LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2017 M. BIRŽELIO 15 D. ĮSAKYMO Nr. V-490 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „MOKSLINIŲ TYRIMŲ, EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS IR INOVACIJŲ SKATINIMAS“ 01.2.2-MITA-K-702 PRIEMONĖS „MTEP REZULTATŲ KOMERCINIMO IR TARPTAUTIŠKUMO SKATINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2019 m. gruodžio 18 d. Nr. V-1517
Vilnius
P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ 01.2.2-MITA-K-702 priemonės „MTEP rezultatų komercinimo ir tarptautiškumo skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. V-490 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ 01.2.2-MITA-K-702 priemonės „MTEP rezultatų komercinimo ir tarptautiškumo skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 4.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
2. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:
„9. Pagal Aprašą numatoma skelbti keturis kvietimus teikti paraiškas (toliau – kvietimai): pagal pirmąjį kvietimą numatoma skirti iki 2 027 340 eurų (dviejų milijonų dvidešimt septynių tūkstančių trijų šimtų keturiasdešimt eurų), pagal antrąjį – iki 1 051 741 euro (vieno milijono penkiasdešimt vieno tūkstančio septynių šimtų keturiasdešimt vieno euro), pagal trečiąjį – iki 2 000 000 eurų (dviejų milijonų eurų), pagal ketvirtąjį kvietimą numatoma skirti suma bus nustatyta atsižvelgus į ankstesnių kvietimų rezultatus. Jeigu paskelbus kvietimą pagal teigiamai įvertintas paraiškas prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui skirta lėšų suma, Įgyvendinančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ministerijai dėl kvietime (netaikoma paskutiniajam kvietimui) numatytos kvietimo finansavimo sumos padidinimo. Atsižvelgdama į Įgyvendinančiosios institucijos pasiūlymą, priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo Ministerija turi teisę šiame punkte nurodytą sumą padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių. Jeigu paskelbto kvietimo metu pagal priimtus sprendimus dėl projektų finansavimo paskirstyta suma yra mažesnė negu kvietimui skirta lėšų suma, nepanaudota lėšų suma paskirstoma proporcingai kitiems kvietimams.“
3. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:
4. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:
„19. Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2016 m. balandžio 21 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-14(16) ir pakeistus 2019 m. rugsėjo 12 d. posėdžio protokoliniu sprendimu Nr. 44P-9(45):
19.1. Projektas atitinka Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“ (toliau – Sumaniosios specializacijos programa), nuostatas ir bent vieno prioriteto įgyvendinimo tematiką. Laikoma, kad projektas atitinka šį kriterijų, jeigu projektas prisideda prie Sumaniosios specializacijos programos ir atitinka bent vieno prioriteto įgyvendinimo tematiką;
19.2. pareiškėjas (tuo atveju, kai pareiškėjas yra privatusis juridinis asmuo, kurio steigėjas (vienas iš steigėjų) yra mokslo ir studijų institucija – pareiškėją steigianti (įsteigusi) mokslo ir studijų institucija) turi turėti veikiančią teisių, atsirandančių iš intelektinės veiklos rezultatų, valdymo tvarką. Vertinama, ar pareiškėjas yra įgyvendinęs Rekomendacijų Lietuvos mokslo ir studijų institucijoms dėl teisių, atsirandančių iš intelektinės veiklos rezultatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. ISAK-2462 „Dėl Rekomendacijų Lietuvos mokslo ir studijų institucijoms dėl teisių, atsirandančių iš intelektinės veiklos rezultatų, tvirtinimo“ 10, 12, 16 ir 17 punktuose nustatytus reikalavimus ir pateikęs tai patvirtinančius dokumentus arba nuorodas į viešai paskelbtus dokumentus;
19.3. parengtas verslo planas, laikantis rekomenduojamų reikalavimų verslo planui (Aprašo 8 priedas). Laikoma, kad projektas atitinka šį kriterijų, jei pareiškėjas yra parengęs verslo planą, kuriuo siekiama komercinti mokslo ir studijų institucijoje sukurtą MTEP rezultatą, kuris atitinka projektu įgyvendinamą bent vieno Sumaniosios specializacijos programos prioriteto įgyvendinimo tematiką.“
5. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:
6. Pakeičiu 29.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„29.1. pirmajame konkurso etape:
29.1.1. parengtas verslo planas, kuriuo siekiama komercinti mokslo ir studijų institucijoje sukurtą MTEP rezultatą, kuris atitinka Klasifikacijos aprašo 4 punkte nustatytus 6-ojo arba vėlesnio MTEP etapo požymius ir projektu įgyvendinamą bent vieno Sumaniosios specializacijos programos prioriteto įgyvendinimo tematiką;
