KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS 

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO NEPASITURINTIEMS KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. vasario 27 d. Nr. T2-36

Kretinga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 43 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 punktu, Kretingos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Kretingos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2014 m. sausio 30 d. sprendimą Nr. T2-11 „Dėl Socialinės pašalpos nepasiturintiems Kretingos rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.2. Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2014 m. sausio 30 d. sprendimą Nr. T2-13„Dėl Būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų nepasiturintiems Kretingos rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Teisės aktą skelbti Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Juozas Mažeika

 


 

PATVIRTINTA

Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2015 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T2-36

 

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO NEPASITURINTIEMS KRETINGOS  RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TVARKOS APRAŠAS

 

I.    BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Kretingos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja piniginės socialinės paramos (toliau – Parama) teikimą nepasiturintiems gyventojams, deklaravusiems gyvenamąją vietą Kretingos rajono savivaldybės teritorijoje arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Kretingos rajono savivaldybėje, įvertinus jų teisę į paramą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau – Įstatymas) ir kitais poįstatyminiais teisės aktais, reglamentuojančiais paramos nepasiturintiems gyventojams teikimą.

2. Aprašas nustato paramos skyrimo ir mokėjimo tvarką (prašymų-paraiškų priėmimo; trūkstamų dokumentų pateikimo; duomenų apie turtą pateikimo; paramos skyrimo ir mokėjimo; prašymus-paraiškas pateikusių asmenų informavimo dėl paramos skyrimo ar neskyrimo; neteisėtai gautos ar išmokėtos paramos išskaičiavimo; paskirtos, bet laiku neatsiimtos paramos, taip pat mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama parama, arba mirus vienam gyvenančiam asmeniui paskirtos, bet neišmokėtos paramos išmokėjimo procedūras); paramos skyrimą išimties tvarką; bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narių, ir (ar) seniūnaičių, ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų pasitelkimo dalyvauti svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo tvarką bei jų teises ir pareigas, bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygų, turimo turto ir užimtumo periodinio tikrinimo tvarką,  atsakomybę ir kontrolę.

3. Piniginė socialinė parama (socialinė pašalpa ir būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos) teikiama vykdant savarankiškąją savivaldybių funkciją, kuri finansuojama iš savivaldybės biudžeto lėšų.

4. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme vartojimo sąvokas.

 

II.     KREIPIMASIS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS

 

5. Dėl paramos skyrimo bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo (toliau – nepasiturintys gyventojai) kreipiasi pagal deklaruotą gyvenamąją vietą į šiuos Kretingos rajono savivaldybės administracijos padalinius:

5.1. Kretingos miesto gyventojai  - į Socialinių reikalų ir sveikatos skyrių;

5.2. Salantų miesto gyventojai - į Salantų m. seniūniją;

5.3. kaimo vietovių gyventojai kreipiasi į seniūnijas pagal deklaruotą gyvenamąją vietą;

5.4. nepasiturintys gyventojai be nuolatinės gyvenamosios vietos, kurie savo gyvenamąją vietą deklaruoja Kretingos rajono savivaldybėje, - pagal faktinę gyvenamąją vietą į Kretingos rajono savivaldybės administracijos padalinius.

6. Kreipdamasis dėl paramos, asmuo pateikia galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (kai dėl objektyvių priežasčių nėra galimybės pateikti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento originalo, pateikiama dokumento kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka ir (ar) pažyma apie dokumento poėmį, užpildo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintos formos prašymą-paraišką ir jos priedus, pateikia visą teisingą informaciją apie savo, bendrai gyvenančių asmenų veiklos pobūdį, gaunamas pajamas, turimą turtą ir kitą piniginei socialinei paramai gauti būtiną informaciją bei būtinus dokumentus, nurodytus Aprašo 7 punkte.

