LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS E. SVEIKATOS SISTEMOS 2015–2025 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO
2016 m. liepos 4 d. Nr. V-890
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos e. sveikatos sistemos 2015–2025 metų plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. V-1006 „Dėl Lietuvos e. sveikatos sistemos 2015–2025 metų plėtros programos patvirtinimo“, 13 punktu:
1. Tvirtinu Lietuvos e. sveikatos sistemos 2015–2025 metų plėtros programos įgyvendinimo priemonių planą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro
2016 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-890
LIETUVOS E. SVEIKATOS SISTEMOS 2015–2025 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS
Programos tikslai |
|||||||
Programos uždaviniai |
Priemonės pavadinimas |
Priemonės įgyvendinimo aprašymas |
Laukiamas rezultatas |
Siūlomas priemonės įvykdymo terminas |
Atsakingi vykdytojai |
Finansavimo šaltinis |
Lėšų poreikis, € |
1. Įgyvendinti efektyvų ir tvarų e. sveikatos sistemos veikimą |
|||||||
1.1. Sukurti tvarų e. sveikatos sistemos valdymo mechanizmą. |
E. sveikatos sistemos valdymo tobulinimas. |
Įsteigiama E. sveikatos valdyba strateginiam e. sveikatos sistemos valdymui.
Įsteigiamas (suburiamas) organizacinis vienetas, atsakingas už e. sveikatos sistemos tiesioginį valdymą, funkcinius e. sveikatos veiklos aspektus, tobulinimą ir plėtrą, skiriant šio organizacinio vieneto veiklai reikalingus išteklius. |
Įsteigta E. sveikatos valdyba.
Įsteigtas (suburtas) e. sveikatos sistemos valdymo ir įgyvendinimo organizacinis vienetas su jo veiklai būtinais ištekliais.
|
2015–2018 |
SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os). |
Valstybės biudžetas ir kiti teisėti šaltiniai. |
1 000 000 kasmet
|
2. Pasiekti kuo didesnę sukurtų e. sveikatos sistemos priemonių naudą |
|||||||
2.1. Didinti sukurtų ir numatomų sukurti e. sveikatos sistemos priemonių naudojimo patrauklumą.
2.2. Didinti sveikatinimo veiklą atliekančių specialistų ir pacientų gebėjimus naudoti e. sveikatos sistemos priemones ir mažinti e. sveikatos sistemos priemonių naudojimo netolygumus, užtikrinant e. sveikatos sistemos priemonių sklaidą.
2.3. Įvertinti sukurtų e. sveikatos sistemos priemonių galimybes jas panaudoti ar pakartotinai panaudoti nacionaliniams sprendimams. |
Svarbių asmens sveikatos istorijos įrašų, sukauptų skaitmeniniu formatu, įkėlimas į E. sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros (ESPBI) IS ir susisteminimas. |
Didinamas ir užtikrinamas ESPBI IS naudojimas nuo pat jos eksploatacijos pradžios, pateikiant pagrindinius, skirtingose informacinėse sistemose jau esamus pacientų elektroninius sveikatos duomenis.
Nustatoma, kuriose iš sveikatos IS yra sukaupta ESPBI IS tvarkomoms gyventojų elektroninėms sveikatos istorijoms tinkama sveikatos istorijos duomenų apimtis ir (arba) yra tinkamiausios sąlygos šiems duomenims sukelti į ESPBI IS.
Nustatomi gyventojų sveikatos istorijos įrašų, sukauptų skaitmeniniu formatu, sukėlimo į ESPBI IS iš pasirinktų sveikatos IS ir jų susisteminimo principai ir priemonės.
Išgaunami pasirinktose sveikatos IS sukaupti gyventojų sveikatos istorijos įrašai ir sukeliami į ESPBI IS, taip papildant ESPBI IS kaupiamas gyventojų elektronines sveikatos istorijas duomenimis, sukauptais iki ESPBI IS eksploatacijos pradžios.
Sutvarkomi ir susisteminami į ESPBI IS sukelti susiję gyventojų elektronines sveikatos istorijas sudarantys sveikatos istorijos įrašai ir patikrinama jų kokybė. |
ESPBI IS užpildyta jau esamais sveikatos IS pacientų elektroninėms sveikatos istorijoms tinkamais duomenimis. Bus sukelti ir sisteminami tik tie duomenys, kurie turi išliekamąją vertę, pvz., pagal aktualumą pacientams ir specialistams teikiant sveikatos priežiūros paslaugas pacientams (pagal aktyvias diagnozes sveikatos priežiūros paslaugų teikimo apimtis pagal pacientus). |
2016–2018 |
Projekto vykdytojas – SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os).
Projekto partneriai – SAM pavaldžios įstaigos ir (arba) Valstybės įmonė Registrų centras (toliau – RC). |
ES fondų paramos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir kiti teisėti šaltiniai. |
1 586 493
|
Išprusimo e. sveikatos klausimais didinimas. |
Naudojimosi e. sveikatos portalu mokymai.
Interaktyvios į praktinį naudojimą orientuotos mokomosios ir metodinės medžiagos sukūrimas, įskaitant e. vedlius.
Pagalba SPĮ vadovams organizuojant mokymus. |
Parengtas ir įgyvendintas sukurtų rezultatų sklaidos ir naudojimo užtikrinimo planas SPĮ, specialistams bei pacientams.
„Mokyk mokytoją“ principu apmokyta ne mažiau kaip 50 SPĮ specialistų kasmet.
|
2017–2020 |
SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os). |
Valstybės biudžetas ir kiti teisėti šaltiniai. |
15 000 kasmet |
|
3. Veiklos pokyčių įgyvendinimas ir tobulinimas |
|||||||
3.1. Įgyvendinti reikalingus SPĮ veiklos pokyčius, kad e. sveikatos sistemos priemonės taptų kasdienės sveikatinimo specialistų veiklos dalimi, ir integruoti e. sveikatos priemones į sveikatinimo veiklą.
3.2. Siekiant mažinti sveikatinimo specialistų profesinę kompetencijos atskirtį ir kompetentingų sveikatinimo specialistų išvykimą iš regionų, plėtoti profesinio tobulėjimo nuotoliniu būdu (telementorystė) galimybes ir konsultavimo nuotoliniu būdu (telekonsultacijos) paslaugas. |
E. sveikatos priemonių naudojimo kasdienėje SPĮ veikloje ir veiklos pokyčių įgyvendinimo SPĮ analizės parengimas, siekiant, kad būtų naudojamos visos
sukurtos e. sveikatos priemonės. |
Atliekama SPĮ apklausa dėl pasirengimo pereiti prie e. sveikatos sistemos priemonių naudojimo.
