VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

dėl juridinių asmenų, norinčių gauti Nuolatinės potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros licenciją, pateiktų paraiškų ir dokumentų įvertinimo komisijos sudarymo ir kitų dokumentų patvirtinimo

 

2016 m. kovo 22 d. Nr. 1-85

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatymu ir siekdamas užtikrinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. balandžio 14 d. nutarimo
Nr. 423 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. balandžio 24 d. nutarimo Nr. 391 „Dėl nuolatinės potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros licencijavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ įgyvendinimą:

1. S u d a r a u šios sudėties Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – Tarnyba) komisiją (toliau – Komisija), vertinančią Juridinių asmenų, norinčių gauti nuolatinės potencialiai pavojingų įrenginių (išskyrus energetikos įrenginius) priežiūros licenciją (toliau – licencija), pateiktas paraiškas ir dokumentus:

Komisijos pirmininkas – dr. Feliksas Petrauskas, Tarnybos direktorius;

Komisijos pirmininko pavaduotojas – Taurintas Rudys, Tarnybos direktoriaus pavaduotojas;

Nariai:

Rasa Pupienienė –Produktų saugos ir kokybės departamento direktorė;

Audronė Kaušylienė – Teisės skyriaus vedėja;          

Neringa Vilbikienė – Ūkio subjektų rizikos vertinimo ir informacinių technologijų skyriaus vedėja;

Virginijus Jusys – Vartojimo prekių skyriaus vyriausiasis specialistas.

Komisijos sekretorius (ne komisijos narys) – Rūta Serapinavičiūtė, Rinkos priežiūros planavimo, analizės ir kontrolės skyriaus vyriausioji specialistė.

2. T v i r t i n u pridedamus:

2.1. Komisijos darbo reglamentą;

2.2. Juridinių asmenų, norinčių gauti nuolatinės potencialiai pavojingų įrenginių (išskyrus energetikos įrenginius) priežiūros licenciją, paraiškos formą;

2.3. Nuolatinės potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros licencijos formą;

2.4. Nuolatinės potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros licencijų registro formą.

3. P a v e d u:

3.1. Tarnybos direktoriaus pavaduotojui Taurintui Rudžiui organizuoti Komisijos darbą nagrinėjant juridinių asmenų prašymus dėl licencijų išdavimo bei teikti pasiūlymus Tarnybos direktoriui dėl licencijų ir jų dublikatų išdavimo, licencijų patikslinimo, jų galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir licencijų galiojimo panaikinimo.

3.2. Ūkio subjektų rizikos vertinimo ir informacinių technologijų skyriaus vedėjai patalpinti Tarnybos interneto svetainėje visą būtiną informaciją bei nuorodas į interneto svetaines, susijusias

 

su nuolatinės potencialiai pavojingų įrenginių (išskyrus energetikos įrenginius) priežiūros licencijų išdavimu.

 

 

 

Direktorius                                                                                                               Feliksas Petrauskas


 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės vartotojų teisių

apsaugos tarnybos direktoriaus

2016 m. kovo 22 d. įsakymu

Nr. 1-85

 

 

 

 

JURIDINIŲ ASMENŲ, NORINČIŲ GAUTI NUOLATINĖS POTENCIALIAI PAVOJINGŲ ĮRENGINIŲ PRIEŽIŪROS LICENCIJĄ, PATEIKTŲ PARAIŠKŲ IR DOKUMENTŲ ĮVERTINIMO KOMISIJOS

DARBO REGLAMENTAS

 

 

I.          SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Šis reglamentas nustato Juridinių asmenų, norinčių gauti nuolatinės potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros licenciją, pateiktų prašymų ir dokumentų įvertinimo komisijos (toliau – komisija) darbo tvarką Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (toliau – Tarnyba).

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 817 „Dėl teisės aktų, būtinų Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatymui įgyvendinti, patvirtinimo“ patvirtintais teisės aktais, Nuolatinės potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros licencijavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. balandžio 24 d. nutarimu Nr. 391 „Dėl nuolatinės potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros licencijavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau –taisyklės), kitais teisės aktais ir šiuo reglamentu. Šiame reglamente vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatyme bei taisyklėse.

 

3. Tarnyba įgaliota išduoti nuolatinės potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros licencijas, sustabdyti jų galiojimą, panaikinti galiojimo sustabdymą ir panaikinti galiojimą šioms potencialiai pavojingų įrenginių grupėms: slėginiams indams ir jų įrangai (2 grupė), pavojingų medžiagų slėginiams vamzdynams ir jų įrangai (3 grupė) ir degiąsias dujas naudojantiems pramoniniams įrenginiams ir jų įrangai (11 grupė).

 

 

 

II. SKYRIUS

 

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

 

4. Komisijos darbą organizuoja ir jai pirmininkauja komisijos pirmininkas, kuris yra atsakingas už jos funkcijų vykdymą, ir atstovavimą jai kitose institucijose. Nesant komisijos pirmininkui, jį pavaduoja komisijos pirmininko pavaduotojas.