7. Gyventojai, kreipdamiesi dėl paramos, kartu su prašymu-paraiška, atsižvelgiant į aplinkybes, lemiančias nepasiturinčių gyventojų teisę į paramą, pateikia:

7.1. nepasiturinčių gyventojų pažymas apie Įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas už praėjusius 3 mėnesius iki to mėnesio, kurį nepasiturintys gyventojai įgijo teisę į paramą, išskyrus atvejus, kai Skyrius bei seniūnijos duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Tuo atveju, kai kreipimosi mėnesį arba tą mėnesį, nuo kurio skiriama parama, nors vieno nepasiturinčio gyventojo pajamų šaltinis, palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais, pasikeitė, pateikiamos pažymos apie visų nepasiturinčių gyventojų kreipimosi mėnesį gautas pajamas (pažymos apie priskaičiuotą ir išmokėtą darbo užmokestį ir kitas išmokas formą tvirtina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras);

7.2. vaiko (vaikų) gimimo liudijimą (liudijimus);

7.3. santuokos, ištuokos, mirties liudijimą (liudijimus) arba kompetentingos institucijos dokumentą (dokumentus), patvirtinantį (-čius) santuokos, ištuokos, mirties faktą, kai nėra duomenų  valstybės ir žinybiniuose registruose bei valstybės informacinėse sistemose;

7.4. ieškinį dėl vaiko gyvenamosios vietos ir (ar) tėvystės nustatymo ir (ar) vaiko (vaikų) išlaikymo priteisimo arba dokumentą (su teismo rezoliucija dėl bylos nagrinėjimo teisme) ar teismo šaukimą, patvirtinantį aplinkybę, kad teisme yra nagrinėjama byla dėl tėvystės nustatymo ir vaiko (vaikų) išlaikymo priteisimo;

7.5. teismo nutartį dėl išlaikymo vaikui (vaikams) priteisimo arba teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (vaikų) išlaikymo;

7.6. juridinių asmenų pažymą apie vaiko (vaikų) išlaikymui gaunamas (negaunamas) periodines išmokas (alimentus) arba kitų kompetentingų institucijų dokumentus, patvirtinančius išspręstą (sprendžiamą) vaiko (vaikų) materialinį išlaikymą;

7.7. teismo sprendimą dėl asmens pripažinimo neveiksniu ir globėjo paskyrimą;

7.8. sveikatos priežiūros įstaigos pažymą apie nėštumą, kai likę ne daugiau kaip 70 kalendorinių dienų iki numatomos gimdymo datos;

7.9. pažymą (pažymas), kad asmuo studijuoja aukštojoje mokykloje pagal formaliojo švietimo studijų (įskaitant akademines atostogas dėl ligos ar nėštumo laikotarpį) ar mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą pirmajai kvalifikacijai įgyti;

7.10.  pažymą (pažymas) iš karinio vieneto, kuriame privalomosios pradinės karo tarnybos karys atlieka privalomąją pradinę karo tarnybą;

7.11.  kompetentingos institucijos pažymą (dokumentą) apie bausmės atlikimą, sulaikymą, suėmimą, paieškos paskelbimą ar teismo pripažinimą nežinia kur esančiu;

7.12.  sveikatos priežiūros įstaigos pažymą (pažymas) apie gydymo stacionare trukmę, nedarbingumo pažymėjimą ar medicininę pažymą;

7.13.  atsiskaitomąją asmens sąskaitą;

7.14.  individualios veiklos, mažosios bendrijos ar ūkinės bendrijos buhalterinės apskaitos dokumentus, patvirtinančius per vertinamą laikotarpį gautą pelną; asmens, įsigijusio verslo liudijimą, pajamų ir išlaidų apskaitos žurnalą;

7.15.  vertybinių popierių, piniginių lėšų ir kito turto įsigijimą arba perleidimą kitam asmeniui patvirtinančius dokumentus (pirkimo-pardavimo, dovanojimo sutartis, paveldėjimo dokumentus);

7.16.  atsiskaitymo už komunalines paslaugas knygelę arba dokumentus, patvirtinančius atsiskaitymą už paslaugas;

7.17.  sveikatos priežiūros įstaigos išduotą pažymą, kad vaikas iki 8 metų negali lankyti švietimo įstaigos;

7.18. pažymą iš seniūnijų ‚,Gyvenamosios vietos savininkui (bendraturčiams)“ apie visus asmenis  tame būste deklaravusius savo gyvenamąją vietą. 

