugoms teikti skirtų materialinių ir finansinių išteklių panaudojimą ir kokybiškų socialinių paslaugų Pagėgių savivaldybės gyventojams teikimą;
2.2. reorganizavimo būdas – Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro prijungimas prie Pagėgių savivaldybės vaiko globos centro;
2.3. reorganizuojama biudžetinė įstaiga – Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centras (juridinio asmens kodas 178059150, adresas: Vilniaus g. 4A, Pagėgiai, 99292);
2.4. reorganizavime dalyvaujanti biudžetinė įstaiga – Pagėgių savivaldybės vaiko globos centras (juridinio asmens kodas – 190989846, adresas: Klaipėdos g. 4, 99290 Pagėgiai);
2.6. Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro funkcijas, nustatytas Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro nuostatuose, patvirtintuose Pagėgių savivaldybės tarybos 2014 m. balandžio 24 d. sprendimu Nr. T-66 „Dėl Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro nuostatų patvirtinimo nauja redakcija“, vykdys po reorganizavimo veiksianti biudžetinė įstaiga Pagėgių savivaldybės vaiko globos centras;
3. Patvirtinti pridedamus:
3.1. Pagėgių savivaldybės biudžetinių įstaigų Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro ir Pagėgių savivaldybės vaiko globos centro reorganizavimo sąlygų aprašą;
4. Nustatyti po reorganizavimo užbaigimo veiklą tęsiančio Pagėgių savivaldybės Vaiko globos centro didžiausią leistiną pareigybių skaičių: 52 pareigybės, finansuojamos iš Pagėgių savivaldybės biudžeto, ir 35 pareigybės, finansuojamos iš gaunamų lėšų už teikiamas socialines paslaugas.
5. Pavesti Pagėgių savivaldybės vaiko globos centro ir Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro direktoriams įgyvendinti šio sprendimo 3.1 papunktyje nurodytą reorganizavimo sąlygų aprašą.
6. Įpareigoti Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro direktorių, pasibaigus reorganizavimui, išregistruoti Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centrą iš VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registro.
7. Įpareigoti Pagėgių savivaldybės vaiko globos centro direktorių pasirašyti Pagėgių savivaldybės vaiko globos centro nuostatus ir įregistruoti juos VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registre iki 2020 m. gruodžio 28 d.
8. Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2018 m. birželio 28 d. sprendimo Nr. T-98 „Dėl Pagėgių vaikų globos namų pavadinimo pakeitimo ir Pagėgių savivaldybės vaiko globos centro nuostatų patvirtinimo“ 2 punktą.
9. Nustatyti, kad šio sprendimo 7 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 3.2 papunkčiu patvirtintų Pagėgių savivaldybės vaiko globos centro nuostatų įregistravimo VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registre dienos.
10. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H.Manto g. 37, 92236 Klaipėda) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo sprendimo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.
PATVIRTINTA
Pagėgių savivaldybės tarybos
2020 m. lapkričio 5 d.
sprendimu Nr. T-208
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO IR PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS VAIKO GLOBOS CENTRO REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagėgių savivaldybės biudžetinių įstaigų Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro ir Pagėgių savivaldybės vaiko globos centro reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato biudžetinės įstaigos Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro reorganizavimą prijungimo prie biudžetinės įstaigos Pagėgių savivaldybės vaiko globos centro būdu.
II SKYRIUS
INFORMACIJA APIE REORGANIZAVIME DALYVAUJANČIUS JURIDINIUS ASMENIS
2. Reorganizavime dalyvaujantis juridinis asmuo – Pagėgių savivaldybės vaiko globos centras:
3. Reorganizuojamas juridinis asmuo – Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centras:
III SKYRIUS
REORGANIZAVIMO TIKSLAS, PAGRINDIMAS IR BŪDAS.
PO REORGANIZAVIMO VEIKLĄ BAIGIANTIS IR VEIKLĄ TĘSIANTIS JURIDINIAI ASMENYS
4. Reorganizavimo pagrindimas – reorganizavimas vykdomas, vadovaujantis Pagėgių savivaldybės tarybos 2020 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. T1- 159 „Dėl sutikimo reorganizuoti Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centrą“.
