PanevezioHerbas

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS

2007 M. RUGPJŪČIO 30 D. SPRENDIMO NR. 1-7-12 1 PUNKTO

PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

2014 m. kovo 27 d. Nr.1-86

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. A1-67 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2007 m. rugpjūčio 30 d. sprendimo Nr. 1-7-12 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2006 m. lapkričio 23 d. sprendimo Nr. 1-57-20 1 punkto pripažinimo netekusiu galios“ 1 punktą.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                            Vitalijus Satkevičius


 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2014 m. kovo 27 d. sprendimu Nr. 1-86

 

 

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja socialinių paslaugų poreikį asmeniui (šeimai) nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo kriterijus ir procedūrą, socialinių paslaugų rūšis, asmens socialinės globos poreikio vertinimą, socialinių paslaugų skyrimą, sustabdymą ir nutraukimą, asmens siuntimo į globos namus) tvarką, asmens (šeimos) teises ir pareigas, informacijos apie asmenis, gaunančius socialines paslaugas, saugojimą ir skundų nagrinėjimo tvarką Panevėžio mieste.

2. Aprašas taikomas nustatant individualų socialinių paslaugų poreikį, priimant sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo ir siuntimo į globos namus asmenims (šeimoms), deklaravusiems gyvenamąją vietą ir gyvenantiems Panevėžio mieste, pageidaujantiems gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Panevėžio miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė) iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams. Socialinių paslaugų, teikiamų papildomai asmeniui (šeimai) pageidavus, poreikis nevertinamas.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 , Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. A1-200, Socialinės rizikos vaiko ar likusio be tėvų globos vaiko socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-179, Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, patvirtinta Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1-255.

4. Nustatant asmens, gyvenančio kartu su šeima, socialinių paslaugų poreikį, kartu nustatomas ir šeimos socialinių paslaugų poreikis.

5.  Šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 apibrėžtas sąvokas.

 

II. ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ NUSTATANTYS SUBJEKTAI

 

6. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato socialinių paslaugų įstaigų socialiniai darbuotojai.

7. Socialinių paslaugų įstaigos vadovas savo įsakymu paskiria atsakingus socialinius darbuotojus socialinių paslaugų poreikiui nustatyti. Tais atvejais, kai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų išvados, sudaroma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta specialistų komisija.

8. Socialiniai darbuotojai, nustatę asmens (šeimos), socialinių paslaugų poreikį dėl paslaugų skyrimo, pateikia išvadas Savivaldybės administracijos specialistams.

9. Socialiniai darbuotojai nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei ir išvadas pateikia įstaigos vadovui.

10. Asmens, rengiamo paleisti iš laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietos ar socialinės ir psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos ir pageidaujančio gauti socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikį nustato šios įstaigos socialiniai darbuotojai, bendradarbiaudami su Savivaldybe, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietą ar socialinės ir psichologinės reabilitacijos įstaigą, psichiatrijos ligoninę ar kito tipo stacionarią sveikatos priežiūros įstaigą arba kurios teritorijoje gyvena asmens šeima.

 

 

III. ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO

NUSTATYMO KRITERIJAI

 

11. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis nustatomas individualiai pagal asmens nesavarankiškumą ir galimybes savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis.

12. Šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene ir galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra.

13. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas atsižvelgiant ir į asmens poreikių rūšį ir asmens priskyrimą socialinei grupei.

14. Išskiriamos šios asmens socialinių paslaugų poreikių rūšys:

14.1. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra;

14.2. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami socialine globa.

15. Asmenų socialinės grupės:

15.1. likę be tėvų globos vaikai ir jų šeimos;

15.2. socialinės rizikos vaikai ir jų šeimos;

15.3. vaikai su negalia ir jų šeimos;

15.4. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

15.5. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

15.6. socialinės rizikos suaugę asmenys ir jų šeimos;

15.7. socialinės rizikos šeimos;

15.8. kiti asmenys.

