JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JURBARKO R. VIEŠVILĖS PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2023 m. lapkričio 30 d. Nr. T2-342
Jurbarkas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, 3 dalies 1 punktu bei 4 dalimi, 6 straipsnio 2 ir 5 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, ir atsižvelgdama į Jurbarko r. Viešvilės pagrindinės mokyklos 2023 m. lapkričio 10 d. raštą Nr. S-182 „Dėl Jurbarko r. Viešvilės pagrindinės mokyklos nuostatų suderinimo“ bei Jurbarko rajono savivaldybės mero 2023 m. lapkričio 16 d. raštą Nr. T27-116 „Dėl Jurbarko r. Viešvilės pagrindinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“, Jurbarko rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įgalioti Jurbarko r. Viešvilės pagrindinės mokyklos direktorių pasirašyti pakeistus Jurbarko r. Viešvilės pagrindinės mokyklos nuostatus ir iki 2023 m. gruodžio 30 d. įregistruoti juos Juridinių asmenų registre.
3. Pripažinti netekusiu galios Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2013 m. spalio 24 d. sprendimą Nr. T-262 „Dėl Jurbarko r. Viešvilės pagrindinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“ nuo naujų mokyklos nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
4. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Jurbarko rajono savivaldybės interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Jurbarko rajono savivaldybės tarybos
2023 m. lapkričio 30 d. sprendimu Nr. T2-342
JURBARKO R. VIEŠVILĖS PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Jurbarko r. Viešvilės pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau tekste – Nuostatai) reglamentuoja Jurbarko rajono Viešvilės pagrindinės mokyklos (toliau tekste – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, viešos informacijos skelbimo vietą ir tvarką, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
8. Mokyklos savininkė – Jurbarko rajono savivaldybė, savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Jurbarko rajono savivaldybės taryba.
12. Mokyklos pagrindinė paskirtis – bendrosios paskirties mokykla, vykdanti ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas.
14. Mokymo formos – grupinis ir pavienis. Mokymo proceso organizavimo būdai – kasdienis, savarankiškas.
15. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir Mokyklos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, numatyta tvarka įgytą paramos gavėjo statusą ir galintis gauti paramą, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
17. Veiklos rūšys (pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „ Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus pavadinimo“):
17.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
18. Mokyklos veiklos tikslas – kurti veiksmingas sąlygas bei modernią, saugią aplinką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio, neformaliojo vaikų švietimo programų vykdymui, kūrybingo, atsakingo piliečio, įgijusio kompetencijų, būtinų sėkmingai socialinei integracijai, ugdymui.
19. Uždaviniai:
19.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio, neformaliojo vaikų švietimo programų vykdymą;
19.2. organizuoti netradicines pamokos aktyviai naudojant edukacines erdves Mokykloje bei aplinkas už Mokyklos ribų;
19.3. sudaryti sąlygas mokytojams ir mokiniams sėkmingai naudoti skaitmenines ugdymo(si) priemones mokymosi individualizavimui ir diferencijavimui pamokose;
19.4. skatinti mokinio asmeninę pažangą, pagal gebėjimus aktyviai dalyvaujant konkursuose, olimpiadose ir kituose renginiuose;
19.5. teikti informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą;
19.6. bendradarbiaujant su tėvais (globėjais) ugdyti vaikų ir mokinių vertybines nuostatas, mokymosi motyvaciją, asmeninę pažangą;
19.7. per patyrimines veiklas ugdyti kūrybiškas, kritiškai mąstančias, socialiai atsakingas asmenybes;
19.8. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
20. Mokykla atlieka šias funkcijas:
20.1. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintomis ugdymo Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, mokinių ugdymo(-si) poreikius ir interesus, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, Mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
20.2. išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus (mokymosi pasiekimų pažymėjimus, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus, pažymėjimus, išduodamas baigusiajam pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, pradinio išsilavinimo pažymėjimus, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus) Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
20.3. rengia ir įgyvendina pradinio ir pagrindinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
20.5. vykdo ugdymo pasiekimų patikrinimus, dalyvauja Nacionaliniuose mokinių ugdymo pasiekimų tyrimuose ir įgyvendina juos teisės aktų nustatyta tvarka;
20.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
20.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę ir specialiąją pedagoginę pagalbą, koordinuotas paslaugas šeimai, profesinį orientavimą bei minimalios priežiūros priemones;
