JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL JAUNIMO KOORDINACINĖS VEIKLOS IR JAUNIMO POLITIKOS PLĖTROS TIKSLINIŲ PROJEKTŲ BEI JAUNIMO ORGANIZACIJŲ STIPRINIMO VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025–2026 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. balandžio 22 d. Nr. 2V-118(1.4E)

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. A1-469 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1.1.3 priemonę ir atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1T v i r t i n u  Jaunimo koordinacinės veiklos ir jaunimo politikos plėtros tikslinių projektų bei jaunimo organizacijų stiprinimo veiklos projektų finansavimo 2025–2026 metais konkurso nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiajam specialistui teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Jaunimo koordinacinės veiklos ir jaunimo politikos plėtros tikslinių projektų bei jaunimo organizacijų stiprinimo veiklos projektų finansavimo 2025–2026 metais konkursą.

 

 

 

Direktorius                                                                                                                Jonas Laniauskas

 

PATVIRTINTA

Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus

2024 m. balandžio 22 d. įsakymu

Nr. 2V-118(1.4E)

 

JAUNIMO KOORDINACINĖS VEIKLOS IR JAUNIMO POLITIKOS PLĖTROS TIKSLINIŲ PROJEKTŲ BEI JAUNIMO ORGANIZACIJŲ STIPRINIMO VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025–2026 METAIS konkurso nuostatai

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Jaunimo koordinacinės veiklos ir jaunimo politikos plėtros tikslinių projektų bei jaunimo organizacijų stiprinimo veiklos projektų finansavimo 2025–2026 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, skirtų jaunų žmonių narystei jaunimo organizacijose bei organizacijose, vienijančiose kitas jaunimo organizacijas, jaunimo iniciatyvas, atrankos konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų vykdytojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo ir esminius rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros (toliau – Agentūra) direktoriaus įsakymu sudaromos Konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – sutartys) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo, administravimo ir stebėsenos tvarką, projektų finansavimo pratęsimo tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. A priemonė – Nuostatų 17.1 papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti skirta priemonė, kuriai numatytas Nuostatų 12.1 papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 20.1 ir 20.2 papunkčiuose nustatytus reikalavimus;

2.2. B priemonė – Nuostatų 17.2 papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti skirta priemonė, kuriai numatytas Nuostatų 12.2 papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 20.1 ir 20.3 papunkčiuose nustatytus reikalavimus;

2.3. dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekte numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas);

2.4. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu:  https://sopas1.sppd.lt;

2.5. jaunas žmogus – asmuo nuo 14 iki 29 metų (įskaitytinai);

2.6. jaunimas – du ir (ar) daugiau asmenų nuo 14 iki 29 metų (įskaitytinai);

2.7. jaunimo organizacija – Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigta asociacija, kurios ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės ir (ar) jaunų žmonių interesams atstovaujančios asociacijos, kurių kiekvienos ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės;

2.8. narys – viešasis juridinis asmuo ar viešojo juridinio asmens struktūrinis vienetas, neturintis ar turintis juridinio asmens statusą, narystės pagrindu priklausantis jaunimo organizacijai, teikiančiai Konkursui paraišką, ar fizinis asmuo, narystės pagrindu priklausantis jaunimo organizacijai, teikiančiai Konkursui paraišką;

2.9. padalinys – jaunimo organizacijos struktūrinis vienetas, vykdantis veiklą tam tikroje Lietuvos Respublikos teritorijoje, nebūtinai turintis juridinio asmens statusą;

2.10. paraiška – pareiškėjo pagal informacinėje sistemoje suformuotą informacijos apie projektą pateikimo formą užpildytas ir pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytas dokumentas, kuris kartu su visais jo priedais ir papildomais dokumentais per informacinę sistemą pateikiamas Agentūrai siekiant gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti;

2.11. pareiškėjas – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka registruotas viešasis juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti ir atitinkantis Nuostatų 20 punkte nurodytus reikalavimus, ir teikiantis Konkursui paraišką;

2.12. partneris – juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas, projekto vykdytojas kartu vykdo projekto veiklas. Projekto partneriu nelaikomas asmuo, prisidedantis prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjas, prekių teikėjas (pvz., rėmėjas). Pareiškėjas, teikdamas paraišką projektui įgyvendinti su partneriu, kartu turi pateikti sudarytos bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutarties arba kito bendradarbiavimo pagrindą įrodančio dokumento, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas – konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas, kopiją;

2.13. projektas – visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra prašoma valstybės biudžeto lėšų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti);

2.14. projekto vadovas – asmuo, atsakingas už projekto administravimą;

2.15. projekto veiklų vykdytojas  – fizinis asmuo, kuris nuolat tiesiogiai vykdo projekto veiklas ir yra atsakingas už projekto ar jo dalių įgyvendinimą. Projekto veiklų vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir (ar) veikla (pvz., lektorius, savanoris, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);

2.16projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuris atitinka visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus valstybės biudžeto lėšoms gauti, kuriam Agentūros direktoriaus sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris su SPPD yra pasirašęs sutartį;

2.17.    savanoriška veikla – savanorio neatlyginamai atliekama visuomenei naudinga veikla, kurios sąlygos nustatomos savanorio ir šios veiklos organizatoriaus susitarimu;

2.18.    strateginis veiklos planas – veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir (ar) aplinkos analizės išvadas, suformuluota misija, nustatyti strateginiai pokyčiai ir strateginiai tikslai, aprašomi vykdomi projektai, siekiami rezultatai, numatomi asignavimai ir žmogiškieji ištekliai.

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose, taip pat Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės).

4. Nuostatai parengti vadovaujantis Taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose Konkurso atrankos nuostatos nereglamentuotos, taikomos Taisyklėse nustatytos nuostatos.

5. Konkursą organizuoja Agentūra, atliekanti  Taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas. Informacija apie Konkursą viešai skelbiama Agentūros ir SPPD interneto svetainėse: https://jra.lt ir https://sppd.lrv.lt.

6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, atliekantis  Taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius.

8. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus jaunų žmonių narystei jaunimo organizacijose bei organizacijose, vienijančiose kitas jaunimo organizacijas, jaunimo iniciatyvas .

9. Siektinas konkurso rezultatas – prisidėti prie jaunimo politikos įgyvendinimo Lietuvoje ir užtikrinti atstovavimą jaunimo interesams nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu, ir stiprinti jaunimo organizacijas, kad būtų užtikrinama jų veiklos kokybė, plėtra ir sudarytos sąlygos ugdyti jų narių ir savanorių kompetencijas.

 

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

10. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2026 m. – nuo 2026 m. sausio 1 d. iki 2026 m gruodžio 31 d.

11. Įgyvendinant projektą, veiklos gali būti vykdomos tik Lietuvos Respublikos teritorijoje, išskyrus veiklas, nurodytas Nuostatų 17.1.2, 17.1.5, 17.1.6, 17.1.8, 17.2.2 ir 17.2.5 papunkčiuose.

12. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 398 200 eurų, iš jų:

12.1. A priemonei įgyvendinti – 101 200 eurų valstybės biudžeto lėšų;

12.2. B priemonei įgyvendinti – 297 000 eurų valstybės biudžeto lėšų.

13. Didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma:

13.1. A priemonei įgyvendinti – 101 200 eurų valstybės biudžeto lėšų;

13.2. B priemonei įgyvendinti – 29 700 eurų valstybės biudžeto lėšų.

14. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma:

14.1. A priemonei įgyvendinti – 41 000 eurų valstybės biudžeto lėšų;

14.2. B priemonei įgyvendinti – 8 000 eurų valstybės biudžeto lėšų.

15. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 17 punkte nurodytos veiklos.

 

III skyrius

Finansavimo prioritetai ir veiklos, KURIOMS SKIRIAMOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOS

 

 

16. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, kurie teikia paraiškas projektams pagal B priemonę įgyvendinti:

16.1. pareiškėjas 2025–2026 metais kasmet organizuos ne mažiau kaip po 5 veiklas, skirtas didinti ne jaunesnių kaip 24 metų amžiaus jaunų žmonių įsitraukimą į savanorišką ir (ar) organizacijos veiklą;

16.2. pareiškėjas 2025–2026 metais kasmet inicijuos ir įgyvendins ne mažiau kaip po 3 kovai su patyčiomis arba smurtinių santykių ir įvairių smurto formų identifikavimui bei saugių ir sveikų santykių kūrimui tarp jaunimo skirtas veiklas;

16.3. pareiškėjas 2025–2026  metais kasmet prisidės prie Lietuvos Respublikos Seimo 2022 m. gegužės 17 d. nutarimu Nr. XIV-1102 „Dėl Nacionalinės darbotvarkės „Lietuvos Respublikos piliečių rengimo pilietiniam pasipriešinimui strategija“ patvirtinimo“ patvirtintos Nacionalinės darbotvarkės „Lietuvos Respublikos piliečių rengimo pilietiniam pasipriešinimui strategija“ įgyvendinimo (kasmet organizuos ne mažiau kaip po 3 su darbotvarkės įgyvendinimu susijusias veiklas per metus).

17. Veiklos, kurioms skiriama valstybės biudžeto lėšų:

17.1. teikiant paraišką pagal A priemonę:

17.1.1. jaunimo organizacijų vienijimas;

17.1.2. atstovavimas jaunimo organizacijų interesams valstybės institucijose ir įstaigose, bendraujant su fiziniais ir kitais juridiniais asmenimis, organizacijomis Lietuvos ir tarptautiniu lygmeniu;

17.1.3. jaunimo organizacijų informavimas, konsultavimas;

17.1.4. pasiūlymų dėl jaunimo politiką įgyvendinančių teisės aktų tobulinimo teikimas Lietuvos Respublikos Seimui (toliau – Seimas), Seimo komitetams, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, ministerijoms ir kitoms valstybinėms institucijoms ir dalyvavimas rengiant jaunimo organizacijoms ir jaunimui aktualių teisės aktų projektus;

17.1.5. dalyvavimas tarptautinių jaunimo organizacijų veikloje bei tarptautinių su jaunimo politika susijusių renginių organizavimas Lietuvoje;

17.1.6. jaunimo organizacijų tarptautinio bendradarbiavimo, dalyvavimo tarptautinių jaunimo organizacijų veikloje skatinimas, sąlygų Lietuvoje rengti tarptautinius jaunimo organizacijų renginius sudarymas;

17.1.7. bendradarbiavimas su kitais viešaisiais juridiniais asmenimis jaunimo politikos formavimo ir įgyvendinimo klausimais;

17.1.8. ryšių su užsienio lietuvių jaunimo organizacijomis, bendruomenėmis ir (ar) jaunimu plėtojimas, siekiant negyvenantį Lietuvos Respublikoje jaunimą įtraukti į nacionalinės jaunimo politikos formavimo ir įgyvendinimo procesus;

17.1.9. jaunimo organizacijų institucinių gebėjimų stiprinimas, jų veiklos kokybės gerinimas;

17.1.10. jaunimo pilietiškumą stiprinančių veiklų, jaunimo neformaliojo ugdymo projektų įgyvendinimas ir jų prieinamumo didinimas jaunam žmogui;

17.1.11. jaunimo neformalųjį ugdymą skatinančių veiklų įgyvendinimas;

17.2. teikiant paraišką pagal B priemonę:

17.2.1. jaunimo organizacijos veiklos užtikrinimas ir plėtra regionuose: padalinių steigimas, jų veiklos planavimas, organizavimas, koordinavimas, veiklos kokybės užtikrinimas;

17.2.2. atstovavimas jaunimo organizacijos narių interesams Lietuvoje ir tarptautiniu lygmeniu;

17.2.3. jaunimo organizacijos narių ir savanorių kompetencijų ugdymas;

17.2.4. jaunimo įtraukimas į jaunimo organizacijos veiklą regioniniame ir nacionaliniame lygmenyse;

17.2.5. jaunimo organizacijos tarptautinio bendradarbiavimo skatinimas, tarptautinių ryšių ir veiklos tarptautiniu mastu organizavimas;

17.2.6. bendradarbiavimas su kitais viešaisiais juridiniais asmenimis jaunimo politikos formavimo ir įgyvendinimo klausimais.

18. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

18.1. teikiant paraiškas tiek pagal A priemonę, tiek pagal B priemonę:

18.1.1. suplanuotos veiklos yra skirtos pareiškėjo strateginiame veiklos plane suformuluotai misijai, strateginiams pokyčiams ir (ar) strateginiams tikslams įgyvendinti;

18.1.2. veiklos suplanuotos atsižvelgiant į 2022–2023 metų veiklų analizę (įvertinimą ir (ar) įsivertinimą), pvz., vadovaujantis Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2017 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. 2V-10(1.4) „Dėl Nacionalinės jaunimo organizacijų veiklos kokybės gerinimo metodikos atnaujinimo“ patvirtintu Nacionalinės jaunimo organizacijų veiklos kokybės gerinimo metodikos pagrindu parengtu Jaunimo organizacijų veiklos kokybės vertinimo klausimynu, paskelbtu Agentūros interneto svetainėje https://jra.lt, ar kita pačios jaunimo organizacijos patvirtinta ir naudojama metodika;

18.2. teikiant paraišką pagal A priemonę – projektu numatyta įgyvendinti visas Nuostatų 17.1 papunktyje nurodytas veiklas;

18.3. teikiant paraišką pagal B priemonę – projektu numatyta įgyvendinti visas Nuostatų 17.2 papunktyje nurodytas veiklas.

19. Valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti neskiriama, jeigu projektas atitinka bent vieną iš Taisyklių 14 punkte nustatytų sąlygų.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYTOJAMS 

 

20. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:

20.1. teikiant paraiškas tiek pagal A priemonę, tiek pagal B priemonę:

20.1.1. pareiškėjas yra jaunimo organizacija, įregistruota Juridinių asmenų registre ne vėliau kaip 2022 m. sausio 1 d. (vadovaujantis Taisyklių 29.1 papunkčiu);

20.1.2. pareiškėjas turi kolegialų valdymo organą, į kurio sudėtį išrinkti jauni žmonės sudaro ne mažiau kaip 2/3 visų kolegialaus valdymo organo narių (vadovaujantis Taisyklių 29.1 papunkčiu);

20.1.3. pareiškėjas yra pasitvirtinęs ne trumpesnės kaip 3 metų trukmės galiojantį strateginį veiklos planą (būtina pateikti dokumentus, nurodytus Nuostatų 32.1.1 papunktyje) (vadovaujantis Taisyklių 29.1 papunkčiu);

20.1.4. pareiškėjas pateikė paraišką iki Konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos (vadovaujantis Taisyklių 29.2 papunkčiu);

20.1.5. pareiškėjas nėra likviduojamas, pareiškėjo veikla nėra sustabdyta ar apribota Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais pagrindais (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis) (vadovaujantis Taisyklių 29.4 papunkčiu);  

20.1.6. pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) (vadovaujantis Taisyklių 29.5 papunkčiu);  

20.1.7. vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 40 straipsniu, laikoma, kad pareiškėjas atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus (pagal viešus Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis) (vadovaujantis Taisyklių 29.6 papunkčiu);

20.1.8. pareiškėjas pateikė visus Nuostatuose nurodytus privalomus pateikti dokumentus (vadovaujantis Taisyklių 29.7 papunkčiu);

20.1.9. projekto veiklų vykdytojas (-ai), partneris (jei yra) atitinka Nuostatuose projekto veiklų vykdytojams ir partneriams nustatytus reikalavimus (vadovaujantis Taisyklių 29.8 papunkčiu);

20.1.10. pareiškėjo deklaracija užpildyta pagal Nuostatų 1 priedą (vadovaujantis Taisyklių 29.9 papunkčiu);

20.1.11. paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Taisyklių 18 punkte (vadovaujantis Taisyklių 29.10 papunkčiu);

20.1.12. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 14 punkte nurodyta mažiausia atitinkamos priemonės vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už Nuostatų 13 punkte numatytą didžiausią atitinkamos priemonės vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą (vadovaujantis Taisyklių 29.11 papunkčiu);

20.1.13. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą Juridinių asmenų registrui (išskyrus religines bendruomenes ir religines bendrijas) (vadovaujantis Taisyklių 29.13 papunkčiu);

20.1.14. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, yra viešai paskelbęs savo interneto svetainėje (jei ją turi) finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą ne mažiau kaip už pastaruosius 3 finansinius metus arba visą pareiškėjo veikimo laikotarpį, jei pareiškėjo veiklos trukmė trumpesnė nei 3 metai, išskyrus fizinių asmenų asmens duomenis, kurie pagal teisės aktus, reglamentuojančius fizinių asmenų asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, viešai neskelbiami, informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus (vadovaujantis Taisyklių 29.14 papunkčiu);

20.1.15. jei pareiškėjas ir (ar) jo partneris (-iai) veikia pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą, vykdantis (-ys) asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, privalo Juridinių asmenų registre turėti žymą, patvirtinančią, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija (patvirtina paraiškoje ir (ar) deklaracijoje), taip pat patvirtinti (paraiškoje ir (ar) deklaracijoje), kad jam nėra taikomas ribojimas gauti valstybės biudžeto lėšų pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodytus kriterijus (vadovaujantis Taisyklių 8 punktu);

20.2. teikiant paraišką pagal A priemonę:

20.2.1. pareiškėjas yra jaunimo organizacija, kuri jungia ne mažiau kaip 30 jaunimo organizacijų, registruotų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka (vadovaujantis Taisyklių 29.1 papunkčiu);

20.2.2. pareiškėjas yra bent 1 tarptautinės nevyriausybinės organizacijos, veikiančios jaunimo politikos srityje, narys (vadovaujantis Taisyklių 29.1 papunkčiu);

20.2.3. pareiškėjas turi nepriklausomo auditoriaus ar audito įmonės atlikto jo 2023 m. finansinio audito ataskaitą (vadovaujantis Taisyklių 29.1 papunkčiu);

20.2.4. pareiškėjas yra pateikęs Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos likus ne daugiau kaip 15 darbo dienų iki paraiškos pateikimo konkursui dienos išduotą pažymą, patvirtinančią, kad pareiškėjas neturi skolų valstybės biudžetui ir (ar) savivaldybių biudžetams, pinigų fondams;

20.2.5. pateikęs paraišką ir vykdydamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas turi projektui įgyvendinti iš savivaldybės ar kitų finansavimo šaltinių, pvz., privataus sektoriaus, 1,2 procento paramos iš gyventojų pajamų mokesčio, 2025–2026 metais (kasmet) skirti ne mažiau kaip 10 procentų nuo Agentūros skirtos sumos (projekto įgyvendinimo sąmatoje turi būti nurodyta ne mažesnė kaip 10 proc. dydžio pareiškėjo turima ir (ar) iš kitų finansavimo šaltinių skiriama lėšų suma) (vadovaujantis Taisyklių 29.1 papunkčiu);

20.3. teikiant paraišką pagal B priemonę – pareiškėjas yra nacionaliniu mastu veikianti jaunimo organizacija, kuri turi ne mažiau kaip 5 padalinius 5 skirtingose Lietuvos Respublikos savivaldybėse arba kuri turi ne mažiau kaip 2 padalinius 2 skirtingose Lietuvos Respublikos savivaldybėse ir yra tarptautinės organizacijos narė (vadovaujantis Taisyklių 29.1 papunkčiu).

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI RODIKLIAI IR  PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

21. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima Taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.

22. Skyrus valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti pagal A priemonę, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2025 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2026 metams – iki 2026 m. gruodžio 31 d. pasiekti šiuos rodiklius:

22.1. esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 51.1 papunktyje nustatytos sankcijos:

22.1.1. kasmet pateikti ne mažiau kaip 4 rezoliucijas ir (arba) pozicijas jaunimo politiką formuojančioms institucijoms dėl jaunimui aktualių klausimų nacionaliniu lygmeniu svarstymo, iš kurių 2025 metais bent 2 turi būti pateiktos iki 2025 m. rugsėjo 30 d.;

22.1.2. kasmet suorganizuoti skirtingų savivaldybių jaunimo organizacijų tarybų vienijamų jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų nariams (fiziniams asmenims) pagal individualius jų poreikius ne mažiau kaip 5 ne trumpesnių nei po 6 valandas mokymų, skirtų savivaldybių jaunimo organizacijų tarybų valdymo organams stiprinti, iš kurių 2025 metais bent 2 turi būti suorganizuoti iki 2025 m. rugsėjo 30 d.;

22.1.3. kasmet suorganizuoti ne mažiau kaip 4 veiklas, skirtas nacionaliniu lygmeniu veikiančių jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų narių (fizinių asmenų) kompetencijoms jaunimo politikos srityje didinti, iš kurių 2025 metais bent 2 turi būti suorganizuota iki 2025 m. rugsėjo 30 d.;