16. Vaiko socialinių paslaugų poreikio nustatymas derinamas su ugdymo ir vystymosi poreikiais, atsižvelgiant į įvairių sričių specialistų (vaiko teisių apsaugos tarnybų, švietimo įstaigų, pedagoginės-psichologinės pagalbos tarnybų, sveikatos priežiūros įstaigų ir kitų įstaigų specialistų, kurių rekomendacijos turi įtakos nustatant vaiko socialinių paslaugų poreikį) išvadas.

17. Visais atvejais, nustatant socialinės rizikos vaiko socialinių paslaugų poreikį, arba kai vaikui nustatyta laikina globa (rūpyba) ir skirta trumpalaikė socialinė globa, nustatomas ir vaiko šeimos socialinių paslaugų poreikis.

18. Vaiko, likusio be tėvų globos, socialinių paslaugų poreikio nustatymas derinamas su vaiko laikinosios ar nuolatinės globos (rūpybos) organizavimu, vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais vaiko globos ir laikinosios globos organizavimą.

19. Vaikų su negalia ir suaugusių asmenų su negalia, senyvo amžiaus asmenų socialinių paslaugų poreikio nustatymas derinamas su specialiųjų poreikių nustatymu, vadovaujantis Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. A1-88 patvirtintomis Specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo sąlygomis bei taisyklėmis.

20. Socialinės rizikos šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas atsižvelgiant į šeimos narių socialinius įgūdžius ir motyvaciją kurti saugią, sveiką ir darnią aplinką savo namuose, šeimoje, palaikyti socialinius ryšius su visuomene ir užtikrinti šeimoje augančių vaikų visapusišką vystymąsi ir ugdymą, vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais darbo su socialinės rizikos šeimomis bei vaiko laikinosios ir nuolatinės globos (rūpybos) organizavimą. Teikiant socialines paslaugas socialinės rizikos šeimai, turi būti užtikrinamas ir socialinių paslaugų teikimas vaikams.

 

IV. ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO PROCEDŪRA

 

21. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių ar jo globėjas, rūpintojas) dėl socialinių paslaugų gavimo kreipiasi į Panevėžio miesto savivaldybės Socialinės paramos skyrių (toliau –Skyrius) ir pateikia:

21.1. užpildytą Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 patvirtintą prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms ir specialiosios pagalbos priemonėms gauti (forma SP-8) (toliau – Prašymas-paraiška);

21.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

21.3. kitus pagal poreikį reikalingus dokumentus.

22. asmuo dėl atitinkamos socialinės paslaugos skyrimo gali kreiptis elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga. Elektroniniu būdu gautas prašymas registruojamas ir tvarkomas pagal Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 patvirtintas Elektroninių dokumentų valdymo taisykles, pranešimas apie prašymo gavimą ir vykdymo būklę tą pačią dieną perduodamas į elektroninių paslaugų sistemos paslaugos teikimo eigos stebėsenos modulį.

23. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, Prašymą-paraišką dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių ar jo globėjas, rūpintojas) negali to padaryti pats. 

24. Tuo atveju, jei asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros skyrimo, kitos savivaldybės asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas gali kreiptis į Skyrių dėl paslaugų suteikimo.

25. Dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros paslaugų, išskyrus socialinės priežiūros (apgyvendinimas nakvynės namuose ar krizių centruose pagalbos į namus), asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kreipiasi į Panevėžio socialinių paslaugų centrą.

26. Asmuo, rengiamas paleisti iš laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietos ar socialinės ir psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos, dėl socialinės priežiūros ar socialinės globos gavimo kreipiasi į minėtų įstaigų socialinius darbuotojus, kurie asmens prašymą, likus ne daugiau kaip 30 kalendorinių dienų iki asmens paleidimo iš šių įstaigų, pateikia Savivaldybei, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietą ar socialinės ir psichologinės reabilitacijos įstaigą, psichiatrijos ligoninę ar kito tipo stacionarią sveikatos priežiūros įstaigą arba kurios teritorijoje gyvena asmens šeima.

27. Socialiniai darbuotojai, ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo prašymo Skyriuje gavimo dienos, privalo nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį (išskyrus atvejį, kai nustatomas socialinės globos poreikis).

28. Socialiniai darbuotojai nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, užpildydami Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo“ patvirtintą Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą.