7.19. kitus dokumentus, įrodančius paramos skyrimo būtinumą.

8. Skyriaus ir seniūnijų specialistai vertindami prašymus-paraiškas:

8.1. registruoja prašymus-paraiškas informacinės sistemos programa „PARAMA“ (toliau – programa „PARAMA“) priėmimo modulyje prašymo-paraiškos pateikimo dieną;

8.2. informuoja pareiškėją apie priimtų sprendimų dėl paramos skyrimo ar neskyrimo teikimo būdus, prašyme nurodant vieną iš jų: telefonu, elektroniniu paštu, paštu;

8.3. pareiškėją pasirašytinai supažindina su jo teisėmis ir pareigomis bei įteikia informacinį lapelį, nurodo reikalingus pateikti trūkstamus dokumentus, pateikimo terminą, priėmusio specialisto kontaktus. Kai prašymas-paraiška siunčiamas paštu ar elektroniniu būdu, informacinis lapelis su reikalingais pateikti trūkstamais dokumentais išsiunčiamas prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu;

8.4. iš pareiškėjo pareikalauja papildomų dokumentų raštu ar elektroniniu paštu, nurodydami pateikimo terminą, kai paaiškėja naujos aplinkybės teisei į paramą nustatyti;

8.5. renka informaciją iš turimų duomenų bazių, ją atspausdina ir patvirtina savo parašu;

8.6. renka informaciją iš valstybės ir savivaldybių įmonių, institucijų, įstaigų ir organizacijų apie asmenis, kurie kreipiasi dėl paramos;

8.7. bendradarbiauja su nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančiomis ar kitomis institucijomis, paramos teikimo veiksmingumui nustatyti rengia užklausas Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybinei darbo inspekcijai dėl galimai nelegaliai gaunamų pajamų ir (ar) nelegalaus darbo;

8.8. pareikalauja, kad pareiškėjas ir pilnamečiai bendrai gyvenantys asmenys deklaruotų turtą ir pajamas Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka, atsiradus neaiškumų dėl pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus įtarimų, kad yra pateikta neteisinga informacija arba, kad ji nuslepiama.

9. Seniūnijų specialistai prašymus-paraiškas su visais reikiamais dokumentais kartą per savaitę pristato į Skyrių.

10. Kreipimosi dėl paramos diena laikoma diena, kurią priimtas prašymas-paraiška skirti paramą. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį. Paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos paramai gauti apskaičiuojamos pagal kreipimosi mėnesio pajamas. Kai pajamos paramai gauti apskaičiuojamos pagal kreipimosi mėnesio pajamas, paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo pateikimo dienos. Jeigu per nustatytą laikotarpį reikiamų dokumentų pareiškėjas nepateikia, jo prašymas laikomas nepateiktu. Skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas priima sprendimą neteikti paramos ir asmeniui grąžina jo pateiktus dokumentus, byloje palikdamas šių dokumentų kopijas.

11. Prašymas-paraiška gali būti pateiktas ir paštu bei elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, arba pagal Civilinio kodekso nuostatas įgalioto asmens.

12. Jeigu užpildytas ir pasirašytas prašymas-paraiška siunčiamas paštu, prie jo pridedama asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka, ir visų reikiamų dokumentų originalai arba jų kopijos, patvirtintos notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

13. Asmuo, pateikdamas prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose, ir nurodo, kokios įstaigos gali patvirtinti jo prašyme pateiktą informaciją.

