LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL Nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto Multidimensinės šeimos terapijos programos įgyvendinimo Lietuvoje tęstinumui užtikrinti, atrankos konkurso organizavimo
2023–2024 metais nuostatų
PATVIRTINIMO

 

 

2023 m. liepos 21 d. Nr. A1-489

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Vaiko gerovės 2022–2026 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. A1-52 „Dėl Vaiko gerovės 2022–2026 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.8 papunktyje nurodytą priemonę:

1. T v i r t i n u  Nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto Multidimensinės šeimos terapijos programos įgyvendinimo Lietuvoje tęstinumui užtikrinti, atrankos konkurso organizavimo
2023–2024 metais nuostatus
(pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                 Monika Navickienė

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2023 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. A1-489

 

NevyriausybinĖS organizacijOS projektO, skirtO Multidimensinės šeimos terapijos programos įgyvendinimo Lietuvoje tęstinumui užtikrinti, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2023-2024 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto Multidimensinės šeimos terapijos programos įgyvendinimo Lietuvoje tęstinumui užtikrinti, atrankos konkurso organizavimo
2023–2024 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projekto, skirto
Multidimensinės šeimos terapijos programos įgyvendinimo Lietuvoje tęstinumui užtikrinti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projekto veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projekto vykdytojams, projekto veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projekto vykdytojų įsipareigojimus, projekto įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – sutartis) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projekto vykdymo ir stebėsenos tvarką, projekto finansavimo pratęsimo tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma Socialinių programų, priemonių ir projektų atrankos, administravimo ir vertinimo informacinė sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;

2.2. Kompleksinės elgesio problemos – atvejai, kai vaikui yra būdingas aukštos rizikos elgesys (agresija savęs ir aplinkinių atžvilgiu, adaptacijos ir kt. dideli sunkumai ugdymo įstaigoje, konfliktiški, nesaugūs, iššūkių keliantys santykiai su bendraamžiais, tėvais ar kitais vaiko atstovais pagal įstatymą, aplinkiniais, pabėgimai iš namų, žiaurus elgesys aplinkinių, gyvūnų atžvilgiu, polinkis vartoti alkoholį ir (ar) narkotines, psichotropines ar kitas psichiką veikiančias medžiagas ir pan.), ir toks elgesys kelia realų pavojų vaiko fiziniam ar psichiniam saugumui, sveikatai ar gyvybei arba pavojų, galintį sukelti reikšmingą žalą jo sveikatai ir (ar) realų pavojų aplinkiniams;

2.3. Multidimensinės šeimos terapijos komanda (toliau – MDFT komanda) – konkrečioje savivaldybėje  veikianti 1–2 Multidimensinės šeimos terapijos koordinatorių ir 3–6 Multidimensinės šeimos terapijos specialistų komanda;

2.4. Multidimensinės šeimos terapijos koordinatorius (toliau – MDFT koordinatorius) – Multidimensinės šeimos terapijos specialistas, kuris organizuoja ir koordinuoja konkrečios Multidimensinės šeimos terapijos komandos veiklą;

2.5. Multidimensinės šeimos terapijos specialistas (toliau – MDFT specialistas) – licenciją dirbti pagal Multidimensinės šeimos terapijos programą, gavęs asmuo;

2.6. Multidimensinė šeimos terapijos programa (toliau – MDFT programa) – įrodymais grįsta, visas vaiko gyvenimo sritis apimanti programa, skirta tikslinei grupei, kuriai būdingos kompleksinės elgesio problemos;

2.7. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

2.8. Tikslinė grupė – vaikai nuo 11 iki 17 metų, kuriems būdingos kompleksinės elgesio problemos;

2.9. kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).

3. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.

4. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), vykdanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

5. Projekto atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

6. Sprendimą dėl projekto finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.

7. Konkurso tikslas – atrinkti projektą, kurį įgyvendinant bus užtikrintas MDFT programos įgyvendinimo Lietuvoje tęstinumas ir tvarumas, užtikrinamos MDFT programos paslaugos tikslinei grupei.

8. Siektinas konkurso rezultatas – užtikrinti MDFT programos įgyvendinimo Lietuvoje tęstinumą ir tvarumą, kokybiškų paslaugų tikslinei grupei prieinamumą.

 

II SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

9. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2023 m. spalio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2024 metams – nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d.

10. Projekto vykdymo teritorija: Vilniaus miesto savivaldybė, Kauno miesto savivaldybė, Klaipėdos miesto savivaldybė, Vilniaus rajono savivaldybė, Širvintų rajono savivaldybė, Elektrėnų savivaldybė, Trakų rajono savivaldybė, Šalčininkų rajono savivaldybė, Švenčionių rajono savivaldybė, Molėtų rajono savivaldybė, Utenos rajono savivaldybė, Kauno rajono savivaldybė, Marijampolės savivaldybė, Kazlų Rūdos savivaldybė, Vilkaviškio rajono savivaldybė, Šakių rajono savivaldybė, Kalvarijų savivaldybė, Lazdijų rajono savivaldybė, Alytaus miesto savivaldybė, Alytaus rajono savivaldybė, Prienų rajono savivaldybė, Birštono savivaldybė, Jurbarko rajono savivaldybė, Kaišiadorių rajono savivaldybė, Jonavos rajono savivaldybė, Kėdainių rajono savivaldybė, Raseinių rajono savivaldybė, Ukmergės rajono savivaldybė, Klaipėdos rajono savivaldybė, Šilutės rajono savivaldybė, Tauragės rajono savivaldybė, Šilalės rajono savivaldybė, Pagėgių savivaldybė, Plungės rajono savivaldybė, Telšių rajono savivaldybė, Rietavo savivaldybė, Palangos miesto savivaldybė, Kretingos rajono savivaldybė, Skuodo rajono savivaldybė, Kelmės rajono savivaldybė, Neringos savivaldybė. Projektas gali būti vykdomas ir kitų savivaldybių teritorijose (projekto įgyvendinimo metu raštu suderinus su Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba) ir Ministerija). 

11. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma:

11.1. 2023 metais – 500 000 (penki šimtai tūkstančių) eurų:

11.1.1. didžiausia projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 500 000 (penki šimtai tūkstančių) eurų;

11.1.2. mažiausia projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 475 000 eurų (keturi šimtai septyniasdešimt penki tūkstančiai) eurų.

11.2. 2024 metais – 775 000 (septyni šimtai septyniasdešimt penki tūkstančiai) eurų:

11.2.1. didžiausia projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 775 000 (septyni šimtai septyniasdešimt penki tūkstančiai) eurų;

11.2.2. mažiausia projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 750 000 (septyni šimtai penkiasdešimt tūkstančių) eurų.

12. Konkurso lėšomis turi būti finansuojamos tik Nuostatų 15 punkte nurodytos veiklos.

13. Ministerija nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas, jei nėra projektų, įtrauktų į rezervinių projektų sąrašą, gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas atskiru socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, taisyklėse nustatyta tvarka.

 

III skyrius

Finansavimo prioritetai ir finansuotinos veiklos

 

14. Finansavimo prioritetai teikiami ir papildomi balai skiriami pareiškėjams, kurie:

14.1. per pastaruosius 3 metus iki paraiškos pateikimo datos įgyvendino arba įgyvendina (t. y., yra pasirašę (ar įvykdę) sutartį) bent vieną projektą vaiko teisių užtikrinimo ir (ar) vaiko gerovės srityje, kurio finansavimo suma yra ne mažesnė kaip 100 000 eurų;

14.2. turi ne mažiau kaip vienerių metų patirtį darbe su įrodymais grįstomis programomis, metodikomis, skirtomis vaikams, kuriems būdingos kompleksinės elgesio problemos ir (ar) savo darbe taiko įrodymais grįstas programas ir (ar) metodikas (adaptuotas iš užsienio šalių arba sukurtas paties pareiškėjo), skirtas vaikams, kuriems būdingos kompleksinės elgesio problemos;

14.3. savo įstatuose, nuostatose ar kituose steigimo dokumentuose yra nurodę kompleksinių paslaugų socialinę riziką patiriantiems vaikams ir jų šeimos nariams teikimo veiklos tikslą.

15. Konkurso būdu finansuotinos privalomos projekto veiklos:

15.1. MDFT programos, laikantis visų MDFT programai keliamų reikalavimų be jokių išimčių ar nukrypimų, taikymas tikslinei grupei;

15.2. MDFT programos žinomumo didinimas, įgyvendinant viešinimo veiklas, bendradarbiavimas su įvairiomis bendruomenėmis ir organizacijomis, siekiant keisti visuomenės požiūrį į tikslinę grupę, formuoti nuomonę, kad vaikai ir šeimos, jiems kylantys iššūkiai, yra visos bendruomenės atsakomybė;

15.3. bendradarbiavimas su Ministerija bei Tarnyba, užtikrinant tinkamą MDFT programos įgyvendinimą: visos prašomos informacijos apie MDFT programos įgyvendinimą teikimas pagal Ministerijos ir Tarnybos užklausas (apie MDFT specialistų ir MDFT koordinatorių skaičių, darbo užmokesčio dydį, kompetencijos kėlimo veiklas (veiklų rūšis ir datas), su naujų MDFT specialistų ir MDFT koordinatorių mokymu susijusią informaciją (mokymų datos ir temos, apmokytų asmenų skaičius), atvejų, su kuriais dirbama, skaičių, vaikų amžiaus grupes, lytį, nuasmenintus sėkmės atvejų aprašymus, projekto metu organizuojamų veiklų datas, turinį, darbotvarkes), dalyvavimas susitikimuose ir kituose renginiuose dėl MDFT programos įgyvendinimo, organizuojamuose Ministerijos ir (ar) Tarnybos, probleminių klausimų, susijusių su MDFT programos tęstinumo užtikrinimu, bendras sprendimas su Ministerija ir (ar) Tarnyba;

15.4. supervizijų MDFT specialistams ir MDFT koordinatoriams organizavimas (individualių ir grupinių pagal MDFT specialistų ir MDFT koordinatorių poreikius);

15.5. kitų mokymų ir (ar) su kompetencijos kėlimu susijusių veiklų organizavimas ar pirkimas pagal MDFT specialistų ir MDFT koordinatorių poreikius;

