https://www.e-tar.lt/rs/legalact/6d8c28f0b35d11e48601d026d7145559/content_files/image001.gif

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „INVESTICINĖ PARAMA BIOMETANO GAMYBAI IR (AR) BIODUJŲ IŠVALYMUI“ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. birželio 23 d. Nr.  D1-212

Vilnius 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies 1 punktu ir 2022–2025 metų Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“, 5.3 papunkčiu ir atsižvelgdamas į 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus 3.1 papunkčio nuostatas,

t v i r t i n u Klimato kaitos programos priemonės „Investicinė parama biometano gamybai ir (ar) biodujų išvalymui“ tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                    Simonas Gentvilas

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2023 m. birželio 23 d. įsakymu

Nr. D1-212

 

 

 

KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „INVESTICINĖ PARAMA BIOMETANO GAMYBAI IR (AR) BIODUJŲ IŠVALYMUI“ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Klimato kaitos programos priemonės „Investicinė parama biometano gamybai ir (ar) biodujų išvalymui“ tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato sąlygas gauti finansinę paramą, projektų paraiškoms (toliau – paraiška) ir išlaidoms taikomus reikalavimus, paraiškų vertinimo, finansavimo skyrimo, finansavimo sutarčių sudarymo, mokėjimo prašymų teikimo ir apmokėjimo, taip pat įsipareigojimų gavus subsidiją priežiūros tvarką.

2. Finansavimas teikiamas pagal Klimato kaitos programą (toliau – Programa) ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“  (toliau – Pažangos priemonės aprašas), patvirtintą priemonę „Investicinė parama biometano gamybai ir (ar) biodujų išvalymui“ (toliau – priemonė), siekiant sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD) kiekį.

3. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Ministerija) administruoja Programą ir nustato investicinės paramos biometano gamybai ir (ar) biodujoms išvalyti skyrimo tvarką.

4. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) skelbia kvietimą teikti paraiškas, vertina jas, mokėjimo prašymus, skiria finansavimą ir vykdo subsidijų gavėjų (toliau – pareiškėjų) įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą vadovaudamasi Tvarkos aprašu ir Pažangos priemonės aprašu.

5. Įgyvendinant Tvarkos aprašą, asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą.

6. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

6.1. Mokėjimo prašymas – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą teikiamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintos formos prašymas apmokėti ir (ar) kompensuoti projekto išlaidas.

6.2. Pareiškėjas – Tvarkos aprašo 7 punkte nurodytas asmuo, nustatyta tvarka pateikęs Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai paraišką gauti subsidiją ir įgyvendinantis projektą.

6.3Paraiška – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai pareiškėjo teikiamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintas nustatytos formos dokumentas gauti subsidiją iš Klimato kaitos programos lėšų.

6.4. Projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžia – projekto finansavimo sutarties įsigaliojimo data.

6.5. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – finansavimo sutartyje nustatytas laikotarpis, per kurį vykdoma projekto įgyvendinimo veikla (sutarčių pasirašymas, prekių, paslaugų įsigijimas, darbų atlikimas, įrangos montavimas, derinimas, paleidimas, eksploatacija).

6.6. Projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaiga – projekto galutinio mokėjimo prašymo pateikimo data, kai baigta visa projekto veikla ir patirtos visos su projekto įgyvendinimu susijusios tinkamos finansuoti išlaidos.

6.7Subsidija – projektui įgyvendinti skiriamos finansavimo lėšos, naudojamos finansavimo sutartyje nustatytomis sąlygomis.

6.8Vertinamasis laikotarpis – laikotarpis, pagal kurį nustatoma, ar įgyvendintas projektas daro įtaką išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio pokyčiams. Investicinės paramos biometano gamybai ir (ar) biodujų valymo įrenginiams įrengti vertinamasis laikotarpis yra 15 metų. 

 

II SKYRIUS

SĄLYGOS GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ

 

7. Pagal Tvarkos aprašą tinkami pareiškėjai:

7.1. Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre registruotas juridinis asmuo – didelė, vidutinė, maža ar labai maža įmonė;

7.2. žemės ūkio veiklą vykdantys subjektai.

8. Sąlygos gauti subsidiją:

8.1. Pareiškėjas paraiškos teikimo metu turi turėti įsisteigimo ar įregistravimo vietą Lietuvos Respublikos teritorijoje.

8.2. Pareiškėjas nėra bankrutavęs, bankrutuojantis, likviduojamas ir (arba) restruktūrizuojamas, neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui arba kitiems valstybės fondams (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka).

8.3. Subsidija nerezervuojama ir neteikiama, jei pareiškėjas yra gavęs paramą paraiškoje nurodytam projektui pagal Programos priemones,  ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonę „Biometano dujų gamybos pajėgumų didinimas“, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos priemonės „Ūkio ir verslo plėtra“ veiklą „Parama biodujų gamybai iš žemės ūkio ir kitų atliekų“, Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano intervencinę priemonę „Tvarios investicijos į žemės ūkio valdas“ toms pačioms išlaidoms finansuoti arba ši parama jam rezervuota. Pareiškėjas teikdamas paraišką patvirtina, kad nėra gavęs ar rezervavęs finansinės paramos paraiškoje nurodytam projektui iš kitų finansavimo šaltinių toms pačioms tinkamoms išlaidoms finansuoti. Parama projektui įgyvendinti yra vienkartinė, pareiškėjas neturi teisės kreiptis į Agentūrą prašydamas paramos projekto toms pačioms išlaidoms finansuoti, jeigu jau yra gavęs ar rezervavęs paramą iš kitų finansavimo šaltinių.