Teikiamos metodinės rekomendacijos, kad SPĮ perėjimas prie e. sveikatos sistemos vyktų sklandžiai. |
Atlikta apklausa ir parengtos rekomendacijos dėl prioritetinių naudojimo pradžios sričių ir funkcionalumų ASPĮ lygmeniu 2009–2015 m. e. sveikatos plėtros projektuose dalyvavusioms SPĮ, kad galėtų pradėti naudoti e. sveikatos sistemą ne vėliau kaip iki 2016 II ketv. pabaigos.
Parengtos rekomendacijos, kad visos SPĮ galėtų pradėti naudoti e. sveikatos sistemą ne vėliau kaip nuo 2018 m. II ketv. |
2016–2018 |
SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os). |
- |
- |
Telementorystės ir telekonsultacijų paslaugų plėtojimas.
|
Sukuriami pažangūs telementorystės sprendimai.
Sukuriami pažangūs telekonsultacijų sprendimai, skirti aktyviam sveikatinimo specialistų ir pacientų informavimui, konsultavimui ir sudėtinių e. sveikatos paslaugų teikimui. Sukuriamos priemonės, įgalinančios efektyvų skirtingose SPĮ dirbančių sveikatos priežiūros specialistų bendravimą ir bendradarbiavimą bendrais sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir (arba) jų teikimo bendriems pacientams klausimais. |
Sukurti pažangūs telementorystės ir telekonsultacijų sprendimai. |
2018–2020 |
Projekto vykdytojas – SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os).
Projekto partneriai – SAM pavaldžios įstaigos ir (arba) RC. |
ES fondų paramos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir kiti teisėti šaltiniai. |
975 166
|
|
4. Tvariai finansuoti sukurtų e. sveikatos sistemos priemonių veikimą |
|||||||
4.1. Sukurti bendrą e. sveikatos sistemos veikimo finansavimo modelį.
4.2. Siekiant sumažinti sudėtingą e. sveikatos projektų administravimą, valdymą ir vykdymą, konsoliduoti įgyvendinamų e. sveikatos projektų administravimą, valdymą ir vykdymą, šias funkcijas pavedant Sveikatos apsaugos ministerijai (toliau – SAM) ar SAM pavaldžiai įstaigai, ar SAM pavaldžios įstaigos administracijos padaliniui ir skiriant tam reikalingus išteklius. |
Tvaraus e. sveikatos finansavimo ir e. sveikatos projektų administravimo, valdymo ir vykdymo konsolidavimo užtikrinimas. |
Atliekama išsami asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiant sveikatos priežiūros paslaugas naudojamų IT priemonių nusidėvėjimo ir eksploatavimo sąnaudų analizė.
Parengiami teisės aktų, būtinų IT priemonių, naudojamų teikiant sveikatos priežiūros paslaugas, nusidėvėjimo ir eksploatavimo sąnaudoms kompensuoti, projektai.
E. sveikatos projektų administravimo, valdymo ir vykdymo funkcijos pavedamos SAM ar SAM pavaldžiai įstaigai, ar SAM pavaldžios įstaigos administracijos padaliniui ir skiriami reikiami ištekliai.
|
Parengtas ir patvirtintas e. sveikatos sistemos veikimo finansavimo modelis, jungiantis finansavimo šaltinius sukurtoms sistemoms palaikyti ir plėtoti, diferencijuojantis finansavimo paskirtį tarp projektinio (plėtrai) ir nuolatinio (eksploatacijai) finansavimo ir įteisinantis tiek komercinį, tiek valstybės finansavimą.
Parengti teisės aktai arba jų pakeitimai, būtini visos e. sveikatos sistemos finansavimui užtikrinti.
E. sveikatos projektų administravimo, valdymo ir vykdymo funkcijos pavestos SAM ar SAM pavaldžiai įstaigai, ar SAM pavaldžios įstaigos administracijos padaliniui ir skirti reikiami ištekliai. |
2016–2017 |
SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os). |
- |
- |
5. Įgyvendinti tvaraus e. sveikatos sistemos priemonių techninio veikimo ir plėtros modelį |
|||||||
5.1. Siekti konsoliduoti valstybės lėšomis sukurtą ir eksploatuojamą e. sveikatos sistemos informacinių išteklių infrastruktūrą į sveikatos priežiūros srities institucijų ir įstaigų Valstybės IRT paslaugų centrą.
5.2. Siekiant bendro e. sveikatos sistemos priemonių veikimo, naudojimo ir šių priemonių sąveikumo, įgyvendinti bendro naudojimo e. sveikatos IRT sprendimus (valstybės informacinės sistemos, registrai, vidaus administravimo sprendimai) ir pereiti prie praktikos, kad sveikatos sistemos įstaigos ir institucijos naudotųsi centralizuotais IRT sprendimais kaip IRT paslaugomis. |
IT ir e. paslaugų sveikatos priežiūros įstaigoms ir specialistams sukūrimas |
Sukuriami IT sprendimai kaip paslaugos (SaaS) ir e. paslaugos, kuriomis galėtų naudotis sveikatos priežiūros įstaigos ir specialistai, kurie neturi galimybės ir (arba) iki šiol nėra numatę įsigyti jų veiklos vykdymui ir administravimui reikalingų informacinių sistemų.
Sukuriami IT sprendimai, kaip paslaugos (SaaS) ir specializuotos e. paslaugos sveikatos priežiūros įstaigoms ir specialistams:
Sukuriama Sveikatos priežiūros įstaigos informacinės sistema (SPĮ IS) kaip paslauga (SaaS rūšies IT paslaugos) ir suteikiama galimybė rinktis šios rūšies IT paslaugas iš bendro valstybės IT paslaugų teikėjo teikiamų IT paslaugų katalogo sveikatos priežiūros įstaigoms;
parinktos pagrindinės esamos SPĮ IS pritaikomos bendram SPĮ naudojimui ir SPĮ IS kaip paslaugos (SaaS principu) teikimui įstaigoms, neturinčioms savo SPĮ IS ir (arba) turinčioms poreikį pakeisti naudojamą sprendimą. Sukuriami keli specializuoti šios SPĮ IS moduliai, kurie galėtų būti teikiami atitinkamą IT paslaugos veiklą vykdančioms sveikatos priežiūros įstaigoms;
sukuriamos ir plečiamos mobilios darbo vietos, skirtos vizitams pas pacientus į namus, kaip MDCaaS (angl. Mobile Doctor Case as a Service) paslaugos. |
Kelios pagrindinės jau sukurtos (esamos) SPĮ IS pritaikytos išplečiant E. sveikatos portalo, kuriuo teikiamos e. paslaugos sveikatos priežiūros įstaigoms, sveikatos priežiūros specialistams ir pacientams, funkcionalumą bendram SPĮ, kurios neturi savo SPĮ IS, naudojimui ir SPĮ IS kaip paslaugos (SaaS principu) teikimui įstaigoms, neturinčioms savo SPĮ IS ir (arba) turinčioms poreikį pakeisti naudojamą sprendimą.