20.8. bendradarbiauja su mokinių tėvais (kitais atstovais pagal įstatymą), asmens ir visuomenės sveikatos priežiūrą vykdančiomis institucijomis saugant ir stiprinant mokinių sveikatą;
20.10. stiprina Mokyklą kaip vietos bendruomenės švietimo ir kultūros bei vertybinių nuostatų formavimo židinį;
20.12. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
20.13. kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
20.18. Mokyklos valdymą grindžia demokratiniais principais, sudaro sąlygas mokiniams ugdytis pilietiškumo nuostatas dalyvaujant savivaldoje, skatina mokinių organizacijų veiklą;
20.19. inicijuoja dalyvavimą projektuose, integruotose veiklose, kartų su socialiniais partneriais planuoja ir vykdo veiklas susijusias su karine aviacija;
20.20. nuolat kontroliuoja, kaip vykdo sutartyse numatytus įsipareigojimus mokytojai, Mokyklos valdymo ir pedagoginės psichologinės pagalbos funkcijas vykdantys darbuotojai, kiti administracijos darbuotojai, pagalbinis personalas, mokiniai ir Mokyklos partneriai;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
21. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
21.1. parinkti ir kurti naujus mokymo(si) metodus, veiklos būdus užtikrinančius kokybišką ir kryptingą ugdymą(si);
21.2. bendradarbiauti su veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis sudaryti bendradarbiavimo sutartis;
21.7. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis;
22. Mokykla, siekdama numatyto tikslo ir įgyvendindama jai pavestus uždavinius, privalo kokybiškai atlikti jai paskirtas funkcijas, teikti kokybiškas paslaugas, sudaryti mokiniams higienos normas atitinkančias ugdymosi sąlygas, vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
23. Mokyklai vadovauja direktorius, kurį viešo konkurso būdu į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia Jurbarko rajono savivaldybės meras Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir Švietimo įstatymų nustatyta tvarka. Mokyklos direktorius pavaldus Jurbarko rajono savivaldybės merui ir atsakingas Jurbarko rajono savivaldybės tarybai ir merui.
24. Mokyklos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:
25. Mokyklos direktorius:
25.1. vadovauja Mokyklos strateginio plano ir metinio veiklos plano, švietimo programų rengimui ir vykdymui, juos tvirtina;
25.2. organizuoja Mokyklos darbą, kad būtų įgyvendinti Mokyklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos, užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Mokyklos nuostatų laikymąsi, tinkamą funkcijų atlikimą;
25.3. nustatyta tvarka skiria ir atleidžia darbuotojus, suderinęs su Jurbarko rajono savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, tvirtina pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus, pareigybių aprašymus, atlieka kitas su darbo santykiais susijusias funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka;
25.4. priima mokinius savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
25.8. atsako už Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 26 straipsnyje nurodytos informacijos skelbimą, demokratinį švietimo įstaigos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
25.10. rūpinasi Mokyklos darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas kelti kvalifikaciją, sudaro galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Švietimo Mokslo ir Sporto ministerijos nustatyta tvarka, organizuoja trūkstamų mokytojų paiešką;
25.11. rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina optimalų jų valdymą ir naudojimą;
25.12. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
25.13. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Jurbarko rajono savivaldybės merą dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių ir koordinuotai teikiamų paslaugų skyrimo vaikams ir šeimoms;
25.15. kiekvienais metais teikia Mokyklos bendruomenei ir Mokyklos tarybai svarstyti ir viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą;
25.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (kitais atstovais pagal įstatymą), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Mokyklai teikiančiomis įstaigomis ir institucijomis;
25.17. užtikrina racionalų lėšų ir turto naudojimą, veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
25.18. analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už įstaigos veiklos rezultatus;
25.20. dalį savo funkcijų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti Mokyklos direktoriaus pavaduotojams arba mokytojui, atliekančiam funkcijas pagal įgaliojimą;
25.21. leidžia Mokykloje organizuoti darbo tarybos, profesinės sąjungos veiklą teisės aktų numatyta tvarka;
26. Mokyklos direktorius atsako už:
26.2. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Nuostatų laikymąsi, tinkamą funkcijų atlikimą;
26.3. demokratinį Mokyklos valdymą, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, personalo kvalifikacijos tobulinimą, sveiką ir saugią Mokyklos aplinką;
27. Mokyklos direktoriaus pavaduotojai tiesiogiai vadovauja jų kompetencijai priskirtoms veiklos sritims bei atsako už kokybišką priskirtų funkcijų vykdymą.