5. Pagrindinė komisijos veiklos forma yra posėdžiai.

6. Prireikus komisija turi teisę į savo posėdžius kviestis valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų, mokslo bei studijų institucijų atstovus.

7. Komisijos posėdžiai rengiami gavus juridinių asmenų, norinčių gauti nuolatinės potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros licenciją (toliau – licencija), paraiškas (prašymus) ir kitus reikiamus dokumentus. Komisijos nariai, negalintys dalyvauti posėdyje, privalo apie tai pranešti komisijos pirmininkui.

8. Posėdžio darbotvarkę komisija tvirtina kiekvieno posėdžio pradžioje.

9. Komisijos posėdžiai laikomi teisėtais, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių. Komisijos posėdyje privalo dalyvauti komisijos pirmininkas ar jo pavaduotojas, užtikrinantis komisijos pirmininko funkcijas. Komisijos sprendimai priimami paprasta dalyvaujančių posėdyje komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas.

10. Komisija posėdžio metu gali priimti šiuos sprendimus:

 

10.1. siūlyti išduoti licenciją ar atsisakyti išduoti licenciją. Atsisakius išduoti licenciją, pareiškėjui pateikiamas motyvuotas raštiškas paaiškinimas, nurodant atsisakymo priežastis;

 

10.2. siūlyti sustabdyti licencijos galiojimą ar panaikinti licencijos galiojimo sustabdymą;

 

10.3. siūlyti panaikinti licencijos galiojimą.

 

11. Komisija nagrinėja skundus dėl licencijuojamos veiklos sąlygų pažeidimų.

 

12. Sprendimas išduoti licenciją priimamas tik jeigu juridinis asmuo, siekiantis vykdyti nuolatinę įrenginių priežiūrą, atitinka licencijuojamos veiklos sąlygas ir reikalavimus, nustatytus Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatymo 10¹ straipsnio 4 dalyje, t.y. privalo atitikti šias licencijuojamos veiklos sąlygas ir reikalavimus:

 

12.1. Lietuvos Respublikoje įsteigto juridinio asmens steigimo dokumentuose turi būti nurodyta veikla, susijusi su įrenginių nuolatine priežiūra, o valstybėje narėje įsteigtas juridinis asmuo ar kita organizacija, ar jų filialai, įsteigti Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje narėje, turi teisę vykdyti įrenginių nuolatinę priežiūrą, jeigu pateikę atitinkamus dokumentus jie gali įrodyti, kad valstybės narės, kurioje jie yra įsteigti, teisės aktais jiems suteikta tokia teisė;

 

12.2. darbuotojai turi būti atestuoti pagal atitinkamas potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros meistrų ar darbuotojų, valdančių (naudojančių) potencialiai pavojingus įrenginius, mokymo programas ir privalo turėti socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro patvirtintuose Mokymo ir atestavimo darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais bendruosiuose nuostatuose nurodytus mokymo programos baigimo ir atestacijos pažymėjimus. Tais atvejais, kai šie darbuotojai reikiamas žinias ir įgūdžius yra įgiję kitoje valstybėje narėje, jie turi pateikti tai įrodančius dokumentus;

 

12.3. turėti padalinių, kurie galėtų organizuoti ir vykdyti konkrečių įrenginių nuolatinę priežiūrą pagal šių įrenginių techniniuose dokumentuose ir jų naudojimo taisyklėse nustatytus reikalavimus;

 

12.4. turėti įrenginių, kuriems siekia licencijos, nuolatinei priežiūrai atlikti reikalingą įrangą, prietaisus ir kitas darbui reikalingas priemones.

 

13. Komisija pradeda licencijos galiojimo sustabdymo procedūrą, jeigu licencijos turėtojas per komisijos nustatytą laiką nepašalina Valstybinės darbo inspekcijos nustatytų licencijuojamos veiklos ar Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatymo 10¹ straipsnio 12 dalies 2 punkte nurodytų pažeidimų, t.y. jeigu paaiškėja, kad licencijos turėtojas valstybės institucijai, atsakingai už atskirų kategorijų įrenginių priežiūros organizavimą, ar kitai Vyriausybės įgaliotai institucijai pateikė neteisingus ar suklastotus dokumentus, Komisija išsiunčia licencijos turėtojui pranešimą apie licencijos galiojimo sustabdymo klausimo svarstymą, nurodydama svarstymo vietą, datą ir laiką, ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki svarstymo. Jeigu licencijos turėtojas neatvyksta, sprendimas dėl licencijos galiojimo sustabdymo gali būti priimamas ir jam nedalyvaujant. Sprendimas dėl licencijos galiojimo sustabdymo priimamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po to, kai pažeidimas nustatomas. Priėmus sprendimą dėl licencijos galiojimo sustabdymo, Komisija nedelsdama – ne vėliau kaip per 3 darbo dienas – apie tai raštu informuoja licencijos turėtoją. Pranešime nurodoma sprendimo įsigaliojimo data ir laikas, per kurį licencijos turėtojas turi pašalinti nustatytuosius pažeidimus.

