LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2009 m. balandžio 10 d. ĮSAKYMO Nr. 3D-236 „DĖL PASĖLIŲ IR AUGALŲ DRAUDIMO ĮMOKŲ KOMPENSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. vasario 21 d. Nr. 3D-136

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Pasėlių ir augalų draudimo įmokų kompensavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. 3D-236 „Dėl Pasėlių ir augalų draudimo įmokų kompensavimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 7.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.3. priskiriamos prie MVĮ kategorijos. Nuostata netaikoma, jei prašoma nereikšmingos (de minimis) pagalbos.“

2. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Pareiškėjas paraiškoje nurodo pagalbos formą:

16.1. valstybės pagalba (vertinama, ar įmonė priskiriama prie MVĮ kategorijos ir ar įmonė nėra sunkumų patirianti įmonė);

16.2. nereikšminga (de minimis) pagalba (įmonės priskyrimas prie MVĮ kategorijos ir sunkumų patyrimas nevertinamas).“

3. Pakeičiu 20.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

20.1. teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba gali būti sumuojama su kita nereikšminga (de minimis) pagalba ir (ar) valstybės pagalba vadovaujantis Reglamento (ES) 1408/2013 5 straipsnio nuostatomis;“.

4. Pakeičiu 20.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

20.2. jei dvi įmonės susijungia arba viena įsigyja kitą, arba viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių per einamuosius ir praėjusius dvejus finansinius metus, turi būti taikomos Reglamento (ES) 1408/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalies nuostatos.“

5. Pakeičiu 20.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

20.3. jei įmonė veiklą vykdo keliuose sektoriuose, teikiant nereikšmingą (de minimis) pagalbą turi būti tenkinamos Reglamento (ES) 1408/2013 1 straipsnio 2 ir 3 dalies nuostatos;“.

6. Pakeičiu 22.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.3. paskutinio metinio ataskaitinio laikotarpio, kurio finansinės ataskaitos yra patvirtintos, balansą ir pelno (nuostolio) ataskaitą (teikiama, kai pasirinkta pagalbos forma – valstybės pagalba ir pareiškėjas yra fizinis asmuo; juridinių asmenų duomenys tikrinami Juridinių asmenų registre);“.

7. Papildau 22.31 papunkčiu:

22.31. pareiškėjo (kai pasirinkta pagalbos forma – valstybės pagalba ir pareiškėjas yra įmonė partnerė arba susijusi įmonė ir turi susietų fizinių asmenų, vykdančių ekonominę veiklą):

22.31.1. susietų fizinių asmenų, vykdančių ekonominę veiklą, paskutinio metinio ataskaitinio laikotarpio, kurio finansinės ataskaitos yra patvirtintos, balansą ir pelno (nuostolio) ataskaitą (kai susietas fizinis asmuo apskaitą tvarko dvejybiniu būdu);

22.31.2. susietų fizinių asmenų, vykdančių ekonominę veiklą, paskutinio metinio ataskaitinio laikotarpio ir prieš jį ėjusio metinio ataskaitinio laikotarpio Pinigų kasoje, mokėjimo paslaugų tiekėjo sąskaitose ir pirkimų ir pardavimų apskaitos žurnalą (jei metinis ataskaitinis laikotarpis yra ne vėlesnis kaip 2024 m., gali būti teikiamas Pinigų kasoje, banko sąskaitoje ir pirkimų ir pardavimų apskaitos žurnalas) (kai susietas fizinis asmuo, tvarko apskaitą supaprastintu būdu);“.

8. Pakeičiu 23.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

23.3. pareiškėjas nėra sunkumų patirianti įmonė. Nuostata netaikoma, jei paraiškoje pasirenkama nereikšminga (de minimis) pagalba.“

9. Pakeičiu 23.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

23.5. pareiškėjas priskiriamas prie MVĮ kategorijos. Nuostata netaikoma, jei paraiškoje pasirenkama nereikšminga (de minimis) pagalba.“

