Aprašas: h

 

ŠILUTĖS RAJONO savivaldybės

taryba

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. spalio 31 d. Nr. T1-571

Šilutė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 dalimi, 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 35 straipsnio 9 punktu, Šilutės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. P a t v i r t i n t i Mokėjimo už socialines paslaugas Šilutės rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž i n t i netekusiu galios Šilutės rajono savivaldybės tarybos 2019 m. kovo 28 d. sprendimą Nr. T1-1301 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos patvirtinimo“ su visais pakeitimais.

3. P a s k e l b t i šį sprendimą Teisės aktų registre ir Šilutės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silute.lt.

 

 

Ekonomikos ir finansų komiteto pirmininkas,                                    Vygantas Kamarauskas

pavaduojantis Savivaldybės merą

 

 

 

PATVIRTINTA

Šilutės rajono savivaldybės tarybos

2024 m. spalio 31 d.

sprendimu Nr. T1-571

 

MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja mokėjimo už tam tikrų rūšių socialines paslaugas tvarką, mokėjimo dydžių nustatymą, atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus, pagalbos pinigų mokėjimą, asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą, atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus ir kitas sąlygas.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymas), Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas), Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. A1-428 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašas). Šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

3. Aprašo nuostatos taikomos toms socialinėms paslaugoms, kurias planuoja, skiria, kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Šilutės rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) ir kurių teikimas finansuojamas iš savivaldybės biudžeto lėšų ar savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti.

4. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį.

5. Mokėjimo šaltiniai yra asmens (šeimos) pajamos, turtas, išreikštas pinigais, asmens suaugusių vaikų, kitų suinteresuotų asmenų piniginės lėšos, skirtos asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidoms apmokėti.

6. Už kitas privačias ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

7. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.

8. Jei asmuo (šeima) neturi finansinių galimybių mokėti už teikiamas socialines paslaugas, už jas moka (dalinai moka) asmens artimieji giminaičiai ar kiti suinteresuoti asmenys, kurie įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka privalo rūpintis jais ir juos išlaikyti.

9. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų įstaigose yra laisvų vietų, socialinės paslaugos gali būti teikiamos ir ne Šilutės rajono savivaldybės gyventojams – jie moka visą nustatytą socialinės paslaugos kainą.

10. Mokestis už socialines paslaugas imamas po paslaugos suteikimo.

11. Asmens (šeimos) mokėjimui už socialines paslaugas užtikrinti sudaroma sutartis. Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartyje ir (ar) jos prieduose turi būti Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nurodyta informacija. Sutartį sudaro socialines paslaugas gaunantis asmuo ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas), kitas teisėtas asmens atstovas, Savivaldybės administracija ir socialines paslaugas teikianti socialinių paslaugų įstaiga ar socialines paslaugas teikiantis fizinis asmuo. Kai socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikia socialinių paslaugų įstaiga, kuri išlaikoma iš Savivaldybės biudžeto ir kurios savininkė yra Savivaldybė (toliau – Savivaldybės įstaiga), tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine asmens ar jo globėjo (rūpintojo, aprūpintojo), kito teisėto asmens atstovo ir Savivaldybės įstaigos sutartimi. Sutarties formą tvirtina Administracijos direktorius.

12. Kai asmeniui (šeimai) socialinės paslaugos teikiamos ne Savivaldybės įsteigtose įstaigose, sutartį pasirašo Socialinės paramos skyriaus vedėjas, socialinių paslaugų teikėjas ir socialines paslaugas gaunantis asmuo ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas), kitas teisėtas atstovas, mokėsiantis už socialines paslaugas.

13. Jei pagal Aprašą ar specialiuosius teisės aktus tam tikra socialinė paslauga asmenims (šeimoms) teikiama nemokamai (nėra atliekamas asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimas), sutartį dėl mokėjimo už šias socialines paslaugas Savivaldybė gali sudaryti tik su paslaugų teikėju.

 

 

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

14. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis nustatomas Socialinių paslaugų įstatymo VII skirsnio ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos apraše, netaikant 10, 11, 16 punktų rekomendacijų, nustatytais atvejais ir sąlygomis.

