ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. vasario 11 d. Nr. K-28
Alytus
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio
1 dalimi, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-2016, Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Alytaus rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2016-02-04 sprendimą Nr. K-14 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Alytaus rajono savivaldybės tarybos
2021 m. vasario 11 d.
sprendimu Nr. K-28
ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Alytaus rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – aprašas) paskirtis – apibrėžti mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas skiriamų Europos Sąjungos finansinės paramos, bendrojo finansavimo ir kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau kartu – NVŠ lėšos) skyrimo savivaldybei principus, NVŠ lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui (toliau – NVŠ teikėjas) ir NVŠ programoms, NVŠ lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos skiriamos Alytaus rajono savivaldybei neformaliojo vaikų švietimo plėtotei, siekiant didinti neformaliojo vaikų švietimo prieinamumą ir įvairovę Alytaus rajono savivaldybėje.
II SKYRIUS
NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI
4. NVŠ lėšos savivaldybei skiriamos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu einamiesiems kalendoriniams metams. Šios lėšos Alytaus rajono savivaldybei apskaičiuojamos visas NVŠ lėšas padalijus iš Lietuvos mokinių, kurie praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. mokėsi pagal bendrojo ugdymo programas, skaičiaus ir padauginus iš savivaldybėje praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. besimokiusių mokinių skaičiaus. NVŠ lėšas savivaldybė naudoja NVŠ programoms finansuoti ir aprašo įgyvendinimui administruoti, neviršydama 3 proc. savivaldybei skirtos lėšų sumos.
5. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa, kuriai lėšas skiria Alytaus rajono savivaldybė, nepriklausomai nuo to, kurioje savivaldybėje vaikas gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.
6. Jei NVŠ lėšų yra mažiau nei vaikų, norinčių dalyvauti NVŠ programose, lėšos pirmiausiai skiriamos vaikams, kurie turi specialiųjų ugdymosi poreikių, atsirandančių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių, kurie gauna socialinę paramą arba turi teisę į socialinę paramą.
7. Alytaus rajono savivaldybėje akredituojant ir finansuojant NVŠ programas prioritetas teikiamas STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Art (creative activities), Mathematics) krypties NVŠ programoms, skatinančioms gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos tyrimų ir eksperimentinę veiklą, ir toms programų kryptims, kurių nevykdo NVŠ teikėjai, veikiantys savivaldybėje.
III SKYRIUS
NVŠ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS
8. NVŠ lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vienam vaikui ir pagal 7 punkte aprašytus prioritetus NVŠ programose dalyvaujančiam vienam vaikui nustatoma Alytaus rajono savivaldybės tarybos sprendimu.
9. Savivaldybė, atsižvelgdama į prioritetus, nustato kitokią NVŠ lėšų sumą vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui ar skirtingus NVŠ lėšų dydžius, ji negali būti mažesnė nei 10 eurų ir didesnė nei 20 eurų. Nustatyti didesnę nei 15 eurų per mėnesį suma vaikui galima tuomet, jei Savivaldybės vaikų dalyvavimo NVŠ veiklose procentas yra ne mažesnis nei 75 proc. nuo visų Savivaldybėje pagal bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių skaičiaus Atsižvelgus į paskirtą NVŠ programoms tikslinę lėšų sumą, NVŠ teikėjų vykdomoms programoms lėšas paskirsto ir tvirtina savivaldybės administracijos direktorius pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas ir sudariusių su švietimo teikėjais dalyvavimo NVŠ programoje mokymo sutartis, skaičių, programos trukmę mėnesiais ir apskaičiuotą savivaldybės NVŠ lėšų vienam mokiniui dydį. NVŠ lėšos visiems NVŠ teikėjams paskirstomos proporcingai pagal NVŠ programose dalyvaujančių vaikų skaičių einamųjų metų Mokinių registro duomenimis ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki finansavimo etapo pradžios.
10. Savivaldybė, didinanti ar mažinanti rekomenduojamą lėšų sumą, turi ją pagrįsti ir užtikrinti, kad nenukentėtų ugdymo kokybė, kad NVŠ lėšos būtų naudojamos efektyviai ir racionaliai. Jei skiriamas didesnis finansavimas, turi būti aptarti ir aukštesni NVŠ programos vykdymo kokybiniai ir (ar) kiekybiniai rodikliai.