14. Įgaliotinis, turintis įgaliotojo pavedimą atlikti tam tikrus veiksmus įgaliotojo vardu pagal atstovavimo sutartį (įgaliojimą), turi teisę atlikti atstovavimo sutartyje nurodytus veiksmus, pateikęs Skyriaus ar seniūnijų specialistams įgaliojimą ir asmens dokumentą, patvirtinantį įgaliotinio tapatybę. Įgaliotojo asmens dokumentas šiems veiksmams atlikti yra nereikalingas, kadangi įgaliotojo duomenys turi būti nurodyti įgaliojime. Jeigu prašymas-paraiška siunčiama paštu, prie prašymo-paraiškos pridedamos visų reikiamų dokumentų kopijos, patvirtintos įstatymų nustatyta tvarka.

15. Skyriaus ir seniūnijų specialistai vertindami prašymus:

15.1. palygina valstybės įmonės Registrų centro interneto tinklalapyje esančią informaciją apie pareiškėjo nekilnojamąjį turtą su pareiškėjo prašyme bei prieduose nurodytąja. Duomenis apie šio turto vertę atspausdina ir patvirtina parašu;

15.2. įvertina nekilnojamojo neįregistruoto turto ir kito turimo turto vertę vadovaudamiesi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos parengta metodika ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintomis žemės ūkio produkcijos sąlyginėmis vertėmis.

16. Kreipimosi dėl paramos gavimo terminai yra tokie:

16.1. Prašymas ir kiti reikiami dokumentai turi būti pateikti Skyriui iki einamojo mėnesio 25 dienos. Dokumentai, pateikti po einamojo mėnesio 25 dienos, įtraukiami į dar kito mėnesio sąrašus ir parama teikiama už praėjusius priklausančius mėnesius.

16.2. Seniūnijose prašymai su visais reikiamais dokumentais paramai gauti pateikiami iki einamojo mėnesio 23 dienos. Dokumentai, pateikti po einamojo mėnesio 23 dienos, įtraukiami į dar kito mėnesio sąrašus ir parama teikiama už praėjusius priklausančius mėnesius.

 

III.    PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO, SKAIČIAVIMO, MOKĖJIMO TVARKA

 

17. Parama skiriama, kai nepasiturintys gyventojai atitinka Įstatymo 6 straipsnyje ir (ar) 7 straipsnyje nurodytus reikalavimus, kuriems esant jie turi teisę į paramą.

18. Sprendimas dėl paramos skyrimo priimamas ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos. Kai sprendimo priėmimo terminas turi įtakos kitos paramos teikimui (dėl teisės į kredito, paimto daugiabučiam namui atnaujinti, ir palūkanų apmokėjimą, dėl teisės socialinei stipendijai gauti ir kita), sprendimas dėl paramos skyrimo priimamas ne vėliau kaip 10 dienų nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.

19. Nepasiturinčių gyventojų vidutines pajamas apskaičiuoja ir teisę į paramą nustato Skyriaus specialistai.

20. Sprendimus skirti paramą nepasiturintiems gyventojams pasirašo Skyriaus vedėjas.

21. Skyrius apskaičiuoja:

21.1. socialines pašalpas;

21.2. kompensacijas už šilumą ir karštą vandenį, paruošiamą kietuoju ir kitu kuru.

22. UAB Kretingos šilumos tinklai apskaičiuoja kompensacijas už šilumą ir vandens pašildymą, kai šiluminė energija tiekiama centralizuotai, o UAB „Kretingos vandenys“ - kompensacijas už geriamąjį vandenį.

23. Paslaugas teikiančios įmonės kompensacijas apskaičiuoja tik tiems nepasiturintiems gyventojams, kuriems suteikta teisė į kompensacijas, ir tik tiems mėnesiams, kuriems suteikta teisė į kompensacijas.

24. Kompensacijos apskaičiuojamos naudojantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintomis būsto šildymo išlaidų, išlaidų geriamajam vandeniui bei nuotekoms ir išlaidų karštam vandeniui kompensacijų skaičiavimo formomis.