Sukurti bendrojo naudojimo SPĮ IS specializuoti moduliai:
Bendrosios praktikos modulis;
Slaugos modulis;
Reabilitacijos modulis;
Integruotos sveikatos priežiūros namuose valdymo modulis.
Projekto paraiškos teikimo metu nustatyti ir pasirinkti kiti bendrojo naudojimo moduliai, kurie būtų teikiami sveikatos priežiūros įstaigoms kaip IT paslaugos.
|
2017–2019 |
Projekto vykdytojas – SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os).
Projekto partneriai – SAM pavaldžios įstaigos ir (arba) RC. |
ES fondų paramos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir kiti teisėti šaltiniai. |
2 437 229
|
6. Įgyvendinti e. sveikatos paslaugų ir IRT paslaugų sprendimus, skirtus sveikatinimo specialistams, SPĮ, sveikatos politiką formuojančioms ir politiką įgyvendinančioms įstaigoms |
|||||||
6.1. Plėtoti sukurtus ESPBI IS ir specializuotoms sveikatinimo veiklos sritims skirtus funkcionalumus.
6.2. Plėtoti e. sveikatos priemones, kurios sudarytų sąlygas mažinti sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo netolygumus.
6.3. Plėtoti tipines, kompleksines ir pažangias e. sveikatos paslaugas pacientams, sveikatinimo veiklą vykdantiems specialistams, SPĮ ir visuomenei, siekiant mažinti administracinę naštą tvarkant popierinius dokumentus ir siekti įgyvendinti principą „darbas be popieriaus“.
6.4. Plėtoti visuomenės sveikatos priežiūros elektronines paslaugas.
6.5. Plėtoti IRT paslaugas sveikatos politiką formuojančioms ir įgyvendinančioms institucijoms.
6.6. Didinti elektroninės sveikatos istorijos duomenų struktūrizuotumo lygį, siekiant gerinti sveikatinimo paslaugų kokybę bei racionaliau naudoti Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos išteklius (pvz., racionalesnis vaistų skyrimas, tyrimų nedubliavimas).
6.7. Plėtoti su farmacine veikla susijusias e. sveikatos sistemos priemones, sudarant galimybes registruoti visus pacientui skiriamus, įskaitant ir skiriamus teikiant stacionarines sveikatos priežiūros paslaugas, vaistus.
6.8. Plėtoti IRT paslaugas, skirtas PSDF valdymo ir vykdymo kokybei gerinti bei sveikatos sistemos subjektų, teikiančių ir prižiūrinčių iš PSDF apmokamas paslaugas, bendradarbiavimui plėtoti.
6.9. Diegti kokybiškų ir saugių sveikatos priežiūros paslaugų teikimo standartus ir el. paslaugas SPĮ:
6.9.1. Nacionaliniu mastu diegti nepageidaujamų įvykių stebėsenos ir specialistų mokymosi iš nepageidaujamų įvykių elektronines paslaugas.
6.9.2. Didinti SPĮ motyvaciją elektroninėmis priemonėmis registruoti nepageidaujamus įvykius, gerinti duomenų kokybę ir duomenų kaupimo, apdorojimo ir perdavimo technologijas.
6.9.3. Formuoti vienodą diagnostikos ir gydymo protokolų rengimo, peržiūrėjimo ir atnaujinimo praktiką šalies SPĮ, pasinaudojant e. sveikatos priemonių galimybėmis.
6.9.4. Sudaryti sąlygas pacientams elektroninėmis priemonėmis vertinti SPĮ veiklą – užtikrinti glaudesnę pacientų grįžtamojo ryšio sąveiką su SPĮ veiklos kokybės bei efektyvumo vertinimu.
6.10. Plėtoti su medicinos prietaisų naudojimu SPĮ susijusias e. sveikatos sistemos priemones.
|
ESPBI IS ir sveikatos priežiūros įstaigų (SPĮ) informacinių sistemų plėtra (sklaida), sudarant sąlygas 100 proc. SPĮ naudotis e. sveikatos priemonėmis. |
Vykdoma E. sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros (ESPBI) IS funkcionalumų plėtra specializuotose srityse:
ambulatorinėse ir stacionarinėse sveikatos priežiūros įstaigose privalomos sveikatos statistikos ir kitos tipinės formos pakeičiamos elektroninėmis – vykdoma nepopierinių technologijų plėtra sveikatos priežiūros įstaigose;
kuriama atrankinės patikros (prevencinių) programų posistemė, padedanti kontroliuoti prevencinių programų vykdymą Lietuvoje;
kuriamos onkologinių ligų duomenų tvarkymo priemonės, skirtos onkologinių ligų kontrolei ir profilaktikai;
kuriama informacijos apie užkrečiamas ligas ir jų sukėlėjus posistemė;
odontologijos paslaugos integruojamos į ESPBI portalą, užtikrinant prieinamumą specialistams ir gyventojams;
kuriama tuberkuliozės (TB) posistemė ESPBI IS;
kuriama Cukrinio diabeto posistemė ESPBI IS;
kuriama Širdies ir kraujagyslių ligų posistemė ESPBI IS;
kuriamos psichikos ir priklausomybės ligų bei sutrikimų duomenų tvarkymo priemonės ESPBI IS;
kuriamos specializuotos medicinos duomenų apie nėščiąsias, gimdyves ir naujagimius struktūros ir sąsajos;
kuriamos mobiliosios prieigos pacientams ir sveikatos priežiūros specialistams prie ESPBI IS kaupiamų gyventojų elektroninių sveikatos istorijų priemonės, kurios skatintų e. sveikatos paslaugų prieinamumą, patrauklumą ir sklaidą, bei mobiliesiems e. sveikatos sprendimams kurti reikalinga platforma ESPBI IS;
realizuojamas vieno prisijungimo (Single sign on) SPĮ specialistams funkcionalumas ESPBI IS, skatinant e. sveikatos paslaugų prieinamumą ir patrauklumą;
kuriamos priemonės GMP duomenims teikti į ESPBI IS ir gauti iš ESPBI IS bei naudoti ESPBI IS ;
užtikrinamas operatyvios ir suvestinės informacijos teikimas kitoms išorinėms sistemoms, pavyzdžiui, NDNT, ŠMM, TM, VRM, VASPVT, VVKT, BPC, globos, slaugos ir kt. sistemoms; plėtojamos esančios SPĮ IS nekuriant naujų; plėtojamos SPĮ išteklių valdymo priemonės jas susiejant su SPĮ IS, jei SPĮ tokias turi;
įdiegiamos priemonės, reikalingos SPĮ kaupiamai informacijai, nesusijusiai su pacientų sveikatos istorija, tačiau susijusiai su įvairiais pacientų gyvenimo atvejais (pavyzdžiui, paciento rizikos grupė, šeimoje istoriškai pasireiškę susirgimai ir pan.), panaudoti: teikti į ESPBI IS bei keistis informacija tarp SPĮ;
