MIGRACIJOS DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL KLIENTŲ, PATEIKIANČIŲ PRAŠYMUS ĮVESTI DUOMENIS APIE ŠEIMOS RYŠIUS, APTARNAVIMO MIGRACIJOS DEPARTAMENTE PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. birželio 14 d. Nr. 3K-195
Vilnius
Vadovaudamasi Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2000 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. 388 „Dėl Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų ir administracijos struktūros patvirtinimo“, 17.2 papunkčiu, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 1 ir 6 straipsnių pakeitimo įstatymą ir siekdama nustatyti užsieniečių, siekiančių įvesti duomenis apie šeimos ryšius dėl privalomojo sveikatos draudimo, aptarnavimo tvarką Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos:
1. T v i r t i n u Klientų, pateikiančių prašymus įvesti duomenis apie šeimos ryšius, aptarnavimo Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Migracijos departamento prie Lietuvos
Respublikos vidaus reikalų ministerijos
direktoriaus 2024 m. birželio 14 d.
įsakymu Nr. 3K-195
KLIENTŲ, PATEIKIANČIŲ PRAŠYMUS ĮVESTI DUOMENIS APIE ŠEIMOS RYŠIUS, APTARNAVIMO MIGRACIJOS DEPARTAMENTE PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠAS
1. Klientų, pateikiančių prašymus įvesti duomenis apie šeimos ryšius, aptarnavimo Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato užsieniečių, siekiančių įvesti duomenis apie šeimos ryšius dėl privalomojo sveikatos draudimo, aptarnavimo tvarką Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas), prašymų įvesti duomenis apie šeimos ryšius pateikimo ir nagrinėjimo tvarką.
2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, apibrėžtas Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“.
3. Aprašo nuostatos taikomos Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytiems užsieniečiams, siekiantiems įvesti duomenis apie šeimos ryšius su Sveikatos draudimo įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 8 punkte nurodytais užsieniečiais.
4. Užsienietis ar jo atstovas prašymą įvesti duomenis apie šeimos ryšius (toliau – prašymas) užpildo per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS), pateikdamas Aprašo priede nurodytus duomenis.
5. Užsienietis prie prašymo turi pridėti šių dokumentų skaitmenines kopijas:
5.1. šeimos ryšius su sutuoktiniu arba asmeniu, su kuriuo yra sudaryta registruotos partnerystės sutartis, ir (arba) nepilnamečiu jo šeimos nariu (toliau kartu – šeimos narys), turinčiu leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – leidimas laikinai gyventi) arba Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo gyventi šalyje kortelę, patvirtinančius dokumentus;
6. Užsienietis ar jo atstovas, užpildęs prašymą per MIGRIS, per 4 mėnesius nuo šio prašymo per MIGRIS užpildymo dienos turi atvykti į Migracijos departamento Vilniaus skyrių (Vytenio g. 18, Vilnius) ir pateikti dokumentų, kurių skaitmenines kopijas pridėjo pildydamas prašymą MIGRIS, originalus ar jų kopijas, kurių tikrumas paliudytas dokumentų kopijų tikrumo paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos (toliau – dokumentų originalai).
7. Kai prie prašymo būtina pridėti užsienyje išduotus dokumentus, tai šie dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.
Šeimos ryšius patvirtinantys dokumentai gali būti pateikti surašyti anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą (dokumentų tikrumas turi būti paliudytas dokumentų kopijų tikrumo paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos). Migracijos departamento valstybės tarnautojo reikalavimu užsienietis privalo pateikti vertėjo parašu patvirtintus šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą.
8. Užsienio valstybės išduoti šeimos ryšius patvirtinantys dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
9. Priimdamas prašymą Migracijos departamento darbuotojas sutikrina su šiuo prašymu pateiktus dokumentus su užsieniečio pateiktais dokumentų originalais ir užsieniečio pateiktų dokumentų originalus grąžina užsieniečiui.