5. Pagrindinis reorganizavimo tikslas – sumažinti biudžetinių įstaigų skaičių, optimizuoti socialines paslaugas teikiančių įstaigų tinklą, užtikrinant racionalų socialinėms paslaugoms teikti skirtų materialinių ir finansinių išteklių panaudojimą ir kokybiškų socialinių paslaugų Pagėgių savivaldybės gyventojams teikimą.
6. Reorganizavimo būdas – Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro prijungimas prie Pagėgių savivaldybės vaiko globos centro.
7. Reorganizavimo pabaiga – Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro, kaip savarankiško juridinio asmens, išregistravimo iš Juridinių asmenų registro data − ne vėliau kaip 2020 m. gruodžio 28 d.
8. Po reorganizavimo veiklą tęsia juridinis asmuo, kurio:
8.5. savininkas – Pagėgių savivaldybė; savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pagėgių savivaldybės taryba;
IV SKYRIUS
REORGANIZAVIMO ETAPAI IR LAIKAS
10. Reorganizavimo etapai ir laikas:
10.1. ne vėliau kaip iki 2020 m. rugsėjo 28 d. Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.101 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka parengti Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro ir Pagėgių savivaldybės Vaiko globos centro reorganizavimo sąlygų aprašą, jį paskelbti viešai vieną kartą visų reorganizavime dalyvaujančių biudžetinių įstaigų nuostatuose nurodytuose šaltiniuose www.pvgn.nemokamossvetaines.lt ir www.pagegiuspc.lt;
10.2. Juridinių asmenų registrui dokumentai, reikalingi reorganizuojamos įstaigos dalyvaujančios reorganizavime įstaigos statusui įregistruoti, pateikiami ne vėliau kaip pirmą viešo paskelbimo apie Aprašo parengimą dieną;
10.3. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Šilalės skyriui per 3 darbo dienas nuo juridinio asmens statuso „reorganizuojamas“ įregistravimo Juridinių asmenų registre pateikiami 6-SD formos pranešimai;
10.4. Per 30 dienų nuo Aprašo paskelbimo reorganizuojama įstaiga ir reorganizavime dalyvaujanti įstaiga raštu praneša apie reorganizavimą visiems fiziniams ir juridiniams asmenims, su kuriais įstaigos turėjo debitorinių ir kreditorinių sandorių ar kitų įsipareigojimų;
10.5. Ne ankščiau kaip po 30 dienų nuo Aprašo viešo paskelbimo dienos priimamas Pagėgių savivaldybės tarybos (toliau − savivaldybės tarybos) sprendimas dėl reorganizavimo, patvirtinami reorganizavimo sąlygų aprašas ir Pagėgių savivaldybės Vaiko globos centro nuostatai;
10.6. Priimtas savivaldybės tarybos sprendimas dėl Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro ir Pagėgių savivaldybės Vaiko globos centro reorganizavimo pateikiamas Juridinių asmenų registrui ne vėliau kaip per 5 dienas po jo priėmimo;
10.7. Per 10 dienų nuo savivaldybės tarybos sprendimo dėl Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro ir Pagėgių savivaldybės Vaiko globos centro reorganizavimo įsigaliojimo parengiami Pagėgių savivaldybės Vaiko globos centro pareigybių sąrašo bei naujos struktūros projektai, naujai įsteigtų ar keičiamų įstaigos administracijos padalinių nuostatų ir pareigybių aprašymų projektai;
10.8. Iki savivaldybės tarybos sprendimo dėl Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro ir Pagėgių savivaldybės Vaiko globos centro reorganizavimo įsigaliojimo surengiamos konsultacijos su reorganizuojamos įstaigos darbuotojais dėl darbo sąlygų pakeitimo ar galimo atleidimo iš darbo, kad būtų išvengta numatomų pertvarkymų neigiamų padarinių arba jie būtų sušvelninti. Apie numatomą grupės darbuotojų atleidimą reorganizuojama įstaiga teisės aktų nustatyta tvarka raštu praneša Užimtumo tarnybai, pasibaigus konsultacijoms su darbuotojais, bet ne vėliau kaip prieš įteikiant įspėjimus apie galimą darbo sutarties nutraukimą;
10.9. Teisės aktų nustatyta tvarka reorganizuojama įstaiga įspėja pagal darbo sutartis dirbančius darbuotojus apie darbo sąlygų pasikeitimą ir (ar) galimą darbo santykių nutraukimą;
