PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugpjūčio 29 d. Nr. T-188

Panevėžys

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 15 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 35 straipsnio 9 punktu, Panevėžio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2022 m. rugsėjo 29 d. sprendimą Nr. T-203 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su vėlesniais pakeitimais).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės tarybos narys,

pavaduojantis Savivaldybės merą                                                                               Povilas Žagunis

 

 

 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2024 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. T-188

 

mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Panevėžio rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas, dydžių nustatymą, pagalbos pinigų mokėjimą, asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

3. Šis Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja, skiria, kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Panevėžio rajono savivaldybė ir kurių teikimas finansuojamas iš savivaldybės biudžeto ar savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms finansuoti.

4. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį.

5. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

6. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.

7. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės kaip 2 valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžiai, transporto organizavimo ir socialinė priežiūra teikiama nemokamai, išskyrus socialinę riziką patiriančius suaugusius asmenis, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančius socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančius socialinę priežiūrą, ir asmenis, gaunančius individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, mokamą pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą (toliau – individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija).

8. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už transporto organizavimo ir (ar) socialinę priežiūrą dalį, asmens mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) negali likti mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, o socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 VRP dydžio.

9. Asmens (šeimos) ir savivaldybės tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens ar jo globėjo (rūpintojo), kito teisėto asmens atstovo ir Savivaldybės administracijos sutartimi, kurią pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius. Sutartyje nurodoma asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimo iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų ir asmens turto pokyčių, įvykusių per šių paslaugų gavimo laiką, sąlygos, apskaičiuoto asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio (pinigine išraiška) pateikimo socialines paslaugas gaunančiam asmeniui ar jo globėjui (rūpintojui), kitam teisėtam asmens atstovui tvarka.

10. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

11. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

LĖŠŲ SOCIALINĖMS PASLAUGOMS (KAINOS) APSKAIČIAVIMAS

 

12. Socialines paslaugas teikiančių įstaigų, kurių steigėja yra Panevėžio rajono savivaldybė, socialinių paslaugų kainas nustato Savivaldybės taryba socialines paslaugas teikiančių įstaigų teikimu.

13. Socialinių paslaugų įstaigos, kurių steigėja nėra savivaldybė, socialinių paslaugų kainas nustato savo nuožiūra pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos reikalavimus.

 

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PREVENCINES IR BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

14. Prevencinės paslaugos teikiamos nemokamai.

15. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugos teikiamos nemokamai.

16. Už asmens higienos ir priežiūros paslaugų organizavimo paslaugas asmenys (šeimos) moka pagal Savivaldybės tarybos patvirtintas kainas ir paslaugas teikiančios įstaigos patvirtintą paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas tvarką.

17. Už transporto organizavimo paslaugas asmenys (šeimos) moka pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą Transporto paslaugų teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarką.

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

18. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

19. Jeigu asmuo gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui nustatomas atsižvelgiant į šias kompensacijas.

20. Socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje paslaugos, vaikų dienos socialinė priežiūra, socialinė priežiūra šeimoms, pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiems jais tapti asmenims socialinių dirbtuvių paslaugos, intensyvi krizių įveikimo pagalba (jeigu neteikiamas laikinas apgyvendinimas), palydėjimo paslauga jaunuoliams (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste), teikiama nemokamai.

21. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo (jos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, socialinė priežiūra 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai. Sprendimą dėl socialinės priežiūros teikimo nemokamai priima Savivaldybės administracijos direktorius Socialinės paramos skyriaus teikimu.

22. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų arba 20 procentų šeimos pajamų, jeigu šios paslaugos teikiamos šeimai.

23. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui, gaunančiam individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją:

23.1. neturi viršyti 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;

23.2. neturi viršyti 60 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis.

24. Pagalbos į namus paslaugos asmenims su negalia (šeimoms), senyvo amžiaus asmenims (šeimoms), kurių pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už
2 VRP dydžius, teikiamos nemokamai.

25. Už pagalbos į namus paslaugas asmenys, kurių pajamos didesnės kaip 2 VRP dydžiai, už teikiamas pagalbos į namus paslaugas moka:

25.1. kai didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo dydis –
5 procentai asmens pajamų;

25.2. kai 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, mokėjimo dydis – 10 procentų asmens pajamų;

25.3. kai 4 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 5 VRP dydžiai, mokėjimo dydis – 15 procentų asmens pajamų.

