KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2014 m. sausio 8 d. Nr. V-9
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo (Žin., 2011, Nr. 85-4135) 17 straipsnio 4 dalies nuostatomis:
1. T v i r t i n u Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisykles (pridedama).
2. P a v e d u:
2.1. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Infrastruktūros ir turto valdymo skyriui šį įsakymą paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje;
PATVIRTINTA
Kalėjimų departamento prie Lietuvos
Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus 2014 m. sausio 8 d.
įsakymu Nr. V-9
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS
MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos mažos vertės pirkimų gynybos ir saugumo srityje taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) tvarką, šių pirkimų subjektų teises, pareigas ir atsakomybę bei ginčų dėl pirkimų sprendimo tvarką.
2. Pirkimas – Perkančiosios organizacijos atliekamas mažos vertės pirkimas, kurio dalykas yra prekių, paslaugų ar darbų įsigijimas gynybos ir saugumo srityje.
3. Pirkimo tikslas – vadovaujantis Taisyklių reikalavimais sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį, leidžiančią įsigyti Perkančiajai organizacijai reikalingų prekių, paslaugų ar darbų gynybos ir saugumo srityje, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas.
4. Pirkimo procedūros – Perkančiosios organizacijos veiksmai, vykdomi vadovaujantis Taisyklių 5 punkte nurodytais teisės aktais, siekiant atlikti pirkimą gynybos ir saugumo srityje ir sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį.
5. Taisyklių nuostatos suderintos su:
5.1. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu (Žin., 2011, Nr. 85-4135) (toliau – Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymas).
5.2. Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2004, Nr. 4-29) (toliau – Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymas).
5.3. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin.; 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas).
6. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, taikomos aktualios tų teisės aktų ar rekomendacinio pobūdžio dokumentų redakcijos nuostatos.
7. Taisyklių taikymas:
7.1. Jei konkretaus pirkimo dokumentai nustato kitokias pirkimo procedūras ar kitokią jų vykdymo tvarką, nei nustatyta Taisyklėse, taikant ir aiškinant konkretaus pirkimo dokumentus, pirmenybė teikiama Taisyklių nuostatoms, išskyrus atvejus, kai Taisyklių nuostata prieštarauja imperatyviems Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo reikalavimams – tokiu atveju pirkimo šalys vadovaujasi ir turi būti orientuotos į tai, kad konkreti situacija, pirkimo dokumentų sąlyga ir pan. bus išaiškinta pagal imperatyvias Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo nuostatas, kurios yra privalomos vykdant mažos vertės pirkimus, atliekamus gynybos ir saugumo srityje.
7.2. Situacijose, kurių šios Taisyklės nereglamentuoja, sprendimai priimami tokie ir veiksmai atliekami taip, kad jais nebūtų pažeisti viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje principai ir reikalavimai.
8. Pagrindinės Taisyklėse vartojamos sąvokos
8.1. Komisija – Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu sudaryta mažos vertės pirkimų gynybos ir saugumo srityje komisija, kurios nariais skiriami asmenys, turintys teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Komisija vykdo mažos vertės pirkimus, kurių vertė viršija 30 tūkst. Lt be PVM.
8.2. Pirkimo vykdytojas – Perkančiosios organizacijos darbuotojas, turintis teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, šios organizacijos vadovo įsakymu paskirtas atsakingu už mažos vertės pirkimų gynybos ir saugumo srityje vykdymą, Pirkimo vykdytojas atlieka mažos vertės pirkimus, kai pirkimo vertė neviršija 30 tūkst. Lt be PVM.
8.3. Neskelbiamos derybos – tai mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje būdas, kai apie pirkimą viešai neskelbiama, o Perkančioji organizacija nagrinėja pasiūlymus, kuriuos pateikė Perkančiosios organizacijos pasirinktas (pasirinkti) ir pakviestas (pakviesti) tiekėjas (tiekėjai) ir derasi su juo (jais) dėl pirkimo sutarties sąlygų. Preliminari pirkimo sutarties vertė, perkant prekes ir paslaugas, neviršija 30 tūkst. Lt be PVM, o perkant darbus – neviršija 100 tūkst. Lt be PVM. Pirkimą šiuo būdu vykdo Komisija arba Pirkimo vykdytojas.
8.4. Tiekėjų apklausa – tai mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje būdas, kai Perkančioji organizacija raštu arba žodžiu kviečia tiekėjus pateikti pasiūlymus ir perka prekes, paslaugas ar darbus iš mažiausią kainą pasiūliusio ar ekonomiškiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo:
8.4.1. Tiekėjų apklausa raštu – tai mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje būdas, kai numatomos sudaryti prekių ar paslaugų sutarties vertė neviršija 200 tūkst. Lt be PVM, o darbų – 500 tūkst. Lt be PVM ir Perkančioji organizacija raštu kviečia ne mažiau kaip 3 tiekėjus (jei rinkoje tiek tiekėjų yra) pateikti pasiūlymus ir perka prekes, paslaugas ar darbus iš pirkimą laimėjusio tiekėjo. Tiekėjai savo pasiūlymus taip pat pateikia raštu. Tiekėjų apklausos raštu pirkimą galima vykdyti ir Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis, jei pirkimo procedūrų metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija;
8.4.2. Tiekėjų apklausa žodžiu – tai mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje būdas, kai numatomos sudaryti prekių, paslaugų ar darbų sutarties vertė neviršija 10 tūkst. Lt be PVM ir Perkančioji organizacija žodžiu kviečia tiekėjus pateikti pasiūlymus ir perka prekes, paslaugas ar darbus iš pirkimą laimėjusio tiekėjo arba įsigyja prekes ar paslaugas jų pardavimo vietoje. Pirkimą šiuo būdu vykdo Pirkimo vykdytojas. Apklausa žodžiu gali būti vykdoma kreipiantis į vieną tiekėją.