28. Mokykloje metodinei veiklai organizuoti sudaromos dalykų metodinės grupės. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja atviru balsavimu grupės narių dvejiems metams išrinktas pirmininkas. Kadencijų skaičius metodinių grupių pirmininkams nėra ribojamas. Grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
29. Metodinė grupė atlieka šias funkcijas:
29.1. aptaria ugdymo turinį, mokinių ugdymosi poreikius ir sutaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų pasiūlos;
29.8. aptaria skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo ir mokymo programas, metodus;
29.9. aptaria švietimo naujovių įgyvendinimo ir pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojų pedagoginės ir dalykinės kompetencijos ugdymo galimybes;
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
30. Mokyklos bendruomenė savivaldą organizuoja, kuria jos formas ir institucijas remdamasi Mokyklos švietimo tikslais ir uždaviniais, Mokykloje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.
31. Mokykloje veikia šios savivaldos institucijos: Mokyklos taryba, Mokytojų taryba, Tėvų taryba, Mokinių taryba.
32. Mokyklos taryba – aukščiausia mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir telkianti tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų ir kitų Mokyklos bendruomenės narių atstovus svarbiausiems Mokyklos veiklos sričių klausimams aptarti, kolegialiai nagrinėti ir spręsti.
33. Mokyklos taryba savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos ir steigėjo teisės aktais, Mokyklos nuostatais.
34. Mokyklos taryba vadovaujasi humaniškumo, demokratiškumo, viešumo, racionalumo ir tęstinumo principais.
35. Mokyklos tarybos priimti nutarimai, neprieštaraujantys Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, yra privalomi visai Mokyklos bendruomenei.
36. Mokyklos tarybos pirmininkas, jo pavaduotojas ir sekretorius renkami slaptu ar atviru balsavimu pirmajame tarybos posėdyje. Mokyklos direktorius negali būti tarybos nariu.
37. Jei steigėjas ar švietimo priežiūrą vykdančios instancijos nustato, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems teisės aktams, siūlo mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų numatyta tvarka.
39. Mokyklos direktorius gali teikti iš naujo svarstyti tuos Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams.
40. Mokyklos taryba sudaroma iš 11 narių. Mokyklos tarybą sudaro 3 pedagogai, 3 mokiniai, 3 tėvai (rūpintojai, globėjai), 2 miestelio bendruomenės nariai. Mokyklos tarybos nariu negali būti Mokyklos direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.
41. Mokyklos taryba renkama dvejiems metams. Pasibaigus Mokyklos tarybos kadencijai, Mokyklos direktorius organizuoja naujus Mokyklos tarybos rinkimus. Kadencijos metu pakeičiami mokiniai, kurie baigė Mokyklą ar tėvai, kurių vaikai nebesimoko Mokykloje. Likus ne mažiau kaip vienam mėnesiui iki Mokyklos tarybos kadencijos pabaigos, skelbiami nauji Mokyklos tarybos rinkimai. Mokyklos tarybos narys taryboje gali dirbti dvi kadencijas iš eilės.
42. Mokyklos tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininką renka Mokyklos tarybos nariai atviru balsavimu pirmojo posėdžio metu. Pirmąjį naujos kadencijos Mokyklos tarybos posėdį kviečia Mokyklos direktorius be balso teisės, kitus – Mokyklos tarybos pirmininkas. Mokinys negali būti Mokyklos tarybos pirmininku.
43. Mokyklos tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusi institucija. Į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas narys.
44. Mokyklos tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko Mokyklos tarybos sekretorius, išrinktas iš Mokyklos tarybos narių atviru balsavimu balsų dauguma.
45. Mokyklos tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
46. Mokyklos tarybos posėdį šaukia pirmininkas savo iniciatyva arba Mokyklos tarybos nutarimu. Mokyklos tarybos posėdį gali inicijuoti Mokyklos administracija (direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui).
47. Mokyklos tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip 2 kartus per metus kontaktiniu ir nuotoliniu būdu. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokyklos tarybos posėdis.
48. Į Mokyklos tarybos posėdžius gali būti kviečiami kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai, administracija, mokytojai, ugdytinių tėvai (globėjai, rūpintojai) ir kiti asmenys.
49. Mokyklos taryba atlieka šias funkcijas:
49.2. pritaria Mokyklos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, nuostatams, darbo tvarkos taisyklėms, ugdymo planui, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams;
49.3. inicijuoja Mokyklos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą, telkia Mokyklos bendruomenę Mokyklos uždaviniams spręsti, puoselėja ir plėtoja Mokyklos kultūrą;
49.4. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
49.6. teikia siūlymus dėl saugių darbo, mokinių ugdymo ir globos sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius ir intelektinius išteklius;
49.8. svarsto siūlymus dėl gyventojų pajamų mokesčio paramos lėšų panaudojimo, Mokyklos rėmėjų ir kitus su Mokyklos finansine veikla susijusius klausimus;
49.11. aptaria ir vertina Mokyklos mikroklimatą, demokratinių santykių formavimąsi, inicijuoja Mokyklos, šeimos, visuomenės bendradarbiavimą, analizuoja bendradarbiavimo galimybes ir patirtį, inicijuoja naujas jo formas, teikia siūlymus Mokyklos vadovybei;
52. Mokyklos taryba gali sustabdyti kitų Mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.
53. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija pedagogų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro visi Mokykloje dirbantys pedagoginiai darbuotojai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Mokyklos direktorius negali būti Mokytojų tarybos nariu.
54. Mokytojų taryba savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos norminiais aktais, Mokyklos nuostatais, Mokytojų tarybos nuostatais.
57. Mokytojų tarybos nariai dvejiems metams atviru ar slaptu balsavimo būdu balsų dauguma renka Mokytojų tarybos pirmininką ir jo pavaduotoją, kurių kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas.
58. Mokytojų tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko Mokytojų tarybos sekretorius, išrenkamas atviru balsavimu balsų dauguma.
59. Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis balsas priklauso Mokytojų tarybos pirmininkui.
60. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis.
61. Į Mokytojų tarybos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai, kiti asmenys. Jie turi patariamojo balso teisę.
62. Mokytojų taryba:
62.1. aptaria praktinius švietimo įgyvendinimo klausimus, mokinių ugdymosi rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus;
62.2. priima nutarimus vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministerijos bendraisiais ugdymo planais ir kitais teisės aktais;
62.4. deleguoja atstovus į Mokyklos tarybą ir Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją;
63. Mokinių taryba – aukščiausia mokinių savivaldos institucija, atstovaujanti visiems Mokyklos mokiniams.
64. Mokinių taryba renkama vieneriems metams. Mokinių tarybą sudaro mokiniai iš 5–10 klasių (po 2 mokinius iš klasės), kurie renkami klasių mokinių susirinkimuose atviru balsavimu. Jeigu Mokinių tarybos nario dalyvavimas veikloje nutrūksta pirma laiko, į jo vietą atitinkama klasė deleguoja kitą klasės atstovą. Mokinių tarybos narys taryboje gali dirbti dvi kadencijas iš eilės.
65. Mokinių taryba:
65.2. priima sprendimus dėl mokinių pasitarimų, susirinkimų, konferencijų ar kitokių sambūrių sušaukimo;
65.3. bendradarbiauja su Mokyklos administracija, kitomis savivaldos institucijomis, socialiniais partneriais, kitų mokyklų mokinių savivaldos institucijomis;
67. Mokinių tarybai vadovauja mokinių tarybos pirmininkas, kurį uždaru balsavimu renka mokinių bendruomenė. Pirmininkas šaukia Mokinių tarybos posėdžius. Posėdžių nutarimai priimami dalyvaujančių narių balsų dauguma.
