Zarasų rajono SAVIVALDYBĖS administracijos
direktorius
ĮSAKYMAS
Dėl ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2015 m. lapkričio 10 d. Nr. I(6.6 E)-751
Zarasai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 17 straipsnio 4 dalimi ir atsižvelgdamas į mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo rekomendacijas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. 1S-99,
t v i r t i n u Zarasų rajono savivaldybės administracijos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2015 m. lapkričio 10 d.
įsakymu Nr. I(6.6 E)-751
ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Zarasų rajono savivaldybės administracijos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Zarasų rajono savivaldybės administracijos (toliau - perkančioji organizacija) vykdomų prekių, paslaugų ir darbų mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje (toliau – mažos vertės pirkimai), būdus ir jų procedūrų atlikimo tvarką, pirkimo dokumentų rengimo ir teikimo tiekėjams reikalavimus, ginčų nagrinėjimo procedūras.
2. Atlikdama mažos vertės pirkimus perkančioji organizacija vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu (toliau – VPGSĮ), Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu (toliau – Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymas), Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (toliau – CK), kitais įstatymais, juos įgyvendinančiais teisės aktais ir šiomis Taisyklėmis.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos VPGSĮ, Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (toliau – VPĮ).
4. Mažos vertės pirkimai atliekami laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo principų, konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų. Mažos vertės pirkimus galima atlikti, kai numatoma pirkimo ar preliminarios sutarties vertė, apskaičiuota vadovaujantis VPGSĮ 15 straipsnio nuostatomis, yra ne didesnė nei nurodyta VPĮ 2 straipsnio 15 dalyje.
5. Perkančioji organizacija pirkimui (pirkimams) organizuoti ir atlikti sudaro (mažos vertės pirkimams – gali sudaryti) komisiją (toliau – Komisija), nustato jos užduotis ir suteikia visus įgaliojimus tas užduotis atlikti. Kai Komisija nesudaroma, pirkimo procedūras atlieka perkančiosios organizacijos direktoriaus paskirti pirkimų organizatoriai.
6. Komisija pirkimą vykdo iš pirkimo iniciatoriaus gavusi pirkimo paraišką (1 priedas) su perkančiosios organizacijos direktoriaus rezoliucija atlikti pirkimą.
7. Perkančiosios organizacijos vykdomuose mažos vertės pirkimuose turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, privatūs juridiniai asmenys, viešieji juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai ar tokių asmenų grupės. Pasiūlymui pateikti ūkio subjektų grupė neprivalo įsteigti juridinio asmens. Perkančioji organizacija gali reikalauti, kad ūkio subjektų grupės pasiūlymą pripažinus geriausiu ir perkančiajai organizacijai pasiūlius pasirašyti viešojo pirkimo–pardavimo sutartį (toliau – pirkimo sutartis), ši ūkio subjektų grupė įgytų tam tikrą teisinę formą, jei tai yra būtina siekiant tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį.
9. Perkančioji organizacija privalo užtikrinti įslaptintos informacijos apsaugą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, taip pat, kai pirkimo procedūrų ar sutarties vykdymo metu bus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, perkančioji organizacija privalo laikytis įslaptintų sandorių organizavimui ir vykdymui (įslaptintų sandorių saugumui) keliamų reikalavimų, įtvirtintų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo VII skirsnyje.
10. Jei pirkimo procedūrų metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, pirkimas gali būti vykdomas naudojantis Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis.
11. Jei pirkimo procedūrų metu naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, tokiu atveju CVP IS priemonėmis gali būti paskelbta tik ta informacija, kuri nėra įslaptinta.
12. Pasikeitus taisyklėse minimiems teisės aktams ar rekomendacinio pobūdžio dokumentams, taikomos aktualios tų teisės aktų ar rekomendacinio pobūdžio dokumentų redakcijos nuostatos.
II SKYRIUS
MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ BŪDAI
14. Mažos vertės pirkimai atliekami šiais būdais:
15. Mažos vertės ribotą konkursą ir mažos vertės skelbiamas derybas perkančioji organizacija gali vykdyti visais atvejais.
16. Mažos vertės neskelbiamas derybas perkančioji organizacija gali vykdyti:
16.2. kai pirkimo vertė neviršija 15 000 EUR (be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM)) prekėms ir paslaugoms pirkti arba 45 000 EUR (be PVM) darbams pirkti;
16.3. jeigu perkamos prekės ar paslaugos reikalingos tik mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros tikslais, jeigu nesiekiama gauti pelno arba padengti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros išlaidų su sąlyga, kad toks pirkimas neribos konkurencijos vėlesniuose tokiuose pirkimuose;
17. Vykdant pirkimą neskelbiamų derybų būdu, galima kreiptis į vienintelį tiekėją, kai pirkimo vertė neviršija 15 000 EUR (be PVM) prekėms ir paslaugoms pirkti arba 45 000 EUR (be PVM) darbams pirkti.
18. Mažos vertės atviras konkursas gali būti vykdomas tik tuo atveju, kai pirkimo procedūrų metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija.