8.4. Finansavimas negali būti skiriamas pareiškėjams, kuriems taikomos Europos Sąjungos sankcijos. Informacija apie Europos Sąjungos taikomas sankcijas Rusijos Federacijai ir Baltarusijos Respublikai skelbiamos Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje (https://www.fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166).

8.5. Pareiškėjas ir jo tiekėjai neturi prekybinių įsipareigojimų su Rusijos Federacija ir (ar) Baltarusija arba juos nutraukė iki 2022 m. birželio 30 d. Šią informaciją pareiškėjas patvirtina teikdamas paraišką Agentūrai.

9. Projektas turi būti įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje.

10. Dokumentus, įrodančius pareiškėjų atitiktį keliamiems reikalavimams, Agentūra gali patikrinti naudodamasi prieinamomis duomenų bazėmis ir registrais, jeigu tokiai patikrai atlikti Agentūros funkcinių galimybių nepakanka ir (ar) jos laikinai neužtikrinamos, pareiškėjas Agentūros prašymu privalo pateikti atitiktį įrodančius dokumentus.

11. Projekto trukmės reikalavimai:

11.1. Projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 36 mėnesiai. Agentūra gali jį pratęsti neviršydama pusės nustatyto projekto įgyvendinimo laikotarpio dėl nuo pareiškėjo nepriklausančių objektyvių priežasčių, kurių jis negalėjo numatyti pateikdamas paraišką. Priėmusi sprendimą dėl projekto įgyvendinimo laikotarpio pratęsimo, Agentūra apie priimtą sprendimą per 10 darbo dienų informuoja pareiškėją per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS).

11.2. Bendras projekto įgyvendinimo laikotarpis, įskaitant projekto įgyvendinimo termino pratęsimą, vadovaujantis Tvarkos aprašo 11.1 papunkčiu, negali būti ilgesnis kaip 54 mėnesiai.

 

III SKYRIUS

PROJEKTO IŠLAIDOMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

12. Finansavimas pagal priemonę teikiamas vadovaujantis 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas),  su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. liepos 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2021/1237, I skyriaus 6, 8 ir 41 straipsnio „Investicinė pagalba atsinaujinančių išteklių energijos gamybai skatinti“ 10 punkto nuostatomis.

13. Parama neteikiama, jeigu pareiškėjas yra gavęs pagalbą, kuri Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) pripažinta nesuderinama su bendrąja rinka, kol jis grąžina visą neteisėtą ir nesuderinamą pagalbos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka.

14. Teikiamai valstybės pagalbai taikomi Bendrojo bendrosios išimties reglamento 5 ir 6 straipsniuose nustatyti skaidrumo ir skatinamojo poveikio reikalavimai.

15. Teikiant valstybės pagalbą turi būti laikomasi sumavimo reikalavimų, nustatytų Bendrojo bendrosios išimties reglamento 8 straipsnyje.

16. Agentūra teisės aktų nustatyta tvarka skiriamą finansavimo sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir  nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre registruoja vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais.

17. Agentūra elektroniniu paštu per 10 darbo dienų informuoja Ministeriją apie pagalbą, viršijančią 500 000 eurų, nurodydama pareiškėjo pavadinimą, pareiškėjo įmonės dydį, skirtą subsidiją.

18. Vadovaudamasi Bendrojo bendrosios išimties reglamento 9 straipsnio reikalavimais (kai skirta pagalbos suma viršija 500 000 eurų), Ministerija informaciją apie suteiktą valstybės pagalbos sumą per 6 mėnesius nuo jos suteikimo dienos paskelbia Valstybės pagalbos skaidrumo svetainėje.

19. Agentūra pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 7 ir 12 straipsnių nuostatas vykdo pagalbos skaičiavimus, suteikimo kontrolę ir stebėseną, saugo išsamius suteiktos paramos duomenis ir dokumentus. Dokumentai, susiję su sprendimu skirti finansinę paramą ir šios paramos išmokėjimu, saugomi Agentūroje 10 metų nuo paskutinės finansinės paramos suteikimo dienos.

20. Finansavimo suma pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 41 straipsnį:

20.1. naujų biodujų gamybos, biodujų kartu su biometano gamybos įrenginių (biodujų gamybos su valymo iki gamtinių dujų kokybės (biometano) statybai:

20.1.1. 40 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra vidutinė arba didelė įmonė;

20.1.2. 45 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra labai maža arba maža įmonė;

20.2. biometano dujų gamybos įrenginių plėtrai, įrengiant biodujų valymo įrenginius prie jau esamų arba statomų biodujų gamybos įrenginių:

20.2.1. 25 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra vidutinė arba didelė įmonė;

20.2.2. 30 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra labai maža arba maža įmonė.

21. Maksimalus subsidijos dydis vienam pareiškėjui:

21.1. 4 mln. eurų, kai statomi nauji biodujų gamybos, biodujų kartu su biometano gamybos įrenginiai;

21.2. 1,7 mln. eurų, kai įgyvendinama biometano dujų gamybos įrenginių plėtra, įrengiant biodujų valymo įrenginius prie jau esamų arba statomų biodujų gamybos įrenginių.

22. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti padarytos po paraiškos pateikimo Agentūrai dienos.