25. Jeigu daugiabučio namo butų savininkai įgyvendino ar įgyvendina valstybės ir (ar) savivaldybės remiamą daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą, jų nepasiturintiems gyventojams daugiabučio namo buto savininkui, kurie turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją atnaujiname (modernizuojamame) bute pagal energijos ar kuro sąnaudų normatyvą būsto naudingajam plotui, bet ne didesniam už Įstatyme nustatytą būsto naudingojo ploto normatyvą, šildyti, šildymo ir nešildymo sezono metu Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka bei savivaldybės tarybos nustatyta tvarka apmokamos jiems tenkančios kiekvieno mėnesio kredito ir palūkanų įmokos per kredito sutartyje nustatytą kredito grąžinimo laikotarpį.

26. Paramos skyrimo, skaičiavimo ir mokėjimo laikotarpiai yra tokie:

26.1. Pensinio amžiaus ir neįgaliems asmenims, kuriems nustatytas netekto darbingumo lygis 60–100 procentų, parama gali būti skiriama ilgesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, bet ne ilgesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui, jeigu yra žinoma, kad nesikeis nepasiturinčių gyventojų šeiminė padėtis, jų turtas ir pajamos. Parama skiriama du kartus per metus: visam šildymo sezonui ir nešildymo sezonui, neperskaičiuojant pajamų.

26.2. Parama gali būti skiriama trumpesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui:

26.2.1. jeigu yra žinoma, kad per tą laikotarpį nepasiturintys gyventojai neteks teisės į paramą;

26.2.2. jeigu yra žinoma, kad per tą laikotarpį paramos dydis pasikeis dėl nepasiturinčių gyventojų šeiminės padėties, pajamų šaltinio pasikeitimo;

26.2.3. jeigu nepasiturintiems gyventojams planuojama pradėti teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje;

26.2.4. jeigu rekomenduoja Seniūnijos komisija.

26.3. Pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui, dėl tolesnio jos skyrimo nepasiturintys gyventojai turi teisę kreiptis per 2 mėnesius su prašymu ir pateikti naujus dokumentus ir duomenis apie pajamas. Socialinė pašalpa skiriama nuo prašymą pateikusio asmens nurodyto vieno iš 2 mėnesių, einančių po socialinės pašalpos gavimo laikotarpio pabaigos.

26.4. Jeigu pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui kreipiamasi vėliau kaip po 2 mėnesių nuo anksčiau paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpio pabaigos, socialinė pašalpa skiriama nuo prašymo pateikimo mėnesio pirmos dienos.

26.5. Jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, Skyrius, priėmęs sprendimą dėl elektroniniu būdu pateikto prašymo-paraiškos, tą pačią dieną priimtą sprendimą pateikia elektroninių paslaugų sistemos paslaugos teikimo eigos stebėsenos modulyje.

26.6. Asmenims, skolingiems už būsto šildymą, geriamąjį bei karštą vandenį (skola didesnė už dviejų mėnesių priskaitymą), kompensacijos turi būti skiriamos, jei su paslaugų teikėju yra sudaryta skolos grąžinimo sutartis, kurioje numatoma mokėti mokesčius už praėjusį mėnesį ir dengti dalį įsiskolinimo, kas mėnesį grąžinant ne mažiau kaip 10 procentų, tačiau ne daugiau kaip 20 procentų šeimos pajamų, ir jei ji vykdoma arba teismas yra priėmęs sprendimą dėl skolos išieškojimo.

26.7. Informacija apie apskaičiuotų kompensacijų sumas ir paraiškos pateikiamos Kretingos rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui (toliau Buhalterinės apskaitos skyrius) sutartyse nustatyta tvarka už kiekvieną praėjusį mėnesį.

26.8. Apskaičiuotų kompensacijų sumos pervedamos į Juridinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose sutartyse nustatyta tvarka už kiekvieną praėjusį mėnesį.

