NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS
PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2017 M. SPALIO 25 D. ĮSAKYMO NR. BRA-152 „DĖL 2014–2020 M. PROGRAMINIO LAIKOTARPIO VIETOS PROJEKTŲ, PATEIKTŲ PO 2017 M. RUGSĖJO 1 D. PAGAL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJAS, ĮGYVENDINAMAS BENDRUOMENIŲ INICIJUOTOS VIETOS PLĖTROS BŪDU, ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. gruodžio 22 d. Nr. BR1-526
Vilnius
P a k e i č i u 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašą, patvirtintą Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2017 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. BRA-152 „Dėl 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 12 punkto lentelės 15 punktą ir jį išdėstau taip:
„15. Sudaromas preliminarus pirmasis (ir antrasis, kai taikoma) VP prioritetinis sąrašas |
Jeigu visiems kaimo vietovių ar dvisektorių VVG projektams, surinkusiems ne mažiau kaip 40 balų / ŽRVVG projektams, surinkusiems ne mažesnį nei patvirtintame FSA nurodytą privalomą mažiausią balų skaičių, neužtenka konkretaus kvietimo biudžeto lėšų, VP paraiškų atrankos vertinimas tęsiamas toliau. VPS vykdytojos atsakingas asmuo vadovaudamasis VP administravimo taisyklių 95.1–95.2 papunkčiuose (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / ŽRVVG VP administravimo taisyklių 90.1–90.2 papunkčiuose (ŽRVVG atveju) pateikta informacija sudaro pirmąjį preliminarų prioritetinį sąrašą: 1. surikiuoja VP paraiškas pirmumo tvarka pagal surinktą balų skaičių – nuo daugiausiai balų surinkusios VP paraiškos iki mažiausiai balų (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG VP atveju – ne mažiau kaip 40; ŽRVVG VP atveju – ne mažiau kaip privalomą mažiausią balą) surinkusios VP paraiškos); 2. nustato pereinamąjį balą (atsižvelgiant į kvietimo biudžeto sumą (Eur) pagal atskiras VPS priemones ar veiklos sritis ir VP paraiškose prašomas paramos sumas (Eur), įvertinama, kiek kvietimo biudžeto lėšomis gali būti paremta daugiausiai balų surinkusių VP paraiškų, t. y. nustatomas mažiausias VP pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo metu suteiktas balas, kurį surinkusioms visoms VP paraiškoms užtenka kvietimo biudžeto lėšų). Sąrašas segamas į konkretaus kvietimo bendrą dokumentų bylą. Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG pareiškėjams, kuriems užtenka kvietimo biudžeto lėšų (patekusiems į VP prioritetinį sąrašą), išsiunčiamas IP šio proceso 14 žingsnyje aprašyta tvarka. VPS vykdytojos valdymo organas (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / VPS vykdytojos valdymo organas arba ŽRVVG VP atrankos komitetas (ŽRVVG atveju) turi teisę nuspręsti sudaryti preliminarų antrąjį prioritetinį sąrašą pagal antrinius prioritetinius kriterijus, nurodytus VP administravimo taisyklių 95.3 papunktyje (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / ŽRVVG VP administravimo taisyklių 90.3 papunktyje (ŽRVVG atveju), jei yra keletas to paties kvietimo VP, susirinkusių vienodą balų sumą, tačiau esančių žemiau pereinamojo balo ir daliai tokių VP užtenka kvietimo biudžeto lėšų.