23. Tinkamos finansuoti projektų, susijusių su biologiniu biomasės skaidymu, išlaidos:

23.1. bioreaktoriams ir su jų veikimu susijusiems būtiniems įrenginiams įsigyti;

23.2. įrenginiams, skirtiems biomasei transportuoti, apdoroti ir tiekti į bioreaktorių, įsigyti;

23.3. substratui apdoroti ir degazuotajam substratui tvarkyti skirtiems įrenginiams įsigyti (degazuotojo substrato perdirbimo įrenginiai, skirti biodujų gamybos procese susidariusiam substratui suskaidyti į atskiras frakcijas; degazuotojo substrato džiovinimo įrenginiai; degazuotojo substrato kompostavimo ir granuliavimo įrenginiai; degazuotojo substrato saugojimo talpyklos);

23.4. biodujų valymo įrenginiams, su jų veikimu susijusiems būtiniems įrenginiams įsigyti;

23.5. biodujų ir (ar) biometano saugojimo įrenginiams įsigyti;

23.6. kokybės matavimo ir užtikrinimo, apskaitos ir suslėgimo įrenginiams įsigyti;

23.7. biometano užpildymo įrangai prie biodujų jėgainės įsigyti;

23.8elektros ir (ar) šilumos energijos gamybos įrenginiams, naudojantiems pagamintą biometaną (biodujas), įsigyti;

23.9. 23.1–23.8 papunkčiuose numatytų įrenginių montavimo (įrengimo) darbams;

23.10. išlaidos, nurodytos 23.2, 23.3, 23.5–23.8 papunkčiuose, gali būti patirtos tik įgyvendinant 20.1 arba 20.2 papunkčiuose nurodytas veiklas.

24. Netinkamos finansuoti išlaidos:

24.1. apmokėtos ar kurias apmokėti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų priimtas sprendimas;

24.2. žemės pirkimo išlaidos;

24.3. žemės nuomos išlaidos;

24.4. įrangos, įrenginių ir kito turto lizingo (išperkamosios, finansinės nuomos) išlaidos;

24.5. įgyvendinant projektą naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;

24.6. biometano dujų gamybos įrenginių prijungimo prie gamtinių dujų tinklų išlaidos (pvz., dujotiekio tiesimas), išskyrus dujų kokybės matavimo ir užtikrinimo, apskaitos ir suslėgimo įrenginių įsigijimo, apskaitos, kokybės kontrolės, duomenų perdavimo įrangos ir įrengimo išlaidas, jeigu jos tiesiogiai patirtos pareiškėjo ir sukurtas turtas yra pareiškėjo nuosavybė;   

24.7. dujų gamybos terminio žaliavos skaidymo (pirolizės) būdu išlaidos;

24.8. transporto priemonių įsigijimo išlaidos (transporto priemonėmis laikomi įvairūs variklius turintys ratiniai, vikšriniai techniniai įtaisai (įskaitant jų priekabas), kurie gali būti skirti kroviniams, medžiagoms, įrenginiams, prekėms vežti, ir kiti ratiniai, vikšriniai techniniai įtaisai (įskaitant jų priekabas), turintys, naudojantys įvairias pavaras, mechanizmus);

24.9. projektą ir (ar) projekto veiklas vykdančių asmenų komandiruočių ir kelionių išlaidos;

24.10. paskolos suteikimo ar grąžinimo išlaidos, palūkanos už gautą paskolą;

24.11. kai pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), sąskaitos faktūros už išlaidas išrašyti ir (ar) apmokėti ne pareiškėjo arba jo įgalioto asmens lėšomis (netaikoma mokėjimams, kuriuos paslaugų ir (ar) prekių tiekėjui atlieka bankas arba kredito įstaiga pagal sudarytą su pareiškėju paskolos sutartį ir jei yra Agentūros sutikimas įkeisti ar kitaip suvaržyti turtą);

24.12. kai neišrašytos (nepateiktos) PVM sąskaitos faktūros;

24.13. pirkimo ir (arba) importo PVM, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);

24.14. susijusios su projekto dokumentacijos parengimu, projekto vykdymu ir (ar) technine priežiūra, dokumentacijos atidavimu kitoms institucijoms pagal teisės aktų reikalavimus;

24.15. patirtos užsienio valstybėje ir apmokėtos ne per finansų įstaigą;

24.16. nuostoliai ir užsienio valiutos keitimo išlaidos;

24.17. baudos ir bylinėjimosi išlaidos;

24.18. naudotos (ne naujos) įrangos įsigijimo išlaidos;

24.19. sutarčių administravimo mokesčiai;

24.20. kai sąskaitos už išlaidas išrašytos ne pareiškėjo (jo įgalioto asmens) vardu, išskyrus atvejus, kai pareiškėjai yra bendraturčiai;

24.21. ŠESD sumažinimo stebėsenos ataskaitos parengimo ir patvirtinimo išlaidos;

24.22. projekto viešinimo išlaidos.

