ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS (PAGALBOS Į NAMUS) PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. gegužės 21 d. Nr. T-173

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 37 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, 4 dalies 1, 2 ir 3 punktais, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 16–21 punktais, Socialinių paslaugų katalogo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, 14.1 papunkčiu, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, bei Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. A1-448 „Dėl Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo rekomendacijų patvirtinimo“, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Socialinės priežiūros (pagalbos į namus) paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                      Antanas Bezaras

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2019 m. gegužės 21 d. sprendimu Nr. T-173

 

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS (PAGALBOS Į NAMUS) PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR

TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinės priežiūros (pagalbos į namus) paslaugų (toliau – pagalbos į namus paslaugos) organizavimo ir teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja pagalbos į namus paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo, sustabdymo, nutraukimo procedūras, mokėjimą už jas ir kt.

2. Pagalbos į namus paslaugas asmens namuose teikia biudžetinė įstaiga Šiaulių rajono savivaldybės socialinių paslaugų centras (toliau – Centras).

3. Pagalbos į namus paslaugų teikimo tikslas – padėti asmeniui (šeimai), kuriam nustatytas pagalbos į namus paslaugos poreikis, skatinant asmens (šeimos) integraciją į visuomenę bei savarankiškumą gyvenamojoje aplinkoje, gerinant gyvenimo kokybę, palaikant ir ugdant paslaugas gaunančių asmenų socialinius įgūdžius.

4. Pagalbos į namus paslaugos organizuojamos ir teikiamos vadovaujantis šiais principais:

prieinamumo – pagalbos į namus paslaugos organizuojamos ir teikiamos taip, kad būtų užtikrintas šių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) prieinamumas – kuo arčiau jo gyvenamosios vietos (asmens namuose);

tinkamumo – turi būti užtikrinta pagalbos į namus paslaugų kokybė ir efektyvumas. Skiriamos ir teikiamos paslaugos turi atitikti asmens interesus ir nustatytus poreikius;

kompleksiškumo – pagalbos į namus paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai įvertinant asmens, jo šeimos galimybes, derinant su kitomis socialinės paramos ir sveikatos apsaugos formomis. Pagalbos į namus paslaugas teikia individualios priežiūros personalas;

saugumo – asmeniui (šeimai) turi būti užtikrintas kvalifikuotas pagalbos į namus paslaugų teikimas bei saugus paslaugas teikiančių specialistų darbas.

5. Aprašas taikomas ir tiems asmenims (šeimoms), kuriems pagalbos į namus paslaugos paskirtos ir teikiamos šiuo metu.

6. Pagrindinės Apraše vartojamos sąvokos:

Socialinė priežiūra – visuma paslaugų, kuriomis asmeniui (šeimai) teikiama kompleksinė, bet nuolatinės specialistų priežiūros nereikalaujanti pagalba. Viena iš socialinės priežiūros formų – pagalba į namus.

Pagalba į namus – asmens namuose teikiamos paslaugos, padedančios asmeniui tvarkytis buityje bei dalyvauti visuomenės gyvenime.

7. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS (PAGALBOS Į NAMUS) PASLAUGŲ GAVĖJAI

 

8. Pagalbos į namus paslaugos teikiamos Šiaulių rajono gyventojams, deklaruojantiems gyvenamąją vietą ar (ir) faktiškai gyvenantiems Šiaulių rajono savivaldybėje, kuriems teisės aktų tvarka nustatytas pagalbos į namus paslaugų poreikis. Tai:

8.1. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

8.2. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

8.3. suaugę asmenys su negalia (šeimos), senyvo amžiaus asmenys (šeimos), turintys vaikų (artimųjų), kurie negali suteikti šios pagalbos (gyvena užsienyje, kitos savivaldybės teritorijoje ar toliau nei 40 km atstumu nuo asmens (šeimos) gyvenamosios vietos, arba yra neįgalūs, piktnaudžiauja alkoholiu ir kt.);

9. Pagalbos į namus paslaugų gavėjų artimieji, gyvenantys kartu, neturi teisės gauti pagalbos į namus paslaugų saviems poreikiams tenkinti.