8.5. Kvalifikacijos patikrinimas – procedūra, kurios metu Pirkimo vykdytojas ar Komisija gali patikrinti, ar tiekėjai atitinka mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje dokumentuose nurodytus kvalifikacijos reikalavimus.
8.6. Numatomo pirkimo vertė (toliau – pirkimo vertė) – Perkančiosios organizacijos numatomų sudaryti pirkimo gynybos ir saugumo srityje sutarčių vertė, skaičiuojama imant visą mokėtiną sumą be pridėtinės vertės mokesčio, įskaitant visas sutarčių pasirinkimo ir pratęsimo galimybes. Pirkimo vertė skaičiuojama pirkimo pradžiai, atsižvelgiant į visas to paties tipo prekių ar paslaugų arba tam pačiam objektui skirtas darbų pirkimo sutarčių vertes.
8.7. Pasiūlymas – tiekėjo raštu pateiktų dokumentų ir elektroninėmis priemonėmis pateiktų duomenų visuma ar žodžiu pateiktas siūlymas tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal Perkančiosios organizacijos nustatytas pirkimo gynybos ir saugumo srityje sąlygas.
8.8. Tiekėjų apklausos pažyma – pirkimo, atliekamo neskelbiamų derybų arba apklausos būdu, pirkimo procedūras aprašantis dokumentas, kuris turi būti pildomas tuo atveju, kai pirkimo vertė yra didesnė kaip 10 tūkst. Lt be PVM. Tiekėjų apklausos pažyma gali būti nesudaroma, kai Taisyklėse nustatytais atvejais apklausiamas tik vienas tiekėjas.
8.9. Pirkimo dokumentai – Perkančiosios organizacijos raštu pateikiami tiekėjams dokumentai ir elektroninėmis priemonėmis pateikti duomenys, apibūdinantys perkamą objektą gynybos ir saugumo srityje bei pirkimo sąlygas: kvietimas, techninė specifikacija, pirkimo sutarties projektas, kiti dokumentai.
8.10. Pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminas – 15 dienų ar trumpesnis laikotarpis, kuris prasideda nuo pranešimo apie sprendimą sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį išsiuntimo iš Perkančiosios organizacijos suinteresuotiems kandidatams ir suinteresuotiems dalyviams dienos ir kurio metu negali būti sudaroma pirkimo–pardavimo sutartis. Pirkimo vykdytojui ar Komisijai nusprendus, pirkimo–pardavimo sutarties atidėjimo terminas šiose Taisyklėse nustatytiems mažos vertės pirkimams gali būti nenustatomas.
II. PAGRINDINIAI MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE PRINCIPAI
9. Perkančioji organizacija užtikrina, kad atliekant mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje procedūras ir vykdant sudarytą pirkimo–pardavimo sutartį, būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų bei konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų.
10. Perkančioji organizacija užtikrina įslaptintos informacijos apsaugą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais. Kai pirkimo procedūrų ar sutarties vykdymo metu bus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, Perkančioji organizacija privalo laikytis įslaptintų sandorių organizavimui ir vykdymui keliamų reikalavimų ir reikalauti, kad šių reikalavimų laikytųsi tiekėjai (dalyviai).
III. PIRKIMO VYKDYTOJAS IR KOMISIJA. PIRKIMŲ DOKUMENTAVIMAS
11. Mažos vertės pirkimus gynybos ir saugumo srityje neskelbiamų derybų arba tiekėjų apklausos būdu vykdo Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu, vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 10 straipsniu, sudaryta Komisija arba Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu paskirtas Pirkimo vykdytojas.
12. Komisijos sprendimai priimami posėdžiuose. Komisijos posėdžiai ir priimami sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijų narių. Komisijos priimti sprendimai ir atlikti veiksmai yra protokoluojami Komisijos posėdžių protokoluose.
IV. TIEKĖJAI IR REIKALAVIMAI JŲ KVALIFIKACIJAI
14. Perkančiosios organizacijos vykdomuose mažos vertės pirkimuose gynybos ir saugumo srityje turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, privatūs juridiniai asmenys, viešieji juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai ar tokių asmenų grupės.
15. Perkančioji organizacija, pirkdama prekes, paslaugas ar darbus, pirkimo dokumentuose nustato, kad pasiūlymas atmetamas, jeigu tiekėjas, kuris yra fizinis asmuo, arba tiekėjo, kuris yra juridinis asmuo, vadovas ar ūkinės bendrijos tikrasis (tikrieji) narys (nariai), turintis (turintys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (buhalteriai) ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (turintys) teisę surašyti ir pasirašyti tiekėjo apskaitos dokumentus, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba dėl tiekėjo (juridinio asmens) per pastaruosius 5 metus buvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą nusikalstamame susivienijime, jo organizavimą ar vadovavimą jam, už teroro aktą, terorizmo kurstymą, valstybės paslapties atskleidimą ar praradimą, už kyšininkavimą, tarpininko kyšininkavimą, papirkimą, sukčiavimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, mokesčių nesumokėjimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą arba dėl kitų valstybių tiekėjų yra priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už Direktyvos 2009/81/EB 39 straipsnio 1 dalyje išvardytuose Europos Sąjungos teisės aktuose apibrėžtus nusikaltimus.