29.1.2. pasirašytas ketinimų steigti atžalinę įmonę protokolas (reikalavimas taikomas, kai pareiškėjas – mokslo ir studijų institucija);
7. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:
„32. Dotacija projekto vykdytojui privačiajam juridiniam asmeniui ir mokslo ir studijų institucijai, kai nėra tenkinamos Aprašo 33–371 punktuose nurodytos sąlygos, teikiama kaip de minimis pagalba pagal Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 visuose sektoriuose, išskyrus 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius, vadovaujantis šiomis sąlygomis:
32.1. Įgyvendinančioji institucija patikrina projekto vykdytojo teisę gauti de minimis pagalbą ir rezervuoja ją Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registras), ir taip įsitikina, kad dėl naujos suteikiamos de minimis pagalbos nebus viršyta vienai įmonei, kuri apima visas įmones, kaip nurodyta Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, atsižvelgiant į užpildytos „Vienos įmonės“ deklaracijoje pagal svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013 paskelbtos rekomenduojamos formos nuostatas ir Suteiktos valstybės pagalbos registro duomenis, de minimis pagalbos suteikimo riba. Per 5 darbo dienas nuo dotacijos sutarties pasirašymo dienos, Įgyvendinančioji institucija suteiktą de minimis pagalbos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre;
32.2. de minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalies nuostatomis;
32.3. projekto vykdytojui suteikiamos de minimis pagalbos dydis ir skiriama suma pagal fiksuotuosius projekto išlaidų dydžius yra nurodoma dotacijos sutartyje. De minimis pagalba laikoma suteikta Įgyvendinančiajai institucijai pasirašius dotacijos sutartį;
32.4. de minimis pagalba nėra kaupiama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms išlaidoms finansuoti, jeigu dėl tokio pagalbos kaupimo būtų viršytas 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1), arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma;
8. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:
„33. Dotacija projekto vykdytojui – mokslo ir studijų institucijai nėra teikiama kaip de minimis pagalba, kai mokslo ir studijų institucija projekte vykdo neekonominę veiklą, nepriklausomus MTEP ir veiksmingai bendradarbiauja, o gautas pajamas reinvestuoja į MTEP. Mokslo ir studijų institucija privalo pateikti: 1) pagrindžiančius dokumentus dėl ekonominės ar neekonominės veiklos institucijoje atskyrimo (privačiajam juridiniam asmeniui, vykdančiam ekonominę veiklą, pastarasis reikalavimas dėl veiklų atskyrimo netaikomas) ir reinvesticijų į pagrindinę neekonominę veiklą pagrindimą, 2) laisva forma pagrįsti institucijoje vykdomus nepriklausomus tyrimus ir planuojamą veiksmingą bendradarbiavimą projekto įgyvendinimo metu.“
9. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:
„34. Pagal Aprašą finansuojami projektai yra laikomi veiksmingu mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimu su įmonėmis (taip, kaip apibrėžta 2014 m. birželio 27 d. Europos Komisijos komunikato „Valstybės pagalbos moksliniams tyrimams, technologinei plėtrai ir inovacijoms sistema“ (OL 2014 C 198, p. 1) 15 punkte), mokslo ir studijų institucijoms vykdant nepriklausomus MTEP, jeigu tenkinama ši sąlyga – visos su projektu susijusios intelektinės nuosavybės teisės, taip pat susijusios naudojimosi teisės suteikiamos skirtingiems bendradarbiaujantiems partneriams tokiu būdu, kuris tinkamai atspindi jų darbo projekte dalį, įnašus ir atitinkamus interesus.“
10. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:
„35. Įgyvendinant projektą laikoma, kad netiesioginė valstybės pagalba per mokslo ir studijų instituciją kitiems projekte dalyvaujantiems juridiniams asmenims neperduodama, jeigu tenkinama viena iš šių sąlygų:
35.1. rezultatai, kuriems netaikomos intelektinės nuosavybės teisės, gali būti plačiai skleidžiami ir visos intelektinės nuosavybės teisės į MTEP ir naujovių diegimo rezultatus, susijusius su mokslo ir studijų institucijos veikla projekte, yra visiškai suteikiamos mokslo ir studijų institucijai, t. y. mokslo ir studijų institucija gauna visą šių teisių teikiamą ekonominę naudą ir pasilieka teisę jomis visomis naudotis, ypač nuosavybės teise ir licencijos teise; šios sąlygos taip pat gali būti įvykdytos, jeigu mokslo ir studijų institucija nusprendžia toliau sudaryti sutartis dėl šių teisių, įskaitant jų licencijavimą projekto partneriui;
