PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS TURTO INVENTORIZACIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. spalio 28 d. Nr. A-758

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymo 13 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. birželio 15 d. nutarimu Nr. 630 „Dėl Inventorizacijos taisyklių patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Panevėžio rajono savivaldybės administracijos turto inventorizacijos taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. lapkričio 7 d. įsakymą Nr. A-475 „Dėl Inventorizacijos taisyklių patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės administracijos direktorius                                                            Eugenijus Lunskis

 


 

PATVIRTINTA

Savivaldybės administracijos direktoriaus

2022 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. A-758

 

 

PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS TURTO INVENTORIZACIJOS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio rajono savivaldybės administracijos turto inventorizacijos taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja Panevėžio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos turto ir įsipareigojimų patikrinimą ir faktiškai rastų jų likučių palyginimą su finansinės apskaitos registrų duomenimis

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. birželio  15 d. nutarimu Nr. 630 „Dėl Inventorizacijos taisyklių patvirtinimo“ ir Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų (VSAFAS) 8-uoju standartu „Atsargos“, 12-uoju standartu „Ilgalaikis materialusis turtas“, 13-uoju standartu „Ilgalaikis nematerialusis turtas“, 14-uoju standartu „Jungimai ir investicijos į asocijuotuosius subjektus“, 15-uoju standartu „Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys ir investicijos į kontroliuojamus subjektus“, 16-uoju standartu „Biologinis turtas“, 17-uoju standartu „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“, 22-uoju standartu „Turto nuvertėjimas“.

 

II SKYRIUS

INVENTORIZACIJOS OBJEKTAS IR PERIODIŠKUMAS

 

3. Visas Savivaldybės administracijoje esantis ir (arba) jai priklausantis turtas ir įsipareigojimai privalo būti inventorizuoti tokiu periodiškumu:

3.1. visą turtą ir įsipareigojimus – ne rečiau kaip kartą per ataskaitinius metus ir pagal ne ankstesnius kaip ataskaitinių metų spalio 31 dienos duomenis;

3.2. grynieji pinigai kasoje, nepanaudoti saugieji dokumentų blankai – kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną (pagal Lietuvos Respublikos saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos įstatymą saugiesiems dokumentams priskiriami Lietuvos Respublikoje Vyriausybės vertybinių popierių, banderolių, keleivinio transporto bilietų, oficialiųjų žymėjimo ženklų, dokumentų blankai). Jei kasoje nėra grynųjų pinigų ir nebuvo piniginių lėšų judėjimo, tą mėnesį pinigų kasoje inventorizacija neatliekama;

3.3. tarpusavio gautinas ir (ar) mokėtinas sumas bei atidėjinius – kartą per metus pagal ataskaitinių metų paskutinės dienos duomenis.

4. Turtas ir įsipareigojimai inventorizuojami ir kitais atvejais:

4.1. nedelsiant, kai priimamas sprendimas dėl Savivaldybės administracijos reorganizavimo ar pertvarkymo (pagal sprendimo reorganizuoti arba pertvarkyti priėmimo dienos duomenis);

4.2. keičiantis už turtą atsakingiems asmenims – turto dalis, perduodama vieno atsakingo asmens kitam atsakingam asmeniui (pagal perdavimo ir priėmimo dienos būklę), išskyrus atvejus, kai vadovas priima sprendimą perduodant turtą jo neinventorizuoti ir tai nurodo turto perdavimo patvirtinimo dokumente;

4.3. nustačius plėšimo, vagystės, sukčiavimo, turto pasisavinimo ar iššvaistymo faktus (pagal fakto nustatymo dienos būklę), po gaisro arba stichinių nelaimių (pagal gaisro arba stichinės nelaimės pasibaigimo dienos būklę) – turto dalis, likusi po gaisro, stichinės nelaimės, plėšimo, vagystės, sukčiavimo, turto pasisavinimo ar iššvaistymo fakto nustatymo;

4.4. kai Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu paveda atlikti inventorizaciją ir dėl kitų priežasčių.

5. Inventorizuojamas visas Savivaldybėje esantis ir (arba) jai priklausantis turtas.

6. Turtas, kuris inventorizacijos metu bus ne Savivaldybės administracijoje, o laikinai kitoje vietoje dėl remonto ar panašios priežasties, turi būti inventorizuotas pagal turto perdavimo patvirtinimo dokumentus, inventorizacijos apraše nurodant turto buvimo vietą (konkretų adresą).

7. Inventorizuojamas visas Savivaldybei nepriklausantis, bet jos valdomas, naudojamas ir disponuojamas turtas, priimtas saugoti, ir kitoks pagal sutartis gautas turtas ir (arba) jam priklausantis turtas (išsinuomotas, gautas pagal panaudos, licencines sutartis, bendras turtas pagal jungtinės veiklos (partnerystės) ir kitas sutartis), išskyrus Savivaldybės darbuotojo asmeninius daiktus, naudojamus Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

8. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

8.1. už turtą atsakingas asmuo – viešojo sektoriaus subjekto vadovo paskirtas asmuo, kuriam pavesta priimti, saugoti ir išmokėti grynuosius pinigus arba priimti, saugoti, naudoti, perdirbti, gaminti, perduoti, parduoti, grąžinti turtą;

8.2. ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto likvidacinė vertė (toliau – likvidacinė vertė) – suma, kurią pasibaigus ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto naudingo tarnavimo laikui tikimasi gauti už jį, įvertinus būsimas likvidavimo ar perleidimo išlaidas;

8.3. ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto naudingo tarnavimo laikas (toliau – naudingo tarnavimo laikas) – laikotarpis, kuriuo Savivaldybės veikloje naudojamas ilgalaikis materialusis ir nematerialusis turtas gali teikti naudos. Ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto naudingo tarnavimo laikas taip pat gali būti nustatomas pagal gaminių ir produkcijos vienetų, kuriuos tikimasi pagaminti (gauti) naudojant šį turtą, skaičių;

8.4. kitos taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintose Inventorizacijos taisyklėse ir VSAFAS.

 

III SKYRIUS

PASIRENGIMAS INVENTORIZACIJAI

 

9. Inventorizacija atliekama šiais būdais:

9.1. kai inventorizuojamas ilgalaikis materialusis turtas, biologinis turtas, atsargos, grynieji pinigai kasoje – fiziškai patikrinant inventorizuojamų objektų buvimą finansinės apskaitos registruose nurodytose vietose;

9.2. kai inventorizuojami pinigai banko sąskaitose, – pagal jų išrašų duomenis apie sąskaitų likučius;

9.3. kai inventorizuojamos iš ne viešojo sektoriaus subjektų gautinos sumos ir (ar) ne viešojo sektoriaus subjektams mokėtinos sumos, – pagal gautinų ir (ar) mokėtinų sumų likučių suderinimo aktus (toliau – suderinimo aktas);

9.4. kai inventorizuojamos viešojo sektoriaus subjektų tarpusavio gautinos ir (ar) mokėtinos sumos, – informaciją apie ataskaitiniu laikotarpiu užregistruotas sumas pateikiant į Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinę sistemą (toliau – VSAKI sistema) finansų ministro nustatyta tvarka ir joje suderinant sumas;

9.5. kitais atvejais ir kai inventorizacijos dėl objektyvių priežasčių negalima atlikti Taisyklių 9.1–9.4 papunkčiuose nustatytais būdais arba VSAKI sistemoje lieka nesuderintų sumų, – pagal dokumentus, kuriais pagrindžiamas turtas ir įsipareigojimai.