15.6. visų MDFT komandų (išskyrus atvejus, kai Lietuvos Respublikoje taikomi judėjimo ir kt. apribojimai) bendrų susitikimų gyvai organizavimas;

15.7. naujų MDFT specialistų ir (ar) MDFT koordinatorių apmokymų organizavimas pagal organizacijos Stichting Jeugdinterventies akredituotą programą, užtikrinant, kad Lietuvoje dirbtų ne mažesnis kaip Nuostatų 19.2 papunktyje nustatytas MDFT specialistų ir MDFT koordinatorių skaičius;

15.8. MDFT programos tęstinumo užtikrinimas (MDFT Lietuvoje licencijos palaikymas (kasmetinis būtinos įmokos apmokėjimas Stichting Jeugdinterventies organizacijai), MDFT programos taikymo Lietuvoje sutarties pasirašymas, nuolatinis kontaktas su organizacija Stichting Jeugdinterventies, skirtas užtikrinti nuoseklų MDFT komandų palaikymą, su licencijos išlaikymu susijusių mokymų, konsultacijų, susitikimų ir kt. reikiamų veiklų organizavimas).

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTO VYKDYTOJAMS IR PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINTOJAMS

 

16. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:

16.1. būti nevyriausybinė organizacija, kaip ji apibrėžta Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, ir turėti Juridinių asmenų registre įregistravusi žymą, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija;

16.2. turėti ne mažesnę kaip 3 metų patirtį teikiant paslaugas vaikams, kuriems būdingos kompleksinės elgesio problemos, ir jų šeimų nariams. Šiame papunktyje nurodytai patirčiai nepriskiriamos veiklos: vasaros stovyklų ar kitokio pobūdžio vasaros poilsio organizavimas, išskirtinai tik užimtumo ir (ar) laisvalaikio vaikams organizavimas, vienkartinės arba pasikartojančio vienkartinio pobūdžio veiklos vaikams (pvz., renginiai, vienkartinės konsultacijos ar pan.), profesinio orientavimo veiklos, skirtos vaikams.

17. Projekto vykdytojas turi atitikti Nuostatų 16 punkte numatytus reikalavimus, keliamus Pareiškėjui.

18. Projekto veiklos, nurodytos Nuostatų 15.1 papunktyje, įgyvendintoju gali būti tik MDFT specialistas ir MDFT koordinatorius. Projekto veiklų, nurodytų Nuostatų 15.2–15.8 papunkčiuose, įgyvendintojas turi atitikti projekto vykdytojui nustatytus reikalavimus.

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTO VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI IR PROJEKTO ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

19. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projekto vykdytojo įsipareigojimus, taip pat įsipareigoja:

19.1. įdarbinti visus, sutinkančius tęsti darbą Lietuvoje, MDFT specialistus ir MDFT koordinatorius pagal darbo sutartį (sutikusių tęsti darbą Lietuvoje MDFT specialistų ir MDFT koordinatorių duomenis (vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas) projekto vykdytojui perduoda Tarnyba), numatant pilnu etatu dirbančiam MDFT specialistui mokėti ne mažiau kaip 1 300 (vieno tūkstančio trijų šimtų) eurų, atskaičius mokesčius, darbo užmokestį per mėnesį, MDFT koordinatoriui – 1 400 (vieno tūkstančio keturių šimtų) eurų, atskaičius mokesčius, darbo užmokestį per mėnesį. Užtikrinti galimybę MDFT specialistams ir MDFT koordinatoriams pasirinkti jiems tinkamą darbo krūvį (t. y., visą etatą, pusę etato ir pan.). Darbo užmokestį mokėti atitinkamai pagal MDFT specialisto ir MDFT koordinatoriaus pasirinktą darbo krūvį;

19.2. užtikrinti, kad Lietuvoje ir toliau veiktų 3 MDFT komandos (Vilniaus MDFT komanda, Kauno MDFT komanda ir Klaipėdos MDFT komanda), kurias sudarytų ne mažiau kaip 2 MDFT koordinatoriai ir 5 MDFT specialistai vienoje MDFT komandoje, įskaitant visus šiuo metu parengtus MDFT koordinatorius ir specialistus, kurie išreikš sutikimą dalyvauti MDFT programoje, ir naujai parengtus MDFT koordinatorius ir specialistus; 

19.3. užtikrinti, kad MDFT specialistai ir MDFT koordinatoriai projekte jo įgyvendinimo metu atliks išskirtinai su MDFT programos taikymu tikslinei grupei susijusias funkcijas ir nebus įtraukti į jokius kitus pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbus ir (ar) projekto veiklas, nesusijusias su MDFT programos taikymu, apimant ir projekto administravimą (išskyrus tais atvejais, kai MDFT specialistas ir (ar) MDFT koordinatorius pats išreiškia tam norą ir užtikrina, kad nuo to nenukentės jo darbo kokybė ir rezultatai);

19.4. užtikrinti MDFT specialistams ir MDFT koordinatoriams reikalingas darbo sąlygas ir priemones: nuolatinę darbo vietą, tikslinės grupės konsultacijoms pritaikytą kabinetą, tikslinei grupei patogiai pasiekiamoje vietoje, transporto priemones vykti pas tikslinę grupę, kompiuterį ir mobilaus ryšio priemonę, interneto ir mobilųjį ryšį ir pan.;

19.5. raštu fiksuoti kiekvieną individualų atvejį (vaiko, su kuriuo dirbama lytį, amžių, elgesio problemas, kurios buvo sprendžiamos, iškeltus darbo tikslus, artimąsias aplinkas, su kuriomis buvo dirbama, veiksmus, kurie buvo atlikti, ir pasiektus rezultatus), su kuriuo dirbama, ir nuasmenintus šių individualių atvejų aprašymus pagal nurodytą informaciją kas pusmetį teikti Ministerijai ir Tarnybai. Ministerija ir Tarnyba turi teisę prašyti ir gauti informaciją apie projekto įgyvendinimą pagal poreikį ir dažniau nei nurodyta šiame papunktyje.

20. Vykdydamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja pasiekti projekto įgyvendinimo rodiklius:

20.1. iki 2023 m. gruodžio 31 d.:

20.1.1. teikti MDFT programos paslaugas ne mažiau kaip 40 tikslinės grupės atstovų;

20.1.2. suorganizuoti ne mažiau kaip 1 visų MDFT komandų bendrą susitikimą gyvai;

20.1.3. užtikrinti 3 MDFT komandų (Vilniaus komandos, Kauno komandos, Klaipėdos komandos) veiklą;

20.2. iki 2024 m. gruodžio 31 d.:

20.2.1. teikti MDFT programos paslaugas ne mažiau kaip 210 tikslinės grupės atstovų;

20.2.2. suorganizuoti ne mažiau kaip 2 visų MDFT komandų bendrus susitikimus gyvai;

20.2.3. užtikrinti 3 MDFT komandų (Vilniaus komandos, Kauno komandos, Klaipėdos komandos) veiklą.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

21. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. spalio 1 d. iki sutartyje nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d. Jei projekto finansavimas Nuostatų XII skyriuje nustatyta tvarka ir terminais pratęsiamas 2024 metams, tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Projektui įgyvendinti einamiesiems metams skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

22. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

22.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 15 procentų nuo projektui skirtų valstybės biudžeto lėšų):

22.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį);

22.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinei apskaitai tvarkyti pagal darbo sutartį);

22.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 7 punkte numatyto konkurso tikslo, Nuostatų 8 numatyto siektino konkurso rezultato įgyvendinimu ir Nuostatų 15 punkte numatytų projekto veiklų vykdymu):

22.2.1. MDFT specialistų ir MDFT koordinatorių darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (išlaidos nustatomos vadovaujantis Nuostatų 19.1 papunktyje nurodytu mažiausiu galimu nustatyti darbo užmokesčiu);

22.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti:

22.2.2.1. ryšio paslaugų (mobiliojo ryšio, interneto, pašto) išlaidos;

22.2.2.2. transporto išlaikymo ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos (transporto priemonės nuoma be vairuotojo, degalai, tik Lietuvos Respublikos teritorijoje kursuojančio autobuso ir (ar) traukinio, ir (ar) kito viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);

22.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai) (taikoma tik Lietuvos teritorijoje ir tik pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis);

22.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, nuomos išlaidos);

22.2.2.5. išlaidos, skirtos kvalifikacijai kelti (MDFT koordinatorių ir MDFT specialistų mokymai, supervizijos, kitų mokymų ir (ar) su kompetencijos kėlimu susijusių veiklų išlaidos);

22.2.2.6. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (pagal paslaugų sutartis, pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai, teisininko ir psichologo paslaugos);

22.2.2.7. komunalinių paslaugų išlaidos (pareiškėjo, projekto vykdytojo nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomų ir skirtų programai vykdyti patalpų šildymo, elektros energijos, vandentiekio, nuotekų šalinimo paslaugoms apmokėti);

22.2.2.8. kitų prekių ir paslaugų, reikalingų veiklų, nurodytų Nuostatų 15 punkte, įgyvendinimui, įsigijimo išlaidos:

22.2.2.8.1. kitos Nuostatų 22.2.2.1–22.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos, t. y. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui (pvz.: kanceliarinėms, ūkio prekėms, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems mokymų, grupinių užsiėmimų / susitikimų ir (ar) grupinių konsultacijų kavos pertraukų metu), apsaugos priemonėms (medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniam skysčiui) įsigyti, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, išskyrus ilgalaikio materialiojo turto, nurodyto Nuostatų 23.5 papunktyje, įsigijimo išlaidas;

22.2.2.8.2. kitos Nuostatų 22.2.2.1–22.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos (vertimo, renginių organizavimo, leidybos, projekto viešinimo paslaugų išlaidos, mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas, išlaidos, susijusios su MDFT Lietuvoje licencijos palaikymu (kasmetiniu būtinos įmokos apmokėjimu Stichting Jeugdinterventies organizacijai) (ne mažiau kaip 12 000 (dvylika tūkstančių Eur 00 ct) per metus), tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą.

23. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

23.1. skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo ir kitų fizinių ar juridinių asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

23.2. skirtos pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų, teritorijos aplinkos priežiūrai ir tvarkymui;

23.3. skirtos išperkamajai nuomai;

23.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

23.5. ilgalaikiam materialiajam turtui, kaip jis apibrėžtas  12-ajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Ilgalaikis materialusis turtas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. 1K-174 „Dėl Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 12-ojo standarto patvirtinimo“;

23.6. kelionių ir komandiruočių užsienyje išlaidoms dengti;

23.7. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui, tepalams;

23.8. susijusios su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką Ministerijai, taip pat patirtos ir apmokėtos iki 2023 m. rugsėjo 31 d. imtinai ir po 2023 m. gruodžio 31 d., o tuo atveju, jei finansavimas projektui bus pratęstas – apmokėtos po 2024 m. gruodžio 31 d. Tuo atveju, jei finansavimas projektui nebūtų pratęstas – išlaidos, patirtos ir apmokėtos po 2023 m. gruodžio 31 d.;

23.9. kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

24. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba, užpildant paraiškas 2023 metams ir 2024 metams, ir detalias projekto įgyvendinimo sąmatas (toliau – sąmata) 2023 metams ir 2024 metams pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiškos, užpildytos ir (ar) pateiktos ne per informacinę sistemą, nevertinamos ir projektams finansavimas neskiriamas.

25. Paraiškoje pateikiama taisyklių 16 punkte nurodyta informacija ir informacija apie tai:

25.1. kodėl pareiškėjo organizacija yra pasiryžusi įgyvendinti MDFT programą;

25.2. kaip MDFT programa yra susijusi su pareiškėjo veiklos sritimi;

25.3. kaip MDFT programa įsilies į dabartinę pareiškėjo veiklą;

25.4. kokios pridėtinės vertės MDFT programai ir pareiškėjui atneš jos įgyvendinimas būtent pareiškėjo organizacijoje;

25.5. kaip pareiškėjas sieks užtikrinti MDFT programos tvarumą ir kokybę;

25.6. kaip pareiškėjas (kokiomis priemonėmis) sieks projekto įgyvendinimo metu išlaikyti MDFT specialistus ir MDFT koordinatorius;

25.7. konkrečios priemonės, kurias pareiškėjas planuoja taikyti, siekiant užtikrinti kokybišką Kauno, Vilniaus, Klaipėdos MDFT komandų veikimą;

25.8. kokią MDFT programos reikšmę ir naudą tikslinei grupei mato pareiškėjas;

25.9. resursai, kuriuos pareiškėjas jau turi ir kuriuos galės panaudoti MDFT programai vykdyti, pvz., svarbūs bendradarbiavimo ryšiai, ryšiai su bendruomene, turimi materialiniai resursai ir pan. Būtina aiškiai įvardinti, kokie tai resursai ir kaip konkrečiai prisidės prie MDFT programos vykdymo;

25.10. galimos rizikos, kurios gali kilti MDFT programos įgyvendinimo procese ir šioms rizikoms valdyti skirtos priemonės.

26. Pareiškėjas kartu su paraiška informacinėje sistemoje privalo pateikti taisyklių 17 punkte nurodytų ir šių su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas:

26.1. per pastaruosius 3 metus iki paraiškos pateikimo datos įgyvendintų arba įgyvendinamų projekto (-ų) vaiko teisių užtikrinimo ir (ar) vaiko gerovės srityje, kurio (-ų) finansavimo suma yra ne mažesnė kaip 100 000 eurų finansavimo sutarčių kopijas (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 14.1 papunktyje nurodytą prioritetą);

26.2. dokumentų, įrodančių turimą ne mažesnę kaip vienerių metų patirtį darbe su įrodymais grįstomis programomis, metodikomis, skirtomis vaikams, kuriems būdingos kompleksinės elgesio problemos ir (ar) savo darbe taiko įrodymais grįstas programas ir (ar) metodikas (adaptuotas iš užsienio šalių arba sukurtas paties pareiškėjo), skirtas vaikams, kuriems būdingos kompleksinės elgesio problemos (pvz., metodikos vadovo leidinio, trumpo aprašymo, nuo kada ir kaip ši metodika taikoma konkrečioje pareiškėjo veikloje) (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 14.2 papunktyje nurodytą prioritetą);

26.3. išrašo iš galiojančių pareiškėjo steigimo dokumento, kuriame nurodyta, kad pareiškėjo veiklos tikslas arba vienas iš veiklos tikslų, nurodytų pareiškėjo organizacijos steigimo dokumentuose yra teikti kompleksines paslaugas socialinę riziką patiriantiems vaikams ir jų šeimų nariams (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 14.3 papunktyje nurodytą prioritetą);

26.4. dokumentų, įrodančių ne mažesnę kaip 3 paskutinių metų iki paraiškos pateikimo datos patirtį teikiant paslaugas vaikams, kuriems būdingos kompleksinės elgesio problemos, (pvz., ataskaitų ir (ar) aprašymų, ir (ar) finansavimo sutarčių, ir (ar) bendradarbiavimo sutarčių su valstybės ir savivaldybių institucijomis, kuriose būtų aiškiai įvardijamas paslaugų ir pagalbos teikimas vaikams, kuriems būdingos kompleksinės elgesio problemos, ir (ar) pareiškėjo metinių veiklų ataskaitų, kuriose būtų pateikta informacija apie vaikams, kuriems būdingos kompleksinės elgesio problemos, teikiamą pagalbą ir paslaugas);

