LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LITUANISTIKOS PAVELDO ĮPRASMINIMO PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TAISYKLIŲ, PARAIŠKOS, SĄMATOS, SUTARTIES IR ATASKAITŲ FORMŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. gruodžio 30 d. Nr. ĮV-999

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos finansų kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2010 m. spalio 26 d. įsakymu Nr. ĮV-531 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos finansų kontrolės taisyklių patvirtinimo“, ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos 2014-2016 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. ĮV-38 „Dėl 2014–2016 metų strateginių veiklos planų patvirtinimo“, programos „Išsaugoti istorinę ir kultūrinę atmintį“ priemonę „Užtikrinti lituanistikos paveldo įprasminimo projektų įgyvendinimą“:

1. T v i r t i n u pridedamas:

1.1. Lituanistikos paveldo įprasminimo projekto dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisykles;

1.2. Lituanistikos  paveldo įprasminimo projekto  dalinio finansavimo paraiškos formą;

1.3. Lituanistikos paveldo įprasminimo projekto dalinio finansavimo sutarties formą;

1.4. Lituanistikos paveldo įprasminimo projekto dalinio finansavimo išlaidų sąmatos formą;

1.5. Lituanistikos paveldo įprasminimo projekto įvykdymo rezultatų ataskaitos formą;

1.6. Lituanistikos paveldo įprasminimo projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašo formą.

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. balandžio 17 d. įsakymą Nr. ĮV-301 „Dėl lituanistikos paveldo įprasminimo projektų dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklių, paraiškos, sąmatos, sutarties ir ataskaitos formų patvirtinimo“.

3. N u s t a t a u, kad:

3.1. juridiniai asmenys, kuriems 2014 m. yra skirtas dalinis finansavimas pagal Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. balandžio 17 d. įsakymą Nr. ĮV-301 „Dėl lituanistikos paveldo įprasminimo projektų dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklių, paraiškos, sąmatos, sutarties ir ataskaitos formų patvirtinimo“, atsiskaito pagal Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. balandžio 17 d. įsakymu Nr. ĮV-301 „Dėl lituanistikos paveldo įprasminimo projektų dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklių, paraiškos, sąmatos, sutarties ir ataskaitos formų patvirtinimo patvirtintas Projekto įvykdymo rezultatų ataskaitos formą ir Projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašo formą;

3.2. šis įsakymas įsigalioja 2015 m. sausio 1 dieną.

 

 

Kultūros ministras                                                                                         Šarūnas Birutis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ĮV-999

 

 

LITUANISTIKOS PAVELDO ĮPRASMINIMO PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lituanistikos paveldo įprasminimo projektų (toliau vadinama – projektai) dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklės (toliau vadinama – taisyklės) nustato finansavimo kriterijus ir prioritetus, paraiškų pateikimo ir svarstymo tvarką, valstybės biudžeto lėšų skyrimą, sąmatos tikslinimą bei atsiskaitymo už lėšų panaudojimą ir projektų įvykdymo rezultatus tvarką.

2. Valstybės biudžeto lėšos (toliau vadinama – lėšos) projektams finansuoti yra numatomos kiekvienais metais Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai (toliau vadinama – ministerija) skirtuose valstybės biudžeto asignavimuose.

3. Ministerijai pavaldžioms biudžetinėms įstaigoms taisyklių 20 punktas ir 29.2 papunktis netaikomi.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. Priemonės vykdytojas – Lietuvos Respublikos kultūros ministro (toliau – kultūros ministras) įsakymu paskirtas už konkrečios ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytos priemonės vykdymą atsakingas ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

4.2. Projektas apibrėžta laike kryptingos veiklos neskaidoma priemonių visuma, kurios tikslas – suteikti kultūros paslaugą arba sukurti kultūros produktą, skirtą visuomenės kultūriniams, meniniams, švietėjiškiems poreikiams įgyvendinti.

4.3. Projekto įgyvendinimo pradžia ir pabaiga – laikotarpis, kurio pradžioje turi būti pradėtos, o pabaigoje turi būti baigtos visos projekto veiklos bei patirtos visos su projekto įgyvendinimu susijusios tinkamos finansuoti išlaidos.