10. Inventorizacija atliekama turto buvimo vietoje arba nuotoliniu būdu.

11. Inventorizacijai atlikti Savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Administracijos direktorius) įsakymu sudaroma pagrindinė ir papildomos inventorizacijos komisijos pagal Savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) padalinių administruojamą turtą. Pagrindinės inventorizacijos komisijos pirmininkas tiesiogiai atskaitingas Administracijos direktoriui.

12. Įsakyme dėl inventorizacijos atlikimo nurodoma:

12.1. inventorizacijos komisijos pirmininko ir narių vardai, pavardės, pareigos;

12.2. inventorizacijos atlikimo pradžios ir pabaigos data;

12.3. data, pagal kurios būklę pavedama atlikti inventorizaciją;

12.4. pavedimai inventorizacijos komisijai:

12.5. inventorizacijos faktą įforminti inventorizacijos aprašu (-ais);

12.6. nustatyti, ar inventorizacijos datą turtas turi nuvertėjimo požymių;

13. Jeigu inventorizacija atliekama šių taisyklių 4 punkte nurodytais atvejais, įsakyme nurodyta diena, pagal kurios būklę atliekama inventorizacija, turi sutapti su taisyklių 4 punkte nurodytu atitinkamu atveju.

14Pagrindinė ir papildomos inventorizacijos komisijos sudaromos iš atitinkamos kompetencijos Administracijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų (toliau – darbuotojas). Jeigu reikiamos kompetencijos darbuotojų nėra, į inventorizacijos komisiją galima įtraukti ekspertus  ne Administracijos darbuotojus.

15Inventorizacijos komisijai vadovauja Administracijos direktorius ar kitas Administracijos direktoriaus paskirtas darbuotojas. Administracijos finansinę apskaitą tvarkantis darbuotojas negali būti inventorizacijos komisijos pirmininku. Pagrindinės inventorizacijos komisijos pirmininkas supažindina inventorizacijos komisijos pirmininkus su šiomis taisyklėmis, o inventorizacijos komisijos pirmininkai supažindina inventorizacijos komisijų narius su inventorizacijos taisyklėmis ir reikalavimais.

16Už inventorizuojamą turtą atsakingi ir atskaitingi asmenys negali būti inventorizacijos komisijos nariais, išskyrus atvejus, kai kiti darbuotojai nėra kompetentingi atlikti inventorizacijos (neturi leidimų būti tam tikrose teritorijose, neturi teisės susipažinti su tam tikra informacija, būti greta ar dirbti su inventorizuojamu turtu ir kt.).

17Kai tikrinami ilgalaikio turto, biologinio turto, grynųjų pinigų, numeruotų ir saugiųjų dokumentų blankų ir atsargų likučiai, privalo dalyvauti atsakingas asmuo, išskyrus atvejus, kai šis asmuo negali dalyvauti dėl pateisinamų priežasčių. Jeigu atsakingas asmuo inventorizacijoje dalyvauti negali, turi dalyvauti jį pavaduojantis asmuo.

18Kai inventorizacijos objektas yra ilgalaikis turtas, biologinis turtas, pinigai, numeruotų ir saugiųjų dokumentų blankai ir atsargos, prieš prasidedant inventorizacijai atsakingas asmuo raštu patvirtina, kad visi turto gavimo ir nurašymo arba išdavimo dokumentai perduoti Administracijos finansinę apskaitą tvarkančiam padaliniui, arba raštu informuoja inventorizacijos komisiją apie dalį neperduotų dokumentų. Visi Administracijos finansinę apskaitą tvarkančiam padaliniui neperduoti dokumentai turi būti pažymėti „iki inventorizacijos“, nurodyta jų gavimo data ir pasirašyti. Pagal dokumentus su įrašu „iki inventorizacijos“ finansinėje apskaitoje po inventorizacijos registruojamos ūkinės operacijos.

19Pagrindinė komisija sudaroma iš penkių asmenų, o papildomos komisijos – iš ne mažiau kaip trijų asmenų.

20Pagrindinė ir papildomos inventorizacijos komisijos turi teisę gauti atsakingų asmenų paaiškinimus dėl turto būklės.

21Pagrindinė inventorizacijos komisija turi teisę iki nustatytos datos iš papildomų komisijų gauti inventorizavimo aprašus ir papildomų inventorizacijos komisijų susirinkimų protokolus.

22Papildomos inventorizacijos komisijos privalo iki nurodytos datos atlikti inventorizaciją, rastą neapskaitytą turtą įkainoti rinkos kaina, užtikrinti, kad turto ir atsargų būklė būtų įvertinta teisingai, atsižvelgiant į jų nuvertėjimo požymius, pateiktus šių taisyklių priede, teikti paaiškinimus pagrindinei komisijai dėl turto būklės, peržiūrėti, koreguoti ir patvirtinti inventorizacijos aprašus. Apibendrintus inventorizacijos rezultatus nustatytais terminais kartu su inventorizacijos komisijos susirinkimo protokolais pateikti pagrindinei komisijai.

23Pagrindinė inventorizacijos komisija privalo koordinuoti papildomų komisijų darbą, peržiūrėti jų sprendimus, pritarti sprendimams arba teikti siūlymus tikslinti, užtikrinti, kad gauti inventorizavimo aprašai būtų užregistruoti inventorizavimo aprašų registracijos žurnale, iki nustatytos datos peržiūrėti inventorizavimo aprašus ir teikti Administracijos direktoriui tvirtinti, teikti paaiškinimus Administracijos direktoriui dėl turto būklės, rengti Administracijos direktoriaus įsakymų projektus dėl turto nurašymo ir pardavimo bei inventorizacijos rezultatų įvertinimo.

24Su Administracijos direktoriaus įsakymu dėl inventorizacijos komisijos sudarymo supažindinami visi į ją įtraukti už turtą atsakingi darbuotojai.

25.       Inventorizacija atliekama pagal įsakyme nurodytos dienos būklę.

26Administracijos finansinėje apskaitoje turi būti užregistruoti inventorizuojamo turto likučiai pagal įsakyme nurodytos inventorizacijos atlikimo dienos būklę.

