PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL INTEGRALIOS PAGALBOS TEIKIMO PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. birželio 22 d. Nr. T1-171
Plungė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, ir Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. A1-552 „Dėl Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų plano patvirtinimo“, Plungės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Integralios pagalbos teikimo Plungės rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr. T1-305 „Dėl Integralios pagalbos paslaugų teikimo asmenims namuose tvarkos aprašo ir dienos socialinės globos paslaugų asmenims teikimo namuose kainos patvirtinimo“ ir jį keitusius sprendimus.
3. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Plungės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt.
PATVIRTINTA
Plungės rajono savivaldybės
tarybos 2023 m. birželio 22 d.
sprendimu Nr. T1-171
INTEGRALIOS PAGALBOS TEIKIMO PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Integralios pagalbos teikimo Plungės rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja integralios pagalbos skyrimo, organizavimo ir teikimo pagrindinius principus, mokėjimo, finansavimo, informacijos teikimo, saugojimo bei kitas sąlygas ir tvarką.
2. Integrali pagalba teikiama įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšomis finansuojamą projektą (toliau – ES projektas).
3. Teikiant integralią pagalbą vadovaujamasi Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. A1-552 „Dėl Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų planas), Slaugos ir socialinių paslaugų bendro teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-558/A1-183, šiuo Aprašu ir kitais Integralios pagalbos teikimą, asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą ir socialinių paslaugų teikimą reglamentuojančiais teisės aktais.
5. Apraše vartojamos sąvokos:
5.1. Integrali pagalba – tai dienos socialinė globa ir slauga, teikiama vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia, senyvo amžiaus asmenims:
5.1.1. dienos socialinė globa asmens namuose – tai visuma socialinių paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė pagalba namuose dienos metu;
6. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatyme vartojamas sąvokas.
7. Integralios pagalbos paslaugų gavėjai – asmenys su sunkia negalia, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje.
8. Integrali pagalba teikiama iki 4 valandų per dieną, iki 5 kartų per savaitę asmens namuose (tais atvejais, kai paslaugų gavėjas neturi jokių artimųjų ir galimybės pasinaudoti neformalia pagalba, paslaugos gali būti teikiamos iki 8 valandų per dieną, iki 5 kartų per savaitę).
9. Integralios pagalbos tikslas – sudaryti sąlygas asmeniui kuo ilgiau visavertiškai gyventi namuose, bendruomenėje, užtikrinti tinkamą socialinės globos ir slaugos paslaugų organizavimą bei teikimą, stiprinti asmens gebėjimus ir savarankiškumą, palaikyti socialinius ryšius su šeima, bendruomene.
10. Slaugos paslaugos neapima paliatyviosios slaugos, kuri teikiama vadovaujantis Stacionarinių paliatyviosios pagalbos paslaugų suaugusiesiems ir vaikams teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-14 „Dėl Stacionarinių paliatyviosios pagalbos paslaugų suaugusiesiems ir vaikams teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis reikalavimų aprašo ir Ambulatorinių paliatyviosios pagalbos paslaugų suaugusiems ir vaikams teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis reikalavimų aprašo patvirtinimo“, taip pat slaugos, kurią teikia pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigų slaugytojai, slaugos paslaugas teikiantys vadovaudamiesi Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose teikimo tvarkos aprašu.
11. Už Integralios pagalbos organizavimą ir teikimą Plungės rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) atsakinga biudžetinė įstaiga Plungės socialinių paslaugų centras (toliau – Centras), atrinktas partnerių atrankos būdu Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.
12. Plungės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius) Integralią pagalbą administruoja, planuoja Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų poreikį dienos socialinės globos paslaugų asmenims su sunkia negalia teikimui užtikrinti, apskaičiuojamą pagal Valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.
13. Teisę gauti Integralią pagalbą turi asmenys, kurių deklaruota ir nuolatinė gyvenamoji vieta yra Savivaldybėje.
14. Asmenims, sergantiems ūmiomis infekcinėmis ar kitomis pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis (kai reikalingas stacionarus gydymas), psichikos ligomis ar turintiems proto negalią (jei asmuo yra agresyvus ir neprognozuojamas), vartojantiems narkotines, psichotropines, kitas psichiką veikiančias medžiagas (pvz. alkoholį ir kt.), kurios trikdo asmens elgesį ir taip kelia pavojų sau ir aplinkiniams (kai turi būti užtikrinta specializuota pagalba) Integrali pagalba neteikiama.