26. Už pagalbos į namus paslaugas šeimos, kurių pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės kaip 2 VRP dydžiai, už teikiamas pagalbos į namus paslaugas moka:

26.1. kai didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo dydis –
5 procentai šeimos pajamų;

26.2. kai 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, mokėjimo dydis – 10 procentų šeimos pajamų;

26.3. kai 4 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 5 VRP dydžiai, mokėjimo dydis – 15 procentų šeimos pajamų.

27. Kai socialinės priežiūros paslaugų gavėjas yra gydomas arba jam teikiamos reabilitacijos paslaugos sveikatos priežiūros įstaigoje, jis yra atleidžiamas nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas proporcingai gydymo laikui.

28. Už kitas socialinės priežiūros paslaugas: apgyvendinimą savarankiško gyvenimo namuose, socialinių įgūdžių ugdymą ir palaikymą, laikiną apnakvindinimą, apgyvendinimą nakvynės namuose, intensyvią krizių įveikimo pagalbą (jeigu teikiamas laikinas apgyvendinimas), palydėjimo paslaugą jaunuoliams (jeigu ji teikiama su apgyvendinimu savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste), asmenys (šeimos) moka pagal tas paslaugas teikiančių įstaigų patvirtintas paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas tvarkas.

29. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, teikiamas trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį, ne visą dieną ar trumpiau, nei nustatyta maksimali galima socialinės priežiūros paslaugų teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamų socialinės priežiūros paslaugų trukmei.

 

V SKYRIUS

PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMAS

 

30. Pagalbos pinigai skiriami ir mokami vaikus globojančiai (rūpinančiai) šeimai, šeimynai, budinčiam ir nuolatiniam globotojui už vaikų priežiūrą ar globą (rūpybą).

31. Pagalbos pinigai skiriami ir mokami vadovaujantis Panevėžio rajono savivaldybės tarybos patvirtinta tvarka.

32. Nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

33. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

34. Jeigu asmuo gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui nustatomas atsižvelgiant į šias kompensacijas.

35. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui, gaunančiam individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją:

35.1. neturi viršyti 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;

35.2. neturi viršyti 60 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis.

36. Vieno gyvenančio asmens, kurio pajamos:

36.1. mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, mokėjimo už teikiamą dienos socialinę globą dydis –
10 procentų asmens pajamų;

36.2. kai 2 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už teikiamą dienos socialinę globą dydis – 15 procentų asmens pajamų.

37. Kitais atvejais, nei numatyta Aprašo 35 punkte, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis asmeniui – 20 procentų asmens pajamų.

38. Mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą asmens namuose dydis asmeniui nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos asmens namuose trukmei, atsižvelgiant į maksimalią asmeniui taikomą dienos socialinės globos asmens namuose trukmę.

39. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą institucijoje dydis nustatomas proporcingai jam teikiamos dienos socialinės globos trukmei. Tais atvejais, kai asmuo, gaudantis dienos socialinę globą dienos socialinės globos įstaigoje, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

40. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

41. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti.

42. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

43. Krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, trumpalaikė socialinė globa iki 30 kalendorinių dienų teikiama nemokamai.

44. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

 

VIII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

45. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir į asmens turtą.

46. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Tais atvejais, kai asmuo gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

47. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio
1 d., turto vertė didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.

48. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko su negalia pajamų. Tais atvejais, kai vaikas su negalia gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

49. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

50. Asmenys, laikinai teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydžio. Išvykus ne ilgiau kaip trims paroms, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

51. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos ilgalaikės socialinės globos trukmei.

 

IX SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGĄ

 

52. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis nustatomas atsižvelgiant į individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokamą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui.

53. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis asmeniui, gaunančiam individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją:

53.1. neturi viršyti 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;

53.2. neturi viršyti 60 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis.

54. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą, teikiamą trumpiau, nei nustatyta maksimali galima laikino atokvėpio paslaugos teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamos laikino atokvėpio paslaugos trukmei.

 

X SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ MOKĖTI UŽ SOCIALINES PASLAUGAS VERTINIMAS

 

55. Asmens (šeimos) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas negali turėti įtakos asmens (šeimos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas.

56. Pageidaujantis gauti socialines paslaugas asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens (šeimos) pajamas.