15. Prevencinės ir bendrosios socialinės paslaugos, išskyrus transporto organizavimo, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai. Mokėjimo už teikiamas transporto paslaugas kaina ir sąlygos nustatomos Šilutės rajono savivaldybės tarybos sprendimais:

15.1. asmens, kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dvigubą dydį, bet mažesnės už VRP trigubą dydį, mokėjimo už transporto paslaugą dydį, neviršijantį 20 procentų nustatytos transporto paslaugos kainos;

15.2. asmens, kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP trigubą dydį, bet mažesnės už VRP keturgubą dydį, mokėjimo už transporto paslaugą dydį, neviršijantį 30 procentų nustatytos transporto paslaugos kainos;

15.3. asmens, kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už VRP keturgubą dydį ir daugiau, mokėjimo už transporto paslaugą dydį, neviršijantį 50 procentų nustatytos transporto paslaugos kainos;

15.4. Keletui asmenų vienu metu naudojantis mokama transporto paslauga, mokestis už suteiktą paslaugą dalijamas proporcingai iš paslaugą gavusių asmenų skaičiaus;

15.5. asmeniui, kuris gauna socialinę pašalpą Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka, arba asmeniui, kurio pajamos mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius, Savivaldybė kompensuoja visą transporto organizavimo paslaugas kainą. Visais atvejais, atskaičiavus nustatytą asmens mokėjimo už transporto organizavimo paslaugą kainą, asmens mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai;

15.6. asmeniui nesumokėjus už suteiktas transporto organizavimo paslaugas, netenkama teisės naudotis transporto paslauga. Transporto paslaugų teikimas atnaujinamas sumokėjus skolą už suteiktas paslaugas.

16. Jei pavėžėjimo paslauga reikalinga asmenims tais atvejai, kurie numatyti Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. lapkričio 30 d. nutarimu Nr. 1196 „Dėl pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), taikomos Aprašo nuostatos.

17. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo (jos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, asmuo (šeima) atleidžiamas (-a) nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas 7 pirmąsias kalendorines dienas, už trumpalaikę socialinę globą ar laikino apnakvindinimo paslaugą 30 kalendorinių dienų.

18. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį, ne visą dieną teikiamą ar trumpiau nei nustatyta maksimali galima socialinių paslaugų teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamų socialinių paslaugų trukmei.

19. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

20. Socialines paslaugas teikianti socialinių paslaugų įstaiga, gavusi informaciją apie jau gaunančio socialines paslaugas asmens pajamų pokyčius, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų šią informaciją pateikia Socialinės paramos skyriui. Asmens mokamas dydis už socialinę paslaugą taip pat perskaičiuojamas gavus informaciją apie vykdomaisiais dokumentais paremtus asmens pajamų išskaičiavimus, t. y. pagal realias asmens pajamas, gaunamas po atskaitymų pagal vykdomuosius dokumentus. Pasikeitus asmens finansinėms galimybėms, parengiamas sutarties papildymas (pakeitimas), asmuo už suteiktas paslaugas moka nuo datos, kurią pasikeitė asmens mokėjimo už paslaugas dydis.

21. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos į stacionarias sveikatos priežiūros įstaigas, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką, kai asmuo išvykęs, nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo išvykimo paros, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

22. Asmenys, laikinai teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydžio. Už 3 pirmąsias išvykimo paras (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

23. Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

24. Pagalbos pinigų, kai vaikus prižiūri ar juos globoja (jais rūpinasi) vaikus globojančios šeimos, budintys globotojai ar nuolatiniai globotojai, dydis ir mokėjimas:

24.1.  vaikus globojančioms šeimoms, kurios nesusijusios artimais giminystės ryšiais su globotiniu (rūpintiniu), taip kaip nustatyta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, skiriami ir mokami pagalbos pinigai, t. y. 2 bazinių socialinių išmokų (toliau – BSI) dydžio išmoka per mėnesį už kiekvieną globojamą (rūpinamą) vaiką;

24.2. budinčiam globotojui už vaikų priežiūrą ar globą (rūpybą) skiriami ir mokami pagalbos pinigai:

24.2.1. už vieną vaiką mokama 4 BSI dydžio išmoka per mėnesį;

24.2.2. už du vaikus mokama 6 BSI dydžio išmoka per mėnesį;

24.2.3. už tris ir daugiau vaikų 9 BSI dydžio išmoka per mėnesį;

24.2.4. už kiekvieną vaiką iki 3 metų didinama papildomai 1 BSI dydžiu išmoka per mėnesį.