22.1.4. kasmet suorganizuoti ne mažiau nei 2 nacionalinius savivaldybių jaunimo organizacijų tarybų atstovų susitikimus, iš kurių 2025 metais bent 1 turi būti suorganizuotas iki 2025 m. rugsėjo 30 d.;

22.1.5. užtikrinti, kad ne mažiau kaip 2/3 projekto veiklų vykdytojų būtų jauni žmonės;

22.2. kiekybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:

22.2.1. kasmet į projekto veiklas tiesiogiai įtraukti ne mažiau kaip 800 individualių jaunų žmonių (neskaičiuojant, kiek kartų žmogus apsilankė projekto veiklose);

22.2.2. kasmet 1 proc. padidinti atstovaujamų jaunų žmonių skaičių, lyginant su 2024 m. sausio 1 d. atstovaujamų jaunų žmonių skaičiumi;

22.2.3. kasmet dalyvauti ne mažiau kaip 2 tarptautiniuose tarpžinybiniuose susitikimuose, atstovaujant Lietuvos jaunimui Europos Sąjungoje;

22.2.4. kasmet atlikti ne mažiau nei 5 savivaldybių jaunimo organizacijų tarybų veiklos kokybės vertinimus (pvz., vadovaujantis Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2017 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. 2V-10 (1.4) „Dėl Nacionalinės jaunimo organizacijų veiklos kokybės gerinimo metodikos atnaujinimo“ patvirtintu Nacionalinės jaunimo organizacijų veiklos kokybės gerinimo metodikos pagrindu parengtu Jaunimo organizacijų veiklos kokybės vertinimo klausimynu, paskelbtu Agentūros interneto svetainėje www.jra.lt, ar kita pačios jaunimo organizacijos patvirtinta ir naudojama metodika);

22.2.5. kasmet atlikti ne mažiau nei 5 nacionalinių jaunimo organizacijų veiklos kokybės vertinimus (pvz., vadovaujantis Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2017 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. 2V-10-(1.4) „Dėl Nacionalinės jaunimo organizacijų veiklos kokybės gerinimo metodikos atnaujinimo“ patvirtintu Nacionalinės jaunimo organizacijų veiklos kokybės gerinimo metodikos pagrindu parengtu Jaunimo organizacijų veiklos kokybės vertinimo klausimynu, paskelbtu Agentūros interneto svetainėje www.jra.lt, ar kita pačios jaunimo organizacijos patvirtinta ir naudojama metodika);

22.3. kokybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:

22.3.1. kasmet didinti jaunimo dalyvavimą visuomeninėje ir savanoriškoje veikloje, suteikiant jaunimui informaciją apie galimybes dalyvauti tokioje veikloje Lietuvoje bei už jos ribų;

22.3.2. kasmet atlikti jaunimo apklausas, tyrimus, analizuojant Lietuvos jaunimo padėtį ir jaunimo problematiką (pvz., migracijos, būsto klausimai ir pan.), bei viešinti jų rezultatus;

22.3.3. kasmet konkrečiomis priemonėmis stiprinti regioninę ir nacionalinę jaunimo politiką ir jos plėtrą, siekiant užtikrinti tolygų jaunimo politikos įgyvendinimą visose šalies savivaldybėse;

22.3.4. kasmet konkrečiomis priemonėmis stiprinti jaunimo organizacijų paslaugų, susijusių su jaunimo neformaliuoju ugdymu, plėtrą;

22.3.5. kasmet plėtoti ryšius su užsienio lietuvių jaunimo organizacijomis, bendruomenėmis ir (ar) jaunimu, siekiant negyvenantį Lietuvos Respublikoje jaunimą įtraukti į nacionalinės jaunimo politikos formavimo ir įgyvendinimo procesus.

23. Skyrus valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti pagal B priemonę, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2025 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2026 metams – iki 2026 m. gruodžio 31 d. pasiekti šiuos rodiklius:

23.1. esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 51.2 papunktyje nustatytos sankcijos:

23.1.1. užtikrinti, kad ne mažiau kaip 2/3 projekto veiklų vykdytojų būtų jauni žmonės;

23.1.2. kasmet įgyvendinti ne mažiau kaip 5 veiklas, skirtas jaunimo organizacijos narių ir savanorių kompetencijoms didinti, siekiant gerinti jaunimo organizacijos veiklos kokybę, iš kurių 2025 metais bent 2 turi būti įgyvendintos iki 2025 m. rugsėjo 30 d.;

23.1.3. kasmet suorganizuoti ne mažiau kaip 2 veiklas, skirtas jaunimo verslumo ir užimtumo skatinimui, iš kurių 2025 metais bent 1 turi būti suorganizuota iki 2025 m. rugsėjo 30 d.;

23.1.4. kasmet įgyvendinti ne mažiau kaip 5 veiklas, skirtas skatinti ne jaunesnius kaip 24 metų amžiaus jaunus žmones įsitraukti į savanorišką ir (ar) organizacijos veiklą, iš kurių 2025 metais bent 2 turi būti įgyvendintos iki 2025 m. rugsėjo 30 d., jei pareiškėjas, projekto vykdytojas pasirinko atitiktį Nuostatų 16.1 papunktyje nustatytam prioritetui;

23.1.5 kasmet įgyvendinti ne mažiau kaip po 3 veiklas, skirtas kovai su patyčiomis arba smurtinių santykių ir įvairių smurto formų identifikavimui bei saugių ir sveikų santykių kūrimui tarp jaunimo, iš kurių 2025 metais bent 1 turi būti įgyvendinta iki 2025 m. rugsėjo 30 d., jei pareiškėjas, projekto vykdytojas pasirinko atitiktį Nuostatų 16.2 papunktyje nustatytam prioritetui;

23.1.6. kasmet suorganizuoti ne mažiau kaip po 3 su nacionalinės darbotvarkės „Lietuvos Respublikos piliečių rengimo pilietiniam pasipriešinimui strategija“ įgyvendinimu susijusias veiklas, iš kurių 2025 metais bent 1 turi būti įgyvendinta iki 2025 m. rugsėjo 30 d., jei pareiškėjas, projekto vykdytojas pasirinko atitiktį Nuostatų 16.3 papunktyje nustatytam prioritetui;

23.2. kiekybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:

23.2.1. kasmet į projekto veiklas tiesiogiai įtraukti ne mažiau kaip 350 individualių jaunų žmonių (neskaičiuojant, kiek kartų žmogus apsilankė projekto veiklose);

23.2.2. kasmet organizuoti ir įgyvendinti bendras veiklas su ne mažiau kaip 3 nacionaliniu lygmeniu veikiančiomis jaunimo organizacijomis, pasidalijant gerąja patirtimi jaunimo organizacijos padalinių stiprinimo ir veiklos kokybės gerinimo srityse;

23.2.3. kasmet padidinti jaunimo organizacijos padalinių skaičių bent 1 padaliniu ir (arba) 5 (penkiais) procentais padidinti bendrą jaunimo organizacijos narių skaičių;

23.3. šiuos kokybinius rodiklius:

23.3.1. kasmet didinti jaunų žmonių susidomėjimą visuomenine ir savanoriška veikla bei jų dalyvavimą šiose veiklose;

23.3.2. kasmet atsižvelgiant į jaunimo organizacijos padaliniuose esančių narių ir savanorių poreikius, padaliniams organizuoti individualias veiklas, stiprinančias jų veiklos kokybę;

23.3.3. kasmet skatinti jaunų žmonių dalyvavimą jaunimo organizacijos sprendimų priėmimo procese regioniniu ir nacionaliniu lygmeniu.