57. Ilgalaikę socialinę globą pageidaujantis gauti asmuo ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir apie asmens turimą turtą.

58. Informaciją apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turimą turtą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikia kartu su prašymu-paraiška skirti socialines paslaugas.

59. Asmens (šeimos), kuriam skiriamos socialinės paslaugos, finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas vertina seniūnijų vyriausieji socialiniai darbuotojai tuo pačiu metu, kuriuo nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis. Socialinių paslaugų gavimo metu pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms ir (ar) turtui, asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos iš naujo. Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžią, bet ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžios dienos.

60. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, finansinės galimybės vertinamos po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam (jai) skiriamos socialinės paslaugos.

61. Tais atvejais, kai finansinių galimybių vertinimas apima ir asmens turto vertinimą ir jei šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui skaičiuojamas ir už socialines paslaugas, suteiktas iki turto vertinimo.

62. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų paslaugų rūšį.

63. Asmens (šeimos), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančio (-ios) socialinę pašalpą, finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

64. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

65. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) gauna prevencines ir bendrąsias socialines paslaugas.

66. Socialinės paramos skyriaus specialistai, seniūnijų vyriausieji socialiniai darbuotojai užtikrina asmens (šeimos narių) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

67. Socialinės paramos skyriaus specialistai, seniūnijų vyriausieji socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, konsultuoja rajono gyventojus finansinių galimybių vertinimo, mokėjimo už socialines paslaugas klausimais ir jiems tarpininkauja.

68. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pagal sutartyje numatytas sąlygas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir turto pokyčių dienos praneša Socialinės paramos skyriui apie asmens (šeimos) pajamų, asmens turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką.

69. Socialinės paramos skyriaus specialistai, gavę informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per socialinių paslaugų gavimo laiką, finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šios informacijos gavimo.

70. Socialinės paramos skyriaus specialistai, gavę informaciją apie jau gaunančio ilgalaikę socialinę globą ar asmens, kuriam nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis, turto pokyčius, finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šios informacijos gavimo. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo turto pokyčio dienos.

71. Savivaldybės administracija turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva.

72. Vertinant finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas pildomos Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėjimo už paslaugas vertinimo pažymos, patvirtintos Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimu (Aprašo 1–4 priedai).

 

XI SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

73. Nustatant asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, įskaitomos asmens (šeimos) gaunamos pajamos, numatytos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo
39 straipsnio 1 dalyje.

74. Asmens (šeimos) pajamos apskaičiuojamos vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

XII SKYRIUS

ASMENS TURTAS IR JO VERTINIMAS

 

75. Asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turtas vertinamas tik tais atvejais, kai asmens pajamų nepakanka sumokėti už ilgalaikę socialinę globą.

76. Nustatant asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., finansines galimybes mokėti už ilgalaikę socialinę globą, įskaitomas asmens nuosavybės teise turimas ar per praėjusius 24 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių mokėti už ilgalaikę socialinę globą vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl ilgalaikės socialinės globos teikimo metu įvykusių turto pokyčių) turėtas Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytas turtas.

77. Asmens turtas apskaičiuojamos vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

XIII SKYRIUS

ATLEIDIMAS NUO MOKESČIO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

78. Asmuo (šeima), pageidaujantis (-i), kad būtų sumažintas mokestis už gaunamas socialines paslaugas ar jos teikiamos nemokamai, Socialinės paramos skyriui pateikia laisvos formos prašymą. Prašymai svarstomi Socialinių paslaugų skyrimo komisijoje (toliau – Komisija).

79. Asmuo (šeima) gali būti iš dalies ar visiškai atleidžiamas (-a) nuo mokėjimo už socialinę priežiūrą ar dienos socialinę globą esant sunkai materialinei padėčiai, kai asmuo (šeima) patiria gaisro, stichinių nelaimių ar kitus nuostolius.

80. Galimi atleidimo iš dalies ar visiškai nuo mokėjimo už socialinės priežiūros, dienos socialinės globos paslaugas terminai: 3 mėnesiai, 6 mėnesiai, 12 mėnesių, neterminuotai.