10. Pagalbos į namus paslaugos neteikiamos asmenims, sergantiems sunkia psichikos liga (kai asmuo savo veiksmais gali būti pavojingas savo ar aplinkinių sveikatai ar gyvybei), esant  Psichikos sveikatos centro ar kitos atitinkamos sveikatos priežiūros įstaigos išvadai.

 

III SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS (PAGALBOS Į NAMUS) PASLAUGŲ GAVIMO

 

11. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūniją ir pateikia:

11.1. užpildytą prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (forma SP-8, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro);

11.2. užpildytą duomenų apie šeimos sudėtį, šeimos narių veiklos pobūdį ir jų socialinę padėtį formą (SP-1, SP-2 formos, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro);

11.3. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

11.4. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad asmuo yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai nėra duomenų registro duomenų bazėje);

11.5. asmens socialinį statusą patvirtinantį dokumentą: pensininko ar neįgaliojo pažymėjimą;

11.6. darbingumo lygio pažymą, išduotą Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, pažymą dėl specialiosios nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikio nustatymo;

11.7.  pažymas apie savo ir šeimos narių pajamas per 3 paskutinius mėnesius iki kreipimosi dienos (kai Socialinio draudimo fondo valdybos duomenų bazėje nėra duomenų);

11.8. apylinkės teismo sprendimą ar nutartį dėl globos / rūpybos nustatymo bei globėjo / rūpintojo paskyrimo;

11.9. esant poreikiui, gali būti prašoma pateikti ir kitus dokumentus, atsižvelgiant į konkrečią pareiškėjo situaciją.

12. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą pagalbos į namus paslaugoms gauti, gali pateikti seniūnijų specialistai socialiniam darbui, bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti.   

                                                      

IV SKYRIUS

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS (PAGALBOS Į NAMUS) PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

 

13. Asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.

14. Pagalbos į namus paslaugų poreikis nustatomas individualiai pagal asmens (šeimos) nesavarankiškumą bei galimybes savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, taip pat kompleksiškai vertinant šeimos narių, suaugusių vaikų gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis.

15. Asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikį ne vėliau kaip per 14 darbo dienų nuo prašymo-paraiškos gavimo dienos nustato seniūnijų specialistai socialiniam darbui, užpildydami Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.

16. Specialistai socialiniam darbui, atliekantys vertinimą, gali pareikalauti iš asmens, sveikatos priežiūros įstaigų ir kitų institucijų papildomos informacijos bei dokumentų, reikalingų poreikiui nustatyti.

17. Kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas (toliau - Skyriaus atsakingas specialistas), suderinęs klausimą su Centro direktoriumi, gali priimti sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo, nenustačius jų poreikio. Poreikis nustatomas teikiant minėtas paslaugas.

18. Paslaugų gavėjų poreikiai peržiūrimi atsiradus naujoms aplinkybėms, susijusioms su jų sveikatos būklės ar teikiamų pagalbos į namus paslaugų poreikių pasikeitimais.

 

V SKYRIUS

FINANSINIŲ GALIMYBIŲ MOKĖTI UŽ SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS (PAGALBOS Į NAMUS) PASLAUGAS VERTINIMAS

 

19. Asmens (šeimos) finansinės galimybės mokėti už pagalbos į namus paslaugas vertinamos vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės.

20. Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už pagalbos į namus paslaugas vertina Skyriaus atsakingas specialistas.

21. Paslaugų gavėjams, kuriems pagalbos į namus paslaugos šiuo metu yra teikiamos, finansinės galimybės mokėti už jas vertinamos iš naujo.

22. Asmens (šeimos), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančio socialinę pašalpą, finansinės galimybės nevertinamos. Finansinės galimybės taip pat nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą pagalbos į namus paslaugos kainą.

23. Kai pagalbos į namus paslauga asmeniui (šeimai) skiriama siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, finansinės galimybės gali būti vertinamos po to, kai asmeniui (šeimai) nustatytas pagalbos į namus paslaugų poreikis.

24. Skaičiuojant asmens (šeimos) pajamas, įskaitomos asmens (šeimos narių) 3 paskutinių mėnesių iki kreipimosi dienos gautos pajamos. Jeigu asmens (šeimos) pajamos tą mėnesį, nuo kurio pradėta gauti paslauga, palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais pasikeitė, asmens (šeimos) pajamos per mėnesį apskaičiuojamos pagal to mėnesio pajamas.

25. Pasikeitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytam valstybės remiamų pajamų dydžiui (toliau – VRP) ar asmens (šeimos) pajamoms, Skyriaus atsakingas specialistas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šių pasikeitimų dienos iš naujo vertina asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už pagalbos į namus paslaugas ir raštu informuoja Centrą.

 

VI SKYRIUS

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS (PAGALBOS Į NAMUS) PASLAUGŲ SKYRIMAS IR TEIKIMAS

 

26. Pagalbos į namus paslaugos skiriamos vadovaujantis Pagalbos į namus paslaugų sąrašu (priedas).

27. Sprendimą dėl pagalbos į namus asmeniui (šeimai) skyrimo priima Skyriaus atsakingas specialistas per 14 kalendorinių dienų nuo seniūnijos specialisto socialiniam darbui pateiktos Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvados bei visų dokumentų dienos.

 

28. Sprendimo apie pagalbos į namus paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimą kopiją per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos išsiunčiama asmeniui (šeimai). Sprendimo originalas perduodamas Centrui.

29. Pagalbos į namus paslaugos pradedamos teikti Centro direktoriui su asmeniu (jo teisėtais atstovais) pasirašius paslaugų teikimo ir mokėjimo už paslaugas sutartį (toliau – sutartis). Sutarties formą tvirtina Centro direktorius.

30. Sutartis gali būti keičiama arba papildoma sutarties šalių susitarimu. Visi sutarties pakeitimai ir papildymai įforminami raštu.

31. Pagalbos į namus paslaugos teikiamos Centro darbo dienomis ir valandomis.

32. Pagalbos į namus paslaugų sudėtis konkrečiam asmeniui gali būti skirtinga, nustatoma atsižvelgiant į asmens (šeimos) poreikius, bet turi susidėti ne mažiau kaip iš trijų paslaugų. Teikiamų pagalbos į namus paslaugų trukmė yra iki 10 val. per savaitę.

33. Paslaugų gavėjo (jo teisėto atstovo) prašymu gali būti keičiama pagalbos į namus paslaugų sudėtis (pakitus sveikatos būklei, dėl kitų svarbių priežasčių).

34. Pagalbos į namus paslaugas teikia Centro lankomosios priežiūros darbuotojai pagal sudarytus individualius grafikus.

35. Kai pagalbos į namus paslaugų nepakanka pablogėjus asmens sveikatos būklei, Centras informuoja seniūnijos specialistą socialiniam darbui dėl teikiamų paslaugų pakeitimo kita paslaugų rūšimi: dienos socialinė globa, trumpalaikė / ilgalaikė socialinė globa.

36. Lankomosios priežiūros darbuotojo suteiktų pagalbos į namus paslaugų apskaitos dokumentus sutikrina Centro atsakingas darbuotojas.

37. Centras kiekvienam pagalbos į namus paslaugos gavėjui suformuoja asmens bylą, kurioje kaupia ir saugo visus su minėtų paslaugų skyrimu, teikimu, sustabdymu, nutraukimu susijusius dokumentus bei kitą informaciją.

38. Duomenis apie asmeniui (šeimai) pagalbos į namus paslaugų skyrimą, sustabdymą ir nutraukimą Skyriaus atsakingas specialistas suveda į socialinės paramos informacinę sistemą (toliau – SPIS).

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS (PAGALBOS Į NAMUS) PASLAUGAS

 

39. Mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes už jas mokėti.

40. Pagalbos į namus paslaugų kainą tvirtina Šiaulių rajono savivaldybės taryba. Mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas dydį asmeniui (šeimai) apskaičiuoja Skyriaus atsakingas specialistas.

41. Asmeniui (šeimai), gaunančiam Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam asmeniui) yra mažesnės už VRP dvigubą dydį, pagalbos į namus paslaugos teikiamos nemokamai.

42. Bendrosios socialinės paslaugos (bendravimas, informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas) teikiamos nemokamai.

43. Kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, pagalbos į namus paslaugos 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiamos nemokamai.

44. Asmenims (šeimoms), kuriems pagalbos į namus paslaugos buvo paskirtos ir teikiamos iki Aprašo patvirtinimo, mokėjimo už jas dydis apskaičiuojamas iš naujo.