10. Pakeičiu 28.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

28.2. vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – KOTIS registro nuostatai), patikrina, ar įmonei (įskaitant ir su Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusias įmones) suteikus pagal Taisykles mokėtiną nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą, o tuo atveju, kai pagalba išmokama dalimis, apskaičiavus diskontuotą pagalbos vertę, nebus viršytos leidžiamos nereikšmingos (de minimis) pagalbos ribos. Jei pareiškėjui suteikus nereikšmingą (de minimis) pagalbą būtų viršytos leidžiamos nereikšmingos (de minimis) pagalbos ribos, priimant sprendimą dėl pagalbos suteikimo apskaičiuota pagalba sumažinama tiek, kad nebūtų pažeistas reglamentas (ES) Nr. 1408/2013. Šio papunkčio nuostatos taikomos, jei pareiškėjas paraiškoje pasirenka nereikšmingos (de minimis) pagalbos formą.“

11. Pakeičiu 28.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

28.3. priima sprendimą dėl valstybės pagalbos ir (ar) nereikšmingos (de minimis) pagalbos skyrimo ar neskyrimo (pareiškėjas tampa pagalbos gavėju nuo sprendimo priėmimo dienos). Sprendime dėl valstybės pagalbos ir (ar) nereikšmingos (de minimis) pagalbos skyrimo turi būti nurodyta skirtos pagalbos suma ir diskontuota skirtos pagalbos vertė (kai pagalba išmokama dalimis).“

12. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Savivaldybė apie priimtą sprendimą dėl valstybės pagalbos ir (ar) nereikšmingos (de minimis) pagalbos skyrimo per 10 darbo dienų pranešimu informuoja pagalbos gavėją. Pranešime turi būti nurodyta:“.

13. Pakeičiu 29.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

29.1. teikiamos pagalbos forma, nurodyta Taisyklių VII skyriuje;“.

14. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. Savivaldybė, priėmusi pagalbos gavėjo mokėjimo dokumentus (avansui, likusiai pagalbos sumos daliai arba visai pagalbos sumai), per 15 darbo dienų (į šį terminą neįskaičiuojami Taisyklių 14 punkte nurodytų savivaldybės paklausimų terminai) patikrina, ar:“.

15. Pripažįstu netekusiu galios 42.3 papunktį.

16. Papildau 551 punktu:

551. Agentūra teikia metodinę ir konsultacinę pagalbą savivaldybėms valstybės pagalbos draudimo įmokoms kompensuoti paraiškų vertinimo klausimais (įmonių sunkumų patyrimo, įmonių susietumo vertinimo ir kt. klausimai).“  

17. Pakeičiu 61 punktą ir jį išdėstau taip:

61. Kiti klausimai, susiję su pagalbos teikimu pagal Taisykles, bet neaptarti Taisyklėse, sprendžiami Bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.“                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

18. Pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip:

67. Draudimo sutartis, draudimo įmokų apmokėjimo ir kitus dokumentus, susijusius su pagalbos teikimu, savivaldybės ir draudimo įmonės turi saugoti ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal Taisykles suteikimo dienos, o pagalbos gavėjai – ne trumpiau kaip 10 metų nuo sprendimo dėl pagalbos skyrimo priėmimo dienos.“

19. Papildau 681 punktu:

681. Privalomos grąžinti lėšos, kurios pagalbos gavėjams buvo neteisėtai išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, ir su minėtomis lėšomis susijusios palūkanos administruojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsniu ir (ar) Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka.“

20. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                         Kęstutis Navickas

 

Pasėlių ir augalų draudimo

įmokų kompensavimo

taisyklių

1 priedas

 

(Paraiškos forma)

 

Teikiama ________________________________________________ savivaldybės administracijai

 

PARAIŠKA PASĖLIŲ IR AUGALŲ DRAUDIMO ĮMOKŲ KOMPENSAVIMUI

 

I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ (pildo fiziniai ir juridiniai asmenys)

Žemės ūkio valdos atpažinties kodas

 

Teisinė forma

 

Fizinio/juridinio asmens kodas

 

Vardas, pavardė / pavadinimas

 

Adresas (savivaldybė, seniūnija, vietovė, gatvė, namo Nr., buto Nr.)

 

Telefono Nr.

 

El. paštas

 

Banko pavadinimas

 

Banko kodas

 

Atsiskaitomosios sąskaitos numeris

 

Informaciją ir pranešimus apie paraiškos administravimo eigą noriu gauti:

El. paštu

[ ]

Registruotu laišku

[ ]

 

II. PAGALBOS FORMA (pažymimas vienas pasirinkimas) IR RŪŠIS

1.

