Title: Vytis - Description: Herbas Vytis

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2022 M. LIEPOS 15 D. ĮSAKYMO nR. d1-231 „dĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS APLINKOS APSAUGOS IR KLIMATO KAITOS VALDYMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS

NR. 02-01-06-07-01 „GERINTI VANDENS TELKINIŲ BŪKLĘ“ APRAŠO

PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“

 

2022 m. gruodžio 2 d. Nr. D1-382

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. liepos 15 d. įsakymą Nr. D1-231 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos   aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-01-06-07-01 „Gerinti vandens telkinių būklę“ aprašo patvirtinimo ir jį išdėstau nauja redakcija (2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos   aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-01-06-07-01 „Gerinti vandens telkinių būklę“ aprašas nekeičiamas):

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS  APLINKOS APSAUGOS IR KLIMATO KAITOS VALDYMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS

NR. 02-01-06-07-01 „GERINTI VANDENS TELKINIŲBŪKLĘ“ ĮGYVENDINIMO

 

 

Įgyvendindamas Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 87 punktą, 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 30 d. nutarimu Nr. 318 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos patvirtinimo“, ir vykdydamas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymą Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“:

1.   T v i r t i n u pridedamus:

1.1.      2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos   aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-01-06-07-01 „Gerinti vandens telkinių būklę“ aprašą;

1.2.      2022-2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės   Nr. 02-01-06-07-01 „Gerinti vandens telkinių būklę“ projekto „Pabradės miesto nuotekų valymo įrenginių rekonstrukcija“ finansavimo tvarkos aprašą.

2.          P a v e d u Aplinkos projektų valdymo agentūrai administruoti pažangos priemonės Nr. 02-01-06-07-01 „Gerinti vandens telkinių būklę“ veiklą „Nuotekų valymo įrenginių rekonstrukcija“.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                           Simonas Gentvilas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2022 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. D1-382

 

2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS

APLINKOS APSAUGOS IR KLIMATO KAITOS VALDYMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 02-01-06-07-01 „GERINTI VANDENS TELKINIŲ BŪKLĘ“ PROJEKTO „PABRADĖS MIESTO NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIŲ REKONSTRUKCIJA“ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-01-06-07-01 „Gerinti vandens telkinių būklę“ projekto „Pabradės miesto nuotekų valymo įrenginių rekonstrukcija“ finansavimo tvarkos aprašas“ (toliau – Aprašas) nustato paraiškos teikimo ir vertinimo tvarką, subsidijos skyrimo sąlygas ir tvarką.

2. Subsidija teikiama iš Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų siekiant prisidėti prie nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumo, t. y. padidinti Pabradės nuotekų valymo įrenginių pajėgumus preliminariai iki 2000 m³/d. Parengus Pabradės miesto nuotekų valymo įrenginių rekonstrukcijos techninį projektą, nustatomas tikslus siekiamas įrenginių našumas minėto projekto viešųjų pirkimų dokumentuose, užtikrinant vietos gyventojų, veikiančių įstaigų ir organizacijų nuotekų surinkimą ir išvalymą iki reikiamo lygio, nustatyto Pabradės miesto nuotekų valymo įrenginiams išduotame taršos leidime.

3. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) savo interneto svetainėje www.apva.lt skelbia kvietimą teikti paraišką gauti subsidiją, vertina paraišką, atlieka subsidijos skyrimą, išmokėjimą ir pagal sudarytoje projekto sutartyje (toliau – projekto sutartis), nurodytų įsipareigojimų vykdymo priežiūrą vadovaudamasi Aprašu.

4. Pareiškėjas, teikdamas paraišką ir reikiamą informaciją, įgyvendindamas projektą „Pabradės miesto nuotekų valymo įrenginių rekonstrukcija“ (toliau – projektas), ir Agentūra, registruodama, vertindama paraišką, mokėjimo prašymus, vykdydama įsipareigojimų pagal paraišką priežiūrą, naudojasi Aplinkos projektų valdymo informacine sistema (toliau – APVIS):

4.1. Per APVIS teikiama paraiška mokėjimo prašymas, kiti su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai.

4.2. Kai APVIS funkcinių galimybių nepakanka ar jos neužtikrinamos, atliekami atitinkami veiksmai teikiant ar kaupiant reikalingą informaciją Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka. Elektroniniai dokumentai rengiami pagal Lietuvos vyriausiojo archyvaro patvirtintas ar su juo suderintas elektroninio dokumento specifikacijas ir pasirašomi kvalifikuotu elektroniniu parašu.