24.3. nuolatiniam globotojui už vaiko globą (rūpybą) skiriami ir mokami pagalbos pinigai, t. y. 4 BSI dydžio išmoka per mėnesį;

24.4. pagalbos pinigai skiriami už vieną vaiką iki 18 metų ir vyresnį vaiką, jeigu jis mokosi pagal bendrojo ugdymo programą, baigiamaisiais mokymosi metais mokami iki tų metų rugsėjo 1 dienos, o asmeniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (taip pat ir asmeniui, kurio mokymą pagal bendrojo ugdymo programą kartu su profesinio mokymo programa vykdo profesinio mokymo teikėjai) ar studijuoja aukštojoje mokykloje pagal nuolatinės studijų formos programą, iki mokymosi ar studijų pagal šias programas baigimo dienos, bet ne ilgiau, iki jam sukaks 24 metai;

24.5. pagalbos pinigai yra skiriami naudoti globotinio (rūpintinio) ar prižiūrimo vaiko poreikių ir interesų patenkinimui;

24.6. už tinkamą pagalbos pinigų panaudojimą yra atsakingas globėjas (rūpintojas), budintis globotojas ar nuolatinis globotojas. Vaiko globėjas (rūpintojas), Globos centras turi informuoti Savivaldybės administraciją apie aplinkybes, turinčias įtakos pagalbos pinigų mokėjimui ar jų dydžiui:

24.6.1. panaikinus globą (rūpybą);

24.6.2. atleidus ar nušalinus globėją (rūpintoją) nuo pareigų;

24.6.3. globojamas (rūpinamas) vaikas suimtas, atlieka su laisvės atėmimu susijusią bausmę, jam paskirtos priverčiamosios stacionarinio stebėjimo specializuotose psichikos sveikatos priežiūros įstaigose medicinos priemonės, paskelbta jo paieška ar jis teismo pripažintas nežinia kur esančiu, kol neišnyksta nurodytos aplinkybės;

24.6.4. jei vaiko globėjas (rūpintojas) deklaravo savo gyvenamąją vietą kitoje valstybėje ir / ar išvyko gyventi į kitą valstybę.

24.6.5. mirus prižiūrimam ar globojamam (rūpinamam) vaikui ar vaiko globėjui (rūpintojui), budinčiam ar nuolatiniam globotojui;

24.6.6. nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne vaiko poreikiams tenkinti.

25. Nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, seniūnija ar socialines paslaugas teikianti įstaiga gali teikti išvadą Administracijos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui dėl pagalbos pinigų mokėjimo asmeniui (šeimai) nutraukimo ir pagalbos pinigų pakeitimo į bendrąsias ar socialinės priežiūros paslaugas. Pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas, neteisėtai išmokėti pagalbos pinigai grąžinami į savivaldybės biudžeto sąskaitą arba išieškomi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

26. Nustatant asmens finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, į asmens pajamas (šeimos) įskaitomos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnyje nustatytos asmens gaunamos pajamos, o kreipiantis dėl ilgalaikės socialinės globos, ir turtas, nurodytas Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 ir 2 dalyje, išreikštas pinigais. Asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimas atliekamas vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo  VIII skyriuje nustatytais atvejais ir sąlygomis.

27. Pageidaujantis gauti socialines paslaugas asmuo (vienas iš suaugusiųjų šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens (šeimos) pajamas ir turtą, jeigu šių duomenų Savivaldybė negauna pagal duomenų teikimo sutartis. Asmens turtas skaičiuojamas ir vertinamas vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo X skyriumi.

28. Tais atvejais, kai finansinių galimybių vertinimas apima ir asmens turto vertinimą ir šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, asmeniui mokėjimo už socialines paslaugas dydis skaičiuojamas ir už praėjusio laikotarpio suteiktas socialines paslaugas.

29. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, finansines galimybes vertinamos po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam skiriamos socialinės paslaugos.