 

IV SKYRIUS

ILGALAIKIO MATERIALIOJO TURTO IR BIOLOGINIO TURTO INVENTORIZACIJA

 

27Administracijos finansinę apskaitą tvarkantis padalinys ilgalaikio materialiojo turto vienetui suteikia inventoriaus numerį, kuris Administracijoje neturi būti keičiamas per visą to turto naudojimo laiką. Inventoriaus numerį galima pakeisti tik tais atvejais, kai nustatoma, kad turtas buvo sunumeruotas klaidingai. Nuomojamam arba pagal panaudos sutartis gautam turtui nuomininkas, panaudos gavėjas palieka nuomotojo, panaudos davėjo, jungtinės veiklos administratoriaus ar kito turto valdytojo turtui priskirtą inventoriaus numerį.

28Kai inventorizacija atliekama nuotoliniu būdu, faktiškai turtą tikrinantis inventorizacijos komisijos narys informaciją apie rastą turtą ir galimą jo nuvertėjimą realiu laiku (nedarydamas garso ir vaizdo įrašo) garso ir vaizdo nuotolinio perdavimo priemonėmis perduoda nuotoliniu būdu kitam (-iems) inventorizacijoje dalyvaujančiam (-tiems) komisijos nariui (-iams).

29Inventorizacijos komisija, inventorizuodama ilgalaikį materialųjį turtą, turi įvertinti, ar yra požymių, kad turtas gali būti nuvertėjęs. Turto nuvertėjimo požymiai pateikti šių taisyklių 1 priede.

30Radusi į finansinę apskaitą neįtraukto ilgalaikio materialiojo arba biologinio turto, taip pat turto, kurį apibūdinančių duomenų nėra finansinėje apskaitoje, inventorizacijos komisija į inventorizacijos aprašą įrašo trūkstamus duomenis apie šį turtą ir teikia Administracijos direktoriui pasiūlymus dėl turto įvertinimo. Rastas turtas vertinamas pagal atitinkamų finansų ministro tvirtinamų viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų, reglamentuojančių ilgalaikio materialiojo turto apskaitą ar biologinio turto apskaitą, nuostatas, taikomas neatlygintinai gautam turtui. Pasiūlymas dėl į finansinę apskaitą neįtraukto ilgalaikio materialiojo ir biologinio turto įvertinimo teikiamas ir tais atvejais, kai inventorizacijos komisija nustato turto nuvertėjimo požymių.

31Rastą į finansinę apskaitą neįtrauktą turtą ir turtą, kurį apibūdinančių duomenų finansinėje apskaitoje nėra, taip pat nuvertėjimo požymių turintį turtą rinkos kaina įvertina inventorizacijos komisija. Jeigu inventorizacijos komisija negali nustatyti turto rinkos kainos, šį faktą nurodo inventorizacijos apraše ir šių taisyklių 92 punkte nustatyta tvarka surašo rasto, nuvertėjimo požymių turinčio turto aktą, teikia siūlymus Administracijos direktoriui dėl nepriklausomų turto vertintojų pasitelkimo.

32Atliekant biologinio turto inventorizaciją, atsižvelgiant į turto grupę, turtas suskaičiuojamas, pasveriamas, išmatuojamas arba naudojami kiti jo kiekio nustatymo būdai, atsižvelgiant į kiekvienos rūšies turto matavimo vienetą, laikymo vietą ir būdą.

33Inventorizuojant kelius sudaromas atskiras inventorizacijos aprašas, kuriame turi būti nurodytas kelio numeris, kelio pavadinimas ir kelio ilgis pagal Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinto Panevėžio rajono vietinės reikšmės kelių sąrašo duomenis.

34Pastatai ir statiniai į aprašą įrašomi tokiu pavadinimu, kuris atitinka turto pagrindinę paskirtį. Kai pastatas atstatytas, rekonstruotas, išplėstas arba iš naujo įrengtas ir dėl to pasikeitusi pagrindinė jo paskirtis, į aprašą jis įrašomas paskirtį atitinkančiu pavadinimu. Kai atlikti pastatų ir statinių rekonstravimo darbai (pristatyti aukštai, naujos patalpos ir kita) arba atskiri pastatų įrenginiai nugriauti (išardytos kai kurios konstrukcinės dalys) ir apskaitoje neįrašyti, inventorizacijos komisija, remdamasi turimais atitinkamais dokumentais, turtą įvertina vadovaudamasi šių taisyklių 31 punkte nustatyta tvarka.

35Ataskaitiniais metais nebaigtų ilgalaikio materialiojo turto statybos darbų inventorizacijos apraše nurodoma atliktų darbų apimtis ir sudaromi atskiri inventorizacijos aprašai.

36Turtas, kuris inventorizacijos metu yra už Savivaldybės ribų (automobiliai, išsiųsti remontuoti įrenginiai ir kita), inventorizuojamas pagal turto perdavimo patvirtinimo dokumentus, inventorizacijos apraše nurodant turto buvimo vietą.

37Turtas, įsigytas finansinės nuomos (lizingo) būdu, inventorizuojamas sudarant atskirą inventorizacijos aprašą.

38Netinkamas naudoti ilgalaikis materialusis turtas įrašomas į atskirą inventorizacijos aprašą, nurodant objekto pavadinimą, inventoriaus numerį, įsigijimo savikainą, nusidėvėjimo sumą, netinkamumo naudoti priežastis.

39Administracijos išsinuomoto, naudojamo pagal panaudos sutartis, laikinai saugomo ir kito subjekto buveinėje esančio ilgalaikio materialiojo turto inventorizacijos apraše nurodomas nuomos (panaudos, saugojimo) pabaigos laikas ir sudaromi atskiri inventorizacijos aprašai pagal kiekvieną turto, išskyrus valstybės ir savivaldybių turtą, savininką.

40Ilgalaikio materialiojo ir biologinio turto, registruoto nebalansinėse sąskaitose, inventorizacija atliekama tokia pat tvarka.

 

V SKYRIUS

ATSARGŲ INVENTORIZACIJA

 

41Atsargų inventorizacija gali būti atliekama nuotoliniu būdu.

42Tikrinant atsargų likučius natūra būtinai dalyvauja už turtą atsakingi asmenys, išskyrus tuos atvejus, kai už turtą atsakingiems asmenims dalyvauti neįmanoma (ligos, komandiruotės ir kitais atvejais). Tokiu atveju turi būti paskiriamas pavaduojantis asmuo.

43Inventorizacijos komisija, prieš pradėdama darbą, turi patikrinti, ar veikia matavimo priemonės, ar atlikta jų patikra Lietuvos Respublikos metrologijos įstatyme nustatyta tvarka.