kuriamos priemonės, leidžiančios pacientui vienu paslaugos inicijavimu užsisakyti ir gauti susijusias sveikatos priežiūros paslaugas naudojantis ESPBI IS;
suteikiamos priemonės SPĮ efektyviai keistis tvarkomais duomenimis dėl su įvairiais asmens gyvenimo atvejais susijusių pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo;
plėtoti su vaistiniais preparatais susijusias e. sveikatos sistemos priemones, sudarant galimybes registruoti visus pacientui skiriamus, įskaitant ir skiriamus teikiant stacionarines sveikatos priežiūros paslaugas, vaistus;
tobulinama sveikatos priežiūros įstaigų licencijų informacinė sistema ir sveikatos priežiūros specialistų licencijų registras;
tobulinama ESPBI IS statistinės analizės posistemė pritaikant ją visų ESPBI IS esančių specializuotų sričių poreikiams, bei LNSS veikimo efektyvumo stebėsenai. |
Sukurti E. sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros (ESPBI) IS funkcionalumai specializuotose srityse:
nepopierinės technologijos sveikatos priežiūros įstaigose;
Atrankinės patikros (prevencinių) programų posistemė;
Informacijos apie užkrečiamąsias ligas ir jų sukėlėjus posistemė;
odontologijos paslaugų portalo funkcijos;
Tuberkuliozės (TB) posistemė;
Cukrinio diabeto posistemė;
Širdies ir kraujagyslių ligų posistemė;
Psichikos sutrikimų posistemė;
Onkologinių ligų posistemė;
Retų ligų posistemė;
gimimų, mirčių, traumų duomenų teikimo susijusiems registrams ir informacinėms sistemoms priemonės;
sukurtos priemonės duomenims apie nėščiąsias, gimdyves ir naujagimius teikti į ESPBI IS ir gauti iš ESPBI IS bei atvaizduoti per ESPBI IS portalą;
sukurtos mobiliosios prieigos priemonės pacientams ir sveikatos priežiūros specialistams prie ESPBI IS kaupiamų gyventojų elektroninių sveikatos istorijų;
sukurtas vieno prisijungimo (Single sign on) SPĮ specialistams funkcionalumas ESPBI IS, suteikiantis galimybę be papildomos autentifikacijos prisijungti prie integruotų su ESPBI IS sistemų;
sukurta ESPBI IS platforma, įgalinanti tolesnį mobiliųjų į e. sveikatos ir sveikatinimo paslaugų teikimą bei sveikos gyvensenos skatinimą orientuotų sprendimų kūrimą ir plėtojimą;
sukurtos priemonės, skirtos GMP duomenims teikti į ESPBI IS ir gauti iš ESPBI IS bei naudoti ESPBI IS;
sukurtos naujos sudėtinės e. sveikatos paslaugos ir elektronizuotos šias e. paslaugas teikiant naudojamos pažymos, užtikrinant tai, kad pacientas visas reikalingas sveikatos pažymas ir (ar) jų duomenis, reikalaujančioms institucijoms galėtų pristatyti elektroninių dokumentų ar duomenų pavidalu arba, kur įmanoma, tas pažymas ar medicinos dokumentus išduodanti sveikatos priežiūros įstaiga galėtų tai padaryti už pacientą. |
2016–2020 |
Projekto vykdytojas – SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os).
Projekto partneriai – SAM pavaldžios įstaigos ir (arba) RC. |
ES fondų paramos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir kiti teisėti šaltiniai. |
6 566 902
|
Elektroninės paslaugos „E. receptas“ plėtra ir modernizavimas |
Mobiliosios aplikacijos pritaikomos teikti e. recepto paslaugą;
kuriamos priemonės vaistinėms (per vaistinės IS ar per e. sveikatos portalą) įvesti duomenis apie pacientui išduodamus vaistinius preparatus ir MPP be recepto, t. y. užpildyti vaisto išdavimo elektroninį dokumentą;
kuriamos priemonės farmacinės rūpybos paslaugoms vaistinėse teikti, t. y. kuriamos priemonės vaistinėms (per vaistinės IS ar per e. sveikatos portalą) dokumentuoti pacientui teikiamas farmacinės rūpybos paslaugas bei priemones, įgalinančias bendradarbiauti vaistininkams su gydytojais, t.y. ESPBI IS pranešimų funkcionalumą pritaikyti farmacininkų bendradarbiavimui su gydytojais bei sukurti priemones farmacinės rūpybos paslaugų teikimo kokybės priežiūrai, išplečiant VVKT IS (VAPRIS) galimybes valdyti informaciją apie teikiančias farmacinės rūpybos paslaugas vaistines bei gauti iš ESPBI IS informaciją apie pacientams jau suteiktas tokias paslaugas;
kuriamos priemonės stacionarinėms gydymo įstaigoms (per HIS ar per e. sveikatos portalą) įvesti duomenis apie stacionare pacientui skiriamus vaistinius preparatus ir MPP;
kuriamos metodinės pagalbos priemonės: struktūruotas diagnostikos ir gydymo tvarkos aprašų bei diagnostikos ir gydymo protokolų sukėlimas (automatiniam taisyklių realizavimui IS), kompensavimo sąlygų sukėlimas (Ligų ir kompensuojamųjų vaistų joms gydyti sąraše (A sąrašą), patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 49 „Dėl Kompensuojamųjų vaistų sąrašų patvirtinimo“ (toliau – A sąrašas), t. y. susieti diagnozes su vaistais e. recepte;
tobulinamas LR vaistinių preparatų registras, struktūrizuojant vaistinių preparatų informaciją apie terapines indikacijas, dozavimą, kontraindikacijas, sąveikas ir pan., teikiamą preparato charakteristikų santraukoje ir pakuotės lapelyje, atitinkamai patobulinti e. recepto posistemės statistinės analizės priemones, diegiami tarptautiniai ISO IDMP standartai vaistinių preparatų duomenų (sudėties medžiagų, matavimo vienetų, farmacinių formų, vartojimo būdų ir pateikčių, farmacinės ir medicininės informacijos) elementams identifikuoti ir jų sąryšiams nustatyti;
susiejamos VLK vaistų kompensavimo taisyklės su vaistinių preparatų klasifikatoriumi. |
Patobulinta ir modernizuota ESPBI IS e. recepto posistemė. |
2016–2019 |
Projekto vykdytojas – SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os).