30. Socialinės paramos skyrius, gavęs informaciją apie jau gaunančio socialines paslaugas asmens (šeimos) pajamų ir (ar) turto pokyčius per paslaugų gavimo laiką, finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo.

31. Pasikeitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytam valstybės remiamų pajamų dydžiui, mokėjimą už socialines paslaugas reglamentuojantiems teisės aktams, socialinių paslaugų kainai ar asmens pajamoms, Socialinės paramos skyrius finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo informacijos gavimo.

32. Socialinės paramos skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva.

33. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeimos nariai) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainos sumą.

34. Jei asmens (šeimos) finansinių galimybių ir (ar) turto vertinimo metu, kai asmuo (šeima) dar negauna socialinių paslaugų ar asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka keičiamos socialinės paslaugos ar socialinių paslaugų teikėjas, paaiškėja, kad asmens (šeimos) mokėtinas dydis už tas socialines paslaugas, apskaičiuotas Aprašo nustatyta tvarka, nepakankamas visiškai apmokėti asmens (šeimos) pasirinkto paslaugų teikėjo asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos kainos (įkainio), išskaičiavus Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, asmeniui (šeimai) pasiūloma kitas (-i) tas pačias socialines paslaugas teikiantis (-ys) paslaugų teikėjas (-ai), kur asmens (šeimos) mokėtinas dydis, apskaičiuotas Aprašo nustatyta tvarka, įvertinus socialinės paslaugos kainą (įkainį) pas tą paslaugų teikėją ir Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, pakankamas sumokėti už teikiamas socialines paslaugas. Jei asmuo (šeima) nesutinka pasirinkti kito paslaugų teikėjo, kurio socialinių paslaugų kaina (įkainis) mažesnis, asmuo (šeima) įsipareigoja apmokėti ne tik Aprašo nustatyta tvarka apskaičiuotą mokėtiną dydį, bet ir skirtumą, kuris susidaro iš jam teikiamos socialinės paslaugos kainos (įkainio) išskaičiavus asmens (šeimos) mokėtiną dydį ir Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį. Šis skirtumas mokamas Asmens ir paslaugų teikėjo tarpusavio susitarimu.

35. Jei asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, finansinių galimybių ir (ar) turto pervertinimo metu ir (ar) paslaugų teikėjui pakeitus socialinių paslaugų kainą paaiškėja, kad asmens (šeimos) mokėjimo dydis už asmens (šeimos) gaunamas socialines paslaugas, apskaičiuotas Aprašo nustatyta tvarka, nepakankamas visiškai apmokėti asmens (šeimos) pasirinkto paslaugų teikėjo asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos kainos, išskaičiavus Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, išlaidų suma, viršijanti asmens (šeimos) mokėjimo dydį, kompensuojama Savivaldybės biudžeto ar valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų (kai asmuo su sunkia negalia ir jam teikiamos socialinės globos paslaugos) lėšomis, bet ne ilgiau kaip 3 mėnesius nuo tos dienos, kai paaiškėja, kad asmens (šeimos) finansinės galimybės nepakankamos apmokėti už socialinę paslaugą, ir per tą laikotarpį:

35.1. asmuo (šeima) ar jo globėjas (rūpintojas), kitas teisėtas atstovas pasirenka kitą paslaugų teikėją, teikiantį analogišką ar lygiavertę (atsižvelgiant į asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, įvertintą teisės aktų nustatyta tvarka) asmeniui (šeimai) reikalingą socialinę paslaugą, kurio socialinės paslaugos kaina (įkainis) mažesnis ir asmens (šeimos) mokėtinas dydis, apskaičiuotas Aprašo nustatyta tvarka, įvertinus socialinės paslaugos kainą pas tą paslaugų teikėją ir Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, pakankamas sumokėti už teikiamas socialines paslaugas;

35.2. asmuo (šeima) ar jo globėjas (rūpintojas), kitas teisėtas atstovas pageidauja toliau gauti tas pačias jam reikalingas socialines paslaugas pas tą patį paslaugų teikėją ir įsipareigoja sumokėti ne tik Aprašo nustatyta tvarka apskaičiuotą mokėtiną dydį, bet ir skirtumą, kuris susidaro iš jam teikiamos socialinės paslaugos kainos (įkainio) išskaičiavus asmens (šeimos) mokėtiną dydį ir Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų tos socialinės paslaugos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį.