16. Perkančioji organizacija, pirkdama prekes, paslaugas ar darbus, pirkimo dokumentuose gali nustatyti, kad pasiūlymas atmetamas, jeigu:
16.1. tiekėjas yra bankrutavęs, likviduojamas, su kreditoriais yra sudaręs taikos sutartį (tiekėjo ir kreditorių susitarimą tęsti tiekėjo veiklą, kai tiekėjas prisiima tam tikrus įsipareigojimus, o kreditoriai sutinka savo reikalavimus atidėti, sumažinti ar jų atsisakyti), sustabdęs ar apribojęs savo veiklą arba jo padėtis pagal valstybės, kurioje jis registruotas, įstatymus yra tokia pati ar panaši;
16.2. tiekėjui iškelta restruktūrizavimo, bankroto byla arba bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka, inicijuotos priverstinio likvidavimo ar susitarimo su kreditoriais procedūros arba jam vykdomos analogiškos procedūros pagal valstybės, kurioje jis registruotas, įstatymus;
16.3. tiekėjas, kuris yra fizinis asmuo, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba tiekėjas, kuris yra juridinis asmuo, dėl kurio per pastaruosius 5 metus yra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už nusikalstamas veikas nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, intelektinei ar pramoninei nuosavybei, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai, valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams, taip pat už nusikalstamas veikas, susijusias su disponavimu ginklais, šaudmenimis, karine įranga, išskyrus 15 punkte išvardytas veikas;
16.4. tiekėjas yra padaręs rimtą profesinį pažeidimą, kurį perkančioji organizacija gali įrodyti bet kokiomis teisėtomis priemonėmis, įskaitant informacijos apsaugos ar tiekimo patikimumo įsipareigojimų pažeidimą įgyvendinant ankstesnį pirkimą;
16.5. yra įrodymų, patvirtinančių, kad tiekėjas nėra patikimas ir kelia pavojų nacionaliniam ar kitos valstybės narės saugumui;
16.6. tiekėjas nėra įvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal valstybės, kurioje jis registruotas, ar valstybės, kurioje yra perkančioji organizacija, reikalavimus;
16.7. tiekėjas nėra įvykdęs įsipareigojimų, susijusių su mokesčių mokėjimu pagal valstybės, kurioje jis registruotas, ar valstybės, kurioje yra perkančioji organizacija, reikalavimus;
16.8. tiekėjas yra pateikęs melagingą informaciją apie atitiktį nustatytiems reikalavimams ir tai perkančioji organizacija gali įrodyti bet kokiomis teisėtomis priemonėmis;
16.9. tiekėjas yra registruotas ir veikia valstybėse, su kuriomis Lietuvos Respublika nėra sudariusi dvišalių sutarčių dėl abipusės informacijos apsaugos, taip pat kandidatai neturi Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme nustatyto įmonės patikimumo pažymėjimo, suteikiančio teisę susipažinti ar dirbti su atitinkama slaptumo žyma žymima informacija, ir kandidatų dalyvavimui pirkimo procedūrose nepritaria įslaptintų sandorių saugumą užtikrinanti institucija;
17. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose reikalaudama, kad tiekėjas įrodytų, jog nėra 15, 16.1 – 16.3 ir 16.6 – 16.7 punktuose nurodytų aplinkybių, kaip įrodymą priima teismo, valstybės įmonės Registrų centro ar kitos kompetentingos institucijos dokumentą. Tiekėjas nurodytoms aplinkybėms įrodyti gali pateikti valstybės įmonės Registrų centro Vyriausybės nustatyta tvarka išduotą dokumentą, patvirtinantį jungtinius kompetentingų institucijų tvarkomus duomenis.
18. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose reikalaudama, kad tiekėjas įrodytų, jog 16.5 punkte nurodytų aplinkybių nėra, kaip įrodymą priima įmonės patikimumą patvirtinantį pažymėjimą, leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija ar asmens patikimumo pažymėjimą.
19. Jeigu Perkančiajai organizacijai kyla abejonių dėl tiekėjo tinkamumo, ji turi teisę kreiptis į kompetentingas institucijas, kad gautų visą reikiamą informaciją.
20. Jeigu pirkimo procedūrų metu ir (arba) sutarties vykdymo metu kandidatams ar dalyviams numatoma pateikti įslaptintą informaciją, Perkančioji organizacija privalo pareikalauti, kad juridiniai asmenys, dalyvaujantys pirkimų procedūrose, pateiktų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka išduotą įmonės patikimumą patvirtinantį pažymėjimą ar rangovo (subrangovo) leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Jei procedūrose dalyvauja fizinis asmuo, perkančioji organizacija privalo pareikalauti, kad toks asmuo pateiktų Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento išduotą leidimą, suteikiantį teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, arba išvadą, kad toks leidimas asmeniui teisės aktų nustatyta tvarka gali būti išduotas. Perkančioji organizacija taip pat privalo pareikalauti, kad juridinis asmuo kartu su įmonės patikimumą patvirtinančiu pažymėjimu pateiktų ir darbuotojų, kurie dalyvaus vykdant pirkimo procedūras ar vykdys sutartį, sąrašą ir kuriame būtų nurodyta, su kokia slaptumo žyma žymima informacija yra suteikta teisė dirbti ar susipažinti šiems juridinio asmens darbuotojams.
V. KONFIDENCIALUMAS
21. Perkančioji organizacija, Komisija, jos nariai ar ekspertai, Pirkimo vykdytojas ir kiti asmenys tretiesiems asmenims negali atskleisti tiekėjo Perkančiajai organizacijai pateiktos informacijos, kurią kaip konfidencialią pasiūlyme nurodė tiekėjas. Tokią informaciją visų pirma sudaro komercinė (gamybinė) paslaptis ir konfidencialieji pasiūlymų aspektai.