25. Biometanas turi būti pagamintas iš žaliavų arba jų dalies, numatytų Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2017 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. 1-170 „Dėl Atsinaujinančių energijos išteklių dalies, palyginti su bendruoju galutiniu energijos suvartojimu, apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ (toliau – AEI įsakymas) 17 ir 18 punktuose: 

25.1. dumblių, jeigu jie auginami sausumoje esančiuose vandens telkiniuose ar fotobioreaktoriuose;

25.2. nerūšiuotų komunalinių atliekų (išskyrus komunalines atliekas) biomasės dalies;

25.3. biologinių atliekų iš privačių namų ūkių, kurios turi būti surenkamos atskirai, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme;

25.4. maisto ar pašarų tiekimo grandinėje netinkamų naudoti pramoninių atliekų, įskaitant mažmeninės bei didmeninės prekybos, žemės ūkio produktų perdirbimo ir žuvies bei akvakultūros pramonės medžiagas, išskyrus AEI įsakymo 18 punkte nurodytas žaliavas, biomasės dalies;

25.5. šiaudų;

25.6. gyvulių mėšlo ir nuotekų šlamo (dumblo);

25.7. alyvpalmių aliejaus gamyklų nuotekų ir tuščių alyvpalmių vaisių kekių;

25.8. talo alyvos dervos;

25.9. neapdoroto glicerino;

25.10. cukranendrių išspaudų;

25.11. vynuogių išspaudų ir vyno nuosėdų;

25.12. riešutų kevalų;

25.13. išaižų;

25.14. burbuolių kotų, nuo kurių pašalintos kukurūzų sėklos;

25.15. miškininkystės ir miškininkystės pramonės atliekų ir liekanų, t. y. žievių, šakų, nekomercinio retinimo kirtimų medienos, lapų, spyglių, medžių viršūnių, pjuvenų, medienos drožlių, juodųjų ir rudųjų nuovirų, pluošto atliekų, lignino ir talo alyvos, biomasės dalies;

25.16. kitos nemaistinės celiuliozės, kaip apibrėžta AEI įsakymo 2.6 papunktyje;

25.17. kitos lignoceliuliozės, kaip apibrėžta AEI įsakymo 2.4 papunktyje, išskyrus pjaustytinus rąstus ir fanermedį;

25.18. vandens (jeigu naudojamas nebiologinių skystųjų ir dujinių degalų iš atsinaujinančių energijos išteklių gamybai). 

26. Iki biometano dujų gamybos pradžios gamintojas privalo būti sertifikuotas pagal vieną iš Europos Komisijos patvirtintų nepriklausomų sertifikavimo schemų ir esant poreikiui įrodyti gaminamų biometano dujų atitiktį tvarumo ir išmetamųjų ŠESD sumažėjimo kriterijams, įtvirtintiems Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme.

27. Pareiškėjas turi užtikrinti, kad gaminant biodujas degazuotojo substrato saugykla bus uždengta dujoms nepralaidžiu dangčiu.

28. Pareiškėjai darbų, paslaugų ir prekių pirkimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, turi atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, arba vadovaudamiesi Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, kai pareiškėjas nėra perkančioji organizacija.

29. Pareiškėjai turi vykdyti žaliuosius pirkimus vadovaudamiesi Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos ir perkantieji subjektai turi taikyti pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Produktų, kurių viešiesiems pirkimams ir pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašų, Aplinkos apsaugos kriterijų ir Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos ir perkantieji subjektai turi taikyti pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTŲ PARAIŠKOMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

30. Pareiškėjas paraiškoje turi nurodyti atsakingo ar įgalioto fizinio asmens vardą, pavardę, projekto pavadinimą, juridinio asmens kodą, pridėtinės vertės mokesčio (PVM) mokėtojo kodą (jei pareiškėjas yra PVM mokėtojas), juridinio asmens (buveinės) adresą, kontaktinius duomenis (telefono numerį, el. paštą), fizinio asmens, teikiančio paraišką, pareigas, vietovę, kurioje planuojama įgyvendinti projektą.

31. Paraiškos dėl finansavimo pateikimo metu pareiškėjas ir įmonių grupė arba susijusios įmonės (jei pareiškėjas priklauso įmonių grupei arba turi susijusių įmonių) turi būti pateikę VĮ Registrų centrui 2021 m. ir 2022 m. finansinių ataskaitų rinkinį, kuriame būtų detaliai atskleista nuosavo kapitalo sudėtis. Jeigu, vadovaujantis 2001 m. lapkričio 6 d. Lietuvos Respublikos konsoliduotos finansinės atskaitomybės įstatymo Nr. IX-576 nuostatomis, pareiškėjas privalo ruošti konsoliduotų finansinių ataskaitų rinkinį, toks rinkinys turi būti pateiktas VĮ Registrų centrui. Tarpinės finansinės atskaitomybės duomenys nevertinami. Kai žemės ūkio veiklą vykdantys subjektai yra fiziniai asmenys, kurie negali pateikti finansinių ataskaitų VĮ Registrų centrui, finansines ataskaitas su paraiška jie privalo pateikti Agentūrai. Jei finansinės ataskaitos Agentūrai nepateikiamos su paraiška, paraiška atmetama.

32. Su paraiška  (arba paraiškoje, jei tokia informacija privaloma pildant paraiškos formą APVIS) privaloma pateikti:

32.1. duomenis apie biometano gamybos pajėgumus (m3/val.), planuojamą pagaminti metinį biometano kiekį (m3/m.):

32.1.1. diegiant tik biodujų gamybos (be biodujų valymo iki gamtinių dujų kokybės įrenginių) įrenginius, apskaičiuotą pagal šią formulę:

BM = BD × 0,5 ×8000 – BDtechn × 0,5; čia

BM – planuojamas pagaminti metinis biometano kiekis (m3/m.),

BD – biodujų gamybos įrenginių pajėgumai (m3/val.),

0,5 – vidutinis biometano koncentracijos biodujose koeficientas,

8000 – vidutinis metinis biodujų gamybos įrenginių valandų skaičius, val.,

BDtechn – metinės biodujų sąnaudos technologinėms reikmėms užtikrinti (pvz., elektros ir (ar) šilumos energijai pagaminti), m3/m.;

32.1.2. diegiant biodujų ir biometano gamybos įrenginius arba tik biometano gamybos (valymo) įrenginius, apskaičiuotą pagal formulę:

BM = BP × 8000 – BMtechn; čia

BM – planuojamas pagaminti metinis biometano kiekis (m3/m.),

BP – biometano gamybos įrenginių pajėgumai (m3/val.),

8000 – vidutinis metinis biodujų ir biometano gamybos įrenginių valandų skaičius, val.,

BMtechn – metinės biometano sąnaudos technologinėms reikmėms užtikrinti (pvz., elektros ir (ar) šilumos energijai pagaminti), m3/m.;

32.1.3. pareiškėjui planuojant pagaminti mažesnį metinį biometano kiekį, negu apskaičiuojamas pagal 32.1.1 ir 32.1.2 punktuose nurodytas prielaidas, – tikslesnį (mažesnis) biometano kiekį;

32.2. planuojamą sumažinti ŠESD kiekį per projekto vertinamąjį laikotarpį, apskaičiuotą pagal Išmetamų ŠESD kiekio sumažinimo vertinimo metodiką, patvirtintą 2010 m. balandžio 6 d. aplinkos ministro įsakymu Nr. D1-275 „Dėl Klimato kaitos programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Tvarkos aprašo 2 priedas). Skaičiavimai teikiami pagal Agentūros kvietime nurodytą pavyzdinę „Excel“ skaičiuoklę;

32.3. įgyvendinant projektą planuojamos įdiegti įrangos projektinius sprendinius, kuriuose pateikiamas subsidijos lėšomis įsigyjamos įrangos aprašymas, planuojamos įdiegti įrangos pajėgumai, pagrindiniai techniniai parametrai, naudojamos žaliavos balansas (nurodant bendrą planuojamą sunaudoti metinį žaliavų kiekį (t/m.) ir jo skirtingas rūšis, jei tokios bus (t/m.);

32.4. unikalų žemės sklypo, kuriame bus diegiama infrastruktūra, numerį ir (arba) pastato unikalų numerį, jei projektas įgyvendinamas pastate;

32.5. žemės sklypo ir (arba) pastato teisėto valdymo pagrindų dokumentus (nuosavybė, dalinė nuosavybė, nuoma), kurie turi būti įforminti iki paraiškos pateikimo, įregistruoti įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip 5 metus pasibaigus projekto finansavimui. Jei projektas ar jo dalis diegiama pastate, nurodomas pastato unikalus numeris ir pateikiami pastato teisėto valdymo pagrindai, įregistruoti įstatymų nustatyta tvarka ir galiojantys ne trumpiau kaip 5 metus pasibaigus projekto finansavimui. Jeigu žemės sklypas, kuriame bus pastatyta biodujų jėgainė ir (ar) įrengtas biodujų valymo įrenginys, nesuformuotas, pareiškėjas turi pateikti Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos sutikimą vykdyti projekte numatytas veiklos rūšis valstybinėje žemėje. Pareiškėjas 5 metus pasibaigus projekto finansavimui turi užtikrinti paraiškoje nurodytos veiklos (projekto) tęstinumą;

32.6. informaciją apie pareiškėjo įmonės dydį (labai maža, maža, vidutinė ar didelė) , kai pareiškėjas yra juridinis asmuo;

32.7. kitus Agentūros kvietime nurodytus dokumentus.

33. Pareiškėjas, įgyvendindamas projektą, įsipareigoja laikytis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo, kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų reikalavimų, gauti visus reikiamus leidimus, sutikimus, pritarimus ir (ar) kitus dokumentus. Kilus įtarimų, kad pareiškėjas neįvykdė teisės aktų reikalavimų ir minimų leidimų, sutikimų, pritarimų ir (ar) kitų dokumentų nėra gavęs, Agentūra turi teisę prašyti pareiškėjo juos pateikti.

 

V SKYRIUS

KVIETIMO SKELBIMAS, PARAIŠKŲ VERTINIMAS, SPRENDIMAS DĖL FINANSAVIMO SKYRIMO IR FINANSAVIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

34. Agentūra suderina su Ministerija kvietimo teikti paraiškas datą ir kvietimą bei reikalingą informaciją paskelbia savo interneto svetainėje.

35. Pareiškėjas, teikdamas paraišką Agentūrai, užtikrina, kad projekto išlaidos nebus finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų, kitų nacionalinių programų. Šis reikalavimas netaikomas nuosavo indėlio (prisidėjimo) prie projekto išlaidoms.

36. Paraiškų atrankos būdas – konkursinis, pagal šio punkto lentelėje pateiktus atrankos kriterijus. Už atitiktį šiems projektų atrankos kriterijams skiriami balai.

Lentelė. Atrankos kriterijai

 

Atrankos kriterijaus pavadinimas

 

Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai

 

Didžiausias galimas kriterijaus balas

1. Projekto efektyvumas

80 balų skiriama efektyviausiam projektui, vertinamas vidutinis projekto efektas subsidijos (paramos) eurui (m3 biometano/Eur subsidijos).

Projektai reitinguojami, maksimalus balų skaičius skiriamas efektyviausiam projektui, kitiems projektams atitinkama eilės tvarka skiriamas proporcingai mažesnis už efektyviausią projektą balų skaičius.

 

Biometano kiekis (m3) apskaičiuojamas pagal 32.1 papunktį.

Vertinimo balai apskaičiuojami pagal formulę:

Pi – vertinamo projekto vidutinis efektas paramos eurui (m3 biometano/Eur subsidijos);

Pmax – visuose projektuose apskaičiuoto vidutinio efekto paramos eurui didžiausia reikšmė.

