JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

 

SPRENDIMAS

DĖL JURBARKO R. VIEŠVILĖS PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. lapkričio 30 d. Nr. T2-342

Jurbarkas

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, 3 dalies 1 punktu bei 4 dalimi, 6 straipsnio 2 ir 5 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, ir atsižvelgdama į Jurbarko r. Viešvilės pagrindinės mokyklos 2023 m. lapkričio 10 d. raštą Nr. S-182 „Dėl Jurbarko r. Viešvilės pagrindinės mokyklos nuostatų suderinimo“ bei Jurbarko rajono savivaldybės mero 2023 m. lapkričio 16 d. raštą Nr. T27-116 „Dėl Jurbarko r. Viešvilės pagrindinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“, Jurbarko rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Jurbarko r. Viešvilės pagrindinės mokyklos nuostatus (pridedama).

2. Įgalioti Jurbarko r. Viešvilės pagrindinės mokyklos direktorių pasirašyti pakeistus Jurbarko r. Viešvilės pagrindinės mokyklos nuostatus ir iki 2023 m. gruodžio 30 d. įregistruoti juos Juridinių asmenų registre.

3. Pripažinti netekusiu galios Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2013 m. spalio 24 d. sprendimą Nr. T-262 „Dėl Jurbarko r. Viešvilės pagrindinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“ nuo naujų mokyklos nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

4. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Jurbarko rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                         Skirmantas Mockevičius

 

PATVIRTINTA

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos

2023 m. lapkričio 30 d. sprendimu Nr. T2-342

 

JURBARKO R. VIEŠVILĖS PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Jurbarko r. Viešvilės pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau tekste – Nuostatai) reglamentuoja Jurbarko rajono Viešvilės pagrindinės mokyklos (toliau tekste – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, viešos informacijos skelbimo vietą ir tvarką, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2.  Oficialus Mokyklos pavadinimas – Jurbarko r. Viešvilės pagrindinė mokykla.

3.  Trumpasis Mokyklos pavadinimas – Viešvilės pagrindinė mokykla.

4.  Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190920152.

5.  Remiantis istoriniais šaltiniais, Mokykla įsteigta 1903 metais.

6.  Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

7.  Mokyklos priklausomybė – savivaldybės mokykla.

8.  Mokyklos savininkė – Jurbarko rajono savivaldybė, savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Jurbarko rajono savivaldybės taryba.

9.  Mokyklos buveinė – Klaipėdos g. 76, Viešvilės mstl., Viešvilės sen., Jurbarko r. sav.

10.  Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla, kodas – 3120.

11.  Mokyklos tipas – pagrindinė mokykla, kodas – 3123.

12.  Mokyklos pagrindinė paskirtis – bendrosios paskirties mokykla, vykdanti ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas.

13.  Mokymo kalba – lietuvių.

14.  Mokymo formos – grupinis ir pavienis. Mokymo proceso organizavimo būdai – kasdienis, savarankiškas.

15Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir Mokyklos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, numatyta tvarka įgytą paramos gavėjo statusą ir galintis gauti paramą, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

II SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

16Mokyklos veiklos sritis – švietimas.

17Veiklos rūšys (pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „ Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus pavadinimo“):

17.1pagrindinė veiklos sritis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

17.2kitos švietimo veiklos rūšys:

17.2.1. ikimokyklinis ugdymas, kodas 85.10.10;

17.2.2. priešmokyklinis ugdymas, kodas 85.10.20;

17.2.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

17.2.4. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

17.2.5. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

17.2.6. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60;

17.3kitos ne švietimo veiklos rūšys:

17.3.1. nuosavo arba nuomojamojo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

17.3.2. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

17.3.3. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;

17.3.4. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01.18.

18Mokyklos veiklos tikslas – kurti veiksmingas sąlygas bei modernią, saugią aplinką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio, neformaliojo vaikų švietimo programų vykdymui, kūrybingo, atsakingo piliečio, įgijusio kompetencijų, būtinų sėkmingai socialinei integracijai, ugdymui.