10.10. Teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais reorganizuojamos įstaigos darbuotojams, kurių pareigybės naikinamos, gali būti siūloma eiti pareigas reorganizavime dalyvaujančioje įstaigoje;
10.11. Iki 2020 m. gruodžio 28 d. teisės aktų nustatyta tvarka parengiami dokumentai dėl savivaldybei nuosavybės teise priklausančio ir šiuo metu reorganizuojamos įstaigos patikėjimo teise valdomo turto perdavimo reorganizavime dalyvaujančiai įstaigai valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise projektai. Perdavus reorganizavime dalyvaujančiai įstaigai reorganizuojamos įstaigos patikėjimo teise valdomą nekilnojamąjį turtą, atitinkamai pakeičiami duomenys Nekilnojamojo turto registre;
10.12. Per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dėl įstaigos reorganizavimo reorganizuojama įstaiga parengia finansinės būklės ataskaitą ir biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą pagal sprendimo reorganizuoti priėmimo dienos duomenis;
10.13. Per 10 darbo dienų nuo sprendimo dėl reorganizavimo priėmimo inventorizuojamas visas reorganizuojamos įstaigos turtas pagal sprendimo reorganizuoti priėmimo dienos duomenis;
10.14. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Šilalės skyriui per 3 darbo dienas nuo apdraustųjų valstybinio socialinio draudimo pabaigos pateikiamas 2-SD formos pranešimas (-ai) apie apdraustųjų valstybinio socialinio draudimo pabaigą, nurodant apdraustuosius, kurių valstybinis socialinis draudimas nutraukiamas reorganizuojamoje įstaigoje ir bus tęsiamas reorganizavime dalyvaujančioje įstaigoje;
10.15. Tauragės apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Šilalės skyriui patikrinus reorganizuojamos įstaigos buhalterinės apskaitos dokumentus reorganizuojama įstaiga turi parengti finansinės būklės ataskaitą ir biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą pagal faktinio reorganizavimo dienos duomenis ir metinius biudžeto vykdymo ir finansinių ataskaitų rinkinius;
10.16. Reorganizavime dalyvaujanti įstaiga turi užtikrinti finansinės informacijos pateikimą į Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinę sistemą (VSAKIS);
10.17. Tauragės apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Šilalės skyriui per 3 darbo dienas nuo apdraustųjų valstybinio socialinio
draudimo pradžios pateikiamas 1-SD formos pranešimas (-ai), nurodant apdraustuosius, kurių valstybinis socialinis draudimas tęsiamas reorganizavime dalyvaujančioje įstaigoje reorganizavus reorganizuojamą įstaigą;
10.18. Reorganizavus Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centrą, Juridinių asmenų registrui ne vėliau nei per 5 darbo dienas teisės aktų nustatyta tvarka pateikiami pakeisti dalyvaujančios reorganizavime įstaigos nuostatai, prašymas išregistruoti Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centrą iš Juridinių asmenų registro ir reorganizuotos įstaigos registracijos pažymėjimo originalas;
10.19. Reorganizavimas vykdomas ir prievolės baigiamos vykdyti iš reorganizuojamos įstaigos ir reorganizavime dalyvaujančios įstaigos patvirtintų valstybės biudžeto asignavimų. Išeitinės išmokos darbuotojams mokamos iš reorganizuojamos įstaigos bei reorganizavime dalyvaujančios įstaigos lėšų;
10.20. Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro ir Pagėgių savivaldybės vaiko globos centro direktoriai iki 2020 m. spalio 30 d. suderina Pagėgių savivaldybės Vaiko globos centro pareigybių sąrašą ir etatų skaičių su Pagėgių savivaldybės administracija;
10.21. Pagėgių savivaldybės Vaiko globos centro direktorius iki 2020 m. spalio 30 d. su Pagėgių savivaldybės administracija suderina pareigybių sąrašą ir teikia prašymą dėl maksimaliai leistino etatų skaičiaus patvirtinimo;
V SKYRIUS
TURTO VERTINIMAS IR INVENTORIZAVIMO TVARKA
11. Administracijos direktoriaus įsakymu iki 2020 m. gruodžio 28 d. sudaroma komisija Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro direktoriaus reikalų perdavimui – priėmimui (toliau – Komisija).
12. Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro direktoriui pavedama inventorizuoti valdomą Savivaldybės ir valstybės turtą, dalyvaujant Pagėgių savivaldybės Vaiko globos centro materialiai atsakingam asmeniui ir Savivaldybės administracijos atstovams iki 2020 m. gruodžio 28 d.
13. Pagėgių savivaldybės socialinių paslaugų centro teisės, pareigos ir joms vykdyti reikalingi dokumentai, inventorizuotas turtas (išskyrus nekilnojamąjį), archyvai, informacija apie įformintus bendruosius dokumentus (išskyrus buhalterinės apskaitos dokumentus) teisės aktų nustatyta tvarka pagal perdavimo ir priėmimo aktus iki 2020 m. gruodžio 28 d. perduodami po reorganizavimo veiksiančiam Pagėgių savivaldybės Vaiko globos centrui.
14. Inventorizavus reorganizuojamos įstaigos turtą bei atsiskaitymus ir atsižvelgus į Komisijos reorganizuojamos įstaigos turtiniams, organizaciniams bei darbuotojų darbo santykių klausimams spręsti siūlymus, iki 2020 m. gruodžio 28 d. parengiami ir pasirašomi teisės aktai dėl valstybei ir Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio ir šiuo metu reorganizuojamos įstaigos patikėjimo teise valdomo turto perdavimo po reorganizavimo tęsiančiam veiklą Pagėgių savivaldybės Vaiko globos centrui ir Savivaldybės administracijai valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise (atsakingi vykdytojai – reorganizavime dalyvaujančių įstaigų vadovai).
VI SKYRIUS
DOKUMENTŲ IR PRIEVOLIŲ PERĖMIMAS
16. Reorganizuojamos įstaigos nebaigtus vykdyti įsipareigojimus ir kitas prievoles teisės aktų nustatyta tvarka perima reorganizavime dalyvaujanti įstaiga.
17. Reorganizuojama įstaiga savo veiklos dokumentus, kurių norminių teisės aktų nustatytas saugojimo terminas nėra pasibaigęs, turi sutvarkyti, įrašyti į apskaitą ir vadovaujantis Likviduojamų juridinių asmenų dokumentų perdavimo toliau saugoti ir tai patvirtinančių pažymų išdavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. V-156 „Dėl likviduojamų juridinių asmenų dokumentų perdavimo toliau saugoti ir tai patvirtinančių pažymų išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, reikalavimais, perduoti toliau saugoti ilgai ir trumpai saugomus dokumentus reorganizavime dalyvaujančiai įstaigai pagal reorganizuojamos biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą sąrašą, pasirašant perdavimo-priėmimo aktus.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
PATVIRTINTA
Pagėgių savivaldybės tarybos
2020 m. lapkričio 5 d.
sprendimu Nr. T- 208
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS VAIKO GLOBOS CENTRO
NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagėgių savivaldybės vaiko globos centro (toliau – Centro) nuostatai reglamentuoja Centro teisinę formą, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, veiklos sritį, tikslus, uždavinius, funkcijas, veiklos rūšis, Centro teises ir pareigas, veiklos organizavimą, finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, pertvarkymo, likvidavimo tvarką.
2. Centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimais, savivaldybės mero potvarkiais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, šiais nuostatais, Centro vidaus darbo tvarkos taisyklėmis, Centro darbuotojų etikos kodeksu ir kitais teisės aktais.
3. Centro pavadinimas − Pagėgių savivaldybės vaiko globos centras. Įstaiga įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 190989846.