10. Prašymas nepriimamas, žodžiu ir (ar) raštu paaiškinus nepriėmimo priežastį ir suteikus reikiamą informaciją, jeigu:
10.1. prie prašymo pateikiami ne visi reikiami duomenys ir (ar) dokumentai arba prie prašymo MIGRIS pridėtos skaitmeninės dokumentų kopijos neatitinka užsieniečio pateiktų dokumentų originalų;
11. Migracijos departamentui teikiamas užsieniečio prašymas laikomas priimtu, kai Migracijos departamento darbuotojas, nustatęs, kad pateikti visi reikiami Aprašo 4 ir 5 punktuose nurodyti dokumentai ir duomenys, apie prašymo priėmimą pažymi MIGRIS.
12. Jeigu užsienietis ar jo atstovas per 4 mėnesius nuo prašymo užpildymo MIGRIS dienos neatvyksta į Migracijos departamento Vilniaus skyrių, jo per MIGRIS užpildytas prašymas laikomas negaliojančiu.
13. Migracijos departamento įgaliotas valstybės tarnautojas, nagrinėjantis užsieniečio prašymą privalo:
13.1. sutikrinti, ar prašyme nurodyti užsieniečių asmens duomenys sutampa su jo duomenimis, nurodytais pateiktuose dokumentuose, ar prie prašymo pateikti visi prašymą pagrindžiantys duomenys ir (ar) dokumentai;
14. Prašymo nagrinėjimas nutraukiamas, jeigu:
15. Per 5 darbo dienas nuo Aprašo 14 punkte nurodytų aplinkybių paaiškėjimo dienos Migracijos departamentas priima sprendimą nutraukti prašymo nagrinėjimą. Migracijos departamentas Aprašo 14.2 papunktyje nurodytu atveju ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo nutraukti prašymo nagrinėjimą priėmimo per MIGRIS išsiunčia užsieniečiui pranešimą apie priimtą sprendimą.
16. Migracijos departamentas, išnagrinėjęs užsieniečio prašymą ir nustatęs, kad surinktų dokumentų ir duomenų pakanka sprendimui dėl šeimos ryšių įvedimo priimti, priima sprendimą įvesti duomenis apie šeimos ryšius, kuris užregistruojamas MIGRIS. Priėmus sprendimą įvesti šeimos ryšius, duomenys įvedami į MIGRIS.
17. Migracijos departamentui priėmus sprendimą įvesti duomenis apie šeimos ryšius, prašymą pateikusiam užsieniečiui ir prašyme nurodytam užsieniečiui, su kuriuo turimus šeimos ryšius buvo prašoma įvesti, per MIGRIS automatiniu būdu išsiunčiamas pranešimas į MIGRIS paskyrą apie įvestus šeimos ryšius.
18. Migracijos departamentas, išnagrinėjęs užsieniečio prašymą ir nustatęs, kad surinktų dokumentų ir duomenų nepakanka sprendimui dėl šeimos ryšių įvedimo priimti, priima sprendimą neįvesti duomenų apie šeimos ryšius, kuris užregistruojamas MIGRIS. Migracijos departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo per MIGRIS išsiunčia užsieniečiui pranešimą apie priimtą sprendimą.
Klientų, pateikiančių prašymus įvesti
duomenis apie šeimos ryšius, aptarnavimo
Migracijos departamente prie Lietuvos
Respublikos vidaus reikalų ministerijos
tvarkos aprašo priedas
DUOMENYS, NURODOMI PILDANT PRAŠYMĄ ĮVESTI DUOMENIS APIE ŠEIMOS RYŠIUS
1. Užsieniečio asmens duomenys:
2. Užsieniečio, kurio vardu pildomas prašymas, kontaktiniai duomenys (telefono numeris, elektroninio pašto adresas).
3. Duomenys apie šeimos ryšius:
4. Žyma, kad užsienietis susipažino su šia informacija:
4.1. žino, kad turi informuoti Migracijos departamentą apie kitus pasikeitimus, reikšmingus priimant sprendimą dėl jo prašymo įvesti duomenis apie šeimos ryšius;
4.3. patvirtina, kad dirba Lietuvos Respublikoje pagal darbo sutartį arba dirbo Lietuvos Respublikoje pagal darbo sutartį ne trumpiau kaip 6 mėnesiu ir yra įsiregistravęs Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kaip bedarbis;