5. Agentūra savo interneto svetainėje www.apva.lt skelbia informaciją apie subsidijos skyrimą, įgyvendinto projekto rezultatus.

6. Pareiškėjas apie įgyvendintą projektą, projektui įgyvendinti skirtą subsidiją ir pasiektus rezultatus turi paskelbti savo interneto svetainėje.

7. Agentūra, vertindama paraišką, vykdydama subsidijos skyrimą ir pareiškėjo įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą, tvarko ir saugo su projektu susijusius duomenis. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Visi dokumentai valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi 10 metų pasibaigus projektui. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai (ir kuriuose yra asmens duomenų), sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Dokumentų ir archyvų įstatymą.

8. Apraše vartojamos sąvokos:

8.1. Mokėjimo prašymas – Agentūrai per APVIS sistemą teikiamas mokėjimo prašymas apmokėti ir (ar) kompensuoti projekto išlaidas.

8.2. Subsidija – nuotekų valymo įrenginių rekonstrukcijos investicinio projekto vykdytojui skiriama tikslinė negrąžintina išmoka.

8.3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatyme.

 

II SKYRIUS

SUBSIDIJŲ TEIKIMO PAGRINDAI IR SĄLYGOS

 

9. Subsidija teikiama Švenčionių rajono savivaldybės administracijai iš Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų.

10. Bendrieji reikalavimai pareiškėjui:

10.1. Paraišką gali teikti Švenčionių rajono savivaldybės administracija.

10.2. Galima įtraukti partnerį UAB „Pabradės komunalinis ūkis“, tačiau tai būtina pagrįsti paraiškoje. Su paraiška turi būti pateikta jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija, kurioje aiškiai apibrėžiami pareiškėjo ir partnerio įsipareigojimai ir atsakomybė.

11. Projektui gali būti skiriama iki 3 914 000,00 eurų. Visą sumą skiria Valstybės biudžetas.

12. Projekto įgyvendinimo trukmė – 24mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Esant nenumatytoms aplinkybėms projekto įgyvendinimo terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip iki 36 mėnesių.

13. Subsidija teikiama laikantis šių sąlygų:

13.1. Pareiškėjui pateikus avansinio mokėjimo prašymą, išmokamas ne didesnis kaip 160 000,00 eurų avansas. Pareiškėjas pateiktame avansiniame mokėjimo prašyme turi pagrįsti avanso poreikį ir sumą.

13.2. Kai pareiškėjas pateikia ir Agentūra patvirtina mokėjimo prašymus, subsidija išmokama dalimis.

13.2.1. Tarpiniai mokėjimai atliekami, kai pareiškėjas pateikia mokėjimo prašymus už faktiškai atliktus darbus ir (ar) suteiktas paslaugas, taip pat užsakovo patvirtintus atliktų darbų aktus ir (ar) suteiktų paslaugų priėmimo–perdavimo aktus. Tarpinių mokėjimų prašymus pareiškėjas gali teikti ne dažniau kaip kas 2 mėnesius ir ne rečiau kaip kas 3 mėnesius.

13.2.2. Apmokamos tik Aprašo VI skyriuje nurodytos tinkamos finansuoti išlaidos.

13.2.3. Išlaidos turi būti tinkamai įformintos, t. y. visos pareiškėjo išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo ar lygiaverčiais dokumentais; turi būti užtikrintas šių dokumentų atsekamumas.

13.2.4. Galutinis mokėjimas atliekamas pateikus Pabradės nuotekų valymo įrenginių rekonstrukciją patvirtinantį statybos užbaigimo aktą.

14. Projekto finansavimą viršijanti lėšų dalis ir netinkamos finansuoti išlaidos apmokamos pareiškėjo lėšomis.

15. Pareiškėjas, pirkdamas darbus, paslaugas ir prekes, išskyrus pirkimus pagal žodines pirkimo sutartis, susijusius su projekto įgyvendinimu, turi taikyti žaliųjų pirkimų reikalavimus, skaičiuojant pagal vertę nuo visų pirkimų, kurių procedūros atliekamos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija. Pirkimai vykdomi laikantis žaliųjų pirkimų reikalavimų, kurie įtvirtinti Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos ir perkantieji subjektai turi taikyti pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Produktų, kurių viešiesiems pirkimams ir pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašo, aplinkos apsaugos kriterijų ir aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos ir perkantieji subjektai turi taikyti pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Projekto žalieji pirkimai turi sudaryti:

15.1. ne mažiau kaip 50 procentų tokių pirkimų 2022 metais;

15.2. ne mažiau kaip 100 procentų tokių pirkimų kiekvienais metais nuo 2023 metų.