Gali būti sudarytas kaimo vietovių ar dvisektorių VVG VP, kurie atlikus pridėtinės vertės (kokybės) vertinimą surinko ne mažiau kaip 40 balų ir kuriems po pirmojo preliminaraus prioritetinio sąrašo įvertinimo ir antrojo preliminaraus prioritetinio sąrašo įvertinimo (jeigu toks buvo atliekamas) neužteko kvietimo biudžeto lėšų vienam ar daugiau VP įgyvendinti bei kuriems vietos projektų pridėtinės vertės (kokybės) vertinimo metu suteikta ta pati (vienoda) balų suma, rezervinis VP sąrašas, kuris sudaromas ir administruojamas VP administravimo taisyklėse nustatyta tvarka, arba po visų to paties kvietimo metu gautų VP paraiškų vertinimo VPS vykdytojos darbuotojai siūlo kaimo vietovių ar dvisektorės VPS vykdytojos VP atrankos komitetui išbraukti juos iš VP sąrašo ir toliau neadministruoti. Apie VPS vykdytojos VP atrankos komiteto sprendimą pareiškėjai, kuriems neužteko kvietimo biudžeto lėšų, informuojami VP administravimo taisyklių 98 punkte nustatyta tvarka. Jeigu pagal kvietimo biudžetą vienam VP neužtenka ne daugiau kaip 50 proc. VP paraiškoje prašomos paramos sumos, kaimo vietovių ar dvisektorių VVG nepažeisdama VP administravimo taisyklių 96.2 papunkčio reikalavimų (atsižvelgdama į VPS suplanuotų VPS priemonės / veiklos srities lėšų likutį bei į VPS planuojamus pasiekti rodiklius pagal konkrečią VPS priemonę / veiklos sritį) gali priimti sprendimą padidinti kvietimo biudžeto sumą trūkstama lėšų suma. Apie sprendimą dėl kvietimo biudžeto sumos padidinimo informuojama Agentūra. ŽRVVG VP, įvertinti patvirtintame FSA nurodytu ne mažesniu nei privalomu mažiausiu balu, kuriems po pirmojo preliminaraus prioritetinio sąrašo įvertinimo ir antrojo preliminaraus prioritetinio sąrašo įvertinimo (jeigu toks buvo atliekamas) neužtenka kvietimo biudžeto lėšų, įrašomi į rezervinį VP sąrašą, kuris sudaromas ir administruojamas ŽRVVG VP administravimo taisyklių 92–96 punktuose nustatyta tvarka. |
1. Preliminarus pirmasis (ir antrasis) VP prioritetinis sąrašas; 2. Pavyzdinė vietos projekto paraiškos administravimo kontrolinio žymų lapo forma (Procedūros aprašo 7 priedas).“ |
2. Pakeičiu 14 punkto lentelės 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Pasiruošiama VP atrankai |
Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG projektus po VP atrankos tvirtina VPS vykdytojos projektų atrankos komitetas, sudarytas ir veikiantis pagal VP administravimo taisyklių 4 priede „Vietos plėtros strategijos vykdytojos sudaromo vietos projektų atrankos komiteto teisių ir pareigų, veiklos principų, sprendimų priėmimo tvarkos aprašas“ nurodytus reikalavimus. ŽRVVG projektus tvirtina ŽRVVG VP atrankos komitetas, sudarytas ir veikiantis pagal ŽRVVG VP administravimo taisyklių VIII skyriaus „Vietos projektų atranka“ pirmojo ir antrojo skirsnio nuostatas. VPS vykdytojos projektų atrankos komiteto detalios teisės ir pareigos nustatomos VPS vykdytojos projektų atrankos komiteto darbo reglamente (kuris rengiamas pagal pavyzdinę formą (1) ir turi būti patvirtintas pirmojo projektų atrankos posėdžio metu). Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG VP atrankos komiteto darbo formos yra dvi: 1. VP paraiškų svarstymas ir tvirtinimas posėdžiuose, kurie gali būti organizuojami ir nuotoliniu būdu, naudojant elektronines nuotolinio ryšio priemones; 2. VP paraiškų tvirtinimas rašytinio proceso būdu.
ŽRVVG VP paraiškos svarstomos ir tvirtinamos VPS vykdytojos projektų atrankos komiteto posėdžiuose. VPS vykdytojos vadovo paskirtas asmuo, atsakingas už VP atrankos darbo organizavimą, iš vertintojų gautas VP paraiškų agreguotas vertinimo atskaitas įrašo į VP atrankos darbo organizavimo suvestinę (Procedūros aprašo 21 priedas), suteikia joms eilės numerį (ši suvestinė saugoma VP atrankos darbo organizavimo byloje). Į VP atrankos darbo organizavimo bylą įsega VP paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju, parengtą pagal Procedūros aprašo 19 priedo formą / ŽRVVG atveju, parengtą pagal Procedūros aprašo 20 priedo formą) ir atskirų vietos projektų paraiškų agreguotas vertinimo ataskaitas (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju parengtas pagal Procedūros aprašo 17 priedo formą / ŽRVVG atveju – pagal Procedūros aprašo 18 priedo formą).