19Uždaviniai:

19.1užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio, neformaliojo vaikų švietimo programų vykdymą;

19.2organizuoti netradicines pamokos aktyviai naudojant edukacines erdves Mokykloje bei aplinkas už Mokyklos ribų;

19.3sudaryti sąlygas mokytojams ir mokiniams sėkmingai naudoti skaitmenines ugdymo(si) priemones mokymosi individualizavimui ir diferencijavimui pamokose;

19.4skatinti mokinio asmeninę pažangą, pagal gebėjimus aktyviai dalyvaujant konkursuose, olimpiadose ir kituose renginiuose;

19.5teikti informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą;

19.6bendradarbiaujant su tėvais (globėjais) ugdyti vaikų ir mokinių vertybines nuostatas, mokymosi motyvaciją, asmeninę pažangą;

19.7per patyrimines veiklas ugdyti kūrybiškas, kritiškai mąstančias, socialiai atsakingas asmenybes;

19.8užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

19.9sudaryti sąlygas darbuotojams tobulinti kvalifikaciją, dalintis gerąja patirtimi;

19.10stiprinti Mokyklą kaip vietinės bendruomenės švietimo, kultūros, tradicijų bei vertybinių nuostatų formavimo židinį.

20Mokykla atlieka šias funkcijas:

20.1vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintomis ugdymo Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, mokinių ugdymo(-si) poreikius ir interesus, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, Mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

20.2išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus (mokymosi pasiekimų pažymėjimus, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus, pažymėjimus, išduodamas baigusiajam pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, pradinio išsilavinimo pažymėjimus, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus) Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

20.3rengia ir įgyvendina pradinio ir pagrindinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;

20.4sudaro mokymo sutartis ir vykdo jų sąlygas;

20.5vykdo ugdymo pasiekimų patikrinimus, dalyvauja Nacionaliniuose mokinių ugdymo pasiekimų tyrimuose ir įgyvendina juos teisės aktų nustatyta tvarka;

20.6sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

20.7teikia informacinę, psichologinę, socialinę ir specialiąją pedagoginę pagalbą, koordinuotas paslaugas šeimai, profesinį orientavimą bei minimalios priežiūros priemones;

20.8bendradarbiauja su mokinių tėvais (kitais atstovais pagal įstatymą), asmens ir visuomenės sveikatos priežiūrą vykdančiomis institucijomis saugant ir stiprinant mokinių sveikatą;

20.9organizuoja mokinių ir jų tėvų (globėjų, rūpintojų) kultūrinį švietimą;

20.10stiprina Mokyklą kaip vietos bendruomenės švietimo ir kultūros bei vertybinių nuostatų formavimo židinį;

20.11sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti kvalifikaciją, dalintis gerąja patirtimi;

20.12užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

20.13kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

20.14organizuoja mokinių maitinimą ir pavėžėjimą;

20.15sudaro sąlygas mokiniams mokytis namuose ir savarankiškai;

20.16vykdo narkotikų, tabako ir alkoholio vartojimo, smurto ir patyčių prevenciją;

20.17inicijuoja paramą socialiai remtinų šeimų mokiniams;

20.18Mokyklos valdymą grindžia demokratiniais principais, sudaro sąlygas mokiniams ugdytis pilietiškumo nuostatas dalyvaujant savivaldoje, skatina mokinių organizacijų veiklą;

20.19inicijuoja dalyvavimą projektuose, integruotose veiklose, kartų su socialiniais partneriais planuoja ir vykdo veiklas susijusias su karine aviacija;

20.20nuolat kontroliuoja, kaip vykdo sutartyse numatytus įsipareigojimus mokytojai, Mokyklos valdymo ir pedagoginės psichologinės pagalbos funkcijas vykdantys darbuotojai, kiti administracijos darbuotojai, pagalbinis personalas, mokiniai ir Mokyklos partneriai;

20.21viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą;

20.22atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

21Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

21.1parinkti ir kurti naujus mokymo(si) metodus, veiklos būdus užtikrinančius kokybišką ir kryptingą ugdymą(si);

21.2bendradarbiauti su veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis sudaryti bendradarbiavimo sutartis;

21.3įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

21.4vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

21.5teikti investicinių projektų paraiškas Europos Sąjungos finansinei paramai gauti;

21.6gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

21.7naudotis kitomis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis;

21.8nustatyti Mokyklos teikiamų paslaugų įkainius, jeigu jų nenustato steigėjas.

