LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2024 M. BIRŽELIO 6 D. ĮSAKYMO NR. 3-189 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS SUSISIEKIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 10-001-06-01-02 „SKATINTI DARNŲ JUDUMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. spalio 23 d. Nr. 3-368

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-02 „Skatinti darnų judumą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2024 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. 3-189 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-02 „Skatinti darnų judumą“ aprašo patvirtinimo“:

1Pakeičiu II skyrių jį išdėstau taip:

II SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO PLANAS

 

Finansavimo šaltiniai

Finansavimo apimtis, eurais; iš jų:

Nacionalinio pažangos plano (toliau – NPP) finansinėse projekcijose numatytų lėšų suma

NPP finansinėse projekcijose nenumatytų papildomai skirtų lėšų suma

NPP finansinėse projekcijose nenumatytų papildomų lėšų poreikio suma

1

2

3

4

1.1. Valstybės biudžeto lėšos

-

29 453 979,30*

116 149 880,90***

1.1.1. Valstybės biudžeto lėšos (1.1.1.1.)

-

29 453 979,30

116 149 880,90

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos

-

-

-

1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

25 000 000,00

-

-

1.3.1. 2021–2027 m. ESFIP (1.3.2.8.1.) 

25 000 000,00

-

-

2021–2027 m. Europos regioninės plėtros fondo lėšos (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)

25 000 000,00

-

-

1.4. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos ir kitos pajamos

-

-

-

2. Kitos lėšos

-

1 276 371,35**

-

2.1. Savivaldybių biudžetų lėšos

-

1 276 371,35

-

2.2. Privačios lėšos

-

-

-

2.3. Kitos viešosios lėšos

-

-

-

IŠ VISO:

25 000 000

30 730 350,65

116 149 880,90***

Pastabos:

1. * – Valstybės biudžeto lėšos bus skiriamos paskirstant tam tikrų metų biudžete suplanuotas KPPP finansavimo lėšas, kaip jos apibrėžtos  Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme.

2. ** – Atsižvelgiant į tai, kad yra sudarytos bendradarbiavimo sutartys tarp savivaldybių ir AB „Via Lietuva“ dėl kai kurių dviračių takų objektų įrengimo, į pažangos priemonės finansavimo planą įtrauktos savivaldybių biudžetų lėšos.

3. *** – NPP finansinėse projekcijose nenumatytų papildomų lėšų poreikio suma veiklai „1.3. Dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros vystymas šalia valstybinės reikšmės kelių (KPPP)“.

4. Skirtas virškontraktavimas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. liepos 31 d. nutarimu Nr. 612 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ Lietuvai skirtų lėšų paskirstymo“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2024 m. rugsėjo 18 d. nutarimo Nr. 796 redakcija).“

 

2. Pakeičiu III skyrių ir jį išdėstau taip:

III SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ

 

Veikla

 

Veik

los (poveiklės, projekto) tipas

 

Galimi pareiškėjai

 

Projektų

atrankos būdas

 

Tiesiogiai prisidedama prie horizontaliųjų principų įgyvendinimo

( DV; IN; LG; Neprisidedama)

 

Finan-savi-mo forma

 

Finansavimo suma, eurais

 

Finansavimo šaltinis

Europos Sąjungos lėšų fondas, regionas (Vidurio ir vakarų Lietuvos, Sostinės)

 

Rodiklio (rezultato, produkto) kodas, pavadinimas ir matavimo vnt.

 

Siektina galutinė rodiklio reikšmė

(ir metai)

 

Adminis-truojan

čioji instituci

ja

 

Dalyvau

janti instituci

ja

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

1. Dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros vystymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1. Dviračių transporto plėtros strateginių gairių parengimas

A

-

-

-

-

-

-

-

P-10-001-06-01-02-01 Parengtos dviračių transporto plėtros strateginės gairės, vnt.

1

(2024 m.)

-

-

 

1.2. Dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros vystymas šalia valstybinės reikšmės kelių Vidurio ir vakarų Lietuvos regione (ERPF)  

I

AB „Via Lietuva“

P

DV

D

25 000 000,00

 

1 436 262,84

 

 

956 066,00

 

2021–2027 m. ESFIP

 

VB (KPPP)

 

Savivaldybių biudžetų lėšos

ERPF

(Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)

R-10-001-06-01-02-02 Dviračiams skirtos infrastruktūros metinis naudotojų skaičius, naudotojai per metus

23 788

(2029 m.)

VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra

-

 

P-10-001-06-01-02-02 Dviračiams skirta infrastruktūra, kuriai suteikta parama, km

98,04

(2029 m.)

1.3. Dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros vystymas šalia valstybinės reikšmės kelių (KPPP)

I

AB „Via Lietuva“

P

DV

D

17 123 792,00

 

 

320 305,35

VB (KPPP)

 

 

Savivaldybių biudžetų lėšos

-

 

P-10-001-06-01-02-03  Įrengta ar rekonstruota dviračiams skirta infrastruktūra, km

265,751

(2030 m.)

-

-

IŠ VISO:

 

 

 

 

 

44 836 426,19

 

 

 

 

 

 

Pastaba. 1.2 veiklai Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. liepos 31 d. nutarimu Nr. 612 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ Lietuvai skirtų lėšų paskirstymo“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2024 m. rugsėjo 18 d. nutarimo Nr. 796 redakcija) skirtas 12 800 000 eurų virškontraktavimas (valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 167 Smiltynė–Nida ruožams nuo 0,010 iki 2,029 km, nuo 0,011 iki 1,829 km, nuo 15,576 iki 31,232 km, nuo 31,249 iki 34,050 km, nuo 34,074 iki 34,217 km rekonstruoti, įrengiant 22,489 km takų).“

 

3. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

4. Pakeičiu 2 priedą:

4.1. Pakeičiu 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.1. Pagal Aprašą finansuojama veikla – dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros vystymas šalia valstybinės reikšmės kelių, prioritetą teikiant dviračių vientisų trasų įrengimui šalia valstybinės reikšmės kelių sujungiant jas su savivaldybių dviračių takais ir didžiausią esamų bei potencialių naudotojų skaičių turinčių dviračių ir pėsčiųjų takų rekonstravimui.“

4.2. Pakeičiu 2.12.10 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.12.10. Pareiškėjo teisę į žemės sklypą (-us), kuriame (-iuose) bus diegiama ar rekonstruojama dviračiams ir pėstiesiems skirta infrastruktūra, įrodančius dokumentus – valstybės įmonės Registrų centro Nekilnojamojo turto registro išrašą arba žemės sklypo valdymą (ne trumpiau nei galima projekto trukmė su galimu pratęsimu ir Aprašo 11 punkte nurodytas projekto tęstinumo reikalavimų užtikrinimo terminas) kitais teisėtais pagrindais įrodančius dokumentus ir (arba) panaudos davėjo ar nuomotojo rašytinį sutikimą vykdyti projekto veiklas žemės sklype, kuris yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, ir jei toks sutikimas nėra suteikiamas nuomos ar panaudos sutartyje;“.

4.3. Pakeičiu 2.14 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.14. Projektu turi būti plėtojama dviračiams ir pėstiesiems skirta infrastruktūra, kuri apima šalia valstybinės reikšmės kelių naujai tiesiamus ar rekonstruojamus dviračių ir pėsčiųjų takus, atskirtus nuo transporto priemonių eismui skirtų kelių ar kitų to paties kelio dalių inžinerinėmis priemonėmis (kelkraščiais, užtvaromis).“

4.4. Pakeičiu 2.15 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

2.15. Projektu gali būti plėtojama ši nauja ar rekonstruojama bevariklio transporto infrastruktūra:“.

4.5. Pakeičiu 2.17 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.17. Pagal Aprašą finansuojamai veiklai įgyvendinti skirtos lėšos gali būti naudojamos vykdant bendrus kelių tiesimo ir (ar) rekonstravimo, ir (ar) kapitalinio remonto projektus, kai statybos darbai vykdomi pagal išskirstytas statybos darbų sąmatas, leidžiančias identifikuoti, kad dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūrai įrengti ar rekonstruoti skirtos lėšos bus naudojamos tik šiai konkrečiai infrastruktūrai įrengti ar rekonstruoti ir būtų galima pagrįsti stebėsenos rodiklio „Dviračiams skirta infrastruktūra, kuriai suteikta parama“ pasiekimą kilometrais (pvz., kadastrinių matavimų byloje išskiriant naujai įrengtų ar rekonstruotų dviračių takų matavimo vienetą kilometrais).“

4.6. Pakeičiu 4 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

Tikslinę grupę sudaro tiesioginiai ir netiesioginiai naudos gavėjai. Tiesioginiai naudos gavėjai – šalia sukurtos ar rekonstruotos dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros gyvenantys vietiniai gyventojai ir atvykstantys svečiai. Netiesioginiai naudos gavėjai – valstybinės reikšmės kelių, prie kurių įrengta ar rekonstruota dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūra, naudotojai.“

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                                              Marius Skuodis