45. Mokėjimo už pagalbos į namus dydis asmeniui (šeimai) neturi viršyti 20 procentų asmens (šeimos) pajamų. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už šias paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už VRP  dvigubą dydį.

46. Asmenys (šeimos), kurių pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės už VRP dvigubą dydį, už teikiamas pagalbos į namus paslaugas moka:

46.1. nuo 2 iki 3 VRP dydžio – 40 proc. Vyriausybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio, bet ne daugiau kaip iki 5 proc. asmens pajamų;

46.2. nuo 3 iki 4 VRP dydžio – 60 proc. Vyriausybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio;

46.3. nuo 4 iki 5 VRP dydžio – 80 proc. Vyriausybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio;

46.4. virš 5 VRP dydžio – 100 proc. Vyriausybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio.

47. Asmuo (šeima) už suteiktas pagalbos į namus paslaugas sumoka Centro direktoriaus nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS (PAGALBOS Į NAMUS)  PASLAUGŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS IR  NUTRAUKIMAS

 

48. Pagalbos į namus paslaugų teikimas laikinai sustabdomas:

48.1. paaiškėjus, kad asmuo (šeima), jo globėjas, rūpintojas, besikreipiantis dėl pagalbos į namus paslaugų, pateikė neteisingą informaciją poreikiui įvertinti;

48.2. įtarus, kad pagalbos į namus paslaugas gaunantis asmuo (šeima) gali sirgti užkrečiama liga;

48.3. pagalbos į namus paslaugos gavėjui pateikus raštišką prašymą ir jame nurodžius argumentuotą paslaugos sustabdymo priežastį (laikiną išvykimą, gydymąsi stacionarioje gydymosi, reabilitacijos įstaigoje ir pan.). Pagalbos į namus paslaugos teikimas sustabdomas, bet ne ilgiau nei 4 mėnesius per metus;  

48.4. pagalbos į namus paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) atnaujinamas išnykus sustabdymo priežastims.

49. Pagalbos į namus paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) nutraukiamas:

49.1. raštu atsisakius teikiamų paslaugų;

49.2. pasikeitus pagalbos į namus gavėjo socialiniam statusui;

49.3. atlikus socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra pagrindo teikti pagalbos į namus paslaugų;

49.4. nevykdant sutartyje nurodytų sąlygų (atsisakius mokėti už teikiamas pagalbos į namus paslaugas ir kt.);

49.5. išvykus iš Šiaulių rajono ir (ar) pakeitus deklaruotą gyvenamąją vietą;

49.6. kai pagalbos į namus paslaugoms teikti nesudaromos sąlygos (asmuo ar jo šeimos nariai priskirtini socialinę riziką patiriančių asmenų grupei, asmens namuose nuolat girtaujama, smurtaujama ir iškyla grėsmė lankomosios priežiūros darbuotojų saugumui, namuose antisanitarinės sąlygos ir pan.), ar paslaugos teikėjui sudaromas psichologinis spaudimas (jis yra žeminamas, vadinamas necenzūriniais žodžiais ir pan.);

49.7. pradėjus teikti socialinės globos paslaugas;

49.8. pagalbos į namus paslaugos gavėjui mirus.

50. Sprendimą dėl pagalbos į namus sustabdymo ar nutraukimo priima Skyriaus atsakingas specialistas.

 

IX SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) TEISĖS IR PAREIGOS

 

51. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas, rūpintojas, pateikęs prašymą dėl pagalbos į namus paslaugų gavimo arba gaunantis šias paslaugas, turi teisę:

51.1. į informacijos ir duomenų apie asmenį (šeimą) konfidencialumą;

51.2. būti supažindintam su pagalbos į namus paslaugų poreikio vertinimo išvadomis ir asmens bylos dokumentais;

51.3. ginti savo teises įstatymų nustatyta tvarka.