Projekto partneriai – SAM pavaldžios įstaigos ir (arba) RC. |
ES fondų paramos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir kiti teisėti šaltiniai. |
1 957 888
|
|
E. sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo informacinės sistemos (ESPBI IS) Nacionalinės medicininių vaizdų archyvavimo ir mainų informacinės sistemos posistemės modernizavimas ir jos pagrindu teikiamų e. paslaugų plėtra. |
Numatomas MedVAIS ir jos teikiamų elektroninių paslaugų vystymas šiomis kryptimis:
DICOM workIist funkcijos, palengvinančios MedVAIS komunikaciją su medicininius vaizdus generuojančiais įrenginiais, realizavimas;
Medicininio vaizdo diagnostinio aprašymo unifikavimas ir struktūrizavimas pagal atliekamo tyrimo rūšį;
DICOM rinkmenų metaduomenų normalizacijos funkcijos įdiegimas;
medicininių vaizdų vizualizacijos komponento plėtra;
integracija su Nacionaline klinikinių sprendimų palaikymo sistema (NKSPS);
virtualios PACS, skirtos SPĮ, vystymas;
įrenginių prijungimo automatizavimo paslaugos sukūrimas;
MedVAIS duomenų optimizavimas, nustatant duomenų kategorijos, saugojimo laikotarpį, transformacijos į spaustus formatus taisykles ir sukuriant automatizuoto operavimo archyviniais duomenimis mechanizmus;
MedVAIS analitikos posistemės vystymas. |
Patobulinta ir modernizuota ESPBI IS MedVAIS posistemė. |
2017–2020 |
Projekto vykdytojas – SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os).
Projekto partneriai – SAM pavaldžios įstaigos ir (arba) RC. |
ES fondų paramos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir kiti teisėti šaltiniai. |
4 009 925
|
|
Nepageidaujamų įvykių registravimo, analizės, prevencijos ir pacientų saugos mokymo elektroninių paslaugų įgyvendinimas. |
Suprojektuojama, sukuriama ir įdiegiama e. paslaugas įgalinanti teikti NĮRAPPS IS:
suprojektuojama ir įdiegiama NĮRAPPS IS reikalinga techninė ir bazinė programinė įranga;
užtikrinamas NĮRAPPS IS susiejimas su ESPBI IS ir ESPBI IS realizuotų e. paslaugų panaudojimas;
sukuriamos viešosios elektroninės nepageidaujamų įvykių registravimo, analizės, prevencijos ir nuotolinio pacientų saugos, NĮ registravimo, NĮ analizės ir prevencijos principų mokymo paslaugos ir didinamas sveikatos priežiūros paslaugų saugumas per nepageidaujamų įvykių valdymą ir prevenciją;
sukuriamos nuotolinio pacientų saugos, NĮ registravimo, NĮ analizės ir prevencijos principų mokymo elektroninės paslaugos;
užtikrinamas NĮRAPPS IS paslaugų teikimo saugumas;
parengiama ir telekomunikacijų kanalais paskleidžiama informacinė medžiaga. |
Sukurta NĮRAPPS IS, kurią sudaro šios dalys:
NĮRAPPS IS dalyvių (ASPĮ darbuotojų, pacientų, konsultuojančių klinikinės rizikos specialistų ir ekspertų) duomenų tvarkymo posistemė.
NĮ registravimo ir tvarkymo posistemė.
Medicininių duomenų mainų posistemė.
Integracijos su ESPBIIS posistemė
Elektroniniu būdų teikiamų NĮRAPPS IS saugumo užtikrinimas. |
2017–2020 |
Projekto vykdytojas– SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os).
Projekto partneriai – SAM pavaldžios įstaigos ir (arba) RC. |
ES fondų paramos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir kiti teisėti šaltiniai. |
1 723 229
|
|
Darbo saugos ir visuomenės sveikatos rizikos veiksnių valdymo, stebėsenos ir informavimo elektroninių paslaugų ESPBI IS sukūrimas.
|
Kuriamos visuomenės sveikatos stebėsenos ir rizikos veiksnių valdymo bei sistemingo vertinimo elektroninės paslaugos sveikatos priežiūros įstaigoms, specialistams ir Lietuvos gyventojams. |
Sukurtos rizikos valdymo (apimant personalizuotų prevencijos priemonių taikymą), stebėsenos ir informavimo e. paslaugos:
rizikingumo valdymo ir informavimo e. paslauga;
rizikingumo stebėsenos ir informavimo e. paslauga;
patikrinimų e. paslauga;
priemonė visuomenės sveikatos rizikos veiksnių stebėsenai. |
2017–2019 |
Projekto vykdytojas – SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os).