16. Pareiškėjas prekių ir paslaugų, darbų pirkimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, privalo atlikti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu arba Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymu, kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija arba perkantysis subjektas. Pirkimų patikra atliekama Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

PROJEKTO SĄLYGOS

 

17. Subsidija teikiama pareiškėjui, pateikusiam projekto paraišką pagal Agentūros direktoriaus įsakymu nustatytą formą subsidijai gauti ir paraišką įvertinus teigiamai.

18. Laukiamas pokytis ir siekiamas rezultatas – išplėsti Pabradės nuotekų valymo įrenginių pajėgumus preliminariai iki 2000 m3/d (parengus Pabradės miesto nuotekų valymo įrenginių rekonstrukcijos techninį projektą, nustatomas tikslus siekiamas įrenginių našumas projekto viešųjų pirkimų dokumentuose), užtikrinant Pabradės kariniame poligone susidarančių nuotekų išvalymą:

18.1. Pabradės miesto nuotekų valymo įrenginiai suprojektuoti ir pastatyti atsižvelgus į šiuo metu atitekantį nuotekų kiekį – 920 m3/d . Numatoma galimybė prie esamų Pabradės nuotekų valymo įrenginių prijungti nuotekas iš Pabradės poligono. Planuojamas papildomas nuotekų kiekis iš poligono – apie 700 m3/d . Planuojama tinklų plėtra dėl Užsieniečių registracijos centre gyvenančių asmenų (apie 1000 gyventojų ekvivalento) ir plėtra atsižvelgiant į tinklų plėtrą gyventojams (apie 1472 GE). Prijungus Pabradės karinio poligono nuotekas prie Pabradės miesto nuotekų valymo įrenginių, valyklos našumas turėtų būti didinamas preliminariai iki 2000 m3/d .

18.2. Įgyvendinus projektą, siekiami minimalūs rezultatai – padidintas prieinamumas projekto tikslinėms grupėms: Pabradės miesto gyventojams, Užsieniečių registracijos centre ir Pabradėje gyvenantiems neteisėtiems migrantams, Pabradės karinio poligono darbuotojams ir kariams.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PARAIŠKAI

 

19. Kvietimas teikti paraišką, paraiškos teikimo tvarka ir terminai, projekto finansavimo sąlygos, skelbiami Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt ir (arba) kitomis visuomenės informavimo priemonėmis.

20. Paraiška turi būti teikiama pagal paraiškos pateikimo momentu galiojančias 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos  aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-01-06-07-01 „Gerinti vandens telkinių būklę“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. D1-231 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos  aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-01-06-07-01 „Gerinti vandens telkinių būklę“ aprašo patvirtinimo“, Aprašo sąlygas ir kvietime teikti paraišką nustatytu terminu.

21. Paraiška gauti subsidiją priimama iki kvietime teikti paraišką nurodyto termino. Esant objektyvioms aplinkybėms, Agentūros sprendimu numatytas terminas gali būti pratęstas.

22. Paraiškos ir privalomų pateikti dokumentų elektroninės versijos teikiamos per APVIS. Kvietime gali būti nustatyti kiti paraiškos pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinių galimybių nepakanka ir (ar) jos laikinai neužtikrinamos.

23. Dokumentų, įrodančių pareiškėjo atitiktį keliamiems reikalavimams, kuriuos su paraiška turi pateikti pareiškėjas, sąrašą nustato Agentūra ir paskelbia savo interneto svetainėje kvietime teikti paraišką. Tikrindama atitiktį reikalavimams, Agentūra gali naudotis prieinamomis duomenų bazėmis ir registrais.

 

V SKYRIUS

PROJEKTUI TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

24. Projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.

25. Dėl objektyvių priežasčių, kurių pareiškėjas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo metu, projekto įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Aprašo 40 punkte nustatyta tvarka, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d.

26. Projektas turi būti įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje.

27. Projektu turi būti siekiama šio rodiklio: rekonstruoti Pabradės nuotekų valymo įrenginius (1 vnt.) išplečiant jų pajėgumus preliminariai iki 2000 m3/d .

28. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai:

28.1. rangos darbų viešųjų pirkimų procedūros turi būti pradėtos iki paraiškos pateikimo;

28.2. planuojamai ūkinei veiklai atliktas poveikio aplinkai vertinimas arba atranka dėl poveikio aplinkai, kai tokios procedūros privalomos pagal Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo reikalavimus;

28.3. daiktinės pareiškėjo (partnerio) teisės į statinį ir (ar) žemę, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos darbai, turi būti įregistruotos įstatymuose nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus pasibaigus projekto finansavimui. Jei statinys ar žemės sklypas naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas arba partneris turi turėti panaudos davėjo ar nuomotojo sutikimą raštu vykdyti projektą.

29. Negali būti numatyta projekto apribojimų, kurie darytų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

30. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie darytų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

31. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais nuostatas, neteikiama.

 

VI SKYRIUS

REIKALAVIMAI IŠLAIDOMS

 

32. Tinkamos finansuoti išlaidos, patirtos ne anksčiau kaip nuo 2022 m. sausio 1 d.:

32.1. geodezinių matavimų, kadastrinių matavimų, statybinių tyrinėjimų ir teisinės registracijos išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto veiklomis;

32.2. vandens gręžinių rekonstravimas ir statyba, kai jie būtini vandeniui tiekti, norint užtikrinti nuotekų valymo įrenginių technologinį procesą;

32.3. nuotekų valymo įrenginių statybos, rekonstrukcijos ir kapitalinio remonto išlaidos;

32.4. pagrįstos griovimo darbų, tiesiogiai susijusių su projekto veiklomis, išlaidos (pateiktos schemos, pagrindimas, kad be šių išlaidų neįmanoma įgyvendinti projekto);

32.5. statinio statybos techninės priežiūros išlaidos;

32.6. projektinių pasiūlymų, nustatytų statybos techniniame reglamente STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“, statinio projekto rengimo, statinio projekto vykdymo priežiūros ir ekspertizių atlikimo išlaidos;

32.7. statybą leidžiančių ir statybos užbaigimą patvirtinančių dokumentų, išvardintų STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Nebaigto statinio registravimas ir perleidimas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Nebaigto statinio registravimas ir perleidimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“, parengimo išlaidos;

32.8. statinio projektuotojo, statinio projekto (jo dalies) ekspertizės rangovo, statinio statybos techninio prižiūrėtojo civilinės atsakomybės, statinio statybos, rekonstravimo, remonto, atnaujinimo (modernizavimo), griovimo ir kultūros paveldo statinio tvarkomųjų statybos darbų ir civilinės atsakomybės privalomojo draudimo išlaidos;

32.9. patalpų, kurios pritaikytos nuotekų valymo įrenginių procesui valdyti ir darbo higienos sąlygoms užtikrinti, statyba ir (ar) rekonstrukcija (tinkama finansuoti, jeigu nuotekų valymo įrenginių statybos ir (ar) rekonstrukcijos pirkimo dokumentuose numatyta jų statyba ir (ar) rekonstrukcija);

32.10 pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) yra tinkamos finansuoti išlaidos, jei, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, projekto vykdytojas negali PVM susigrąžinti;

32.11. investicijų projekto parengimo išlaidos;

32.12. poveikio aplinkai vertinimo išlaidos.

33. Netinkamos finansuoti išlaidos:

33.1. žemės pirkimo išlaidos;

33.2. nekilnojamojo turto pirkimo išlaidos;

33.3. administracinių pastatų: statybos, rekonstravimo, kapitalinio ir einamojo remonto, griovimo darbų išlaidos ir su šiais darbais susijusios išlaidos;

33.4. darbai, kurie apmokami iš rangos sutartyse numatyto užsakovo rezervo lėšų;

33.5. kompiuterinės įrangos įsigijimo išlaidos, nepriskiriamos objekto eksploatacinėms reikmėms;

33.6. programinės įrangos įsigijimo išlaidos, nepriskiriamos objekto eksploatacinėms reikmėms;

33.7. įrangos, įrenginių ir kito kilnojamojo materialiojo (ilgalaikio ir trumpalaikio), nematerialiojo turto nuomos ir lizingo išlaidos;

33.8. atsarginės dalys ir įranga, kuri nesumontuota ir yra priskiriama prie eksploatavimo išlaidų;

33.9. transporto priemonių, būtinų dumblo tvarkymo procesui vykdyti, įsigijimo išlaidos;

33.10. projektinio pasiūlymo ir paraiškos pildymo išlaidos;

33.11. Aprašo 32 punkte nenurodytos išlaidos.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKOS VERTINIMAS IR SPRENDIMAS DĖL SUBSIDIJOS SKYRIMO

 

34. Paraiška registruojama APVIS. Apie gautą paraišką Agentūra informuoja pareiškėją automatine žinute.

35. Vertinant paraišką, atliekamas paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimas.

36. Paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimą Agentūra atlieka ne ilgiau kaip per 20 darbo dienų nuo paraiškos registracijos datos.

37. Agentūra, nustačiusi, kad paraiškoje pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (ar) paraiška užpildyta netinkamai ar iš dalies, pateikta klaidinga informacija arba trūksta informacijos, leidžiančios įvertinti pareiškėjo atitiktį Aprašo reikalavimams, pareiškėjui nustatomas ne ilgesnis kaip 5 darbo dienų terminas, kuris, esant objektyvioms priežastims, gali būti pratęstas, trūkumams pašalinti ir apie tai jis informuojamas raštu. Jeigu per Agentūros nustatytą terminą trūkstamų dokumentų ar patikslintos paraiškos arba informacijos pareiškėjas nepateikia, Agentūros direktoriaus sprendimu paraiška atmetama. Agentūra, priėmusi sprendimą atmesti paraišką, per 5 darbo dienas apie tai raštu informuoja pareiškėją nurodydama atmetimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

38. Sprendimą dėl subsidijos skyrimo arba neskyrimo priima Agentūros direktorius per 3 darbo dienas nuo paraiškos įvertinimo gavimo dienos atsižvelgdamas į paraiškos vertinimo rezultatus. Sprendimas dėl finansavimo skyrimo įforminamas Agentūros direktoriaus įsakymu. Sprendimas neskirti finansavimo įforminamas raštu, kuriame pareiškėjui pateikiama sprendimą pagrindžianti informacija, motyvai ir sprendimo apskundimo tvarka. Apie Agentūros sprendimą pareiškėjas informuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

39. Skyrus finansavimą projektui, Agentūra per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo parengia projekto sutarties projektą ir pateikia pareiškėjui derinti. Projekto sutartis turi būti suderinta ir pasirašyta per 20 darbo dienų nuo pateikimo pareiškėjui derinti dienos. Per nustatytą terminą dėl pareiškėjo kaltės nepasirašius projekto sutarties, laikoma, kad pareiškėjas finansavimo atsisako. Su pareiškėju sudarius projekto sutartį, pareiškėjas tampa projekto vykdytoju.

40. Su Agentūra nesuderinus negalima keisti projekto, pratęsti įgyvendinimo laikotarpio ar kitaip keisti projekto sutartyje nustatytų projekto vykdytojo įsipareigojimų. Jeigu pareiškėjas (projekto vykdytojas) nesilaiko projekto sutarties sąlygų, Agentūra priima sprendimą Aprašo 52 punkte nustatyta tvarka.

41. Jeigu pareiškėjas (projekto vykdytojas) dėl objektyvių priežasčių nori pakeisti projekto sutartyje nustatytas projekto įgyvendinimo sąlygas, jis projekto sutartyje nustatyta tvarka turi kreiptis į Agentūrą. Sprendimą dėl projekto sutarties keitimo priima Agentūra. Priimant sprendimą dėl projekto sutarties pakeitimo, pakeitimas negali prieštarauti Tvarkos aprašo nuostatoms.

 

VIII SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR APMOKĖJIMAS

 

42. Subsidija mokama dalimis APVIS sistemoje pateikus avansinį , tarpinį (-ius) ir galutinį mokėjimo prašymus, taip pat Aprašo 44 ir 45 punktuose nurodytus dokumentus. Išmokėtas avansas įskaitomas su tarpiniais ir (ar) galutiniais mokėjimo prašymais iki visiško jo įskaitymo.