22Mokykla, siekdama numatyto tikslo ir įgyvendindama jai pavestus uždavinius, privalo kokybiškai atlikti jai paskirtas funkcijas, teikti kokybiškas paslaugas, sudaryti mokiniams higienos normas atitinkančias ugdymosi sąlygas, vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

IV SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

23Mokyklai vadovauja direktorius, kurį viešo konkurso būdu į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia Jurbarko rajono savivaldybės meras Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir Švietimo įstatymų nustatyta tvarka. Mokyklos direktorius pavaldus Jurbarko rajono savivaldybės merui ir atsakingas Jurbarko rajono savivaldybės tarybai ir merui.

24Mokyklos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:

24.1Mokyklos strateginis planas, pritarus Mokyklos tarybai ir steigėjui;

24.2Mokyklos metinis veiklos planas, pritarus Mokyklos tarybai;

24.3Mokyklos ugdymo planas, pritarus Mokyklos tarybai ir suderinus su steigėju.

25Mokyklos direktorius:

25.1vadovauja Mokyklos strateginio plano ir metinio veiklos plano, švietimo programų rengimui ir vykdymui, juos tvirtina;

25.2organizuoja Mokyklos darbą, kad būtų įgyvendinti Mokyklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos, užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Mokyklos nuostatų laikymąsi, tinkamą funkcijų atlikimą;

25.3nustatyta tvarka skiria ir atleidžia darbuotojus, suderinęs su Jurbarko rajono savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, tvirtina pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus, pareigybių aprašymus, atlieka kitas su darbo santykiais susijusias funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka;

25.4priima mokinius savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

25.5leidžia įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą;

25.6sudaro komisijas, darbo grupes;

25.7tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles;

25.8atsako už Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 26 straipsnyje nurodytos informacijos skelbimą, demokratinį švietimo įstaigos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

25.9inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

25.10rūpinasi Mokyklos darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas kelti kvalifikaciją, sudaro galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Švietimo Mokslo ir Sporto ministerijos nustatyta tvarka, organizuoja trūkstamų mokytojų paiešką;

25.11rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina optimalų jų valdymą ir naudojimą;

25.12už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

25.13Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Jurbarko rajono savivaldybės merą dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių ir koordinuotai teikiamų paslaugų skyrimo vaikams ir šeimoms;

25.14sudaro Mokyklos vardu sutartis Mokyklos funkcijoms vykdyti;

25.15kiekvienais metais teikia Mokyklos bendruomenei ir Mokyklos tarybai svarstyti ir viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą;

25.16bendradarbiauja su mokinių tėvais (kitais atstovais pagal įstatymą), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Mokyklai teikiančiomis įstaigomis ir institucijomis;

25.17užtikrina racionalų lėšų ir turto naudojimą, veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

25.18analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už įstaigos veiklos rezultatus;

25.19atstovauja Mokyklai kitose institucijose;

25.20dalį savo funkcijų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti Mokyklos direktoriaus pavaduotojams arba mokytojui, atliekančiam funkcijas pagal įgaliojimą;

25.21leidžia Mokykloje organizuoti darbo tarybos, profesinės sąjungos veiklą teisės aktų numatyta tvarka;

25.22atlieka kitas teisės aktuose ir Mokyklos direktoriaus pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

26Mokyklos direktorius atsako už:

26.1Mokyklos veiklą ir jos rezultatus;

26.2Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Nuostatų laikymąsi, tinkamą funkcijų atlikimą;

26.3demokratinį Mokyklos valdymą, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, personalo kvalifikacijos tobulinimą, sveiką ir saugią Mokyklos aplinką;

26.4asmens duomenų teisinę apsaugą, teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą.

