VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
VIRŠININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2015 M. LAPKRIČIO 25 D. ĮSAKYMO NR. VA-102 „DĖL INFORMACIJOS, BŪTINOS TARPTAUTINIAMS BENDRADARBIAVIMO ĮSIPAREIGOJIMAMS DĖL AUTOMATINIŲ INFORMACIJOS APIE FINANSINES SĄSKAITAS MAINŲ ĮGYVENDINTI, PATEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. balandžio 11 d. Nr. VA-33
Vilnius
Vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 17 punktu ir 18.11 papunkčiu:
pakeičiu Informacijos, būtinos tarptautiniams bendradarbiavimo įsipareigojimams dėl automatinių informacijos apie finansines sąskaitas mainų įgyvendinti, pateikimo taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2015 m. lapkričio 25 d. įsakymu Nr. VA-102 „Dėl informacijos, būtinos tarptautiniams bendradarbiavimo įsipareigojimams dėl automatinių informacijos apie finansines sąskaitas mainų įgyvendinti, pateikimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 2.1 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
2. Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:
„46. Už duomenų teikimo ir išsamaus patikrinimo procedūrų nevykdymą finansų įstaigos atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
Jei finansų įstaiga, tarpininkas ar bet kuris kitas asmuo sudaro bet kokius susitarimus arba užsiima praktika, kurių pagrindinis tikslas arba vienas iš pagrindinių tikslų pagrįstai gali būti laikomi pareigų, numatytų šiose Taisyklėse, vengimu, finansų įstaiga, tarpininkas ar asmuo turi laikytis pareigų, numatytų šiose Taisyklėse, tarsi nebūtų sudaręs tokio susitarimo ar užsiėmęs tokia praktika.
Sąskaitos turėtojo patvirtinimas yra vienas iš dokumentų, kuris turi būti gaunamas finansų įstaigos, taikant kliento ir naudos gavėjo išsamaus patikrinimo priemones pagal Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9 straipsnį.“
3. Pakeičiu 1 priedo 3.9 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.9. Duomenis teikianti finansų įstaiga privalo įgyvendinti procedūras, kad užtikrintų, jog atsakingas darbuotojas galėtų nustatyti visus su sąskaita susijusių aplinkybių pasikeitimus. Pavyzdžiui, jei atsakingam darbuotojui pranešama, kad sąskaitos turėtojas turi naują korespondencijos gavimo adresą jurisdikcijoje, apie kurią reikia pranešti, duomenis teikianti finansų įstaiga privalo tokį naują adresą laikyti pasikeitusiomis aplinkybėmis ir, jei ji nusprendžia taikyti 2.6 papunktį, privalo iš sąskaitos turėtojo gauti atitinkamus dokumentus.“
4. Pakeičiu 3 priedo 4.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.1.1. Peržiūrima informacija yra saugoma reglamentavimo ar santykių su klientais tikslais (įskaitant informaciją, gautą taikant pinigų plovimo prevencijos procedūras / procedūras „pažink savo klientą“), kad būtų nustatyta, ar ši informacija rodo, jog sąskaitos turėtojas yra jurisdikcijos, apie kurią reikia pranešti, rezidentas. Šiuo tikslu įsteigimo ar įkūrimo vieta arba adresas jurisdikcijoje, apie kurią reikia pranešti, yra informacija, rodanti, jog sąskaitos turėtojas yra jurisdikcijos, apie kurią reikia pranešti, rezidentas;“.
5. Pakeičiu 5 priedo 3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.3. Speciali sumavimo taisyklė yra taikoma atsakingiems darbuotojams. Siekdama nustatyti asmens turimų finansinių sąskaitų bendrą likutį arba sumą, kad būtų nustatyta, ar finansinė sąskaita yra didelės vertės sąskaita, duomenis teikianti finansų įstaiga taip pat privalo susumuoti visas finansines sąskaitas, kurios, atsakingo darbuotojo žiniomis arba pagrįstu manymu, tiesiogiai arba netiesiogiai priklauso tam pačiam asmeniui, yra jo kontroliuojamos arba jo atidarytos (išskyrus atvejus, kai jis tai daro kaip patikėtinis);“.