81. Tais atvejais, kai asmeniui būtinos ilgalaikės socialinės globos paslaugos, o jo turtas viršija turto vertės normatyvą, asmuo gali būti iš dalies ar visiškai atleidžiamas nuo mokesčio, skaičiuojamo nuo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą, šiais atvejais:

81.1. kai asmuo pats nesugeba pasirūpinti turimo turto pardavimu, nėra giminaičių ar kitų suinteresuotų asmenų, kurie galėtų rūpintis asmens turimu turtu (statiniais, privalomomis registruoti transporto priemonėmis, privaloma registruoti žemės ūkio technika, žeme, akcijomis, obligacijomis ir kitais vertybiniais popieriais bei piniginėmis lėšomis);

81.2. kai turtas yra nelikvidus (statiniai apgriuvę, labai blogos būklės arba jų vertė mažesnė už skolas paslaugų teikėjams, žemė pelkėta, toli nuo socialinės infrastruktūros, transporto priemonė sena, nenaudotina ir kt.);

81.3. kitais nenumatytais atvejais (pateikus informaciją ar aplinkybes pateisinančius dokumentus).

82. Komisija, įvertinusi asmens (šeimos) gyvenimo ir buities sąlygas ir atsižvelgdama į gyvenamosios vietos seniūno siūlymą, gali siūlyti asmenį (šeimą) atleisti nuo mokesčio už socialines paslaugas arba šį mokestį sumažinti.

83. Sprendimą dėl atleidimo nuo mokesčio už socialines paslaugas ar jo sumažinimo priima Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą.

84. Priėmus sprendimą asmenį, gaunantį ilgalaikės socialinės globos paslaugas, iš dalies ar visiškai atleisti nuo mokesčio, skaičiuojamo nuo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą, šis mokestis yra dengiamas iš savivaldybės biudžeto lėšų.

 

XIV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

85. Socialinės paramos skyrius ir socialinių paslaugų įstaigos teisės aktų nustatyta tvarka užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą.

86. Socialinės paramos skyriaus vyr. specialistas atsako už teisingą mokėjimo už socialines paslaugas apskaičiavimą paslaugų gavėjams, sutarčių sudarymą, jų pakeitimą.

87. Sprendimą dėl mokėjimo už socialines paslaugas dydžio nustatymo asmuo (šeima) gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

88. Šis Aprašas gali būti keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

______________________

 

 


 

Mokėjimo už socialines paslaugas

tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Asmens finansinių galimybių mokėti už pagalbos į namus paslaugą įvertinimo forma)

 

PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIUS

 

ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ MOKĖTI UŽ PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGĄ ĮVERTINIMAS

 

20 m. d.

 

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DEKLARUOTA GYVENAMOJI VIETA

 

FAKTINĖ GYVENAMOJI VIETA

 

 

Pajamų rūšis

Asmens pajamos per mėnesį (Eur)

Sutuoktinio/ės pajamos per mėnesį (Eur)

Šeimos pajamos per mėnesį (Eur)

Pensijos (valstybinio socialinio draudimo, valstybinė pensija ir kt.)

 

 

 

Individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

1.

Asmens (šeimos) gaunamos pajamos (pensija)

 

Eur

2.

Pajamos, tenkančios 1 asmeniui

 

Eur

 

1.

Pagalbos į namus valandinis įkainis (nustatytas paslaugą teikiančios įstaigos)

 

Eur

2.

Nustatyta pagalbos į namus paslaugos trukmė per mėnesį

 

val.

3.

Pagalbos į namus paslaugos teikimo kaštai per mėnesį

 

Eur

 

MOKESČIO UŽ PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGĄ PASKAIČIAVIMAS:

I.

 

Pajamos neviršija valstybės remiamų pajamų dvigubo dydžio (______ Eur).

 

Vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 20        m.                    d. sprendimu Nr.      „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“,             punktu, pagalbos į namus paslauga teikiama nemokamai.

 

 

II.

 

Pajamos viršija valstybės remiamų pajamų _________ dydį (_________ Eur)

 

Vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 20        m.                         d. sprendimu Nr.        „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, papunkčiu, pagalbos į namus paslauga teikiama mokamai.

1.

Asmens (šeimos) gaunamos pajamos

 

Eur

2.

Maksimali suma, kurią asmuo (šeima) galės mokėti, –           procentų nuo gaunamų pajamų

 

Eur

3.

Pagalbos į namus paslaugos maksimali trukmė per mėnesį asmeniui (šeimai)

 

val.

4.

Pagalbos į namus paslaugos valandinis įkainis asmeniui (šeimai)

Eur :          val.

 

Eur

5.