24. Jei pareiškėjas, projekto vykdytojas projekto veiklas įgyvendina pasitelkdamas nuotolinio bendravimo (skaitmenines) priemones, pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo šių veiklų įgyvendinimą įrašyti, užtikrinant vaizdo ir garso kokybę. Vaizdo įraše turi būti užfiksuotas projekto pavadinimas, įgyvendinimo data, projekto dalyvių vardai ir pavardės, bei vykdytojai.

25. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo bendradarbiauti su Agentūra ir SPPD, dalyvauti visuose Agentūros ir SPPD organizuojamuose su Konkursu susijusiuose renginiuose.

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

 

26. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos laikotarpiu, nurodytu Nuostatų 10 punkte. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (bendradarbiavimo ir (ar) partnerystės sutartimis ir (ar) susitikimų protokolais, kvietimais į  renginius ir jų dalyvių sąrašais, analitinių veiklų rezultatais, mokymų darbotvarkėmis ir jų dalomąja medžiaga, sklaidos ir viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas ir (ar) jo partneris turi užtikrinti, kad projekto vykdymui skirtos valstybės biudžeto lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį, paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo ir atsižvelgdamas į šių lėšų naudojimą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų ir sutarčių nuostatas.  Siekiant užtikrinti kokybišką paslaugų teikimą, rekomenduojama, kad pareiškėjas, projekto vykdytojas ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo  partneris su paslaugų teikėjais sudarytų paslaugų teikimo sutartis, kuriose būtų nurodytas teikiamos paslaugos pobūdis ir turinys, paslaugos periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma, suteiktos paslaugos perdavimo-priėmimo tvarka bei atsiskaitymo tvarka ir kitos sąlygos. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1 330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

27. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

27.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 90 (devyniasdešimt) procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):

27.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir kitas teisės aktuose nustatytas su darbo užmokesčiu susijusias išlaidas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir projekto vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (netaikoma paslaugoms, įsigyjamoms pagal paslaugų sutartis);

27.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);

27.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte nurodyto Konkurso tikslo, Nuostatų 9 punkte nurodyto siektino Konkurso rezultato įgyvendinimu ir Nuostatų 17 punkte nurodytų veiklų vykdymu):

27.2.1. projekto veiklų vykdytojo (-ų) darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir kitas teisės aktuose nustatytas su darbo užmokesčiu susijusias išlaidas, šioms išlaidoms skiriant ne daugiau kaip 90 procentų iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos (kai projekto veiklų vykdytojas (-ai) yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartis (netaikoma paslaugoms, įsigyjamoms pagal paslaugų sutartis);

27.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

27.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto);

27.2.2.2. transporto išlaikymas (Lietuvos Respublikoje ir, jei vykdomos Nuostatų 17.1.2, 17.1.5, 17.1.6, 17.1.8, 17.2.2 ir 17.2.5 papunkčiuose nurodytos veiklos, užsienyje – degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos (Lietuvos Respublikoje ir, jei vykdomos Nuostatų 17.1.2, 17.1.5, 17.1.6, 17.1.8, 17.2.2 ir 17.2.5 papunkčiuose nurodytos veiklos, užsienyje – autobuso ar kito sausumos transporto ekonominės klasės, ar lėktuvo ekonominės klasės, taip pat viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);

27.2.2.3. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų, skirtų pareiškėjo, projekto vykdytojo veiklai vykdyti (biurui), projekto veikloms vykdyti nuoma);

27.2.2.4. išlaidos, skirtos savanorių kvalifikacijai kelti ir paruošti juos savanoriškai veiklai atlikti;

27.2.2.5. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal paslaugų sutartis, autorines sutartis, pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai, teisininko paslaugos);

27.2.2.6. komunalinių paslaugų išlaidos (pareiškėjo, projekto vykdytojo nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomų ir skirtų projektui vykdyti patalpų šildymo, elektros energijos, vandentiekio, nuotekų šalinimo paslaugoms apmokėti);

27.2.2.7. viešinimo išlaidos (apima lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, programų transliavimo, konferencijos ir panašių renginių organizavimo bei kitas visuomenės informavimo paslaugų išlaidas);

27.2.2.8. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

27.2.2.8.1. kitos Nuostatų 27.2.2.1–27.2.27 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz., kanceliarinėms, ūkio prekėms, nealkoholiniams gėrimams ir maisto prekėms, skirtoms seminarų ar mokymų pertraukoms);

27.2.2.8.2. kitos Nuostatų 27.2.2.1–27.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:

27.2.2.8.2.1. maitinimo paslaugos (maitinimo paslaugos (Lietuvos Respublikos teritorijoje ir, jei vykdomos Nuostatų 17.1.2, 17.1.5, 17.1.6, 17.1.8, 17.2.2 ir 17.2.5 papunkčiuose nurodytos veiklos, užsienyje);

27.2.2.8.2.2. apgyvendinimo paslaugos (Lietuvos Respublikos teritorijoje ir, jei vykdomos Nuostatų 17.1.2, 17.1.5, 17.1.6, 17.1.8, 17.2.2 ir 17.2.5 papunkčiuose nurodytos veiklos, užsienyje);

27.2.2.8.2.3. lektorių, mokymų vadovų, moderatorių paslaugos;

27.2.2.8.2.4. kitos Nuostatų 27.2.2.1–27.2.2.7 ir 27.2.2.8.2.1–27.2.2.8.2.3 papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos (pvz., mokesčiai už banko paslaugas, nuotolinių pokalbių platformos palaikymo paslauga).

28. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

28.1. ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 Eur ir didesnė, įsigijimo išlaidos;

28.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų  statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidos;

28.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo, narių sąrašų sudarymo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos bei apmokėtos iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2025 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2026 metams – po 2026 m. gruodžio 31 d.;

28.4. bet kokios išlaidos, patirtos ne Lietuvos Respublikoje, išskyrus vykdant Nuostatų 17.1.2, 17.1.5, 17.1.6, 17.1.8, 17.2.2 ir 17.2.5 papunkčiuose nurodytoms veikloms vykdyti būtinas išlaidas;

28.5. išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo, pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio, kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams, skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti, investicijų projektams finansuoti;

28.6. išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;

28.7  išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

28.8. išlaidos už projekto partnerio (-ių) parduodamas prekes ir (ar) teikiamas paslaugas, būtinas projektui įgyvendinti;

28.9. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui, tepalams ir remontui

28.10. kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu ir Konkurso tikslu nesusijusios išlaidos.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

29. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti vieną paraišką 2025 metams ir vieną paraišką 2026 metams. Jeigu pateikiama tik vienerių metų paraiška, tokia paraiška yra nevertinama ir valstybės biudžeto lėšų jai toliau neskiriama. Pareiškėjui pateikus daugiau nei po vieną paraišką 2025 metams ir 2026 metams, vertinama ta konkretiems metams pateikta paraiška, kurios pateikimo data yra vėlesnė, bet ne vėlesnė negu Taisyklių 11.7 papunktyje nustatytas terminas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną SPPD atstovui nurodo, kurią paraišką vertinti. Paraiška, kuri buvo pateikta anksčiau, atmetama  Taisyklių 32 punkte nustatyta tvarka. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, Agentūrai pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus  pareiškėjo iniciatyva negalima. Paraiška turi būti užpildyta pagal Nuostatuose nurodytą informaciją, privalomą pateikti pildant paraiškos formą informacinėje sistemoje.