52. Asmens (šeimos), gaunančio pagalbos į namus paslaugas (jų rūpintojai, globėjai, kiti suinteresuoti asmenys), pareigos:

52.1. teikti seniūnijos specialistui socialiniam darbui teisingą ir išsamią informaciją, reikalingą asmens (šeimos) poreikio pagalbos į namus paslaugoms ir finansinių galimybių mokėti už šias paslaugas vertinimui;

52.2. informuoti Centrą per 5 darbo dienas apie pokyčius, susijusius su asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikio nustatymu ir finansinių galimybių mokėti už jas vertinimu, pasikeitusią situaciją (pagalbos į namus paslaugų gavėjo išvykimą, gyvenamosios vietos pakeitimą, sveikatos būklės ar kitus pokyčius), turinčius (galinčius turėti) įtakos teikiant asmeniui (šeimai) minėtas paslaugas;

52.3. laikytis sutartyje nurodytų pagalbos į namus paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas sąlygų;

52.4. vykdyti teisėtus Centro nurodymus.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Centras atsako už kokybišką pagalbos į namus paslaugų organizavimą ir teikimą.

54. Centras, Skyriaus atsakingas specialistas bei seniūnijų specialistai socialiniam darbui užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

55. Už išankstinę finansų kontrolę atsako Skyriaus vedėjas.

56. Už einamąją finansų kontrolę atsako Centras.

57. Paskesniąją finansų kontrolę vykdo Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba.

58. Seniūnijų specialistų socialiniam darbui išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio skirti pagalbos į namus paslaugas vertinimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriui.

59. Ginčai dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo, organizavimo ir teikimo nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

60. Aprašas gali būti keičiamas ir papildomas pasikeitus teisės aktams, Socialinės paramos Skyriaus iniciatyva, o pakeitimai ar nauja redakcija teikiama tvirtinti Savivaldybės tarybai.

61. Aprašas viešai skelbiamas Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje.

 

_________________________

 

Socialinės priežiūros (pagalbos į

namus) paslaugų organizavimo

ir teikimo tvarkos aprašo

priedas

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ SĄRAŠAS

 

 

Eil. Nr.

Paslaugos pavadinimas

Paslaugos sudėtis

1.

Bendravimas, informavimas, konsultavimas

nemokamos.

2.

Tarpininkavimas ir atstovavimas

nemokamos.

3.

Pagalba rūpinantis asmens higiena

3.1. pagalba prausiantis asmens vonioje, duše ir kt. (pagalba įlipant ir išlipant iš vonios, dušo kabinos);

3.2. pagalba apsirengiant ir nusirengiant.

4.

 

Pagalba buityje

ir namų ruošoje

4.1. vieno kambario gyvenamosios patalpos ir virtuvės tvarkymas (dulkių valymas, grindų plovimas, šiukšlių, atliekų išnešimas ir kt.);

4.2. tualeto, vonios kambario tvarkymas;

4.3. skalbinių skalbimas asmens skalbimo mašina;

4.4. lovos klojimas ir patalynės keitimas;

4.5. langų valymas (vieno kambario gyvenamosios patalpos ir virtuvės);

4.6. pagalba plaunant indus.

5.

Maitinimo organizavimas

 

5.1. maisto produktų nupirkimas ir pristatymas (iki 4 kg);

5.2. pagalba ruošiant, šildant maistą arba karšto maisto pristatymas iš kitų tarnybų.

6.

Ūkio darbai

 

 

6.1. malkų, anglių atnešimas;

6.2. geriamojo vandens atnešimas;

6.3. krosnies pakūrimas;

6.4. krosnies valymas (pelenų išnešimas);

6.5. sniego nukasimas prie gyvenamojo namo durų;

6.6. avalynės, drabužių taisymo, buitinių prietaisų remonto organizavimas.

7.

Sveikatos priežiūros organizavimas

7.1. medikamentų išrašymo organizavimas, nupirkimas;

7.2. registracijos pas gydytoją organizavimas;

7.3. skubios medicininės pagalbos iškvietimas (pagal poreikį);

7.4. lydėjimas į gydymo įstaigą (pagal poreikį).

8.

Kitos paslaugos

8.1. lydėjimas į įvairias institucijas;

8.2. pagalba apsiperkant (vartojamųjų prekių pirkimas ir kt.);

8.3. transporto paslaugų organizavimas;

8.4. techninės pagalbos priemonių įsigijimo organizavimas;

8.5. kietojo kuro įsigijimo, paruošimo organizavimas.

______________