4.4. Projekto sąmata – skaičiavimais pagrįsta lėšų suma, reikalinga projekto tikslui pasiekti.

4.5. Projekto vykdytojas – už projekto įgyvendinimą atsakingas juridinis asmuo, su kuriuo ministerija sudaro projekto dalinio finansavimo sutartį.

4.6. Sąmatos straipsnis vienos ekonominės paskirties išlaidoms numatytos lėšos.

 

 

 

II SKYRIUS

FINANSAVIMO KRITERIJAI IR PRIORITETAI

 

5. Atsižvelgiant į valstybės biudžeto galimybes ir Lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo komisijos (toliau vadinama – komisija) sprendimus, projektams gali būti skiriamas dalinis finansavimas, bet ne daugiau nei 90 procentų lėšų, skaičiuojant nuo visos projekto vertės.

6. Finansavimas skiriamas vadovaujantis šiais kriterijais:

6.1. projektai padeda sutelkti valstybės, savivaldybių institucijas, mokslo įstaigas, bendruomenes ir nevyriausybines organizacijas istorinės reikšmės lituanistikos paveldo problemoms nagrinėti, įžymioms paveldo vertybėms ir jų kūrėjams, pasiekimams ir įvykiams pažinti, skleisti ir įprasminti;

6.2. projektai padeda atskleisti tautos kultūros atgimimo istoriją, XIX a. bei XX a. pr. nacionalinio savitumo suvokimą;

6.3. projektai padeda puoselėti lituanistinį paveldą už Lietuvos Respublikos ribų, išlaikyti istorinį ir kultūrinį tapatumą, pateikti jo objektus Lietuvos Respublikoje;

6.4 projektai padeda vykdyti lituanistinio paveldo vardų, istorinių įvykių, rašto, garso, vaizdo dokumentų sklaidą už Lietuvos Respublikos ribų;

6.5. projektai skatina visuomenės iniciatyvumą tyrinėti ir pateikti lituanistinį paveldą šiuolaikinėmis technologijų priemonėmis.

7. Prioritetas teikiamas:

7.1. projektams, kurie padeda formuoti kiekvienų metų kuriamą lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo programą;

7.2. tęstiniams projektams, kurie įgyvendinami ne mažiau nei trejus metus iš eilės ir išlaiko jiems vieniems būdingas renginių tradicijas;

7.3. projektams, pasižymintiems paveldo sklaidos idėjų originalumu, informacinių technologijų taikymo novatoriškumu;

7.4. projektams, skatinantiems naujas visuomenės narių kūrybines iniciatyvas, susijusias su paveldo sklaida ir komunikacija;

7.5. projektams, kuriems dalinį finansavimą skiria valstybės ir/ar savivaldybių institucijos ir/ar įstaigos, tarptautinės organizacijos, bendrijos.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ PATEIKIMO IR SVARSTYMO TVARKA

 

8. Paraiškas projektams dalinai finansuoti gali teikti visi Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruoti juridiniai asmenys.

9. Paraiškos daliniam finansavimui gauti priimamos nuolat.

10. Projekto vykdytojai kompiuteriu užpildytą, projekto vykdytojo vadovo parašu ir antspaudu, jei tokį turi, patvirtintą kultūros ministro nustatytos formos paraišką teikia komisijai tiesiogiai arba siunčia registruoto pašto siunta adresu: Lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo komisija, Gedimino pr. 53, Vilnius. Ant voko būtina nurodyti „Lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo komisijai“.

11. Paraiškos forma talpinama komisijos svetainėje www.lituanistika.lt ir ministerijos svetainės www.lrkm.lt skiltyje „Finansuojamos programos“.

12. Projekto vykdytojas, gavęs dalinį finansavimą, praranda teisę teikti paraiškas tam pačiam projektui vykdyti iš kitų ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų (įskaitant Kultūros rėmimo fondo programą, kurią administruoja Lietuvos kultūros taryba) ir/ar priemonių. Projekto vykdytojui pažeidus šią nuostatą, skirtas lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti ministerijai per ministerijos nustatytą laikotarpį. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojai praranda teisę vienerius metus gauti dalinį finansavimą iš visų ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų priemonių.