80 balų

 

2. Pasirengimas įgyvendinti projektą.

 

10 balų suteikiama pareiškėjams, kurie paraiškos teikimo Agentūrai metu turi statybą leidžiančius dokumentus teisės aktų nustatyta tvarka. 

 

10 balų

 

3. Atliekų ir (ar) liekanų žiedinės vertės panaudojimas

10 balų suteikiama pareiškėjams, kurie paraiškos teikimo Agentūrai metu biometanui gaminti  įrenginio eksploatavimo metu naudoja ar naudos atliekas ir (ar) liekanas, susidarančias vykdant kitą ūkinę veiklą pareiškėjui priklausančiame objekte, nutolusiame ne daugiau kaip 10 km nuo biometano gamybos vietos. 10 balų suteikiama, kai atliekų ir (ar) liekanų kiekis ne mažesnis kaip pusė biometano gamybai reikalingų žaliavų10 balų suteikiama, jeigu paraiškos pateikimo metu pareiškėjas jau vykdo savo objekte kitą ūkinę veiklą ir disponuoja nurodytais atliekų kiekiais.

Jeigu atliekų ir (ar) liekanų kiekis mažesnis kaip pusė biometano gamybai reikalingų žaliavų, balų nesuteikiama.

 

10 balų

 

37.  Paraiškos ir privalomų pateikti dokumentų elektroninės versijos Agentūrai paskelbus kvietimą teikiamos 60 kalendorinių dienų per APVIS. Pasibaigus kvietime nustatytam terminui, paraiškos nebepriimamos. Paraiškoje nurodyti duomenys, jei nėra Agentūros leidimo, po paraiškos pateikimo dienos negali būti tikslinami.

38. Projektų paraiškų vertinimą sudaro:

38.1. administracinės atitikties vertinimas;

38.2. aplinkosauginis-techninis projekto vertinimas.

39. Agentūra pateiktas projektų paraiškas vertina vadovaudamasi Tvarkos aprašu ir laikydamasi lygiateisiškumo, skaidrumo, nešališkumo ir konfidencialumo principų. Prireikus gali būti pasitelkiami nepriklausomi ekspertai.

40. Agentūra per 10 darbo dienų nuo projektų paraiškų teikimo termino pabaigos atlieka pateiktų projektų paraiškų atitikties administraciniams reikalavimams vertinimą (pateiktos paraiškos vertinamos eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS) – nustato, ar paraiška tinkamai užpildyta, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar pareiškėjas tinkamas subsidijai gauti, ar tenkinami nustatyti specialieji reikalavimai. Prireikus pareiškėjui per APVIS išsiunčiamas pranešimas, kad jis turi per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, patikslinti paraišką, pateikti trūkstamus dokumentus ar trūkstamus priedus.

41. Paraiškos, neatitinkančios keliamų ar kitokių jame nustatytų reikalavimų, atmetamos APVIS nurodant atmetimo priežastis. Jei per Tvarkos aprašo 40 punkte nurodytą terminą paraiška nepatikslinama ir (ar) nepateikiami trūkstami dokumentai, ji atmetama.

42. Administracinius reikalavimus atitinkančios paraiškos toliau vertinamos pagal aplinkosauginio-techninio vertinimo kriterijus, patvirtintus Tvarkos aprašo 36 punkte. Aplinkosauginio-techninio projekto vertinimo metu įvertinamas paraiškoje pateiktos informacijos pagrįstumas. Prireikus pareiškėjui per APVIS išsiunčiamas pranešimas, kad jis turi per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, patikslinti paraišką, pateikti trūkstamus dokumentus ar trūkstamus priedus.

43. Aplinkosauginis-techninis projekto vertinimas negali trukti ilgiau kaip 60 darbo dienų po paraiškos administracinės atitikties įvertinimo.

44. Po aplinkosauginio-techninio įvertinimo sudaroma paraiškų eilė. Ji sudaroma vadovaujantis paraiškoje pateikta informacija neviršijant Pažangos priemonės apraše priemonei skirtos sumos. Paraiškoje nurodyti duomenys, jei nėra Agentūros leidimo, po paraiškos pateikimo dienos negali būti tikslinami. Paraiškos išdėstomos pagal bendrą (suminį) suteiktų balų skaičių (nuo didžiausio iki mažiausio). Projektai, surinkę vienodą balų skaičių, lyginami pagal efektyvumą. Jei projektai pagal šį prioritetinį kriterijų įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama surinkusiems daugiau balų pagal Tvarkos aprašo 36 punkto lentelės 3 eilutėje nurodytą atrankos kriterijų „Atliekų ir (ar) liekanų žiedinės vertės panaudojimas“.

45. Pasibaigus aplinkosauginiam-techniniam vertinimui, sudaroma finansuotinų paraiškų eilės ir per 5 darbo dienas sprendimas skirti finansavimą įforminamas Agentūros direktoriaus įsakymu ir paskelbiamas Teisės aktų registre. Sprendimas dėl finansavimo skyrimo turi būti priimtas Bendrojo bendrosios išimties reglamento galiojimo laikotarpiu, t. y. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Skelbiamoje informacijoje nurodomi pareiškėjai, pareiškėjų (įmonių) kodai, projektų pavadinimai, skirta subsidija.

46. Agentūra per 10 darbo dienų nuo Agentūros direktoriaus įsakymo patvirtinimo per APVIS informuoja pareiškėjus apie skirtą, neskirtą finansavimą, nurodo finansavimo neskyrimo priežastis.