29. Jei, nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį, padaroma išvada, kad bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros asmeniui nepakanka, atliekamas asmens socialinės globos poreikio nustatymas.

30. Asmens socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 patvirtinta Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-179 patvirtinta Socialinės rizikos vaiko ir likusio be tėvų globos vaiko socialinės globos poreikio nustatymo metodika, Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1-255 patvirtinta Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika.

31. Asmens socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo Skyriuje gavimo dienos. Prireikus Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu šis terminas gali būti pratęsiamas.                    

32. Jei vertinimą atliekantiems socialiniams darbuotojams reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jie gali pareikalauti iš asmens papildomų dokumentų, reikalingų poreikiui nustatyti.

33. Valstybės ir savivaldybių įmonės, įstaigos ir organizacijos Savivaldybės prašymu turi nemokamai teikti informaciją, susijusią su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu.

34. Esant poreikiui, Savivaldybė gali pareikalauti dokumentų, susijusių su asmens (šeimos) socialinių paslaugų skyrimu, ir iš kitų institucijų ir įstaigų.

35. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, Savivaldybė gali priimti sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo nenustačiusi socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas suteikus (arba jau teikiant) socialines paslaugas.

 

V. ASMENS SOCIALINĖS GLOBOS POREIKIO VERTINIMAS

 

36. Asmens socialinės globos poreikis nustatomas pagal asmens socialinio ir fizinio savarankiškumo vertinimo kriterijus.

37. Asmens savarankiškumas vertinamas pagal:

37.1. asmens socialinį savarankiškumą;

37.2. asmens fizinį savarankiškumą.

38. Vertinant asmens socialinį savarankiškumą, apibūdinamos asmens gyvenimo sąlygos, asmens užimtumas, nustatomas asmens sugebėjimas palaikyti socialinius ryšius (su šeima, mokykla, draugais, kaimynais, bendruomene ir kt.), įvertinama asmens motyvacija ir pateikiami socialinių darbuotojų pastebėjimai, apibūdinantys asmens gebėjimus savarankiškai gyventi savo namuose.

39. Vertinant asmens fizinį savarankiškumą, atsižvelgiama į jo sveikatos būklę, negalią, organizmo funkcijų sutrikimus, pagalbos reikalingumą, sugebėjimus savarankiškai atlikti būtiniausius buities darbus ir tenkinti būtinuosius poreikius, įvertinamas pagalbos kasdienėje veikloje poreikis.

40. Įvertinus asmens socialinį ir fizinį savarankiškumą, nustatomi šie asmens nesavarankiškumo lygiai:

40.1. iš dalies nesavarankiškas;

40.2. visiškai nesavarankiškas.

41. Nustatant asmens, gyvenančio kartu su šeima, socialinės globos poreikį, atsižvelgiama į artimųjų gebėjimus ir motyvaciją pasirūpinti vienas kitu.

42. Nustatę asmens socialinės globos poreikį ir įvertinę, kad asmuo yra savarankiškas ir socialinė globa jam nebūtina, socialiniai darbuotojai teikia išvadą dėl bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros teikimo asmeniui.

 

VI. SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI) SKYRIMAS, SUSTABDYMAS

IR NUTRAUKIMAS

 

43. Įvertinus socialinių paslaugų poreikį dėl socialinės globos paslaugų skyrimo ilgalaikės ir trumpalaikės socialinės globos namuose ir dienos socialinės globos institucijoje, sprendimą priima Savivaldybės administracijos įgaliotas asmuo, atsižvelgdamas į Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytos komisijos rekomendacijas.

44. Sprendimas dėl socialinės priežiūros asmeniui (šeimai) skyrimo priimamas per 14 kalendorinių dienų nuo socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadų pateikimo Skyriui dienos. Sprendimą priima Savivaldybės administracijos įgaliotas asmuo, atsižvelgdamas į Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytos komisijos rekomendacijas.