35.2. kai mokslo ir studijų institucija gauna projekte dalyvaujančio juridinio asmens kompensaciją, lygią intelektinės nuosavybės teisių, kurios yra susijusios su mokslo ir studijų institucijos veikla įgyvendinant projektą ir kurios perduodamos projekte dalyvaujantiems juridiniams asmenims, rinkos kainai, t. y. kompensaciją už visą tų teisių teikiamą ekonominę naudą; vadovaujantis bendraisiais valstybės pagalbos principais ir atsižvelgiant į tai, kad intelektinės nuosavybės teisių rinkos kainą objektyviai nustatyti sunku, ši sąlyga laikoma įvykdyta, jeigu mokslo ir studijų institucija, kaip pardavėja, derėsis, kad gautų didžiausią naudą sutarties sudarymo metu. Bet kuris projekte dalyvaujančio juridinio asmens įnašas dengiant mokslo ir studijų institucijos sąnaudas yra atimamas iš tokios kompensacijos.“
11. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:
„36. Netiesioginės valstybės pagalbos taip pat gali nebūti, jeigu įvertinusi tarp partnerių pasirašytą bendradarbiavimo sutartį Įgyvendinančioji institucija padaro išvadą, kad visos intelektinės nuosavybės teisės į MTEP ir naujovių diegimo rezultatus ir galimybės pasinaudoti teisėmis į tokius rezultatus yra priskiriamos skirtingiems partneriams ir tinkamai atspindimas jų atitinkamas suinteresuotumas projektu, darbo krūvis, finansinis ir kitoks įnašas į projekto įgyvendinimą.“
12. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:
„37. Jeigu nėra tenkinama nė viena iš Aprašo 35 punkte nurodytų sąlygų ir atlikusi individualų projekto įvertinimą Įgyvendinančioji institucija nustato, kad buvo suteikta valstybės pagalba, visa mokslo ir studijų institucijos įnašo į projekto (tinkamos išlaidos) įgyvendinimą vertė laikoma valstybės pagalba, ir Įgyvendinančioji institucija jos dydžiu mažina finansavimo dydį partneriui (de minimis pagalbos gavėjui) priklausomai nuo to, kuris tą pagalbą gavo. Tokiu atveju partneriui skirtai de minimis pagalbai taikomi Aprašo 32 punkto reikalavimai.“
13. Papildau 371 punktu:
„371. Jeigu projekto įgyvendinimo metu mokslo ir studijų institucija vykdo neekonominę veiklą, žinių perdavimo veiklą, nepriklausomus MTEP ir veiksmingai bendradarbiauja, visos šių veiklų pajamos turi būti reinvestuojamos į mokslinių tyrimų organizacijų ir mokslinių tyrimų infrastruktūros pagrindinę veiklą, t. y. į mokslo ir studijų institucijos vykdomus MTEP arba MTEP veiklą užtikrinančią infrastruktūrą. Už tinkamą dotacijos sutarties įgyvendinimo metu mokslo ir studijų institucijų vykdomos reinvestavimo veiklos priežiūrą atsakinga Įgyvendinančioji institucija. Įgyvendinančioji institucija iki naujų kalendorinių metų vasario mėnesio pabaigos teikia informaciją Ministerijai apie priemonės (projektų) įgyvendinimą ir reinvesticijas už praėjusius metus. Projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas Įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti dokumentus, įrodančius tinkamą pareiškėjo ir partnerio ekonominės ir neekonominės veiklos rūšių, jų išlaidų, finansavimo ir pajamų atskyrimą (metines finansines ataskaitas).“
14. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:
15. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:
16. Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:
„44. Pagal Aprašą tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra:
44.1. projekto biudžeto penktoji išlaidų kategorija „Projekto vykdymas“, į kurią gali būti įtraukiamos projekto vykdymo darbo užmokesčio išlaidos. Projekto vykdymo darbo užmokesčio išlaidoms apskaičiuoti taikomi fiksuotieji vieneto įkainiai, apskaičiuojami pagal Aprašo 45 punktą;
44.2. projekto biudžeto septintoji išlaidų kategorija „Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą“, į kurią gali būti įtraukiamos:
44.2.1. netiesioginės projekto išlaidos, kurios apskaičiuojamos taikant netiesioginių išlaidų fiksuotąsias normas pagal Projektų taisyklių 433.2 papunktį;
17. Pakeičiu 45 punktą ir jį išdėstau taip:
„45. Projekto išlaidų apmokėjimas:
45.1. projekto veikloms vykdyti reikalingos privačiųjų juridinių asmenų personalo darbo užmokesčio išlaidos apmokamos taikant Privačių juridinių asmenų projektų vykdančiojo personalo bei dalyvių darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitą, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai;
45.2. projekto veikloms vykdyti reikalingos mokslo ir studijų institucijų personalo darbo užmokesčio išlaidos apmokamos taikant Darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių dydžių mokslinių tyrimų projektuose nustatymo tyrimo ataskaitą, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai;
45.3. projekto vykdymo išlaidos apmokamos taikant Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų vykdymo išlaidų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaitą, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai;
18. Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:
„46. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 45 punkte nurodytus fiksuotuosius projekto išlaidų dydžius, turi atitikti šias nuostatas:
46.1. pagal fiksuotuosius projekto išlaidų dydžius apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį;
46.2. pareiškėjas turi teisę paraiškoje numatyti mažesnius fiksuotuosius projekto išlaidų dydžius, nei jam taikomi Apraše nustatyti dydžiai;
46.3. projektų išlaidos, kurias numatyta apmokėti fiksuotaisiais projekto išlaidų dydžiais, apmokamos atsižvelgiant į dotacijos sutartyje nustatytus fiksuotuosius projekto išlaidų dydžius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas rezultatas. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, įrodant pagal fiksuotuosius projekto išlaidų dydžius apmokamų rezultatų pasiekimą, nurodyti dotacijos sutartyje (Aprašo 7 priedas);
46.4. projekto įgyvendinimo metu vadovaujančiajai ar audito institucijoms nustačius, kad fiksuotieji projekto išlaidų dydžiai buvo netinkamai nustatyti, patikslintas dydis ar jo taikymo sąlygos taikomi projekto veiksmų, vykdomų nuo dydžio ar jo taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti.“
19. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:
„47. Projektų vykdytojai neteikia mokėjimo prašymų Įgyvendinančiajai institucijai. Dotacijos sutartyje nustatytu periodiškumu projekto vykdytojas teikia tarpinę (-es) projekto vykdymo ataskaitą (-as), kurią (-as) įvertinus Įgyvendinančioji institucija atlieka mokėjimą (-us) projekto vykdytojui, atsižvelgiant į dotacijos sutartyje nustatytus taikytinus fiksuotuosius įkainius bei pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas rezultatas (t. y., darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, įgyvendinančiosios institucijos nustatytos formos suvestinė pažyma dėl darbo užmokesčio apskaičiavimo taikant fiksuotuosius įkainius). Teikiami dokumentai nurodomi dotacijos sutartyje. Mokėjimo terminas negali viršyti 90 dienų nuo tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentų gavimo dienos. Jeigu dotacijos sutartyje numatomas avansas, projekto vykdytojas turi pateikti avanso draudimo dokumentą (finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją ar laidavimo raštą arba laidavimo draudimo raštą dėl visos avanso sumos).“
20. Pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:
„49. Baigus įgyvendinti veiklą, kuriai skirta dotacija, ir dotacijos gavėjui tinkamai už ją atsiskaičius Aprašo 46.3 papunktyje nustatyta tvarka, Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 60 dienų nuo atsiskaitymo už veiklą dienos išmoka dotacijos gavėjui likusią neišmokėtą tinkamų finansuoti lėšų sumą. Įgyvendinančiajai institucijai atlikus paskutinį mokėjimą dotacijos gavėjui, projekto finansavimas laikomas baigtu.“
21. Pakeičiu 52 punktą ir jį išdėstau taip:
„52. Pareiškėjas pirmajam konkurso etapui pildo paraiškos 1, 2, 5, 20 punktus ir kartu su Aprašo 55.1–55.6 ir 55.7 (kai pareiškėjas – privatusis juridinis asmuo) papunkčiuose nurodytais priedais iki kvietimo skelbime nustatyto pirmojo konkurso etapo termino paskutinės dienos teikia ją per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS), o jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės – Įgyvendinančiajai institucijai raštu (kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus) Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka. Pareiškėjas, kuriam Įgyvendinančioji institucija pasiūlė dalyvauti antrajame konkurso etape, papildo pirmajam konkurso etapui teiktą paraišką, užpildydamas likusius paraiškos punktus ir kartu su Aprašo 55.7 (kai pareiškėjas – mokslo ir studijų institucija) ir 55.8–55.14 papunkčiuose nurodytais priedais teikia šiame Aprašo punkte nustatyta tvarka iki Įgyvendinančiosios institucijos siūlyme teikti paraišką antrajam etapui nustatyto termino paskutinės dienos.“
22. Papildau 55.14 papunkčiu:
23. Pakeičiu 1 priedą:
23.1. Pakeičiu 5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys, juridinio asmens filialai, atstovybės (toliau – juridinis asmuo) arba fiziniai asmenys, kaip nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše. |
Laikoma, kad projektas atitinka šį reikalavimą, jei jis atitinka Aprašo 1 priedo 5.2 papunktyje nurodytą bendrąjį reikalavimą.“ |
|
|
23.2. Pakeičiu 5.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą: 5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) arba pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra fiziniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos; 5.4.2. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai) galutiniu teismo sprendimu ar galutiniu administraciniu sprendimu nėra pripažinti nevykdančiais pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruoti juridiniai asmenys ar užsienyje gyvenantys fiziniai asmenys (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai); 5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams (šis apribojimas netaikomas, jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui); 5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jie perkėlė gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims); 5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims); 5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui); 5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui). |
Informacijos šaltiniai: paraiška, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Juridinių asmenų registro duomenys, taip pat kita įgyvendinančiajai institucijai prieinama informacija.“ |
|
|
23.3. Pakeičiu 8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai (arba ES, kai vykdomos projektų veiklos pagal reglamento (ES) Nr. 1303/2013 9 straipsnio pirmosios pastraipos 1 punktą) ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų: 8.1.1. iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, o ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; arba pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos, informavimo, komunikacijos ir ES struktūrinių fondų matomumo didinimo veiklos; 8.1.2. iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos: – ES teritorijoje; – ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; 8.1.3. vykdomos techninės paramos projektų veiklos. |
Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti Aprašo 26 punkte nustatytus reikalavimus.“ |
|
|
26. Pakeičiu 6 priedą:
26.1. Pakeičiu 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1. Pareiškėjo pavadinimas / vardas ir pavardė |
Nurodomas paraišką teikiančio juridinio asmens, juridinio asmens filialo, atstovybės (toliau – juridinis asmuo) visas pavadinimas (nurodytas Juridinių asmenų registre). Pildoma didžiosiomis ir mažosiomis raidėmis, kaip nurodyta Juridinių asmenų registre (pvz., UAB „Rangovas“, VšĮ „Konsultacinės paslaugos“).
Arba nurodomi paraišką teikiančio fizinio asmens vardas ir pavardė. Pildoma didžiosiomis ir mažosiomis raidėmis, kaip įrašyta galiojančiame asmens tapatybę patvirtinančiame dokumente.
Galimas simbolių skaičius – 140. Nurodyti privaloma.“ |
26.2. Pakeičiu 2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.2. Pareiškėjo kodas |
Nurodomas juridinio asmens kodas, nurodytas Juridinių asmenų registre. Lietuvos juridinių asmenų nurodomas 7 arba 9 simbolių kodas. Užsienio juridinių asmenų nurodomas nuo 5 iki 15 simbolių kodas. Jeigu pareiškėjas yra fizinis asmuo, nurodoma jo gimimo data be tarpų formatu YYYYMMDD, simbolių skaičius – 8.
□ Pareiškėjas yra fizinis asmuo
□ Pareiškėjas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo / užsienyje gyvenantis fizinis asmuo Pažymima, jeigu pareiškėjas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo arba užsienyje gyvenantis fizinis asmuo. Jeigu pareiškėjas yra Lietuvoje registruotas juridinis asmuo ar Lietuvoje gyvenantis fizinis asmuo, žymėti nereikia.“ |
26.3. Pakeičiu 2.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.7. Šalis |
Jeigu projekto veiklas įgyvendina pareiškėjas – užsienyje registruotas juridinis asmuo ar užsienyje gyvenantis fizinis asmuo, nurodomas (pasirenkamas) šalies pavadinimas (pagal susirašinėti skirtą adresą). Galimas simbolių skaičius – 100. Pareiškėjai (juridiniai asmenys), kurių juridinio asmens buveinės adresas įregistruotas Lietuvos Respublikos teritorijoje arba Lietuvoje gyvenantys fiziniai asmenys šios skilties nepildo.“ |
26.4. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:
„21. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Patvirtinu, kad:
1. Šioje paraiškoje ir prie jos pridedamuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga.
3. Esu susipažinęs (-usi) su projekto finansavimo sąlygomis, tvarka ir reikalavimais, nustatytais projektų finansavimo sąlygų apraše. Jeigu keičiant projektų finansavimo sąlygų aprašą bus nustatyta naujų reikalavimų ir sąlygų, sutinku jų laikytis.