Projekto partneriai – SAM pavaldžios įstaigos ir (arba) RC. |
ES fondų paramos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir kiti teisėti šaltiniai. |
1 547 480
|
|
Elektroninių paslaugų bendrai laboratorinių tyrimų aprašymo nomenklatūrai naudoti sukūrimas. |
Sukuriama bendra laboratorinių tyrimų aprašymo sistema visose Lietuvos gydymo įstaigose. Siekiant sukurti bendrą laboratorinių tyrimų aprašymo sistemą planuojama:
nustatyti laboratorinių tyrimų rezultatų ir užsakymų aprašymo nomenklatūrą, kurią naudotų visos gydymo įstaigos. Nomenklatūra bus nustatyta koordinuojant sveikatos apsaugos srities ekspertų darbą. Pirminė idėja – Lietuvos sveikatos apsaugos sistemai pritaikyti iki 1000 pasaulyje dažniausiai naudojamų „Loinc“ laboratorinių tyrimų rezultatų ir iki 300 užsakymų aprašymo klasifikatorių, tačiau bus svarstomos ir kitos alternatyvos („Loinc“ – tai pasaulyje pripažinta ne pelno siekianti medicininių tyrimų organizacija, įkurta atsiradus poreikiui medicininių laboratorinių tyrimų duomenis apdoroti elektroninėmis priemonėmis. „Loinc“ klasifikatorių identifikaciniai kodai yra vienodi visose pasaulio valstybėse, naudojančiose „Loinc“ klasifikaciją). Klasifikatoriai turi būti parinkti taip, kad suteiktų visą reikiamą informaciją apie paciento sveikatos būklę;
įtraukti sukurtą laboratorinių tyrimų aprašymo nomenklatūrą į ESPBI IS funkcionalumą ir ESPBI IS priemonėmis teikiamas e. sveikatos paslaugas: ESPBI IS turi būti pritaikytos elektroninių duomenų, susijusių su laboratoriniais tyrimais, įvesties ir išvesties funkcijos bendrai laboratorinių tyrimų aprašymo nomenklatūrai naudoti. Kad būtų galima klasifikaciją efektyviai naudoti elektroninėmis priemonėmis, klasifikatoriams turi būti priskirti unikalūs identifikaciniai kodai. Klasifikacijos naudojimas ESPBI IS svarbus efektyviam laboratorinių tyrimų rezultatų panaudojimui teikiant e. sveikatos paslaugas ir gydant pacientus: efektyviai ir patikimai rezultatų analizei, išsamios informacijos apie pacientų sveikatos būklę mainams tarp skirtingų Lietuvos asmens sveikatos priežiūros įstaigų;
sukurti dabar naudojamos laboratorinių tyrimų aprašymo nomenklatūros automatinio konvertavimo į sukurtą bendrą laboratorinių tyrimų aprašymo sistemą priemones. Šiomis priemonėmis galėtų naudotis tos įstaigos (valstybinės ir nevalstybinės), kurių laboratorinių tyrimų aprašymo nomenklatūros bus nuspręsta nekeisti šio projekto vykdymo metu eigoje (projekto vykdymo metu sukurta bendra laboratorinių tyrimų aprašymo nomenklatūra bus įdiegta ne visose, o nacionaliniu lygiu svarbiausiose valstybinėse laboratorijose). |
Detaliau struktūrizuota elektroninė sveikatos istorija, įtraukiant struktūrizuotus paciento fiziologinius ir biocheminius parametrus, įgalinančius teikti kokybiškesnes sveikatinimo paslaugas bei racionaliau skirti vaistus.
ESPBI IS įdiegtos elektroninės paslaugos:
laboratorinių tyrimų rezultatų aprašymo nomenklatūros bei jos pasikeitimų publikavimas ir platinimas;
poreikio koreguoti nomenklatūrą registravimas ir derinimas.
Sukurtos laboratorinių tyrimų nomenklatūros automatinio konvertavimo iš dabar naudojamos į naują bendrą laboratorinių tyrimų aprašymo nomenklatūrą priemonės. |
2016–2019 |
Projekto vykdytojas – SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os).
Projekto partneriai – SAM pavaldžios įstaigos ir (arba) RC. |
ES fondų paramos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir kiti teisėti šaltiniai. |
806 251
|
|
Medicininių terminų klasifikatoriaus plėtra, kuriant kokybiškas elektronines paslaugas sveikatos priežiūros įstaigose. |
Atliekami SNOMED CT panaudojimo SPĮ IS ir ESPBI IS (tiek e. sveikatos paslaugoms teikti Lietuvoje, tiek ESPBI IS susieti su kitose ES šalyse naudojamomis e. sveikatos sistemomis) galimybių analizė ir nustatomas papildomų sąvokų vertimo poreikis.
Sukuriama bendra SNOMED CT panaudojimo SPĮ IS naudojamose formose, kurios perduodamos ESPBI IS, metodika. Išanalizuojamos SPĮ IS naudojamos formos ir ESPBI IS perduodama informacija ir pateikiamos rekomendacijos, kaip turi būti modernizuojamos formos, siekiant, kad informacijai perduoti būtų naudojamos SNOMED CT sąvokos.
Nustatomas SNOMED CT plėtinys specifinėmis, tik mūsų šalyje vartojamomis sąvokomis. Šis plėtinys leistų universaliau taikyti SNOMED CT netgi tokiose srityse, kuriose neišvengiamai susidaro semantinės „skylės“ (pritrūksta lietuviškajam kontekstui reikalingų SNOMED CT esančių sąvokų).
Išverčiamos SNOMED CT sąvokos į lietuvių kalbą ir sukuriamos priemonės išverstas sąvokas naudoti ESPBI IS teikiant e. sveikatos paslaugas. |
Parengta SPĮ IS dažniausiai naudojamų formų, skirtų informacijai apie pacientą ESPBI IS pateikti, struktūra ir apibrėžtos SNOMED CT panaudojimo jose galimybės bei metodika.
Nustatyta būtinų išversti SNOMED CT sąvokų apimtis.
Sukurtos / išverstos SPĮ IS dažniausiai naudojamoms formoms būtinos sąvokos į lietuvių kalbą ir sukurtos priemonės išverstas sąvokas naudoti ESPBI IS teikiant e. sveikatos paslaugas.
|
2016–2019 |
Projekto vykdytojas – SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os).
Projekto partneriai – SAM pavaldžios įstaigos ir (arba) RC. |
ES fondų paramos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir kiti teisėti šaltiniai. |
884 275
|
|
Sveikatos priežiūros įstaigų tinklo pagrindinių veiklos rodiklių sistemos sukūrimas. |
Apibrėžiami sveikatos priežiūros įstaigų veiklos vertinimo ir tobulinimo renkant, apskaičiuojant ir naudojant pagrindinius veiklos rodiklius taktiniams (sveikatos priežiūros specialistų, sveikatos priežiūros įstaigų lygmeniu) bei strateginiams (sveikatos priežiūros specialistų ir sveikatos priežiūros įstaigų tinklo lygmeniu) procesai.
Nustatomi sveikatos priežiūros įstaigų tinklo pagrindiniai veiklos (paslaugų) ir bendrieji (administraciniai) rodikliai. Svarbiausi rodiklių atrankos kriterijai: rodiklių aktualumas visuomenės poreikiams bei specialistų, sveikatos priežiūros įstaigų ir jų tinklo veiklos efektyvumas ir kokybė. Pažymėtina, kad siekiant užtikrinti efektyvią ir kokybišką sveikatos priežiūros įstaigų veiklą, būtina stebėti ir vertinti pacientų patirtį – jų pasitenkinimą bei atsiliepimus.
Nustatomos pagrindinės siektinų sveikatos priežiūros įstaigų tinklo veiklos rodiklių reikšmės.
Sukuriama sveikatos priežiūros įstaigų tinklo pagrindiniams faktiniams veiklos rodikliams apskaičiuoti reikalingų duomenų surinkimo bei rodiklių reikšmių apskaičiavimo metodika, apimanti ir duomenų kokybės užtikrinimo reikalavimus.