68. Tėvų taryba – aukščiausia tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija, renkama dvejiems metams.
69. Tėvų tarybą sudaro 1–10 klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimų deleguoti asmenys (po vieną iš kiekvienos klasės).
70. Tėvų tarybos narys taryboje gali dirbti dvi kadencijas iš eilės. Tėvų tarybos nario įgaliojimai prasideda, kai į pirmąjį posėdį susirenka išrinkti Tėvų tarybos nariai, ir baigiasi, kai į pirmąjį posėdį susirenka naujai kadencijai išrinkti Tėvų tarybos nariai.
71. Tėvų tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia įgaliojimo laikas. Tėvų tarybos narys prieš terminą netenka savo įgaliojimų, kai jis atsistatydina. Nutrūkus Tėvų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, naują Tėvų tarybos narį deleguoja atitinkamos klasės (globėjų, rūpintojų) susirinkimas bendra tvarka esamos Tėvų tarybos kadencijos likusiam laikotarpiui.
73. Tėvų tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip du kartus per mokslo metus. Posėdžius šaukia pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus Tėvų tarybos pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio pradžios. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Tėvų tarybos narių.
74. Nutarimai priimami Tėvų tarybos posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininko balsas. Jeigu pirmininkas posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad nutarimas nepriimtas. Nutarimai yra teisėti, jei neprieštarauja teisės aktams.
75. Tėvų tarybos nariai vieną kartą per metus pristato savo veiklos rezultatus juos rinkusiems klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime.
76. Tėvų taryba:
76.1. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui ir Mokyklos tarybai dėl švietimo paslaugų kokybės gerinimo;
76.4. nagrinėja tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymus, skundus ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui, sprendžiant iškilusiais problemas;
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
78. Darbuotojai priimami į darbą ir atleidžiami iš darbo vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo santykius.
79. Darbuotojų darbo užmokestis skaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais teisės aktais.
80. Mokykla nustato pagrindinius darbuotojų atlygius pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus įkainius ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintą Švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašą.
81. Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, kiti darbuotojai kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
83. Mokykla patikėjimo teise valdo ir naudoja steigėjo perduotą turtą įstatymų ir steigėjo nustatyta tvarka.
84. Mokykla yra išlaikoma iš steigėjo biudžeto pagal asignavimų valdytojo patvirtintas išlaidų sąmatas.
85. Mokyklos lėšas sudaro mokinio krepšelio lėšos, lėšos, skirtos mokymo aplinkai finansuoti, tikslinės lėšos programoms ir projektams vykdyti, rėmėjų ir kitos lėšos.
86. Mokinio krepšelio lėšos naudojamos švietimo ir mokslo ministro patvirtintam ugdymo planui įgyvendinti, mokytojų tobulinimui(si), vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms įsigyti, Mokyklos valdymui, Mokyklos bibliotekai, pedagoginei socialinei ir psichologinei pagalbai ir kitoms teisės aktų numatytoms reikmėms.
87. Mokykla gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro patalpų nuoma, fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara ir kitos teisėtu būdu gautos lėšos.
90. Apskaita Mokykloje tvarkoma laikantis biudžetinių įstaigų teisės aktų nuostatų, apskaitos tvarkymo reikalavimų ir sąmatose nurodyto išlaidų klasifikavimo pagal atskirus straipsnius.
92. Finansines operacijas vykdo Mokyklos vyriausiasis buhalteris. Buhalterinė apskaita tvarkoma vadovaujantis biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos taisyklėmis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.
93. Finansinės veiklos kontrolė vykdoma vadovaujantis finansinės veiklos kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Mokyklos direktoriaus įsakymu, ir minimaliais finansų kontrolės reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu.
94. Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir steigėjas.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
96. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje skelbiami vieši pranešimai ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu nustatyta informacija visuomenei apie Mokyklos veiklą.
97. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus, papildymus pritarus Mokyklos tarybai, tvirtina Jurbarko rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliota institucija.
98. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Jurbarko rajono savivaldybės, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.
99. Mokyklos skyriai steigiami ir jų veikla nutraukiama Jurbarko rajono savivaldybės tarybos sprendimu.