13. Paraiškos nesvarstomos, jeigu nustatyta bent viena iš šių aplinkybių:

13.1. paraiškos neatitinka taisyklių reikalavimų;

13.2. paraiškos pateiktos projektų vykdytojų, kurie:

13.2.1. nustatyta tvarka neatsiskaitė su ministerija už ankstesniais metais skirtas lėšas;

13.2.2. ankstesniais metais iš ministerijos gautas lėšas panaudojo ne pagal tikslinę paskirtį;

13.2.3. ankstesniais metais vykdytų projektų ataskaitose nenurodė iš kitų projekto partnerių ir rėmėjų gautų lėšų ar suteiktų paslaugų;

13.2.4. ministerijai pareikalavus, nepateikė anksčiau gautų lėšų panaudojimą pateisinančių bei apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijų (išlaidas pateisinantys dokumentai – tai projekto vykdytojui prekių ar paslaugų tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros ar PVM sąskaitos faktūros, kasos aparatų kvitai, perdavimo–priėmimo aktai, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, keleivinio transporto bilietai ir kt. dokumentai, pateisinantys patirtas išlaidas vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais. Apmokėjimą įrodantys dokumentai – išrašai iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiai ir kt. dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atlikti mokėjimai);

13.3. tam pačiam projektui vykdyti buvo skirtas finansavimas iš kitų ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų ir/ar priemonių.

14. Paraiškas svarsto ir kultūros ministrui projektus finansuoti siūlo komisija, kurią sudaro Lietuvos Respublikos Seimas.

15. Komisijos sprendimai priimami posėdžiuose ir įforminami posėdžių protokolais, kuriuos pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius. Posėdžių protokolų išrašai kartu su dalinai finansuoti siūlomų projektų paraiškų originalų skenuotomis kopijomis pateikiami ministerijai.

16. Komisijos sprendimai priimami paprasta komisijos narių balsų dauguma, jeigu posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė jos narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.

17. Jeigu yra galimas viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktas, komisijos narys atsiriboja nuo konkretaus posėdžio darbotvarkėje numatyto klausimo svarstymo. Komisijos nariui neatsiribojus nuo tokio klausimo svarstymo, jo balsavimas anuliuojamas.

 

IV SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS

 

18. Lėšos projektams finansuoti skiriamos kultūros ministro įsakymu, atsižvelgiant į komisijos sprendimus. Kultūros ministro įsakymas dėl lėšų skyrimo projektams finansuoti skelbiamas ministerijos interneto svetainėje.

19. Finansuojamos tik tinkamos projekto išlaidos. Išlaidų tinkamumas nustatomas remiantis šiais kriterijais:

19.1. išlaidos tiesiogiai susijusios su projektu ir būtinos jo įgyvendinimui;

19.2. išlaidos patiriamos einamaisiais metais ir projekto vykdymo laikotarpiu;

19.3. išlaidų paskirtis atitinka sąmatoje prie sutarties nurodytas išlaidas;

19.4. išlaidos aiškiai identifikuojamos ir pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais.

20. Ministerija ir projekto vykdytojas, kuriam skiriamos lėšos, sudaro kultūros ministro nustatytos formos sutartį (toliau vadinama – sutartis) dėl projekto dalinio finansavimo. Sutartyje nurodomi projekto įgyvendinimo terminai, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo tvarka, šalių atsakomybė už sutarties nevykdymą ir kitos sąlygos. Prie sutarties pridedama detali projektui skirtų lėšų išlaidų kultūros ministro nustatytos formos sąmata, kuri yra neatskiriama sutarties dalis.

21. Tuo atveju, kai priimtas sprendimas dėl lėšų skyrimo ministerijai tiesiogiai pavaldžiai biudžetinei įstaigai, sutartis nesudaroma. Ministerijos Finansų skyrius teisės aktų nustatyta tvarka patikslina tokios įstaigos atitinkamos programos sąmatą.