Sukuriama sveikatos priežiūros įstaigų veiklos rezultatų analizės, remiantis pagrindiniais veiklos rodikliais, metodika.
Įgyvendinamas informacinių ir ryšio technologijų (IT) sprendimas, kurį naudos sveikatos priežiūros įstaigos, sveikatos priežiūros specialistai ir nacionaliniu mastu paskirta atsakinga institucija atsiliepimams surinkti, valdyti ir valdymo sprendimų poveikio stebėsenai vykdyti.
Įdiegiamos elektroninių duomenų tvarkymo ir surinkimo priemonės, skirtos sveikatos priežiūros įstaigų tinklo pagrindiniams veiklos rodikliams surinkti ir panaudoti veiklos vertinimo analizei.
Atrinktose sveikatos priežiūros įstaigose įdiegiama bandomoji sveikatos priežiūros įstaigų tinklo pagrindinių veiklos rodiklių sistema.
Apibrėžiamos sveikatos priežiūros įstaigų tinklo pagrindinių veiklos rodiklių sistemos tobulinimo gairės.
Parengiamas sveikatos priežiūros įstaigų tinklo pagrindinių veiklos rodiklių sistemos palaikymo ir tobulinimo finansavimo modelis.
Sukuriama bendra nacionalinės pacientų atsiliepimų surinkimo ir valdymo metodika, susieta su sveikatos priežiūros įstaigų ir sveikatos priežiūros specialistų veiklos rodikliais, ir veiklos procesų apibrėžimas (įskaitant tipinius klausimynus, tipinius ataskaitų rinkinius) pagal šias sveikatos priežiūros paslaugų sritis:
a. šeimos gydytojo paslaugos;
b. specializuotos ambulatorinės paslaugos;
c. dienos chirurgijos paslaugos;
d. stacionarinės gydymo paslaugos (pagal rajoninių, regioninių, respublikinių ir universitetinių ligoninių specifiką);
e. stacionarinės slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugos;
f. greitosios medicinos pagalbos paslaugos.
Įdiegiama sveikatos priežiūros įstaigų tinklo pagrindinių veiklos rodiklių sistema: sveikatos priežiūros įstaigų ir sveikatos priežiūros specialistų veiklos tobulinimo metodikos ir apibrėžtų procesų sklaida: mokymai, metodinė pagalba, dalijimasis gerąja praktika, susiejimas su kokybės vadybos sistemomis ir veiklos pokyčių įgyvendinimo užtikrinimas sveikatos priežiūros įstaigų tinkle. Sklaida vykdoma pagal sklaidos planą, parengtą atsižvelgiant į bandomojo sveikatos priežiūros įstaigų tinklo pagrindinių veiklos rodiklių sistemos įdiegimo metu išmoktas pamokas bei įgytą patirtį;
pereinamojo laikotarpio veiklos, teikiant techninę pagalbą ir konsultacijas dėl pagrindinių veiklos rodiklių surinkimo, apskaičiavimo, analizės bei naudojimo priimant taktinius ir strateginius sprendimus, susijusius su sveikatos priežiūros specialistų, sveikatos priežiūros įstaigų tinklo ir pavienių sveikatos priežiūros įstaigų paslaugų kokybės didinimu ir veiklos efektyvumo didinimu. Pagrindinis pereinamojo laikotarpio tikslas yra užtikrinti, kad SAM ir sveikatos priežiūros įstaigos galėtų sklandžiai ir nepertraukiamai naudotis sukurta sveikatos priežiūros įstaigų tinklo pagrindinių veiklos rodiklių sistema po projekto įgyvendinimo.
Parengiami sveikatos priežiūros įstaigų veiklos vertinimo rezultatų viešinimo visuomenei metodika ir viešinimo priemonių planas ir pereinamuoju laikotarpiu įgyvendinamos viešinimo priemonių plane numatytos viešinimo priemonės. |
Parengtas ir patvirtintas Sveikatos priežiūros įstaigų tinklo pagrindinių veiklos rodiklių sąrašas.
Parengtas ir įgyvendintas sveikatos priežiūros įstaigų tinklo pagrindinių veiklos rodiklių tvarkymo modelis (apimantis metodinius dokumentus bei procesų aprašus).
Parengtas ir patvirtintas sveikatos priežiūros įstaigų tinklo pagrindinių veiklos rodiklių sistemos palaikymo ir tobulinimo finansavimo modelis.
Įgyvendintos ir naudojamos sveikatos priežiūros įstaigų tinklo pagrindinių veiklos rodiklių elektroninio automatinio surinkimo bei įstaigų veiklos vertinimo priemonės.
Įgyvendinti reikiami veiklos pokyčiai sveikatos priežiūros įstaigose ir nacionaliniu mastu paskirtoje atsakingoje institucijoje, užtikrinantys sveikatos priežiūros įstaigų tinklo pagrindinių veiklos rodiklių sistemos veikimą ir nepertraukiamą naudojimą.
Pereinamojo laikotarpio metu parengti sveikatos priežiūros įstaigų ir jų tinklo veiklos tobulinimo priemonių planai, naudotini priimant taktinius ir strateginius sprendimus.
Parengta sveikatos priežiūros įstaigų veiklos vertinimo rezultatų viešinimo metodika ir viešinimo priemonių planas bei įgyvendintos viešinimo priemonių plane numatytos viešinimo priemonės.
Parengta ir įgyvendinta bendra nacionalinė pacientų atsiliepimų analizės, nuolatinės (periodinės) stebėsenos (nacionaliniu ir sveikatos priežiūros įstaigų lygiu) ir panaudojimo veiklai tobulinti metodika ir tipiniai bei pagal poreikius adaptuoti procesai, pagal kuriuos nustatytas veiklos funkcijas vykdo sveikatos priežiūros įstaigos, sveikatos priežiūros specialistai ir nacionaliniu mastu paskirta atsakinga institucija.
Įgyvendintas informacinių ir ryšių technologijų (IT) sprendimas atsiliepimams surinkti, valdyti ir valdymo sprendimų poveikio stebėsenai vykdyti. IT sprendimą naudoja sveikatos priežiūros įstaigos, sveikatos priežiūros specialistai ir nacionaliniu mastu paskirta atsakinga institucija. |
2018–2020 |
Projekto vykdytojas – SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os). |
ES fondų paramos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir kiti teisėti šaltiniai. |
2 535 432
|
|
E. paslaugų, susijusių su pacientų radiacine sauga, asmens sveikatos priežiūros įstaigoms, sveikatos priežiūros specialistams, pacientams ir Radiacinės saugos centrui sukūrimas.
|
Užtikrinamas tinkamas sveikatos priežiūros paslaugų teikimas, sukuriant ESPBI IS pacientų gaunamos apšvitos medicininių diagnostinių ir gydymo procedūrų, kurioms naudojama jonizuojančioji spinduliuotė, metu stebėsenos sistemą.