26.5. pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens pasirašytą konkretaus atvejo iš savo praktikos aprašymą, kuris parengtas laikantis asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų. Aprašymas turi iliustruoti, kaip pareiškėjo organizacijoje dirbantys specialistai išsprendė konkretų atvejį, susijusį su tikslinės grupės atstovo patiriamais sunkumais (kokia buvo konkreti situacija, kokius veiksmus atliko specialistai, kokių rezultatų pasiekta, kokie buvo konkretūs identifikuoti tikslinės grupės atstovo poreikiai, kokios konkrečios paslaugos ir kita pagalba buvo teikiama tikslinės grupės atstovui (ir jo artimajai aplinkai, pvz., šeimai, mokyklai, draugams, kurie turėjo reikšmingos įtakos jo elgesiui, bendruomenei, kt.). Nurodoma, su kokiomis tikslinės grupės atstovo aplinkomis buvo dirbama, kodėl, kaip jos buvo įtrauktos į pagalbą tikslinės grupės atstovui, kt.).

27. Jei SoPAS funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, reikalingą informaciją pareiškėjas ministerijai teikia konkurso skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu. Informaciją apie laikiną SoPAS funkcinių galimybių neužtikrinimą ministerija ir (ar) SPPD skelbia SoPAS ir savo interneto svetainėse.

28. Paraiškų turiniui ir jų teikimui taikomi taisyklių IV skyriaus reikalavimai.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

29. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

30. Projektas, kuriam siūloma skirti valstybės biudžeto lėšas, atrenkamas laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

31. Ekspertas paraiškas vertina, užpildydamas informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamasis Nuostatų 32 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.

32. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:

32.1. paraiškoje nurodytos pareiškėjo motyvacijos įgyvendinti MDFT programą konkretumas, numatytų priemonių pakankamumas MDFT programos tvarumui užtikrinti (Nuostatų 25.1–25.10 papunkčiai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – motyvacija neaiški, deklaratyvi, nėra išvardinta konkrečių priemonių ar aiškios vizijos, kaip bus užtikrintas MDFT programos kokybiškas vykdymas, galimų rizikų valdymas, nėra atskleista, kodėl MDFT programos vykdymas svarbus pačiam pareiškėjui, kaip jis suvokia MDFT programos kokybišką tolimesnį vykdymą tikslinei grupei, nėra pateikta, kaip pareiškėjas suvokia MDFT programos reikšmę ir naudą tikslinei grupei; 1–10 – motyvacija aiški iš dalies, yra numatyta tam tikrų priemonių, skirtų MDFT programos kokybiškam vykdymui, tačiau neaiškiai įrodomas MDFT programos išskirtinumas kitos pareiškėjo organizacijos veiklos kontekste ir (ar) kyla pagrįstų įtarimų, kad MDFT programa įprastas pareiškėjo organizacijos projektas (nėra sisteminio, į ilgalaikį tikslą ir MDFT programą orientuoto mąstymo), trūksta dėmesio galimoms rizikoms ir jų valdymui, arba tokių rizikų valdymas aprašomas bendrais bruožais, deklaratyviai, pateikta, kaip pareiškėjas suvokia MDFT programos reikšmę ir naudą tikslinei grupei, tačiau tik deklaratyviomis nuostatomis, neatskleidžiant tikslinės grupės patiriamų iššūkių; 11–14 – motyvacija aiški, pakankamai stipri, yra aišku, kaip pareiškėjas stengsis užtikrinti MDFT programos kokybišką vykdymą, yra aiškus įsipareigojimas MDFT programą laikyti išskirtine kitos pareiškėjo organizacijos veiklos kontekste, atskleidžiamas požiūris ir supratimas, kad MDFT programos vykdymas yra nuolatinė, o ne projektinė veikla, identifikuotos tam tikros galimos rizikos, numatytas jų valdymas, kuris didžiąja dalimi tinkamas, pagrįstas, konkretus; 15 – motyvacija aiški, pagrįsta konkrečiais įrodymais, yra įvardintos aiškios priemonės, kurių dėka bus siekiama užtikrinti MDFT programos kokybiškas vykdymas, pagrįstas tokių priemonių pasirinkimas; aiškiai atskleista, kodėl būtent ši pareiškėjo organizacija geriausiai tinka vykdyti MDFT programą, atskleidžiamas aiškus požiūris, kaip bus užtikrintas tinkamas išskirtinis dėmesys MDFT programai kitų pareiškėjo organizacijos veiklų kontekste, identifikuotos konkrečios galimos rizikos ir numatytos jų valdymui skirtos priemonės, konkrečiai ir aiškiai įvardinta, kaip pareiškėjas suvokia MDFT programos reikšmę ir naudą tikslinei grupei.