Nereikšminga (de minimis) pagalba (įmonės* priskyrimas prie MVĮ kategorijos ir sunkumų patyrimas nevertinamas, todėl pareiškėjų finansinės apskaitos dokumentų pateikti neprašoma)

2.

Valstybės pagalba (vertinama, ar įmonė* priskiriama prie MVĮ kategorijos ir, ar įmonė nėra sunkumų patirianti įmonė, todėl kartu su paraiška fiziniai asmenys teikia paskutinio metinio ataskaitinio laikotarpio, kurio finansinės ataskaitos yra patvirtintos, balansą ir pelno (nuostolio) ataskaitą; juridinių asmenų duomenys tikrinami Juridinių asmenų registre )

 

PAGALBOS RŪŠIS

Pagalbos rūšis

Dotacija

 

III. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJO ATITIKTĮ KOMISIJOS REGLAMENTO (ES) 2022/2472 I PRIEDO NUOSTATOMS (LABAI MAŽOS, MAŽOS AR VIDUTINĖS ĮMONĖS APIBRĖŽČIAI) (pildoma, kai paraiškos II dalyje pasirinkta pagalbos forma – valstybės pagalba)

1.

Pagal 2022 m. gruodžio 14 d. Komisijos reglamento (ES) 2022/2472, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius su visais pakeitimais, I priedo nuostatas esu pripažįstamas (-a):

1.1.

šios rūšies įmone**:

savarankiška įmone

[ ]

įmone partnere

Susiję asmenys:

[ ]

 

Juridiniai asmenys (pavadinimas, įmonės kodas, akcijų procentas ir (arba) asmenų, turinčių balsavimo teisę, balsų skaičiaus procentine išraiška):

1. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

2. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

Fiziniai asmenys, vykdantys ekonominę veiklą nurodoma vardas ir pavardė, asmens kodas, akcijų procentas ir (arba) asmenų, turinčių balsavimo teisę, balsų skaičiaus procentine išraiška, paskutinio metinio ataskaitinio laikotarpio, kurio finansinės ataskaitos yra patvirtintos, metinio ataskaitinio laikotarpio, ėjusio prieš pirmiau nurodytą ataskaitinį laikotarpį, ir prieš jį ėjusio metinio ataskaitinio laikotarpio apyvarta arba balanse nurodyto turto vertė ir vidutinis metinis darbuotojų skaičius[1]):

1. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

2. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

3. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

Fiziniai asmenys, nevykdantys ekonominės veiklos (nurodoma vardas ir pavardė, asmens kodas)

1. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

2. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

3. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

 

susijusia įmone***:

Susiję asmenys:

[ ]

 

Juridiniai asmenys (nurodoma pavadinimas, įmonės kodas ir akcijų procentas ir (arba) asmenų, turinčių balsavimo teisę, balsų skaičiaus procentine išraiška):

1. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

2. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

3. _____________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

Fiziniai asmenys, vykdantys ekonominę veiklą (nurodoma vardas ir pavardė, asmens kodas, akcijų procentas ir (arba) asmenų, turinčių balsavimo teisę, balsų skaičiaus procentine išraiška, paskutinio metinio  ataskaitinio laikotarpio, kurio finansinės ataskaitos yra patvirtintos, metinio ataskaitinio laikotarpio, ėjusio prieš pirmiau nurodytą ataskaitinį laikotarpį, ir prieš jį ėjusio metinio ataskaitinio laikotarpio apyvarta arba balanse nurodyto turto vertė ir vidutinis metinis darbuotojų skaičius

1. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

2. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

3. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

2.

Esu labai maža, maža arba vidutinė įmonė – MVĮ**** (pridėjus įmonių partnerių ir susijusių įmonių, jei tokių yra, duomenis)

[ ]

3.

Vidutinis metinis darbuotojų skaičius (pridėjus įmonių partnerių ir susijusių įmonių, jei tokių yra, duomenis), vnt.

Eil.Nr.

Metai

Vidutinis metinis darbuotojų skaičius, vnt.

1.

Paskutinis metinis  ataskaitinis laikotarpis, kurio finansinės ataskaitos yra patvirtintos,  _______m.

 

2.