4. Centro teisinė forma – Pagėgių savivaldybės biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės biudžeto. Centrui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.
5. Centro savininkas – Pagėgių savivaldybė, kodas – 188746659, adresas: Vilniaus g. 9, LT-9288 Pagėgiai.
8. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, sąskaitas banke ir antspaudą su Pagėgių savivaldybės herbu.
9. Centras yra mišrių socialinių paslaugų biudžetinė įstaiga, teikianti skirtingų rūšių socialines paslaugas įvairių klientų grupėms.
II SKYRIUS
CENTRO VEIKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
12. Centro paskirtis − teikti kokybiškas socialines paslaugas Pagėgių savivaldybės gyventojams, siekiant užkirsti kelią asmens, šeimos, bendruomenės socialinėms problemoms kilti bei visuomenės socialiniam saugumui užtikrinti.
13. Centro tikslai:
13.1. teikti ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą bendruomeniniuose vaikų globos namuose vaikams likusiems be tėvų globos iki 18 metų, o jei vaikas mokosi pagal bendrojo ugdymo ar formaliąją profesinio mokymo programą – iki 21 metų arba tol, kol bus išspręstas vaikų grąžinimo tėvams klausimas;
13.2. teikiant socialines paslaugas asmenims dėl amžiaus, neįgalumo, socialinių problemų iš dalies ar visiškai neturinčiam, neįgijusiam ar praradusiam gebėjimus ar galimybes savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomeniniame gyvenime, sudaryti sąlygas asmeniui (šeimai) ugdyti ar stiprinti gebėjimus ir galimybes savarankiškai spręsti socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene, padėti įveikti socialinę atskirtį ir integruotis į visuomenę.
14. Centro veiklos svarbiausi uždaviniai:
14.1. teikti kokybiškas socialines paslaugas asmeniui (šeimai), dėl amžiaus, neįgalumo, socialinių problemų iš dalies ar visiškai neturinčiam, neįgijusiam arba praradusiam gebėjimus ir galimybes savarankiškai pasirūpinti asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime;
14.2. sudaryti sąlygas asmeniui (šeimai) ugdyti ir stiprinti gebėjimus ir galimybes savarankiškai spręsti savo socialines problemas, palaikyti socialinius ryšius su visuomene, taip pat padėti įveikti socialinę atskirtį, kai asmuo dėl amžiaus, negalios, skurdo ar kitų priežasčių pats nepajėgia to padaryti;
14.3. užtikrinti globojamam (rūpinamam) vaikui globos (rūpybos), ugdymo, sveikatos, socialines paslaugas, sudaryti jam tinkamas artimas šeimai gyvenimo sąlygas ir aplinką, kurioje jis galėtų saugiai augti, tobulėti ir pasiruošti savarankiškam gyvenimui bendruomenėje, užtikrinti ir organizuoti vaikui bendruomenines socialinės paslaugas, atitinkančias individualius vaiko poreikius ir skatinančias vaiko savarankiškumą, visapusišką dalyvavimą visuomenėje bei socialinę įtrauktį, užtikrinti vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugą ir jį atstovauti;
14.5. plėtoti socialinių paslaugų įvairovę, atsižvelgiant į savivaldybės gyventojų poreikius, Centro finansines galimybes ir savivaldybės tarybos nustatytą tvarką;
14.6. užtikrinti reikalingą visapusišką pagalbą siekiant vaiko, įvaikio tinkamo ugdymo ir auklėjimo šeimai artimoje aplinkoje visiems įvaikintiems vaikams, globėjų, nesusijusių giminystės ryšiais, globėjų giminaičių globojamiems (rūpinamiems) vaikams, budinčių globotojų prižiūrimiems vaikams bei budintiems globotojams, globėjams, nesusijusiems giminystės ryšiais, globėjams giminaičiams, įtėviams ar asmenims, ketinantiems jais tapti;
15. Įgyvendindamas uždavinius, Centras vykdo šias funkcijas:
15.1. teikia pagalbos namuose, dienos socialinės globos, bendrąsias ir kitas socialines paslaugas socialiai pažeistiems asmenims bei jų šeimoms, aprūpina neįgalius ir senyvo amžiaus asmenis gyventojus techninėmis pagalbos priemonėmis;