II SKYRIUS
INTEGRALIOS PAGALBOS SKYRIMAS IR TEIKIMAS
15. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas (rūpintojas) ar neįgaliojo aprūpintojas – toliau visi kartu – teisėtas asmens atstovas), dėl Integralios pagalbos skyrimo raštišku prašymu tiesiogiai, paštu ar elektroniniais ryšiais, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, kreipiasi į Centrą arba seniūniją pagal faktinę gyvenamąją vietą, užpildo prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu) (toliau – prašymas) ir pateikia šiuos dokumentus:
15.1. užpildytas (gali būti pildoma vietoje) duomenų apie šeimos sudėtį, šeimos narių veiklos pobūdį ir jų socialinę padėti formas (SP-1, SP-2 formos, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu);
15.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis;
15.3. neįgalumo ar darbingumo lygio pažymą, išduotą Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – NDNT);
15.7. teismo nutartį (sprendimą) dėl globos ar rūpybos nustatymo (jei asmeniui nustatyta globa ar rūpyba);
15.8. sveikatos priežiūros įstaigos pažymą – išrašą iš medicininių dokumentų (forma Nr. 027/a) dėl slaugos, gydomojo masažo, kineziterapijos ar kitų medicininių paslaugų asmeniui teikimo;
16. Šio Aprašo 15.3–15.6 papunkčiuose nurodyti dokumentai teikiami, jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose.
17. Esant poreikiui, gali būti pareikalauta dokumentų, susijusių su Integralios pagalbos paslaugų skyrimu asmeniui, iš kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų.
18. Veikdami neįgaliojo asmens ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo negali to padaryti pats.
19. Švietimo ir ugdymo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojai, turintys duomenų apie Integralios pagalbos asmeniui reikalingumą, privalo apie tai informuoti Centrą. Šiuo atveju klausimas dėl Integralios pagalbos skyrimo svarstomas be asmens ar asmens teisėto atstovo prašymo.
20. Jei asmuo ar teisėtas asmens atstovas, ar kiti suinteresuoti asmenys dėl objektyvių priežasčių (liga, negalia) negali pateikti 15 punkte išvardytų dokumentų, juos surenka Centras.
21. Centras ar seniūnijos socialinis darbuotojas, gavęs prašymą ir Aprašo 15 punkte nurodytus dokumentus, atlieka Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą, vadovaujantis Socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Plungės rajono savivaldybėje tvarkos aprašo, patvirtinto Savivaldybės tarybos sprendimu, nustatyta tvarka ir terminais. Jei vertinimą atlieka seniūnijos socialinis darbuotojas, atlikus vertinimą ir nustačius, kad asmeniui reikalingos socialinės globos paslaugos asmens namuose, socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir kitus dokumentus pateikia Centrui.
22. Gavus reikalingus dokumentus, Centro socialinis darbuotojas atlieka asmens socialinės globos paslaugų poreikio vertinimą, vadovaujantis Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1‑255 „Dėl Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“. Centro slaugytojas atlieka slaugos paslaugų namuose poreikio vertinimą, atsižvelgdamas į asmens sveikatos būklę, pateiktą sveikatos priežiūros įstaigos pažymą – išrašą iš medicininių dokumentų (forma Nr. 027/a), rekomendacijas ir paskyrimus, ir užpildo Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintą slaugos poreikių namuose vertinimo anketą. Centro socialinis darbuotojas kartu su slaugytoju įvertinę Integralios pagalbos poreikį asmeniui, nustato dienos socialinės globos ir slaugos paslaugų asmens namuose teikimo dažnumą ir trukmę.
23. Jei laikinai nėra galimybės organizuoti ir teikti Integralios pagalbos, Centras įrašo asmenį į laukiančių gauti Integralią pagalbą eilės sąrašą pagal prašymo ir visų reikalingų dokumentų pateikimo Centre datą. Centras atsako už teisingą eilės sudarymą.
24. Jei pagal eilės sąrašą asmuo, atsiradus galimybei teikti Integralią pagalbą, atsisako ją gauti, jis išbraukiamas iš sąrašo. Integralios pagalbos teikimas gali būti atidėtas asmens gydymo stacionarioje įstaigoje metu, asmeniui ar teisėtam asmens atstovui pateikus laisvos formos prašymą (jei reikalinga ir gydymąsi patvirtinančius dokumentus).
25. Surinkti dokumentai pateikiami Socialinės paramos skyriui sprendimui dėl Integralios pagalbos skyrimo priimti. Socialinės paramos skyriuje, gavus pateiktus dokumentus, informaciją apie asmeniui prašomą paskirti Integralią pagalbą užregistruojama informacinėje sistemoje „PARAMA“.
26. Sprendimas priimamas Socialinės paramos skyriaus vedėjo per 20 (dvidešimt) kalendorinių dienų nuo visų reikalingų ir teisingai užpildytų dokumentų Socialinės paramos skyriui pateikimo dienos. Priėmus sprendimą, užpildoma Sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo forma (SP-9 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu).
27. Sprendimo kopija ir suformuota asmens byla ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas perduodama Centrui. Toliau informacija apie asmenį, gaunantį Integralios pagalbos paslaugas, kaupiama ir saugoma asmens byloje Centre.
28. Sprendimo kopija per 5 (penkias) darbo dienas nuo jo priėmimo dienos įteikiama (išsiunčiama) asmeniui.
29. Centras, gavęs iš Socialinės paramos skyriaus asmens bylą per 3 (tris) darbo dienas organizuoja Integralios pagalbos teikimą ir sudaro su asmeniu ar teisėtu asmens atstovu Integralios pagalbos teikimo ir mokėjimo sutartį. Sutarties formą įsakymu tvirtina Centro direktorius.
31. Integrali pagalba teikiama komandos principu. Komandą – Mobilią komandą formuoja Centro direktorius. Mobilios komandos tikslas – išsiaiškinti dienos socialinės globos ir slaugos namuose paslaugų poreikį, organizuoti ir teikti šias paslaugas, taikant efektyvias slaugos, priežiūros (pagalbos) priemones bei socialines paslaugas. Mobili komanda dirba laikydamasi komandinio darbo, savitarpio pasitikėjimo, asmens – paslaugų gavėjo (jo šeimos narių, artimųjų) įtraukimo į procesą principu.
32. Teikiant Integralią pagalbą, sudaromi Mobilios komandos darbuotojų apsilankymų grafikai, pildomi kiti reikalingi dokumentai, kuriuos tvirtinta Centro direktorius savo įsakymu arba vadovaujamasi kitomis teisės aktais, teikiant Integralią pagalbą, patvirtintomis dokumentų formomis.
33. Jeigu asmeniui yra teikiamos ambulatorinės slaugos paslaugos namuose, Mobili komanda ir ambulatorines slaugos paslaugas namuose teikianti komanda, bendradarbiaudamos tarpusavyje, derina apsilankymo pas Integralios pagalbos gavėją laiką ir periodiškumą; jei reikalinga – sprendžia dėl asmens nukreipimo į slaugą stacionarioje įstaigoje.
34. Apie Integralios pagalbos skyrimą asmeniui Centras informuoja asmens pirminės sveikatos priežiūros įstaigos, prie kurios asmuo yra prisiregistravęs, šeimos gydytoją.
35. Integralios pagalbos teikimo laikotarpiu pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, pagalbos poreikį asmeniui iš naujo vertina Centras – Mobilios komandos darbuotojai ir koreguoja Integralios pagalbos procesą pagal asmens (šeimos) individulius poreikius.
36. Apie pasikeitusias aplinkybes, turinčias tiesioginės įtakos Integralios pagalbos teikimui (pasikeitus asmens sveikatos būklei, pajamoms ir kt.), asmuo ar teisėtas asmens atstovas Centrui turi pranešti per 5 (penkias) darbo dienas.
37. Kiekvienas Mobilios komandos narys pagal nustatytą kompetenciją teikia paslaugas ir asmeniškai atsako už suteiktų paslaugų kokybę.
38. Integralios pagalbos paslaugos neskiriamos, jeigu:
38.1. asmens pageidavimai prieštarauja įstatymams, saugos darbe reikalavimams ir (ar) kitoms šių paslaugų teikimo sąlygoms;
38.2. socialinės globos ir (ar) slaugos namuose paslaugų poreikio nustatymo metu paaiškėja, kad asmeniui šios paslaugos nėra būtinos;
38.3. įtariama, kad asmuo (jo šeimos narys) gali sirgti užkrečiama liga. Šiuo atveju paslaugos pradedamos teikti tada, kai yra gaunama gydytojų išvada, kad asmuo nekelia pavojaus tiesioginiams paslaugų teikėjams užsikrėsti;
38.4. asmuo serga sunkia psichikos liga. Sunkia psichikos liga laikoma būklė, kai žmogus savo veiksmais gali būti pavojingas savo arba aplinkinių sveikatai arba gyvybei;
38.5. asmens namuose visiškai nesudarytos sąlygos Integraliai pagalbai teikti (asmuo ar jo šeimos nariai priskirtini socialinę riziką patiriančių asmenų grupei, asmens namuose nuolat girtaujama, smurtaujama ir iškyla grėsmė paslaugų teikėjų saugumui, namuose antisanitarinės sąlygos ir pan.);
39. Jei teikiama Integrali pagalba nestabilizuoja ir (ar) nepagerina asmens sveikatos būklės bei savarankiškumo, Centras gali teikti išvadas ir būtinus dokumentus (asmens prašymą, paslaugų poreikio vertinimą, formą Nr. 027/a) Socialinės paramos skyriui dėl kitų socialinių paslaugų asmeniui skyrimo (trumpalaikės ar ilgalaike socialinės globos institucijoje).
III SKYRIUS
INTEGRALIOS PAGALBOS SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS
40. Integralios pagalbos teikimas sustabdomas Centro direktoriaus sprendimu arba įsakymu šiais atvejais:
40.1. Centrui gavus asmens ar teisėto asmens atstovo laisvos formos rašytinį prašymą (žodinis pranešimas, kai informacijos negali pateikti raštu), kuriame nurodomos priežastys, dėl kurių prašoma sustabdyti Integralios pagalbos teikimą; sustabdymo laikotarpis, kuris negali būti ilgesnis nei 120 kalendorinių dienų, išskyrus atvejus, kai Integralios pagalbos teikimas stabdomas dėl asmens išvykimo gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą ar teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą;
40.2. siekiant apsaugoti asmenį ir (ar) darbuotojus nuo užkrečiamųjų ligų, infekcijų išplitimo ir išvengti naujo sergamumo užkrečiamosiomis ligomis, infekcijomis protrūkio;
41. Pasibaigus sustabdymo nurodytam laikotarpiui, Integrali pagalba pradedama teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo. Nesibaigus nurodytam sustabdymo laikotarpiui, Integralios pagalbos teikimas atnaujinamas tomis pačiomis sąlygomis per 3 (tris) darbo dienas Centrui gavus asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), jo globėjo (rūpintojo) ar neįgaliojo aprūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą (žodinis pranešimas, kai informacijos negali pateikti raštu), išskyrus atvejus, kai prašyme nurodyta kita (vėlesnė nei per 3 (tris) darbo dienas) Integralios pagalbos atnaujinimo data.
42. Integralios pagalbos teikimas nutraukiamas Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu šiais atvejais:
42.1. gavus Centro informaciją, asmens ar teisėto asmens atstovo laisvos formos rašytinį prašymą (žodinis pranešimas, kai informacijos negali pateikti raštu), kuriame nurodomos priežastys, dėl kurių siūloma/prašoma nutraukti Integralios pagalbos asmeniui teikimą;
IV SKYRIUS
INTEGRALIOS PAGALBOS PASLAUGŲ SĄRAŠAI
43. Dienos socialinės globos asmens namuose paslaugų sąrašas sudaromas ir nustatomas vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.
44. Slaugos asmens namuose paslaugų sąrašas sudaromas ir nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu „Dėl Bendrosios praktikos slaugos paslaugų teikimo integralią pagalbą gaunantiems asmenims tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir „Dėl Lietuvos medicinos normos MN 21:2000 „Slaugytojo padėjėjas. Funkcijos, pareigos, teisės, kompetencija ir atsakomybė“.
45. Kineziterapijos paslaugų skaičių nustato kineziterapeutas, vadovaudamasis sveikatos priežiūros įstaigos užpildytu medicinos dokumento išrašu (forma Nr. 027/a), Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu „Dėl Kineziterapijos paslaugų teikimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ ir Medicinos normomis: MN 124:2016 „Kineziterapeutas. Teisės, pareigos, kompetencija ir atsakomybė“.
