PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL SAVIVALDYBĖS ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. rugsėjo 27 d. Nr. 1-294
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 dalimi, 7 straipsnio 22 dalimi ir atsižvelgdama į Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2018 m. gegužės 10 d. įsakymą Nr. 2V-77-(1.4) „Dėl Rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašą.
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2018 m. rugsėjo 27 d. sprendimu Nr. 1-294
PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS IR VARTOJAMOS SĄVOKOS
1. Atvirųjų jaunimo centrų (toliau – Centras) ir atvirųjų jaunimo erdvių (toliau – Erdvė) veiklos kokybės užtikrinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato veiklos kokybės užtikrinimą Centrų ir Erdvių vykdomai veiklai.
2. Siekiama, kad savivaldybės biudžeto lėšomis išlaikomas Centras ir Erdvė, vykdydami savo veiklą, vadovautųsi pateiktu Aprašu. Kitiems Panevėžio mieste veikiantiems Centrams ir Erdvėms Aprašas yra rekomendacinio pobūdžio.
3. Jei nenurodyta kitaip, Aprašas yra taikomas bendrosios ir atvirojo darbo su jaunimu krypčių Centrams ir Erdvėms.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. atvirasis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu atviruosiuose jaunimo Centruose ir (ar) Erdvėse, vykdomas darbo su jaunimu principais;
4.2. atvirasis jaunimo centras – Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių veiklos arba jos dalies vykdymo vieta yra Lietuvos Respublikoje ir kurie vykdo su jaunimu darbą, grindžiamą savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje ir užtikrinantį jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų;
4.3. atviroji jaunimo erdvė – kultūros, švietimo, kūno kultūros ir sporto ar socialines paslaugas teikiančio juridinio asmens nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos sutarčių pagrindu valdoma patalpa, kurioje vykdomas su jaunimu darbas, grindžiamas savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje ir užtikrinantis jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų;
4.4. atvirojo darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro arba erdvės tipas, kuris teikia pirmenybę darbui su mažiau galimybių turinčiu, socialinę atskirtį patiriančiu ir socialinės rizikos grupei priklausiančiu jaunimu;
4.5. bendrosios darbo su jaunimu krypties Centras ir Erdvė – tai centro arba erdvės tipas, kuris vykdo darbą su jaunimu, vadovaudamasis darbo su jaunimu principais, neteikdamas pirmenybės nei vienai jaunimo grupei;
4.7. jaunimo darbuotojas – tai pilnametis asmuo, dirbantis su jaunais žmonėmis, jų laisvalaikio metu siekiantis asmeninio ir socialinio jaunų žmonių tobulėjimo tiek per individualų darbą su skirtingais asmenimis, tiek dirbdamas su grupėmis bei turintis šiam darbui reikalingų kompetencijų;
II SKYRIUS
CENTRO ARBA ERDVĖS VEIKLOS PLANAVIMAS
6. Centro arba Erdvės veiklos planavimas vykdomas vadovaujantis šiuo Aprašu:
6.1. veiklos planavimas yra pagrįstas planuojamais pasiekti kokybiniais ir kiekybiniais rezultatais;
6.4. pirmiausia atliekamas Centro arba Erdvės esamos situacijos vertinimas – savianalizė ir išorinis vertinimas. Savianalizės metu nustatoma organizacijos esama padėtis ir padarytas progresas, analizuojami pagrindiniai Centro arba Erdvės veiklos rodikliai (pateikti 7 − 10 Aprašo punktuose), išanalizuojami Centro arba Erdvės lankytojų ir jų tėvų atsiliepimai (Centro arba Erdvės darbuotojai atlieka apklausą) ir nustatomi Centro arba Erdvės veiklos tikslai bei aspektai, kuriuos reikia tobulinti. Išorinio vertinimo metu aptariama Centro arba Erdvės atlikta savianalizė ir numatyti uždaviniai ir tikslas derinami su Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriumi;
6.5. atsižvelgiant į Centro arba Erdvės esamos situacijos vertinimą pagal pateiktą rekomenduojamą formą sudaromas Centro arba Erdvės veiklos planas (toliau – Veiklos planas) (priedas). Veiklos plane numatomi rezultatai, kuriuos planuojama pasiekti, jų poreikio pagrindimas, rezultatų pasiekimo rodikliai ir jų reikšmės kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje; veiksmai, padėsiantys pasiekti rezultatus, veiksmų įgyvendinimo terminas, žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, reikalingi konkrečioms veikloms įgyvendinti. Veiklos planą Centro arba Erdvės vadovas derina su savivaldybės Jaunimo reikalų koordinatoriumi;
6.6. kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje parengiama Centro arba Erdvės metų veiklos ataskaita – atliekamas Veiklos plano įgyvendinimo ir jame numatytų rezultatų pasiekimo vertinimas ir peržiūrimi pagrindiniai Centro arba Erdvės veiklos rezultatai bei rodikliai. Peržiūrimas Veiklos planas, esant poreikiui, yra tikslinamas. Atlikus Veiklos plano peržiūrą, planas ir jo pakeitimai turi būti suderinti su administracijos Jaunimo reikalų koordinatoriumi, kuris teikia metodinę pagalbą dėl veiklos planavimo;
6.7. ne rečiau kaip kartą per mėnesį organizuojami reguliarūs Centro arba Erdvės jaunimo darbuotojų susitikimai, atvejų analizės, supervizijos ir kt., skirti kylantiems iššūkiams aptarti ir vykdomai veiklai suplanuoti;
6.8. vertinant Centro arba Erdvės esamas situacijas analizuojama, ar Centras arba Erdvė vadovaujasi Aprašu. Jo taikymas vertinamas pagal tai, ar: neįdiegta, diegiama, įdiegta, įdiegta ir tobulinama. Analizėje pateikiami Aprašo taikymą pagrindžiantys pavyzdžiai;
6.9. Centro arba Erdvės veiklos vertinimo pagrindinis tikslas – tobulinti Centro arba Erdvės veiklą ir atvirąjį darbą su jaunimu;
7. Centras turi vadovautis šiais veiklos rodikliais:
8. Esant galimybėms ir poreikiui, Centrui rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:
9. Erdvė turi vadovautis šiais veiklos rodikliais:
10. Esant galimybėms ir poreikiui, Erdvei rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:
III SKYRIUS
CENTRO IR ERDVĖS ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS
11. Centro arba Erdvės žmogiškųjų išteklių valdymas darbuotojams vykdomas vadovaujantis šiomis sąlygomis:
11.2. Centro arba Erdvės jaunimo darbuotojas dirba vadovaudamasis Jaunimo darbuotojo pareigybės aprašymu, patvirtintu Centro arba Erdvės vadovo įsakymu, ir Jaunimo darbuotojų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. A1-208;
11.3. Centre arba Erdvėje dirba ne mažiau nei du jaunimo darbuotojai, dirbantys pilną darbo laiką, skirtą vykdyti darbą su jaunimu ir atvirąjį darbą su jaunimu. Centre arba Erdvėje dirba bent vienas jaunimo darbuotojas, dirbantis ne mažiau kaip pusę pilno darbo laiko, skirto darbui su jaunimu vykdyti;
11.5. kiekvienais metais jaunimo darbuotojai darbo metu dalyvauja tiksliniuose mokymuose, stažuotėse, kursuose, intervizijose, komandos ar individualiose supervizijose, skirtose Centro arba Erdvės veiklai gerinti;
11.6. administracinį darbą gali atlikti ne jaunimo darbuotojas, o šiam darbui įdarbintas Centro arba Erdvės darbuotojas;
12. Centro žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas, vadovaujantis šiais darbo su savanoriais kriterijais:
12.1. savanoriškai veiklą vykdantys asmenys, dirbantys su jaunimu ir savanoriaujantys Centre arba Erdvėje, gali padėti vykdyti darbą su jaunimu, bet negali būti jaunimo darbuotojai;
IV SKYRIUS
CENTRO IR ERDVĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
13. Centro arba Erdvės darbas organizuojamas, vadovaujantis šiais reikalavimais:
13.1. darbas su jaunimu atitinka Centro arba Erdvės darbo kryptį:
13.1.1. bendrosios darbo su jaunimu krypties Centre arba Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 50 proc. Centro arba Erdvės vykdomų veiklų apimties;
13.5. tiesioginį darbą su jaunimu atlieka Centro arba Erdvės jaunimo darbuotojas ir tai sudaro ne mažiau kaip 80 proc. jo darbo laiko;
13.6. Centro arba Erdvės, išskyrus atvirosios krypties Centro arba Erdvės, jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja jaunimo veiklos koordinavimu, jaunimo motyvavimu ir aktyvumo bei užimtumo skatinimu, pagalba įgyvendinti jaunimo iniciatyvas ir konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais;
13.7. atvirosios krypties Centro arba Erdvės jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja jaunimo socialiai atsakingo elgesio skatinimu ir formavimu, pagalba jaunimui integruotis į visuomenę, konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais, prevencinių veiklų vykdymu, jaunimo veiklos Centre arba Erdvėje organizavimu ir koordinavimu;
13.10. kartu su Centro arba Erdvės lankytojais yra sukurtos ir viešai prieinamos Centro arba Erdvės vidaus tvarkos taisyklės;
13.12. Centro arba Erdvės darbo laikas numatomas atsižvelgiant į jaunimo poreikius ir vietos mokymo įstaigų darbo laiką. Rekomenduojama, kad darbo laikas baigtųsi ne anksčiau kaip 19 val. ir darbas būtų organizuojamas nuo pirmadienio iki šeštadienio.