Pagalbos į namus paslaugos trukmė per mėnesį asmeniui (šeimai)

 

val.

6.

Mokestis už pagalbos į namus paslaugą asmeniui (šeimai) per mėnesį

 

Eur

 

Iš viso už pagalbos į namus paslaugą mokėti

 

Eur.

 

III.

 

1.

Asmens gaunama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija

 

Eur

2.

Maksimali suma, kurią asmuo galės mokėti, –          procentų nuo gaunamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos

 

Eur

3.

Pagalbos į namus paslaugos maksimali trukmė per mėnesį

 

val.

4.

Pagalbos į namus paslaugos valandinis įkainis asmeniui

Eur :          val.

 

Eur

5.

Teikiamos pagalbos į namus paslaugos trukmė per mėnesį

 

val.

6.

Mokestis už pagalbos į namus paslaugą asmeniui per mėnesį

 

Eur

 

Iš viso už pagalbos į namus paslaugą mokėti

 

Eur.

 

Pastaba. Pasikeitus asmens gaunamoms pajamoms ar paslaugos teikimo trukmei mokestis už pagalbos į namus paslaugą keičiasi.

 

Asmens finansines galimybes mokėti už pagalbos į namus paslaugą įvertino:         

 

 

 

 

 

 

Pareigos                                            (parašas)                                           (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

Mokėjimo už socialines paslaugas

tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Asmens finansinių galimybių mokėti už dienos socialinės globos paslaugą įvertinimo forma)

 

PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIUS

 

ASMENS FINANSINIŲ GALIMYBIŲ MOKĖTI UŽ DIENOS SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGĄ ĮVERTINIMAS

 

20 m. d.

 

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DEKLARUOTA GYVENAMOJI VIETA

 

FAKTINĖ GYVENAMOJI VIETA

 

 

Pajamų rūšis

Asmens pajamos per mėnesį (Eur)

Pensijos (valstybinio socialinio draudimo, valstybinė pensija ir kt.)

 

Individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija

 

Iš viso:

 

 

1.

Dienos socialinės globos valandinis įkainis (nustatytas paslaugą teikiančios įstaigos)

 

Eur

2.

Nustatyta dienos socialinės globos paslaugos trukmė per mėnesį

 

val.

3.

Dienos socialinės globos paslaugos teikimo kaštai per mėnesį

 

Eur

 

MOKESČIO UŽ DIENOS SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGĄ PASKAIČIAVIMAS:

 

I.

 

Pajamos viršija valstybės remiamų pajamų ______________ dydį (______ Eur)

 

Vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 20        m.                         d. sprendimu Nr.        „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, papunkčiu dienos socialinės globos paslauga teikiama mokamai.

1.

Asmens gaunamos pajamos

 

Eur

 

2.

Maksimali suma, kurią asmuo galės mokėti, –         procentų nuo gaunamų pajamų

 

Eur

 

3.

Dienos socialinės globos paslaugos maksimali trukmė per mėnesį asmeniui

 

val.

 

4.

Dienos socialinės globos paslaugos valandinis įkainis asmeniui

Eur :          val.

 

Eur

 

5.

Dienos socialinės globos paslaugos trukmė per mėnesį asmeniui

 

val.

 

6.

Mokestis už dienos socialinės globos paslaugą asmeniui per mėnesį

 

Eur

 

Iš viso už dienos socialinės globos paslaugą mokėti

 

Eur.

 

II.

 

1.

Asmens gaunama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija

 

Eur

2.

Maksimali suma, kurią asmuo galės mokėti, –        procentų nuo gaunamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos

 

Eur

3.

Dienos socialinės globos paslaugos maksimali trukmė per mėnesį

 

Val.

4.

Dienos socialinės globos valandinis įkainis asmeniui

Eur :          val.

 

Eur

5.

Teikiamos dienos socialinės globos paslaugos trukmė per mėnesį

 

Val.

6.

Mokestis už dienos socialinės globos paslaugą asmeniui per mėnesį

 

Eur

 

Iš viso už dienos socialinės globos paslaugą mokėti

 

Eur.

 

Pastaba. Pasikeitus asmens gaunamoms pajamoms ar paslaugos teikimo trukmei, mokestis už dienos socialinės globos paslaugą keičiasi.

