LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS FINANSINĖS PARAMOS PRIĖMIMO IR APSKAITOS ORGANIZAVIMO MOBILIZACIJOS SĄLYGOMIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. lapkričio 30 d. Nr. V-977
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punktu:
1. T v i r t i n u Krašto apsaugos ministerijos finansinės paramos priėmimo ir apskaitos organizavimo mobilizacijos sąlygomis tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
krašto apsaugos ministro
2022 m. lapkričio 30 d.
įsakymu Nr. V-977
KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS FINANSINĖS PARAMOS
PRIĖMIMO IR APSKAITOS ORGANIZAVIMO MOBILIZACIJOS SĄLYGOMIS
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Krašto apsaugos ministerijos finansinės paramos priėmimo ir apskaitos organizavimo mobilizacijos sąlygomis tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato finansinės paramos apskaitos organizavimą, priėmimą, paskelbus mobilizaciją ir (arba) įvedus karo padėtį.
2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais finansinę apskaitą.
3. Finansinė parama – finansinės paramos teikėjų savanoriškas ir neatlygintinas piniginių lėšų teikimas, įskaitant tuos atvejus, kai finansinė parama perduodama anonimiškai ar kitu būdu, kai negalima nustatyti konkretaus paramos teikėjo.
4. Anonimiškai gauta finansinė parama – paramos gavėjo gautos piniginės lėšos, kai paramos teikėjas nėra žinomas arba nenori būti žinomas.
5. Finansinės paramos teikėjai – Lietuvos Respublikos fiziniai ir juridiniai asmenys (išskyrus politines organizacijas ir analitinius centrus, valstybės ir savivaldybių įmones, biudžetines įstaigas, valstybės ir savivaldybių institucijas bei Lietuvos banką) ir užsienio valstybės, užsienio valstybių fiziniai ir juridiniai asmenys, tarptautinės organizacijos.
II SKYRIUS
FINANSINĖS PARAMOS GAVIMO IR PRIĖMIMO BŪDAI
7. Finansinė parama, neatlygintinai gaunant pinigines lėšas į paramos gavėjo tam tikslui atidarytą sąskaitą banke ir (arba) kasą, gali būti priimama šiais būdais:
7.1. pagal su paramos teikėjais sudarytas sutartis, kai nustatyta paramos paskirtis, panaudojimo tvarka bei įsipareigojimai;
7.2. kai nėra su paramos teikėjais sudarytų finansinės paramos sutarčių, tačiau mokėjimo (perdavimo) dokumentuose nurodoma finansinės paramos paskirtis;
III SKYRIUS
FINANSINĖS PARAMOS PRIĖMIMO ORGANIZAVIMAS IR APSKAITA
9. Gavęs finansinės paramos pasiūlymą, Politikos ir tarptautinių ryšių valdybos vadovas ar jo įgaliotas asmuo jį įvertina ir parengia tarnybinį pranešimą krašto apsaugos viceministrui, kuriam nustatyta krašto apsaugos sistemos biudžeto ir finansinių išteklių valdymo politikos veiklos sritis, ir (arba), esant poreikiui, Ministro štabui, pateikdamas informaciją apie finansinės paramos teikėją, finansinės paramos dydį bei siūlymą dėl finansinės paramos priėmimo tikslingumo.
10. Gavęs sprendimą dėl finansinės paramos priėmimo, Politikos ir tarptautinių ryšių valdybos vadovas ar jo įgaliotas asmuo parengia atsakymą planuojamos skirti finansinės paramos teikėjui, kartu pateikdamas ir finansinės paramos gavimo sutarties projektą (toliau – Sutarties projektas). Sutarties projektas turi būti suderintas su Administravimo ir Išteklių valdybų vadovais ar jų įgaliotais asmenimis, krašto apsaugos viceministru, kuriam nustatyta krašto apsaugos sistemos biudžeto ir finansinių išteklių valdymo politikos veiklos sritis, bei su paramos gavėjo finansinę apskaitą tvarkančia institucija.