44Inventorizacijos metu esantis turtas suskaičiuojamas, pasveriamas, išmatuojamas arba naudojami kiti jo kiekio nustatymo būdai, priklausomai nuo kiekvienos rūšies turto matavimo vieneto, laikymo vietos ir būdo.

45Inventorizacijos komisija įvertina, ar yra požymių, kad atsargos gali būti nuvertėjusios. Inventorizacijos komisija Administracijos direktoriui teikia pasiūlymus dėl atsargų, turinčių nuvertėjimo požymių, įvertinimo.

46Įpakuotų atsargų, kurių pakuotės nepažeistos, kiekis gali būti nustatomas pagal jų etiketes, atrankos būdu patikrinus ne mažiau kaip 5 procentus šio turto. Jeigu atrankos būdu patikrinto turto kiekis neatitinka etiketėse nurodyto kiekio, visos įpakuotos atsargos pasveriamos (perskaičiuojamos).

47Supiltų į krūvas atsargų svoris arba apimtis nustatomi jas išmatuojant ir techniniais skaičiavimais. Svėrimo (matavimo) ir skaičiavimo aktai pridedami prie inventorizacijos aprašo.

48Prireikus inventorizacijos metu turtas gali būti priimamas ir išduodamas. Tai atliekama inventorizacijos komisijos ar faktiškai turtą tikrinančio inventorizacijos komisijos nario akivaizdoje, priimtas ir išduotas turtas įrašomas į atskirus inventorizacijos aprašus.

49Radusi į finansinę apskaitą neįtrauktų atsargų inventorizacijos komisija į inventorizacijos aprašą įrašo trūkstamus duomenis apie šį turtą ir Administracijos direktoriui teikia pasiūlymus dėl turto įvertinimo. Rastas turtas vertinamas pagal finansų ministro tvirtinamo viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarto, reglamentuojančio atsargų apskaitą, nuostatas, taikomas neatlygintinai gautoms atsargoms. Pasiūlymas dėl atsargų įvertinimo teikiamas ir tais atvejais, kai inventorizacijos komisija nustato jų nuvertėjimo požymių. Tokios atsargos vertinamos atitinkamai pagal minėtą standartą.

50Inventorizuojant nepanaudotus numeruotus dokumentų blankus ir saugiuosius dokumentų blankus, tikrinamas jų kiekis pagal rūšis. Inventorizacijos aprašuose nurodomi jų pavadinimai, serijos, numeriai, sudaromi atskiri sugadintų blankų inventorizacijos aprašai, nurodomi jų pavadinimai, serijos, numeriai.

51Kelyje ir pas trečiuosius asmenis esančios atsargos inventorizuojamos tikrinant jų išsiuntimo dokumentus. Inventorizacijos aprašuose įrašomi šie kiekvieno atsargų vieneto duomenys: pavadinimas (pagal dokumentą), kiekis ir vertė (apskaitos duomenimis), išsiuntimo data, taip pat dokumentų, kuriais remiantis šios atsargos įtrauktos į atitinkamas sąskaitas, sąrašas ir numeriai.

52Inventorizacijos apraše nurodomos ne Administracijos buveinėje laikomos prekės ir medžiagos, taip pat atsargos, kurios priklauso Administracijai pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį, nurodomi atsargų, prekių ir medžiagų pavadinimai, kiekis, rūšis, vertė (finansinės apskaitos duomenimis), priėmimo saugoti (perdirbti, parduoti) dokumentai, saugojimo (perdirbimo) vieta, dokumentų numeriai ir datos.

53Gavusi iš kitų subjektų, kurie Administracijos turtą saugo (perdirba) arba administruoja pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį, inventorizacijos aprašus arba jų kopijas, arba iš fizinių asmenų ar kitų juridinių asmenų – inventorizacijos aprašus arba kitus turto buvimo faktą ir būklę patvirtinančius dokumentus, inventorizacijos komisija faktinius turto likučius, nurodytus gautame inventorizacijos apraše, jo kopijoje arba kitame turto buvimo faktą ir būklę patvirtinančiame dokumente, palygina su savo finansinės apskaitos duomenimis.

54Administracijos išsinuomotų, naudojamų pagal panaudos sutartis, laikinai saugomų ir kitų subjekto buveinėje esančių atsargų inventorizacijos apraše nurodomas nuomos (panaudos, saugojimo) pabaigos laikas ir sudaromi atskiri inventorizacijos aprašai pagal kiekvieną turto, išskyrus valstybės ir savivaldybių turtą, savininką.

55.  Atsargų, registruotų nebalansinėse sąskaitose, inventorizacija atliekama tokia pat tvarka.

 

VI SKYRIUS

NEMATERIALIOJO TURTO, FINANSINIO TURTO IR FINANSINIŲ ĮSIPAREIGOJIMŲ INVENTORIZACIJA

 

56Inventorizuojant nematerialųjį turtą, tikrinami faktiniai jo įsigijimo dokumentai ir turimos sutartys, patikrinama, ar nematerialusis turtas naudojamas, nustatomas naudojamo nematerialiojo turto faktinis kiekis, jo atitiktis turimiems įsigijimo dokumentams ir sutartims.

57 Nematerialusis turtas inventorizuojamas ta pačia tvarka  kaip ir ilgalaikis materialusis turtas.

58Radusi į apskaitą neįtraukto nematerialiojo turto (pvz., naudojamų programinių licencijų) taip pat turto, kurį apibūdinančių duomenų nėra finansinėje apskaitoje, inventorizacijos komisija į inventorizacijos aprašą įrašo šio turto trūkstamus duomenis ir techninius rodiklius bei buvimo vietą ir teikia Administracijos direktoriui pasiūlymus dėl turto įvertinimo. Rastas turtas vertinamas pagal finansų ministro tvirtinamo viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarto, reglamentuojančio nematerialiojo turto apskaitą, nuostatas, taikomas neatlygintinai gautam turtui. Pasiūlymas dėl nematerialiojo ir finansinio turto įvertinimo Administracijos direktoriui teikiamas ir tais atvejais, kai inventorizacijos komisija nustato turto nuvertėjimo požymių.

59Inventorizuojant investicijas į kitas įmones ir įstaigas, tikrinami investavimą patvirtinantys dokumentai, įskaitant finansavimo sutartis, valdomų įmonių ir įstaigų pateiktą informaciją apie per ataskaitinį laikotarpį gautų dotacijų turtui įsigyti sumas.

60 Inventorizuojant finansinį turtą ir finansinius įsipareigojimus, kurių neįmanoma sutikrinti pagal suderinimo aktus, tikrinamos sutarčių sąlygos ir dokumentai, kuriais pagrindžiamas finansinio turto ir finansinių įsipareigojimų padidėjimas ir (arba) sumažėjimas.