32.2. projekto atitiktį nustatytiems finansavimo prioritetams (Nuostatų 15 punktas), vertindami nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – neatitinka nė vieno prioriteto; 5 – atitinka vieną prioritetą; 10 – atitinka du prioritetus, 15 – atitinka tris prioritetus;

32.3. praktinio atvejo aprašymo turinio aiškumas ir kokybė (Nuostatų 26.5 papunktis), vertindami nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolika): 0 – praktinio atvejo aprašymas nepateiktas arba pateiktas atvejo aprašymas nėra susijęs su tikslinės grupės atstovu; 1–3 – pateiktas atvejo aprašymas, tačiau iš jo neaišku, kokie buvo pasiekti rezultatai arba tokie rezultatai yra abejotini, nekonkretūs, nėra aiškus nuoseklus ir kokybiškas pagalbos ir paslaugų užtikrinimo tikslinės grupės atstovui procesas, aprašyme neatsiskleidžia pareiškėjo patirtis sėkmingai padėti tikslinės grupės atstovui, apimant ir jo artimąją aplinką; 4–11 – pateiktame aprašyme atsiskleidžia tam tikra pareiškėjo patirtis sėkmingai padėti tikslinės grupės atstovui, apimant ir jo artimąją aplinką, įvardintos tam tikros teiktos paslaugos ir kitos pagalbos priemonės, kurios didžiąja dalimi atitinka tikslinės grupės atstovo poreikius, įvardinti tam tikri pasiekti rezultatai, iš kurių bent dalis yra aiški, konkreti; 15 – iš pateikto atvejo aprašymo aiški konkreti pareiškėjo patirtis sėkmingai padėti tikslinės grupės atstovui, ši patirtis atrodo stipri, reikšminga, yra aiškiai įvardyti konkretūs pasiekti rezultatai, aišku, kas pasikeitė tikslinės grupės atstovo situacijoje, kaip jo patiriami sunkumai buvo išspręsti. Aiškiai ir konkrečiai įvardintos paslaugos ir kita pagalba, kuri buvo teikta tikslinės grupės atstovui, kokios jo artimosios aplinkos buvo įtrauktos į pagalbos procesą, kodėl, kaip konkrečiai jos buvo įtrauktos ir koks konkretus darbas buvo vykdomas su jomis, tokios paslaugos ir pagalba atitiko tikslinės grupės atstovo poreikius.

32.4. numatyto projekto tikslo, uždavinių, tikslinės grupės nurodymo ir trumpo aprašymo aiškumą bei atitiktį konkurso tikslui (Nuostatų 7 punktas ir taisyklių 16.6–16.10 papunkčiai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 3 (trijų) balų: 0 – projekto tikslas, uždaviniai, iškeltos problemos, tikslinė grupė ir trumpas aprašymas neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo; 1–2 – numatytas projekto tikslas, uždaviniai, tikslinės grupės nurodymas ir trumpas aprašymas iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą; 3 – numatytas projekto tikslas, uždaviniai, tikslinės grupės nurodymas ir trumpas aprašymas aiškūs, atitinka konkurso tikslą;

32.5. projekto priemonių ir (ar) veiklų plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto priemonės ir (ar) veiklų plane numatytos veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams išspręsti; 1–4 – projekto priemonės ir (ar) veiklų plane numatytos veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams išspręsti; 5 – projekto priemonės ir (ar) veiklų plane numatytos veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams išspręsti;

32.6. sąmatos, skaičiavimų tikslumą, aiškumą, detalumą, racionalumą, pagrįstumą, atitiktį ir proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – sąmata netiksli, neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir neatitinkanti projekte numatytų veiklų, joms neproporcinga; 1–4 – sąmata iš dalies tiksli, aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir atitinkanti projekte numatytas veiklas, joms proporcinga; 5 – sąmata tiksli, aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir atitinkanti projekte numatytas veiklas, joms proporcinga;

32.7. projekto vertinimo rodiklių ir planuojamų rezultatų aiškumą ir konkretumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 3 (trijų) balų: 0 – paraiškoje nurodyti rodikliai neatitinka Nuostatų 20 punkte nurodytų rodiklių arba projekto vertinimo rodikliai ir planuojami rezultatai neaiškūs ir nekonkretūs; 1–2 – projekto vertinimo rodikliai atitinka Nuostatų 20 punkte nurodytus rodiklius, tačiau planuojami rezultatai tik iš dalies aiškūs ir konkretūs; 3 – projekto vertinimo rodikliai atitinka Nuostatų 20 punkte nurodytus rodiklius ir planuojami rezultatai aiškūs ir konkretūs.

32.8. pareiškėjo, projekto veiklų, nurodytų Nuostatų 15.2–15.8 papunkčiuose, įgyvendintojo (-ų), kompetenciją, kvalifikaciją, darbo patirtį ir gebėjimus įgyvendinti projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – pareiškėjo, projekto veiklų, nurodytų Nuostatų 15.2–15.8 papunkčiuose, įgyvendintojo (-ų) kompetencija, darbo patirtis, kvalifikacija ir gebėjimai įgyvendinti projektą nepakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 1–4 – pareiškėjo, veiklų, nurodytų Nuostatų 15.2–15.8 papunkčiuose, įgyvendintojo (-ų) kompetencija, darbo patirtis, kvalifikacija ir gebėjimai įgyvendinti projektą iš dalies pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 5 – pareiškėjo, projekto veiklų, nurodytų Nuostatų 15.2–15.8 papunkčiuose, įgyvendintojo (-ų) kompetencija, darbo patirtis, kvalifikacija ir gebėjimai įgyvendinti projektą visiškai pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti.

33. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 66 (šešiasdešimt šeši) balai. Privaloma surinkti minimali balų suma – 50 (penkiasdešimt) balų.