46. Gydomojo masažo paslaugų skaičių nustato masažuotojas, vadovaudamasis sveikatos priežiūros įstaigos užpildytu medicinos dokumento išrašu (forma Nr. 027/a), Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu „Dėl Gydomojo masažo paslaugų teikimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ ir Medicinos normomis: MN 165:2021 „Gydomojo masažo specialistas“.
V SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ INTEGRALIOS PAGALBOS TEIKIMĄ
48. Slaugos paslaugos asmens namuose, teikiant Integralią pagalbą, Veiksmų plano įgyvendinimo laikotarpiu, kai jos finansuojamos ES projekto lėšomis, teikiamos nemokamai.
49. Asmens mokėjimo už dienos socialinės globos paslaugas, teikiant Integralią pagalbą, dydis asmeniui nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už paslaugas, vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu ir Mokėjimo už socialines paslaugas Plungės rajono savivaldybėje tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės tarybos sprendimu.
50. Dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos kaina, teikiant Integralią pagalbą, – tai socialinių paslaugų teikimo vienam asmeniui – paslaugos gavėjui per atitinkamą laikotarpį išlaidų pinigine išraiška suma.
51. Dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos kaina, teikiant Integralią pagalbą, apskaičiuojama vadovaujantis Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu.
53. Asmens finansines galimybes mokėti už dienos socialinės globos paslaugas teikiant Integralią pagalbą, vertina Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas. Pasikeitus asmens finansinėms galimybėms mokėti už paslaugas vertinimą atlieka Centras.
54. Prašymus priimantys darbuotojai supažindina ir konsultuoja asmenis dėl mokėjimo už teikiamą Integralią pagalbą.
55. Asmuo ar teisėtas asmens atstovas privalo pranešti Centrui apie asmens (šeimos) pajamų pasikeitimus, įvykusius per Integralios pagalbos gavimo laikotarpį.
56. Jeigu Integralios pagalbos gavėjas dėl objektyvių priežasčių (ligos, negalios) pats pranešti apie pajamų pasikeitimus negali ir nėra jam atstovaujančio asmens, šią informaciją surenka Centras.
57. Mokestis už praėjusį mėnesį suteiktas dienos socialinės globos paslaugas turi būti sumokėtas Centrui iki kito mėnesio 10 dienos.
58. Pasikeitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytam valstybės remiamų pajamų dydžiui, mokėjimą už socialines paslaugas reglamentuojantiems teisės aktams, valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos dydžiui, dienos globos kainai ar asmens pajamoms, Centras, ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šių pasikeitimų dienos, asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už dienos socialinės globos paslaugas vertina iš naujo.
59. Iš naujo įvertinus asmens finansines galimybes, asmuo už dienos socialinės globos paslaugas moka nuo to mėnesio, nuo kurio pasikeitė asmens (šeimos) pajamos arba teisės aktai, reglamentuojantys mokėjimą už dienos socialinės globos paslaugas.
VI SKYRIUS
INTEGRALIOS PAGALBOS FINANSAVIMAS, ATSAKOMYBĖ, KONTROLĖ
61. Integrali pagalba finansuojama iš:
61.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams socialinei globai asmenims su sunkia negalia organizuoti;
62. Integrali pagalba gali būti finansuojama:
63. Lėšos, gautos už Integralios pagalbos teikimą, traukiamos į apskaitą įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Centras atsako už lėšų, skirtų Integraliai pagalbai finansuoti, tinkamą panaudojimą.
65. Centro veiklos ir išorės finansinį auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba. Vidaus auditas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.
66. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir kitos valstybinės kontrolės teisę turinčios institucijos kontroliuoja valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinei globai asmenims su sunkia negalia organizuoti lėšų panaudojimą.
VII SKYRIUS
INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
69. Šis Aprašas gali būti keičiamas, papildomas pasikeitus teisės aktams ir Socialinės paramos skyriaus iniciatyva.
70. Teikiant Integralią pagalbą, išvados dėl asmens dienos socialinės globos ir slaugos poreikių vertinimo, asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialinę globą vertinimo ar sprendimas dėl Integralios pagalbos skyrimo gali būti skundžiami ir skundai nagrinėjami vadovaujantis Socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Plungės rajono savivaldybėje tvarkos aprašo ir Mokėjimo už socialines paslaugas Plungės rajono savivaldybėje tvarkos aprašo, patvirtintų Savivaldybės tarybos sprendimu, nustatyta tvarka.