4. Man žinoma, kad projektas, kuriam finansuoti teikiama ši paraiška, bus vykdomas iš 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų.
5. Įsipareigoju per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą pateikti jai reikiamą informaciją ir (arba) atlikti Lietuvos Respublikos ir ES atsakingų institucijų nurodytus veiksmus, vykdomus dėl projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų ir kitų Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų, reglamentuojančių veiksmų programos įgyvendinimą, taikymo.
6. Aš arba mano atstovaujamas pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu nesame pripažinti nevykdančiais pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba, jei pareiškėjas yra užsienyje įregistruotas juridinis asmuo arba užsienyje gyvenantis fizinis asmuo, pagal atitinkamos užsienio valstybės teisės aktus (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).
7. Aš arba mano atstovaujamo pareiškėjo vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas, turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturiu (-i) neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams (šis apribojimas netaikomas, jei pareiškėjo veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui).
8. Mano atstovaujamam pareiškėjui, kuris yra perkėlęs gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, netaikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra.
9. Man arba mano atstovaujamam pareiškėjui netaikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo.
10. Mano atstovaujamam pareiškėjui nėra iškelta byla dėl bankroto ar restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis nėra likviduojamas, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms); man, kaip fiziniam asmeniui, arba mano atstovaujamam pareiškėjui, kuris yra fizinis asmuo, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos.
11. Man arba mano atstovaujamam pareiškėjui nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui).
12. Mano atstovaujamas pareiškėjas paraiškos vertinimo metu Juridinių asmenų registrui yra pateikęs metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata taikoma tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui; šis deklaracijos punktas netaikomas tuo atveju, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo).
13. Jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais) ir jeigu įgyvendinant projektą bus patiriamos PVM išlaidos, kurios yra tinkamos finansuoti iš ES struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, patvirtinu, kad jungtinės veiklos sutartimis ar kitais būdais užtikrinsiu, kad įgyvendinant projektą numatomos įsigyti prekės, paslaugos ar darbai bus skirti neekonominei partnerio veiklai ir Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 20–26, 29, 33 straipsniuose nustatytoms veiklos rūšims (ši nuostata nėra taikoma užsienyje registruotiems juridiniams asmenims arba užsienyje gyvenantiems fiziniams asmenims).
14. Man arba mano atstovaujamam pareiškėjui yra žinoma, kad užsienyje sumokėto Lietuvos Respublikos apmokestinamojo asmens PVM negalima susigrąžinti pasinaudojus Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Elektroninių prašymų priėmimo sistema (EPRIS), o susigrąžinus PVM reikia nedelsiant apie tai informuoti įgyvendinančiąją instituciją.
15. Mano arba mano atstovaujamo pareiškėjo (fizinio asmens) ar mano, kaip pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens, privatūs interesai yra suderinti su visuomenės viešaisiais interesais.
16. Projekto įgyvendinimo metu bus užtikrintas horizontaliųjų principų (darnaus vystymosi, moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo) laikymasis.
17. Man nežinomos kitos šioje deklaracijoje nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas 2014–2020 metų struktūrinių fondų lėšų finansavimo laikotarpiu.
18. Sutinku užtikrinti paraiškoje nurodytą nuosavų lėšų (įnašo) sumą tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti ir užtikrinti visų kitų projektui įgyvendinti reikalingų išlaidų (tarp jų ir netinkamų finansuoti) apmokėjimą.
19. Esu informuotas (-a), kad įgyvendinančioji institucija tvarkys visus paraiškoje nurodytus asmens duomenis paraiškų administravimo tikslu pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą.
20. Esu informuotas (-a), kad Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir tarpinių institucijų, Viešųjų pirkimų tarnybos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos ir Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos atstovai ir (ar) jų įgalioti asmenys gali audituoti ar tikrinti mano, kaip projekto vykdytojo, ūkinę ir finansinę veiklą projekto įgyvendinimo tikslu. Esu informuotas (-a), kad minėtos institucijos veiksmų programos administravimą reglamentuojančių teisės aktų nustatytoms funkcijoms atlikti gali prašyti ir gauti visą reikalingą informaciją apie mane, mano atstovaujamą pareiškėją, paraiškoje nurodytus asmenis iš valstybės, užsienio registrų ir institucijų duomenų bazių bei kitų juridinių asmenų valdomų įmonių mokumo ir kreditingumo bazių.
21. Esu informuotas (-a), kad paraiška gali būti atmesta, jeigu Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais nebus pateikti prašomi dokumentai ir (ar) informacija.
22. Esu informuotas (-a), kad informacija apie mano arba mano atstovaujamo pareiškėjo pateiktą paraišką (vardas, pavardė arba pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas, paraiškos kodas ir prašomų skirti finansavimo lėšų suma), taip pat paraiškos vertinimo rezultatai, priimtas sprendimas finansuoti projektą arba jo nefinansuoti, informacija apie sudarytą projekto sutartį ir projektui skirtų finansavimo lėšų suma, informacija apie įgyvendinant projektą sukurtus produktus (jeigu jų skelbimas neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams) viešinimo tikslais bus skelbiami svetainėje www.esinvesticijos.lt.
23. Esu informuotas (-a), kad informacija apie projekto veiklas, su projekto išlaidų apmokėjimu susijusi informacija, mano kontaktiniai duomenys gali būti perduoti trečiosioms šalims ir naudojami atliekant tyrimą ir (arba) apklausą dėl priemonės ir (ar) šio projekto įgyvendinimo.
24. Esu informuotas (-a), kad paraiškoje pateikti duomenys bus apdorojami ir saugomi ES struktūrinės paramos kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje ir Valstybės biudžeto apskaitos ir mokėjimų sistemoje 10 metų nuo paskutinio dokumento datos, bet ne trumpiau nei 2 metus po veiksmų programos užbaigimo.“
27. Pakeičiu 7 priedą ir 5 punktą išdėstau taip:
„5. Mokėjimai
5.1. Projekto išlaidos apmokamos taikant Sutarties 2 priedo 1.4 papunktyje nurodytus būdus. Mokėjimai projekto vykdytojui atliekami Apraše nustatyta tvarka.
5.2. Projektui įpusėjus, projekto vykdytojas teikia tarpinę projekto vykdymo ataskaitą, kurią įvertinus Įgyvendinančioji institucija atlieka mokėjimą projekto vykdytojui, atsižvelgiant į dotacijos sutartyje nustatytus taikytinus fiksuotuosius įkainius bei pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas rezultatas (t. y., darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, įgyvendinančiosios institucijos nustatytos formos suvestinė pažyma dėl darbo užmokesčio apskaičiavimo taikant fiksuotuosius įkainius). Mokėjimo terminas negali viršyti 90 dienų nuo tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentų gavimo dienos (jeigu vadovaujantis Aprašo 47 punktu teikiama daugiau nei viena tarpinė ataskaita, šiame Sutarties punkte nurodomas ataskaitų teikimo ir mokėjimų periodiškumas).
5.3. Projekto vykdytojui gali būti išmokamas avansas, kurio suma negali viršyti 30 procentų nuo Sutarties 3.2 papunktyje nustatytos projektui įgyvendinti skirtos projekto finansavimo lėšų sumos. Avansas išmokamas per 30 dienų nuo Sutarties įsigaliojimo dienos, jei projekto vykdytojas pateikia avanso draudimo dokumentą (finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją ar laidavimo raštą arba laidavimo draudimo raštą dėl visos avanso sumos).
5.4. Jeigu numatoma išmokėti avansą, projekto vykdytojas įsipareigoja turėti kredito įstaigoje atskirą sąskaitą projektui skiriamo finansavimo lėšoms. Projekto vykdytojas patvirtina, kad sudarys sąlygas Projektų taisyklių 491 punkte nurodytoms institucijoms susipažinti su jo kredito įstaigų sąskaitų, kuriose tvarkoma projektui skiriamo finansavimo lėšų apskaita, išrašais.
5.5. Baigus įgyvendinti veiklą, kuriai skirta dotacija, ir projekto vykdytojui tinkamai už ją atsiskaičius Aprašo 46.3 papunktyje nustatyta tvarka, Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 60 dienų nuo atsiskaitymo už veiklą dienos išmoka projekto vykdytojui likusią neišmokėtą tinkamų finansuoti lėšų sumą.
5.6. Baigęs įgyvendinti veiklą, kuriai skirta dotacija, projekto vykdytojas Įgyvendinančiajai institucijai teikia baigiamąją projekto ataskaitą, kuri turi apimti:
5.6.2. projektą vykdančio personalo sąrašą (vardai, pavardės, pareigos, pedagoginiai ir mokslo laipsniai);
5.6.4. trumpą komercinamo MTEP rezultato apibūdinimą (komercinamo rezultato MTEP etapas remiantis Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ pradedant įgyvendinti ir įgyvendinus projektą), projekto tikslus ir uždavinius, kuriuos numatyta išspręsti įgyvendinant projektą;
5.6.5. atliktų darbų aprašymą, projekto rezultatų aprašymą, numatytų ir neįvykdytų darbų sąrašą ir priežastis, kurios turėjo įtakos šių darbų neatlikimui;
5.7. Projekto išlaidoms apmokėti taikomas supaprastintas išlaidų apmokėjimas. Papildomai Ministerija turi teisę keisti nustatytus supaprastintai apmokamų išlaidų dydžius ir jų taikymo sąlygas projekto įgyvendinimo metu, jei paaiškėja, kad jie buvo netinkamai nustatyti. Tokiu atveju patikslintas dydis ar jo taikymo sąlygos taikomi projekto veiksmų, vykdomų nuo dydžio ar jo taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti.“
2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų
investicijų veiksmų programos 1 prioriteto
„Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir
inovacijų skatinimas“ 01.2.2-MITA-K-702
priemonės „MTEP rezultatų komercinimo ir
tarptautiškumo skatinimas“ projektų
finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1
4 priedas
INFORMACIJa, reikalingA projekto atitikČIAI projektų atrankos kriterijams įvertinti
1. Pareiškėjų (partnerių) vykdomos veiklos ir projekto veiklos priskiriamos Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriui (EVRK 2 red.), patvirtintam Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“ (toliau – EVRK 2 red.).
1.1. Pareiškėjo vykdoma veikla (-os) pagal EVRK 2 red. |
|
1.2. Pareiškėjo veikla (-os) pagal EVRK 2 red., kuriai (-ioms) vykdyti bus naudojami projekto rezultatai (jei projekto rezultatai tenka kelioms veikloms, reikia nurodyti rezultatų padalijimą procentais). |
|
2. Projektas priskiriamas vienam iš prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) prioritetų (toliau – sumaniosios specializacijos prioritetas) ir vienai konkretaus prioriteto įgyvendinimo tematikai:
Sumaniosios specializacijos prioritetas (pasirenkamas vienas variantas) |
Sumaniosios specializacijos prioriteto įgyvendinimo tematika (pasirenkamas vienas variantas) |
||
2.1. Energetika ir tvari aplinka. |
2.1.1. Paskirstytojo ir centralizuoto generavimo, tinklų ir efektyvaus energijos vartojimo sistemos sąveikumo stiprinimas. |
||
2.1.2. Esamų ir naujų galutinių vartotojų poreikių tenkinimas, energijos vartojimo efektyvumo, išmanumo stiprinimas. |
|||
2.1.3. Atsinaujinančiųjų biomasės ir saulės energijos išteklių panaudojimo ir atliekų perdirbimo energijai gauti plėtra. |
|||
2.2. Sveikatos technologijos ir biotechnologijos |
2.2.1. Molekulinės technologijos medicinai ir biofarmacijai. |
||
2.2.2. Pažangios taikomosios technologijos asmens ir visuomenės sveikatai. |
|||
2.2.3. Pažangi medicinos inžinerija ankstyvai diagnostikai ir gydymui. |
|||
2.3. Agroinovacijos ir maisto technologijos |
2.3.1. Tvarūs agrobiologiniai ištekliai ir saugus maistas. |
||
2.3.2. Beatliekis biožaliavų perdirbimas į vertingus komponentus . |
|||
2.4. Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos |
2.4.1. Fotoninės ir lazerinės technologijos. |
||
2.4.2. Pažangiosios medžiagos ir konstrukcijos. |
|||
2.4.3. Lanksčios produktų kūrimo ir gamybos technologijos . |
|||
2.5. Išmanusis, netaršus, susietas transportas |
2.5.1. Išmaniosios transporto sistemos. |
||
2.5.2. Tarptautinių transporto koridorių valdymo ir transporto rūšių integracijos technologijos (modeliai). |
|||
2.6. Informacinės ir ryšių technologijos |
|
2.6.1. Dirbtinis intelektas, didieji ir paskirstytieji duomenys. |
|
2.6.2. Daiktų internetas. |
|
||
2.6.3. Įvairiarūšė analizė, apdorojimas ir diegimas. |
|
||
2.6.4. Kibernetinis saugumas. |
|
||
2.6.5. Finansinės technologijos ir blokų grandinės. |
|
||
2.7. Įtrauki ir kūrybinga visuomenė |
2.7.1. Modernios ugdymosi technologijos ir procesai. |
||
2.7.2. Dizaino ir audiovizualinių medijų technologijos ir produktai . |
|||
2.7.3. Socialinės ir kultūrinės inovacijos visuomenės vystymo produktams ir paslaugoms kurti, novatoriški verslo modeliai. |
|
||
2.7.4. Lanksčiosios ir taikomosios procesų valdymo technologijos. |
|