 

Asmens finansines galimybes mokėti už dienos socialinės globos paslaugą įvertino:         

 

 

 

 

 

 

Pareigos                                            (parašas)                                             (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

Mokėjimo už socialines paslaugas

tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už (trumpalaikės) ilgalaikės socialinės globos paslaugas įvertinimo forma)

 

ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ MOKĖTI UŽ (TRUMPALAIKĖS) ILGALAIKĖS SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGAS ĮVERTINIMAS

 

20 m. d.

 

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DEKLARUOTA GYVENAMOJI VIETA

 

 

FAKTINĖ GYVENAMOJI VIETA

 

 

 

Asmens (šeimos) pajamos

Pajamos per mėnesį (Eur)

Pensijos (valstybinio socialinio draudimo, valstybinė pensija ir kt.)

 

Individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija

 

Iš viso:

 

Pajamos per mėnesį 

 

Eur.

 

 

Asmens turtas

Turto vertė (Eur)

(pagal Nekilnojamojo turto registro duomenis)

Statiniai (įskaitant nebaigtus statyti namus)

 

Privalomos registruoti transporto priemonės

 

Privaloma registruoti žemės ūkio technika

 

Žemė (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių žemę)

 

Piniginės lėšos

 

Iš viso:

 

Viso turto vertė

Eur.

 

 

Turto vertės mokesčio apskaičiavimas

 

1.

Viso turto vertė

 

Eur

2.

Vidutinė nekilnojamojo turto rinkos vertė (pagal patvirtintas rinkos kainas)

 

Eur

3.

Turto vertės normatyvas: 50 kv. m x 0,00 Eur (2 punktas)

 

Eur

4.

0,00 Eur (1 punktas) – 0,00 Eur (3 punktas)

 

Eur

5.

Turto vertės mokesčio už ilgalaikę socialinę globą dalis:

0,00 Eur (4 punktas) x 1 proc.

 

Eur

 

Mokesčio už (trumpalaikę) ilgalaikę socialinę globą apskaičiavimas

 

1.

Turto vertės mokesčio dalis

 

Eur

2.

Asmens gaunamų pajamų (pensijos) (            Eur) x 80 %

 

Eur

Individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija (        Eur) x 100 %

 

Eur

Iš viso mokestis:

 

Eur

3.

Mokestis už ilgalaikę socialinę globą

0,00 Eur (1 punktas) + 0,00 Eur (2 punktas)

 

Eur

 

Iš viso už (trumpalaikę) ilgalaikę socialinę globą mokėti

 

 

 

Eur.

 

 

Pastaba. Pasikeitus asmens gaunamoms pajamoms, mokestis už (trumpalaikę) ilgalaikę socialinę globą keičiasi.

 

Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už (trumpalaikę) ilgalaikę socialinę globą įvertino:          

 

____________________ _________________ ________________________

(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

Mokėjimo už socialinės paslaugas

tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už laikino atokvėpio paslaugas įvertinimo forma)

 

PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIUS

 

ASMENS FINANSINIŲ GALIMYBIŲ MOKĖTI UŽ LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGAS ĮVERTINIMAS

 

20 m. d.

 

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DEKLARUOTA GYVENAMOJI VIETA

 

 

FAKTINĖ GYVENAMOJI VIETA

 

 

 

Asmens pajamos

Pajamos per mėnesį (Eur)

Pensijos (šalpos neįgalumo pensija, našlių arba našlaičių pensija, transporto išlaidų kompensacija)

 

Individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija

 

Iš viso:

 

 

Pajamos per mėnesį 

 

 

 

Eur.

 

 

Mokesčio už laikino atokvėpio paslaugą apskaičiavimas

 

1.

Asmens gaunama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija

 

Eur

2.

Maksimali suma, kurią asmuo galės mokėti, –           procentų nuo gaunamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos

 

Eur

3.

Laikino atokvėpio paslaugos maksimali trukmė per mėnesį

 

val.

4.

Laikino atokvėpio paslaugos valandinis įkainis asmeniui

Eur :          val.

 

Eur

5.

Teikiamos laikino atokvėpio paslaugos trukmė

 

val.

6.

Mokestis už laikino atokvėpio paslaugą asmeniui

Valandinis įkainis             Eur x paslaugų trukmė                   val.

 

Eur

 

Iš viso už laikino atokvėpio paslaugas mokėti

 

 

 

Eur.

 

 

Asmens finansines galimybes mokėti už laikino atokvėpio paslaugas įvertino:

 

______________________              _________________                            ______________________

(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)