NERINGOS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL NERINGOS SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2019 M. SPALIO 31 D. SPRENDIMO
NR. T1-162 „DĖL NERINGOS SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. gegužės 27 d. Nr. T1-115
Neringa
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 7 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Neringos savivaldybės taryba nusprendžia
pakeisti Neringos savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatus, patvirtintus Neringos savivaldybės tarybos 2019 m. spalio 31 d. sprendimu Nr. T1-162 „Dėl Neringos savivaldybės tarybos Etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“:
1. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1. Etikos komisijos nuostatai reglamentuoja Neringos savivaldybės tarybos Etikos komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, teises, pareigas, Neringos savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) nario elgesio tyrimo eigą, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką ir kitus su Komisijos veikla susijusius klausimus, kuriais pažeidžiamos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Neringos savivaldybės tarybos veiklos reglamento (toliau – Tarybos veiklos reglamentas), kitų teisės aktų, reglamentuojančių Tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatos.“
2. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodeksu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymu, Tarybos veiklos reglamentu, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį.“
3. Pakeisti 5.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
4. Pakeisti 5.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„5.3. tiria ir priima sprendimus dėl Tarybos narių veiklos atitikties Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;“.
5. Pakeisti 5.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:
6. Pakeisti 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6. Komisija sudaroma Tarybos įgaliojimų laikui Tarybos sprendimu. Komisija sudaroma laikantis proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijos sudėtis, išlaikant proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per du mėnesius nuo Tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo. Komisijos nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 Komisijos narių. Seniūnaičius į Komisiją siūlo Neringos savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į išplėstinės seniūnaičių sueigos siūlymus, o visuomenės atstovai siūlomi Tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.“
7. Papildyti 61 punktu ir jį išdėstyti taip:
„61. Komisijos nariai, kurie nėra Tarybos nariai, Komisijos posėdžio metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Komisijoje šios Komisijos nariams, kurie nėra Tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo nustatyta tvarka.
Komisijų nariai, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, gali atsisakyti atlyginimo už darbą, pateikdami prašymą merui dėl komisijos nario pareigų atlikimo neatlygintinai (tai yra visuomeniniais pagrindais). Tokį prašymą pateikusiam komisijos nariui atlyginimas už darbą neskaičiuojamas ir nemokamas, taip pat neskaičiuojami ir nemokami teisės aktų nustatyti privalomi mokesčiai, valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokos.“
8. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7. Komisijos pirmininką iš šios Komisijos narių – savivaldybės tarybos narių – deleguoja Tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Tarybos posėdžio pirmininkui. Jeigu Tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Komisijos pirmininko arba deleguoja Tarybos narį, neatitinkantį Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Komisijos pirmininką Taryba mero siūlymu skiria iš šios Komisijos narių – savivaldybės tarybos narių.“
9. Papildyti 71 punktu ir jį išdėstyti taip:
„71. Komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, Tarybos narys. Komisijos pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu, o jeigu Komisijos pirmininkas buvo deleguotas Tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio Tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame Tarybos posėdyje Tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito Komisijos pirmininko ar deleguoja Tarybos narį, neatitinkantį Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima Taryba.“
10. Papildyti 72 punktu ir jį išdėstyti taip:
„72. Siekiant užtikrinti, kad Komisijos pirmininku būtų skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos vietos savivaldos 151 straipsnyje, Tarybos narys, pretenduojantis tapti Tarybos sudaromos Komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir Tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka skelbiama viešai savivaldybės interneto svetainėje tol, kol Tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.“
11. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
12. Papildyti 91 punktą ir jį išdėstyti taip:
„91. Komisijos atsakingasis sekretorius:
91.2. tvarko Komisijos dokumentus, įkelia parengtus dokumentus į dokumentų valdymo sistemą, registruoja ir saugo Komisijos posėdžių protokolus;
91.3. Komisijos pirmininko pavedimu teikia tretiesiems asmenims informaciją apie Komisijos priimtus sprendimus;
13. Papildyti 111 punktą ir jį išdėstyti taip:
„111. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdis negali vykti Komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, posėdis gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytas Tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu priimant Komisijos sprendimus, turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.“
14. Papildyti 12.51 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:
15. Pakeisti 18 punktą ir jį išdėstyti taip:
„18. Komisijos posėdžiai yra protokoluojami, daromi Komisijos posėdžių garso įrašai yra sudėtinė protokolo dalis. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos (posėdžio) pirmininkas ir atsakingasis sekretorius. Posėdžio pirmininkui nusišalinus nuo klausimo svarstymo, posėdžio protokolą dėl šio klausimo pasirašo jį svarstant pirmininkavęs Komisijos narys. Protokole turi būti nurodyta posėdžio data, protokolo numeris, posėdyje dalyvavusių asmenų vardai ir pavardės, posėdžio darbotvarkė, svarstyti klausimai ir priimti sprendimai, Komisijos narių vardinio balsavimo rezultatai. Protokolas turi būti parengtas ir pasirašytas per penkias darbo dienas po posėdžio. Komisijos posėdžių protokolai ir (ar) jų išrašai teisės aktų nustatyta tvarka gali būti teikiami tik Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai ir teisėsaugos institucijoms jų oficialiu prašymu, taip pat asmeniui, dėl kurio veikos atitikties teisės aktų nuostatoms Komisija priėmė sprendimą.“
16. Papildyti 181 punktą ir jį išdėstyti taip:
17. Pakeisti 19.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„19.1. gautas fizinio ar juridinio asmens skundas, kreipimasis ar pranešimas (toliau – skundas) apie Tarybos nario galimai padarytą Valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje Tarybos narys eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose nuostatų ar Tarybos nariui nustatytų reikalavimų pažeidimą;“.
18. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:
„20. Tarybos nario elgesio tyrimas pradedama ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo 19.1 ir 19.2 papunkčiuose nurodyto pagrindo atsiradimo ir ne vėliau kaip per mėnesį nuo 19.3 papunktyje nurodyto pranešimo gavimo. Komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip 1 metai. Anoniminiai skundai nenagrinėjami. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas Tarybos nario laikino nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai Tarybos narys yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę. Prireikus Komisija gali pratęsti šiame punkte nustatytą tyrimo terminą, bet ne ilgiau kaip vienam mėnesiui.“
19. Pakeisti 22.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„22.2. apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti jo žinomą informaciją apie Tarybos nario galimai padarytą Valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje Tarybos narys eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose ar Tarybos nariui nustatytų reikalavimų, pažeidimą;“.
20. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:
„33. Komisijos sprendimas turi būti išdėstytas taip:
33.1. įžanginėje sprendimo dalyje nurodoma: Komisijos pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir vieta; Komisijos sudėtis; Tarybos nario, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos; tiriami Tarybos nario veiksmai (tyrimo dalykas); teisės aktai ir konkrečios teisės aktų nuostatos, kuriomis vadovaujantis pradėtas tyrimas dėl Tarybos nario veiksmų;
33.2. aprašomojoje-motyvuojamoje sprendimo dalyje nurodoma: Komisijos nustatytos faktinės aplinkybės; Tarybos nario, kurio veikla tiriama, ir (ar) jo atstovo teikti paaiškinimai, prašymai ir pan.; įrodymai, kuriais grindžiamos Komisijos išvados; argumentai, dėl kurių atmetami tam tikri tiriamo Tarybos nario išsakyti teiginiai, kilusios pagrįstos abejonės, kurių pagrindu buvo pradėtas tyrimas; nuorodos į konkrečius teisės aktus ir šių aktų nuostatas, kurios buvo taikomos tiriant;
33.3. rezoliucinėje sprendimo dalyje nurodoma: Komisijos išvada dėl svarstomo Tarybos nario veiksmų, teisės aktas ir konkreti teisės akto nuostata, kuria vadovaujantis priimtas sprendimas; informacija apie Komisijos išvados paskelbimo būdą ir vietą bei įteikimą suinteresuotiems asmenims, sprendimo apskundimo tvarka.“
21. Pakeisti 38 punktą ir jį išdėstyti taip: