ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. RUGSĖJO 17 D. SPRENDIMO NR. T-256 „DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2015–2017 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS IR PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINTO“ PAKEITIMO
2016 m. lapkričio 15 d. Nr. T-290
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsniu, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos 2016-08-03 išvados Nr. 4-01-487 „Dėl korupcijos rizikos analizės Šiaulių rajono savivaldybės veiklos srityse“ pasiūlymus, Šiaulių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
Pakeisti Šiaulių rajono savivaldybės 2015–2017 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planą, patvirtintą Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 17 d. sprendimu Nr. T-256, ir išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2015 m. rugsėjo 17 d. sprendimu Nr. T-256
(Savivaldybės tarybos 2016 m. lapkričio 15 d.
sprendimo Nr. T-290 redakcija)
ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2015–2017 METŲ PROGRAMA
PRIEMONIŲ PLANAS
Tikslas – didinti skaidrumą, viešumą, mažinti korupcijos prielaidas Šiaulių rajono savivaldybės ir jos įstaigų veiklos srityse. |
|||||||||||||
Tikslo rezultato kriterijus: 1. Skundų dėl Savivaldybės institucijų priimtų sprendimų skaičiaus pokytis. 2. Visuomenės nuomonės tyrimų rezultatų pokytis – asmenų, davusių neteisėtą atlygį už Savivaldybės suteiktas paslaugas, sumažėjimas 10 proc. |
|||||||||||||
1 uždavinys. Tobulinti galiojančius teisės aktus labiausiai korupcijos paveiktose srityse.
|
|||||||||||||
Eil. Nr. |
Problema |
Priemonė |
Vykdytojas (-ai) |
Įvykdymo terminas |
Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai |
||||||||
1.
|
Savivaldybės teisės aktų spragos, leidžiančios dviprasmiškai taikyti teisės aktą |
Įvertinus korupcijos rizikos sritis, atnaujinti priimtus teisės aktus parengiant teisės aktų projektus |
Savivaldybės administracijos padaliniai, filialai, valstybės tarnautojai |
2015–2017 m. |
Panaikintos korupcijos prielaidos teisės aktuose |
||||||||
2. |
Visuomenė nepakankamai informuota apie vykdomą Šiaulių rajono savivaldybės korupcijos prevenciją |
Nustatyti specifinius korupcijos rizikos veiksnius, suformuoti Šiaulių rajono savivaldybės antikorupcinės politikos nuostatas |
Savivaldybės antikorupcijos komisija |
2015–2017 m. |
Reguliariai viešinama informacija apie vykdomas priemones |
||||||||
Atnaujinti Šiaulių rajono savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programą ir jos priemonių planą |
Savivaldybės antikorupcijos komisija. Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę |
2015–2017 m. |
Parengtų, paskelbtų ir atnaujintų priemonių skaičius (ne mažiau kaip 3 priemonės). |
||||||||||
2 uždavinys. Užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų antikorupcinį vertinimą.
|
|||||||||||||
3.
|
Atliekant teisės akto antikorupcinį vertinimą nustatomos ne visos antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos |
Dalyvauti kursuose dėl teisės aktų projektų vertinimo antikorupciniu požiūriu |
Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius, Savivaldybės antikorupcijos komisijos nariai |
2015–2017 m. |
Mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius (ne mažiau kaip 1 mokymai per metus, ne mažiau kaip 24 dalyvavę asmenys) |
||||||||
4. |
Rizika, kad priimami norminiai teisės aktai gali būti inicijuoti ir priimti sprendimai galimai palankūs vienai gyventojų grupei, nepaisant kitų suinteresuotų šalių interesų |
Atlikti Savivaldybės administracijos rengiamų norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą teisės aktų nustatyta tvarka |
Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovai, už korupcijos prevenciją atsakingas asmuo, Teisės ir personalo administravimo skyrius |
Nuolat, teisės aktų nustatyta tvarka |
Priimtų teisės aktų, įvertintų antikorupciniu požiūriu, skaičiaus ir įvertinti reikalingų priimamų teisės aktų skaičiaus santykis, procentais (100 proc.) |
||||||||
3 uždavinys. Gerinti administracinių paslaugų teikimo, viešųjų (elektroninių) paslaugų administravimo teikimo kokybę, didinti sprendimų ir procedūrų skaidrumą, viešumą. |
|||||||||||||
5. |
Neatnaujintas teikiamų paslaugų sąrašas, nepatikslinti paslaugų aprašai. |