22. Tiekėjas, teikdamas pasiūlymą, privalo nurodyti, kuri pasiūlymo dalis ar duomenys yra konfidencialūs. Konfidencialia informacija negali būti laikoma tokia informacija, kurią viešai skelbti ar tiekėjams (dalyviams) pateikti įpareigoja Viešųjų pirkimų įstatymas, taip pat tokia informacija, kuri, atsižvelgiant į prašomos pateikti informacijos pobūdį konkrečioje situacijoje, negali būti laikoma konfidencialia. Tokiu atveju tas faktas, kad atitinkama informacija tiekėjo pasiūlyme jo paties bus nurodyta kaip konfidenciali, nesukuria pareigos Perkančiajai organizacijai šios informacijos neviešinti, neatsižvelgiant į tai, jog tiekėjas kartu su pasiūlymu ir pateiks dokumentus, įrodančius jo teisę nurodytąją informaciją laikyti konfidencialia.
VI. PIRKIMO PRADŽIA IR PABAIGA
23. Mažos vertės pirkimas neskelbiamų derybų ar tiekėjų apklausos būdu prasideda, kai Perkančioji organizacija kvietimu kreipiasi į tiekėją (tiekėjus), prašydama pateikti pasiūlymą (pasiūlymus).
24. Pirkimas pasibaigia, kai:
24.5. pasibaigia pasiūlymų galiojimo laikas ir pirkimo–pardavimo sutartis nesudaroma dėl priežasčių, kurios priklauso nuo tiekėjų;
25. Perkančioji organizacija bet kuriuo metu iki pirkimo–pardavimo sutarties sudarymo turi teisę nutraukti pirkimo procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti prieš pradedant pirkimą, neatsižvelgiant į tai, ar pirkimo procedūros nutraukimo teisė yra ar nėra numatyta vykdomo pirkimo dokumentuose. Sprendimas dėl pirkimo procedūrų nutraukimo turi būti motyvuotas konkrečiomis aplinkybėmis, kurių Perkančioji organizacija negalėjo numatyti prieš pradėdama vykdyti pirkimą ir dėl kurių tolimesnis pirkimo procedūrų vykdymas nėra galimas, įmanomas ar racionalus. Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas nereikalingas nutraukiant mažos vertės pirkimo procedūras.
VII. BENDRAVIMAS IR KEITIMASIS INFORMACIJA
26. Perkančioji organizacija ir tiekėjai gali bendrauti tarpusavyje bei keistis informacija paštu arba per kurjerį, faksu, elektroninėmis priemonėmis (elektroniniu paštu, faksu ar CVP IS priemonėmis), žodine forma arba nurodytų būdų deriniu – taip, kaip pasirenka Perkančioji organizacija. Jeigu pirkimo dokumentuose yra nurodyta įslaptinta informacija, bendravimas vykdomas vadovaujantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įslaptintos informacijos apsaugą, reikalavimais.
VIII. MAŽOS VERTĖS PIRKIMAS NESKELBIAMŲ DERYBŲ BŪDU
28. Apie pirkimą, atliekamą neskelbiamų derybų būdu, viešai neskelbiama. Tiekėjus dalyvauti pirkimo neskelbiamų derybų būdu procedūrose Perkančioji organizacija pasirenka pagal turimus rinkos būklės duomenis ir atsižvelgdama į kitą Perkančiajai organizacijai prieinamą informaciją. Pasirinktiems tiekėjams siunčiamas kvietimas dalyvauti pirkimo procedūrose.
29. Pirkime, atliekamame neskelbiamų derybų būdu, turi būti pakviesti dalyvauti ne mažiau kaip 3 tiekėjai (jei tai įmanoma). Tiekėjų kvalifikacija gali būti netikrinama.
30. Kartu su kvietimu tiekėjams Neskelbiamų derybų pirkimo dokumentuose pateikiama:
30.1. pasiūlymų rengimo reikalavimai ir informacija, ar leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus, šių pasiūlymų reikalavimai;
30.2. reikalavimai tiekėjų kvalifikacijai, jei Perkančioji organizacija nusprendžia tikrinti tiekėjų kvalifikaciją, ir tiekėjų kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų sąrašas;
30.3. prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, kiekis (apimtis), su prekėmis teiktinų paslaugų pobūdis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminai;
30.7. Perkančiosios organizacijos siūlomos šalims pasirašyti pirkimo–pardavimo sutarties sąlygos arba sutarties projektas, jeigu jis yra parengtas;
30.8. reikalavimas, kad tiekėjas nurodytų, ar kuri nors jo pasiūlyme nurodyta informacija yra laikytina konfidencialia ir, jei taip, reikalavimas, kad tiekėjas pateiktų dokumentus, įrodančius jo teisę atitinkamą informaciją laikyti konfidencialia;
30.9. informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma kaina, informacija, kad į pasiūlymo kainą turi būti įskaityti visi mokesčiai;
30.10. pasiūlymų galiojimo užtikrinimo ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimai, jei tokie dokumentai reikalaujami;
30.11. pasiūlymų pateikimo terminas, vieta ir būdas, įskaitant informaciją, ar pasiūlymas pateikiamas elektroninėmis priemonėmis;
30.12. būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti pirkimo dokumentų paaiškinimų, sužinoti, ar Perkančioji organizacija ketina rengti dėl to susitikimą su tiekėjais, taip pat būdai, kuriais Perkančioji organizacija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus;
30.14. informacija, kad pasiūlymuose nurodytos kainos bus vertinamos litais ir informacija, kad jeigu pasiūlymuose kainos nurodytos užsienio valiuta, jos bus perskaičiuojamos litais pagal Lietuvos banko nustatytą ir paskelbtą lito ir užsienio valiutos santykį pasiūlymų pateikimo dieną;
30.15. Perkančiosios organizacijos darbuotojų arba Komisijos narių (vieno ar kelių), kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais ir gauti iš jų (ne tarpininkų) pranešimus, susijusius su pirkimų procedūromis, vardai, pavardės telefonų numeriai, el. paštas;
31. Vykdant pirkimą neskelbiamų derybų būdu, su tiekėjais dėl pasiūlymų turinio gali būti vykdomos derybos. Bendravimas ir keitimasis informacija derybų metu vykdomas tokia pačia forma, kokia buvo prašoma pateikti pasiūlymus. Tai yra, jei pasiūlymą buvo prašoma pateikti žodžiu – derybos vykdomos žodine forma, jei pasiūlymą buvo prašoma pateikti raštu – patikslintą pasiūlymą taip pat prašoma pateikti raštu, ir panašiai. Deryboms tiekėjus galima taip pat kviesti atvykti į Perkančiąją organizaciją ir Komisijos posėdyje derėtis dėl pasiūlymo kainos ir kitų sąlygų. Tokiu atveju Derybos turi būti protokoluojamos. Derybų protokolą pasirašo komisijos pirmininkas ir dalyvio, su kuriuo derėtasi, įgaliotas atstovas.