Metinis ataskaitinis laikotarpis ėjęs prieš 1 eilutėje nurodytą ataskaitinį laikotarpį,

_______    m.

 

3.

Metinis ataskaitinis laikotarpis ėjęs prieš 2 eilutėje nurodytą ataskaitinį laikotarpį, _______ m.

 

 

4.

Metinė apyvarta arba balanse nurodyto turto vertė (pridėjus įmonių partnerių ir susijusių įmonių, jei tokių yra, duomenis), Eur

Eil Nr.

Metai

Metinė apyvarta, Eur

Balanse nurodyto

turto vertė, Eur

1.

Paskutinis metinis ataskaitinis laikotarpis, kurio finansinės ataskaitos yra patvirtintos, _______m.

 

 

2.

Metinis ataskaitinis laikotarpis, ėjęs prieš 1 eilutėje nurodytą ataskaitinį laikotarpį, _______m.

 

 

3.

Metinis ataskaitinis laikotarpis, ėjęs prieš 2 eilutėje nurodytą ataskaitinį laikotarpį, _______ m.

 

 

 

 

 

IV. Informacija apie pareiškėjo atitiktį Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje nustatytiems reikalavimams (pildoma, kai paraiškos II dalyje pasirenkama nereikšminga (de minimis) pagalba)

Pagal reglamento (ES) Nr. 1408/2013 nuostatas, „viena įmonė“ apima visas įmones[2], kurių tarpusavio santykiai (teisiškai ar de facto) yra bent vienos rūšies iš toliau išvardytų (pildant lentelę visos eilutės turi būti pažymėtos „Taip“ arba „Ne“. Būtina nurodyti visas įmones, kurios laikomos „viena įmone“)

Eil.

Nr.

Įmonių tarpusavio santykių rūšys

1.

Mano įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą, arba kita įmonė turi mano įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą[3] (Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodomi įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai ir atitinkamai balsų skaičius procentine išraiška)

Taip

Ne

1.

2.

n.

2.

Mano įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių arba kita įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą mano įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių (Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodomas teisinis pagrindas (sutartys, įstatai ar kt.), įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai)

Taip

Ne

1.

2.

n.

3.

Pagal sutartį arba vadovaujantis steigimo sutarties ar įstatų nuostata mano įmonei suteikiama teisė daryti kitai įmonei lemiamą įtaką[4] arba kitai įmonei suteikiama teisė daryti mano įmonei lemiamą įtaką (Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodomas teisinis pagrindas (sutartys, įstatai ar kt.), įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai)

Taip

Ne

1.

2.

n.

4.

Mano įmonė, būdama kitos įmonės akcininkė arba narė, vadovaudamasi su tos įmonės kitais akcininkais ar nariais sudaryta sutartimi, viena kontroliuoja tos kitos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą, arba kita įmonė, būdama mano įmonės akcininkė arba narė, vadovaudamasi su mano įmonės kitais akcininkais ar nariais sudaryta sutartimi, viena kontroliuoja mano įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą (Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodomas teisinis pagrindas (sutartys, įstatai ar kt.), įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai)

Taip

Ne

1.

2.

n.

 

VInformacija, reikalinga užtikrinti, kad nebūtų pažeistos nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo sąlygos, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalyje (pildoma, kai paraiškos II dalyje pasirenkama nereikšminga (de minimis) pagalba)

Eil.

Nr.

Įmonių susijungimas, įsigijimas ir skaidymas per einamuosius ir praėjusius dvejus finansinius metus

Pažymėti

1.

Mano įmonė per einamuosius ir praėjusius  dvejus finansinius metus susijungė su kita įmone arba mano įmonė įsigijo kitą įmonę, arba kita įmonė įsigijo mano įmonę (Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodomi susijusių įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai)

Taip

Ne

1.

2.

n.                                                                      

2.

Mano įmonė per einamuosius ir praėjusius dvejus finansinius metus buvo įkurta suskaidžius kitą įmonę (Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodoma suskaidymo data, suskaidytos įmonės pavadinimas, įmonės kodas, taip pat iki suskaidymo veikusiai įmonei suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos (jeigu tokia pagalba buvo suteikta) dydis pagal reglamentą (ES) Nr. 1408/2013 ir kokiai veiklai (jeigu vykdo kelias veiklas) ji buvo panaudota)

Taip

Ne

1.