47. Agentūros direktoriaus įsakymu skyrus finansavimą, pareiškėjas bet kuriuo metu turi teisę jo atsisakyti. Apie finansavimo atsisakymą pareiškėjas informuoja Agentūrą pateikdamas prašymą per APVIS, nurodydamas atsisakymo aplinkybes ir (ar) priežastis, kurių nebuvo galima numatyti teikiant ir vertinant paraišką. Pareiškėjas išmokėtą subsidiją ar jos dalį privalo grąžinti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų. 

48. Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinus finansavimą, Agentūra ne vėliau kaip per 30 darbo dienų su pareiškėju suderina ir pasirašo projekto finansavimo sutartį. Projekto įgyvendinimo pradžios data laikoma projekto finansavimo sutarties įsigaliojimo diena. 

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS

 

49. Pareiškėjo prašymu Agentūra priima sprendimą skirti iki 30 proc. dydžio avansą projektui įgyvendinti skirto projekto finansavimo. Avansinis mokėjimas skiriamas pareiškėjui pateikus avansinio mokėjimo prašymą per APVIS ir finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją, laidavimo raštą ar laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos. Jeigu finansų įstaigos ar draudimo įmonė registruota ne Lietuvoje, privaloma pateikti ir Lietuvos banko patvirtinimą. Sumokėta avanso suma proporcingai atskaitoma iš mokėjimo prašymo (-ų). Agentūra per 15 darbo dienų patikrina užpildytą avansinio mokėjimo prašymą ir, jei jis užpildytas tinkamai, perduoda nurodymą Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui prašyme nurodytą avansinio mokėjimo sumą išmokėti pareiškėjui į prašyme nurodytą banko sąskaitą arba nurodo pareiškėjui finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantijos, laidavimo rašto ar laidavimo draudimo rašto trūkumus, kuriuos pareiškėjas turi ištaisyti per 5 darbo dienas.

50. Įgyvendinęs projektą iki projekto įgyvendinimo termino pabaigos, pareiškėjas per APVIS Agentūrai pateikia galutinį mokėjimo prašymą su privalomais pateikti dokumentais.

51. Įgyvendinant projektus, finansuojamus pagal Tvarkos aprašą, projekto išlaidos apmokamos ir projekto priežiūra atliekama projekto finansavimo sutartyje nustatyta tvarka. Projekto išlaidos gali būti apmokamos išlaidų kompensavimo ir (ar) sąskaitų apmokėjimo būdu, apmokamos įgyvendinus projektą arba teikiant tarpinius mokėjimo (neskaitant avansinio) prašymus  projekto finansavimo sutartyje nustatyta tvarka.

52. Agentūra, gavusi mokėjimo prašymą, vadovaudamasi pareiškėjo pateiktais projekto įgyvendinimą įrodančiais dokumentais, nustato, ar išlaidos atitinka Tvarkos aprašo III skyriuje nustatytus reikalavimus, neviršija Agentūros direktoriaus įsakyme nurodytos subsidijos sumos.

53. Jeigu su mokėjimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) mokėjimo prašymas užpildytas netinkamai – nenurodyti duomenys, be kurių Agentūra negali išmokėti pareiškėjui subsidijos, pareiškėjas per 10 darbo dienų nuo Agentūros kreipimosi turi pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) patikslinti mokėjimo prašymą. Jei per nurodytą terminą mokėjimo prašymas nepatikslinamas ar nepateikiami trūkstami dokumentai ir nurodomos priežastys, dėl kurių nebuvo galima per nurodytą terminą patikslinti mokėjimo prašymo, nepripažįstamos svarbiomis, mokėjimo prašymas atmetamas.

54. Agentūra įvertina pateiktą tinkamai įformintą galutinį mokėjimo prašymą su visais privalomais pateikti dokumentais, atlieka patikrą projekto įgyvendinimo Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka ir išmoka lėšas.

55. Galutiniame mokėjimo prašyme nurodyta suma išmokama tik po Agentūros patikros projekto įgyvendinimo vietoje. Su galutiniu mokėjimo prašymu privaloma pateikti:

55.1. informaciją apie projekto sąskaitoje sukauptas palūkanas (avansinio mokėjimo atveju). Projekto sąskaitoje sukauptų palūkanų dydžiu mažinama pagal galutinį mokėjimo prašymą mokėtina suma, jei sukauptų palūkanų dalis yra didesnė už pagal galutinį mokėjimo prašymą mokėtiną projekto sumą, tokiu atveju pareiškėjas privalo grąžinti perviršį į atsakingosios institucijos nurodytą sąskaitą;

55.2. ilgalaikio turto įvedimo į eksploataciją aktus;

55.3. statybos, kuri yra finansuojamo projekto dalis, užbaigimą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinančius dokumentus;

55.4. faktinį atliktų darbų, įsigytų prekių ir paslaugų kiekį pagrindžiančius dokumentus;

55.5. kitus Agentūros nurodytus dokumentus, kad būtų galima įvertinti projekto rezultatus.

56. Jei trūkumų nenustatoma, mokėjimo prašymuose nurodyta suma išmokama ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo tinkamai pateikto mokėjimo prašymo registravimo APVIS dienos.

57. Neteisingai apskaičiuotą ir pareiškėjui pervestą subsidiją pareiškėjas privalo grąžinti Agentūrai per 10 darbo dienų nuo pareikalavimo dienos


VII SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMŲ, ATSIRADUSIŲ GAVUS SUBSIDIJAS, PRIEŽIŪRA

 

58. Ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 20 dienos Agentūra pateikia Ministerijai apibendrintą informaciją apie Programos lėšomis finansuotus projektus, ŠESD sutaupymą.