Taip pat užtikrinama, kad, pacientų gaunamos apšvitos stebėsenai kaupiami ir tvarkomi duomenys atitiktų Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymo ir kitų teisės aktų nuostatas. vykdant asmens sveikatos priežiūros įstaigoms ir Radiacinės saugos centrui priskirtas funkcijas ir užtikrinant duomenų saugą.
Plėtojama ESPBI IS, tobulinant pacientų gaunamos apšvitos registravimo ir sukuriant pacientų gaunamos apšvitos stebėsenos ir analizės priemones ESPBI IS tvarkomų duomenų, susijusių su radiacine sauga, pagrindu. |
Sukurta ESPBI IS Pacientų gaunamos apšvitos stebėsenos sistema, kurią naudojant sukurtos e. paslaugos asmens sveikatos priežiūros įstaigoms, sveikatos priežiūros specialistams, pacientams ir Radiacinės saugos centrui, padedančios užtikrinti tinkamą sveikatos priežiūros paslaugų teikimą.
Atlikta ESPBI IS plėtra. Įgyvendinus projektą, pacientų gaunamos apšvitos stebėsenai kaupiami ir tvarkomi duomenys atitiktų Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymo ir kitų teisės aktų nuostatas, vykdant asmens sveikatos priežiūros įstaigoms ir Radiacinės saugos centrui priskirtas funkcijas ir užtikrinant duomenų saugą. |
2016–2018 |
Projekto vykdytojas – SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os).
Projekto partneriai – SAM pavaldžios įstaigos ir (arba) RC. |
ES fondų paramos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir kiti teisėti šaltiniai. |
91 028
|
|
7. Atsižvelgiant į pacientų teisę gauti sveikatos priežiūros paslaugas kitose ES valstybėse narėse bei siekiant užtikrinti sveikatos priežiūros paslaugų tęstinumą, dalyvauti ES e. sveikatos tinkle |
|||||||
7.1. Siekti sąveikumo ir saugių duomenų mainų integruojantis į ES e. sveikatos tinklą. |
ESPBI IS susiejimas su ES šalių sveikatos priežiūros informaciniais ištekliais, siekiant įgyvendinti tarptautines e. sveikatos paslaugas. |
Atliekama galimybių studiją, kuri nustato, su kuriais kitose ES šalyse vykdomais tarptautiniais e. sveikatos projektais ir iniciatyvomis turėtų būti realizuotos ESPBI IS integracinės priemonės.
Atliekami ESPBI IS pakeitimai, reikalingi siekiant užtikrinti ESPBI IS susiejimą su kitose ES šalyse vykdomais tarptautiniais e. sveikatos projektais ir iniciatyvomis.
Sukuriamos integracinės priemonės, užtikrinančios galimybę ESPBI IS šiuo metu ir ateityje naudojamais pacientų elektroninės sveikatos istorijos įrašais ir (arba) juos sudarančiais duomenimis keistis su ES šalimis narėmis: keistis e. receptais, vaistų išdavimo informacija, paciento suvestinės duomenimis, paciento draustumo informacija ir kt. Sukūrus universalias integracines priemones, bus sumažintas poreikis kiekvienos ESPBI IS posistemės sukūrimo / ESPBI IS plėtros atveju kurti papildomas integracines sąsajas, reikalingas naujai į ESPBI IS įtraukiamų elektroninės pacientų sveikatos istorijos duomenų mainams su ES šalimis narėmis įgyvendinti. |
Sukurtos integracinės priemonės sąveikai su ES e. sveikatos bendrąja erdve: keistis e. receptais, vaistų išdavimo informacija, paciento suvestinės duomenimis, paciento draustumo informacija ir kt.
|
2016–2020 |
Projekto vykdytojas – SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os).
Projekto partneriai – SAM pavaldžios įstaigos ir (arba) RC. |
ES fondų paramos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir kiti teisėti šaltiniai.
|
3 120 969
|
8. Tobulinti sveikatos sistemos valdymą pasitelkiant e. sveikatos sistemos priemones |
|||||||
8.1. Įgyvendinti LNSS veikimo efektyvumo elektronines stebėsenos priemones visose sveikatinimo veiklų srityse. |
Žr. 6.3 ir 6.4 uždavinių priemones. |
||||||
9. Panaudoti esamus ir sukurti naujus su ESPBI IS sąveikius e. sveikatos sprendimus moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai biomedicinos srityje skatinti |
|||||||
9.1. Įgyvendinti sumanios specializacijos kryptis sveikatinimo veiklų srityse. |
Inovatyvių veiklos metodų asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros bei farmacinės veiklos srityse diegimas.
|
Investuoti į naujų sveikatos priežiūros, išsaugojimo ir stiprinimo produktų kūrimą ir diegimą įmonėse, tam pritaikant jų infrastruktūrą, visuose mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų (MTEP) sistemos etapuose, atliekamus veiksmus siejant su informacinių technologijų plėtra. |
Diegiant inovatyvius veiklos metodus asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros bei farmacinės veiklos srityse, sukurta ir pritaikyta reikalinga informacinių technologijų infrastruktūra. |
2020 |
ŪM, ŠMM
SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os). |
ES fondų paramos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir kiti teisėti šaltiniai. |
2 226
|
9.2. Plėtoti biotechnologijų naudojimą asmens sveikatos priežiūros srityje. |
Dalyvavimas tinklinės biobankų infrastruktūros kūrime. |
Įdiegti pažangias informacines technologijas, leidžiančias valdyti milžinišką duomenų kiekį tinklinėse biobankų infrastruktūrose, siekiant sukurti vienodas mėginių saugojimo ir apdorojimo procedūras, kurios leistų mokslininkams kokybiškai analizuoti biožymenis mėginiuose, naudojant aukšto lygio technologijų platformas bei apsaugant biobanko dalyvių asmeninę informaciją. |
Tinklinės biobankų struktūros funkcionavimo užtikrinimui sukurta ir pritaikyta reikalinga informacinių technologijų infrastruktūra. |
2020 |
ŠMM
SAM ir (arba) jos įgaliota (-os) įstaiga (-os). |
ES fondų paramos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir kiti teisėti šaltiniai. |
5 931
|
Planuojamas ES paramos lėšų poreikis, iš viso:
Planuojamas valstybės biudžeto lėšų poreikis kasmet, iš viso: |
28 250 424
1 015 000 |
_______________________________