LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL REGIONINĖS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-001-02-10-03 (RE) „GERINTI KOKYBIŠKŲ VISUOMENĖS SVEIKATOS PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ REGIONUOSE“ FINANSAVIMO GAIRIŲ PATVIRTINIMO
2023 m. gegužės 30 d. Nr. V-627
Vilnius
Vadovaudamasis 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 105 punktu bei atsižvelgdamas į 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. sausio 26 d. nutarimu Nr. 66 „Dėl 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 11-001-02-10-03 (RE) „Gerinti kokybiškų visuomenės sveikatos paslaugų prieinamumą regionuose“,
t v i r t i n u Regioninės pažangos priemonės Nr. 11-001-02-10-03 (RE) „Gerinti kokybiškų visuomenės sveikatos paslaugų prieinamumą regionuose“ finansavimo gaires (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro
2023 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. V-627
REGIONINĖS PAŽANGOS PRIEMONĖS Nr. 11-001-02-10-03 (RE) „GERINTI KOKYBIŠKŲ VISUOMENĖS SVEIKATOS PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ REGIONUOSE“ FINANSAVIMO GAIRĖS
I SKYRIUS
INFORMACIJA APIE REGIONINĘ PAŽANGOS PRIEMONĘ
Regioninė pažangos priemonė |
2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano (toliau – NPP) pažangos uždavinio kodas |
Valstybės biudžeto asignavimų valdytojas |
Regioninei pažangos priemonei įgyvendinti skiriamos lėšos (tūkst. Eur) |
Regioninės pažangos priemonės finansavimo šaltinis |
Išankstinės sąlygos |
NPP poveikio rodiklis (matavimo vienetai) |
Pradinė rodiklio reikšmė (metai) |
Siektina rodiklio reikšmė (2025 m.) |
Siektina rodiklio reikšmė (2030 m.) |
11-001-02-10-03 (RE) „Gerinti kokybiškų visuomenės sveikatos paslaugų prieinamumą regionuose“ |
2.10 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
22 000 Eur
|
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų bendrojo finansavimo lėšos, projektų vykdytojų, partnerių lėšos |
Patvirtintose regionų plėtros planų pažangos priemonėse numatytos veiklos, skirtos kokybiškų visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumui didinti, yra pagrįstos mokslo įrodymais, pripažinta gerąja praktika ar tarptautiniais standartais pagal Sveikatos apsaugos ministerijos pateiktas rekomendacijas (metodiką) |
Prevencinėmis priemonėmis išvengiamas mirtingumas (mirusiųjų skaičius 100 tūkst. gyventojų) |
293 (2018) |
220 |
160 |
II SKYRIUS
PAGRINDINĖ 2021–2027 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ PROGRAMOS INFORMACIJA
Prioritetas |
Uždavinys |
Fondas |
Pagal uždavinį skiriama Europos Sąjungos finansavimo suma |
Skiriamo nacionalinio bendrojo finansavimo suma |
Didžiausias galimas finansavimo intensyvumas |
Intervencinės priemonės kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Ekonomi-nės veiklos kodas |
Lyčių lygybės matmens kodas |
4. Socialiai atsakingesnė Lietuva |
4.8. Suteikti daugiau vienodų galimybių už prieinamą kainą laiku gauti kokybiškas ir tvarias paslaugas, įskaitant paslaugas, kuriomis skatinamos galimybės gauti būstą ir į asmenį orientuotą priežiūrą, įskaitant sveikatos priežiūrą; modernizuoti socialinės apsaugos sistemas, be kita ko, skatinti, kad būtų suteikta galimybė naudotis socialine apsauga, daugiau dėmesio skiriant vaikams ir palankių sąlygų neturinčioms grupėms; gerinti sveikatos priežiūros sistemų ir ilgalaikės priežiūros paslaugų prieinamumą, taip pat ir neįgaliesiems, rezultatyvumą ir tvarumą |
„Europos socialinis fondas +“ (toliau – ESF+) |
17 298 600 Eur
|
4 701 400 Eur, iš kurių 1 125 124 Eur – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrojo finansavimo lėšos ir ne mažiau kaip 3 576 276 Eur – projektų vykdytojų, partnerių lėšos
|
Reikalavimai dėl didžiausio galimo projekto finansavimo intensyvumo nustatomi šių Gairių III skyriaus 2.5 papunktyje |