2.

n.

 

VI. KARTU SU PAGALBOS PARAIŠKA PATEIKIAMi DOKUMENTAI

(Pažymimi teikiami dokumentai ir nurodomas jų lapų skaičius)

1.

Draudimo sutartis arba draudimo paraiška, arba kitas dokumentas, atitinkantis draudimo įmonės pasiūlymą, su visais pakeitimais

|__|__|

2.

Paskutinio metinio ataskaitinio laikotarpio, kurio finansinės ataskaitos yra patvirtintos, balansas  ir pelno (nuostolio) ataskaita  (teikiama, kai pasirinkta pagalbos forma – valstybės pagalba ir pareiškėjas yra fizinis asmuo)

|__|__|

3.

Pareiškėjo (kai pasirinkta pagalbos forma – valstybės pagalba ir pareiškėjas yra įmonė partnerė arba susijusi įmonė ir turi susietų fizinių asmenų, vykdančių ekonominę veiklą):

- susietų fizinių asmenų, vykdančių ekonominę veiklą, paskutinio metinio ataskaitinio laikotarpio, kurio finansinės ataskaitos yra patvirtintos, balansas ir pelno (nuostolio) ataskaita (kai susietas fizinis asmuo tvarko dvejybinę apskaitą)

- susietų fizinių asmenų, vykdančių ekonominę veiklą, paskutinio metinio ataskaitinio laikotarpio ir prieš jį ėjusio metinio ataskaitinio laikotarpio Pinigų kasoje, mokėjimo paslaugų tiekėjo sąskaitose ir pirkimų ir pardavimų apskaitos žurnalas (jei metinis ataskaitinis laikotarpis yra ne vėlesnis kaip 2024 m., gali būti teikiamas Pinigų kasoje, banko sąskaitoje ir pirkimų ir pardavimų apskaitos žurnalas) (kai susietas fizinis asmuo, tvarko apskaitą supaprastintu būdu)

|__|__|

4.

Įgaliojimas (teikia, jeigu pareiškėjas paraišką pateikia per įgaliotą asmenį):

4.1. Notaro patvirtintas įgaliojimo dokumentas

|__|__|

4.2. Įmonės direktoriaus įsakymu patvirtintas įgaliojimo dokumentas

|__|__|

4.3. VĮ Registrų centro registre užregistruoto įgaliojimo kodas, patikrinamas adresu https://igaliojimai.registrucentras.lt/viesa

|__|__|__|__|__|__|

5.

Kiti dokumentai, kurie, pareiškėjo nuomone, gali būti svarbūs vertinant paraišką (įrašyti):

5.1.

|__|__|

5.2.

|__|__|

5.3.

|__|__|

 

VII. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

Aš, pretenduojantis (-i) gauti draudimo įmokų dalinę kompensaciją (jei subjektas – fizinis asmuo) arba atstovaujantis (-i) įmonei, pretenduojančiai gauti draudimo įmokų dalinę kompensaciją už ________ m. derliui auginamus augalus, pasirašydamas (-a) patvirtinu, kad draudimo sutarties įsigaliojimo dieną:

1.

Esu susipažinęs (-usi) su Pasėlių ir augalų draudimo įmokų kompensavimo taisyklėmis ir atitinku jų reikalavimus

[ ]

2.

Aš ir mano sutuoktinis nesame gavę ir negauname paramos pagal Kaimo plėtros 2004–2006 m. plano priemonę „Ankstyvo pasitraukimo iš prekinės žemės ūkio gamybos rėmimas“ ir Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programos priemonę „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“ (taikoma tik fiziniams asmenims)

[ ]

3.

Užtikrinu, kad prašomos kompensuoti išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų Europos Sąjungos fondų ir (ar) kitų viešųjų lėšų

[ ]

4.

Nesu gavęs (-usi) neteisėtos valstybės pagalbos, kuri suteikta pagalbos teikėjo Lietuvoje ir Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, arba esu sugrąžinęs/sugrąžinusi visą neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka

[ ]

5.

Esu informuotas (-a) dėl prievolės pateikti savivaldybės, Agentūros ar Žemės ūkio ministerijos prašomus papildomus su draudimo įmokų kompensavimu susijusius dokumentus jos nustatytais terminais

[ ]

6.