19. Pirkimas mažos vertės apklausos būdu gali būti vykdomas tik tuomet, kai yra tenkinamos visos žemiau nurodytos sąlygos:
19.2. nei pirkimo procedūrų metu, nei sutarties vykdymo metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija;
III SKYRIUS
MAŽOS VERTĖS RIBOTAS KONKURSAS
20. Vykdydama mažos vertės ribotą konkursą, perkančioji organizacija vadovaujasi VPGSĮ 21 straipsnio nuostatomis, išskyrus VPGSĮ 21 straipsnio 6 dalimi.
22. Paraiškų ir pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS (jei taikoma) arba nuo kvietimo pateikti pasiūlymą išsiuntimo dienos.
23. Perkančioji organizacija gali nevykdyti kvalifikacinės atrankos, o pasiūlymus pateikti kviesti visus minimalius kvalifikacinius reikalavimus atitinkančius tiekėjus.
24. Jei perkančioji organizacija nusprendžia riboti dalyvių skaičių, ji vykdo kvalifikacinę atranką, o pirkimo dokumentuose nustato kvalifikacinės atrankos kriterijus.
25. Perkančioji organizacija, esant objektyvioms aplinkybėms, turi teisę nustatyti mažesnį kviečiamų pateikti pasiūlymus kandidatų skaičių, nei tas, kuris numatytas VPGSĮ 21 straipsnio 2 dalyje, tačiau šis skaičius negali būti mažesnis kaip du. Ši nuostata yra taikoma kartu su VPGSĮ 21 straipsnio 3 dalies nuostatomis.
IV SKYRIUS
MAŽOS VERTĖS SKELBIAMOS DERYBOS
26. Vykdant pirkimą mažos vertės skelbiamų derybų būdu, perkančioji organizacija pranešime apie pirkimą nurodo objektyvius ir nediskriminacinius kriterijus ir taisykles, kurias ji ketina taikyti, atrinkdama kandidatus, ir mažiausią, o, jeigu reikia (vykdoma kvalifikacinė atranka), didžiausią kviečiamų kandidatų skaičių.
29. Perkančioji organizacija gali nevykdyti kvalifikacinės atrankos, o pasiūlymus pateikti kviesti visus minimalius kvalifikacinius reikalavimus atitinkančius tiekėjus.
30. Jei perkančioji organizacija nusprendžia riboti dalyvių skaičių, ji vykdo kvalifikacinę atranką, o pirkimo dokumentuose nustato kvalifikacinės atrankos kriterijus.
31. Paraiškų ir pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS (jei taikoma) arba nuo kvietimo dalyvauti derybose.
32. Perkančioji organizacija, esant objektyvioms ir pagrįstoms aplinkybėms, turi teisę nustatyti mažesnį kviečiamų pateikti pasiūlymus kandidatų skaičių nei tas, kuris numatytas VPGSĮ 22 straipsnio 3 dalyje, tačiau šis skaičius negali būti mažesnis nei du. Ši nuostata yra taikoma kartu su VPGSĮ 22 straipsnio 4 dalies nuostatomis.
33. Užbaigus mažos vertės skelbiamų derybų procedūrą (derėjimosi stadiją), perkančioji organizacija gali dalyvių prašyti pateikti galutinius kainos bei techninių duomenų, kurie vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus, pasiūlymus užklijuotuose vokuose (išskyrus atvejus, kai pateikti pasiūlymą kviečiams tik vienas tiekėjas).
V SKYRIUS
MAŽOS VERTĖS NESKELBIAMOS DERYBOS
35. Vykdant mažos vertės neskelbiamas derybas, kreipiamasi į tiekėjus (tiekėją), prašant pateikti paraiškas dalyvauti pirkime. Kartu su kvietimu pateikti paraišką pateikiami pirkimo dokumentai, jei juose nėra įslaptintos informacijos.
36. Jei atitinkamoje rinkoje yra pakankamas potencialių tiekėjų skaičius, perkančiajai organizacijai, vykdant neskelbiamas derybas, rekomenduotina kreiptis bent į tris tiekėjus.
37. Kai mažos vertės neskelbiamos derybos vykdomos po mažos vertės riboto konkurso, atmetus visus pasiūlymus, į tiekėjus, atitinkančius minimalius kvalifikacijos reikalavimus, kreipiamasi prašant pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime. Tokiu atveju galima nerengti pirkimo dokumentų, o kvietime pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime nurodoma, kad pirkimo dokumentai bus mažos vertės riboto konkurso pirkimo dokumentai, su būtinais pataisymais (pvz.: terminai, pasiūlymų pateikimo reikalavimai, derybų eiga).
38. Tuo atveju, kai pirkimo metu tiekėjams nėra keliami kvalifikaciniai reikalavimai, susiję su teise susipažinti su įslaptinta informacija, perkančioji organizacija gali kviesti dalyvius pateikti pasiūlymus nevykdydama paraiškų pateikimo ir vertinimo etapo.