34. Projektas (-ai), kuriam (-iems) finansuoti neužteko numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas (-i) į rezervinių projektų sąrašą.

35. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti projektą, kurio veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ar poreikis yra didesnis.

36. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 32 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, vadovaujantis Nuostatų 32 punkte nustatytais kriterijais, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 32 punkte nustatytais vertinimo kriterijais.

37. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 32 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, kuriame rekomenduoja (pvz., jei siūloma mažinti veiklų apimtį) arba nurodo (pvz., jei Nuostatuose nurodomas konkrečios paslaugos gavėjo ar veiklos dalyvio įkainis ir ekspertai nurodo mažinti paslaugos gavėjų ar dalyvių skaičių), kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

38. Komisijos darbas organizuojamas taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

39. Sutartis pasirašoma taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

40. Projektas vykdomas ir jo stebėsena atliekama taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

41. Projekto vykdytojas privalo projektą įgyvendinti iki sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d., o projekto finansavimą pratęsus 2024 metams – ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų projekto finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, bei pirmajam pusmečiui pasibaigus, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai pusmečio ir metų projekto veiklų ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

41.1. sąmatos ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus);

41.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus);

41.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus);

41.4. veiklų įvykdymo ataskaita (teikiama pirmajam ataskaitiniam pusmečiui pasibaigus, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus), kurioje turi būti nurodyta:

41.4.1. informacija apie įgyvendinant projektą vykdytas projekto veiklas (nurodytas su paraiška pateiktame projekto veiklų plane);

41.4.2. informacija apie Nuostatų 20 punkte nurodytų projekto įgyvendinimo rodiklių pasiekimą;

41.4.3. informacija apie atvejus, su kuriais dirbta, nurodant bendrą atvejų skaičių pagal kiekvieną savivaldybę ir sėkmingai išspręstų atvejų skaičių pagal kiekvieną savivaldybę, vaikų amžiaus grupes, vaikų lytį, apibendrintą informaciją apie pagrindines spręstas elgesio problemas;

41.4.4. informacija apie projekto viešinimą nuo jo įgyvendinimo pradžios, vykdytą per ataskaitinį laikotarpį (straipsnių, spaudos pranešimų elektroninės kopijos, parengtos viešinimo medžiagos (lankstinukų, plakatų, kt.) elektroninės kopijos, radijo, televizijos interviu įrašai arba nuorodos į šiuos įrašus, kt.);

41.4.5. Ministerijai ir Tarnybai papildomai teikiama informacija apie kiekvieną individualų atvejį, išspręstą taikant MDFT programą (pagal su Tarnyba ir Ministerija projekto įgyvendinimo metu suderintą formą).

42. Norėdamas patikslinti projekto sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto sąmatą (nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, sutarties numeris ir (ar) projekto kodas bei pavadinimas ir išdėstomas prašymas tikslinti projekto sąmatą), kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamų projekto sąmatą ar palyginimą, kaip keičiama informacija atitinkamose sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

43. Prašymai tikslinti projekto sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei 2 kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

44. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą (nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, sutarties numeris ir (ar) projekto kodas bei pavadinimas ir išdėstomas prašymas tikslinti projekto veiklų planą), kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą ar palyginimą, kaip keičiama informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD specialistas informuoja elektroniniu paštu Ministerijos paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos). Ministerijos paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą (nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas ir projekto kodas). Apie su Ministerijos paskirtu asmeniu suderintą sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, bet ne vėliau nei gruodžio 5 d.

45. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija (nurodomas projekto vykdytojo pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, sutarties numeris ir (ar) projekto kodas bei pavadinimas, reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

 

XII SKYRIUS

PROJEKTO FINANSAVIMO PRATĘSIMAS

 

46Tinkamai įgyvendinus projektą 2023 metais, projekto finansavimas gali būti pratęstas 2024 metams, bet ne ilgiau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. tomis pačiomis Nuostatuose ir sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus projekto finansavimą, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. Jei sutartis dėl finansavimo pratęsimo 2024 metams nepasirašoma arba nutraukiama, išlaidos, projekto vykdytojo patirtos ar apmokėtos vykdant projekto veiklas 2024 metais, nekompensuojamos.

47. Prašydamas pratęsti projekto finansavimą, projekto vykdytojas iki 2023 m. lapkričio 15 d. informacinės sistemos priemonėmis pateikia šiuos dokumentus:

47.1. projekto vykdytojo vadovo kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą prašymą pratęsti projekto finansavimą 2024 metams (Nuostatų priedas);

47.2. asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytą deklaraciją (taisyklių 1 priedas);

47.3. kitus Nuostatuose nurodytus dokumentus, kurie keitėsi po projekto, kuriam skirtas finansavimas, pateikimo dienos.

48. Prašymai pratęsti projekto finansavimą nagrinėjami ir sprendimai dėl projekto finansavimo pratęsimo priimami taisyklių X skyriuje nustatyta tvarka.

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

50. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai taisyklėse ir Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

51. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

52. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

53. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.

54. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

55. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

56. Asmens duomenys tvarkomi  2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) Nuostatų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nustatyta tvarka.

57. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

 

___________________________

 

part_7c44c30fcb884728b7d699373adfe3cc_end