45. Sprendimas dėl trumpalaikės socialinės globos socialinės rizikos vaikui ar vaikui, likusiam be tėvų globos, skyrimo, gali būti priimamas tik gavus Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus išvadą ir sprendimą dėl juridinio asmens ar vaikus globojančios šeimos paskyrimo globėju. Sprendimą priima Savivaldybės administracijos įgaliotas asmuo.

46. Sprendimas dėl dienos socialinės globos institucijoje skyrimo priimamas per 30 kalendorinių dienų nuo socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadų pateikimo Skyriui dienos.

47. Įvertinus socialinių paslaugų poreikį dėl dienos socialinės globos asmens namuose paslaugų skyrimo, vertinimo išvadas, asmens sveikatos būklę ir socialinę situaciją per 30 kalendorinių dienų nuo socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadų pateikimo Skyriui dienos. Sprendimą priima Savivaldybės administracijos įgaliotas asmuo.

48. Sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos asmeniui skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo priimamas per 30 kalendorinių dienų nuo socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadų pateikimo Skyriui dienos. Sprendimas dėl trumpalaikės socialinės globos asmeniui skyrimo priimamas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadų pateikimo Skyriui dienos ir gavus rašytinę informaciją, kad socialinės globos namuose (toliau – Globos namai) yra vieta trumpalaikei socialinei globai gauti.   

49. Likusio be tėvų globos vaiko, kuriam teisės aktų nustatyta tvarka nustatyta laikinoji ar nuolatinė globa, socialinės globos poreikis nevertinamas.

50. Jei asmeniui, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, reikia keisti paslaugų rūšį, šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo kreipiasi į Skyrių ir pateikia motyvuotą raštą ir kitus dokumentus.

51. Paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, socialinių paslaugų teikimas gali būti sustabdytas arba nutrauktas.

52. Priėmus sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, užpildoma Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 patvirtinta sprendimo dėl socialinių paslaugų ir specialiosios pagalbos priemonių asmeniui skyrimo forma SP-9.

53. Sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo kopija per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos įteikiama (išsiunčiama) asmeniui. Sprendimo originalas įsegamas į asmens bylą.

54. Priėmus sprendimą skirti asmeniui ilgalaikę, o vaikui, kuriam nustatyta laikinoji globa, ar socialinės rizikos vaikui – trumpalaikę socialinę globą Globos namuose, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar dalininkas (savininkas) yra Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Valstybės globos namai), Savivaldybė ne vėliau kaip per 3 darbo dienas išsiunčia šio sprendimo kopiją ir dokumentus.

55. Savivaldybė, priėmusi sprendimą dėl trumpalaikės socialinės globos, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas išsiunčia šio sprendimo kopiją ir dokumentus Globos namams, kurie teiks asmeniui trumpalaikę socialinę globą, ir dokumentus.

56. Poreikis laikino apnakvindinimo paslaugai Panevėžio mieste nėra nustatomas ir sprendimas skirti paslaugas nėra priimamas. Laikino apnakvindinimo paslaugas gaunantys asmenys registruojami pagal socialinių paslaugų įstaigos nustatytą klientų registravimo tvarką.

57. Kai asmuo, kuriam skirtos socialinės globos paslaugos jo pasirinktoje įstaigoje, prašo skirti socialinės globos paslaugas kitoje socialinės globos įstaigoje, prašymą svarsto Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija (toliau – Komisija). Atsižvelgus į Komisijos rekomendacijas sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priima Savivaldybės administracijos įgaliotas asmuo.  

58. Jei Globos namuose nėra laisvų vietų, asmuo įrašomas į Savivaldybės eilę ilgalaikei socialinei globai gauti, o tais atvejais, kai asmeniui skirta ilgalaikė socialinė globa Valstybės globos namuose, – į asmenų eilę, kurią sudaro ir tvarko Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Neįgaliųjų reikalų departamentas).

59. Socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) gali būti sustabdomas ir nutraukiamas:

59.1. įstaigai gavus informacijos, kad asmuo, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų teikimo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;

59.2. asmeniui nesilaikant įstaigos vidaus tvarkos taisyklių ir esant surašytiems ne mažiau nei trims taisyklių pažeidimų aktams per šešių mėnesių laikotarpį;

59.3. asmeniui nesilaikant Mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas sutartyje nustatytų reikalavimų;

59.4. atlikus socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra poreikio paslaugai, kurią asmuo gauna;

59.5. asmeniui atsisakant paslaugų;

59.6. asmens prašymu keičiant įstaigą.

60. Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui nutraukimo per 30 kalendorinių dienų nuo socialinių paslaugų įstaigos vadovo kreipimosi ir kitų dokumentų pateikimo priima Savivaldybės administracijos įgaliotas asmuo.

61. Laikinai sustabdžius socialines paslaugas (socialinės pagalbos į namus) asmeniui (šeimai) ir neatnaujinus paslaugų teikimo 3 mėnesių laikotarpiu, priimamas sprendimas dėl paslaugų nutraukimo. Sprendimą pasirašo įstaigos vadovas ir (ar) paslaugas gavęs asmuo ir Savivaldybės administracijos įgaliotas asmuo.

 

VII. ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS

 

62. Asmuo siunčiamas į Globos namus ilgalaikei ir trumpalaikei socialinei globai vadovaujantis šiame Apraše nustatyta tvarka priimtu sprendimu dėl socialinės globos asmeniui skyrimo Globos namuose.

63. Globos namai, į kuriuos siunčiamas asmuo, parenkami atsižvelgiant į Savivaldybės finansines galimybes ir į asmens (globėjo, rūpintojo) pageidavimą. Apgyvendinant asmenis specialiuosiuose Globos namuose, pirmenybė teikiama tikslinių grupių, kurioms šie Globos namai skirti, asmenims.

64. Savivaldybės sprendimas dėl socialinės globos asmeniui skyrimo nepriimamas, kai asmuo, apgyvendintas valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., pereina į kitus Valstybės globos namus. Šie asmenys Valstybės globos namuose apgyvendinami Neįgaliųjų reikalų departamento siuntimu.

65. Prieš apgyvendinant asmenį ne Valstybės globos namuose ilgalaikei socialinei globai, išrašomas asmens siuntimas į Globos namus (toliau – siuntimas). Siuntimą išrašo atsakingas Skyriaus asmuo, pagal priimtą įgalioto asmens sprendimą dėl ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos skyrimo Globos namuose. Kai priimtas sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos Valstybės globos namuose, siuntimą išrašo Neįgaliųjų reikalų departamentas (senyvo amžiaus asmenims ir suaugusiems asmenims su negalia), Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba) (neįgaliems vaikams ir vaikams likusiems be tėvų globos).

66. Siuntimas į Valstybės globos namus per 3 darbo dienas nuo jo išrašymo dienos pateikiamas (išsiunčiamas) asmeniui (globėjui, rūpintojui). Siuntimas pateikiamas Globos namams ir Savivaldybės administracijai.

67. Siuntimas į Globos namus per 3 darbo dienas pateikiamas Globos namams.

68. Išrašytas siuntimas galioja 30 kalendorinių dienų nuo jo įteikimo asmeniui (globėjui, rūpintojui) dienos.

69. Jeigu asmuo neapsigyvena Globos namuose per siuntimo galiojimo terminą, sprendimas skirti socialinę globą pripažįstamas netekusiu galios.

70. Jei Globos namuose yra laisvų vietų, siuntimas išrašomas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl socialinės globos skyrimo priėmimo dienos, o kai siuntimą išrašo Neįgaliųjų reikalų departamentas, – ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl socialinės globos skyrimo gavimo dienos.

71. Jei Globos namuose yra laisvų vietų asmeniui arba likusiam be tėvų globos vaikui ar socialinės rizikos vaikui, Tarnyba siuntimą išrašo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl socialinės globos skyrimo gavimo dienos.

72. Jei ne Valstybės globos namuose nėra laisvų vietų, asmuo įrašomas į Savivaldybės asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai gauti, o tais atvejais, kai asmeniui skirta ilgalaikė socialinė globa Valstybės globos namuose, – į asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai gauti, kurią sudaro ir tvarko Neįgaliųjų reikalų departamentas.