15.3. teikia trumpalaikės socialinės globos, laikino – savarankiško apgyvendinimo paslaugas krizių namuose, socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo, sociokultūrines ir kitas paslaugas;
15.4. teikia transporto paslaugas senyvo amžiaus, asmenims su negalia, socialinės rizikos grupių asmenims bei jų šeimoms, kurie dėl negalios, ligos, senatvės, socialinių įgūdžių stokos, nepakankamų pajamų negali naudotis visuomeniniu ar individualiu transportu;
15.6. aprūpina socialinės rizikos grupių asmenis, neįgaliuosius bei senyvo amžiaus asmenis būtiniausiais drabužiais, avalyne, maisto produktais ir kitais daiktais gavus paramą;
15.7. rengia ir įgyvendina socialinių paslaugų teikimo, socialinės integracijos, prevencijos ir kitus su vykdoma veikla susijusius projektus;
15.8. koordinuoja atvejo vadybos procesus ir vykdo atvejo vadybą šeimoms, patiriančioms socialinę riziką;
15.10. teisės aktų nustatyta tvarka administruoja globojamų (rūpinamų) vaikų turtą, tvarko iš vaikų turto gaunamų pajamų ir išlaidų apskaitą;
15.12. renka informaciją ir nustato socialines problemas, rengia socialinių paslaugų programas ir projektus, rūpinasi jų įgyvendinimu, numato veiksmingiausius socialinių problemų sprendimo būdus;
15.13. rengia finansines, veiklos, statistines ataskaitas įstatymų nustatyta tvarka, teikia išvadas ir pasiūlymus dėl socialinių paslaugų teikimo;
15.15. bendradarbiauja su valstybės ir savivaldybių įstaigomis ir institucijomis, sprendžiant socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo, globėjų (rūpintojų) paieškos bei įvaikinimo klausimus, su vaikų ugdymo ir mokymo įstaigomis – vaiko mokymosi klausimais;
15.17. nagrinėja ir atsako pagal savo kompetenciją į gyventojų paklausimus, prašymus, skundus, pasiūlymus, ieško efektyvių ir veiksmingų priemonių problemoms spręsti;
15.18. rengia Centro biudžeto projektą, valdo biudžeto asignavimus, naudoja biudžeto lėšas veiklai organizuoti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti;
15.19. sudaro jungtinės veiklos, partnerystės sutartis su kitais socialiniais partneriais: valstybinėmis institucijomis, visuomeninėmis organizacijomis, religinėmis bendruomenėmis, juridiniais ir fiziniais asmenimis;
III SKYRIUS
CENTRO VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS
17. Centro veiklos rūšys (pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių):
17.14. nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo su pagyvenusiais ir neįgaliais asmenimis veikla − 88.10;
IV SKYRIUS
CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS
18. Centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslus, uždavinius ir atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
18.1. nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų juridinių asmenų, fizinių asmenų informaciją, išvadas ir kitokią medžiagą, kurios reikia sprendžiant Centro kompetencijai priskirtas funkcijas;
18.2. teikti atitinkamoms valstybės ir savivaldybės institucijoms pasiūlymus dėl vaiko teisių apsaugos, vaiko globos (rūpybos), įvaikinimo ir kitų paslaugų teikimo;
18.3. kurti naujas socialinio ugdymo, socialinės pagalbos programas, modelius, užtikrinančius kokybišką socialinę integraciją;
18.8. Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka gauti paramą tikslui ir uždaviniams įgyvendinti;
19. Centro pareigos:
19.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir artimą šeimai aplinką;
V SKYRIUS
CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS, ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS KOMPETENCIJA
20. Centro savininko kompetencija:
20.2. priima sprendimus dėl Centro buveinės pakeitimo, reorganizavimo ar likvidavimo, padalinių steigimo ir jų veiklos nutraukimo, skiria ir atleidžia likvidatorių ir sudaryti likvidacinę komisiją ir nutraukti jos įgaliojimus;
21. Centrui vadovauja direktorius, kurį į pareigas teisės aktų nustatyta tvarka priima ir iš jų atleidžia Pagėgių savivaldybės meras.