27Mokyklos direktoriaus pavaduotojai tiesiogiai vadovauja jų kompetencijai priskirtoms veiklos sritims bei atsako už kokybišką priskirtų funkcijų vykdymą.

28Mokykloje metodinei veiklai organizuoti sudaromos dalykų metodinės grupės. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja atviru balsavimu grupės narių dvejiems metams išrinktas pirmininkas. Kadencijų skaičius metodinių grupių pirmininkams nėra ribojamas. Grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

29Metodinė grupė atlieka šias funkcijas:

29.1aptaria ugdymo turinį, mokinių ugdymosi poreikius ir sutaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų pasiūlos;

29.2atrenka, integruoja ir derina mokomųjų dalykų mokymo turinį;

29.3numato mokomųjų dalykų ilgalaikių planų rengimo principus ir tvarkas;

29.4aptaria klausimus dėl vadovėlių ir mokymo priemonių pasirinkimo bei naudojimo;

29.5nagrinėja mokinių ugdymo(si) sėkmingumą, jų pasiekimus;

29.6analizuoja mokinių mokymosi krūvius, nepažangumo priežastis;

29.7sutaria dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų;

29.8aptaria skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo ir mokymo programas, metodus;

29.9aptaria švietimo naujovių įgyvendinimo ir pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojų pedagoginės ir dalykinės kompetencijos ugdymo galimybes;

29.10svarsto mokymo programų įgyvendinimą, ugdymo ir mokymo rezultatus;

29.11dalijasi gerąja patirtimi;

29.12keičiasi informacija ir bendradarbiauja su kitomis metodinėmis grupėms.

 

V SKYRIUS

MOKYKLOS SAVIVALDA

 

30Mokyklos bendruomenė savivaldą organizuoja, kuria jos formas ir institucijas remdamasi Mokyklos švietimo tikslais ir uždaviniais, Mokykloje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.

31Mokykloje veikia šios savivaldos institucijos: Mokyklos taryba, Mokytojų taryba, Tėvų taryba, Mokinių taryba.

32Mokyklos taryba – aukščiausia mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir telkianti tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų ir kitų Mokyklos bendruomenės narių atstovus svarbiausiems Mokyklos veiklos sričių klausimams aptarti, kolegialiai nagrinėti ir spręsti.

33Mokyklos taryba savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos ir steigėjo teisės aktais, Mokyklos nuostatais.

34Mokyklos taryba vadovaujasi humaniškumo, demokratiškumo, viešumo, racionalumo ir tęstinumo principais.

35Mokyklos tarybos priimti nutarimai, neprieštaraujantys Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, yra privalomi visai Mokyklos bendruomenei.

36Mokyklos tarybos pirmininkas, jo pavaduotojas ir sekretorius renkami slaptu ar atviru balsavimu pirmajame tarybos posėdyje. Mokyklos direktorius negali būti tarybos nariu.

37Jei steigėjas ar švietimo priežiūrą vykdančios instancijos nustato, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems teisės aktams, siūlo mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų numatyta tvarka.

38Mokyklos tarybos sudėtį tvirtina Mokyklos direktorius.

39Mokyklos direktorius gali teikti iš naujo svarstyti tuos Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams.

40Mokyklos taryba sudaroma iš 11 narių. Mokyklos tarybą sudaro 3 pedagogai, 3 mokiniai, 3 tėvai (rūpintojai, globėjai), 2 miestelio bendruomenės nariai. Mokyklos tarybos nariu negali būti Mokyklos direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.

40.1Pedagogus į Mokyklos tarybą atviru balsavimu renka Mokytojų taryba.

40.2Tėvus į Mokyklos tarybą deleguoja Tėvų taryba, kuri renkama pirmojo tėvų susirinkimo metu.

40.3Miestelio bendruomenės narius pasiūlo miestelio bendruomenė.

40.4Mokiniai į Mokyklos tarybą renkami 5–10 klasių mokinių susirinkime atviru balsavimu.