22. Projektų administravimo išlaidos negali būti didesnės nei 20 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti.

23. Kai projekto vykdytojas yra biudžetinė įstaiga, lėšos neskiriamos administravimo išlaidoms padengti.

24. Projektų nenumatytos išlaidos negali būti didesnės nei 10 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti. Šios išlaidos negali būti naudojamos administravimo išlaidoms.

25. Skiriamos lėšos negali būti naudojamos kitiems tikslams, nei nurodyta su ministerija pasirašytoje sutartyje, arba būti perkeltos į kitus biudžetinius metus.

26. Lėšos neskiriamos rekonstruoti pastatams, kapitaliniam remontui, įsigyti ilgalaikiam turtui arba panaudoti kitiems projektams.

 

V SKYRIUS

SĄMATOS TIKSLINIMAS

 

27. Pagal ministerijos patvirtintą sąmatą planuotos išlaidų rūšys netikslinamos, jeigu skirtumas tarp planuotų ir faktiškai panaudotų lėšų pagal atskirą sąmatos straipsnį neviršija ministerijos skirtos sumos 20 procentų. Jei skirtumas viršija 20 procentų, projekto vykdytojas ne vėliau kaip likus 5 kalendorinėms dienoms iki sutartyje nurodyto projekto įvykdymo termino pabaigos ministerijai pateikia argumentuotą prašymą dėl sąmatos straipsnių tikslinimo. Kartu su prašymu pateikiama patikslinta projekto sąmata.

28. Praleidus sąmatos tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus taisyklėse ir sutartyje nustatytą sąmatos tikslinimo tvarką, sąmata nebetikslinama. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus, bus pripažintos netinkamomis, ir turės būti grąžintos iki einamųjų biudžetinių metų pabaigos arba bus priverstinai išieškotos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ IR PROJEKTŲ REZULTATUS

 

29. Ataskaitos už gautas valstybės biudžeto lėšas pateikiamos ministerijai pasibaigus projektui per 1 mėnesį, o už projektus įgyvendintus iki gruodžio 31 d. imtinai, atsiskaitoma iki kitų

metų sausio 10 d. projekto vykdytojas atsiskaito ministerijos Istorinės-kultūrinės atminties įprasminimo skyriui pateikdamas:

29.1. kultūros ministro nustatytos formos projekto įvykdymo ataskaitą su duomenimis apie projekto veiklos rezultatus;

29.2. kultūros ministro nustatytos formos projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą.

30. Projektų vykdytojai turi nurodyti ataskaitoje kitus finansavimo šaltinius bei iš jų gautas lėšas ir iš projekto gautas pajamas.

31. Ministerijai pareikalavus, projekto vykdytojas privalo pateikti visus išlaidas pateisinančius ir apmokėjimą patvirtinančius dokumentus arba projekto vykdytojo vadovo parašu patvirtintas jų kopijas.

32. Ministerijai nustačius, kad projekto vykdytojas pažeidė sutartyje nustatytą skirtų lėšų naudojimo ir atsiskaitymo tvarką, projekto vykdytojas privalo grąžinti ministerijai neteisėtai panaudotas valstybės biudžeto lėšas per ministerijos nustatytą laikotarpį. Toks projekto vykdytojas praranda teisę vienerius metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų ministerijos strateginiame plane nurodytų programų priemonių. Jeigu projekto vykdytojas per ministerijos nustatytą laikotarpį negrąžina nurodytų lėšų, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

33. Nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti ministerijai.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Projekto vykdytojai, pažeidę taisyklių ar/ir sudarytos sutarties reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka ir praranda teisę vienerius metus teikti paraiškas ir gauti lėšas iš visų ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų ir priemonių.

35. Teisės aktų nustatyta tvarka projektų finansinės ataskaitos „Projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašas“ saugomos ministerijos Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyriuje. Paraiškų originalų skenuotos kopijos ir paraiškų registrai bei projekto įvykdymo rezultatų ataskaitos saugomi ministerijos Istorinės-kultūrinės atminties įprasminimo skyriuje.

________________