Atnaujinti teikiamų paslaugų aprašus, patvirtinti teikiamų paslaugų sąrašus. Plėtoti elektroninių paslaugų teikimą fiziniams ir juridiniams asmenims. |
Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius, Informacinių technologijų skyrius |
2016–2017 m. |
Atnaujintas teikiamų paslaugų sąrašas, patvirtinti ir nuolat atnaujinami teikiamų paslaugų aprašai. Užtikrintas asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimas. |
||||||||
6. |
Ne visada gyventojai patenkinti juos aptarnavusių darbuotojų elgesiu |
Užtikrinti, kad Savivaldybės interesantai turėtų galimybę pareikšti savo nuomonę apie juos aptarnavusių Savivaldybės administracijos darbuotojų elgesį |
Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius. Savivaldybės administracijos padalinių ir filialų vadovai |
2016–2017 m. |
Nustatytas asmenų pasitenkinimas teikiamomis administracinėmis ir viešosiomis paslaugomis |
||||||||
7. |
Reikia skatinti Savivaldybės valstybės tarnautojų ir jiems prilygintų asmenų sąžiningumą, veiklos skaidrumą, užtikrinti tinkamą viešųjų ir privačių interesų derinimą |
Nuolat tikrinti, kad visi valstybės tarnautojai ir jiems prilyginti asmenys būtų užpildę privačių interesų deklaracijas, periodiškai juos informuoti apie pareigą deklaruoti pasikeitusius duomenis |
Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius |
2016–2017 m. |
Visi valstybės tarnautojai ir jiems prilyginti asmenys laiku užpildę privačių interesų deklaracijas ir apie tai informavę direktoriaus įgaliotą valstybės tarnautoją |
||||||||
8. |
Nepakankamas visuomenės pasitikėjimas savivaldybės įstaigomis |
Skelbti Savivaldybės interneto svetainėje informaciją apie Savivaldybės tarybos narių ir Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų nusišalinimus nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant spendimus, vykdant jiems pavestas užduotis, kad būtų išvengta viešųjų ir privačių interesų konflikto |
Bendrųjų reikalų skyrius |
Kas ketvirtį |
Bus išvengta interesų konflikto, padidės visuomenės pasitikėjimas Savivaldybės institucijomis. Nusišalinimo atvejų skaičius. |
||||||||
Tikslas – plėtoti antikorupcinę kultūrą, didinti visuomenės pasitikėjimą Savivaldybe ir jos institucijomis.
|
|||||||||||||
Tikslo rezultato kriterijai: 1. Visuomenės nuomonės tyrimų rezultatų pokytis – asmenų, teigiančių, kad kyšis padeda spręsti problemas, sumažėjimas 10 proc. 2. Skundų, pateiktų teismui, Administracinių ginčų komisijai ar kitam ginčus nagrinėjančiam subjektui dėl Savivaldybės priimtų sprendimų, skaičius.
|
|||||||||||||
1 uždavinys. Skatinti tarnautojus laikytis profesinės etikos.
|
|||||||||||||
9. |
Šiaulių rajono savivaldybės institucijų darbuotojai tinkamai neparengti nustatyti interesų konfliktus, korupcijos atvejus |
Organizuoti mokymus profesinės etikos tematika Savivaldybės politikams, Savivaldybės administracijos darbuotojams, Savivaldybės įstaigų ir kontroliuojamų įmonių darbuotojams |
Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius, Teisės ir personalo administravimo skyrius |
2016–2017 m. |
Mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius (ne mažiau kai 2 mokymo renginiai, ne mažiau kaip 50 dalyvavusių asmenų) |
||||||||
10. |
Siekti, kad Savivaldybės institucijose, įstaigose, įmonėse darbuotojai nepatektų į viešųjų ir privačių interesų konfliktus |
Organizuoti mokymus viešųjų ir privačių interesų ir korupcijos prevencijos tematika Savivaldybės politikams, Savivaldybės administracijos darbuotojams, Savivaldybės įstaigų ir kontroliuojamų įmonių darbuotojams |
Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius, Teisės ir personalo administravimo skyrius |
2015–2017 m. |
Mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius (ne mažiau kai 2 mokymo renginiai, ne mažiau kaip 50 dalyvavusių asmenų) |
||||||||
2 uždavinys. Formuoti antikorupcinės elgsenos modelį;
|
|||||||||||||
11. |
Nepakankamas Savivaldybės institucijų bendradarbiavimas su gyventojais. |
Inicijuoti antikorupcinių renginių, skirtų Tarptautinei antikorupcijos dienai, organizavimą mokyklose. |
Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius, Švietimo ir sporto skyrius |
2016–2017 m. |
Bendradarbiavimo iniciatyvų skaičius, ne mažiau kaip 1 per metus. |
||||||||
3 uždavinys. Skatinti antikorupcines iniciatyvas.