 

14. Licencijos galiojimo sustabdymas panaikinamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po to, kai licencijos turėtojas pašalina nustatytus licencijuojamos veiklos pažeidimus. Kol licencijos galiojimo sustabdymas nepanaikintas, licencijos turėtojas neturi teisės teikti nuolatinės priežiūros paslaugų.

15. Sprendimas dėl licencijos galiojimo panaikinimo priimamas per 10 darbo dienų nuo Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatymo 101 straipsnio 13 dalyje nurodytų sąlygų atsiradimo, t.y. komisija gali priimti sprendimą panaikinti licencijos galiojimą šiais atvejais:

 

 

15.1. licencijos turėtojo prašymu;

 

15.2. jeigu licencijos turėtojas, kurio licencijos galiojimas buvo sustabdytas, per nustatytą laikotarpį nepašalina pažeidimų, dėl kurių licencijos galiojimas buvo sustabdytas;

 

15.3. kai licencijos turėtojas įgyja likviduojamo juridinio asmens teisinį statusą.

16. Pranešimas apie tai, kad bus svarstomas licencijos galiojimo panaikinimo klausimas Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatymo 101 straipsnio 13 dalies 2 punkte nurodytais atvejais (jeigu licencijos turėtojas, kurio licencijos galiojimas buvo sustabdytas, per nustatytą laikotarpį nepašalina pažeidimų, dėl kurių licencijos galiojimas buvo sustabdytas), licencijos turėtojui turi būti išsiunčiamas (nurodant svarstymo vietą, datą ir laiką) ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki svarstymo. Jeigu licencijos turėtojas neatvyksta, sprendimas dėl licencijos galiojimo panaikinimo gali būti priimamas ir jam nedalyvaujant. Apie priimtą sprendimą, nurodant licencijos galiojimo panaikinimo priežastis, licencijos turėtojui turi būti pranešta raštu nedelsiant, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

17. Sprendimas išduoti licenciją ir atsisakyti išduoti licenciją turi būti priimtas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo paraiškos (prašymo) gavimo. Laikotarpis, per kurį pareiškėjas pateikia trūkstamus duomenis, neįskaitomas į sprendimo priėmimo laikotarpį, tačiau ir tokiu atveju sprendimas turi būti priimtas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo visų dokumentų pateikimo. Atsakymo dėl licencijos išdavimo nepateikimas nelaikomas licencijos išdavimu. Jeigu juridinis asmuo prašo pakeisti dokumentus, pateiktus licencijai gauti, laikotarpis, per kurį pakeičiami šie dokumentai arba priimamas motyvuotas sprendimas neleisti jų pakeisti, turi būti ne ilgesnis kaip išduodant ar atsisakant išduoti licenciją.

 

18. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius, kuris nėra komisijos narys. Protokole nurodoma posėdžio data, protokolo registracijos numeris, dalyviai, darbotvarkė ir komisijos motyvuotos išvados dėl nuolatinės potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros licencijos išdavimo arba atsisakymo išduoti licenciją (licenciją patikslinti, sustabdyti jos galiojimą, panaikinti galiojimo sustabdymą ar panaikinti jos galiojimą). Jeigu komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis turi teisę prieš pasirašydamas posėdžio protokolą raštu išdėstyti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie posėdžio protokolo. Protokolas turi būti parengtas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po posėdžio. Protokolus pasirašo komisijos pirmininkas ar komisijos pirmininko pavaduotojas, kai komisijos pirmininko nėra dėl ligos, komandiruotės, atostogų ar kt. priežasčių ir komisijos sekretorius.

 

 

 

 

 

III. SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Posėdžio protokolą su išvada dėl licencijos išdavimo ar atsisakymo išduoti licenciją komisija pateikia tvirtinti Tarnybos direktoriui, kuris priima galutinį sprendimą.

20. Kai priimtas sprendimas išduoti nuolatinės potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros licencijas, sustabdyti jų galiojimą, panaikinti galiojimo sustabdymą ir panaikinti galiojimą, komisijos sekretorius parengia Tarnybos direktoriaus įsakymo projektą, kurį suderinęs su komisijos nariais, pateikia Tarnybos direktoriui.

21. Nuolatinės įrenginių priežiūros licencija išduodama neterminuotam laikui. Už licencijos išdavimą mokama Lietuvos Respublikos Vyriausybės apskaičiuoto dydžio valstybės rinkliava.

22. Tarnyba informaciją apie licencijų išdavimą, galiojimo sustabdymą, galiojimo sustabdymo panaikinimą ar licencijos panaikinimą pateikia Juridinių asmenų registrui Juridinių asmenų registro nuostatuose nustatyta tvarka ir paskelbia ir Tarnybos interneto svetainėje.

23. Komisijos posėdyje svarstyti prašymai su papildoma medžiaga ir posėdžių protokolai saugomi Tarnybos Rinkos priežiūros planavimo, analizės ir kontrolės skyriuje.

_________________________________