39. Kvietime dalyvauti mažos vertės neskelbiamose derybose taip pat turi būti nurodyta:
39.1. pasiūlymų pateikimo terminas, adresas, kuriuo pateikiami pasiūlymai, ir kalba (kalbos), kuria (kuriomis) pasiūlymai turi būti parengti;
39.2. kokius kvalifikaciją patvirtinančius papildomus dokumentus turi pateikti tiekėjai (jei taikoma);
40. Vykdydama mažos vertės neskelbiamas derybas, perkančioji organizacija vadovaujasi VPGSĮ 22 straipsnio 6, 8, 10, 12 dalimis.
41. Užbaigus mažos vertės neskelbiamų derybų procedūrą (derėjimosi stadiją), perkančioji organizacija gali dalyvių prašyti pateikti galutinius kainos bei techninių duomenų, kurie vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus, pasiūlymus užklijuotuose vokuose (išskyrus atvejus, kai pateikti pasiūlymą kviečiamas tik vienas tiekėjas).
42. Mažos vertės neskelbiamų derybų atveju vokų su galutinėmis tiekėjų siūlomomis kainomis ir galutiniais techniniais duomenimis atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi derybose dalyvavę tiekėjai arba jų atstovai.
43. Vykdant mažos vertės neskelbiamas derybas paraiškų/ pasiūlymų dalyvauti pirkime pateikimo terminas turi būti proporcingas pirkimo dokumentuose nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams ir protingas, kad rūpestingas ir atidus tiekėjas galėtų išnagrinėti pirkimo dokumentus bei parengti ir pateikti pasiūlymą. Terminas negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos nuo kvietimo išsiuntimo dienos.
VI SKYRIUS
MAŽOS VERTĖS ATVIRAS KONKURSAS
45. Mažos vertės atvirame konkurse derybos tarp perkančiosios organizacijos ir dalyvių yra draudžiamos.
46. Mažos vertės atvirame konkurse perkančioji organizacija vertina visų tiekėjų, atitinkančių minimalius kvalifikacijos reikalavimus, pasiūlymus, kurie yra pateikti pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus.
47. Mažos vertės atviram konkursui netaikomas šių Taisyklių XII skyrius „Reikalavimai paraiškų pateikimui ir vertinimui.
48. Tiekėjai dokumentus, pagrindžiančius jų atitiktį kvalifikaciniams reikalavimams, pateikia kartu su pasiūlymu.
49. Perkančioji organizacija įvertina, ar tiekėjų pasiūlymai atitinka nustatytus kvalifikacinius reikalavimus, ir atmeta tų tiekėjų pasiūlymus, kurie neatitinka nustatytų minimalių kvalifikacinių reikalavimų.
VII SKYRIUS
MAŽOS VERTĖS APKLAUSA
51. Mažos vertės apklausa gali būti vykdoma apklausiant vieną arba kelis tiekėjus, kai prašoma pateikti pasiūlymus, pagal perkančiosios organizacijos pirkimo objektui keliamus reikalavimus. Šie reikalavimai išdėstomi, vadovaujantis Taisyklių XI skyriaus „Techninė specifikacija“ nuostatomis. Mažos vertės apklausos rezultatai fiksuojami tiekėjų apklausos pažymoje (2 priedas).
52. Mažos vertės apklausa, kai apklausiamas tik vienas tiekėjas gali būti vykdoma tik tuo atveju, kai pirkimo vertė neviršija 3 000 EUR (be PVM) arba kai pirkimo objektą gali pateikti tik konkretus tiekėjas. Perkančioji organizacija privalo dėl pasiūlymų pateikimo apklausti ne mažiau kaip 3 tiekėjus, išskyrus šiuos atvejus, kai:
52.2. žinoma, kad yra mažiau tiekėjų, kurie gali patiekti reikalingas prekes, atlikti paslaugas ar darbus;
52.3. didesnio tiekėjų skaičiaus apklausa reikalautų neproporcingai didelių Komisijos pastangų, laiko ir/ ar lėšų sąnaudų;
52.4. dėl įvykių, kurių nebuvo galima iš anksto numatyti, būtina skubiai įsigyti prekių, paslaugų ar darbų. Aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, negali priklausyti nuo perkančiosios organizacijos;
52.5. yra kitos objektyviai pateisinamos aplinkybės, dėl kurių neįmanoma apklausti daugiau tiekėjų. Šios aplinkybės negali priklausyti nuo Komisijos ar pirkimų organizatoriaus delsimo arba neveiklumo;
52.6. apklausa atliekama po supaprastinto pirkimo, apie kurį buvo paskelbta ir kuris neįvyko, nes nebuvo gauta paraiškų ar pasiūlymų, jeigu yra nepakankamai tiekėjų, galinčių pateikti pasiūlymus dėl perkamo objekto;
52.7. dėl techninių, meninių priežasčių ar dėl objektyvių ir pagrįstų aplinkybių tik konkretus tiekėjas gali patiekti reikalingas prekes, pateikti paslaugas ar atlikti darbus ir nėra jokios kitos alternatyvos;
52.8. apklausa atliekama po pirkimo apie kurį buvo skelbta, tačiau visi gauti pasiūlymai neatitiko pirkimo dokumentų reikalavimų arba buvo pasiūlytos per didelės perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos, pirkimo sąlygų iš esmės nekeičiant, pirkime dalyvauti kviečiami visi pasiūlymus pateikę tiekėjai, atitinkantys perkančiosios organizacijos nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus.