32. Tiekėjų pateikti pasiūlymai (galutiniai pasiūlymai, kai vykdomos derybos dėl pasiūlymų turinio) nagrinėjami ir vertinami vadovaujantis pirkimo dokumentuose nurodytu arba žodžiu tiekėjui (tiekėjams) perduotu (praneštu) pasiūlymų vertinimo kriterijumi ir sąlygomis.
33. Vesdama derybas Perkančioji organizacija turi laikytis šių sąlygų:
33.1. derėtis su dalyviais dėl jų pasiūlymų, siekdama, kad pasiūlymai atitiktų pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus ir būtų galima nustatyti laimėjusį pasiūlymą vadovaujantis pirkimo dokumentuose nurodytais vertinimo kriterijais;
33.3. tretiesiems asmenims neatskleisti jokios iš dalyvio gautos informacijos be dalyvio sutikimo, taip pat neinformuoti dalyvio apie pasiektus susitarimus su kitais tiekėjais;
33.4. visiems dalyviams turi būti taikomi vienodi reikalavimai, suteikiamos vienodos galimybės ir pateikiama vienoda informacija; teikdama informaciją Perkančioji organizacija neturi diskriminuoti vienų dalyvių kitų dalyvių naudai;
33.5. pasiūlymai, kuriuose nurodytos galutinės dalyvių siūlomos kainos, taip pat galutiniai techniniai duomenys, kurie vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus, turi būti pateikti užklijuotuose vokuose. Ši nuostata gali būti netaikoma tais atvejais, kai pirkime pakviestas dalyvauti tik vienas tiekėjas;
34. Jeigu pirkimo procedūrų metu ar sutarties vykdymo metu bus naudojama įslaptinta informacija, pirkimo dokumentuose Perkančioji organizacija nurodo įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus:
34.1. aukščiausią įslaptintos informacijos slaptumo žymą (jei pirkimo procedūrų metu ar sutarties vykdymo metu bus naudojama įslaptinta informacija);
34.2. vietą, kur turės būti dirbama su įslaptinta informacija (Perkančiosios organizacijos ir / arba dalyvio patalpose);
34.3. įslaptintos informacijos automatizuoto apdorojimo reikalavimus (ar tokie reikalavimai yra taikomi / netaikomi) ir tuo atveju, kai šie reikalavimai taikomi, jų taikymo vietą (dalyvio ir / arba Perkančiosios organizacijos patalpose);
34.4. reikalavimą, kad rengiant pasiūlymą dalyvaujantys subrangovai atitiktų kandidatams ar dalyviams nustatytus darbo su įslaptinta informacija reikalavimus;
34.5. dalyvio ir numatomų subrangovų įsipareigojimą saugoti įslaptintą informaciją, kurią jie žino ar sužinos per visą pirkimo–pardavimo sutarties galiojimo laikotarpį, taip pat šią sutartį įvykdžius ar ją nutraukus;
34.6. dalyvio įsipareigojimą užtikrinti, kad kiti subrangovai, su kuriais jis sudarys subrangos sutartis pirkimo–pardavimo sutarties vykdymo metu, Perkančiajai organizacijai taip pat įsipareigos saugoti įslaptintą informaciją;
34.7. informaciją apie numatomus subrangovus, iš kurios Perkančioji organizacija galėtų spręsti, ar subrangovai užtikrins įslaptintos informacijos, kurią jie sužinos vykdydami įsipareigojimus pagal subrangos sutartį, apsaugą;
IX. MAŽOS VERTĖS PIRKIMAS TIEKĖJŲ APKLAUSOS BŪDU
35. Vykdant pirkimą tiekėjų apklausos būdu, tiekėjų kvalifikacija gali būti netikrinama. Jei Perkančioji organizacija nusprendžia tikrinti tiekėjų kvalifikaciją, pirkimo dokumentuose nurodo tiekėjų kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų sąrašą.
36. Jeigu pirkimo procedūrų metu ar sutarties vykdymo metu bus naudojama įslaptinta informacija, pirkimo dokumentuose Perkančioji organizacija nurodo įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus, nustatytus Taisyklių 34 punkte.
37. Sprendimą dėl tiekėjų apklausos formos (raštu ar žodžiu) priima Komisija arba Pirkimo vykdytojas – atsižvelgiant į tai, kam yra pavesta atlikti konkretų pirkimą tiekėjų apklausos būdu.
38. Vykdant pirkimą tiekėjų apklausos būdu, tiekėjų apklausa gali būti vykdoma virtualiai, tai yra viešojo pirkimo laimėtojas gali būti nustatomas pagal tiekėjų viešai skelbiamą informaciją apie tiekėjo siūlomas prekes, paslaugas ir darbus, jei tiekėjų viešai skelbiamos informacijos pakanka sprendimui priimti.