30. Paraiškoje nurodoma:

30.1. teikiant paraiškas ir projektus tiek pagal A priemonę, tiek pagal B priemonę:

30.1.1. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, interneto svetainės adresas (jeigu ją turi), kurioje viešai skelbiamos veiklos ir finansinės ataskaitos, informacija apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus, juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens duomenys (dokumento, kuriuo paskirtas (išrinktas) atstovas, pavadinimas, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas), projekto vadovą, ir finansininką (informacija pildoma skiltyje „Asmenų kortelės“);

30.1.2. projekto pavadinimas;

30.1.3. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma;

30.1.4. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

30.1.5. projekto aprašymas (santrauka);

30.1.6. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

30.1.7. projekto tikslas;

30.1.8. projekto uždaviniai;

30.1.9. projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir jos pritraukimo būdai;

30.1.10. projekto įgyvendinimo teritorija;

30.1.11. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

30.1.12. pareiškėjo kolegialaus valdymo organo pavadinimas, kolegialų valdymo organo, į kurio sudėtį išrinkti jauni žmonės sudėtis, nurodant narių vardą, pavardę, gimimo datą;

30.1.13. pareiškėjo narystės nacionalinėje (-ėse) bei tarptautinėje (-ėse) organizacijoje (-ose);

30.1.14. projekto veiklų vykdytojo (-ų) pareigos projekte, kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą (įgytos kvalifikacijos pavadinimas, įgijimo data; patirties įgijimo laikotarpiai; gebėjimų sritys) (informacija pildoma skiltyje „Asmenų kortelės“);

30.1.15. informacija apie projekto atitiktį Nuostatų 18 punkte nurodytoms privalomosioms projekto veiklų turinio sąlygoms (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal A ir B priemones) ir Nuostatų 20.2.5 papunktyje nurodytam reikalavimui (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal A priemonę);

30.1.16. informacija apie planuojamą projekto veiklų ir rezultatų viešinimą;

30.1.17. projekto veiklų planai 2025 ir 2026 m., kuriuose turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo vieta, jos vykdytojas (-ai), projekto veiklos vykdymo pradžia ir pabaiga, uždaviniai, kokybiniai ir kiekybiniai siektini kokybiniai ir kiekybiniai projekto rezultatai, nustatyti atsižvelgiant į Nuostatų 22.1 papunktyje (teikiant paraišką pagal A priemonę) ir 23.1 papunktyje (teikiant paraišką pagal B priemonę) nustatytus esminius rodiklius ir (ar) projekto įgyvendinimo rodiklius;

30.1.18. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, nurodant planuojamų išlaidų detalizavimą);

30.1.19. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Agentūros organizuojamuose (organizuotuose) konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš konkursą organizuojančios įstaigos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones) (ne anksčiau nei prieš 24 mėnesius iki paraiškos pateikimo dienos);

30.1.20. informacija apie projekto partnerį (jei yra) (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, interneto svetainės (jei ją turi) adresas) ir jo projekte vykdomas veiklas;

30.1.21. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu;

30.2. teikiant paraišką pagal A priemonę:

30.2.1. informacija apie pareiškėjo narius, nurodant juridinių asmenų skaičių ir juridiniams asmenims priklausančių fizinių asmenų skaičių 2023 m. sausio 1 d. ir 2024 m. sausio 1 d. bei per 2023 m. naujai priimtų narių skaičių;

30.2.2. pareiškėjo, projekto vykdytojo 2022–2023 metų veiklos analizė: veiklos pagrindinės kryptys, veiklos stipriosios ir silpnosios sritys ir pasiekti veiklos rezultatai;

30.2.3. pareiškėjo, projekto vykdytojo 2022–2023 metų kertinės vykdytos veiklos jaunimo politikos plėtojimo ir koordinavimo srityje;

30.3. teikiant paraišką pagal B priemonę:

30.3.1. informacija apie pareiškėjo narius, nurodant bendrą narių skaičių ir jaunų žmonių skaičių, arba padalinius;

30.3.2. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 16 punkte nustatytam (-iems) finansavimo prioritetui (-ams) (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 16 punkte nustatytą (-us) finansavimo prioritetą (-us).

31. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti Taisyklių 22 punkte ir Nuostatų 32 punkte nurodytų šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Taisyklių 18 punkte) skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu.

32. Kartu su paraiška privaloma pateikti skaitmenines arba elektronines šių dokumentų kopijas:

32.1. teikiant paraiškas ir projektus tiek pagal A priemonę, tiek pagal B priemonę įgyvendinti:

32.1.1. pareiškėjo galiojančio 3 metų trukmės strateginio veiklos plano;

32.1.2. dokumentų (pvz., veiklos ataskaitų, protokolų), įrodančių, kad pareiškėjas sistemingai ir nuosekliai vertino savo veiklos veiksmingumą ir siekė gerinti veiklos kokybę 2022–2023 m.;

32.1.3. bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutarties (-čių) arba kito bendradarbiavimo pagrindą įrodančio dokumento, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas – konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas, jei yra;

32.1.4. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba, jeigu toks (-ie) yra, vertimo (-ų),  kuris (-ie) turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;

32.1.5. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos pagal Nuostatų 1 priedą užpildytos deklaracijos;

32.1.6. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, - dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimo, sutarties);

32.1.7. dokumento (-ų), įrodančio (-ių) pareiškėjo narystę tarptautinėje (-ėse)
organizacijoje (-ose), jei pareiškėjas yra tarptautinės (-ių) organizacijos (-ų) narys;

32.1.8. jei paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą);

32.1.9. dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei patalpoms išlaikyti prašoma valstybės biudžeto lėšų (pvz., nuomos, panaudos sutarčių);

32.1.10. partnerio (jei yra) pasirašytos pagal Nuostatų 3 priedą užpildytos deklaracijos;

32.2. teikiant paraišką pagal A priemonę:

32.2.1. pareiškėjo narių sąrašo, kuriame būtų nurodyti juridiniai asmenys ir juridiniams asmenims priklausančių fizinių asmenų skaičius;

32.2.2. nepriklausomo auditoriaus ar audito įmonės ataskaitos apie pareiškėjo finansinę veiklą 2023 m;

32.2.3. dokumento (-ų) (pvz., banko išrašų, garantinių raštų), įrodančio (-ių) papildomą (kitų šaltinių) projekto finansavimą, kopija (-os);

32.2.4. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos likus ne daugiau kaip 15 darbo dienų iki paraiškos pateikimo konkursui dienos išduotos pažymos, patvirtinančios, kad pareiškėjas neturi skolų valstybės biudžetui ir (ar) savivaldybių biudžetams, pinigų fondams;

32.3. teikiant paraišką pagal B priemonę – pareiškėjo narių sąrašo, kuriame būtų nurodyti narių skaičius, veiklos vykdymo savivaldybė ir amžius.

33. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Taisyklių 21 ir 22 punktuose nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia el. paštu tomas.milevicius@sppd.lt arba sppd@sppd.lt.

34. Paraiškų turiniui ir jų teikimui taikomi  Taisyklių IV skyriaus reikalavimai.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

35. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšos neskiriamos  Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais. Konkursą administruojanti įstaiga paraiškų atitiktį formaliesiems kriterijams turi atlikti per 5 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos.

36. Jei pateikta paraiška neatitinka Nuostatų 20.1 ir 20.2 papunkčiuose ir 29, 31-32 punktuose (teikiant paraišką pagal A priemonę) arba Nuostatų 20.1 ir 20.3 papunkčiuose ir 29, 31-32 punktuose (teikiant paraišką pagal B priemonę)  keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir finansavimas projektui neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

37. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

Projektų turinį ir lėšų planavimą  vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD. Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du ekspertai. SPPD Taisyklėse nustatytais atvejais gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis  Taisyklių 55-56 punktais, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Agentūros direktoriaus įsakymu vieneriems metams sudaryta komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, kuri vadovaujasi  Taisyklėmis ir Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintu Projektų vertinimo komisijų darbo reglamentu.

38. Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Konkursui pateiktos projekto vertinimo anketą informacinėje sistemoje. Ekspertas, atsakingas už paraiškos vertinimo konsolidavimą, priima bendrą sprendimą dėl paraiškos vertinimo, užpildo informacinėje sistemoje esančios vertinimo anketos konsoliduotos išvados dalį, kurioje rekomenduoja, kurioms veikloms siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų ir (ar) kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti bei kurioms priemonėms (veikloms) ir (ar) išlaidoms skirti valstybės biudžeto lėšų, ir per informacinę sistemą gavęs kito projekto turinį vertinusio eksperto pritarimą, informaciją patvirtina informacinėje sistemoje.

Jeigu vertinimus, vadovaujantis Taisyklių 55-56 punktais, atlieka komisija, komisijos nariai vertinimo anketą užpildo informacinėje sistemoje.

39. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:

39.1. projekto veiklų atitiktį Nuostatų 18 punkte nurodytoms privalomoms projekto veiklų turinio sąlygoms, taip pat Taisyklių 14 punkte nustatytoms sąlygoms (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal A ir B priemones), ir Nuostatų 20.2.5 papunktyje nurodytam reikalavimui (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal A priemonę). Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip arba Ne“. Bent vienos privalomosios sąlygos, taip pat bent vienos Taisyklių 14 punkte nustatytos sąlygos (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal A ir B priemones) ir Nuostatų 20.2.5 papunktyje nurodyto reikalavimo (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal A priemonę) neatitinkantis projektas toliau nevertinamas.

39.2. projekto atitiktį Nuostatų 16 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą įvertinant 0 (nuliu) arba 5 (penkiais) balais (taikoma paraiškoms, pateiktoms pagal B priemonę);

39.3. pareiškėjo, projekto vadovo ir veiklų vykdytojo (-ų) tinkamumą, kompetenciją, kvalifikaciją, darbo patirtį ir gebėjimus vykdyti projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

39.4. numatyto projekto tikslo, uždavinių ir trumpo aprašymo aiškumą, atitiktį Konkurso tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

39.5. projekto dalyvių atitiktį projekte numatytam tikslui ir uždaviniams, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

39.6. projekto dalyvių pritraukimo būdų įvairovę, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

39.7. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka;

39.8. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų metodų tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

39.9. projekto įgyvendinimo sąmatos aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą ir sąsają su veiklomis, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka;

39.10. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų sąsajas ar tęstinumą su pareiškėjo strategija ir (ar) ankstesne veikla, planuojamus veiklos kokybės vertinimus, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

39.11. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

39.12. projekto viešinimui numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka.

40. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius teikiant paraišką į A priemonę – 54 balai, į B priemonę – 69 balai. Privaloma surinkti mažiausia balų suma teikiant paraišką į A priemonę – 22 balai, į B priemonę – 28 balai.

41. Pareiškėjai reitinguojami pagal dviejų ekspertų balų vidurkį, skirtą už projekto turinį ir lėšų planavimą. SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams, konsoliduotą ekspertų vertinimą, parengia projektų vertinimo suvestinę, (joje nurodomi pareiškėjų pavadinimai, projektų pavadinimai, dviejų projektus vertinusių ekspertų skirtų balų vidurkiai ir konsoliduotame ekspertų vertinime nurodytos siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšų sumos) ir ją pateikia komisijai. Projektas (-ai), kuriam (-iems) finansuoti neužteko numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas (-i) į rezervinių projektų sąrašą.

42. Agentūros direktoriaus įsakyme dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo pateikiamas pagrindas skirti valstybės biudžeto lėšų projektams ar jų neskirti, projektų, kuriems skiriama valstybės biudžeto lėšų, sąrašas, rezervinių projektų sąrašas, projektų, kuriems valstybės biudžeto lėšos neskiriama, sąrašas, atmestinų projektų sąrašas, pavedimas Agentūros už Konkursą atsakingam specialistui užtikrinti tinkamą Nuostatų, susijusių su projektų vykdymu, įgyvendinimą, sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams apskundimo tvarka. Pareiškėjui nesudarius sutarties per  Taisyklių 97 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies valstybės biudžeto lėšų ar toliau vykdyti projektą, kuriam skirta valstybės biudžeto lėšų, nutraukus sudarytą sutartį ir grąžinus nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas, šis projektas įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą, o likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos komisijos pasiūlymu Agentūros direktoriaus įsakymu eilės tvarka gali būti skirtos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams.

43. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti valstybės biudžeto lėšų skirti  šiems projektams, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ar poreikis yra didesnis.

44. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 39 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir ekspertų konsoliduotame vertinime nurodytai siūlomai skirti projektams įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumai, komisijos protokole fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas perduodamas komisijos nariams, nustatant paraiškų vertinimo terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 20 kalendorinių dienų, ir paskiriami komisijos nariai paraiškoms vertinti. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 39 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.

45. Jei komisija priima protokolinį sprendimą pritarti ekspertų skirtų balų vidurkiui ir ekspertų konsoliduotame vertinime nurodytai siūlomai skirti projektams įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumai, pateikia Agentūros direktoriui pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo komisijos posėdžio, kuriame priimtas sprendimas, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos, pateikdama protokolo kopiją.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

46. Komisijos darbas organizuojamas Taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

47. Sutartis pasirašoma  Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

48. Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama Taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

49. Agentūra turi teisę tikrinti ar projekto vykdytojas ir (ar) jo partneris, įgyvendindamas projektą, laikosi Nuostatų, Taisyklių ir Sutartyje numatytų reikalavimų ir įsipareigojimų.

50. Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., o projekto finansavimą pratęsus 2026 metams – ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas už vienus ataskaitinius kalendorinius metus pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas,  taip pat jei projektui įgyvendinti skirta mažiau nei 30 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų – pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams, iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d., ir jei projektui skirta 30 tūkst. eurų ar daugiau valstybės biudžeto lėšų – pirmajam einamųjų metų pusmečiui pasibaigus, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai pusmečio ir metų veiklų įvykdymo ataskaitas už vienus ataskaitinius kalendorinius metus pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

50.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant didėjančia tvarka už vienus ataskaitinius kalendorinius metus teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus);

50.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant didėjančia tvarka už vienus ataskaitinius kalendorinius metus teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus);

50.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir sumokėta valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant didėjančia tvarka už vienus ataskaitinius kalendorinius metus teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus);

50.4. veiklų įvykdymo ataskaita (jei projektui įgyvendinti skirta mažiau nei 30 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų – duomenis pildant didėjančia tvarka už vienus ataskaitinius kalendorinius metus teikiama pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus, ir jei projektui įgyvendinti skirta 30 tūkst. eurų ar daugiau valstybės biudžeto lėšų – duomenis pildant didėjančia tvarka už vienus ataskaitinius kalendorinius metus teikiama pirmajam ataskaitiniam pusmečiui pasibaigus, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus), kurioje turi būti nurodyta:

50.4.1. informacija apie projekto metu įgyvendintas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslus;

50.4.2. informacija apie Nuostatų 22.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal A priemonę) ar 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal B priemonę) išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;

50.4.3. informacija apie projekto viešinimą.

51. Jei projekto vykdytojas netinkamai įgyvendina projektą ar nevykdo projekto veiklų, išskyrus atvejus, kai projekto veiklos negali būti vykdomos dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, nesilaiko Nuostatų 22.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal A priemonę) ar 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal B priemonę) nustatytų esminių kiekybinių rodiklių ir (ar) jų nepasiekia, išskyrus atvejus, kai esminiai kiekybiniai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių,  Taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būti taikomos šios sankcijos:

51.1. projektams, vykdomiems pagal A priemonę:

51.1.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.1 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 22.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 20 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.1.2. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.1 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 22.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 40 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.1.3. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.1 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė trijų iš Nuostatų 22.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 60 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.1.4. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.1 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė keturių iš Nuostatų 22.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 80 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.1.5. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.1 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė penkių iš Nuostatų 22.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.2. projektams, vykdomiems pagal B priemonę:

51.2.1. kai projekto vykdytojas pasirinko atitiktį vienam iš Nuostatų 16.1–16.3 papunkčiuose nurodytų prioritetų:

51.2.1.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 23.1. papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 25 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.2.1.2. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.2.1.3. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė trijų  iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 75 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.2.1.4. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė keturių iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.2.2. kai projekto vykdytojas pasirinko atitiktį dviem iš Nuostatų 16.1–16.3 papunkčiuose nurodytų prioritetų:

51.2.2.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 20 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.2.2.2. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 40 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.2.2.3. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė trijų iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 60 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.2.2.4. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė keturių iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 80 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.2.2.5. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė penkių iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.2.3. kai projekto vykdytojas pasirinko atitiktį trims iš Nuostatų 16.1–16.3 papunkčiuose nurodytų prioritetų:

51.2.3.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 16,67 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.2.3.2. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 33,33 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.2.3.3. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė trijų iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.2.3.4. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė keturių iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 66,67 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.2.3.5. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė penkių iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 83,33 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

51.2.3.6. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 17.2 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė šešių iš Nuostatų 23.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

 

XII SKYRIUS

TĘSTINIS PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

52. Tinkamai įgyvendinus projektą 2025 metais,  valstybės biudžeto lėšų skyrimas projektui gali būti pratęstas 2026 metams, bet ne ilgiau kaip iki kitų metų gruodžio 31 d. tomis pačiomis Nuostatuose ir sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus valstybės biudžeto lėšų skyrimą projektui, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2026 m. sausio 1 d. iki pratęsus  valstybės biudžeto lėšų skyrimą projektui sudarytoje sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d. Sutartyje arba papildomame susitarime dėl jau sudarytos sutarties pakeitimo turi būti nustatyta, kad sutartis įsigalioja nuo einamųjų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 25 d., jei projekto vykdytojas pasiekė visus esminių rodiklių ir (ar) projekto įgyvendinimo rodiklius, numatytus pasiekti iki konkurso nuostatuose nurodytos ataskaitinių kalendorinių metų datos, arba visus tiems ataskaitiniams kalendoriniams metams suplanuotus projekto įgyvendinimo rodiklius, numatytus pasiekti iki ataskaitinių kalendorinių metų gruodžio 31 d. Sutarties turiniui taikomos Taisyklių IX skyriaus nuostatos.

Jei sutartis dėl finansavimo pratęsimo 2026 metams nepasirašoma arba nutraukiama, išlaidos, projekto vykdytojo patirtos ar apmokėtos vykdant projekto veiklas 2026 metais, nekompensuojamos.

53. Prašydamas pratęsti valstybės biudžeto lėšų skyrimą projektui, projekto vykdytojas iki 2025 m. lapkričio 3 d. informacinės sistemos priemonėmis pateikia:

53.1. jo vadovo kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą prašymą pratęsti  valstybės biudžeto lėšų skyrimą projektui 2026 metams (Nuostatų 2 priedas), taip pat joje nurodant informaciją apie esminių rodiklių pasiekimą iki 2025 m. rugsėjo 30 d.

53.2. deklaraciją;

53.3. kitus dokumentus ar duomenis, kurie buvo teikti kartu su paraiška ir keitėsi nuo projekto, kuriam skirta valstybės biudžeto lėšų, pateikimo dienos.

54. Prašymai pratęsti valstybės biudžeto lėšų skyrimą projektui nagrinėjami ir sprendimai dėl projektų finansavimo priimami Taisyklių X skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

55. Projekto stebėsenos laikotarpis:

55.1. projektams, vykdomiems pagal A priemonę – 5 metai, nuo projekto vykdymo pabaigos arba nuo Sutarties nutraukimo dienos;

55.2. projektams, vykdomiems pagal B priemonę – 2 metai nuo projekto vykdymo pabaigos arba nuo Sutarties nutraukimo dienos.

56. Agentūros direktoriaus sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, taip pat Agentūrai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

57. Agentūros veiksmai ir neveikimas, komisijos sprendimai, SPPD spendimai, Agentūros direktoriaus sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo  ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. 

58. Agentūra ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (arba) valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (korespondencijos adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

59. Agentūra savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.

60. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

61. Ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti Agentūrą ir SPPD, pareiškėjus, projekto vykdytojus ir (ar) partnerius dėl projektų įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo

62. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679 ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, nuostatomis.

63. Dokumentai saugomi Dokumentų ar archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

64. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos  duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

________________________