61 Inventorizuojant vertybinius popierius, tikrinami jų įsigijimo ir pardavimo dokumentai, faktinis kiekis, nominalioji, įsigijimo vertės ir tai nurodoma vertybinių popierių inventorizacijos apraše.

62 Inventorizuojamos gautinos ir mokėtinos sumos valstybės biudžetui, savivaldybės iždui, fondams, bankams, pirkėjams, tiekėjams, atskaitingiems asmenims, tarnautojams, darbuotojams.

63 Pinigų, esančių banko sąskaitose, inventorizacija atliekama sąskaitų likučius pagal finansinės apskaitos duomenis palyginant su finansų banko išrašų apie sąskaitų likučius duomenimis.

64 Grynieji pinigai kasoje (eurais ir užsienio valiuta) suskaičiuojami pagal jų nominaliąją vertę.

65 Pinigai kelyje inventorizuojami tikrinant jų išsiuntimo dokumentuose nurodytas sumas.

66.       Gautinos ir (ar) mokėtinos sumos gali būti inventorizuojamos jų nederinant, kai:

66.1. jų derinimo sąnaudos viršytų inventorizuojamą gautinų ir (ar) mokėtinų sumų likutį;

66.2. sumos, gautinos iš fizinių ir juridinių asmenų ir (ar) sumos, mokėtinos fiziniams ir juridiniams asmenims, jeigu jiems periodiškai siunčiami priminimai apie neįvykdytus įsipareigojimus;

66.3. mokėtinos sumos (pavyzdžiui, sukauptos sąnaudos, sukauptos išmokos už atostogas) yra apskaičiuojamos;

66.4. sumos yra ateinančių laikotarpių sąnaudos.

67.    Jei gautinos ir (ar) mokėtinos sumos nebuvo derintos, išskyrus Taisyklių 66.1 ir 66.2 papunkčiuose nurodytas išimtis, tokių sumų likučių teisingumas turi būti sutikrinamas su jų pagrindimo dokumentais ir faktas apie tokį inventorizacijos būdą nurodomas inventorizacijos apraše. Sutikrinimo su gautinų ir (ar) mokėtinų sumų pagrindimo dokumentais procedūra apima atliktų skaičiavimų teisingumo tikrinimą, dokumentų, kurių pagrindu buvo užregistruotos gautina ir (ar) mokėtina sumos, tikrinimą.

68.    Gautinų sumų suderinimo iniciatoriai turi būti jų gavėjai.

69.    Inventorizuojant Savivaldybės gautinas ir mokėtinas sumas suderinimo akte nurodomas Administracijos ir suderinimo akto gavėjo pavadinimas, tam tikrą datą mokėtina ir (ar) gautina sumos, o jeigu tokia informacija kaupiama finansinės apskaitos informacinėje sistemoje, – ir jų atsiradimo priežastis (pavyzdžiui, už ką ar pagal kokią sutartį) ir data. Suderinimo akto gavėjas parašu patvirtina akte nurodytas sumas arba nurodo jų nesutapimo priežastis.

70.    Gautinų ir mokėtinų sumų suderinimas yra privalomas su tais Savivaldybės kontrahentais, kurių skola didesnė nei 300 eurų. Jei skola yra mažesnė nei 300 eurų, skolos suderinamos pasirinktinai inventorizacijos komisijos sprendimu. Inventorizacijos komisija pasirenka gautinas ir mokėtinas sumas suderinimui, atsižvelgdama į jų likučio teisingo parodymo finansinėse ataskaitose riziką.

71.    Turi būti suderinta ne mažiau nei 80 procentų gautinų ir mokėtinų sumų vertės su ne mažiau nei 50 procentų apskaitoje nurodytų kontrahentų, turinčių ne nulinį likutį.

72.    Atsižvelgiant į suderinimo aktus, tikslinama mokėtina suma, įsipareigojimo suma ir jų atsiradimo data.

73.    Iš ne viešojo sektoriaus subjektų gautinų sumų ir ne viešojo sektoriaus subjektui mokėtinų sumų inventorizacija atliekama gautinų ir (ar) mokėtinų sumų suderinimo aktų duomenis sutikrinant su finansinėje apskaitoje užregistruotais gautinų ir (ar) mokėtinų sumų likučiais, o viešojo sektoriaus subjektų tarpusavio gautinų ir (ar) mokėtinų sumų inventorizacija atliekama VSAKI sistemos duomenis apie gautinas ir mokėtinas sumas sutikrinant su finansinėje apskaitoje užregistruotais gautinų ir (ar) mokėtinų sumų likučiais.

74Gautinų ir mokėtinų sumų inventorizacijos apraše turi būti nurodytas kreditoriaus arba skolininko pavadinimas arba vardas (-ai) ir pavardė (-ės), gautina arba mokėtina suma, jos atsiradimo data, tarpusavio suderinimo akto data ir nurodoma, ar sumos buvo suderintos VSAKI sistemoje (nurodant bendras suderintas sumas), suderintos pagal dokumentus (nurodant pažymas, ataskaitas ar kitus konkrečius dokumentus) ar inventorizuojamos patikrinant apskaitoje užregistruoto likučio sumą (įvertinant sumų likutį ataskaitinio laikotarpio pradžioje, jo pokytį per ataskaitinį laikotarpį dėl konkrečiam asmeniui ar subjektui priskaičiuotų ir sumokėtų sumų ir (ar) iš konkretaus asmens ar subjekto gautų sumų pagal dokumentus, išskaičiuojant sumų likutį ataskaitinio laikotarpio pabaigoje ir jį palyginant su apskaitos duomenimis). Tuo atveju, jei iki inventorizacijos pabaigos skola nebuvo suderinta, inventorizacijos apraše pažymima nesuderintos skolos suma ir nurodomos priežastys. Taip pat pažymimos ir nederintos skolos arba tos skolos, kurių kontrahentai neatsiliepė į prašymą suderinti skolą.

75Administracijos išsinuomoto, naudojamo pagal panaudos sutartis, laikinai saugomo ir kito subjekte esančio nematerialiojo turto inventorizacijos apraše nurodomas nuomos (panaudos, saugojimo) pabaigos laikas ir sudaromi atskiri inventorizacijos aprašai pagal kiekvieną turto, išskyrus valstybės ir savivaldybių turtą, savininką.

76Gautinų, mokėtinų, pervestinų sumų, ilgalaikių ir trumpalaikių įsipareigojimų žiniaraščiai (sąrašai) prilyginami inventorizavimo aprašams.