160 – priemonės, kuriomis gerinamas sveikatos priežiūros sistemų prieinamumas, efektyvumas ir atsparumas (išskyrus infrastruktūrą) |
02 (ITI) –miestai, miesteliai ir priemiesčiai; 08 – kitų rūšių tikslinės teritorijos; 33 – nesiorien-tuojant į teritorišku-mą
|
09 –
|
22 – žmonių sveikatos priežiūros veikla |
03 – neutralu-mas lyties požiūriu |
III SKYRIUS
FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Taikomi teisės aktai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1060); 1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013[1]; 1.3. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės (toliau – Administravimo taisyklės) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau – PAFT), patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“[2]; 1.4. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2022) 5742; 1.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. sausio 26 d. nutarimas Nr. 66 „Dėl 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo plėtros programos patvirtinimo“; 1.6. Lietuvos sveikatos 2014–2025 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2014 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. XII-964 „Dėl Lietuvos sveikatos 2014–2025 metų strategijos patvirtinimo“; 1.7. Valstybės pažangos strategija „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. XI-2015 „Dėl Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“ patvirtinimo“; 1.8. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“; 1.9. Tvarios miesto plėtros strategijų ir funkcinių zonų strategijų rengimo ir įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2023 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. 1V-30 „Dėl Tvarios miesto plėtros strategijų ir funkcinių zonų strategijų rengimo ir įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“; 1.10. Valstybinė narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės ir vartojimo prevencijos 2018–2028 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2018 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. XIII-1765 „Dėl Valstybinės narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės ir vartojimo prevencijos 2018–2028 metų programos patvirtinimo“. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Reikalavimai projektams, finansuojamiems pagal regioninę pažangos priemonę |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1. Išankstinė sąlyga: Patvirtintose regionų plėtros planų priemonėse turi būti tik tie projektai, kuriuose numatytos veiklos, skirtos kokybiškų visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumui didinti, yra pagrįstos mokslo įrodymais, pripažinta gerąja praktika ar tarptautiniais standartais pagal Sveikatos apsaugos ministerijos pateiktas rekomendacijas (metodiką). Rekomendacijos (metodika) pateiktos Sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje: https://sam.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/visuomenes-sveikatos-prieziura/visuomenes-sveikatos-prieziura-savivaldybese. Išankstinės sąlygos atitikimas turi būti aprašytas projekto įgyvendinimo plane: - kaip projektas atitinka pripažintas gerąsias praktikas ar tarptautinius standartus, taikomus paslaugos organizavimui* (nurodoma, kaip bus užtikrinamas veiklų organizavimas pagal Sveikatos apsaugos ministerijos tinklalapyje skelbiamas rekomendacijas (metodiką) (šių dokumentų skyrius, punktus ir pan.) (atitiktis vertinama pagal Europos psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos kokybės standartus[3]); - kaip projektas atitinka pripažintas gerąsias praktikas, tarptautinius standartus ar mokslo įrodymus, taikomus paslaugos turiniui (nurodoma, kaip bus užtikrinama veiklų turinio atitiktis Sveikatos apsaugos ministerijos tinklalapyje skelbiamoms rekomendacijoms (metodikai), atitiktis pripažintoms gerosioms praktikoms, tarptautiniams standartams, rekomendacijoms ar mokslo įrodymams).