 

IV SKYRIUS

ATLEIDIMAS NUO MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

36. Asmuo (šeima) gali būti atleidžiamas nuo mokėjimo už socialines paslaugas šiais atvejais:

36.1. kai vienas asmuo su negalia augina vaiką su negalia, kuriam nustatyta nuolatinė slauga iki 6 mėnesių per kalendorinius metus;

36.2. kitais ypatingais atvejais (sunki liga, gaisras, vagystė) iki 6 mėnesių per kalendorinius metus;

36.3. kol asmeniui, kuriam teikiamos ilgalaikės socialinės globos paslaugos globos namuose, teismo keliu bus paskirta institucinė globa (rūpyba) ir parduotas jo turimas turtas bei grąžintas globos namams savivaldybės sumokėtas turto mokestis nuo jo apgyvendinimo datos, asmuo atleidžiamas nuo apskaičiuoto turimo turto, viršijančio normatyvą, mokesčio mokėjimo iki 12 mėnesių per kalendorinius metus;

36.4. netekus pragyvenimo šaltinio už teikiamas socialinės priežiūros, dienos ar trumpalaikės, ilgalaikės socialinės globos paslaugas iki 3 mėnesių per kalendorinius metus;

36.5. kai turtas yra nelikvidus (statiniai apgriuvę, labai blogos būklės, žemė toli nuo socialinės infrastruktūros ir kt.) iki 12 mėnesių per kalendorinius metus;

36.6. kai asmuo dėl sveikatos būklės negali atlikti notarinių veiksmų sudarant turto perleidimo kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui sandorių ir kai teisės aktų nustatyta tvarka yra inicijuotas procesas dėl asmens pripažinimo neveiksniu arba ribotai veiksniu tam tikroje srityje bei globėjo ir turto administratoriaus paskyrimo iki 12 mėnesių per kalendorinius metus;

36.7. asmeniui netekus jį atstovaujančio globėjo dėl jo mirties, nušalinimo ar atsisakymo vykdyti globėjo pareigas – iki bus paskirtas kitas globėjas, 6 mėnesių laikotarpiui arba iki kito globėjo paskyrimo.

37. Asmuo (šeima) ar jo globėjas (rūpintojas) ar įstaiga, teikianti socialines paslaugas, kitas teisėtas atstovas dėl atleidimo nuo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas kreipiasi į Socialinės paramos skyrių, pateikia raštišką prašymą ir aplinkybes pateisinančius, motyvuotus dokumentus.

38. Socialinės paramos skyriaus specialistas ar seniūnijos socialinis darbuotojas patikrina paslaugų gavėjo buities ir gyvenimo sąlygas (išskyrus atvejus kai teikiama ilgalaikė ar trumpalaikė socialinė globa institucijoje), surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir išvadas pateikia Socialinių paslaugų skyrimo komisijai.

39. Asmenį atleidus nuo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas, socialinių paslaugų teikimo išlaidos yra dengiamos iš Šilutės rajono savivaldybės biudžeto.

40. Sprendimą dėl atleidimo nuo mokėjimo priima Socialinių paslaugų skyriaus vedėjas Socialinių paslaugų skyrimo komisijos siūlymu. Asmenį (šeimą) atleidus nuo mokėjimo už teikiamas socialines pasaugas ar turto mokesčio mokėjimo, socialinių paslaugų teikimo išlaidos dengiamos savivaldybės biudžeto ar valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui lėšomis.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

41. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

42. Socialinių paslaugų įstaigos atsako už lėšų, skirtų socialinėms paslaugoms finansuoti, tinkamą apskaitą.

43. Savivaldybės administracija ir socialinių paslaugų įstaigos užtikrina asmens (šeimos narių) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

44. Dokumentai ir duomenys saugomi:

44.1. dokumentai – Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais;

44.2. duomenys, kuriuos pagal Socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo nuostatas privaloma registruoti SPIS, – Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172 „Dėl Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų ir socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir terminais.

45. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

46. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba kontroliuoja savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų socialinių paslaugų įstaigoms socialinėms paslaugoms teikti, panaudojimą pagal paskirtį.

____________________