 

VII SKYRIUS

INVENTORIZACIJOS ĮFORMINIMAS

 

77. Inventorizacijai įforminti sudaromi inventorizacijos aprašai arba, jeigu reikia, kiti apskaitos registrai. Inventorizacijos aprašai gali būti rengiami raštu popieriuje arba finansinės apskaitos informacinėje sistemoje. Parengti inventorizacijos aprašai gali būti saugomi dokumentų valdymo informacinėje sistemoje, jeigu užtikrinama, kad prieiga prie duomenų bus suteikta tik tiems asmenims, kurių funkcijoms atlikti tai reikalinga. Jeigu gautinos ir (ar) mokėtinos sumos ar jų dalis yra suderintos VSAKI sistemoje, apie tai informuojama inventorizacijos komisija ir tos dalies sumų inventorizaciją įforminantys aprašai nerengiami.

78.  Atskiras inventorizacijos aprašas (-ai) sudaromas (-i) pagal kiekvieną šį inventorizacijos objekto požymį ar su juo susijusias aplinkybes:

78.1. turto buvimo vietą;

78.2. turto judėjimą inventorizacijos metu (per inventorizaciją gautą, išduotą turtą);

78.3. turto ir įsipareigojimų grupavimą į sąskaitas (balansines ir nebalansines);

78.4. sutartis (nuomos, panaudos, pasaugos, jungtinės veiklos (partnerystės) ir kt.) ir turto savininką, kai turtas nėra Administracijos nuosavybė arba nėra Administracijos valdomas patikėjimo teise, – sutarties sudarymo faktą;

78.5. inventorizacijos metu nustatomus netinkamo (negalimo) naudoti turto buvimo faktus;

78.6. ataskaitiniais metais nebaigtą statomą arba montuojamą ilgalaikį materialųjį turtą.

79. Išnuomotas, pagal panaudos sutartį perduotas turtas, pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį partneriui priklausanti bendro turto dalis ir pagal kitas sutartis perduotas turtas inventorizuojamas pagal nuomininko, panaudos gavėjo, jungtinės veiklos administratoriaus – pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį už bendrą turtą paskirto atsakingo vieno iš partnerių – pateiktą šio turto inventorizacijos aprašą arba kitą turto buvimo faktą ir būklę patvirtinantį dokumentą.

80.    Inventorizacijos apraše, atsižvelgiant į inventorizuojamą objektą, turi būti ši informacija ir (ar) duomenys:

80.1. subjekto pavadinimas;

80.2. dokumento pavadinimas;

80.3. inventorizacijos atlikimo pradžios ir pabaigos datos;

80.4. inventorizuojamo ilgalaikio materialiojo turto inventoriaus numeris;

80.5. inventorizuojamo turto ir įsipareigojimų, inventorizuojamų objektų pavadinimai, kurie turi atitikti finansinėje apskaitoje užregistruoto turto ir įsipareigojimų vienetų pavadinimus;

80.6. inventorizuojamo turto matavimo rodikliai (kai taikoma);

80.7. inventorizuojamo turto kiekis ir (arba) vertė, kai aktualu, nurodant nominaliąją vertę ir įsigijimo savikainą;

80.8. inventorizuojamų įsipareigojimų suma ir turto vienetų skaičius ir suma;

80.9. inventorizuojamo turto nuvertėjimo požymiai;

80.10.  inventorizacijos komisijos narių, atsakingų asmenų vardai, pavardės, pareigų pavadinimai ir parašai.

81. Inventorizacijos apraše gali būti nurodomi ir kiti papildomi rekvizitai, pvz.: trumpa techninė charakteristika, naudojimo pradžios metai ir mėnuo; ilgalaikio nematerialiojo turto – trumpa charakteristika; vertybinių popierių – nominalioji ir įsigijimo vertė; mokėtinų ir gautinų sumų atsiradimo data.

82. Inventorizacijos apraše, kuriame inventorizacijos objektas yra ilgalaikis turtas, biologinis turtas, pinigai, numeruotų ir saugiųjų dokumentų blankai ir atsargos, turi būti informacija, kad visi inventorizacijos objekto gavimo ir nurašymo arba išdavimo dokumentai atiduoti finansinę apskaitą tvarkančiam padaliniui ir gautas turtas įtrauktas į finansinę apskaitą, o perduotas turtas nurašytas arba išduotas, taip pat nurodomi paskutinių tokio turto gavimo, nurašymo arba išdavimo dokumentų numeriai ir datos. Atsakingas asmuo inventorizacijos apraše turi savo parašu patvirtinti (arba atsisakyti pasirašyti) tokį teiginį: „Visą šiame inventorizacijos apraše išvardytą turtą komisija man dalyvaujant patikrino ir įrašė į aprašą, todėl inventorizacijos komisijai pretenzijų neturiu“.

83. Jeigu atsakingas (-i) asmuo (-enys) turi pretenzijų, inventorizacijos komisija turi perskaičiuoti (persverti, išmatuoti ir pan.) inventorizuojamą turtą. Jeigu ir po kartotinio patikrinimo atsakingas (-i) asmuo (-enys) atsisako patvirtinti inventorizacijos aprašą, tai įrašoma inventorizacijos apraše. Šiuo atveju atsakingas (-i) asmuo (-enys) turi ne vėliau kaip per 2 darbo dienas po inventorizacijos atlikimo pabaigos inventorizacijos komisijai pateikti rašytinį atsisakymo patvirtinti inventorizacijos aprašą paaiškinimą, kuris pridedamas prie inventorizacijos aprašo.

84. Jeigu už turtą atsakingi asmenys keičiasi, kai perduodamas ir priimamas turtas, inventorizacijos apraše turtą perduodantis asmuo patvirtina, kad jį perdavė, o priimantis asmuo – kad priėmė.

85. Inventorizacijos apraše nurodoma netinkamo (negalimo) naudoti turto netinkamumo naudoti priežastis.

86. Inventorizacijos apraše gali būti nurodomos inventorizacijos komisijos pastabos dėl turto tolesnio naudojimo.

87. Inventorizuojant Savivaldybei priklausantį turtą, parengiamas inventorizacijos aprašas, kurį kiekvieną pasirašo papildomos inventorizacijos komisijos nariai ir už inventorizuojamą turtą atsakingi asmenys. Inventorizacijos baigimo dieną inventorizacijos aprašas perduodamas finansinę apskaitą tvarkančiam padaliniui.

88.  Inventorizuojant Savivaldybei nuosavybės teise nepriklausantį turtą (pasiskolintą, išsinuomotą, naudojamą pagal panaudos sutartis, administruojamą bendrą turtą pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį, gautą perdirbti arba parduoti), išskyrus valstybės turtą, pagal kiekvieną turto savininką parengiamas inventorizacijos aprašas, kurį pasirašo visi inventorizacijos komisijos nariai ir už turtą atsakingi asmenys. Inventorizacijos aprašas inventorizacijos baigimo dieną perduodamas finansinę apskaitą tvarkančiam padaliniui ir perduodamas (išsiunčiamas) to turto savininkui.