11. NVŠ lėšos NVŠ teikėjui skiriamos, jei visu savivaldybės nustatytu NVŠ krepšelio dydžiu mažinamas Savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis (paslaugos kaina) asmeniui už neformalųjį vaikų švietimą.
12. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:
12.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;
13. Lėšų negalima naudoti:
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
14. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas, kurie:
14.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt;
15. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas. NVŠ programų pavadinimai ir aprašymai turi atitikti Valstybinės lietuvių kalbos komisijos keliamus taisyklingos kalbos reikalavimus.
16. NVŠ programos turi būti registruotos Neformaliojo švietimo programų registre (toliau – NŠPR). Tuo atveju, kai NVŠ teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa privalo turėti unikalų NŠPR kodą.
17. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:
V SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
19. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
20. NVŠ programos turi būti registruotos NŠPR. Tuo atveju, kai NVŠ teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa privalo turėti unikalų NŠPR kodą.
21. NVŠ programos veikla turi būti įgyvendinama ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip po 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį. Karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu NVŠ programa gali būti įgyvendinama nuotoliniu būdu, jeigu sprendimas mokyti šiuo būdu priimtas valstybės ir / ar savivaldybės lygiu. Kitais atvejais NVŠ programa ar jos dalys gali būti įgyvendinamos nuotoliniu būdu, jei tai numatyta NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formoje.
VI SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA
23. NVŠ teikėjas, atitinkantis Aprašo 14 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos NŠPR.
24. NVŠ programų atitiktį reikalavimams vertina savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta NVŠ programų atitikties vertinimo komisija (toliau – komisija). Ji nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių NVŠ srities patirtį. Savivaldybės administracijos specialistas atsakingas už NVŠ programų vykdymą vertintojų užpildytas NVŠ programų atitikties paraiškos formas apibendrina ir pateikia vertinimo komisijai kuri apie programų atitiktį NVŠ programų reikalavimams teikia protokolinę rekomendaciją administracijos direktoriui.
Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos (1 priedas) vertinamos ne mažiau kaip 2 kartus per metus. Esant nepanaudotoms lėšoms, skelbiamas papildomas NVŠ programų atitikties vertinimas. Apie tai NVŠ teikėjai informuojami Alytaus rajono savivaldybės interneto svetainėje (www.arsa.lt).
25. NVŠ programos vertinamos pagal Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams vertinimo formos (2 priedas) kriterijus. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. NVŠ programos atitiktis galioja 2 metus ir, atlikus atnaujinimus, gali būti pratęsiama savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu. Jei atnaujinimų mažiau nei 20 proc., jos akreditacija pratęsiama su tuo pačiu NŠPR kodu. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu programos atitiktis panaikinama.
26. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo Savivaldybės atsakingas asmuo pažymi tai NŠPR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje (www.arsa.lt) kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.
27. NVŠ teikėjai, pageidaujantys pratęsti NVŠ programos atitiktį, kai yra pasibaigęs jos akreditavimo terminas, kasmet gruodžio mėnesį pateikia nustatytos formos prašymą savivaldybės administracijai dėl programos akreditacijos. NVŠ teikėjai, kurių NVŠ programų akreditacija galioja, apie tęstinį programos vykdymą (prašymas finansuoti NVŠ programą) kasmet raštu informuoja savivaldybės administraciją ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki naujo finansavimo etapo pradžios.