|
|||||||||||||
12. |
Nepakankamas Savivaldybės institucijų bendradarbiavimas su gyventojais, organizacijomis – gyventojų pasyvumas antikorupcinėje veikloje. |
Parengti tvarką dėl pranešimų priėmimo užtikrinant konfidencialumą ir asmens duomenų apsaugą. |
Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, filialai, Teisės ir personalo administravimo skyrius. |
2016–2017 |
Sukurta pranešimų apie korupcijos atvejus sistema. Užtikrinta pranešėjų asmens duomenų apsauga. Įdiegtas anoniminis pranešimo informacinis skydelis Savivaldybės interneto svetainėje. |
||||||||
13. |
Skatinti darbuotojus pranešti vadovybei savo įtarimus apie pastebėtus korupcinio pobūdžio atvejus. |
Papildyti Šiaulių rajono savivaldybės administracijos darbo tvarkos taisykles |
Savivaldybės administracijos direktorius, Teisės ir personalo administravimo skyrius. |
2015 m. |
Sudarytos sąlygos telefonu, internetu pranešti apie korupcinius teisės pažeidimus (ar mėginimą juos daryti). Analizuojama surinkta informaciją iš gyventojų ir teikiami pasiūlymai dėl galiojančių teisės aktų tobulinimo, keitimo. |
||||||||
Tikslas – užtikrinti Savivaldybės viešųjų ir biudžetinių įstaigų ir kontroliuojamų įmonių veiklos viešumą ir reagavimą į gyventojų nuomonę, gyventojų dalyvavimą tvarkant viešuosius Savivaldybės reikalus. |
|||||||||||||
Tikslo rezultato kriterijai: 1. Visuomenės nuomonės tyrimų rezultatų pokytis – asmenų, teigiančių, kad kyšis padeda spręsti problemas, sumažėjimas 10 proc. 2. Asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad žino, kur reikia kreiptis norint pranešti apie korupcijos atvejį, padidėjimas 10 proc.
|
|||||||||||||
1 uždavinys. Šalinti prielaidas, sudarančias sąlygas Savivaldybės, Savivaldybės įstaigų ir Savivaldybės kontroliuojamų įmonių darbuotojams pasinaudoti tarnybine padėtimi.
|
|||||||||||||
14. |
Gyventojai nepakankamai dalyvauja svarstant ir priimant sprendimus
|
Kiekvienoje seniūnijoje sistemingai rengti Savivaldybės vadovų, administracijos darbuotojų ir kontroliuojamų įmonių susitikimus |
Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės antikorupcijos komisija, asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę |
2015–2017 m. |
Tiesioginis valstybės tarnautojų ir rajono gyventojų dialogas (ne rečiau kaip kartą per ketvirtį) |
||||||||
15. |
Ne visada teikiamos ataskaitos grįžus iš tarnybinės komandiruotės.
|
Skelbti informaciją apie Savivaldybės administracijos darbuotojų tarnybines komandiruotes |
Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę, Teisės ir personalo administravimo skyrius. |
2015–2017 m. |
Vykdoma tarnybinių komandiruočių apskaita, jų tikslingumas (nuolat) |
||||||||
16. |
Didelės tarnybinių automobilių naudojimo išlaidos |
Skelbti Savivaldybės interneto svetainėje ir Savivaldybės viešųjų ir biudžetinių įstaigų interneto svetainėse informaciją apie tarnybinių automobilių naudojimą Savivaldybės įmonėse ir įstaigose.
|
Savivaldybės administracijos direktorius, asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę, įmonių, įstaigų vadovai |
2016–2017 m. |
Paskelbtos aktualios Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės viešųjų ir biudžetinių įstaigų tarnybinių automobilių naudojimo taisyklių redakcijos |
||||||||
17. |
Asmenų pasyvumas antikorupcinėje veikloje, nepakankamas Savivaldybės institucijų bendradarbiavimas su gyventojais, organizacijomis ir pan. |
Inicijuoti Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų konkursą ir renginių korupcijos prevencijos tema organizavimą, pateikti švietimo ir ugdymo įstaigoms pasiūlymus dėl antikorupcinio švietimo programų įtraukimo į formaliojo ir neformaliojo ugdymo programas |
Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius |
2015–2017 m. |
Surengtas konkursas, renginių bendrojo ugdymo mokyklose skaičius, mokinių, supažindintų su antikorupcijos iniciatyvomis ir korupcijos grėsmėmis, skaičius (1 konkursas, ne mažiau kaip 5 renginiai, ne mažiau kaip 150 dalyvavusių asmenų)
|
||||||||
2 uždavinys. Plėtoti antikorupcinę kultūrą, į antikorupcinę veiklą įtraukti visuomenę ir žiniasklaidą, didinti visuomenės pasitikėjimą Savivaldybės institucijomis. |
|||||||||||||
18. |
Asmenys nemotyvuoti pranešti apie korupcijos atvejus, informacijos trūkumas korupcijos prevencijos srityje |
Informacijos sklaida interneto svetainėje, spaudoje, lankstinukų, specialių leidinių kūrimas, specializuoti mokymai |
Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, Savivaldybės antikorupcijos komisija, asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę |
2015–2017 m. |
Gyventojai sugeba identifikuoti interesų konfliktus, korupcines situacijas, padidėjęs asmenų informuotumas |
||||||||
_________________________________