Esu informuotas (-a), kad savivaldybė ir Agentūra mano asmeninius ir kitus duomenis, susijusius su pagalbos administravimo klausimais, tikrins ir gaus iš kitų juridinių asmenų, valstybinių registrų ir duomenų bazių. Esu informuotas (-a), kad esu atsakingas (-a) už reikiamų dokumentų ir (arba) pažymų pateikimą laiku

[ ]

7.

Įsipareigoju informuoti savivaldybę apie nutrauktą ir (arba) patikslintą draudimo sutartį

[ ]

8.

Įsipareigoju, gavęs (-usi) Agentūros reikalavimą (raštą, pranešimą) dėl pagalbos, jos dalies ar permokos grąžinimo, per reikalavime nurodytą terminą grąžinti į Agentūros sąskaitą nurodytą sumą ir sumokėti palūkanas (jei reikia)

[ ]

9.

Įsipareigoju, tuo atveju, jei nuo paraiškos pateikimo iki sprendimo skirti pagalbą priėmimo mano įmonė susijungia su kita įmone, vyksta įmonių įsigijimas ar suskaidymas, pateikti tai pagrindžiančią informaciją ir (ar) dokumentus. [ ]

 

10.

Esu informuotas (-a), kad:

- paraiškoje bei kituose savivaldybei ir Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir kiti duomenys bus tvarkomi ir saugomi pagalbos administravimo informacinėse sistemose;

- asmens duomenų valdytojas yra savivaldybė ir Agentūra;

- Agentūros tvarkomi mano asmens duomenys (kategorijos) bei detalesnė informacija apie mano asmens duomenų tvarkymą yra nurodyta www.nma.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“;

- mano asmens duomenys yra saugomi iki išmokų mokėjimo, administravimo ir priežiūros laikotarpio pabaigos, vėliau šie duomenys archyvuojami bei perduodami valstybės archyvams.

[ ]

11.

Esu informuotas (-a), kad:

turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, ištrinti savo asmens duomenis („teisė būti pamirštam“), apriboti savo asmens duomenų tvarkymą, kai duomenys tvarkomi nesilaikant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, taip pat nesutikti (teisiškai pagrindžiant), kad būtų tvarkomi mano asmens duomenys, bei teisę į duomenų perkeliamumą;

- mano asmens duomenys yra tvarkomi šiais asmens duomenų tvarkymo tikslais bei teisiniais pagrindais: asmens, teikiančio pagalbos paraišką, tapatybės nustatymo, pagalbos administravimo, mokėjimo ir kontrolės, pagalbos viešinimo tikslais įgyvendinant Reglamentą (ES) 2022/2472, Bendrąsias administravimo taisykles, Taisykles.

[ ]

12.

Esu informuotas (-a) dėl prievolės ne mažiau kaip 10 metų nuo sprendimo dėl pagalbos skyrimo priėmimo dienos saugoti su augalų draudimu bei draudimo įmokų kompensavimu susijusius dokumentus

[ ]

13.

Nesu sunkumų patirianti įmonė, kaip apibrėžta Reglamento (ES) 2022/2472 2 straipsnio 59 punkte***** ( taikoma, kai pasirinkta pagalbos forma – valstybės pagalba)

[ ]

14.

Nesu gavęs sanavimo pagalbos arba esu grąžinęs skolą ar baigėsi jos garantijos galiojimas, ir nesu gavęs restruktūrizavimo pagalbos arba esu gavęs restruktūrizavimo pagalbą, bet jau nebeįgyvendinu restruktūrizavimo plano (taikoma juridiniam asmeniui)

[ ]

15.

Esu informuotas (-a), kad visa informacija, susijusi su paraiškos administravimu, man bus teikiama paraiškoje pasirinktu informavimo būdu

[ ]

16.

Šioje paraiškoje ir pateiktuose dokumentuose nurodyta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga

[ ]

 

* Įmonė yra bet kuris ekonominę veiklą vykdantis subjektas, nepriklausomai nuo jo teisinio statuso. Tai visų pirma savarankiškai dirbantys asmenys ir šeimos verslo įmonės, vykdantys amatų ar kitokią veiklą, ir reguliarią ekonominę veiklą vykdančios ūkinės bendrijos arba asociacijos (Reglamento (ES) 2022/2472 I priedo 1 straipsnis).

