ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMAS

 

DĖL SPECIALIOSIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS MOKYMO LĖŠŲ, SKIRTŲ ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBEI UGDYMO REIKMĖMS TENKINTI, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. spalio 2 d. Nr. K-183

Alytus

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 7 straipsnio 7 punktu,  Lietuvos Respublikos 2018 metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 3 straipsnio 2 punktu,  Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 12 punktu, Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų, skirtų Alytaus rajono savivaldybei ugdymo reikmėms tenkinti, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2Pripažinti netekusiu galios Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr. K-306 „Dėl specialiosios tikslinės dotacijos lėšų, skirtų Alytaus rajono savivaldybei mokymo reikmėms finansuoti, paskirstymo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                             Algirdas Vrubliauskas 

 

PATVIRTINTA

Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 2 d. sprendimu Nr. K-183

 

SPECIALIOSIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS MOKYMO LĖŠŲ, SKIRTŲ ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBEI UGDYMO REIKMĖMS TENKINTI, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų, skirtų Alytaus rajono savivaldybės ugdymo reikmėms tenkinti, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja savivaldybei skirtų specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų ugdymo reikmėms tenkinti paskirstymą savivaldybės švietimo įstaigoms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą, formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas vykdančioms bei viešo pirkimo būdu parinktai pedagoginę psichologinę pagalbą mokiniui teikiančiai įstaigai, ir tų lėšų panaudojimą (toliau visos kartu – Įstaigos).

2. Aprašo tikslas – stiprinti įstaigų finansinį savarankiškumą, finansavimo skaidrumą, optimalų, efektyvų ir ekonomišką asignavimų paskirstymą ir panaudojimą ugdymo reikmėms.

3. Specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšos, skirtos savivaldybei ugdymo reikmėms tenkinti – tai 2 procentų, apskaičiuotų nuo atitinkamiems metams mokykloms skirtų lėšų ugdymo planui įgyvendinti ir kitų mokymo reikmėms tenkinti (ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, švietimo pagalbai ir bibliotekai išlaikyti, mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti, formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti) lėšų suma.

4. Specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų suma, skirta savivaldybei ugdymo reikmėms tenkinti, apskaičiuojama remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 patvirtintu Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu (toliau – Mokymo lėšų aprašas).

 

II SKYRIUS

SPECIALIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS MOKYMO LĖŠŲ, SKIRTŲ MOKYMO REIKMĖMS TENKINTI, PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS

 

5. Alytaus rajono savivaldybės administracijos Finansų ir investicijų skyrius, vadovaudamasis Aprašo 3 punktu, apskaičiuotą ugdymo reikmėms tenkinti lėšų dalį, tenkančią savivaldybei, paskirsto Alytaus rajono savivaldybės įstaigoms ir, tvirtinant atitinkamų metų Alytaus rajono savivaldybės biudžetą arba tikslinant biudžetinių metų eigoje, pateikia Savivaldybės tarybai tvirtinti.

6. Lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti, sudaro 2 procentus, apskaičiuotų nuo lėšų ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti sumos. Šios lėšos paskirstomos ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančioms mokykloms:

6.1. pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo);

6.2. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti, mokiniams mokyti  namuose (kai toks mokymas paskiriamas po rugsėjo 1 dienos), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti, atsižvelgus į mokyklos Savivaldybės administracijai pateiktą motyvuotą, suderintą su Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi finansiškai pagrįstą raštą.

6.3. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;

6.4. finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti, atsižvelgus į mokyklos Savivaldybės administracijai pateiktą suderintą su Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi.motyvuotą ir finansiškai pagrįstą raštą.

7. Skirtas pagal Aprašo 6 punktą lėšas ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančios mokyklos naudoja pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti, ugdymo priemonėms ir paslaugoms įsigyti.

8. Mokymo lėšos kitoms ugdymo reikmėms skiriamos:       

8.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;

8.2. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą

teikiančiose įstaigose vykdyti;

8.3. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti;

8.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti.

9. Ikimokyklinį, priešmokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančios mokyklos joms skirtas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti lėšas naudoja:

9.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo, neformaliojo švietimo organizatoriaus darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį) ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti. Ugdymo procesui organizuoti ir valdyti pareigybių ir etatų skaičius nustatomas pagal vaikų skaičių įstaigoje einamųjų metų rugsėjo 1 d., atsižvelgiant į bendrą savivaldybei priklausančią lėšų sumą, skirtą ugdymo procesui organizuoti ir valdyti.

9.2. priemokoms, kai nustatyta apimtimi ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai.

10. Tvarkos aprašo 8.2 papunktyje lėšos skiriamos švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginėms psichologinėms pagalbos paslaugoms:

10.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, mokytojo padėjėjų darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

10.2. mokyklos bibliotekos darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį) ir su juo susijusioms socialinio draudimo įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti.

10.3. Savivaldybės administracijos viešojo kunkurso būdu parinktai įstaigai, teikiančiai specialiosios pedagoginės, psichologinės pagalbos paslaugas savivaldybės ugdymo įstaigų vaikams ir mokiniams apmokėti.

11. Aprašo 8.3 papunktyje nurodytos lėšos mokymosi pasiekimų patikrinimams vykdyti, Alytaus rajono savivaldybės tarybos sprendimu skiriamos Savivaldybės administracijai. Pasibaigus mokymosi pasiekimų patikrinimams, bendrąjį ugdymą teikiančios mokyklos, kuriose vyko pasiekimų patikrinimas, iki einamųjų metų rugsėjo 15 d. pateikia pažymą (pagal Aprašo priedą) apie egzaminų vykdymą egzaminų centre.

Alytaus rajono savivaldybės administracija, vadovaudamasi pateiktais duomenimis (pagal Aprašo priedą), suskaičiuoja ir teikia Alytaus rajono savivaldybės tarybai tvirtinti mokymo lėšų paskirstymą bendrąjį ugdymą teikiančioms mokykloms.

12. Aprašo 8.4 papunktyje mokymo lėšos, tenkančios formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti, skiriamos Alytaus rajono savivaldybės tarybos sprendimu neformalųjį ugdymą teikiančiai įstaigai, atsižvelgus į toje įstaigoje besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas mokinių skaičių, nurodytą mokinių registre. Lėšos naudojamos neformalųjį ugdymą teikiančios įstaigos vadovo patvirtintoms formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas).

13. Aprašo 8.2 ir 8.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti Alytaus rajono savivaldybės taryba įstaigoms skiria 100 procentų lėšų, apskaičiuotų pagal Mokymo lėšų aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių. Aprašo 8.1 ir 8.3 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti mokymo lėšų skiriama pagal poreikį.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14. Mokymo lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą.

15. Įstaigos vadovas atsako už:

15.1. tikslingą, teisingą racionalų ir pagrįstą mokymo lėšų naudojimą;

15.2. teisingą mokymo lėšų apskaitą ir savalaikę finansinę atskaitomybę.

16. Mokymo lėšų panaudojimo ir finansinės atskaitomybės kontrolę vykdo Alytaus rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

 

________________________________________

 

Specialiosios tikslinės dotacijos mokymo lėšų, skirtų Alytaus rajono savivaldybei ugdymo reikmėms tenkinti, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo priedas

 

 

(Pažymos formos pavyzdys)

 

Pažyma apie egzaminų organizavimą ir vykdymą egzaminų centre

 

Egzamino pavadinimas

Egzamino centras

Vardas, pavardė

Pareigos egzamino metu

Pagrindinės darbovietės pavadinimas, pareigos

Suma,

Eur