53. Mažos vertės apklausa vykdoma žodžiu, apklausiant vieną tiekėją, gali būti vykdoma, kai pirkimo vertė neviršija 3 000 EUR (be PVM).
54. Mažos vertės apklausai netaikomos šių Taisyklių XII skyriaus „Reikalavimai paraiškų pateikimui ir vertinimui“ nuostatos.
VIII SKYRIUS
TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJA
56. Nustatydama reikalavimus tiekėjo kvalifikacijai, Komisija ar pirkimų organizatorius vadovaujasi VPGSĮ 32, 41, 42 straipsniais.
57. Reikalavimų tiekėjų kvalifikacijai nustatyti neprivaloma, kai:
57.1. dėl objektyvių priežasčių tik konkretus tiekėjas gali patiekti reikalingas prekes, pateikti paslaugas ar atlikti darbus ir kai nėra jokios kitos alternatyvos;
57.2. perkančioji organizacija pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo pirko prekių arba paslaugų ir nustatė, kad iš jo tikslinga pirkti papildomai, techniniu požiūriu derinant su jau turimomis prekėmis ir suteiktomis paslaugomis, ir jeigu ankstesnieji pirkimai buvo efektyvūs, iš esmės nesikeičia prekių ar paslaugų kainos ir kitos sąlygos, o alternatyvūs pirkimai dėl techninio nesuderinamumo su ankstesniaisiais būtų nepriimtini, nes perkančiajai organizacijai įsigijus skirtingų techninių charakteristikų prekių ar paslaugų, ji negalėtų naudotis anksčiau pirktomis prekėmis ar paslaugomis ar patirtų didelių nuostolių;
57.3. ypač palankiomis sąlygomis perkama iš bankrutuojančių, likviduojamų, restruktūrizuojamų ar sustabdžiusių veiklą ūkio subjektų;
57.4. dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingi papildomi darbai arba paslaugos, kurie nebuvo įrašyti į sudarytą pirkimo sutartį, tačiau be kurių negalima užbaigti pirkimo sutarties vykdymo;
57.5. jau vykdytame mažos vertės pirkime visi gauti pasiūlymai neatitiko pirkimo dokumentų reikalavimų arba buvo pasiūlytos per didelės perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos, o pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos ir į pirkimą kviečiami visi pasiūlymus pateikę tiekėjai, atitinkantys perkančiosios organizacijos nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus;
58. Jeigu pirkimo procedūrų metu ir (arba) sutarties vykdymo metu kandidatams ar dalyviams numatoma pateikti įslaptintą informaciją, perkančioji organizacija privalo pareikalauti, kad juridiniai asmenys, dalyvaujantys pirkimų procedūrose, pateiktų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka išduotą įmonės patikimumą patvirtinantį pažymėjimą ar rangovo (subrangovo) leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Perkančioji organizacija taip pat privalo pareikalauti, kad juridinis asmuo kartu su įmonės patikimumą patvirtinančiu pažymėjimu pateiktų ir darbuotojų, kurie dalyvaus vykdant pirkimo procedūras ar vykdys sutartį, sąrašą ir kuriame būtų nurodyta, su kokio slaptumo žyma pažymėta informacija yra suteikta teisė dirbti ar susipažinti šiems juridinio asmens darbuotojams.
IX SKYRIUS
PIRKIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS, PAAIŠKINIMAI, TEIKIMAS
59. Rengiant pirkimo dokumentus, perkančioji organizacija vadovaujasi VPGSĮ 24 straipsnio nuostatomis.
60. Perkančioji organizacija gali nepateikti visos VPGSĮ 24 straipsnio 2 dalyje numatytos informacijos, jei mano, kad ji nėra reikalinga, o tuo atveju, jei vykdoma mažos vertės apklausa žodžiu, pirkimo dokumentai gali būti nerengiami. Jei pirkimo procedūrų metu ar sutarties vykdymo metu bus atskleista įslaptinta informacija, perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose privalo nustatyti įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus. Taip pat gali būti nurodoma:
60.2. vieta, kur turės būti dirbama su įslaptinta informacija (perkančiosios organizacijos ir/ arba dalyvio patalpose);
60.3. įslaptintos informacijos automatizuoto apdorojimo reikalavimai (ar tokie reikalavimai yra taikomi / netaikomi) ir tuo atveju, kai šie reikalavimai taikomi, jų taikymo vieta (dalyvio ir/ arba perkančiosios organizacijos patalpose);
61. Pirkimo dokumentai, kuriuos įmanoma pateikti elektroninėmis priemonėmis, įskaitant technines specifikacijas, dokumentų paaiškinimus (patikslinimus), taip pat atsakymus į tiekėjų klausimus, skelbiami CVP IS kartu su pranešimu apie pirkimą. Ši nuostata yra taikoma tais atvejais, kai perkančioji organizacija skelbia pranešimą apie pirkimą.
62. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentus taip pat gali paskelbti savo interneto svetainėje. Jeigu pirkimo dokumentų neįmanoma paskelbti CVP IS ar vykdomas neskelbiamas pirkimas, tiekėjui jie pateikiami kitomis priemonėmis – asmeniškai, registruotu laišku, elektroniniu laišku ar faksu.
63. Kai pirkimo dokumentų turinį sudaro įslaptinta informacija, perkančioji organizacija dokumentus pateikia tik tiems asmenims, kuriems įstatymų nustatyta tvarka išduoti leidimai dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, laikydamasi įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimų.
64. Pirkimo dokumentai tiekėjams turi būti teikiami nuo pranešimo apie pirkimą paskelbimo (jei buvo skelbta) ar kvietimo išsiuntimo tiekėjams dienos iki paraiškų pateikimo termino, nustatyto pirkimo dokumentuose, pabaigos. Pirkimo dokumentai pateikiami to paprašiusiam tiekėjui nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną, gavus prašymą. Kai pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, papildomai jie gali būti neteikiami. Įslaptinti pirkimo dokumentai pateikiami kartu su kvietimu pateikti pasiūlymus.
65. Tiekėjas gali paprašyti, kad perkančioji organizacija paaiškintų pirkimo dokumentus. Perkančioji organizacija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti pirkimo dokumentus, jeigu prašymas gautas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Perkančioji organizacija, atsakydama tiekėjui, kartu siunčia paaiškinimus ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems ji pateikė pirkimo dokumentus, bet nenurodo, iš ko gavo prašymą duoti paaiškinimą. Atsakymas turi būti siunčiamas taip, kad tiekėjas jį gautų ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
66. Nesibaigus pasiūlymų pateikimo terminui, perkančioji organizacija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus, tikslindama ir paskelbtą informaciją. Paaiškinimai turi būti išsiųsti (paskelbti) likus pakankamai laiko iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
67. Jeigu perkančioji organizacija rengia susitikimą su tiekėju, Komisija surašo šio susitikimo protokolą. Protokole fiksuojami visi šio susitikimo metu pateikti klausimai dėl pirkimo dokumentų ir atsakymai į juos. Protokolo išrašas laikomas pirkimo dokumentų paaiškinimu, kuris turi būti pateiktas tiekėjams Taisyklių 65 punkte nustatyta tvarka.
68. Jeigu pirkimo dokumentus paaiškinusi (patikslinusi) perkančioji organizacija jų negali pateikti Taisyklių 65 ar 66 punkte nustatytais terminais, ji privalo pratęsti paraiškų / pasiūlymų pateikimo terminą. Šis terminas nukeliamas protingumo kriterijų atitinkančiam laikui, per kurį tiekėjai, rengdami pirkimo pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus (patikslinimus) ir tinkamai parengti paraiškas / pasiūlymus. Perkančioji organizacija turi atsižvelgti į tai, kad paaiškinus (patikslinus) pirkimo dokumentus (pvz., sumažinus tiekėjų kvalifikacijos reikalavimus), gali atsirasti naujų tiekėjų, norinčių dalyvauti pirkime, todėl paraiškų / pasiūlymų pateikimo terminą reikėtų nustatyti tokį, kad šie tiekėjai spėtų susipažinti su pirkimo dokumentais ir parengti pasiūlymus.
69. Jeigu pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, ten pat skelbiama apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus), ir prireikus, pratęsiamą paraiškų / pasiūlymų pateikimo terminą. Jeigu pirkimo dokumentai neskelbiami CVP IS, pranešimai apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus), ir prireikus, termino pratęsimą, išsiunčiami visiems tiekėjams, kuriems buvo pateikti pirkimo dokumentai.
X SKYRIUS
PANEŠIMAI DĖL MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ
70. Perkančioji organizacija skelbia apie mažos vertės pirkimą, išskyrus vykdant mažos vertės neskelbiamas derybas ir mažos vertės apklausą.
71. Pranešimą dėl mažos vertės pirkimo perkančioji organizacija skelbia Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka.
72. Perkančioji organizacija, vykdydama neskelbiamą pirkimą, gali paskelbti informacinį pranešimą apie ketinamą sudaryti pirkimo sutartį Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka.
XI SKYRIUS
TECHNINĖ SPECIFIKACIJA
74. Atliekant mažos vertės pirkimus, techninė specifikacija rengiama vadovaujantis VPGSĮ 38 straipsnio nuostatomis. Perkančioji organizacija gali nesivadovauti VPGSĮ 38 straipsnyje nustatytais reikalavimais, tačiau bet kuriuo atveju ji turi užtikrinti VPGSĮ 6 straipsnyje nurodytų principų laikymąsi.
75. Jeigu kartu su paslaugomis perkamos prekės ir (ar) darbai, su prekėmis – paslaugos ir (ar) darbai, o su darbais – prekės ir (ar) paslaugos, techninėje specifikacijoje atitinkamai nustatomi reikalavimai ir kartu perkamoms prekėms, darbams ar paslaugoms.