11. Finansinės paramos sutartyje nustatoma:
12. Finansinės paramos gavimo faktas įforminamas dokumentais, turinčiais visus Finansinės apskaitos įstatyme išvardytus privalomus apskaitos dokumentų rekvizitus. Gali būti pridedami ir kiti gaunamos finansinės paramos dalyką identifikuojantys dokumentai ar jų patvirtintos kopijos:
12.1. Jeigu finansinė parama gauta paramos gavėjo banko sąskaitoje, paramos gavimo faktas įforminamas pagal pinigų gavimo banko išraše nurodytą sumą.
13. Tvarkant gautos finansinės paramos apskaitą turi būti užtikrintas finansinių operacijų atsekamumas ir kontrolė.
14. Vykdant finansinės paramos grynųjų pinigų operacijas, priimant arba išmokant grynuosius pinigus, surašomi kasos pajamų ir išlaidų orderiai ir finansiniai įrašai registruojami finansinės apskaitos registruose.
15. Gauta finansinė parama registruojama jos gavimo dieną, įskaitant tuos atvejus, kai finansinė parama perduodama anonimiškai ar kitu būdu, kai negalima nustatyti konkretaus finansinės paramos teikėjo.
IV SKYRIUS
FINANSINĖS PARAMOS LĖŠŲ SKIRSTYMAS, PARAMOS NAUDOJIMAS IR APSKAITA
17. Komunikacijos ir pilietinio pasipriešinimo valdybos vadovas ar jo įgaliotas asmuo pateikia Išteklių valdybos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui duomenis apie finansinės paramos lėšų poreikį pagal konkretų tikslą ir prioritetus.
18. Sprendimą dėl finansinės paramos lėšų naudojimo Išteklių valdybos vadovo ar jo įgalioto asmens teikimu priima krašto apsaugos viceministras, kuriam nustatyta krašto apsaugos sistemos biudžeto ir finansinių išteklių valdymo politikos veiklos sritis.
19. Gauta finansinė parama naudojama pagal atskirą krašto apsaugos viceministro, kuriam nustatyta krašto apsaugos sistemos biudžeto ir finansinių išteklių valdymo politikos veiklos sritis, ir (arba), esant poreikiui, Ministro štabo patvirtintą išlaidų sąmatą.
20. Nepanaudotos finansinės paramos lėšos paskirstomos kartu su kitais finansiniais metais gauta parama. Paramos lėšos, gautos nurodant naudojimo tikslą ir per einamuosius metus nepanaudotos, naudojamos kitais finansiniais metais pagal paramos davėjo nurodytą paskirtį arba paramos teikimo sutartyje numatytais atvejais perskirstant lėšas.
21. Gautos finansinės paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Tvarkos aprašo 2 punkte nurodytais teisės aktais.
22. Patalpas finansinei paramai, gautai kasoje, saugoti suteikia paramos gavėjas, šias patalpas įrengdamas pagal visus kasos ir grynųjų pinigų laikymo reikalavimus.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Finansinės paramos gavimą ir paskirstymą kontroliuoja Išteklių valdybos vadovas ar jo įgaliotas asmuo.
25. Tvarkos aprašas gali būti keičiamas Ministro štabo sprendimu, atsižvelgiant į galiojančius teisės aktus.
26. Finansinės paramos priėmimas ir apskaitos organizavimas karo padėties metu vykdomas pagal mobilizacijos metu nustatytą tvarką, tačiau Išteklių valdybos vadovo ar jo įgalioto asmens teikimu krašto apsaugos viceministras, kuriam nustatyta krašto apsaugos sistemos biudžeto ir finansinių išteklių valdymo politikos veiklos sritis, ir (arba), esant poreikiui, Ministro štabas gali nustatyti ir kitas karo padėties situacijai pritaikytas finansinės paramos priėmimo ir apskaitos organizavimo procedūras.