22. Centro direktorius yra tiesiogiai pavaldus Pagėgių savivaldybės merui ir atskaitingas Pagėgių savivaldybės tarybai ir Administracijos direktoriui.
23. Centro direktorius:
23.1. vykdo Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus, kitus vaikų globą ir apsaugą reglamentuojančius dokumentus, jam nustatytas pareigas;
23.2. organizuoja Centro darbą, telkia kolektyvą Centro tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, kūrybinei veiklai, profesiniam tobulėjimui;
23.3. tvirtina Centro veiklos programą, vidaus organizacinę struktūrą, vidaus darbo tvarkos taisykles, darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus, darbuotojų pareigybių aprašymus;
23.4. teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Centro darbuotojus, rūpinasi jų profesiniu tobulėjimu, skatina Centro darbuotojus, skiria drausmines nuobaudas;
23.5. nustato konkrečius Centro darbuotojų tarnybinius atlyginimus (koeficientus), priedus ir kitas darbo apmokėjimo sąlygas, neviršydamas darbo užmokesčiui skirtų lėšų;
23.7. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus Centro darbo organizavimo klausimais, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;
23.8. atstovauja Centrui visose valstybės ir savivaldybės institucijose, asociacijose, pasirašo Centro vardu sutartis;
23.10. užtikrina racionalų ir taupų Centro turto ir lėšų naudojimą, veiksmingą biudžetinės įstaigos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą, buhalterinės apskaitos organizavimą, materialinių vertybių apskaitą; rūpinasi materialiniais, finansiniais ir informaciniais ištekliais;
23.11. sudaro sąlygas Centre veikti taryboms, komitetams (darbuotojų, vaikų, globėjų, rėmėjų) ir tvirtina jų nuostatus;
23.12. kasmet Pagėgių savivaldybės tarybai teikia vadovo veiklos ataskaitą apie Centro veiklą, vykdomas programas bei įstaigos veiklos efektyvumą;
23.14. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
24. Centro veikla organizuojama pagal Centro direktoriaus patvirtintą metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Centro darbo taryba.
25. Darbuotojai į darbą Centre priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
26. Centro darbuotojams už darbą mokama vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymų, teisės aktų, vidinių įstaigos lygmens dokumentų nustatyta tvarka.
28. Centro direktoriaus nesant laikinai darbe (sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu ir kt.), jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas socialiniams reikalams arba kitas asmuo paskirtas Savivaldybės mero potvarkiu.
VI SKYRIUS
CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
30. Centras turtą valdo, naudoja ir juo disponuoja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
31. Centro finansavimo šaltiniai yra:
31.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos, paramos ar kitais teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
32. Gautos nebiudžetinės lėšos (jei nenurodoma konkreti jų paskirtis) naudojamos globotinių laisvalaikiui organizuoti, išvykoms, turistiniams žygiams organizuoti, skatinimui už gerą elgesį ir mokymąsi, įstaigos būtinoms materialinėms reikmėms tenkinti, globotinių reikmėms, nenumatytoms valstybės biudžete.
33. Centro lėšos naudojamos, buhalterinė apskaita organizuojama, finansinė atskaitomybė tvarkoma ir finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.
34. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu, Centre vykdoma visų rūšių vidaus kontrolė, užtikrinant Centro veiklos teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą, rezultatyvumą ir skaidrumą, strateginių ir kitų veiklos planų įgyvendinimą, turto apsaugą, informacijos ir ataskaitų patikimumą ir išsamumą, sutartinių ir kitų įsipareigojimų tretiesiems asmenims laikymąsi bei su visu tuo susijusių rizikos veiksnių valdymą.
35. Centro vidaus auditą atlieka Pagėgių savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito skyrius ir savivaldybės kontrolierius.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
38. Šie nuostatai keičiami ar papildomi Pagėgių savivaldybės tarybos, įstaigos veiklą prižiūrinčių institucijų bei Centro direktoriaus iniciatyva.