76. Jei leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus, nurodomi minimalūs reikalavimai, kuriuos šie pasiūlymai turi atitikti.
77. Perkančioji organizacija gali leisti pateikti alternatyvius pasiūlymus tik tuo atveju, kai pasiūlymams vertinti taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus.
XII SKYRIUS
REIKALAVIMAI PARAIŠKŲ PATEIKIMUI IR VERTINIMUI
79. Paraiška turi būti pateikiama raštu ir pasirašyta tiekėjo ar jo įgalioto asmens. Jeigu pirkimas atliekamas CVP IS priemonėmis, pirkimo dokumentuose turi būti nurodoma, kad paraiškos būtų pasirašytos saugiu elektroniniu parašu, atitinkančiu teisės aktų reikalavimus.
80. Kartu su paraiška pateikiami priedai – pirkimo sąlygose nurodyti dokumentai ar jų kopijos, įrodantys kandidato atitiktį nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams.
81. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose turi nurodyti, ar vertindama paraiškas taikys kvalifikacinę atranką ir ribos pasiūlymus pateikti kviečiamų kandidatų skaičių.
XIII SKYRIUS
REIKALAVIMAI PASIŪLYMŲ PATEIKIMUI, NAGRINĖJIMUI IR VERTINIMUI
84. Pasiūlymai turi būti priimami laikantis pirkimo dokumentuose nurodytos tvarkos:
84.2. neužklijuotuose, turinčiuose mechaninių ar kitokių pažeidimų, galinčių kelti abejonių dėl pasiūlymų slaptumo, vokuose pateikti pasiūlymai nepriimami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams;
85. Vokus su pasiūlymais atplėšia, pasiūlymus nagrinėja ir vertina pirkimą atliekanti Komisija. Susipažinimas su CVP IS priemonėmis gautais pasiūlymais prilyginamas vokų atplėšimui
87. Pasiūlymai nagrinėjami ir vertinami konfidencialiai, nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ar jų atstovams.
88. Pasiūlymai nagrinėjami šiais etapais:
88.1. tikrinama, ar pasiūlymas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus pasiūlymo pateikimo reikalavimus;
88.2. tikrinama, ar pasiūlyto pirkimo objekto techninė specifikacija atitinka pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus pirkimo objektui;
88.4. radus pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, perkančioji organizacija privalo paprašyti dalyvių per jos nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio metu paskelbtos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, dalyvis neturi teisės atsisakyti kainos sudėtinių dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis. Jei dalyvis per perkančiosios organizacijos nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų ir (ar) nepaaiškina pasiūlymo, jo pasiūlymas laikomas neatitinkančiu pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų;
88.5. tuo atveju, kai pasiūlyme nurodyta kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais;
88.6. tuo atveju, kai pirkimas vykdomas elektroninėmis priemonėmis ir pasiūlymo kaina, išreikšta skaičiais ar žodžiais pasiūlymo formoje, neatitinka pasiūlymo kainos, nurodytos skaičiais CVP IS langelyje „Pasiūlymo kaina“ (kai kainą prašoma nurodyti abiem būdais), teisinga bus laikoma kaina, nurodyta pasiūlymo formoje žodžiais;
88.7. tikrinama, ar pasiūlyme nurodyta kaina nėra neįprastai maža. Perkančioji organizacija turi teisę pareikalauti, kad dalyvis pagrįstų neįprastai mažą kainą. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina laikoma neįprastai maža, jeigu ji yra 15 ir daugiau procentų mažesnė už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlytų kainų aritmetinį vidurkį. Šis kriterijus netaikomas, jei vidurkis skaičiuojamas iš 2 pasiūlymų, taip pat tais atvejais, kai sutarties vertė neviršija 7 000 EUR (be PVM). Pirkimo dokumentuose perkančioji organizacija gali nustatyti kitokias neįprastai mažos kainos skaičiavimo taisykles;
89. Perkančioji organizacija atmeta pasiūlymą, jeigu:
89.1. tiekėjas neatitiko minimalių kvalifikacijos reikalavimų arba perkančiosios organizacijos prašymu nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją (gali būti taikoma tuo atveju, kai kvalifikacijai reikalavimai buvo nustatyti kvietime pateikti pasiūlymą);
89.2. tiekėjas yra pateikęs melagingą informaciją apie atitiktį nustatytiems reikalavimams ir perkančioji organizacija gali tai įrodyti bet kokiomis teisėtomis priemonėmis;
89.3. pasiūlyto pirkimo objekto techninė specifikacija neatitiko pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytų reikalavimų pirkimo objektui;
89.4. buvo pasiūlyta neįprastai maža kaina ir tiekėjas perkančiosios organizacijos prašymu per perkančiosios organizacijos nustatytą terminą nepateikė raštiško kainos sudėtinių dalių pagrindimo arba kitaip nepagrindė neįprastai mažos kainos;
89.5. visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, buvo pasiūlytos per didelės ir / ar nepriimtinos kainos;
90. Iškilus klausimų dėl pasiūlymų turinio, perkančioji organizacija gali prašyti, kad dalyviai pateiktų paaiškinimus nekeisdami pasiūlymo esmės, t. y. siūlomų prekių, paslaugų, darbų ir jų pateikimo, suteikimo ar atlikimo pobūdžio. Tiekėjai ar jų atstovai gali būti kviečiami į perkančiąją organizaciją, iš anksto raštu pranešant, į kokius klausimus jie turės atsakyti.