41Mokyklos taryba renkama dvejiems metams. Pasibaigus Mokyklos tarybos kadencijai, Mokyklos direktorius organizuoja naujus Mokyklos tarybos rinkimus. Kadencijos metu pakeičiami mokiniai, kurie baigė Mokyklą ar tėvai, kurių vaikai nebesimoko Mokykloje. Likus ne mažiau kaip vienam mėnesiui iki Mokyklos tarybos kadencijos pabaigos, skelbiami nauji Mokyklos tarybos rinkimai. Mokyklos tarybos narys taryboje gali dirbti dvi kadencijas iš eilės.

42Mokyklos tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininką renka Mokyklos tarybos nariai atviru balsavimu pirmojo posėdžio metu. Pirmąjį naujos kadencijos Mokyklos tarybos posėdį kviečia Mokyklos direktorius be balso teisės, kitus – Mokyklos tarybos pirmininkas. Mokinys negali būti Mokyklos tarybos pirmininku.

43Mokyklos tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusi institucija. Į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas narys.

44Mokyklos tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko Mokyklos tarybos sekretorius, išrinktas iš Mokyklos tarybos narių atviru balsavimu balsų dauguma.

45Mokyklos tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

46Mokyklos tarybos posėdį šaukia pirmininkas savo iniciatyva arba Mokyklos tarybos nutarimu. Mokyklos tarybos posėdį gali inicijuoti Mokyklos administracija (direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui).

47Mokyklos tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip 2 kartus per metus kontaktiniu ir nuotoliniu būdu. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokyklos tarybos posėdis.

48Į Mokyklos tarybos posėdžius gali būti kviečiami kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai, administracija, mokytojai, ugdytinių tėvai (globėjai, rūpintojai) ir kiti asmenys.

49Mokyklos taryba atlieka šias funkcijas:

49.1teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

49.2pritaria Mokyklos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, nuostatams, darbo tvarkos taisyklėms, ugdymo planui, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams;

49.3inicijuoja Mokyklos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą, telkia Mokyklos bendruomenę Mokyklos uždaviniams spręsti, puoselėja ir plėtoja Mokyklos kultūrą;

49.4išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;

49.5skiria tėvų atstovus į mokytojų atestavimo komisiją;

49.6teikia siūlymus dėl saugių darbo, mokinių ugdymo ir globos sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius ir intelektinius išteklius;

49.7pritaria Mokyklos pajamų ir išlaidų sąmatai, analizuoja ūkinę, finansinę veiklą;

49.8svarsto siūlymus dėl gyventojų pajamų mokesčio paramos lėšų panaudojimo, Mokyklos rėmėjų ir kitus su Mokyklos finansine veikla susijusius klausimus;

49.9Mokytojų tarybos teikimu svarsto mokinių šalinimo iš Mokyklos klausimus;

49.10teikia pasiūlymus dėl mokytojų darbo krūvių paskirstymo;

49.11aptaria ir vertina Mokyklos mikroklimatą, demokratinių santykių formavimąsi, inicijuoja Mokyklos, šeimos, visuomenės bendradarbiavimą, analizuoja bendradarbiavimo galimybes ir patirtį, inicijuoja naujas jo formas, teikia siūlymus Mokyklos vadovybei;

49.12sprendžia kitus klausimus, kurie nepriskiriami kitų Mokyklos savivaldos institucijų ar administracijos kompetencijai.

50Mokyklos tarybos nariai privalo dalyvauti Mokyklos tarybos posėdžiuose.

51Mokyklos tarybos nariai turi teisę gauti visą informaciją apie Mokyklos veiklą.

52Mokyklos taryba gali sustabdyti kitų Mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.

53Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija pedagogų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro visi Mokykloje dirbantys pedagoginiai darbuotojai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Mokyklos direktorius negali būti Mokytojų tarybos nariu.

54Mokytojų taryba savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos norminiais aktais, Mokyklos nuostatais, Mokytojų tarybos nuostatais.

55Mokytojų taryba vadovaujasi humaniškumo, demokratiškumo, viešumo, racionalumo principais.

56Mokytojų tarybos nuostatus, pritarus Mokyklos tarybai, tvirtina Mokyklos direktorius.

57Mokytojų tarybos nariai dvejiems metams atviru ar slaptu balsavimo būdu balsų dauguma renka Mokytojų tarybos pirmininką ir jo pavaduotoją, kurių kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas.

58Mokytojų tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko Mokytojų tarybos sekretorius, išrenkamas atviru balsavimu balsų dauguma.

59Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis balsas priklauso Mokytojų tarybos pirmininkui.

60Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis.

61Į Mokytojų tarybos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai, kiti asmenys. Jie turi patariamojo balso teisę.

62Mokytojų taryba:

62.1aptaria praktinius švietimo įgyvendinimo klausimus, mokinių ugdymosi rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus;

62.2priima nutarimus vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministerijos bendraisiais ugdymo planais ir kitais teisės aktais;

62.3priima sprendimus dėl mokinių kėlimo į aukštesnę klasę;

62.4deleguoja atstovus į Mokyklos tarybą ir Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją;

62.5svarsto mokytojų pedagoginius krūvius, neformaliojo ugdymo organizavimą;

62.6analizuoja, kaip Mokykla vykdo veiklos ir ugdymo programas;

62.7priima nutarimus kitais, teisės aktų nustatytais ar Mokyklos direktoriaus teikiamais, klausimais.

63Mokinių taryba – aukščiausia mokinių savivaldos institucija, atstovaujanti visiems Mokyklos mokiniams.

64Mokinių taryba renkama vieneriems metams. Mokinių tarybą sudaro mokiniai iš 5–10 klasių (po 2 mokinius iš klasės), kurie renkami klasių mokinių susirinkimuose atviru balsavimu. Jeigu Mokinių tarybos nario dalyvavimas veikloje nutrūksta pirma laiko, į jo vietą atitinkama klasė deleguoja kitą klasės atstovą. Mokinių tarybos narys taryboje gali dirbti dvi kadencijas iš eilės.

65Mokinių taryba:

65.1teikia siūlymus dėl ugdymosi organizavimo, neformaliojo vaikų švietimo, socialinės veiklos;

65.2priima sprendimus dėl mokinių pasitarimų, susirinkimų, konferencijų ar kitokių sambūrių sušaukimo;

65.3bendradarbiauja su Mokyklos administracija, kitomis savivaldos institucijomis, socialiniais partneriais, kitų mokyklų mokinių savivaldos institucijomis;

65.4inicijuoja mokinių elgesio taisyklių kūrimą ir svarstymą;

65.5inicijuoja ir padeda organizuoti Mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas.

66Mokinių taryba apie savo veiklą atsiskaito mokinių bendruomenei.

67Mokinių tarybai vadovauja mokinių tarybos pirmininkas, kurį uždaru balsavimu renka mokinių bendruomenė. Pirmininkas šaukia Mokinių tarybos posėdžius. Posėdžių nutarimai priimami dalyvaujančių narių balsų dauguma.

68Tėvų taryba – aukščiausia tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija, renkama dvejiems metams.

69Tėvų tarybą sudaro 1–10 klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimų deleguoti asmenys (po vieną iš kiekvienos klasės).

70Tėvų tarybos narys taryboje gali dirbti dvi kadencijas iš eilės. Tėvų tarybos nario įgaliojimai prasideda, kai į pirmąjį posėdį susirenka išrinkti Tėvų tarybos nariai, ir baigiasi, kai į pirmąjį posėdį susirenka naujai kadencijai išrinkti Tėvų tarybos nariai.

71Tėvų tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia įgaliojimo laikas. Tėvų tarybos narys prieš terminą netenka savo įgaliojimų, kai jis atsistatydina. Nutrūkus Tėvų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, naują Tėvų tarybos narį deleguoja atitinkamos klasės (globėjų, rūpintojų) susirinkimas bendra tvarka esamos Tėvų tarybos kadencijos likusiam laikotarpiui.

72Tėvų tarybos nariai atviru balsavimu pirmame posėdyje renka pirmininką ir jo pavaduotoją.

73Tėvų tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip du kartus per mokslo metus. Posėdžius šaukia pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus Tėvų tarybos pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio pradžios. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Tėvų tarybos narių.

74Nutarimai priimami Tėvų tarybos posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininko balsas. Jeigu pirmininkas posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad nutarimas nepriimtas. Nutarimai yra teisėti, jei neprieštarauja teisės aktams.

75Tėvų tarybos nariai vieną kartą per metus pristato savo veiklos rezultatus juos rinkusiems klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime.

76Tėvų taryba:

76.1teikia siūlymus Mokyklos direktoriui ir Mokyklos tarybai dėl švietimo paslaugų kokybės gerinimo;

76.2analizuoja Mokyklos lėšų panaudojimo tikslingumą;

76.3deleguoja atstovus į Mokyklos tarybą;

76.4nagrinėja tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymus, skundus ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui, sprendžiant iškilusiais problemas;

76.5dalyvauja tėvų (globėjų, rūpintojų) diskusijose, Mokyklos renginiuose;

76.6svarsto kitus Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojų teikiamus klausimus.

77 Savivaldos institucijų posėdžiai gali būti organizuojami ir vykdomi nuotoliniu būdu.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

78Darbuotojai priimami į darbą ir atleidžiami iš darbo vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo santykius.

79Darbuotojų darbo užmokestis skaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais teisės aktais.

80Mokykla nustato pagrindinius darbuotojų atlygius pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus įkainius ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintą Švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašą.

81Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, kiti darbuotojai kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

82Mokyklos mokytojai ir švietimo pagalbą teikiantys specialistai atestuojami ir jų vertinimas atliekamas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

83Mokykla patikėjimo teise valdo ir naudoja steigėjo perduotą turtą įstatymų ir steigėjo nustatyta tvarka.

84Mokykla yra išlaikoma iš steigėjo biudžeto pagal asignavimų valdytojo patvirtintas išlaidų sąmatas.

85Mokyklos lėšas sudaro mokinio krepšelio lėšos, lėšos, skirtos mokymo aplinkai finansuoti, tikslinės lėšos programoms ir projektams vykdyti, rėmėjų ir kitos lėšos.

86Mokinio krepšelio lėšos naudojamos švietimo ir mokslo ministro patvirtintam ugdymo planui įgyvendinti, mokytojų tobulinimui(si), vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms įsigyti, Mokyklos valdymui, Mokyklos bibliotekai, pedagoginei socialinei ir psichologinei pagalbai ir kitoms teisės aktų numatytoms reikmėms.

87Mokykla gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro patalpų nuoma, fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara ir kitos teisėtu būdu gautos lėšos.

88Mokykla savarankiškai sprendžia, kaip naudoti rėmėjų ir kitas teisėtai gautas lėšas.

89Nebiudžetinės lėšos naudojamos steigėjo nustatyta tvarka.

90Apskaita Mokykloje tvarkoma laikantis biudžetinių įstaigų teisės aktų nuostatų, apskaitos tvarkymo reikalavimų ir sąmatose nurodyto išlaidų klasifikavimo pagal atskirus straipsnius.

91Mokykla savarankiškai vykdo finansinę ūkinę veiklą.

92Finansines operacijas vykdo Mokyklos vyriausiasis buhalteris. Buhalterinė apskaita tvarkoma vadovaujantis biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos taisyklėmis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.

93Finansinės veiklos kontrolė vykdoma vadovaujantis finansinės veiklos kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Mokyklos direktoriaus įsakymu, ir minimaliais finansų kontrolės reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu.

94Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir steigėjas.

95Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

96Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje skelbiami vieši pranešimai ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu nustatyta informacija visuomenei apie Mokyklos veiklą.

97.   Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus, papildymus pritarus Mokyklos tarybai, tvirtina Jurbarko rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliota institucija.

98.   Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Jurbarko rajono savivaldybės, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.

99.   Mokyklos skyriai steigiami ir jų veikla nutraukiama Jurbarko rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

100. Mokykla reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

________________________

 

PRITARTA

Viešvilės pagrindinės mokyklos

tarybos 2023 m. spalio 25 d. posėdžio protokolu Nr. 9