26.9. Vidutinė kietojo kuro kaina (įskaitant PVM), taikoma kompensacijoms skaičiuoti, kai būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietasis kuras (malkos), tvirtinama Kretingos rajono savivaldybės tarybos sprendimu. 

26.10. Apskaičiuotų kompensacijų, kai būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietasis ar kitoks kuras, sumos kompensacijų gavėjams (ui) pervedamos į asmenų (-ens) atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.

27. Priimtas sprendimas dėl socialinės pašalpos ir kompensacijų skyrimo ir mokėjimo gali būti sustabdytas arba nutrauktas, gavus informaciją (pranešimas telefonu, anoniminis pranešimas, rašytinis pranešimas), kad asmuo gauna nelegalias pajamas, pateikė ne visus ar neteisingus duomenis, turinčius įtakos teisei į piniginę socialinę paramą ar jos dydžiui, ar paaiškėjus kitoms aplinkybėms.

28. Paramos teikimas sustabdomas, kai paramos teikimo laikotarpiu būtina nustatyti faktą, ar asmuo tebeatitinka sąlygas, kurioms esant turi teisę į paramą. Paramos teikimas atnaujinamas išsiaiškinus ir nustačius asmens teisę į socialinę paramą.

29. Paramos teikimas nutraukiamas, kai paramos teikimo laikotarpiu nustatomas faktas, kad asmuo nebeatitinka sąlygų, kurioms esant buvo nustatyta teisė į paramą.

30. Paskirta, bet laiku neatsiimta parama išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį buvo paskirta.

31. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta pašalpa ir (ar) kompensacijos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 2 mėnesius po socialinę pašalpą ir (ar) kompensacijas gavusio asmens mirties dienos, išmokamos mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, socialinės pašalpos ir (ar) kompensacijų teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos neišmokamos.

 

IV.       PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMAS

 

32. Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

32.1. pervedant pinigus į pašalpos gavėjo asmeninę sąskaitą banke;

32.2. nepinigine forma:

32.2.1. pervedant socialinės pašalpos pinigus į socialinę kortelę maisto produktams, drabužiams ir kitomis reikalingoms prekėms įsigyti, išskyrus alkoholį, tabako gaminius ir loterijos bilietus;

32.2.2. apmokant vaiko (vaikų) ir (ar) įvaikio (įvaikių) išlaikymo ikimokyklinėse įstaigose išlaidas;

32.2.3. apmokant vaiko (vaikų) ir (ar) įvaikio (įvaikių) maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose;

32.2.4. apmokant vaiko (vaikų) ir (ar) įvaikio (įvaikių) užsiėmimų išlaidas neformaliojo švietimo įstaigose;

32.2.5. apmokant suaugusių asmenų gydymosi nuo priklausomybių ir kitų ligų gydymosi išlaidas, asmens higienos paslaugas šias paslaugas teikiančioms įstaigoms;

32.2.6. apmokant būsto nuomos, elektros, komunalines ir kitas būsto išlaikymo išlaidas šias paslaugas teikiančioms įmonėms;

32.2.7. apmokant už dokumentų tvarkymą šias paslaugas teikiančioms įstaigoms;

32.2.8. pinigais, neviršijant 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio, ir (ar) nepinigine forma socialinės pašalpos gavėjams, patyrusiems socialinę riziką ar nevykdantiems savivaldybės institucijų nustatytų pareigų.

33. Kompensacijos gali būti teikiamos:

33.1. pinigais;

33.2. apskaičiuotų kompensacijų sumas, pervedant paslaugų teikėjams į atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose;

33.3. kompensacijų už kietąjį kurą gavėjams, patyrusiems socialinę riziką, pinigus pervedant į kietuoju kuru prekiaujančių įmonių sąskaitas ar fizinių asmenų sąskaitas.