91. Pasiūlymo esmės pakeitimu nelaikomas toks pasiūlymo aiškinimas (tikslinimas), kuris nesusijęs su siūloma preke, paslauga, darbu ar jų pateikimo, suteikimo ar atlikimo pobūdžiu, t. y. pasiūlymo galiojimo ir / ar pasiūlymo galiojimo užtikrinimo termino tikslinimas, įgalioto asmens pasirašyti pasiūlymą įgaliojimų tikslinimas ir kt.
92. Išimtiniais atvejais, kai kvalifikacinis reikalavimas yra įslaptintas, atitikimas tokio reikalavimo gali būti tikrinamas pasiūlymo vertinimo etape, o dalyvio, neatitinkančio keliamo kvalifikacinio reikalavimo, pasiūlymas atmetamas.
XIV SKYRIUS
PIRKIMO SUTARTIS
94. Komisija ar pirkimų organizatorius, įvykdęs pirkimo procedūras, parengia pirkimo sutarties projektą, jeigu jis nebuvo parengtas kaip pirkimo dokumentų sudėtinė dalis.
95. Perkančioji organizacija sudaryti pirkimo sutartį siūlo tam dalyviui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu. Dalyvis sudaryti pirkimo sutarties kviečiamas raštu (išskyrus šių taisyklių nustatytus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu) ir jam nurodomas laikas, iki kada reikia atvykti sudaryti pirkimo sutarties.
96. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį, raštu (arba CVP IS priemonėmis) atsisako ją sudaryti arba nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo, arba jeigu tiekėjas iki perkančiosios organizacijos nurodyto laiko neatvyksta sudaryti pirkimo sutarties arba atsisako sudaryti pirkimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, arba jeigu ūkio subjektų grupė neįsteigia juridinio asmens, kaip nustatyta taisyklių 98 punkte, laikoma, kad jis atsisakė sudaryti pirkimo sutartį. Tuo atveju perkančioji organizacija, vadovaudamasi taisyklių nuostatomis ir pirkimo dokumentuose nustatytais kriterijais ir tvarka, įvertina kitus atliekant tą patį pirkimą gautus pasiūlymus ir nustato kitą laimėjusį pasiūlymą.
97. Sudarant pirkimo sutartį riboto konkurso būdu, negali būti keičiama laimėjusio pasiūlymo kaina ir pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos. Sudarant pirkimo sutartį neskelbiamų derybų būdu, negali būti keičiama derybų protokole užfiksuota kaina ir pirkimo sutarties sąlygos bei pirkimo dokumentuose ir pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos, kurios nebuvo pakeistos per derybų procesą.
98. Perkančioji organizacija gali reikalauti, kad ūkio subjektų grupės pateiktą pasiūlymą pripažinus geriausiu ir perkančiajai organizacijai pasiūlius sudaryti pirkimo sutartį, ši ūkio subjektų grupė įgytų tam tikrą teisinę formą, jeigu tai yra būtina siekiant tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį. Teisinės formos reikalavimai turi būti nustatyti pirkimo dokumentuose. Jeigu perkančioji organizacija, parinkdama teisinę formą, reikalauja, kad ūkio subjektų grupė, kurios pasiūlymas pripažintas geriausiu, įsteigtų juridinį asmenį, ji pirkimo sutartį sudaro su šių ūkio subjektų įsteigtu juridiniu asmeniu. Ūkio subjektai, įsteigę juridinį asmenį, privalo laiduoti už jų įsteigto juridinio asmens prievoles, susijusias su pirkimo sutarties sąlygų įvykdymu. Tai turi būti nurodyta ir pirkimo dokumentuose.
99. Pirkimo sutartyje, kai ji sudaroma raštu, turi būti nustatyta:
99.3. kaina arba kainodaros taisyklės, nustatytos pagal Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos patvirtintą metodiką;
99.6. tiekėjo įsipareigojimai dėl įslaptintos informacijos apsaugos, jeigu pirkimas yra susijęs su įslaptinta informacija;
99.8. tiekėjo įsipareigojimai vykdyti perkančiosios organizacijos reikalavimus dėl subrangovų parinkimo (jeigu tokie buvo nustatyti pirkimo dokumentuose);
100. Pirkimo sutarties sąlygos sutarties galiojimo laikotarpiu negali būti keičiamos, išskyrus tokias pirkimo sutarties sąlygas, kurias pakeitus nebūtų pažeisti VPGĮ 6 straipsnyje nustatyti principai ir tikslai ir kai tokiems pakeitimams yra gautas Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas.