Kaimo vietovių ar dvisektorės VPS vykdytoja, atsižvelgusi į aukščiau šiame žingsnyje nurodytą informaciją, pasirenka VP atrankos komiteto darbo formą ir suderina su VP atrankos komiteto nariais bei nariais stebėtojais VP atrankos datą, laiką, vietą. ŽRVVG atveju, taip pat, jeigu kaimo vietovių ar dvisektorės VVG VP tvirtinami posėdyje, toliau atliekami šio proceso 2–10 žingsniai. Jeigu kaimo vietovių ar dvisektorės VVG VP tvirtinami rašytinės procedūros būdu, toliau atliekami šio proceso 11–18 žingsniai. |
1. Pavyzdinis vietos projektų atrankos komiteto darbo reglamentas; 2. Procedūros aprašo 17 priedas (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / 18 priedas (ŽRVVG atveju); 3. Procedūros aprašo 19 priedas (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / 20 priedas (ŽRVVG atveju); 4. Procedūros aprašo 21 priedas.“ |
3. Pakeičiu 14 punkto lentelės 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. VP atrankos komiteto narių ir narių stebėtojų nešališkumas ir konfidencialumas |
Visi posėdyje dalyvaujantys VP atrankos komiteto nariai ir nariai-stebėtojai pasirašo Vietos projektų atrankos komiteto nario ir nario-stebėtojo nešališkumo ir konfidencialumo deklaraciją (pasirašomos pirmame posėdyje arba nariui dalyvaujant posėdyje pirmą kartą), kuri yra neatsiejama protokolo dalis (pavyzdinė nešališkumo ir konfidencialumo deklaracija pateikta pavyzdinėje formoje). Nešališkumo ir konfidencialumo deklaracijų pasirašymo faktas turi būti užfiksuotas posėdžio protokole. Jeigu VP atrankos komiteto nariui kyla interesų konfliktas, jis turi pateikti prašymą nušalinti. Prašymo nušalinti pateikimo tvarka ir prašymo nušalinti nepriėmimo sąlygos nustatytos VP administravimo taisyklių 18.1.9.2 papunktyje (kaimo vietovių ar dvisektorių VVG atveju) / ŽRVVG VP administravimo taisyklių 16.1.9.2 papunktyje (ŽRVVG atveju). Jeigu VP atrankos komiteto narys nušalinamas, jis negali dalyvauti VP atrankos komiteto posėdyje, priimant sprendimus svarstant klausimus, sukeliančius interesų konfliktą. |
Pavyzdinė deklaracijos forma.“ |
4. Pakeičiu 14 punkto lentelės 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„5. Priimamas sprendimas dėl VP paraiškų |
Sprendimą dėl VP paraiškos VP atrankos komiteto nariai priima balsuodami. Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG VP atrankos komiteto narių balsavimo tvarka nustatyta VP administravimo taisyklių 4 priede „Vietos plėtros strategijos vykdytojos sudaromo vietos projektų atrankos komiteto sudėties teisių ir pareigų, veiklos principų, sprendimų priėmimo tvarkos aprašas“ ir VP atrankos komiteto darbo reglamente. ŽRVVG VP atrankos komiteto narių balsavimo tvarka nustatyta ŽRVVG VP administravimo taisyklių VIII skyriaus „Vietos projektų atranka“ pirmajame ir antrajame skirsniuose. Balsavimo rezultatai turi būti protokoluojami. Kaimo vietovių ar dvisektorės VVG VP atrankos komiteto nariai-stebėtojai gali pasinaudoti veto teise, jeigu VP atrankos komiteto posėdžio metu nustatoma teisės aktų, reglamentuojančių KPP priemonės „LEADER“ įgyvendinimą, laikymosi pažeidimų. ŽRVVG atveju pasinaudoti veto teise gali veto teisę turintys VP atrankos komiteto nariai – Agentūros atstovai, jeigu ŽRVVG VP atrankos komiteto posėdžio metu nustatoma teisės aktų laikymosi pažeidimų. Veto teisės panaudojimas turi būti įtrauktas į protokolą. Jeigu VP atrankos komiteto posėdžio metu Agentūros atstovas panaudojo veto teisę, reiškia, kad visi VP atrankos komiteto sprendimai, kuriems nepritaria Agentūra, yra negaliojantys. Kaimo vietovių ar dvisektorės VVG VP atrankos komitetas, apsvarstęs pristatytą VP paraišką, gali priimti vieną iš VP administravimo taisyklių 4 priede „Vietos plėtros strategijos vykdytojos sudaromo vietos projektų atrankos komiteto sudėties teisių ir pareigų, veiklos principų, sprendimų priėmimo tvarkos aprašas“ ir VP atrankos komiteto darbo reglamente nurodytų sprendimų dėl VP perdavimo į kitą vertinimo etapą / kito vertinimo etapo nepradėjimo. ŽRVVG VP atrankos komitetas, apsvarstęs pristatytą VP paraišką, gali priimti vieną iš ŽRVVG VP administravimo taisyklių VIII skyriaus „Vietos projektų atranka“ pirmojo skirsnio dalyje „ŽRVVG vietos projektų atrankos komiteto sprendimai“ ir ŽRVVG VP atrankos komiteto darbo reglamente nurodytų sprendimų dėl VP perdavimo į kitą vertinimo etapą / kito vertinimo etapo nepradėjimo. VP atrankos komiteto sprendimų teisinės pasekmės nurodytos minėtuose teisės aktuose. Jeigu VPS vykdytojos projektų atrankos komiteto sprendimu nusprendžiama grąžinti paraišką vertinti iš naujo ir toks grąžinimas gali turėti įtakos kitų to paties kvietimo VP paraiškų vertinimo rezultatams, kitų to paties kvietimo paraiškų administravimas stabdomas ir VPS vykdytojos projektų atrankos komiteto sprendimas dėl visų kitų VP paraiškų atidedamas, VP atrankos komiteto sprendimas dėl visų kitų vietos projektų paraiškų perdavimo į kitą paraiškos vertinimo etapą atidedamas, iki bus įvertinta (-os) VP paraiška (-os) ir visos to paties kvietimo paraiškos teikiamos VPS vykdytojos projektų atrankos komitetui iš naujo. VPS vykdytoja turi užtikrinti, kad atrankos procedūros būtų skaidrios, nešališkos ir atliktos laikantis viešumo principų, sprendimai būtų nuoseklūs, argumentuoti, pagrįsti VP paraiškų vertinimo ataskaitose išdėstytomis vertinimo išvadomis, užtikrinti, kad nebūtų priimami nepagrįstai palankūs sprendimai, taip pat atsižvelgti į konfidencialumo reikalavimus. |
Vietos projektų atrankos komiteto darbo reglamentas.“ |
5. Pakeičiu 14 punkto lentelės 7 punktą ir jį išdėstau taip:
„7. VP atrankos komiteto posėdžio protokolas suderinamas ir pasirašomas |
Protokolo projektas (nutariamoji ir dėstomoji dalys) turi būti parengtas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo VP atrankos komiteto posėdžio dienos ir pateiktas posėdyje dalyvavusiems VP atrankos komiteto nariams ir nariams-stebėtojams derinti. Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG VP atrankos komiteto posėdžio protokolas derinamas ir pasirašomas VP administravimo taisyklių 4 priede „Vietos plėtros strategijos vykdytojos sudaromo vietos projektų atrankos komiteto sudėties teisių ir pareigų, veiklos principų, sprendimų priėmimo tvarkos aprašas“ nustatyta tvarka. ŽRVVG VP atrankos komiteto posėdžio protokolas derinamas ir pasirašomas ŽRVVG VP administravimo taisyklių VIII skyriaus „Vietos projektų atranka“ antrajame skirsnyje „ŽRVVG vietos projektų atrankos komiteto darbo organizavimas“ nustatyta tvarka. VP atrankos komiteto posėdžio protokolu įforminamas VPS vykdytojos sprendimas dėl VP atrankos, preliminarios prioritetinės VP eilės sudarymo ir kito vertinimo etapo pradėjimo. |
1. Vietos projektų atrankos komiteto darbo reglamentas; 2. Pavyzdinė protokolo forma.“ |
6. Pakeičiu 14 punkto lentelės 11 punktą ir jį išdėstau taip:
11. VP tvirtinimas taikant rašytinę procedūrą (netaikoma ŽRVVG) |
Kaimo vietovių ar dvisektorių VVG VP paraiškos gali būti tvirtinamos rašytinio proceso būdu. VP tvirtinimo taikant rašytinę procedūrą dalyviai: VPS vykdytojos darbuotojai, VP atrankos komiteto nariai, VP komiteto narys-stebėtojas – Agentūra (Agentūros atstovai dalyvauja VP administravimo taisyklių 4 priede „Vietos plėtros strategijos vykdytojos sudaromo vietos projektų atrankos komiteto teisių ir pareigų, veiklos principų, sprendimų priėmimo tvarkos aprašas“ numatytais atvejais). Kaimo vietovių ar dvisektorės VVG VP atrankos komitetas priimdamas sprendimą dėl lėšų įgyvendinti VP skyrimo, taikant rašytinę procedūrą, dirba pagal VP atrankos komiteto darbo reglamentą (pavyzdinis vietos projektų atrankos komiteto darbo reglamentas pateiktas pavyzdinėje formoje. ŽRVVG atveju šis žingsnis neatliekamas. |
Pavyzdinis vietos projektų atrankos komiteto darbo reglamentas.“
|
7. Pakeičiu 14 punkto lentelės 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. Išsiunčiama VP tvirtinimo taikant rašytinę procedūrą medžiaga ir VP atrankos komiteto nario balsavimo raštu dėl VP paraiškų anketa
(netaikoma ŽRVVG) |
