LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
2015 M. SPALIO 7 D. ĮSAKYMO NR. A1-574 „DĖL PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO 2014–2020 METŲ NACIONALINĖS PROGRAMOS 2 KONKRETAUS TIKSLO „TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIŲ INTEGRACIJA IR TEISĖTA MIGRACIJA“ 1 NACIONALINIO TIKSLO „INTEGRACIJOS PRIEMONĖS“ 2 VEIKSMO „PASLAUGŲ TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIAMS TEIKIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. PMIF-2.1.2-V-01 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. vasario 8 d. Nr. A1-116
Vilnius
1. P a k e i č i u Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos 2 konkretaus tikslo „Trečiųjų šalių piliečių integracija ir teisėta migracija“ 1 nacionalinio tikslo „Integracijos priemonės“ 2 veiksmo „Paslaugų trečiųjų šalių piliečiams teikimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. PMIF-2.1.2-V-01, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. A1-574 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos 2 konkretaus tikslo „Trečiųjų šalių piliečių integracija ir teisėta migracija“ 1 nacionalinio tikslo „Integracijos priemonės“ 2 veiksmo „Paslaugų trečiųjų šalių piliečiams teikimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. PMIF-2.1.2-V-01 patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu 18.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2. Papildau 18.6 papunkčiu:
1.4. Pakeičiu 27 punkto lentelės 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. |
Projekto vykdymas |
Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos: 3.1. tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais, darbo užmokesčio išlaidos. Valstybės ar savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojui mokamo darbo užmokesčio dydis turi būti nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo (iki 2017 m. vasario 1 d. – Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“) nuostatomis. Kitų institucijų darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio, išskyrus tinkamai pagrįstus atvejus. Su darbuotojais, vykdančiais tiesiogines projekto veiklas, turi būti sudaromos atskiros darbo sutartys, jei darbas yra pagrindinis, arba papildomos esamos darbo sutartys, jei, be pagrindinių pareigų, sulygstama ir dėl papildomų funkcijų įgyvendinant projektą (tokiu atveju darbo sutartyje turi būti aiškiai įvardyta, kiek laiko dirbama prie projekto, nurodomas atlygis už papildomas funkcijas įgyvendinant projektą). Atskiros sutartys biudžetinėse įstaigose sudaromos laikantis Instrukcijų dėl išlaidų atitikties 129 punkto reikalavimų. Asmenims, einantiems valstybės tarnautojo pareigas projekto vykdytojo ar partnerio institucijoje, taikomos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 2 punkto nuostatos ir atskiros darbo sutartys nesudaromos. Tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais, darbo užmokestis už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas, jei darbo užmokesčio išlaidoms apmokėti netaikomi fiksuotieji įkainiai, mokami taikant kasmetinių atostogų išmokų fiksuotąsias normas, kurios apskaičiuojamos remiantis Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimu (ataskaita skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt); 3.2. tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais arba dirbančio savanorystės pagrindais, komandiruočių, kelionių išlaidos. Netinkamos finansuoti yra darbuotojų kelionių į darbovietę ir iš jos išlaidos; 3.3. mokymų ir (ar) renginių organizavimo ir vykdymo išlaidos: mokymo ir ugdymo priemonių bei kito trumpalaikio turto (išskyrus trumpalaikiam turtui priskiriamus baldus, įrangą ir įrenginius) pirkimo ir nuomos išlaidos, įrangos nuomos išlaidos, patalpų (salės, auditorijos ir pan.) nuomos išlaidos bei partnerio patalpų eksploatavimo (komunalinės, ryšio paslaugos ir pan.) išlaidos; 3.4. vertimo paslaugų išlaidos; 3.5. išlaidos tikslinės grupės atstovams, jei pagalbos teikimo tikslais atliekami pirkimai tikslinės grupės atstovų naudai arba kompensuojamos tikslinės grupės asmenų patirtos išlaidos (aprūpinimas maistu (įskaitant maitinimo paslaugas), higienos reikmenimis, būtiniausiais drabužiais, avalyne, medikamentais, vaistažolėmis, maisto papildais, vakcinomis, odontologinėmis medžiagomis ir kitomis sveikatos priežiūrai ir medicinos pagalbai reikalingomis priemonėmis, asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidos, būsto nuomos ir jo išlaikymo išlaidos (gyvenamųjų patalpų eksploatavimo išlaidos, mokesčių už komunalines ir (ar) kitas paslaugas) ir kt. (tinkamomis finansuoti laikomos ir dėvėtų drabužių, avalynės įsigijimo išlaidos)); 3.6. iš išorės tiekėjų perkamų paslaugų ir prekių, reikalingų PFSA 8 punkte nurodytoms veikloms įgyvendinti, išlaidos, jei jos atitinka PAFT ir Instrukcijose dėl išlaidų atitikties prekėms ir paslaugoms keliamus reikalavimus; 3.7. projekto dalyvių kelionių, apgyvendinimo ir pan. išlaidos, patirtos dalyvaujant PFSA 8 punkte nurodytose veiklose. Patirtos apgyvendinimo Lietuvoje išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, nustatytus remiantis Apgyvendinimo Lietuvoje išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu, kurio ataskaita skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt; 3.8. gyvenamųjų patalpų nuomos ir (ar) jų išlaikymo išlaidos (gyvenamųjų patalpų eksploatavimo išlaidos, mokesčiai už komunalines ir (ar) kitas paslaugas, pvz., už elektros energiją, dujas, gyvenamųjų patalpų šildymą, karštą vandenį, šaltą vandenį, valymo paslaugas, bendrojo naudojimo patalpų apšvietimą ir valymą, šiukšlių išvežimą, ryšių paslaugas ir kt.), taip pat Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatyti privalomi sumokėti mokesčiai, susiję su patalpų nuoma. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos ir nekilnojamojo turto agentūrų paslaugų, susijusių su nekilnojamojo turto nuoma bei laikino apgyvendinimo paslaugų teikimu PFSA 18 punkte nurodytiems tikslinės grupės atstovams, išlaidos. Pabėgėlių priėmimo centro PFSA 18 punkte nurodytiems tikslinės grupės atstovams suteiktų gyvenamųjų patalpų nuomos ir (ar) jų išlaikymo išlaidos (gyvenamųjų patalpų eksploatavimo išlaidos, mokesčiai už komunalines ir (ar) kitas paslaugas) laikomos tinkamomis finansuoti, neatsižvelgiant į faktinį tose patalpose tikslinės grupės atstovų, nurodytų PFSA 18 punkte, gyventą laiką. Tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais arba dirbančio savanorystės pagrindais, ir projekto dalyvių kelionių Lietuvos Respublikos teritorijoje išlaidos apmokamos taikant kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotąjį įkainį, kuris nustatytas remiantis 2015 m. balandžio 24 d. atliktu Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu (toliau – Tyrimas). Tyrimo ataskaita skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt. Pareiškėjas gali nurodyti ir mažesnius transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių dydžius (pvz., vadovaudamasis faktiniais dydžiais pareiškėjo institucijoje). Projekte visoms kelionių išlaidoms turi būti taikomas vienodas transporto išlaidų fiksuotasis įkainis.“
|
2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas taikomas ir iki jam įsigaliojant pradėtiems įgyvendinti projektams nuo 2021 m. sausio 1 d.