2.2. Pagal priemonę „Gerinti kokybiškų visuomenės sveikatos paslaugų prieinamumą regionuose“ Nr. 11-001-02-10-03 (RE) nebus finansuojamos projekto „Programos „Neįtikėtini metai“ (angl. Increadible Years ®) modulio, skirto ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvams, (angl. preschool basic) ir modulio, skirto mokyklinio amžiaus vaikų tėvams, (angl. school basic) įgyvendinimas“ veiklos šiose savivaldybėse: Vilniaus m., Klaipėdos m., Klaipėdos r., Panevėžio m., Marijampolės, Šiaulių m., Kauno m., Tauragės r., Kėdainių r., Alytaus m., Utenos r., Plungės r., Telšių r., Kupiškio r., Šilutės r., Joniškio r., Jonavos r., Šalčininkų r. Pasirinkus vykdyti 2.1 dalyje nurodytą veiklą Nr. 2, rekomenduojama, kad apie 70 proc. dalyvaujančių asmenų būtų vaikai, jaunimas ir apie 30 proc. dalyvaujančių asmenų būtų vaikų, jaunimo aplinkos nariai (šeimos, mokyklos, bendruomenės nariai). Vaikais ar jaunimu laikomi asmenys nuo 10 iki 29 metų amžiaus. 2.3. Įgyvendinant projektus, rodikliui Nr. R.S.2.3526 „Asmenų, palankiai vertinančių visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų kokybę, dalis“ apskaičiuoti pildoma anketa, kuri pateikiama prie šio rodiklio aprašymo kortelės. Rodiklių kortelės skelbiamos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje https://sam.lrv.lt. 2.4. Tai, ar išankstinė sąlyga įvykdyta pagal Gairių 2.1 dalyje nustatytus reikalavimus, nustato projektų, kuriais įgyvendinamos regionų plėtros plano pažangos priemonės, administruojančioji institucija (toliau – RPPl administruojančioji institucija), PAFT nustatyta tvarka vertindama projekto įgyvendinimo planą. 2.5. Įgyvendindamos projektus pagal 2.1 dalyje nurodytas veiklas Nr. 1 ir Nr. 2, kelios savivaldybės gali pasirinkti kartu įgyvendinti vieną bendrą projektą. 2.6 Tuo atveju, kai Projektas bendrai įgyvendina Investicijų programos 5.2 uždavinio veiklas, turi būti išpildyti visi šie reikalavimai: 2.6.1. patvirtinta funkcinės zonos strategija, prie kurios įgyvendinimo prisideda projektas; 2.6.2. projektu įgyvendinamas funkcinės zonos strategijoje numatytas investicinis veiksmas; 2.6.3. sudarytos sąlygos savivaldybėms bendrai naudoti viešąją infrastruktūrą ir (ar) bendrai teikti viešąsias paslaugas, kurias numatoma sukurti ar modernizuoti įgyvendinant projektą, t. y. įgyvendintas neinvesticinis veiksmas, susijęs su strategijos investiciniu veiksmu, kuriam įgyvendinti yra skirtas projektas. 2.7. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus PAFT 2 priede. 2.8. Projektui, kuris įgyvendinamas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, skiriamas finansavimas iš ES fondų lėšų negali viršyti 85 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Projektui, kuris įgyvendinamas Sostinės regione (išskyrus Vilniaus miesto savivaldybės teritoriją), skiriamas finansavimas iš ES fondų lėšų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrojo finansavimo lėšų negali viršyti 85 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Projektui, kuris įgyvendinamas Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje, skiriamas finansavimas iš ES fondų lėšų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrojo finansavimo lėšų negali viršyti 75 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. 2.9. Kartu su projekto įgyvendinimo planu turi būti pateikti šie priedai: 2.9.1. įgaliojimas pasirašyti projekto įgyvendinimo planą, jei jį pasirašo ne pareiškėjo įstaigos vadovas; 2.9.2. partnerio deklaracija (PAFT 1 priedo 1 priedas), jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais); 2.9.3. Informacijos apie projekto biudžeto paskirstymą forma (PAFT 1 priedo 2 priedas), jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais); 2.9.4. investicijų projektas su investicijų skaičiuokle (jei taikoma). Jis rengiamas, jeigu įgyvendinant projektą planuojama investicijų į ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto, reikalingo viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Viešojo administravimo įstatyme, teikti ir (arba) viešojo administravimo funkcijoms atlikti, ir (arba) teisingumo vykdymo funkcijai atlikti, sukūrimą, įsigijimą arba jo vertės padidinimą ir šių investicijų suma, išskyrus (atėmus) jai tenkantį pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį, viršija 1 (vieną) milijoną eurų. Investicijų projektas parengtas pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337, kuri paskelbta interneto svetainėje viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros interneto svetainės www.CPVA.lt puslapyje skiltyje Plėtros programų portfelio metodinės pagalbos centras/Dokumentai/Investicijų projektų rengimo metodika. Vadovaujantis šia metodika, gali būti rengiamas vienas investicijų projektas keliems į RPPl įtrauktų projektų įgyvendinimo planams; 2.9.5. dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidų pagrįstumą (sudarytos sutartys, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas (pvz., Centrinėje viešųjų pirkimų Informacinėje sistemoje ir pan.); 2.9.6. dokumentai, pagrindžiantys darbo užmokesčio išlaidų pagrįstumą (veiklų sąrašas, kuriame būtų nurodytos projektą vykdančių asmenų planuojamos darbo valandos projekte, valandinis įkainis, jo pagrindimas). Sudarant projekto biudžetą ir nustatant išlaidas projektą vykdantiems asmenims, kurie yra projekto vykdytojo darbuotojai ar planuojami įdarbinti nauji darbuotojai, būtina remtis dabartiniu darbo užmokesčiu analogiškoms tos institucijos pareigybėms. Įkainiui pagrįsti turi būti pateikti įrodantys dokumentai, pavyzdžiui, 2–3 mėn. laikotarpio analogiškos pareigybės nuasmenintas priskaitymo-apmokėjimo žiniaraštis, įrodantis DU paskyrimo ir išmokėjimo faktą. Valstybės tarnautojų, biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio valandinis įkainis turi būti apskaičiuotas vadovaujantis nacionaliniais teisės aktais, reglamentuojančiais tokių darbuotojų darbo užmokesčio apskaičiavimą; 2.9.7. tuo atveju, kai Projektas bendrai įgyvendina Investicijų programos 5.2 uždavinio veiklas, pateikiami dokumentai, įrodantys, kad yra įvykdytas neinvesticinis veiksmas susijęs su investiciniu veiksmu, kuriam įgyvendinti skirtas projektas (priimtas administracinis aktas ir (ar) administracinis sprendimas ir (ar) sudaryta sutartis, ir (ar) kelių savivaldybių bendrai įsteigtas juridinis asmuo) arba, kai Aprašo 49 punkte nustatytu atveju funkcinės zonos strategijoje nėra nurodytas su projektu susijęs neinvesticinis veiksmas, dokumentai, įrodantys, kad yra įvykdytas (-i) su investiciniu (-iais) veiksmu (-ais), kuriam (-iems) įgyvendinti skirtas projektas, susijęs (-ę) ir Aprašo 48 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantis (-ys) veiksmas (-ai). 2.10. Iš ESF+ lėšų finansuojamos investicijos gali būti priskirtos bet kuriam Investicijų programos įgyvendinimo regionui nepriklausomai nuo to, kuriam Investicijų programos įgyvendinimo regionui atitenka investicijos kuriama nauda, su sąlyga, kad projektas padeda siekti konkretaus Investicijų programos uždavinio, pagal kurį jis finansuojamas, tikslų.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1. Finansuojamos veiklos ir siekiami stebėsenos rodikliai
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
* Prie rodiklių pasiekimo prisideda projektai, kuriais įgyvendinama tvarios miesto plėtros strategija ar funkcinės zonos strategija; šių rodiklių siekiama ne projekto, o Investicijų programos uždavinio lygiu; regionų plėtros plano pažangos priemonių aprašuose prisidėjimas prie šių rodiklių neturi būti planuojamas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Horizontaliųjų principų laikymosi reikalavimai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1. Projekte negali būti numatyta: 3.1.1. apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lygių galimybių ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ar kitais pagrindais principo įgyvendinimui; 