 

VPINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMAS IŠIMTIES TVARKA

 

34. Nepasiturintiems gyventojams dėl objektyvių priežasčių negalintiems gauti pakankamai lėšų pragyvenimui savo pastangomis, taip pat negaunantiems ir negalintiems gauti paramos iš kitų šaltinių ar kai jų nepakanka, parama gali būti skiriama išimties tvarka.

35. Paramos skyrimo išimties tvarka prašymų nagrinėjimo tvarka yra tokia:

35.1. patikrinus nepasiturinčių gyventojų gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą bei surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, prašymai nagrinėjami Seniūnijos komisijoje ir parama gali būti skiriama:

35.2. skirti socialinę pašalpą, jeigu nepasiturinčių gyventojų pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas, tačiau neatitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ar 3 punkte nustatytų reikalavimų;

35.3. skirti kompensacijas, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka Įstatymo 11 straipsnio nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau nepasiturintys gyventojai neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytų reikalavimų;

35.4. skirti paramą nepasiturintiems gyventojams, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą, arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

35.5. skirti socialinę pašalpą nepasiturintiems gyventojams, santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui, atskirai. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama, nevertinant kito sutuoktinio pajamų ir nuosavybės teise priklausančio turto, išskyrus santuokoje įgytą turtą lygiomis dalimis;

35.6. skirti socialinę pašalpą, jeigu nepasiturinčių gyventojų vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 50 procentų viršija valstybės remiamų pajamų dydį ir nepasiturintys gyventojai atitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose nustatytus reikalavimus: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

35.7. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją nepasiturintiems gyventojams, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

35.8. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją, jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų;

35.9. skirti paramą nepasiturintiems gyventojams, kai jiems parama neskiriama Įstatymo 21 straipsnio 11 dalyje nustatytu atveju;

35.10. nemažinti socialinės pašalpos dydžio, kaip nustatyta Įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 1–5 punktuose, jeigu Darbo birža socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nepasiūlė darbo arba nepasiūlė dalyvauti aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse;

35.11. skirti paramą kaip vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiam vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių).

36. Sprendimą dėl paramos skyrimo (neskyrimo) šio Aprašo 35  punkte numatytais atvejais ir kitais šiame Apraše nenumatytais atvejais priima Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus vedėjas, atsižvelgdamas į Seniūnijos komisijos rekomendacijas. Esant ginčytinai situacijai – sprendimas dėl paramos skyrimo (neskyrimo) priimamas Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į Kretingos rajono savivaldybės Paramos teikimo komisijos rekomendaciją.

 

VINETEISĖTAI GAUTOS AR IŠMOKĖTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠIEŠKOJIMAS

 

37. Dėl paramą gaunančių asmenų kaltės neteisėtai gauta parama išieškoma tokia tvarka:

37.1. Nustačius, kad nepasiturintys gyventojai paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl paramos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus paramai skirti, arba paramos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į paramą arba paramos dydžiui, nepasiturintys gyventojai turi grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą arba ją sumokėti dalimis.

37.2. Negrąžinta neteisėtai gauta parama yra išskaičiuojama vadovaujantis Skyriaus priimtu sprendimu iš paramą gaunančiam asmeniui paskirtos paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą.

37.3. Jeigu asmuo toliau negauna socialinės pašalpos, o visa neteisėtai gautos socialinės pašalpos suma neišieškota, likusi neteisėtai gautos socialinės pašalpos suma, esant rašytiniam asmens sutikimui, išskaičiuojama iš kitų jam ar bendrai gyvenančiam asmeniui Skyriuje mokamų socialinių išmokų.