89. Visas patikrintas ir suskaičiuotas turtas nurodomas inventorizacijos aprašuose.

90. Taisyklių 91 punkto nuostatos netaikomos, kai inventorizacijos aprašai saugomi dokumentų valdymo informacinėje sistemoje ir kai užtikrinama, kad laikomasi bent vieno iš šių reikalavimų:

90.1. inventorizacijos apraše arba kitame turto ir įsipareigojimų sąraše įrašas yra nekeičiamas ir identifikuojamas jį arba, kai įrašas atliekamas automatiškai, su juo susijusį įrašą padaręs ir (arba) patvirtinęs asmuo įrašo padarymo datą;

90.2. inventorizacijos apraše arba kitame turto ir įsipareigojimų sąraše pakeitus arba pašalinus įrašą, identifikuojamas pakeitimą padaręs ir (arba) patvirtinęs asmuo, įrašo pakeitimo arba pašalinimo padarymo data ir išsaugoma prieš įrašo pakeitimą arba pašalinimą buvusi informacija.

91. Jei taisyklių 90 punkte nurodytų reikalavimų negalima užtikrinti ir rengiami bei saugomi popieriniai inventorizacijos aprašai:

91.1. kiekvieno inventorizacijos aprašo lapo pabaigoje skaitmenimis ir žodžiais turi būti įrašomas faktiškai rasto turto kiekis (susumavus lape įrašyto turto kiekį, nesvarbu, koks matavimo vienetas), žodžiais įrašomas paskutinio įrašo eilės numeris. Neužpildytos lapo eilutės perbraukiamos. Inventorizacijos aprašo paskutinio lapo pabaigoje skaitmenimis ir žodžiais įrašomas paskutinio įrašo eilės numeris, faktiškai rasto turto kiekis (susumavus visuose, įskaitant paskutinį, inventorizacijos aprašo lapuose nurodytą turto kiekį) ir (arba) faktiškai rasto turto verčių suma;

91.2. klaidas inventorizacijos aprašuose galima taisyti tik inventorizacijos metu. Pataisymai turi būti paaiškinti ir parašais patvirtinti tų pačių asmenų, kurie tuos aprašus sudarė ir pasirašė, nurodant „taisymu tikėti“. Taisymai daromi perbraukiant norimą taisyti žodį ar skaičių ir šalia jo parašant teisingą žodį ar skaičių.

92. Inventorizacijos aprašo pastabų lauke gali būti nurodomas rastas turto gedimas, turto netinkamumo naudoti priežastys, kiti su turto būkle ir verte susiję pasikeitimai. Inventorizacijos komisijai inventorizacijos metu nustačius turtą, atitinkantį bent vieną iš šių taisyklių priede paminėtų turto nuvertėjimo požymių, turi būti surašomas aktas, kuriame nurodomas turto pavadinimas, inventorinis numeris, kiekis, apskaitinė vertė ir visi nuvertėjimo požymiai.

93. Jei inventorizacijos metu buvo gauti su inventorizuojamu turtu susiję dokumentai (pavyzdžiui, atsakingų asmenų pasiaiškinimai, skaičiavimo formos), tokie dokumentai turi būti prisegami prie inventorizacijos aprašo.

94. Faktiniai inventorizuotų objektų duomenys palyginami su finansinės apskaitos duomenimis pagal jų būklę inventorizacijos pradžios dieną. Radus inventorizuotų objektų trūkumą arba perteklių, tokie duomenys nurodomi inventorizacijos apraše.

95. Inventorizacijos komisija turi pareikalauti iš už turtą atsakingų darbuotojų ar tarnautojų rašytinių paaiškinimų dėl visų trūkumų ir pertekliaus, taip pat nuostolių, susijusių su gautinų ir (ar) mokėtinų sumų ieškinio senaties terminų praleidimu. Už turtą atsakingi asmenys turi pateikti paaiškinimus per inventorizacijos komisijos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų.

96. Jeigu inventorizacijos komisija, remdamasi pateiktais paaiškinimais ir inventorizacijos aprašais arba gautinų ir (ar) mokėtinų sumų derinimo VSAKI sistemoje duomenimis, nustato aptiktų turto ir įsipareigojimų neatitikimų, trūkumų, nuostolių ir gedimo, taip pat pertekliaus priežastis, ji Administracijos direktoriui rekomenduoja panaikinti inventorizacijos ir finansinės apskaitos duomenų neatitikimus ir jam pateikia pasiūlymus dėl neatitikimų panaikinimo.

97.  Administracijos direktorius per 5 darbo dienas nuo inventorizacijos pabaigos priima sprendimus dėl inventorizacijos metu rasto turto vertės nustatymo ir nuvertinimo, atsižvelgdamas į Taisyklių 30, 49 ir 58 punktuose nurodytus inventorizacijos komisijos pasiūlymus dėl turto įvertinimo, ir per 10 darbo dienų nuo inventorizacijos pabaigos priima sprendimus dėl inventorizacijos rezultatų registravimo finansinėje apskaitoje.

98. Administracijos direktoriui priėmus sprendimus dėl inventorizacijos metu rasto turto vertės nustatymo, sprendimai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po sprendimo priėmimo dienos ir ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki finansinių ataskaitų sudarymo dienos perduodami finansinę apskaitą tvarkančiam padaliniui.

99. Remiantis Administracijos direktoriaus sprendimu (atskiru tarnybiniu raštu, įsakymu), inventorizacijos rezultatai nedelsiant registruojami atitinkamose finansinėse sąskaitose finansinėje apskaitoje, bet ne vėliau kaip iki finansinių ataskaitų sudarymo dienos.

100.     Nustatytas turto perteklius užpajamuojamas:

100.1.  Jei nustatyta, kad turtas buvo neteisingai nurašytas:

D 1XXXXX1, D 20XXXX1 Turto sąskaita įsigijimo savikaina

K 1XXXXX4  Ilgalaikio turto sukauptas nusidėvėjimas

K 1XXXXX3 Ilgalaikio turto nuvertėjimas, jei buvo priskaitytas

K 8XXXXXX Pripažintos sąnaudos

D 70XXXXX Mažinamos priskaitytos finansavimo pajamos

K 42XXXX2 Mažinamos panaudotos finansavimo sumos.

100.2. Kai turtas nebuvo apskaitytas:

D 1XXXXX1, 20XXXX1 Turto įsigijimo savikaina

K 42XXXX1 Gautos finansavimo sumos.   

101.     Nustatytas turto trūkumas:

101.1.  Jei numatoma trūkumų sumas išieškoti iš kaltininkų:

D 2293001 Išieškotinos sumos už padarytą žalą

D 1XXXXX4 Ilgalaikio turto sukauptas nusidėvėjimas

D 1XXXXX3 Ilgalaikio turto nuvertėjimas

K 1XXXXX1 Ilgalaikio turto įsigijimo savikaina

D 20XXXX3 Atsargų nuvertėjimas

K 20XXXX1 Atsargų įsigijimo savikaina.