59. Pareiškėjai, įgyvendinę projektus, projekto įgyvendinimo vietoje privalo įrengti informacinę lentą (joje turi būti nurodytas projekto pavadinimas, Ministerijos ir Agentūros logotipai, kad projektas finansuotas Programos lėšomis, projekto užbaigimo metai). Rekomenduojamas jos dydis – 800 x 600 mm. Taip pat pareiškėjas privalo paskelbti naujieną, informaciją apie įgyvendintą projektą interneto svetainėje (savo, savivaldybės ar žiniasklaidos) nurodydamas projekto pavadinimą, gautą subsidiją projektui įgyvendinti, finansavimo šaltinį.

60. Agentūra per 5 metų laikotarpį nuo galutiniame mokėjimo prašyme nurodytos sumos apmokėjimo dienos turi teisę bet kada atlikti patikras projekto įgyvendinimo vietoje. Pareiškėjui nevykdant Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų, Agentūra pareikalauja iš pareiškėjo grąžinti jam išmokėtą subsidiją.

61. Už suteiktas subsidijos lėšas materialųjį turtą pareiškėjas įsigyja savo nuosavybėn ir naudoja paraiškoje ir pareiškėjo deklaracijoje nustatytais tikslais projekto įgyvendinimo metu ir 5 metus pasibaigus projekto įgyvendinimo terminui, be Agentūros sutikimo neperleidžia, neparduoda, neįkeičia ar kitokiu būdu nesuvaržo daiktinių teisių į turtą. Pareiškėjui pažeidus šį punktą, Agentūra susigrąžina subsidiją proporcingai neišlaikytam investicijų tęstinumo laikotarpiui (metais). Sutikimas įkeisti ar kitaip suvaržyti turtą, kuris įsigytas ar bus įsigytas subsidijos lėšomis, pareiškėjui išduodamas Agentūros nustatyta tvarka.

62. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi pareiškėjo ne trumpiau kaip 10 metų pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui.

63. Pareiškėjas, įgyvendinęs projektą, Agentūrai privalo pateikti išmetamų ŠESD kiekio sumažinimo ataskaitą. Šioje ataskaitoje nurodomas per 12 mėnesių sutaupytas ŠESD kiekis, jis turi būti pagrįstas apskaitos prietaisų parodymais ir (ar) skaičiavimų rezultatais. Projekto aplinkosaugos rodiklių reikšmės pasiekimas procentais apskaičiuojamas palyginus paraiškoje numatytus aplinkosaugos rodiklius su faktiškai pasiektais aplinkosaugos rodikliais per 12 mėnesių nuo ŠESD sumažinimo stebėsenos laikotarpio pradžios. ŠESD sumažinimo stebėsenos laikotarpio pradžia pradedama skaičiuoti nuo kito mėnesio pradžios po projekto galutinio mokėjimo prašymo patvirtinimo datos. Teikiama ataskaita turi būti patvirtinta nepriklausomo vertintojo (Nacionalinio akreditacijos biuro akredituota įstaiga ar kitos Europos Sąjungos atsakingosios institucijos akredituota įstaiga, turinti teisę tikrinti įrenginių išmetamų ŠESD kiekio stebėsenos ataskaitas). Kai finansavimo sutartyje nustatytos projekto rodiklių reikšmės nepasiektos, subsidija tikslinama tokia tvarka:

63.1. Jeigu projekto aplinkosaugos rodiklių reikšmės pasiektos ne mažiau kaip 95 proc., pareiškėjui priklauso 100 proc. subsidijos.

63.2. Jeigu projekto aplinkosaugos rodiklių reikšmės pasiektos mažiau kaip 95 proc., bet ne mažiau kaip 80 proc., pareiškėjui priklauso 90 proc. subsidijos.

63.3. Jeigu projekto aplinkosaugos rodiklių reikšmės pasiektos mažiau kaip 80 proc., bet ne mažiau kaip 65 proc., pareiškėjui priklauso 80 proc. subsidijos.

63.4. Jeigu projekto aplinkosaugos rodiklių reikšmės pasiektos mažiau kaip 65 proc., bet ne mažiau kaip 50 proc., pareiškėjui priklauso 70 proc. subsidijos.

63.5. Jeigu projekto aplinkosaugos rodiklių reikšmės pasiektos mažiau kaip 50 proc., pareiškėjas privalo grąžinti visą išmokėtą subsidiją.

64. Sprendimą dėl subsidijos patikslinimo priima Agentūros direktorius.

65. Jeigu pareiškėjas, įgyvendindamas arba įgyvendinęs projektą, nesilaiko projekto finansavimo sutarties dėl subsidijos suteikimo pareiškėjui sąlygų, Agentūra atlieka pažeidimo tyrimą pagal Agentūros direktoriaus patvirtintą tvarką ir priima sprendimą dėl finansavimo sustabdymo, nutraukimo, sumažinimo ir (ar) išmokėtų lėšų ar jų dalies susigrąžinimo arba šių finansinių patikslinimų netaikymo.

66. Pareiškėjai turi teisę apskųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su projekto paraiškų vertinimu, atranka, sprendimu dėl subsidijos skyrimo ar neskyrimo, sprendimu dėl finansinės paramos mokėjimo ar neišmokėjimo ir projekto įgyvendinimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

 

___________________________

 

 

 

part_1539abca13f246a0a4afef2a12cef4a5_end