37.4. Jeigu neteisėtai gauta parama negrąžinta arba neišskaičiuota, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

 

VII.     BENDRAI GYVENANČIŲ ASMENŲ ARBA VIENO GYVENANČIO ASMENS GYVENIMO SĄLYGŲ, TURIMO TURTO IR UŽIMTUMO PERIODINIO TIKRINIMO TVARKA

 

38. Siekdami įvertinti paramos teikimo veiksmingumą ir išsiaiškinti piktnaudžiavimo parama atvejus, Skyriaus ir seniūnijų specialistai tikrina nepasiturinčių gyventojų buities ir gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą tokiais atvejais:

38.1. kai parama teikiama išimties tvarka;

38.2. kai paramos gavėjai nevykdo Įstatymo 25 straipsnyje nustatytų pareigų;

38.3. kai gauta informacija iš valstybinės institucijos apie nelegalią veiklą;

38.4. kai gauta informacija ar anoniminis pranešimas raštu arba telefonu apie nelegalią veiklą ar bendrai gyvenančius asmenis;

38.5. kai nepasiturinčių gyventojų gaunamos su darbo santykiais susijusios pajamos nesiekia minimalios mėnesinės algos, išskyrus atvejus, kurie nurodyti Darbo kodekso 145 straipsnyje ir 146 straipsnio 1 dalyje, kai dirbamas ne visas arba sutrumpintas darbo laikas;

38.6. kai paramos gavėjai yra ilgalaikiai bedarbiai;

38.7. kai mokama už nepasiturinčių gyventojų studijas, kursus, dokumentais nepagrindus patirtų išlaidų;

38.8. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie nepasiturinčių gyventojų turimą turtą, gaunamas pajamas, užimtumą;

38.9.  kai gaunama informacija apie nepasiturinčių gyventojų vykimą į užsienio valstybes ir dokumentais nepagrindžiamas kelionių tikslingumas;

38.10. kitais nenumatytais atvejais.

39. Tikrinimo metu surašomas buities ir gyvenimo sąlygų tikrinimo aktas, nurodomos patikrinimo išvados (atsižvelgiant į kaimynų, pedagogų, gydytojų ar kitų asmenų nuomonę apie paramos būtinumą paramos gavėjui), kurio pagrindu parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas.

 

VIII. BENDRUOMENINIŲ ORGANIZACIJŲ, BENDRUOMENIŲ IR KITŲ SUINTERESUOTŲ ASMENŲ PASITELKIMO DALYVAUTI SVARSTANT KLAUSIMUS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO TVARKA BEI JŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

40. Bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys:

40.1. turi teisę deleguoti atstovus į Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas Seniūnijų komisijas, nagrinėjančias pareiškėjų prašymus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) ir (ar) teikimo būdo;

40.2. dalyvaudami svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) ir (ar) teikimo būdo, privalo vadovautis Įstatymo 3 straipsnyje nurodytais piniginės socialinės paramos teikimo principais ir saugoti asmens duomenų paslaptį.

IXATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

41. Skyriaus ir seniūnijų specialistai atsako už teisingą dokumentų paramai gauti priėmimą ir užpildymą.

42. Skyriaus specialistai atsako už teisingą socialinių pašalpų apskaičiavimą ir dokumentų parengimą joms išmokėti, sąrašų ir pažymų apie nepasiturinčių gyventojų pajamas perdavimą laiku kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms, teisingą kompensacijų apskaičiavimą, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant atskiras kuro rūšis.

43. Buhalterinės apskaitos skyrius atsako už teisingą lėšų apskaitymą, laiku ir teisingą išmokų pervedimą paramos gavėjams, atsiskaitymą laiku su šilumą ir vandenį tiekiančiomis įmonėmis, įsiskolinimų šioms įmonėms padengimą.

44. Išankstinę kontrolę vykdo Skyriaus bei seniūnijų socialinių išmokų specialistai teisės paramai gauti nustatymo metu.

45. Einamąją kontrolę vykdo Skyriaus specialistai.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Sprendimas dėl paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

47. Skyrius, Buhalterinės apskaitos skyrius ir seniūnijos užtikrina nepasiturinčių gyventojų paramai gauti pateiktų duomenų konfidencialumą.

 

_____________________________