28. NVŠ teikėjas:
28.1. sudaro mokymo sutartis su paslaugos gavėju, elektroniniu būdu užpildydamas mokymo sutartį (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 patvirtinto Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo 3 priedas) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 5 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį;
28.2. NVŠ teikėjas kartu su prašymu finansuoti NVŠ programą Švietimo ir sporto skyriui pateikia Mokinių registro sistemoje suformuotus ir NVŠ teikėjo patvirtintus programoje dalyvaujančių vaikų sąrašus ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki naujo finansavimo etapo pradžios. Savivaldybės administracija turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programą ir joje dalyvaujančius vaikus;
28.3. NVŠ teikėjas tvarko vaikų, dalyvaujančių NVŠ programose, lankomumo apskaitą NVŠ programos lankomumo žurnale („Google“ forma), jame privalomos šios skiltys:
28.4. jeigu vaikas nelankė užsiėmimų visą mėnesį ir apie tai neinformavo NVŠ teikėjo ir nepateikė pateisinamą priežastį įrodančio dokumento, NVŠ teikėjas, prieš 5 dienas raštu ar elektroniniu paštu įspėjęs vaiko tėvus (globėjus, rūpintojus), nutraukia mokymo sutartį. Vaikams baigus programą arba nutraukus NVŠ teikėjui ar vaiko tėvams (globėjams, rūpintojams) mokymo sutartį, Mokinių registre per 3 darbo dienas pašalinamas įrašas apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje;
28.5. iki NVŠ programos vykdymo pradžios NŠPR pažymi NVŠ programos vykdymo vietą (nuotolinio ugdymo atveju – skaitmeninę ugdymo platformą) ir laiką (pedagoginėmis valandomis) ir duomenis atnaujina pagal poreikį;
28.6. mokymo sutartis saugo, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, kito vaikų neformaliojo ugdymo švietimo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. V-1511 „Dėl Ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, kito vaikų neformaliojo ugdymo švietimo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“ ir popierines arba elektronines mokymo sutarčių kopijas teikia savivaldybei, kuri popierines mokymosi sutarčių kopijas suformuoja elektroniniu formatu ir visų sutarčių elektronines kopijas saugo švietimo portale www.emokykla.lt;
29. Savivaldybės administracija:
29.1. su NVŠ teikėju, kurio NVŠ programa buvo patvirtinta kaip atitinkanti keliamus reikalavimus, sudaro sutartį. Sutartyje nurodomos skiriamos NVŠ lėšos, nurodomi NVŠ teikėjo įsipareigojimai, sąlygos ir atsakomybė už netinkamą NVŠ programos įgyvendinimą ar kitus sutarties ir teisės aktų pažeidimus. Jei NVŠ teikėjas yra laisvasis mokytojas, sutarties pasirašymo metu jis turi būti įregistravęs veiklą ir įsipareigoja pats įgyvendinti jo vardu NŠPR įregistruotą NVŠ programą;
29.2. NVŠ lėšas NVŠ teikėjui perveda už kiekvieną mėnesį pagal paskutinę mėnesio darbo dieną Mokinių registro NVŠ finansavimo išraše, kurį suformuoja savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus atsakingas asmuo, esančių vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių. Paskutinį einamųjų metų mėnesį NVŠ finansavimo išrašas turi būti suformuotas 20 dienos duomenimis.
29.3. Jeigu NVŠ teikėjas NVŠ programos veiklas įgyvendina mažiau kaip 4 pedagoginio darbo valandas per mėnesį, finansavimo suma mažinama 50 procentų už einamąjį mėnesį.
30. Administracijos direktorius:
30.4. savivaldybės specialistas, atsakingas už NVŠ programas, vykdo NVŠ programų stebėseną ne rečiau kaip kartą per mėnesį bendraujant tiesiogiai arba analizuodamas programos vykdymo dokumentus ir teikia stebėsenos ataskaitą Švietimo kultūros ir sporto skyriaus vedėjui, esant pažeidimų dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu programos atitiktis panaikinama.
31. Švietimo ir sporto skyrius:
31.1. konsultuoja NVŠ teikėjus NVŠ programų įgyvendinimo ir savivaldybei teikiamų dokumentų ir ataskaitų rengimo klausimais;
31.2. tiesiogiai bendradarbiauja su atsakinga už NVŠ institucija, dalyvauja jos rengiamuose pasitarimuose programų rengimo, įgyvendinimo, koordinavimo, administravimo, gerosios patirties sklaidos ir kitais klausimais;
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
33. Savivaldybė už Europos Sąjungos finansines paramos ir bendrojo finansavimo lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.
34. Savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo) NVŠ lėšas per 20 darbo dienų, pasibaigus kalendoriniams metams, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro Metinę, ketvirtinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitos formą, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
36. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
37. Turi būti siekiama, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi (bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose tam tikslui pritaikytose erdvėse). Savivaldybės taryba, tvirtindama turto nuomos taisykles, gali numatyti, kad NVŠ teikėjai galėtų išsinuomoti patalpas už minimalią kainą.
38. Aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.
Alytaus rajono savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo 1 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS
PARAIŠKOS FORMA
|
|
||||||||
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ |
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau - NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
||||||||
2. |
Kodas |
||||||||
3. |
Juridinis statusas |
||||||||
4. |
Adresas |
||||||||
5. |
Telefono numeris |
||||||||
6. |
El. pašto adresas |
||||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
||||||||
8 |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
||||||||
9. |
Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
11. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
12. |
Telefono numeris |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio/juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
|||||||||
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
||||||||
1) |
|||||||||
2) |
|||||||||
... |
|||||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį
|
|||||||||
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas
|
El. paštas |
Rekomenduoja/
bendradarbiauja |
|||||
1)
|
☐ R |
☐ B |
|||||||
2)
|
☐ R |
☐ B |
|||||||
... |
|||||||||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
||||||||||||
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
||||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||||
Informacija apie NVŠ programos turinį |
||||||||||||
6. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||||
|
||||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (NŠPR) |
|||||||||||
|
||||||||||||
8. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
10. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą) |
|||||||||||
http:// |
||||||||||||
11. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||||
☐ Muzika
☐ Dailė
☐ Šokis
☐ Teatras
☐ Sportas
☐ Techninė kūryba
☐ Turizmas ir kraštotyra
☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas
☐ Informacinės technologijos
☐ Technologijos
☐ Medijos
☐ Etnokultūra
☐ Kalbos
☐ Pilietiškumas
☐ Kita (įrašyti)........................ |
|||||||||||
12. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||||
|
||||||||||||
13. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||||
14. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius:
☐ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;
☐ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;
☐ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;
☐spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;
☐padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;
☐tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.
|
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
15. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti save ir save gerbti
☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius
☐ Kryptingai siekti tikslų
☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio
☐ Valdyti emocijas ir jausmus
☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus
☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus
☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą
☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime
☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas
☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus
☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti
☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių
☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis
☐ Išklausyti
☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą
☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių
☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų
☐ Daryti išvadas
☐ Plėsti akiratį
☐ Stebėti, vertinti
☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi
☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis
☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus
☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones
☐ Vertinti mokymosi pažangą
☐ Numatyti tolesnius žingsnius
☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
|||||||||||
16. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys) |
|||||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis
(tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė
(val.) |
|||||||
Iš viso val.: |
||||||||||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė |
|||||||||||
valandas per savaitę |
kartus per mėnesį |
mėnesių
skaičius |
||||||||||
Mažiausiai 2 val. per savaitę |
Mažiausiai 8 val. per mėnesį |
Mažiausiai 3 mėn. |
||||||||||
18. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)
|
|||||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų;
tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų:☐ 20 ☐ 21 metai |
||||||||||||
19. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)
|
|||||||||||
☐ Berniukams ☐ Mergaitėms |
||||||||||||
20. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)
|
|||||||||||
|
||||||||||||
21. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje)
|
|||||||||||
|
||||||||||||
22. |
Numatomas grupių skaičius
|
|||||||||||
|
||||||||||||
23. |
Numatoma paslaugos kaina asmeniui
|
|||||||||||
24. |
Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||||
25. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese |
|||||||||||
|
||||||||||||
26. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
27. |
Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
|||||||||||
savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;
prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties;
individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;
aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;
demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;
patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;
ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;
pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.
|
||||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
28. |
Patvirtinkite, kad:
vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;
vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos;
Programos įgyvendinimo priemonės:
nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;
jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;
jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;
jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.
|
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
29. |
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais
☐ TAIP |
|||||||||||
30. |
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
31. |
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
32. |
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau kaip mėn.) |
|||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||||
Institucijos vadovas/
laisvasis mokytojas
A. V.
|
__________________________
(vardas, pavardė)
|
__________________
(parašas) |
Alytaus rajono savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo 2 priedas
Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams
VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau tekste – NVŠ programa) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas KTPRR |
|
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus
rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas
|
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Prioritetai |
Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus |
|
1.2. Principai |
Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais |
||
1.3. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją |
||
1.4. Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą |
||
Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius |
|||
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas) |
|
2.2. Metodai |
Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais |
||
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.
Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu. |
||
3. NVŠ programos apimtis |
Intensyvumas ir bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį |
|
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa |
|
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir padeda pasiekti geriausią rezultatą |
||
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai |
Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
||
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos |
|
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime |
||
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti |
||
6. Kokybė ir atsakomybė |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui |
|
Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais |
|||
6.2. mokymosi aplinka |
Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(-si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių įgyvendinti NVŠ programą, turi lėšų NVŠ |
||
6.3. Kitos Teikėjo atsakomybės |
Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad vykdant programą bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų |
||
(vertintojo vardas, pavardė) |
(parašas) |
_____________________________