6. Pakeičiu 6 priedo 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„5. Patikos, kurios yra pasyvūs nefinansiniai subjektai. Subjektas, pavyzdžiui, bendrija, ribotos atsakomybės bendrija arba panašus juridinis vienetas, kuris nėra rezidentas mokesčių tikslais, pagal Taisyklių 7 priedo 37 punktą laikomas rezidentu jurisdikcijoje, kurioje yra pagrindinis jo administracijos centras. Šiais tikslais juridinis asmuo arba juridinis vienetas laikomas „panašiu“ į bendriją ir ribotos atsakomybės bendriją, jei jis nelaikomas apmokestinamu vienetu jurisdikcijoje, apie kurią reikia pranešti, pagal tos jurisdikcijos mokesčių įstatymus. Tačiau, siekiant išvengti duomenų teikimo dubliavimo (atsižvelgiant į plačią termino „kontroliuojantieji asmenys“ taikymo sritį patikos atveju), patika, kuri yra pasyvus nefinansinis subjektas, negali būti laikoma panašiu juridiniu vienetu.“
7. Pakeičiu 7 priedo 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Duomenis teikianti finansų įstaiga – Lietuvos finansų įstaiga, kuri nėra duomenis neteikianti finansų įstaiga. Lietuvos finansų įstaiga: finansų įstaiga, Lietuvos rezidentė, išskyrus ne Lietuvoje veikiantį tokios finansų įstaigos filialą, ir finansų įstaigos, kuri yra ne Lietuvos rezidentė, filialas, jei toks filialas yra Lietuvoje.“
8. Pakeičiu 7 priedo 10 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„10. Vyriausybės subjektas – jurisdikcijos Vyriausybė, jurisdikcijos politinis vienetas (kuris, siekiant išvengti abejonių, atitinkamai apima valstybę, provinciją, apygardą ar savivaldybę) arba visiškai valdoma jurisdikcijos agentūra ar įstaiga, arba bet kuris vienas ar keli iš jų (kiekvienas jų – Vyriausybės subjektas). Šią kategoriją sudaro jurisdikcijos neatsiejamos dalys, kontroliuojamieji subjektai ir politiniai vienetai;“.
9. Pakeičiu 7 priedo 10.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„10.1. jurisdikcijos neatsiejama dalis reiškia asmenį, organizaciją, agentūrą, biurą, fondą, įstaigą ar kitą instituciją, kad ir kaip ji būtų pavadinta, kuri yra jurisdikcijos valdymo institucija. Valdymo institucijos grynosios pajamos turi būti įskaitomos į jos sąskaitą ar kitas jurisdikcijos sąskaitas, ir jokia šių pajamų dalis negali teikti naudos privačiam asmeniui. Neatsiejama dalis neapima asmens, kuris yra suverenas, pareigūnas ar administratorius, veikiantis kaip privatus asmuo;“.
10. Pakeičiu 7 priedo 11 punktą ir jį išdėstau taip:
„11. Tarptautinė organizacija – tarptautinė organizacija arba visiškai jos valdoma agentūra ar įstaiga. Ši kategorija apima visas tarpvyriausybines organizacijas (įskaitant viršvalstybines organizacijas), kurias pirmiausiai sudaro Vyriausybės, kurios turi galiojantį susitarimą dėl buveinės arba iš esmės panašų susitarimą su jurisdikcija ir kurių pajamos neteikia naudos privatiems asmenims.“
11. Pakeičiu 7 priedo 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. Centrinis bankas – institucija, kuri pagal įstatymus ar Vyriausybės nutarimą yra pagrindinė institucija, išskyrus pačios jurisdikcijos Vyriausybę, išleidžianti priemones, skirtas cirkuliuoti apyvartoje kaip valiuta. Tokia institucija gali apimti įstaigą, kuri yra atskira nuo jurisdikcijos Vyriausybės, neatsižvelgiant į tai, ar jurisdikcija ją valdo visiškai, ar iš dalies.“
12. Pakeičiu 7 priedo 35 punktą ir jį išdėstau taip:
„35. Praneština sąskaita – Lietuvos duomenis teikiančios finansų įstaigos tvarkoma finansinė sąskaita, kurią turi vienas ar keli praneštini asmenys arba pasyvus nefinansinis subjektas, kurio vienas ar keli kontroliuojantieji asmenys yra praneštinas asmuo, jeigu ji buvo įvardyta kaip tokia, atlikus Taisyklių III skyriuje bei Taisyklių 1–5 prieduose apibūdintas išsamaus patikrinimo procedūras.“
13. Pakeičiu 7 priedo 37 punktą ir jį išdėstau taip:
„37. Valstybės narės / Jurisdikcijos, apie kurią reikia pranešti, asmuo – asmuo arba subjektas, kuris yra rezidentas jurisdikcijoje, apie kurią reikia pranešti, pagal tos jurisdikcijos, apie kurią reikia pranešti, mokesčių įstatymus arba mirusiojo, kuris buvo jurisdikcijos, apie kurią reikia pranešti, rezidentas, paveldėtojas. Šiuo tikslu subjektas, pavyzdžiui, bendrija, ribotos atsakomybės bendrija arba panašus juridinis vienetas, kuris nėra rezidentas mokesčių tikslais, laikomas rezidentu jurisdikcijoje, kurioje yra pagrindinis jo administracijos centras.“
15. Pakeičiu 8 priedą „Jurisdikcijos, apie kurias reikia pranešti“ ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
Informacijos, būtinos tarptautiniams
bendradarbiavimo įsipareigojimams dėl
automatinių informacijos apie finansines
sąskaitas mainų įgyvendinti, pateikimo
taisyklių
8 priedas
JURISDIKCIJOS, APIE KURIAS REIKIA PRANEŠTI
Jurisdikcijos, apie kurias reikia pranešti:
Informacijos, būtinos tarptautiniams
bendradarbiavimo įsipareigojimams dėl
automatinių informacijos apie finansines
sąskaitas mainų įgyvendinti, pateikimo
taisyklių
9 priedas
dalyvaujančios jurisdikcijos
Dalyvaujančios jurisdikcijos.