73. Savivaldybės asmenų eilė ilgalaikei socialinei globai gauti sudaroma pagal sprendimų dėl socialinės globos skyrimo priėmimo datą. Tais atvejais, kai sprendimai dėl socialinės globos skyrimo priimami ta pačia data keliems asmenims, atsižvelgiama ir į jų Prašymo-paraiškos gauti socialines paslaugas pateikimo datą.

74. Iškilus pavojui asmens gyvybei, sveikatai ar saugumui, Savivaldybė gali apgyvendinti asmenį Globos namuose be eilės – skubos tvarka, išskyrus atvejus, kai asmuo apgyvendinamas Valstybės globos namuose.

75. Vienas asmuo gali būti įrašytas tik į vieną eilę ilgalaikei socialinei globai gauti.

76. Savivaldybė surenka asmens bylos dokumentus ir parengia asmens bylą. Ši byla reikalinga asmenį apgyvendinant Globos namuose.

77. Atsiradus aplinkybėms, dėl kurių asmuo, įrašytas į asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai gauti Valstybės globos namuose, nebus apgyvendinamas šiuose globos namuose, sprendimą dėl socialinės globos asmeniui skyrimo priėmusi Savivaldybė per 3 darbo dienas nuo šių aplinkybių atsiradimo privalo informuoti Neįgaliųjų reikalų departamentą.

 

VIII. ASMENS (ŠEIMOS) TEISĖS IR PAREIGOS

 

78. Asmuo (šeima), gaunantis socialines paslaugas, turi šias teises:

78.1. į informacijos ir dokumentų apie asmenį (šeimą) konfidencialumą;

78.2. būti supažindintas su asmens socialinių paslaugų poreikio įvertinimo išvadomis ir asmens bylos dokumentais;

78.3. ginti savo teises įstatymų nustatyta tvarka.

79. Asmuo (šeima), gaunantis socialines paslaugas, turi šias pareigas:

79.1. teikti socialiniam darbuotojui teisingą ir išsamią informaciją, susijusią su asmens (šeimos) poreikio socialinėms paslaugoms ir finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimu;

79.2. pranešti paslaugas teikiančiai įstaigai apie pokyčius, susijusius su paslaugų poreikio nustatymu ir finansinėmis galimybėmis mokėti už socialines paslaugas;

79.3. laikytis sutarties dėl socialinių paslaugų gavimo ir mokėjimo už jas sąlygų;

79.4. vykdyti teisėtus socialinių paslaugų įstaigų nurodymus.

 

IX. INFORMACIJOS APIE ASMENĮ (ŠEIMĄ), GAUNANTĮ SOCIALINES

PASLAUGAS, SAUGOJIMAS

 

80. Informacijai kaupti užvedama asmens (šeimos) registracijos kortelė.

81. Registracijos kortelės duomenys turi būti atnaujinami atsižvelgiant į duomenų pasikeitimus. Asmeniui (šeimai) pakartotinai kreipiantis dėl socialinių paslaugų, registracijos kortelė turi būti papildoma.

82. Informacija apie socialinių paslaugų asmeniui skyrimą, socialinių paslaugų poreikio vertinimo nustatymą ir išvadas socialinių paslaugų įstaigoje kaupiama asmens byloje. Asmeniui (šeimai) pakartotinai kreipiantis dėl socialinių paslaugų skyrimo, byla papildoma, duomenys atnaujinami.

83. Asmeniui (šeimai) pakeitus gyvenamąją vietą, bylos dokumentų kopijos asmens prašymu persiunčiamos naujos gyvenamosios vietos savivaldybei.

84. Informacija apie asmeniui skirtas ir suteiktas socialines paslaugas kaupiama Socialinės paramos informacinėje sistemoje.

 

X. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

85. Atsakingų socialinių darbuotojų išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio skirti socialines paslaugas nustatymo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

86. Kaltas dėl netinkamo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo socialinis darbuotojas gali būti traukiamas drausminėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.

87. Apskundus išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija, kuri pakartotinai nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

88. Savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta komisija, nustačiusi, kad socialinis darbuotojas neteisingai įvertino asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikia išvadą socialinio darbuotojo įstaigos vadovui.

89. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos direktoriaus ar Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

__________________________