13.13. rekomenduojama, kad Centras arba Erdvė dėl objektyvių priežasčių (remonto darbai ar kt.) nebūtų uždarytas (-a) ilgiau nei 6 savaites per metus.
13.14. rekomenduojama, kad Centro arba Erdvės darbuotojai, atsižvelgdami į jaunimo poreikius vasaros metu, galėtų rinktis ne Centro arba Erdvės patalpose, o dirbti su jaunimu jo susibūrimo vietose ar kitose atvirajam darbui tinkančiose vietose, t. y. ne Centro arba Erdvės patalpose;
13.15. Centras arba Erdvė taiko įvairius jaunimo poreikius atitinkančius darbo su jaunimu metodus: mokymasis per patirtį, užsiėmimai grupėmis, diskusijos, būreliai, seminarai, individualios konsultacijos, mokymasis iš bendraamžių ir kt.;
13.16. Centro arba Erdvės taikomi darbo metodai papildo atvirąjį darbą su jaunimu ir neprieštarauja jo principams;
13.17. pagal kompetenciją atvirosios krypties Centras arba Erdvė vykdo vaiko minimalios priežiūros priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 2 punkte;
13.18. darbas su jaunimu vykdomas remiantis Atvirųjų jaunimo centrų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. A1-570, ir Atvirųjų jaunimo centrų ir erdvių koncepcija, patvirtinta Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 2V-38-(1.4).
V SKYRIUS
CENTRO, ERDVĖS VIETA IR PATALPOS
14. Centro arba Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šias rekomendacijas:
14.1. Centras turi turėti mažiausiai dvi patalpas, Erdvė turi turėti bent vieną patalpą;
14.2. Centro arba Erdvės patalpų išorėje yra lengvai įskaitoma iškaba su Centro arba Erdvės pavadinimu ir darbo laiku;
15. Centro arba Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti rekomendacijas Centro arba Erdvės vietai:
15.1. Centras arba Erdvė turi turėti infrastruktūrą ir įrangą, reikalingą vykdyti patrauklioms Centro arba Erdvės lankytojams veikloms, tarp jų įrangą aktyvioms veikloms, pavyzdžiui sportui.
15.3. Centras ar jo steigėjas turi teisę naudotis patalpomis ne trumpesniam nei Centro veiklos plano vykdymo laikotarpiui.
15.4. Centras arba Erdvė yra įsikūręs (-usi) jaunimui patrauklioje vietoje, netoli jaunimo susibūrimo vietų, švietimo įstaigų;
VI SKYRIUS
CENTRO IR ERDVĖS FINANSINIAI IŠTEKLIAI
VII SKYRIUS
CENTRO IR ERDVĖS VEIKLOS VIEŠINIMAS IR PRISTATYMAS
18. Centro arba Erdvės veiklos viešinimas ir pristatymas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:
18.2. Centras arba Erdvė yra pasiekiamas (-a) el. paštu, socialiniais tinklais, mobiliojo arba fiksuoto ryšio telefonu;
18.3. viešinant ir pristatant Centro arba Erdvės veiklas nepažeidžiamas lankytojų privatumas ir esant poreikiui yra užtikrinamas lankytojų anonimiškumas;
18.4. Centro arba Erdvės lankytojai nėra įpareigojami dalyvauti viešinant ir pristatant Centro arba Erdvės veiklas;
18.5. bendravimui su jaunimu Centras arba Erdvė turi ir naudoja socialinių tinklų paskyrą, tačiau tai nėra vienintelis informacijos apie Centro arba Erdvės veiklą skelbimo būdas;
18.6. jaunimo pritraukimas vykdomas viešinant Centro veiklas įvairiomis priemonėmis: socialiniai tinklai, tinklaraščiai, straipsniai spaudoje, reklama viešosiose erdvėse, renginiai, socialinis darbas su jaunimu gatvėse, susitikimai mokyklose;
VIII SKYRIUS
CENTRŲ IR ERDVIŲ BENDRADARBIAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS
19. Centrų arba Erdvių bendradarbiavimas ir atstovavimas vykdomas vadovaujantis šiais kriterijais:
19.2. siekdamas geriau pažinti esamą jaunimo situaciją ir ieškoti problemų sprendimo būdų Centras arba Erdvė bendradarbiauja su kitomis valstybinėmis, savivaldybės įstaigomis ir administracija, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kt.;
19.3. bent kartą per metus Centras arba Erdvės dalyvauja tarpžinybiniuose susitikimuose su socialiniais darbuotojais, bendruomenių pareigūnais, vaiko teisių apsaugos specialistais;
19.4. siekdamas kuo efektyvesnio jaunimo poreikius atitinkančių veiklų vykdymo, Centras arba Erdvė bendradarbiauja su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis;
19.5. Centras arba Erdvė dalinasi patirtimi su kitais Centrais arba Erdvėmis ir dalyvauja asociacijų, tinklų veikloje;
19.6. siekdamas pritraukti jaunimą į Centrą arba Erdvę ir gauti informacijos apie mažiau motyvuotą jaunimą, Centras arba Erdvė bendradarbiauja su formaliojo švietimo įstaigomis;
Panevėžio miesto savivaldybės atvirųjų jaunimo centrų
ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimo
tvarkos aprašo
priedas
(Rekomenduojama Atvirojo jaunimo centro ar atvirosios jaunimo erdvės veiklos plano forma)
ATVIROJO JAUNIMO CENTRO AR ATVIROSIOS JAUNIMO ERDVĖS
(ATVIROJO DARBO SU JAUNIMU) VEIKLOS PLANAS ____−____ M.
I. BENDRA INFORMACIJA
Atviro jaunimo Centro arba Erdvės pavadinimas |
|
Adresas |
|
Tel. numeris |
|
El. paštas |
|
Interneto puslapis arba socialinio tinklo paskyros adresas |
|
Trumpas darbo tikslo arba misijos aprašymas |
|
II. VEIKLOS PLANAS
Veiklos sritys |
Tikslas |
Uždaviniai |
Siekiami rezultatai |
Rezultato pasiekimo rodiklis (kiekybinis ir kokybinis) |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Priemonės rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
||
I metai |
II metai |
III metai |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
Veiklos planavimas, veiklos vertinimas ir kokybės standarto kūrimas, atnaujinimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Žmogiškieji ištekliai, darbas su komanda, darbuotojų psichohigiena, mokymasis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Darbo ir atvirojo darbo su jaunimu organizavimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Patalpos ir infrastruktūra |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Finansinių išteklių valdymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Veiklos viešinimas ir pristatymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
Bendradarbiavimas ir atstovavimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
III. VEIKLOS RODIKLIAI
Eil. Nr. |
Veiklos rodiklis |
Veiklos rodiklių reikšmės metų pabaigoje |
||
I metai |
II metai |
III metai |
||
1. |
Bendras lankytojų skaičius |
|
|
|
2. |
Unikalių lankytojų skaičius * |
|
|
|
3. |
Centro arba Erdvės pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai * |
|
|
|
4. |
Socialiai remtinų lankytojų skaičius |
|
|
|
5. |
Mažiau motyvuotų arba mažiau aktyvių arba rizikos grupei priklausančių lankytojų skaičius * |
|
|
|
6. |
Jaunimo inicijuotų arba suorganizuotų veiklų skaičius |
|
|
|
7. |
Bendras įvykdytų veiklų skaičius * |
|
|
|
8. |
Įgyvendintų projektų skaičius * |
|
|
|
9. |
Taikomi darbo su jaunimu metodai |
|
|
|
10. |
Suorganizuotų Centro viešinimo veiklų skaičius |
|
|
|
11. |
Individualių lankytojų konsultacijų skaičius |
|
|
|
12. |
Susitikimų su tėvais skaičius |
|
|
|
13. |
Vykdomų neformaliojo ugdymo programų skaičius |
|
|
|
14. |
Su Centro pagalba įdarbintų jaunuolių skaičius |
|
|
|
15. |
Lankytojų skaičius pagal amžių (amžiaus grupes) ir lytį |
|
|
|
* taikoma atvirajai jaunimo erdvei
Tvirtinama atviro jaunimo Centro arba Erdvės vadovo (-ės) |
|
Data |
|
Suderinta su Jaunimo reikalų koordinatoriumi |
|
Data |
|
Papildomi komentarai: (jei yra) |
|
Papildomi komentarai (jei yra) |
|
Atviro jaunimo Centro arba atvirosios Erdvės veiklos plano pildymo instrukcija
1. Planas pildomas artimiausiems trejiems metams. Kiekvienų plano vykdymo metų pabaigoje planas peržiūrimas ir prireikus papildomas ar keičiamas. Atlikus plano peržiūrą ir pakeitimus, planas tvirtinamas (pasirašomas) Centro arba Erdvės vadovo ir išorinio vertintojo.
3. Antroje dalyje esančioje lentelėje pateikiami rezultatai, kuriuos Centras arba Erdvė planuoja pasiekti per trejus metus ir kita lentelėje nurodyta informacija. Lentelė horizontaliai suskirstyta į septynias dalis pagal Centro veiklos sritis. Žemiau esančioje lentelėje pateikiamas kiekvienos Centro arba Erdvės veiklos srities trumpas aprašymas:
Planavimas |
Prie šios Centro arba Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro arba Erdvės planuojama veikla. Tai apima tiek trumpalaikį (savaitės, mėnesio), tiek ilgalaikį (vienų metų ir ilgesnį) Centro arba Erdvės veiklos planavimą. Veiklos planavimas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro arba Erdvės veiklomis kaip veiklos plano rengimas, veiklos vertinimas, veiklos rodiklių matavimas ir vertinimas, reguliarių darbuotojų komandos susitikimų organizavimas. |
Žmogiškieji ištekliai |
Prie šios Centro arba Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro arba Erdvės administracijos, jaunimo darbuotojų ir savanorių bei kitų darbuotojų valdymu. Žmogiškųjų išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro arba Erdvės veiklomis kaip personalo atranka, personalo poreikio planavimas, atsakomybių paskirstymas darbuotojams, personalo kvalifikacijos kėlimas (dalyvavimas mokymuose, jaunimo darbuotojo sertifikato gavimas), savanorių pritraukimas, atranka, apmokymas ir jų darbo organizavimas, lėšų, reikalingų žmogiškiesiems ištekliams, paieška. |
Darbo organizavimas |
Prie šios Centro arba Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro arba Erdvės vykdomu darbu ir teikiamomis paslaugomis. Darbo organizavimas apima, bet neapsiriboja tokiais Centro arba Erdvės veiklos aspektais kaip taikomi darbo metodai, teikiamos paslaugos, vykdomas darbas, darbo laikas, lankytojų įtraukimas į veiklų organizavimą ir vykdymą, lėšų reikalingų darbo vykdymui ir paslaugų teikimui, paieška. |
Patalpų ir infrastruktūros valdymas |
Prie šios Centro arba Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro arba Erdvės patalpų ir infrastruktūros valdymu. Centro arba Erdvės patalpų ir infrastruktūros valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro arba Erdvės veiklomis kaip patalpų paskirstymas pagal funkcijas, patalpų atnaujinimas, patalpų pritaikymas lankytojų poreikiams, infrastruktūros plėtra, infrastruktūros atnaujinimas, lėšų patalpų ir infrastruktūros įsigijimui, išlaikymui, atnaujinimui paieška. |
Finansinių išteklių valdymas |
Prie šios Centro arba Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro arba Erdvės finansinių išteklių valdymu. Finansinių išteklių valdymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro arba Erdvės veiklomis kaip finansinių srautų planavimas, įvairioms veikloms reikalingų lėšų paieška ir procesai, reikalingi joms gauti, dalyvavimas konkursuose, rėmėjų paieška, mokamų veiklų apmokestinimo sistemos valdymas. |
Veiklos viešinimas ir pristatymas
|
Prie šios Centro arba Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai, susiję su Centro arba Erdvės veiklos viešinimu ir pristatymu bendruomenėms, jaunimui, tėvams ir kitiems suinteresuotiems asmenims. Veiklos viešinimas ir pristatymas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro arba Erdvės veiklomis kaip viešinimo ir pristatymo renginių organizavimas, veiklos viešinimas įvairiomis priemonėmis, veiklos, padedančios pritraukti jaunimą, informacijos apie Centrą arba Erdvę ir jo veiklą sklaida. |
Bendradarbiavimas ir atstovavimas
|