101.2.  Kai trūkumų išieškoti negalima:

D 87XXXXX Registruojamos nurašymo sąnaudos

K 2293001 Išieškotinos sumos už padarytą žalą

Antrinis įrašas, kai pripažįstamos finansavimo sumos

D 42XXXX2 Panaudotos finansavimo sumos

K 70XXXXX Finansavimo pajamos

 

VIII SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ UŽ INVENTORIZACIJOS ATLIKIMĄ, REZULTATŲ REGISTRAVIMĄ IR INVENTORIZACIJOS DOKUMENTŲ SAUGOJIMĄ

 

102.  Administracijos direktorius atsakingas už inventorizacijos organizavimą ir atlikimą laiku, inventorizacijos duomenų išsaugojimą, nustatytų trūkumų išieškojimą, sprendimų dėl turto vertės nustatymo ir nuvertinimo priėmimą, sprendimų dėl inventorizacijos rezultatų įtraukimo į finansinę apskaitą priėmimą ir jų pateikimą finansinę apskaitą tvarkančiam padaliniui.

103.  Administracijos direktoriaus įsakymu sudarytos inventorizacijos komisijos pirmininkas (ai) atsako už komisijų darbo organizavimą, inventorizacijos atlikimą įsakyme nurodytais terminais, duomenų inventorizacijos apraše teisingumą ir pateikimą šiose taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.       

104.  Administracijos padalinių, tvarkančių Administracijos ir iždo finansinę apskaitą, vadovai užtikrina inventorizacijos rezultatų, turto pertekliaus ir neišieškotų trūkumų registravimą finansinėje apskaitoje.

105. Inventorizacijos dokumentai (inventorizacijos aprašai su visais aktais ir skaičiavimais, sutikrinimo žiniaraščiai, inventorizacijos komisijos ir Administracijos direktoriaus sprendimai dėl inventorizacijos rezultatų registravimo finansinėje apskaitoje) saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir jo įgyvendinamaisiais teisės aktais.

 

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

106. Taisyklės privalomos visiems Savivaldybės darbuotojams, kurių funkcijos susijusios su turto valdymu, apskaita, apsauga ir inventorizacijos atlikimu.

107. Darbuotojai, pažeidę šių taisyklių reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

108. Taisyklėse nurodyti asmens duomenys tvarkomi inventorizacijos atlikimo įforminimo tikslais laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nustatytų reikalavimų.

 

_______________________

 

part_789a58a92b6b4887893bcaead19827e7_end


 

Inventorizacijos taisyklių

priedas

 

PAGRINDINIAI TURTO NUVERTĖJIMO POŽYMIAI

(nurodyti 22-ajame VSAFAS „Turto nuvertėjimas“)

 

1. Turto išoriniai nuvertėjimo požymiai:

1.1. reikšmingai sumažėjusi turto teikiamų paslaugų ar juo gaminamų produktų paklausa;

1.2. per ataskaitinį laikotarpį turto rinkos vertė sumažėjo reikšmingai daugiau, negu būtų sumažėjusi dėl įprastinio turto naudojimo per tą patį laikotarpį;

1.3. per ataskaitinį laikotarpį viešojo sektoriaus subjekto veiklos technologinėje, teisinėje aplinkoje arba vyriausybės politikoje įvyko reikšmingų pokyčių, susijusių su viešojo sektoriaus subjekto turimo turto naudojimo apimtimi ir pobūdžiu, kurie daro neigiamą poveikį viešojo sektoriaus subjekto veiklos rezultatams.

2. Turto vidiniai nuvertėjimo požymiai:

2.1. yra įrodymų, kad turtas ar turto dalis yra sugadinta;

2.2. viešojo sektoriaus subjektas turi turto, kuris dar nėra visiškai nudėvėtas (amortizuotas), tačiau jau nebenaudojamas veikloje;

2.3. per ataskaitinį laikotarpį įvyko (arba jie yra tikėtini netolimoje ateityje) reikšmingų ilgalaikių pokyčių, susijusių su turto naudojimo apimtimi ir pobūdžiu, tokių kaip turto galimybių neišnaudojimas (prastovos); planuojama nutraukti ar restruktūrizuoti veiklą, kurią vykdant naudojamas šis turtas; planuojama perleisti turtą anksčiau, negu iki tol tikėtasi, ir panašūs pokyčiai, darantys neigiamą poveikį viešojo sektoriaus subjekto veiklos rezultatams;

2.4. viešojo sektoriaus subjektas turi nebaigtų statyti objektų, kurių nežadama užbaigti arba kuriuos užbaigti būtų ekonomiškai nenaudinga;

2.5. iš turto nuomos gaunamos pajamos nepadengia to turto nusidėvėjimo (amortizacijos) ir kitų to turto eksploatavimo išlaidų;

2.6. turtui eksploatuoti ir prižiūrėti reikia daugiau išlaidų, nei buvo numatyta iš pradžių;

2.7. pinigų srautai iš įplaukų duodančio turto naudojant jį uždirbamos pajamos yra reikšmingai mažesni, nei buvo numatyta;

2.8. yra informacijos iš viešojo sektoriaus subjekto darbuotojų, valstybės tarnautojų ar padalinių, parodančios, kad turto naudojimo vertė yra žymiai mažesnė, nei tikėtasi. Tai galėtų būti pranešimai apie nenaudojamą turtą ir panašiai.

3. Išankstinių apmokėjimų nuvertėjimas yra vertinamas tik tuomet, jeigu yra požymių, kad paslaugos arba prekės, už kurias buvo sumokėta, arba jų dalis nebus gauta dėl šių priežasčių:

3.1. skolininkas laiku nepatiekė prekių ar nesuteikė paslaugų, už kurias buvo iš anksto sumokėta, ir praleistas terminas kelia pagrįstų abejonių, kad už atliktus išankstinius apmokėjimus bus gautos prekės ar paslaugos;

3.2. viešojo sektoriaus subjekto atlikti išankstiniai apmokėjimai yra ginčijami ir yra tikimybė, kad ginčas bus išspręstas ne viešojo sektoriaus subjekto naudai;

3.3. tiekiantis prekes ar teikiantis paslaugas, už kurias buvo iš anksto sumokėta, subjektas bankrutavo arba yra pradėta jo bankroto procedūra;

3.4. pradėti priverstiniai teisiniai išankstinių apmokėjimo sumų arba prekių ar paslaugų, už kurias buvo iš anksto sumokėta, išieškojimo veiksmai;

3.5. kiti inventorizacijos komisijos nustatyti turto nuvertėjimo požymiai, kurie gali lemti, kad dalis prekių arba paslaugų nebus gautos.

_______________________

 

part_d8a7c4a230bd4dd295d244f6c839cc91_end