43. Subsidija mokama į pareiškėjo (projekto vykdytojo) nurodytą sąskaitą.

43.1. Projekto išlaidos pareiškėjui (projekto vykdytojui) apmokamos sąskaitų apmokėjimo būdu (per 30 kalendorinių dienų po išlaidų apmokėjimo dienos projekto vykdytojas Agentūrai turi pateikti atsiskaitymą įrodančius dokumentus) ir (ar) išlaidų kompensavimo būdu, pateikus Agentūrai mokėjimo prašymą. 

44. Teikiant tarpinį (-ius) mokėjimo prašymą (-us), pateikiama:

44.1. užpildytas tarpinis mokėjimo prašymas;

44.2. atliktų darbų ir (ar) paslaugų priėmimo–perdavimo aktas ir sąskaita faktūra ar PVM sąskaita faktūra.

45. Teikiant galutinį mokėjimo prašymą, pateikiama:

45.1. užpildytas galutinis mokėjimo prašymas;

45.2. Lietuvos Respublikos statybos įstatyme įtvirtintas statybos užbaigimą įrodantis dokumentas (statybos užbaigimo aktas arba deklaracija apie statybos užbaigimą);

45.3. Pabradės miesto nuotekų valymo įrenginių taršos leidimas;

45.4. atliktų darbų ir (ar) paslaugų priėmimo–perdavimo aktas ir sąskaita faktūra ar PVM sąskaita faktūra;

45.5. rangovo baigiamųjų bandymų rezultatų ataskaita.

46. Agentūra turi teisę prašyti papildomų dokumentų, kad būtų galima įvertinti išlaidų tinkamumą.

47. Agentūra turi teisę atlikti patikrą projekto įgyvendinimo vietoje Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka.

48. Agentūra, gavusi teisingai įformintą tarpinį mokėjimo prašymą ir Aprašo 44 punkte nurodytus dokumentus, patvirtina ir apmoka tinkamas finansuoti išlaidas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo tarpinio mokėjimo prašymo registravimo dienos.

49. Galutinis mokėjimo prašymas apmokamas, kai įgyvendinus projektą pateikiami Aprašo 45 punkte nurodyti dokumentai ir pasiekti nuotekų išvalymo rodikliai, atitinkantys Pabradės miesto nuotekų valymo įrenginiams išduoto taršos leidimo reikalavimus.

50. Agentūra galutinį mokėjimo prašymą patvirtina ir apmoka tinkamas finansuoti išlaidas ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo tinkamai įforminto galutinio mokėjimo prašymo įregistravimo dienos.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

51. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) turi teisę skųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, sprendimo dėl subsidijos mokėjimo ar neišmokėjimo priėmimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatyta tvarka.

52. Paaiškėjus, kad pareiškėjas (projekto vykdytojas) teisei į subsidiją ir (ar) jos dydžiui nustatyti pateikė klaidingus duomenis arba yra kitų aplinkybių, dėl kurių išmokėta per didelė subsidija, arba subsidija negalėjo būti suteikta, arba projektas neįgyvendintas per nustatytą laikotarpį, Agentūra priima sprendimą dėl išmokėtų ir (ar) permokėtų lėšų sugrąžinimo. Projekto vykdytojas privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pervesti Agentūros sprendime dėl išmokėtų ir (ar) permokėtų lėšų sugrąžinimo nurodytą sumą į Agentūros pranešime nurodytą sąskaitą. Per nustatytą laiką negrąžinta išmokėta ir (ar) permokėta suma iš projekto vykdytojo išieškoma teisės aktuose, reguliuojančiuose valstybės biudžeto lėšų grąžinimą, nustatyta tvarka.

53. Jeigu įgyvendindamas projektą projekto vykdytojas nesilaiko projekto sutartyje nustatytų sąlygų, Agentūra atlieka pažeidimo tyrimą pagal Agentūros direktoriaus patvirtintą tvarką ir priima vieną iš sprendimų: dėl Projekto sustabdymo, nutraukimo, sumažinimo ir (ar) išmokėtų lėšų ar jų dalies susigrąžinimo arba netaikyti finansinių korekcijų.

54. Agentūra prireikus gali prašyti pareiškėjo (projekto vykdytojo) papildomos informacijos, duomenų ar dokumentų, susijusių su projekto įgyvendinimu.

 

________________________

part_74bf7d50a3164b70a5beeecabfea0e0e_end