39. Vykdant pirkimą tiekėjų apklausos būdu, sprendimas dėl tiekėjo pasirinkimo gali būti priimtas išanalizavus bei įvertinus ir vieno tiekėjo pasiūlymą, jei galioja kuri nors viena iš toliau nurodytų sąlygų:
39.1. Perkamos prekės gaminamos tik mokslo, eksperimentavimo, studijų ar techninio tobulinimo tikslais, nesiekiant gauti pelno arba padengti mokslo ar tobulinimo išlaidų.
39.3. Perkamos ekspertų komisijų, komitetų, tarybų, kurių sudarymo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, narių teikiamos nematerialaus pobūdžio (intelektinės) paslaugos.
39.4. Dėl įvykių, kurių Perkančioji organizacija negalėjo iš anksto numatyti, būtina skubiai įsigyti reikalingų prekių, paslaugų ar darbų. Aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, negali priklausyti nuo Perkančiosios organizacijos.
39.5. Perkančioji organizacija pagal ankstesnę sutartį iš tam tikro tiekėjo pirko prekių arba paslaugų ir nustatė, kad iš jo tikslinga pirkti papildomai, techniniu požiūriu derinant su jau turimomis prekėmis ir suteiktomis paslaugomis, ir jeigu ankstesnieji pirkimai buvo efektyvūs, iš esmės nesikeičia prekių ar paslaugų kainos ir kitos sąlygos, o alternatyvūs pirkimai dėl techninio nesuderinamumo su ankstesniaisiais būtų nepriimtini, nes Perkančiajai organizacijai įsigijus skirtingų techninių charakteristikų prekių ar paslaugų, ji negalėtų naudotis anksčiau pirktomis prekėmis ar paslaugomis ar patirtų didelių nuostolių. Jeigu papildomai perkamų prekių ar paslaugų kaina viršija 30 procentų ankstesnės pirkimų kainos, turi būti atliekama ekspertizė dėl papildomai perkamų prekių ar paslaugų techninių charakteristikų suderinamumo.
40. Vykdant pirkimą tiekėjų apklausos būdu raštu tiekėjui (tiekėjams) pateikiamuose pirkimo dokumentuose minimaliai gali būti nurodyta ši informacija, jei perkančioji organizacija mano, kad ji yra reikalinga:
40.1. pasiūlymų rengimo ir pateikimo reikalavimai, informacija, ar leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus, šių pasiūlymų reikalavimai;
40.2. prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, kiekis (apimtis), su prekėmis teiktinų paslaugų pobūdis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminai;
40.6. Perkančiosios organizacijos siūlomos šalims pasirašyti pirkimo–pardavimo sutarties sąlygos arba sutarties projektas, kurie sudarant pirkimo–pardavimo sutartį negalės būti keičiami;
40.7. informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma kaina, informacija, kad į pasiūlymo kainą turi būti įskaityti visi mokesčiai;
40.8. pasiūlymų galiojimo užtikrinimo ir pirkimo–pardavimo sutarties įvykdymo užtikrinimo, jei jie bus taikomi, reikalavimai;
40.9. pasiūlymų pateikimo terminas, vieta ir būdas, įskaitant informaciją, ar pasiūlymas pateikiamas elektroninėmis priemonėmis;
40.11. informacija, kad pasiūlymuose nurodytos kainos bus vertinamos litais ir informacija, kad jeigu pasiūlymuose kainos nurodytos užsienio valiuta, jos bus perskaičiuojamos litais pagal Lietuvos banko nustatytą ir paskelbtą lito ir užsienio valiutos santykį pasiūlymų pateikimo dieną;
40.12. Perkančiosios organizacijos Pirkimo vykdytojo arba Komisijos narių (vieno ar kelių), jei pirkimą atlieka Komisija, kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais ir gauti iš jų (ne tarpininkų) pranešimus, susijusius su pirkimų procedūromis, vardai, pavardės, telefonų numeriai, el. paštas;
41. Vykdant pirkimą tiekėjų apklausos būdu pasiūlymų pateikimo terminas turi būti pakankamas tam, kad konkrečiu atveju tiekėjas (tiekėjai) galėtų parengti ir pateikti pasiūlymą.
42. Vykdant pirkimą apklausos būdu gali būti numatytos derybos tarp Perkančiosios organizacijos ir dalyvių, kurių kvalifikacija atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus. Tuo atveju Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose nurodo, kokiais atvejais gali būti deramasi, ir derėjimosi tvarką.
43. Perkančioji organizacija gali kviestis derėtis, kai: gautas tik vienas pasiūlymas, visi tiekėjų pateikti pasiūlymai neatitiko pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų, visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, buvo pasiūlytos per didelės, Perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos, arba siekiant sumažinti pasiūlymo kainą.
X. TECHNINĖ SPECIFIKACIJA
44. Perkamų prekių, paslaugų ar darbų savybės apibūdinamos pirkimo dokumentuose pateikiamoje techninėje specifikacijoje. Perkančioji organizacija taiko techninių specifikacijų sąvokas, apibrėžtas Viešųjų pirkimų įstatymo 3 priedėlyje. Techninė specifikacija rengiama vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 38 straipsnio nuostatomis. Perkančioji organizacija gali nesivadovauti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 38 straipsnyje nustatytais reikalavimais, tačiau bet kuriuo atveju ji turi užtikrinti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 6 straipsnyje nurodytų principų laikymąsi.
46. Apibūdinant pirkimo objektą, techninėje specifikacijoje negali būti nurodytas konkretus modelis ar šaltinis, konkretus procesas ar prekės ženklas, patentas, tipai, konkreti kilmė ar gamyba, dėl kurių tam tikroms įmonėms ar tam tikriems produktams būtų sudarytos palankesnės sąlygos arba jie būtų atmesti. Toks nurodymas yra leistinas išimties tvarka, kai pirkimo objekto yra neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti. Šiuo atveju nurodymas pateikiamas įrašant žodžius „arba lygiavertis“.