3.1.2. veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) laikymosi reikalavimai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priemonės veiklos atitinka Chartiją pagal 2016 m. liepos 23 d. Europos Komisijos pranešimą – Rekomendacijų, kaip užtikrinti, kad būtų laikomasi Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų skirstant Europos struktūrinių ir investicinių fondų (ESI fondų) paramą (2016/C 269/01), III priedą. Konkretūs reikalavimai išdėstyti Gairių III skyriaus 2.1 dalies „Finansuojamos veiklos ir siekiami stebėsenos rodikliai“ finansuojamų veiklų lentelėje ir 3.1.1 papunktyje. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Reikalavimai valstybės pagalbai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.1. Pagal Gaires valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama. 4.2. Pagal Gaires valstybės pagalba, kuri atitinka 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, neteikiama. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VII skyriaus pirmajame skirsnyje „Bendrieji projektų išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai“, antrajame skirsnyje „Specialieji projektų išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai“ ir viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros parengtose Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, kurios skelbiamos Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje esinvesticijos.lt, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. 5.2. Tiesioginės projekto išlaidos turi atitikti bent vieną iš ESF+ finansavimo sričių, nustatytų Reglamente (ES) 2021/1060. 5.3. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (arba) partnerio (-ių) lėšų. 5.4. Projekto vykdytojas kartu su veiklos ataskaitomis, kuriose deklaruojamos su ESF+ projekto dalyviais susijusios išlaidos arba pasiektos stebėsenos rodiklių reikšmės, teikia administruojančiajai institucijai informaciją apie ESF+ projekto dalyvius. Detali informacija, susijusi su projekto dalyviais, pateikta PAFT IV skyriaus 6 skirsnyje. 5.5. Projektams taikomi supaprastinti išlaidų dydžiai, kurie nurodyti šių regioninės pažangos priemonės finansavimo gairių 6 lentelėje „Projekto veiklų projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai“: - privalomoms viešinimo išlaidoms; - projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų dalis per mėnesį, skirta kasmetinėms atostogoms; - netiesioginėms išlaidoms taikoma iki 7 proc. fiksuotoji norma nuo tinkamų finansuoti tiesioginių projektų išlaidų. 5.6. Fiksuotosios normos ir supaprastintai apmokami dydžiai nebus indeksuojami. 5.7. Netinkamos finansuoti projekto lišlaidos nustatytos PAFT VII skyriaus „Projektų išlaidų reikalavimai“ 3 skirsnyje. Be kitų šiame skirsnyje nurodytų reikalavimų, ESF+ finansavimo reikalavimų neatitinkančiomis išlaidomis taip pat laikomos: - infrastruktūros, žemės ir kito nekilnojamojo turto pirkimo išlaidos; - baldų, įrangos (įrenginių) ar transporto priemonių pirkimo išlaidos, išskyrus atvejus, kai tokie pirkiniai būtini projekto tikslui pasiekti arba kai baigiantis projektui tie daiktai visiškai nusidėvi, arba kai tų daiktų pirkimas yra labiausiai ekonomiškai pagrįsta alternatyva; - pastatų, kitų statinių ir patalpų statybos, rekonstravimo, remonto ir panašios išlaidos. 5.8. Kryžminis finansavimas netaikomas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Projekto veiklų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
[1] https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/?uri=CELEX:32021R1057
[3] https://sam.lrv.lt/uploads/sam/documents/files/Veiklos_sritys/visuomenes-sveikatos-prieziura/Metodines%20rekomendacijos/Prevencijos%20kokyb%C4%97s%20standartai.pdf Veiklos ir poveiklės turi atitikti mažiausiai 1 etapo „Poreikių vertinimas“ (14–16 psl.) ir 3 etapo „Programos kūrimas“ (19–22 psl.) standartus, kitų etapų standartus – pageidautina
* pildoma tik planuojant Gairių 2.1 dalyje nurodytą veiklą Nr. 2.