VPS vykdytojos vadovo paskirtas asmuo, atsakingas už VP tvirtinimo taikant rašytinę procedūrą darbo organizavimą, VP atrankos komiteto nariams ir nariui-stebėtojui – Agentūrai, išsiunčia VP administravimo taisyklių 4 priede „Vietos plėtros strategijos vykdytojos sudaromo vietos projektų atrankos komiteto sudėties teisių ir pareigų, veiklos principų, sprendimų priėmimo tvarkos aprašas“ nurodytu tinkamu būdu kartu su lydraščiu šiuos dokumentus (lydraštyje turi būti nurodyta, kad VP atrankos komiteto narys savo balsavimo rezultatus turi pateikti per 5 darbo dienas): 1. pasirašytą ir nuskenuotą VP paraiškų galutinių vertinimo rezultatų suvestinę, sudarytą pagal Procedūros aprašo 19 priedą (kurioje nurodyti kiekvienos gautos VP paraiškos atrankos vertinimo rezultatai), ir pasirašytas nuskenuotas atskirų VP paraiškų agreguotas vertinimo ataskaitas (sudarytas pagal Procedūros aprašo 17 priedo formą); 2. VP atrankos komiteto narių balsavimo dėl VP paraiškų anketą, kuri siunčiama VP atrankos komiteto nariams (rengiama pagal pavyzdinę anketos formą) (4); 3. VP atrankos komiteto nario ir nario-stebėtojo nešališkumo ir konfidencialumo deklaracijos formą (siunčiama tiems nariams, kurie dalyvauja posėdyje pirmą kartą ir nėra pasirašę nešališkumo ir konfidencialumo deklaracijos) (pavyzdinė forma pateikta pavyzdinėje deklaracijos formoje (5); 4. pagal poreikį kitus dokumentus, susijusius su VP atranka.
Tvirtinant VP rašytinės procedūros būdu tinkami susirašinėjimo ir dokumentų siuntimo būdai yra nurodyti VP administravimo taisyklių 4 priede „Vietos plėtros strategijos vykdytojos sudaromo vietos projektų atrankos komiteto sudėties teisių ir pareigų, veiklos principų, sprendimų priėmimo tvarkos aprašas“.
Dokumentų išsiuntimo datą VPS vykdytojos vadovo paskirtas asmuo, atsakingas už VP tvirtinimo taikant rašytinę procedūrą darbo organizavimą, pažymi darbo organizavimo suvestinėje (Procedūros aprašo 21 priedas) ir ją įsega į VP tvirtinimo taikant rašytinę procedūrą darbo organizavimo bylą. Už VP atrankos posėdžio rašytiniu būdu darbo organizavimo bylos, į kurią segami visi su rašytine procedūra susiję dokumentai, saugojimą atsako asmuo, atsakingas už VP tvirtinimo taikant rašytinę procedūrą darbo organizavimą. ŽRVVG atveju šis žingsnis neatliekamas. |
1. Vietos projektų atrankos komiteto darbo reglamentas; 2. VP paraiškų vertinimo rezultatų suvestinė (parengta pagal pavyzdinę Procedūros aprašo 19 priedo formą); 3. VP paraiškų agreguotos vertinimo ataskaitos (parengtos pagal pavyzdinę Procedūros aprašo 17 priedo formą); 4. Pavyzdinė anketos forma; 5. Pavyzdinė deklaracijos forma; 6. VP atrankos komiteto darbo organizavimo suvestinė (Procedūros aprašo 21 priedas).“ |
8. Pakeičiu 14 punkto lentelės 13 punktą ir jį išdėstau taip:
„13. Gaunama užpildyta VP atrankos komiteto narių balsavimo raštu dėl VP paraiškų anketa ir nario-stebėtojo (Agentūros) atsakymas dėl VP (kai taikoma)
(netaikoma ŽRVVG) |
VP atrankos komiteto nariai per 5 darbo dienas įvertina VPS vykdytojos atsiųstą VP vertinimo medžiagą (VP paraiškų vertinimo rezultatų suvestinėje, atskirų VP paraiškų agreguotose vertinimo ataskaitose, kituose susijusiuose dokumentuose (jei taikoma) pateiktą informaciją), užpildo VP atrankos komiteto nario balsavimo dėl VP paraiškų anketą (naudojama pavyzdinė anketos forma), VP atrankos komiteto nario nešališkumo ir konfidencialumo deklaraciją (jei nėra pasirašyta ankstesnių posėdžių metu) (naudojama pavyzdinė deklaracijos forma) ir savo balsavimo rezultatus bei pasirašytą nešališkumo ir konfidencialumo deklaraciją išsiunčia tuo pačiu būdu, kuriuo gavo informaciją, arba asmeniškai įteikia juos VPS vykdytojai. Visi siunčiami dokumentai turi būti pasirašyti atsakingo asmens. Jeigu VP atrankos komiteto narys-stebėtojas – Agentūra vadovaudamasi VP administravimo taisyklių 4 priede „Vietos plėtros strategijos vykdytojos sudaromo vietos projektų atrankos komiteto teisių ir pareigų, veiklos principų, sprendimų priėmimo tvarkos aprašas“ nurodytais atvejais privalo dalyvauti rašytinėje procedūroje, ji per 5 darbo dienas įvertina VPS vykdytojos darbuotojų atsiųstą VP vertinimo medžiagą, nustato, ar pateikta informacija atitinka anksčiau Agentūrai siųstąją, ir pateikia VPS vykdytojai vieną iš alternatyvių sprendimų: 1. patvirtinimą, kad Agentūra neturi pastabų dėl pateiktos VP vertinimo medžiagos, kai VP tvirtinama taikant rašytinę procedūrą; 2. informaciją, kad Agentūra naudojasi veto teise, jeigu VP tvirtinimo taikant rašytinę procedūrą metu nustatoma esminių pažeidimų. Jeigu Agentūra pasinaudoja veto teise, ji, vadovaudamasi VP administravimo taisyklių 4 priedo „Vietos plėtros strategijos vykdytojos sudaromo vietos projektų atrankos komiteto teisių ir pareigų, veiklos principų, sprendimų priėmimo tvarkos aprašas“ 25 punktu, pranešime VPS vykdytojai nurodo, kokių veiksmų VPS vykdytoja privalo imtis, kad VP tvirtinimo procesas galėtų būti atnaujintas. Atlikus VP atrankos komiteto nario-stebėtojo – Agentūros – rašte nurodytus veiksmus (jei taikoma), toliau atliekamas šio proceso 14 žingsnis. ŽRVVG atveju 13 proceso žingsnis neatliekamas. |
1. Pavyzdinė anketos forma; 2. Pavyzdinė deklaracijos forma.“
|
9. Pakeičiu 14 punkto lentelės 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Surašomas VP atrankos komiteto posėdžio, vykusio rašytinės procedūros tvarka, protokolas
(netaikoma ŽRVVG) |
VPS vykdytojos vadovas / įgaliotas asmuo išnagrinėja VP atrankos komiteto narių balsavimo raštu dėl VP paraiškų atrankos rezultatus, pateiktus balsavimo anketose, bei VP atrankos komiteto nario-stebėtojo – Agentūros – pateiktą atsakymą dėl VP atrankos (jei taikoma) ir surašo VP atrankos komiteto posėdžio, vykusio rašytinės procedūros tvarka, protokolą (naudojama pavyzdinė posėdžio rašytinės procedūros tvarka protokolo forma, pateikta pavyzdinės įsakymo formos 5 priede „Pavyzdinė vietos veiklos grupės vietos projektų atrankos komiteto posėdžio rašytinės procedūros tvarka protokolo forma“. Protokole turi būti pateikta VP administravimo taisyklių 4 priedo „Vietos plėtros strategijos vykdytojos sudaromo vietos projektų atrankos komiteto teisių ir pareigų, veiklos principų, sprendimų priėmimo tvarkos aprašas“ 26.1–26.6 papunkčiuose nurodyta informacija. Taip pat posėdžio protokole turi būti užfiksuotas nešališkumo ir konfidencialumo deklaracijų pasirašymo faktas (jei buvo narių, kurie posėdyje dalyvavo pirmą kartą ir pasirašė nešališkumo ir konfidencialumo deklaraciją). Balsavimas dėl VP paraiškų patvirtinimo taikant rašytinę procedūrą yra laikomas tinkamu ir įvykusiu, jeigu jame dalyvavo ne mažiau kaip 2/3 VP atrankos komiteto narių, taip pat yra gautas VP atrankos komiteto nario-stebėtojo – Agentūros – patvirtinimas, kad Agentūra neturi pastabų dėl VP tvirtinimo taikant rašytinę procedūrą (taikoma VP administravimo taisyklių 4 priede „Vietos plėtros strategijos vykdytojos sudaromo vietos projektų atrankos komiteto teisių ir pareigų, veiklos principų, sprendimų priėmimo tvarkos aprašas“ numatytais atvejais). Dalyvavusiaisiais balsuojant laikomi tie VP atrankos komiteto nariai, kurie faktiškai balsavo ir pateikė VPS vykdytojai užpildytą VP atrankos komiteto narių balsavimo dėl VP paraiškų anketą. VP atrankos komiteto narių balsavimo dėl VP paraiškų anketas, VP atrankos komiteto nario ir nario-stebėtojo nešališkumo ir konfidencialumo deklaracijas VPS vykdytojos vadovo paskirtas asmuo, atsakingas už VP tvirtinimo taikant rašytinę procedūrą darbo organizavimą, įsega į VP atrankos darbo organizavimo rašytiniu būdu bylą. ŽRVVG atveju šis žingsnis neatliekamas. |
Pavyzdinės įsakymo formos 5 priedas „Pavyzdinė vietos veiklos grupės vietos projektų atrankos komiteto posėdžio rašytinės procedūros tvarka protokolo forma.“ |
10. Pakeičiu 2 priedo 2 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„Pastaba. Karantino ar ekstremalios situacijos dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo grėsmės metu mokymai, informaciniai renginiai, viešinimo renginiai ir panaši veikla, remiama pagal VP administravimo taisykles, gali būti vykdoma nuotoliniu būdu, jei įmanoma patikrinti renginio dalyvių skaičių ir užtikrinti turinio kokybę.“
11. Pakeičiu 24 priedo V dalies 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Ar mokėjimo prašymas pateiktas laiku? (Mokėjimo prašymai turi būti pateikti iki paraiškoje (kai vykdymo sutartis nesudaroma) / vykdymo sutartyje numatyto mokėjimo prašymo pateikimo termino. Ar mokėjimo prašymas pateiktas laiku, nustatoma pagal mokėjimo prašymo pateikimo VPS vykdytojai datą. Pavėluotai teikiami mokėjimo prašymai priimami iki KPP administravimo taisyklėse nurodyto termino.
Pastaba. Karantino ar ekstremaliosios situacijos dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo grėsmės metu paramos gavėjai gali pateikti mokėjimo prašymus dažniau, nei numatyta paramos sutartyje arba paramos paraiškoje (jeigu paramos sutartis nesudaroma). Karantino ar ekstremaliosios situacijos dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo grėsmės metu pateikti papildomi mokėjimo prašymai neįskaičiuojami į FSA ir VP administravimo taisyklėse nustatytą mokėjimo prašymų skaičių.) taip☐ ne☐“.
12. Pakeičiu 24 priedo V dalies 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Ar mokėjimo prašymas VPS vykdytojai pateiktas tinkamu būdu ir forma? (Laikoma, kad mokėjimo prašymas pateiktas tinkamu būdu, jeigu jis pateiktas asmeniškai arba per tinkamai įgaliotą asmenį spausdintine forma (popieriuje) arba el. paštu pasirašius elektroniniu parašu. Mokėjimo prašymo forma atitinka patvirtintą formą. Forma taip pat skelbiama Agentūros tinklapyje www.nma.lt).
Pastaba. Karantino ar ekstremaliosios situacijos dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo grėsmės metu mokėjimo prašymas taip pat gali būti pateiktas VPS vykdytojos interneto svetainėje nurodytu el. paštu, naudojantis VPS vykdytojos įrengtomis „paraiškų dėžutėmis“ (mokėjimo prašymai iš „paraiškų dėžučių“ išimami ir registruojami tokia pat tvarka, kaip nustatyta VP administravimo taisyklių 72.3 papunktyje), kitais VPS vykdytojos numatytais būdais.) taip☐ ne☐“.
13. Pakeičiu 34 priedo lentelės 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.4. Ar prašyme nurodyti mokėjimo prašymo (-ų) pateikimo terminai atitinka maksimaliai leistinus terminus pagal FSA ir VP administravimo taisykles? |
Taip☐ Ne☐
|
|
Tikrinama, ar paramos gavėjo prašyme keičiami mokėjimo prašymų pateikimo terminai atitinka patvirtinto FSA ir VP administravimo taisyklių reikalavimus. Pvz., jeigu prašoma pratęsti pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo datą, tikrinama, ar pirmąjį mokėjimo prašymą planuojama pateikti ne vėliau kaip per du mėnesius nuo avanso gavimo dienos (kai paramos gavėjui taikomas išlaidų kompensavimo su avansu mokėjimo būdas). Jeigu prašoma pratęsti galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminą, tikrinama, ar nebus viršytas maksimaliai galimas projekto įgyvendinimo laikotarpis, nustatytas VP administravimo taisyklėse arba patvirtintame FSA, jeigu FSA yra nustatytas trumpesnis projekto įgyvendinimo laikotarpis nei maksimaliai galimas pagal VP administravimo taisykles. Žymimas atsakymas „Taip“, jei prašyme nurodyti mokėjimo prašymo (-ų) pateikimo terminai atitinka VP administravimo taisyklių ir patvirtinto FSA reikalavimus. Pastaba. Jei paramos gavėjas prašo pratęsti projekto įgyvendinimo terminą dėl karantino, jis turi pateikti paaiškinimą ir, jei įmanoma, tai pagrindžiančius dokumentus (įstaigos, įmonės atsakymą, kad dėl karantino negali atlikti reikiamo veiksmo, ar pateikti dokumento, ekrano vaizdą, kad įmonė, įstaiga yra sustabdžiusi savo veiklą, jei įmonė pati yra sustabdžiusi veiklą, atitinkamą sprendimą ar pan.). Jei prašymas pagrįstas, terminas yra pratęsiamas. Jei prašoma pratęsti projekto pabaigos terminą daugiau nei priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytas maksimalus projekto įgyvendinimo terminas, karantinas yra laikomas išimtine aplinkybe, kaip nurodyta Sankcijų metodikos 10.10 papunktyje, ir projekto įgyvendinimo terminas pratęsiamas vadovaujantis KPP administravimo taisyklių 185.11 papunkčiu.
Karantino metu paramos gavėjai gali pateikti mokėjimo prašymus dažniau, nei numatyta paramos sutartyje arba paramos paraiškoje (jeigu paramos sutartis nesudaroma). Karantino metu pateikti papildomi mokėjimo prašymai neįskaičiuojami į FSA ir VP administravimo taisyklėse nustatytą mokėjimo prašymų skaičių.
Dėl renginių pravedimo, avanso negrąžinimo, kai veiklos (renginiai) nukeliamos dėl Lietuvoje paskelbtos ekstremalios situacijos dėl koronaviruso (COVID-19) infekcijos plitimo (taikoma priemonėms, susijusioms su mokymais / renginiais): atsižvelgiant į tai, jog paramos gavėjai dėl ne nuo jų priklausančių aplinkybių nukeldami jau suplanuotus renginius ar mokymus nepatiria išlaidų ir dėl tos priežasties negali per du mėnesius nuo avanso gavimo pateikti pirmojo mokėjimo prašymo arba negali įvykdyti sutartyse numatytų įsipareigojimų ir užbaigti projektų įgyvendinimo per FSA ir VP administravimo taisyklėse numatytą terminą: 1. leisti pratęsti pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo terminus ir neprašyti grąžinti avanso; 2. projektams, kurių įgyvendinimo terminai baigiasi, taikyti išimtines aplinkybes ir pratęsti įgyvendinimo terminus 12 mėn. Dėl kitų priemonių avanso negrąžinimo karantino ar ekstremalios situacijos dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo grėsmės metu: atsižvelgiant į tai, kad paramos gavėjai dėl ne nuo jų priklausančių aplinkybių nepatiria išlaidų (pvz.: rangovas nespėja atlikti suplanuotų statybos ar kitų darbų, nepagaminama užsakyta įranga, prekės ir kt.) ir dėl tos priežasties negali per 2 mėnesius nuo avanso gavimo pateikti pirmojo mokėjimo prašymo, leidžiama pratęsti pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo terminą ne ilgesniam nei 2 mėnesių laikotarpiui ir neprašoma grąžinti avanso.“ |
14. Pakeičiu 34 priedo lentelės 4 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„4. AR KEIČIAMAS (-I) PARAMOS OBJEKTAS (-AI)? |
Taip☐ N/A☐ |
|
Tinkamas finansuoti išlaidas leidžiama keisti vieną kartą (arba kelis kartus vietos projekte numatytų statybų atveju) po paramos sutarties sudarymo arba po sprendimo skirti paramą priėmimo, kai paramos sutartys nesudaromos ir nedidėja paramos paraiškoje arba paramos sutartyje / sprendime nurodyta paramos suma pagal atitinkamą tinkamų finansuoti išlaidų kategoriją. Blokas pildomas tuo atveju, kai prašoma leisti pakeisti investicijos techninius parametrus, investicijos komplektaciją, kai viena investicija keičiama į kitą (-as) tos pačios kategorijos tinkamą investiciją, kuri (-ios) skirta (-os) tai pačiai ekonominei veiklai vykdyti ir tam pačiam produktui gaminti ir (arba) paslaugai teikti, kai kelios tos pačios kategorijos investicijos keičiamos į vieną tos pačios kategorijos investiciją, skirtą numatytoms funkcijoms, kurios yra tarp anksčiau patvirtintų tinkamų finansuoti išlaidų, atlikti, kai investicijų keitimas galimas pagal VP administravimo taisykles.“ |
15. Pakeičiu 34 priedo lentelės 4.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.5. Ar prašymas pateiktas keisti investiciją į kitą (-as) tos pačios kategorijos tinkamą (-as) finansuoti investiciją (-as), kuri (-ios) skirta (-os) tai pačiai ekonominei veiklai vykdyti ir tam pačiam produktui gaminti ir (arba) paslaugai teikti? |
Taip☐ Ne☐ N/A☐ |
|
Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu prašymas pateiktas keisti investiciją į kitą (-as) tos pačios kategorijos tinkamą (-as) finansuoti investiciją (-as), kuri (-ios) skirta (-os) tai pačiai ekonominei veiklai vykdyti ir tam pačiam produktui gaminti ir (arba) paslaugai teikti.“ |