47. Perkančioji organizacija neturi teisės atmesti pasiūlymo dėl to, kad siūlomos prekės, paslaugos ar darbai neatitinka nurodytų techninių specifikacijų, kuriomis ji rėmėsi, jeigu dalyvis savo pasiūlyme bet kokiomis Perkančiajai organizacijai tinkamomis priemonėmis įrodo, kad jo pasiūlyti sprendimai yra lygiaverčiai ir atitinka techninėje specifikacijoje keliamus reikalavimus.
48. Jeigu kartu su paslaugomis perkamos prekės ir (ar) darbai, su prekėmis – paslaugos ir (ar) darbai, o su darbais – prekės ir (ar) paslaugos, techninėje specifikacijoje atitinkamai nustatomi reikalavimai ir kartu perkamoms prekėms, darbams ar paslaugoms.
49. Jei leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus, nurodomi minimalūs reikalavimai, kuriuos šie pasiūlymai turi atitikti.
50. Perkančioji organizacija gali leisti pateikti alternatyvius pasiūlymus tik tuo atveju, kai pasiūlymams vertinti taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus.
XI. PASIŪLYMŲ VERTINIMAS IR PALYGINIMAS
52. Perkančioji organizacija gali derėtis dėl pasiūlymo kainos ir kitų pasiūlymo sąlygų, tačiau negalima keisti galutinio derybų rezultato, užfiksuoto derybų protokoluose ar po derybų pateiktuose galutiniuose pasiūlymuose.
53. Perkančioji organizacija pasiūlymą atmeta, jeigu:
53.1. pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacinių reikalavimų arba Perkančiosios organizacijos prašymu nepatikslino arba nepaaiškino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją ar kitų tikslinamų duomenų ar dokumentų;
53.4. jei dalyvis per Perkančiosios organizacijos nurodytą terminą neištaiso pasiūlymo kainos apskaičiavimo klaidų ir (ar) nepaaiškina pasiūlymo;
53.5. jei dalyvis pasiūlė neįprastai mažą kainą ir jos nepagrindė ar nepateikė neįprastai mažos kainos pagrindimo;
54. Perkančioji organizacija kelių dalyvių pasiūlymus vertina remdamasi vienu iš šių kriterijų, kurį pasirenka ir nurodo pirkimo dokumentuose:
54.1. ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo, kai pirkimo–pardavimo sutartį sudaro su dalyviu, pateikusiu Perkančiajai organizacijai naudingiausią pasiūlymą, išrinktą pagal jos nustatytus kriterijus, susijusius su pirkimo objektu, – paprastai kokybės, kainos, techninių privalumų, estetinių ir funkcinių charakteristikų, aplinkosaugos charakteristikų, eksploatavimo išlaidų, veiksmingumo, garantinio aptarnavimo ir techninės pagalbos, pristatymo datos, pristatymo laiko arba užbaigimo laiko;
55. Pasiūlymų eilė nustatoma ekonominio naudingumo mažėjimo arba kainų didėjimo tvarka. Tais atvejais, kai taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus ir kelių tiekėjų pasiūlymų ekonominis naudingumas yra vienodas, sudarant pasiūlymų eilę pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas, kurio pasiūlymo kaina yra mažiausia. Tais atvejais, kai pasiūlymų vertinimo kriterijus yra pasiūlyta mažiausia kaina ir keli pasiūlymai pateikiami vienodomis kainomis, sudarant pasiūlymų eilę pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas, kurio vokas su pasiūlymais įregistruotas ar pasiūlymas elektroninėmis priemonėmis pateiktas anksčiausiai.
56. Perkančioji organizacija, vadovaudamasi vienu iš Taisyklių 53 punkte nurodytu pasiūlymų vertinimo kriterijumi, kurį pasirenka ir konkretaus pirkimo atveju nurodo pirkimo dokumentuose, laimėjusiu pripažįsta pasiūlymą iš tų pasiūlymų, kurie nebuvo atmesti pagal Taisyklių ir pirkimo dokumentų reikalavimus.
XII. INFORMAVIMAS APIE PIRKIMO PROCEDŪROS REZULTATUS
57. Perkančioji organizacija suinteresuotiems dalyviams ne vėliau kaip per 5 darbo dienas praneša apie priimtą sprendimą sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį.
58. Perkančioji organizacija dalyviui, kurio pasiūlymas buvo atmestas, jeigu dalyvis to pageidauja, nurodo pasiūlymo atmetimo priežastis.
59. Perkančioji organizacija negali teikti ir neteikia informacijos, jeigu jos atskleidimas prieštarauja teisės aktams, kenkia visuomenės interesams, teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
60. Susipažinti su informacija, susijusia su pasiūlymų nagrinėjimu, aiškinimu, vertinimu ir palyginimu, turi teisę Perkančiosios organizacijos vadovas, jo įgalioti asmenys, Pirkimo vykdytojas ar Komisijos nariai, Perkančiosios organizacijos pakviesti ekspertai, Viešųjų pirkimų tarnybos atstovai, kiti asmenys ir institucijos, turinčios tokią teisę pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu įgalioti Europos Sąjungos ar atskirų valstybių finansinę paramą administruojantys viešieji juridiniai asmenys.
XIII. PIRKIMO–PARDAVIMO SUTARTIS
61. Perkančioji organizacija sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį siūlo tam dalyviui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu. Dalyvis sudaryti pirkimo–pardavimo sutarties kviečiamas raštu (išskyrus atvejus, kai pirkimo–pardavimo sutartis bus sudaroma žodžiu) ir jam nurodomas laikas, iki kada jis turi pasirašyti pirkimo–pardavimo sutartį.