Prie šios Centro arba Erdvės veiklos srities turėtų būti pateikiami siekiami rezultatai susiję su Centro arba Erdvės bendradarbiavimu su kitomis institucijomis. Bendradarbiavimas apima, bet neapsiriboja tokiomis Centro arba Erdvės veiklomis kaip Centro arba Erdvės bendradarbiavimas su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis, dalyvavimas tarpžinybiniuose susitikimuose su socialiniais darbuotojais, Probacijos tarnyba, vaiko teisių apsaugos specialistais, bendradarbiavimas su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis, bendradarbiavimas su formaliojo švietimo įstaigomis, dalyvavimas asociacijų ir tinklų veikloje, gerosios patirties dalinimasis su kitais Centrais arba Erdvėmis, bendradarbiavimas su privačiu sektoriumi bei bendradarbiavimas su užsienio organizacijomis. |
4. Prie atitinkamo veiklos aspekto lentelėje Centras arba Erdvė pateikia šią informaciją:
Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindimas |
Rezultato pasiekimo rodikliai |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Veiksmai rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
Šiame stulpelyje įrašomas rezultatas, kurį planuojama pasiekti. Taip pat glaustai parašoma, kodėl Centras arba Erdvė siekia šio rezultato. |
Šiame stulpelyje įrašomas rodiklio, kuris padės įvertinti, ar rezultatas buvo pasiektas, pavadinimas. Rodikliai gali būti tiek kiekybiniai, tiek kokybiniai. Taip pat rezultato pasiekimui įvertinti gali būti naudojami keli rodikliai. |
Šiame stulpelyje įrašomos rodiklių reikšmės, kurias Centras arba Erdvė planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje. |
Šiame stulpelyje įrašomi konkretūs veiksmai (veiklos), kurie bus vykdomi norint pasiekti numatytą rezultatą. Taip pat gali būti pateikiamas trumpas veiklos aprašymas ir kita susijusi informacija. |
Šiame stulpelyje nurodomi asmenys (konkretus asmuo arba darbuotojo pareigos) atsakingi už tam tikros veiklos įvykdymą. |
Šiame stulpelyje įrašoma data (metai arba metai ir mėnuo), kada pradedama ir baigiama veikla. |
5. Veiklos rodiklių lentelėje centras nusimato kiekvieno rodiklio reikšmę, kurią planuoja pasiekti kiekvienų metų pabaigoje.
1 pav. Veiklos plano lentelės pavyzdys (kiekybiniai rodikliai).
|
Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindas |
Rezultato pasiekimo rodiklis |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Priemonės rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
||
I metai |
II metai |
III metai |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
Patalpos ir infrastruktūra |
Praplėsti AJC sporto infrastruktūrą. AJC lankytojams trūksta galimybių sportuoti (šiuo metu siūlomos 2 veiklos). |
Vykdomų sporto veiklų skaičius |
3 |
4 |
5 |
Nupirkti teniso stalą, 2 raketes, kamuoliukus. |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2013 spalis–2014 spalis |
Nusipirkti stalo futbolo stalą. |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2014 spalis –2015 spalis |
||||||
Susitarti su XX mokykla dėl naudojimosi jų stadionu. |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2015 spalis–2016 spalis |
2 pav. Veiklos plano lentelės pavyzdys (kokybiniai rodikliai).
|
Siekiami rezultatai ir jų poreikio pagrindas |
Rezultato pasiekimo rodiklis |
Rezultato pasiekimo rodiklių reikšmės |
Priemonės rezultatui pasiekti |
Atsakingi asmenys |
Veiksmo atlikimo terminas |
||
I metai |
II metai |
III metai |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
Darbo organizavimas |
Sukurti lankytojų skaičiavimo sistemą. Šiuo metu lankytojai nėra skaičiuojami. Sistema reikalinga norint įvertinti AJC lankytojų srautą ir kaupti informaciją apie AJC lankytojus. |
Sukurta ir naudojama lankytojų skaičiavimo sistema. |
Išanalizuoti būdai skaičiuoti lankytojus. |
Sukurtas lankytojų skaičiavimo sistemos modelis. |
Parengta metinė lankytojų srautų apžvalga. |
Išanalizuoti lankytojų skaičiavimo būdus. |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2013 spalis–2014 spalis |
Sukurti lankytojų skaičiavimo modelį. |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2014 spalis–2015 spalis |
||||||
Skaičiuoti lankytojus naudojant skaičiavimo sistemą ir parengti metinę lankytojų srautų apžvalgą. |
Jaunimo darbuotojas Vardenis Pavardenis |
2015 spalis–2016 spalis |