101. Pirkimo sutartis turi būti sudaroma nedelsiant, bet ne anksčiau negu pasibaigė pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminas. Atidėjimo terminas gali būti netaikomas, kai:
101.1. vienintelis suinteresuotas dalyvis yra tas, su kuriuo sudaroma pirkimo sutartis, ir nėra suinteresuotų kandidatų;
XV SKYRIUS
INFORMACIJOS TEIKIMAS
103. Informuodama apie pirkimo procedūros rezultatus, perkančioji organizacija vadovaujasi VPGSĮ 45 straipsniu.
104. VPGSĮ 45 straipsnio nuostatomis galima nesivadovauti tais atvejais, kai pirkimo sutarties vertė mažesnė kaip 3 000 EUR (be PVM).
105. Perkančioji organizacija, Komisija, jos nariai, pirkimo organizatorius ar ekspertai ir kiti asmenys, nepažeisdami įstatymų reikalavimų, ypač dėl sudarytų pirkimo sutarčių skelbimo ir informacijos, susijusios su jos teikimu kandidatams ir dalyviams, negali tretiesiems asmenims atskleisti perkančiajai organizacijai pateiktos tiekėjo informacijos, kurios konfidencialumą nurodė tiekėjas. Tokią informaciją sudaro visų pirma komercinė (gamybinė) paslaptis ir konfidencialieji pasiūlymų aspektai. Tiekėjas, teikdamas pasiūlymą, privalo nurodyti, kuri pasiūlymo dalis ar duomenys yra konfidencialūs. Tiekėjas negali viešai skelbiamos ar visuomenei lengvai prieinamos informacijos nurodyti kaip konfidencialios. Dalyvių reikalavimu perkančioji organizacija turi juos supažindinti su kitų dalyvių pasiūlymais, išskyrus tą informaciją, kurią dalyviai nurodė kaip konfidencialią. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina, išskyrus jos sudedamąsias dalis, nėra laikoma konfidencialia informacija.
XVI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Zarasų rajono savivaldybės administracijos mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklių
1 priedas
TVIRTINU
MAŽOS VERTĖS PIRKIMO, ATLIEKAMO GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, PIRKIMO PARAIŠKA - UŽDUOTIS
Eil.Nr. |
Pavadinimas |
Aprašymas (rodiklis) |
1. |
Pirkimo objekto pavadinimas |
|
2. |
Pirkimo objekto aprašymas (techninės specifikacijos, apimtys) |
|
3. |
Pirkimo objekto rūšis (paslaugos kategorija, darbų, prekės kodas pagal BVPŽ) |
|
4. |
Pirkimo objekto savybės: |
|
4.1. |
|
|
4.2. |
|
|
5. |
Svarbiausios sutarties savybės (terminas, kainodara, netesybos, atsiskaitymo sąlygos): |
|
5.1. |
|
|
5.2. |
|
|
6. |
Preliminari sutarties vertė, EUR |
|
|
20....m. |
|
|
20....m. |
|
Parengė:
Pirkimo iniciatorius
(pirkimo iniciatoriaus pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
(Data) |
Suderinta:
Vyriausiasis buhalteris |
|
Turto valdymo ir viešųjų pirkimų skyriaus vedėjo pavaduotojas (ar kitas atsakingas asmuo) |
(Pareigos) |
|
(Pareigos) |
|
|
|
(parašas) |
|
(parašas) |
|
|
|
(vardas ir pavardė) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
(data) |
|
(data) |
|
|
Pirkimo būdas: |
|
|
|
Zarasų rajono savivaldybės administracijos mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklių
2 priedas
MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, APKLAUSOS PAŽYMA
20...... m. d. Nr.
Zarasai
Pirkimo objekto pavadinimas:
|
|
Pirkimų organizatorius: ________________________________________
(pareigos, vardas ir pavardė)
Informacija apie tiekėjus, jų pasiūlymų kainas:
Eil. Nr. |
Tiekėjai, į kuriuos buvo kreiptasi dėl perkamo objekto |
Pasiūlymo kaina (EUR) ir kitos svarbios aplinkybės |
Informacijos šaltinis (pvz., skambinta telefonu 000 0000, internetas adresu www.cvpp.lt, reklaminis bukletas (pridėti bukletą arba pateikti nuorodą į jį, kreiptasi 20XX-XX-XX raštu Nr. XX ir pan.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Jei kreiptasi tik į vieną tiekėją, privaloma nurodyti:)
Vadovaujantis Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015- įsakymu Nr. I- patvirtintų Zarasų rajono savivaldybės administracijos mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklių ........... punktu (-ais) buvo apklaustas tik vienas tiekėjas. (nurodomos aplinkybės) ........................................................................................................................ ................................................................................................................................................................
|
NUTARTA:
1. Nustatyti pasiūlymų eilę:
Eil. nr. |
Dalyvis |
Pasiūlymo kaina (EUR) |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Nustatyti laimėjusiu ................... pasiūlymą.
3. Pirkimo sutartį sudaryti su ......................... .
Pirkimų organizatorius ________________ __________________
(parašas) (vardas, pavardė)