62. Pirkimo–pardavimo sutarties projektą parengia Perkančiosios organizacijos Pirkimo vykdytojas (Komisija), jeigu jis nebuvo parengtas kaip pirkimo dokumentų sudėtinė dalis.
63. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo, arba jis neįvykdo reikalavimų užtikrinti įslaptintos informacijos apsaugą, arba iki Perkančiosios organizacijos nurodyto laiko nepasirašo pirkimo–pardavimo sutarties, arba atsisako sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, laikoma, kad tiekėjas atsisakė sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį. Tuo atveju Perkančioji organizacija siūlo sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal nustatytą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį arba organizuoja naują mažos vertės pirkimą.
64. Atlikus mažos vertės pirkimą ir sudarant pirkimo–pardavimo sutartį su laimėtoju, jo pateikto pasiūlymo kaina gali būti mažinama, jei tiekėjas sutinka kainą sumažinti, tačiau negali būti keičiamos pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos visos kitos pirkimo sąlygos.
65. Pirkimo–pardavimo sutartyje, kai ji sudaroma raštu, nustatoma:
65.3. kaina arba kainodaros taisyklės, nustatytos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos patvirtintą metodiką;
65.6. tiekėjo įsipareigojimai dėl įslaptintos informacijos apsaugos, jeigu pirkimas yra susijęs su įslaptinta informacija;
65.13. subrangovai, subtiekėjai ar subteikėjai, jeigu vykdant sutartį jie pasitelkiami, ir jų keitimo tvarka;
66. Pirkimo–pardavimo sutartis turi būti sudaroma nedelsiant, bet ne anksčiau, negu pasibaigė sutarties sudarymo atidėjimo terminas, jeigu jis buvo nustatytas, ir kuris prasideda nuo pranešimo apie sprendimą sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį išsiuntimo iš Perkančiosios organizacijos suinteresuotiems dalyviams dienos ir kurio metu negali būti sudaroma pirkimo–pardavimo sutartis.
67. Tuo atveju, kai tiekėjas dėl priimtų sprendimų ar atliktų veiksmų Perkančiajai organizacijai pateikia pretenziją ir Perkančioji organizacija priima sprendimą ją nagrinėti, pirkimo–pardavimo sutartis negali būti sudaryta anksčiau, nei nustatyta Viešųjų pirkimų saugumo ir gynybos srityje įstatymo 58 straipsnyje, o gavusi tiekėjo prašymo ar ieškinio teismui kopiją, negali sudaryti pirkimo–pardavimo sutarties, kol nesibaigė pirkimo–pardavimo sutarties sudarymo atidėjimo terminas ar šio įstatymo 58 straipsnio 2 dalyje, 60 straipsnio 3 dalies 3 punkte ir 4 dalies 3 punkte nurodyti terminai ir kol perkančioji organizacija negavo teismo pranešimo apie:
67.2. motyvuotą teismo nutartį dėl tiekėjo prašymo taikyti laikinąsias apsaugos priemones atmetimo, kai šis prašymas teisme buvo gautas iki ieškinio pareiškimo;
68. Pirkimo–pardavimo sutartis sudaroma raštu tais atvejais, kai yra bent viena iš šių aplinkybių:
68.2. perkamos prekės turės būti pristatomos, o suteiktos paslaugos teikiamos ne visos iš karto, o pirkimo–pardavimo sutartyje numatytais periodais, terminais ir kiekiais;
XIV. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS
69. Įvykdytos pirkimo–pardavimo sutartys, paraiškos, pasiūlymai, pirkimo dokumentai, paraiškų ir pasiūlymų nagrinėjimo bei vertinimo dokumentai, kiti su pirkimu susiję dokumentai, nepaisant jų pateikimo būdo, formos ir laikmenos, saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka, tačiau ne mažiau kaip 10 metų nuo pirkimo pabaigos.
XV. GINČŲ SPRENDIMAS
XVI. PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS ATSAKOMYBĖ
Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos mažos vertės pirkimų gynybos ir saugumo srityje taisyklių
priedas
(Tiekėjų apklausos pažymos formos pavyzdys)
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTAS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS
TVIRTINU
___________________________________________
(įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos)
____________________________________________
(įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens parašas)
_____________________________________________
(įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens vardas ir pavardė)
TIEKĖJŲ APKLAUSOS PAŽYMA
_______________ Nr. __________
(data)
Vilnius
1. Pirkimo objekto pavadinimas:
2. Prekės: |
|
|
Paslaugos: |
|
|
Darbai: |
|
Pirkimo dalies numeris |
Pavadinimas |
BVPŽ kodas |
Mato vienetas |
Kiekis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Vertinimo kriterijus:
kaina |
|
|
|
ekonominis naudingumas |
|
|
|
4. Apklausti tiekėjai ir jų pasiūlymai:
(jei vertinama ne bendra pasiūlymo kaina – kiekvienai pirkimo daliai atskirai)
Pirkimo dalies numeris |
Tiekėjo pavadinimas |
Kaina Lt su PVM/nepateikė pasiūlymo |
Pasiūlymo pateikimo data |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tiekėjai apklausti raštu/žodžiu: ______________________________________________________
Vykdytos derybos (taip/ne): ________________________________________________________.
Nurodyti Taisyklių punktą, kuriuo vadovaujantis buvo atliktas pirkimas: _____________________.
5. Nustatoma pasiūlymų eilė:
Pirkimo dalies numeris |
Pasiūlymo naudingumo numeris |
Tiekėjo pavadinimas |
Kaina su PVM/Galutinė kaina su PVM po derybų |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Laimėjo dalyvio _____________________________________________________ pasiūlymas.
7. Pirkimo sutartis sudaroma su dalyviu _____________________________________________.
Apklausą vykdė:
______________________ _________________ _________________
(Pirkimo vykdytojo pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)