**Nustatant įmonės (įmonė yra bet kuris ekonominę veiklą vykdantis subjektas, kad ir koks jo teisinis statusas) rūšį ir kategoriją, įvertinamas įmonių susietumas vadovaujantis Reglamento (ES) (ES) 2022/2472 I priede nurodytais kriterijais.

*** Susijusios įmonės – įmonės, kurios viena su kita susietos kuriais nors iš šių santykių:

1. viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą;

2. viena įmonė turi teisę skirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracinio, valdymo arba priežiūros organo narių;

3. viena įmonė turi teisę kitai įmonei daryti lemiamą poveikį pagal su šia įmone sudarytą sutartį arba pagal steigimo sutarties ar įstatų nuostatą;

4. viena įmonė, kuri yra kitos įmonės akcininkė arba narė, pagal susitarimą su kitais tos įmonės akcininkais ar nariais viena kontroliuoja tos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą.

**** Labai maža, maža arba vidutinė įmonė yra įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 250 asmenų ir kurios metinė apyvarta neviršija 50 mln. Eur, ir (arba)  balanse nurodyto turto vertė  neviršija 43 mln. Eur (vertinama ataskaitinių metų, praėjusių ataskaitinių metų ir metų, ėjusių prieš praėjusius ataskaitinius metus, informacija pridėjus įmonių partnerių ir susijusių įmonių, jei tokių yra,  duomenis).

*****Sunkumų patirianti įmonė – įmonė, kuri susiduria su bent viena iš šių aplinkybių (įmone vadinamas bet kuris ekonominę veiklą vykdantis subjektas, kad ir koks jo teisinis statusas):

1. ribotos turtinės atsakomybės bendrovė, t. y. akcinė bendrovė ar uždaroji akcinė bendrovė (kuri nėra MVĮ, veikianti trumpiau nei trejus metus), kurios daugiau nei pusė pasirašytojo akcinio kapitalo buvo prarasta dėl sukauptų nuostolių. Taip yra tuomet, kai sukauptus nuostolius atėmus iš rezervų (ir visų kitų elementų, kurie paprastai laikomi bendrovės nuosavų lėšų dalimi) gaunama bendra neigiama suma, viršijanti pusę pasirašytojo akcinio kapitalo (taikoma juridiniams asmenims);

2. bendrovė, kurioje bent keli nariai turi neribotą turtinę atsakomybę už bendrovės (kuri nėra MVĮ, veikianti trumpiau nei trejus metus) skolą, kurios daugiau nei pusė jos kapitalo, kaip parodyta bendrovės apskaitoje, buvo prarasta dėl sukauptų nuostolių (taikoma juridiniams asmenims);

3. jeigu įmonei taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra arba ji atitinka nacionalinės teisės kriterijus, kad jos kreditorių prašymu jai būtų pradėta kolektyvinė nemokumo procedūra (taikoma fiziniams ir juridiniams asmenims);

4. jeigu įmonė gavo sanavimo pagalbą ir dar negrąžino skolos ar baigėsi jos garantijos galiojimas, arba gavo restruktūrizavimo pagalbą ir vis dar laikosi restruktūrizavimo plano (taikoma juridiniams asmenims).

 

____________________________________________ ________ _______________

(asmens / juridinio asmens atstovo pareigų pavadinimas)                                             (parašas)                          (vardas, pavardė)  

 

20 m. d.

(pildymo data)

 



[1] Vidutinis metinis darbuotojų skaičius – nustatomas pagal Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 31 d. įsakymą Nr. 4-126 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto vidutinio metinio darbuotojų skaičiaus nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“

[2]  Bet kuris ekonominę veiklą vykdantis subjektas, nepaisant jo teisinio statuso ir finansavimo būdų.

[3]  Dauguma dalyvių (akcininkų, savininkų, narių) balsų suprantama kaip daugiau nei 50 proc. dalyvių balsų.

[4]  Lemiama įtaka suprantama kaip turima teisė, neturint įmonės akcininkų ar narių balsų daugumos, skirti (atšaukti) įmonės valdymo organų narius, veto teisė priimant įmonei svarbius sprendimus ar pan.